Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 15:32
mitsj
mitsj is offline
de dingen die op die site staan zijn uit hun verband gerukt .
Maar dat heb ik je al weleens verteld he regalk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2001, 15:33
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
ratsja schreef:
stel er was geen boek, de koran dus....
zou je er dan nog in geloven ??

edit: dat ligt er maar net aan natuurlijk
als er geen koran was dan was het misschien wel een heel ander geloof
zo kan ik niet oordelen



[Dit bericht is aangepast door Regalk (22-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 15:34
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
mitsj schreef:
de dingen die op die site staan zijn uit hun verband gerukt .
Maar dat heb ik je al weleens verteld he regalk
sommige dingen misschien wel
kan jij me ditda uitleggen? http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_embryo.htm
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 15:48
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Regalk schreef:
[B] edit: dat ligt er maar net aan natuurlijk
als er geen koran was dan was het misschien wel een heel ander geloof
zo kan ik niet oordelen

B]

waarom kies je niet voor een andere geloof, gewoon proberen, misschien bevalt het wel..
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 15:57
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
ratsja schreef:

waarom kies je niet voor een andere geloof, gewoon proberen, misschien bevalt het wel..


Omdat ik moslim ben
Mohammed(vzmh) was de laatste profeet
geen zal na hem komen
In de Torah en Bijbel staat ook dat er nog iemand na hen zou komen
dus waarom van geloof veranderen

(en geloof is niet iets wat je gewoon ff probeert)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 16:30
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
kan je ook geloven zonder bijbel
wat is dan god ?
puur fictief een denk en levenswijze
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 16:54
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
God is een creatie van de bijbel/mens. Dat wil niet zeggen dat het geheel fout is, anders zou alles wat de mens bedacht slecht, fictief en fout zijn.

RATSJA, sommige mensen vervuilen en anderen niet, je hebt niks bewezen met jouw opmerking. Sommige mensen doden, anderen houden ze in leven. De natuur is balans.

De mens is een levenswijze. Wat praat je nou dan voor onzin?

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 17:40
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
God is een creatie van de bijbel/mens. Dat wil niet zeggen dat het geheel fout is, anders zou alles wat de mens bedacht slecht, fictief en fout zijn.

RATSJA, sommige mensen vervuilen en anderen niet, je hebt niks bewezen met jouw opmerking. Sommige mensen doden, anderen houden ze in leven. De natuur is balans.

De mens is een levenswijze. Wat praat je nou dan voor onzin?

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
god is een creatie van de bijel/mens.......huw, word het nog zieliger.
de mens is een levenswijze, zijn er nog anderen voor ons dan...wie praat er nu onzin

alle mensen vervuilen, zoals jij ook doet in deze topic..maar dat ter zijde..

weinig mensen met een behoorlijk antwoord hier..
had ik ook wel verwacht
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 17:52
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
sommige dingen misschien wel
kan jij me ditda uitleggen? http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_embryo.htm

Je hoeft maar 1 zwangere vrouw open te snijden en je weet het.
En blijkbaar de schrijvers van de koran ook .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:09
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Alle mensen vervuilen? Dan dieren ook, de natuur zelf dus ook. Onzin.

Koolstofdioxide is 'vervuiling' maar zuurstof weer niet. Zonder elkaar is er geen leven mogelijk.

Balans.

De mens is een levenswijze. Elk mens creeërt namelijk een MENSBEELD, daarin leggen wij aan hoe we vinden dat we moeten leven.

Weinig mensen met een behoorlijk antwoord? Ik heb al een behoorlijk antwoord gezien maart jij begint met een onbehoorlijke vraag waar het antwoord al van bestaat.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:14
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
Alle mensen vervuilen? Dan dieren ook, de natuur zelf dus ook. Onzin.

Koolstofdioxide is 'vervuiling' maar zuurstof weer niet. Zonder elkaar is er geen leven mogelijk.

Balans.

De mens is een levenswijze. Elk mens creeërt namelijk een MENSBEELD, daarin leggen wij aan hoe we vinden dat we moeten leven.

