Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 19:31
Verwijderd
STEL: Dat dit de dood is. Wat we nu doen, is allemaal terwijl we dood zijn. Wanneer we sterven, worden we feitelijk opnieuw geboren. Dan betekent het dus dat de dood leven is. Afhankelijk van hoe je hier 'dood bent' leef je straks in 'de andere wereld'. mensen die dus heel veel ellende meemaken in hun leven/dood, hebben hun vorige leven/dood dus veel slechts gedaan. Hoe denken jullie over deze theorie? (tis maar een stelling/theorie, ik zeg niet dat dit mijn mening is.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 19:33
Silindistani
Silindistani is offline
Het enige wat je met deze stelling doet is het woord leven veranderen in dood. Verder het gewoon reincarnatie waarin ik niet geloof.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Silindistani schreef:
Het enige wat je met deze stelling doet is het woord leven veranderen in dood. Verder het gewoon reincarnatie waarin ik niet geloof.
jah, maar geloof je dat dit wat we hier nu doen eigenlijk Dood zijn is? In dat geval kan Dood zijn namelijk iets anders zijn als als een engeltje op een wolkje zitten (of wat je ook maar gelooft wat je doet als je dood bent, in jouw geval dus gewoon 'dood zijn'.)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 19:41
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Myself! schreef:
jah, maar geloof je dat dit wat we hier nu doen eigenlijk Dood zijn is? In dat geval kan Dood zijn namelijk iets anders zijn als als een engeltje op een wolkje zitten (of wat je ook maar gelooft wat je doet als je dood bent, in jouw geval dus gewoon 'dood zijn'.)
Als dit wat we hier zijn, 'dood' zijn is, waarom zou het 'leven' dan niet met een engeltje op een wolkje zitten zijn?

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:17
incognito
incognito is offline
dit lijkt me gewoon de gehele reïncarnatietheorie... toch?

qals dit de dood is, dan ga je dus dood uit de dood, dan ben je dubbeldood
__________________
ik ben ik...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:58
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
incognito schreef:
dit lijkt me gewoon de gehele reïncarnatietheorie... toch?

qals dit de dood is, dan ga je dus dood uit de dood, dan ben je dubbeldood

Harstikke dood

Hmm jah ....
Over dit soort dingen filosofeer ik hele n8en als ik weerres nie kan slapen

Maareh.. tis idd gewoon reincarnatie wat je bedoeld..en ergens geloof ik dr misschien bestwel in...

__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Undeclinable schreef:
Harstikke dood

Hmm jah ....
Over dit soort dingen filosofeer ik hele n8en als ik weerres nie kan slapen

Maareh.. tis idd gewoon reincarnatie wat je bedoeld..en ergens geloof ik dr misschien bestwel in...

Reincarnatie is dat je gewoon dood gaat, maar weer opnieuw wordt geboren. Dit is dat we nu eigenlijk al dood zijn..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Silindistani schreef:
Als dit wat we hier zijn, 'dood' zijn is, waarom zou het 'leven' dan niet met een engeltje op een wolkje zitten zijn?

Ja okee..Daar zit wat in Maar dan is je dood dus actiever dan je leven
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:44
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Reincarnatie is dat je gewoon dood gaat, maar weer opnieuw wordt geboren. Dit is dat we nu eigenlijk al dood zijn..
En hierna is dr dus nix meer?

__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:48
incognito
incognito is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Reincarnatie is dat je gewoon dood gaat, maar weer opnieuw wordt geboren. Dit is dat we nu eigenlijk al dood zijn..
en dus opnieuw zijn geboren... en dus gereïncarneerd...
__________________
ik ben ik...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Undeclinable schreef:
En hierna is dr dus nix meer?

jawel!

En trouwens, ik weet niet of ik zelf in die theorie geloof hoor ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:46
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Myself! schreef:
mensen die dus heel veel ellende meemaken in hun leven/dood, hebben hun vorige leven/dood dus veel slechts gedaan.
karmatheorie..

dit is meer een hersenspinsel.
'Slechte dingen'
zijn culturele opvattingen, 'slechte dingen' zijn door ons gedefineerd.
Wij hebben in onze culturen en beschavingen een rechtssysteem hierop gebaseerd dat ons voor dezelfde 'slechte dingen' bestraft, dat betekend niet dat het buiten onze opvattingen ook zo is..
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Mugshot schreef:
karmatheorie..

dit is meer een hersenspinsel.
'Slechte dingen'
zijn culturele opvattingen, 'slechte dingen' zijn door ons gedefineerd.
Wij hebben in onze culturen en beschavingen een rechtssysteem hierop gebaseerd dat ons voor dezelfde 'slechte dingen' bestraft, dat betekend niet dat het buiten onze opvattingen ook zo is..


pfff..ik wist niet dat voor al die gedachtes woorden waren (karmatheorie, reincarnatietheorie (wist wel dat karma+reincarnatie bestond en dat het zo heette, maar niet dat die theorieen ook nog allemaal een naam hadden ensow )

Ennuhm..Eigenlijk klopt het wel wat je zegt.. Het is allemaal vanuit het aardse leven gezien, hoe het 'ergens anders' is, weet je niet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:41
Roos16
Roos16 is offline
Citaat:
Myself! schreef:
STEL: Dat dit de dood is. Wat we nu doen, is allemaal terwijl we dood zijn. Wanneer we sterven, worden we feitelijk opnieuw geboren. Dan betekent het dus dat de dood leven is. Afhankelijk van hoe je hier 'dood bent' leef je straks in 'de andere wereld'. mensen die dus heel veel ellende meemaken in hun leven/dood, hebben hun vorige leven/dood dus veel slechts gedaan. Hoe denken jullie over deze theorie? (tis maar een stelling/theorie, ik zeg niet dat dit mijn mening is.)
Mmm...ik snap niet hoe ik me dan 'levend'voor moet stellen, als dit 'dood' is. Ik vind het een beetje vage theorie eerlijk gezegd
__________________
Freedom, here I come!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Roos16 schreef:
Mmm...ik snap niet hoe ik me dan 'levend'voor moet stellen, als dit 'dood' is. Ik vind het een beetje vage theorie eerlijk gezegd
ik ook Maar mn broer kwam der opeens mee, en toen ging ik der over nadenken ensow, dus wilde horen hoe jullie der over dachten ensow..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali met de dood bedreigd
Verwijderd
302 23-11-2004 13:55
Levensbeschouwing & Filosofie WAT is de dood?
MoO
71 24-02-2004 23:45
Levensbeschouwing & Filosofie De schepping
Mattiej
28 30-11-2003 20:54
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.