Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 09:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
De verkoop van softdrugs moet worden gelegaliseerd.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 10:17
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben zelfs voor legalisatie van alle drugs. Uiteraard met hoge accijns e.d.

Daarmee kun je namelijk de drugswereld controleerbaar houden, en de stromingen kanaliseren. Daarnaast wordt het een stuk goedkoper als het niet meer illegaal is, waardoor verslaafden zich niet meer aan diefstal e.d. schuldig hoeven te maken.

Andere visie: als we eens kijken wat tig jaar verbieden van drugs ons heeft opgeleverd...niets! Anders dan een ontzettend lomp politieapparaat dat niet functioneert. Laat ze alsjeblieft hun energie ergens anders insteken.

En alle argumenten tegen ("meer verslaafden als het legaal is", "schadelijk voor de gezondheid", etcetera) zijn allemaal al geroepen tijdens de legalisatie van alcohol. En heeft dat tot meer drankverslaafden geleid? Nee.

Zelfde met het gedoogde softdrugsbeleid van dit moment. Recent onderzoekt toont aan dat Nederland absoluut niet bovenaan staat kwa canabisgebruik in Europa. Dus zorgt 'legalisatie' ervoor dat het meer gebruikt wordt? Nee.


Mijn (liberale) denkwijze moge duidelijk zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:25
tacidvs
tacidvs is offline
Crack-cocaļne is ietsjes zwaarder verslavend dan alcohol en je gaat er ook eerder aan onderdoor... Maarja, je kunt eigenlijk bijna niet anders dan legaliseren, ware het niet dat we dan gezeur krijgen met het buitenland.

Ik denk dat je het best softdrugs kunt gedogen kunt gedogen en dan wachten tot iedereen inziet dat cannabis niet zo duivels is als gedacht. Zie ook het zaterdags bijvoegsel van afgelopen zaterdag, in California zijn ze ook voor legalisatie van cannabis.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:36
Verwijderd
Wat de inhoudelijke argumentatie betreft heeft Unex me de woorden al uit de mond genomen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:38
Nazgūl
Avatar van Nazgūl
Nazgūl is offline
Als je softdrugs verbiedt, dan wordt de drempel naar harddrugs verlaagd naar "NUL". Nu is die drempel veel hoger omdat je gewoon naar de coffieshop kan gaan om een jointje te kopen... Als dat niet meer mag, moet je je joint bij de zelfde persoon gaan kopen die ook cocaine verkoopt. Wat houd je dan tegen om dat ook eens te proberen...

Dus legaliatie van SOFTdrugs...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Nazgūl schreef:
Als je softdrugs verbiedt, dan wordt de drempel naar harddrugs verlaagd naar "NUL". Nu is die drempel veel hoger omdat je gewoon naar de coffieshop kan gaan om een jointje te kopen... Als dat niet meer mag, moet je je joint bij de zelfde persoon gaan kopen die ook cocaine verkoopt. Wat houd je dan tegen om dat ook eens te proberen...

Dus legaliatie van SOFTdrugs...
Sja, leuke redenatie, maar de feiten bewijzen anders.

Onderzoek heeft allang uitgewezen dat mensen niet sneller aan de harddrugs zouden raken als softdrugs en/of harddrugs gelegaliseerd zouden worden. Het is nu namelijk ook al zo dat mensen die per se willen experimenteren, toch wel vrij makkelijk aan het spul kunnen komen.=
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:56
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Nazgūl schreef:
Als je softdrugs verbiedt, dan wordt de drempel naar harddrugs verlaagd naar "NUL".
Ratelband zocht toch nog mensen?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:00
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Ratelband zocht toch nog mensen?
Daarmee is hij nu te laat, ik geloof dat de definitieve kieslijsten vannacht 0:00 op z'n hoogst ingediend moesten worden
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:02
tacidvs
tacidvs is offline
Kut heej, kannie daar óók al niet meer terecht Misschien dat Lenie 't Hart nog plek heeft?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik ben het hier trouwens mee eens, voor argumentatie verwijs ik onder andere naar Unexplained.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:32
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Mee Eens. Pas geleden in een andere topic al uitgelegd waarom.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
De verkoop van softdrugs moet worden gelegaliseerd.
eens
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:46
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Sja, leuke redenatie, maar de feiten bewijzen anders.

Onderzoek heeft allang uitgewezen dat mensen niet sneller aan de harddrugs zouden raken als softdrugs en/of harddrugs gelegaliseerd zouden worden. Het is nu namelijk ook al zo dat mensen die per se willen experimenteren, toch wel vrij makkelijk aan het spul kunnen komen.=
error, ik wil dolgraag een snuif coke proberen maar kan er met geen mogelijkheid aankomen.

maargoed, ik ben het eens met Unex en jou etc.
redenen heeft unex al gegeven en verder staan er nog zat redenen op een topic op het drugsforum dat ik lang geleden geopend heb. vraag me trouwens af wat dit op actualiteit doet, dit hoort op het drugsforum.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:04
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
error, ik wil dolgraag een snuif coke proberen maar kan er met geen mogelijkheid aankomen.

Moet je ff langs Volendam gaan
__________________
Všude dobře doma nejlķp
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 17:09
Iwein
Iwein is offline

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
vraag me trouwens af wat dit op actualiteit doet, dit hoort op het drugsforum.