Weinig mensen met een behoorlijk antwoord? Ik heb al een behoorlijk antwoord gezien maart jij begint met een onbehoorlijke vraag waar het antwoord al van bestaat.
je snapt er ook niks van

jij "Alle mensen vervuilen? Dan dieren ook, de natuur zelf dus ook. Onzin."

waarom dieren dan ook, leg eens uit

jij "De mens is een levenswijze. Elk mens creeërt namelijk een MENSBEELD, daarin leggen wij aan hoe we vinden dat we moeten leven."

jij vind niet dat we moeten leven, jij wilt liever ook niet werken, jij loopt de massa achterna.
niet ieder mens creeert een beeld, die word gemaakt.
stel dat iedereen vrijgezel wil blijven, dan sterft de mens uit, kom nu niet met deze toch danig stomme opmerking.

godsdienst --> je mag pas sex hebben als je getrouwd bent, wie verzint er nu zoiets.
godsdienst is je gevoel tegengaan.
dat kan dus niet he
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:21
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
de dingen die op die site staan zijn uit hun verband gerukt .
Maar dat heb ik je al weleens verteld he regalk
Dat is nieuw voor mij. Welke dingen zijn uit hun verband gerukt?

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ik snap het wel, maar jij neemt alles vanuit een menselijk perspectief met God daarin verwerkt. M.a.w. dat kun/mag je doen als je werkt vanuit het feit dat God alles gecreeërd heeft, maar daar ben jij het niet mee eens maar toch gebruik je 'hun' denkwijze geen wonder dat je geen antwoorden vind.

Waarom dieren ook? zij produceren net zoals de mens afvalstoffen, stoffen die we afscheiden. Maar ik krijg het sterke vermoeden dat jij het cliché vervuiling bedoelt als plastic zakjes in de natuur gooien of olie in de zee loodsen. Sommige dingen met opzet, maar daar tegen over staan mensen die het weer opruimen.

Dieren vervuilen ook, alleen niet op ons niveau. Wij creeëren om alles makkelijker te maken. Een plastic emmer is totaal natuurlijk, niks in dat is onnatuurlijk omdat het uit elementen van de natuur word opgebouwd, dat het ergens in de grond verdwijnt en er een reactie plaatsvind daar moeten wij rekenschap meehouden, wat soms niet gebeurd.

Vervuiling bestaat niet. Reacties zijn er en wij hebben een 'netheid' gecreeërd.

Klinklare onzin wat je probeert en dat is onder mijn keiharde bewijs vandaan komen met half gebakken hersenspinsels.

Werken? Tuurlijk wil ik werken, en zelfs als ik niet werk werk ik nog. Jij met je menselijke persoonlijke standpunt. Ik ben og steeds een onderdeel van de natuur. IK BEN DE NATUUR, net zoals jij en de anderen. Er word altijd 'gewerkt' -- wij zijn een reactie.

Godsdienst werkt met MENSBEELDEN. Niks verkeerds aan in principe, maar jij mag je eigen morelen en waarden aanpassen als ze anderen niet beinvloeden. En wat als je geen sex voor je huwelijk mag hebben? als je het niet kent mis je het ook niet. Daarnaast zit er niks slechts aan die regel.

Godsdienst legt morelen en waarden op maar er moet uiteraard wat breder opgesteld worden, maar er is steeds balans want elk geloof ken zijn afkeer tegen eigen regels.

Het enige 'onnatuurlijke' is de denkwijze van de mens die alles vertroebeld. Op zekere mate dan, niet alles.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:34
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
En wat als je geen sex voor je huwelijk mag hebben? als je het niet kent mis je het ook niet. Daarnaast zit er niks slechts aan die regel.

ben ik het niet mee eens, nooit eens van lust gehoord....hihi
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:37
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
en legatus......jij gelooft ook niet....dus .
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:38
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Lust is een natuurlijke emotie, die onstaat in de puberteit.

Maar Lust komt niet alleen kijken bij sex. Ook een soort van liefde. Natuurlijk kun je sex hebben zonder liefde maar die persoon moet wel opwindend zijn. Dit is een externe liefde.

Daarnaast hebben jonge mensen; tieners meestal sex omdat het avontuurlijk is, spannend en verboden. Maar vooral omdat iedereen het doet.. een soort MENSBEELD. SEX moet pas komen bij volgroeing van het lichaam.

"er klaar voor zijn" is mentale verkrachting door de denkwijze van sommige mensen.

Sex is voortplanting en wij, en veel dieren, hebben er van leren genieten.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:40
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
ik geloof in het occulte, de balans van de natuur.

De combinatie van wetenschap en psychologie.

Ik geloof NIET in een almachtige god.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:03
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
ik geloof in het occulte, de balans van de natuur.

De combinatie van wetenschap en psychologie.

Ik geloof NIET in een almachtige god.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
dus je gelooft niet

balans van de natuur, hmmm kan me niet herinneren dat de ozonlaag kleiner word en heb ook al jaren geen dino meer gezien.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:05
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Daarnaast hebben jonge mensen; tieners meestal sex omdat het avontuurlijk is, spannend en verboden. Maar vooral omdat iedereen het doet.. een soort MENSBEELD. SEX moet pas komen bij volgroeing van het lichaam.

------>
sex verboden en iedereen doet het, dat klop iig niet.
sex kan al komen bij de secundaire geslachtskenmerken en wanneer jij denkt dat je het kan, heeft niks te maken met volgroeing, dat is pas verkrachtig wat jij bedoelt
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:37
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Je hoeft maar 1 zwangere vrouw open te snijden en je weet het.
En blijkbaar de schrijvers van de koran ook .
Zeg eens eerlijk,
geloof je daar zelf in??

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:37
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
als ik er of neerzet zul je wel meer tevreden zijn. Sommige ouders willen geen sex onder hun dak tot een bepaalde leeftijd; dat is een verbod dus verboden.

SEX kan al komen bij secundaire geslachtskenmerken maar het is onze opvoeding (lees: geloof) dat grote mentale verandering toepast en daarom noemde ik het 'verkrachting'. Je verdraait me woorden om jezelf te verklaren, dat is niet juist.

Wanneer is die secundaire geslachtskenmerk? Als het pubertijd is dan begint het toch aan te woekeren, wij leren het te gebruiken en sommigen op de verkeerde manier of verkeerde tijd.

Als ik geboren word en begin te ademhalen zou ik toch ook niet gelijk gaan roken? Het is toch de kennis.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:40
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
RATSJA, jouw betekenis van geloof moet dus een almachtige god bevatten.

Wat kortzichtig en bekrompen.

Dino's?? Ozonlaag?? allemaal balans. Uiteindelijk onstaat er na een aantal eeuwen toch ook weer een ijstijd, of wellicht het omgekeerde. Alsof wij de natuur in handen hebben... we leren ermee omgaan er gebruik van te maken en we zijn er deel van.

B A L A N S... en hou eens op met verdraaien puur ten behoefte van stoken...

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 20:14
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Alsof wij de natuur in handen hebben
nee maar we krijgen er wel steeds meer controle over .

Citaat:
Zeg eens eerlijk,
geloof je daar zelf in??
Wat valt er niet aan te geloven ... als ik een zwangere vrouw zou open snijden zou ik het ook zien ... en het Midden-Ossten was toen sterk ontwikkeld , ook op anatomisch gebied , zoals ik je al reeds heb verteld dus het is 100% zeker dat ze dat al wisten .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 20:38
Strange Dude
Strange Dude is offline
OK, laat ik die site eens bekijken van Regalk...

Over de wolken ( http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_wolken.htm ):
Wat er dus staat in de koran is dat er wolken gevormt worden waar dan regen en bliksem uitkomt. Da's zo'n beetje alles. Dat is nu niet zo'n opzienbarende waarneming.

Of de oorsprong van het heelal ( http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_heelal.htm ):
Dat het universum uit rook is ontstaan is een interresant verhaal, maar 1) niet juist en 2) weer niet zo bijzonder, zoiets kan iedereen bedenken. Ook dat alles (zon, maan, aarde, etc.) dezelfde oorsprong heeft is niet zo'n heel vreemde gedachte.

Dat over die embriologische ontwikkelingen ( http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_embryo.htm ):
Ik vind een embryo echt niet op een stuk kauwgom lijken hoor. OK, als je een stuk kaugom in de vorm van een embryo boetseert, maar probeer dat voor de lol maar met je tanden voor elkaar te krijgen, alvast veel geluk. Erg vergezocht allemaal.

Bergen dan ( http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_bergen.htm ):
Bergen (de toppen dus) zijn op zich al 'pinnen'. En dat kan iedereen zien. Die verklaring is gezien de context zóveel meer correct.

Die hele site is een verzameling toevalligheden die niet eens zó toevallig zijn of zo vergezocht zijn dat een rationeel denkend mens dat nooit bewijs van de koran zal zien. En wat bij benadering klopt kan Mohammed zo zelf bedacht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 20:39
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Wat valt er niet aan te geloven ... als ik een zwangere vrouw zou open snijden zou ik het ook zien ....
Een embryo kun je niet zien. De microscoop was vele eeuwen later uitgevonden!

Citaat:
mitsj schreef:
en het Midden-Ossten was toen sterk ontwikkeld ook op anatomisch gebied , zoals ik je al reeds heb verteld dus het is 100% zeker dat ze dat al wisten.
De ontwikkeling van de wetenschap vond pas NA de komst van de Islam plaats!

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 21:52
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
RATSJA, jouw betekenis van geloof moet dus een almachtige god bevatten.

Wat kortzichtig en bekrompen.