*wijst naar titel*

[Stemwijzer Stelling] Softdrugs


dit is een stemwijzer steling, zie ook notitie bovenaan actualiteit en nieuws
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 20:01
NN
NN is offline
Ik ben voor legalisering. Waarom geen legalisering van softdrugs als alcohol en sigaretten wel mogen?
Wat mij betreft wordt softdrugs verkocht met raadgeving voor mogelijke gevaren voor de gezondheid en accijnsheffing.

Legalisering zorgt er voor dat er goed toezicht mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 22:25
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
NN schreef:
Waarom geen legalisering van softdrugs als alcohol en sigaretten wel mogen?
Omdat de softdrugs geen industrie met een in de miljarden € lopende omzet en navenante winsten achter zich hebben?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:34
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
eens, legaliseren en controleren.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2002, 15:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
heel verhaal
helemaal mee eens
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 15:51
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
In heel Europa voor. Alleen in Nederland tegen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:03
Verwijderd
Helemaal met Unexplained eens, alleen wel met een leeftijdsgrens die streng gecontroleerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Helemaal met Unexplained eens, alleen wel met een leeftijdsgrens die streng gecontroleerd wordt.
tja die leeftijdgrens werkt ook zo fantastisch met rookwaren en alchoholische dranken
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:54
gung-ho
Avatar van gung-ho
gung-ho is offline
Het moet duidelijk verboden blijven. Je kan wel drugs op de markt brengen, maar dan is de kans dat de illegaliteit blijft zeer groot. Foute pillen komen op de markt ze kunnen dan niet snel onderschept worden.
En ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die dit verbod op drugs willen opheffen. Je ziet zo dat het dodelijk is en ook de behoefte eraan is gewoon dom. Je bent jezelf niet als je het gebruikt je kan dan niet eens goed nadenken.
Het geeft tevens veel overlast als het gelegaliseerd wordt.
En het buitenland zal er niet positief tegen over staan.

Gung-ho
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 13:08
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
gung-ho schreef:
Het moet duidelijk verboden blijven. Je kan wel drugs op de markt brengen, maar dan is de kans dat de illegaliteit blijft zeer groot. Foute pillen komen op de markt ze kunnen dan niet snel onderschept worden.
En ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die dit verbod op drugs willen opheffen. Je ziet zo dat het dodelijk is en ook de behoefte eraan is gewoon dom. Je bent jezelf niet als je het gebruikt je kan dan niet eens goed nadenken.
Het geeft tevens veel overlast als het gelegaliseerd wordt.
En het buitenland zal er niet positief tegen over staan.

Gung-ho
Leest.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:23
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
gung-ho schreef:
Het moet duidelijk verboden blijven. Je kan wel drugs op de markt brengen, maar dan is de kans dat de illegaliteit blijft zeer groot.

dan is dat de verantwoording van de mensen die het kopen. ik persoonlijk koop liever een zuivere pil dan een waarvan de kwaliteit niet vaststaat.

Foute pillen komen op de markt ze kunnen dan niet snel onderschept worden.
En ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die dit verbod op drugs willen opheffen.

wat snap je niet. ik ben gewoon voor vrijheid. snap je da?

Je ziet zo dat het dodelijk is

ach kom op jij hebt er nooit iets over gelezen wel?
alcohol is dodelijk en heroine ook. maar de kans op sterven is ECHT nihil. en de kans op schade meestal ook.

en ook de behoefte eraan is gewoon dom.

waarom? puur op emotie gebaseerd. op een of andere manier is het oke om van een brug af te springen met een elastiek
of jezelf in afschuwlijke kleding te hijsen op de gay parade, maar als je je fijn wilt voelen door een pilleke is dat ineens dom.

Je bent jezelf niet als je het gebruikt je kan dan niet eens goed nadenken.

nou en? dat geld niet voor elke drug en het is toch tijdelijk. mensen doen het om eindleijk is van een bepaald denkpatroon los te komen en gewoon relaxed te zijn om het zo maar ff te zeggen

Het geeft tevens veel overlast als het gelegaliseerd wordt.

bullshit. ik heb geen last van overlast als anderen gebruiken. zegjij me ff waar jij hinder aan zal ondervinden.

En het buitenland zal er niet positief tegen over staan.
Gung-ho
nou en? leve de vrijheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2002, 00:59
gung-ho
Avatar van gung-ho
gung-ho is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nou en? leve de vrijheid.
waarschijnlijk, kom je uit een rijke buurt dan zie je die overlast niet. Die overlast is nu al groot, ik heb liever dat iedere drug's gebruiker verplicht naar een kliniek moet
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 16:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
gung-ho schreef:
waarschijnlijk, kom je uit een rijke buurt dan zie je die overlast niet. Die overlast is nu al groot, ik heb liever dat iedere drug's gebruiker verplicht naar een kliniek moet
Door het legaliseren (en de daarmee gepaard gaande controle en kanalisering) zal die overlast juist verminderen.

Totale legalisatie zal zeer problematisch worden, het zal niet gepikt worden door de internationale gemeenschap. Maar het legaliseren van cannabis moet mogelijk zijn, ook omdat het drugsbeleid in de omringende landen iets liberaler lijkt te worden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.