Dino's?? Ozonlaag?? allemaal balans. Uiteindelijk onstaat er na een aantal eeuwen toch ook weer een ijstijd, of wellicht het omgekeerde. Alsof wij de natuur in handen hebben... we leren ermee omgaan er gebruik van te maken en we zijn er deel van.

B A L A N S... en hou eens op met verdraaien puur ten behoefte van stoken...

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
ik verdraai helemaal niks, jij lult maar wat raak.
wees eens eens met de essentie en denk nuchter na.
jij bazelt met vage begrippen.

wederom kan je me niet overtuigen
jij gelooft niet, dat is al wel duidelijk
en ik denk dat niemand echt gelooft
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 21:55
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
als ik er of neerzet zul je wel meer tevreden zijn. Sommige ouders willen geen sex onder hun dak tot een bepaalde leeftijd; dat is een verbod dus verboden.

SEX kan al komen bij secundaire geslachtskenmerken maar het is onze opvoeding (lees: geloof) dat grote mentale verandering toepast en daarom noemde ik het 'verkrachting'. Je verdraait me woorden om jezelf te verklaren, dat is niet juist.

Wanneer is die secundaire geslachtskenmerk? Als het pubertijd is dan begint het toch aan te woekeren, wij leren het te gebruiken en sommigen op de verkeerde manier of verkeerde tijd.

Als ik geboren word en begin te ademhalen zou ik toch ook niet gelijk gaan roken? Het is toch de kennis.
en ik denk ook echt dat jij moet leren discussieren, want dit slaat nergens op.
opsomming van je eigen feiten, meer is het simpelweg niet.
opgeklopte rommel, wat niet tot nadenken zet bij een ander, we komen geen stap verder
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:01
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
De ontwikkeling van de wetenschap vond pas NA de komst van de Islam plaats!
Doe je huiswerk ... het stopte juist na de komst van islam ... toen pas kreeg de huidige westerse wereld een voorsprong

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 23:03
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
H'm als we fanaten hebben die de waarheden uit boeken gaan plukken, hier heb je 'n vette fout:

Het verhaaltje over mozes en de farao en de zeven plagen (Ramsess).

Mozes bedrijgt farao (geen toonbeeld van liefde overigens) zonder succes en voila plop god stuur 7 plagen naar egypte.

De Fout, chronologisch zou dit hebben plaats gevonden tijdens Farao Amon Hotep III, dus niet Ramsess, Deze Amon Hotep veroverde zo'n beetje het godganze midden oosten, niet een trucje dat je ff klaarspeelt als je door 7 plagen geteisterd word.

Zo kun je voor elke correctheid wel 'n fout vinden.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 23:34
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Citaat:
Strange Dude schreef:

Een boek opzich kan nóóit een bewijs zijn voor iets. WAT in de Koran is dan het bewijs?
http://www.redouan.nl/wetenschappeli...n_de_Koran.htm

Maak daar maar een selectie uit

[Dit bericht is aangepast door Regalk (22-12-2001).]
Ok gij heb d'r omgevraagd dus daar gaan we:

de Koran over de menselijke embryologische ontwikkelingen



In de Heilige Koran spreekt Allah over de menselijk embryologische ontwikkelingsstadia:

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen.
Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats.
Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah ,
waarop Wij de `alaqah tot een mudghah maakten,
waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten,
waarop wij de beenderen bekleedden met vlees.
Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel.
Gezegend dus zij Allah, de Beste der schependen".

(Koran 23:12-14)



Letterkundig gezien heeft het Arabisch woord `alaqah drie betekenissen:

1. bloedzuiger
2. opgehangen ding
3. bloedklomp.

Als we een bloedzuiger vergelijken met het embryo in het `alaqah stadium, vinden we een gelijkenis tussen deze twee, zoals we in figuur 1 kunnen zien.
In dit stadium krijgt het embryo ook voeding uit het bloed van de moeder, zoals het geval is met de bloedzuiger, die zich met het bloed van anderen voedt.

De tweede betekenis van het woord `alaqah is "opgehangen ding".
Dat is wat we zien in figuur 2 en 3, de ophanging van het embryo, tijdens het `alaqah stadium, in de baarmoeder.

De derde betekenis van het woord `alaqah is "bloedklomp".
We zien dat de uitwendige gelijkenis van het embryo en zijn vliezen tijdens het `alaqah stadium lijkt op die van een bloedklomp. Dit is te wijten aan de aanwezigheid van relatief grote hoeveelheden bloed dat tijdens dit stadium aanwezig is in het embryo, zoals we in figuur 4 kunnen zien.
Ook tijdens dit stadium circuleert het bloed niet tot het einde van de derde week in het embryo.
Daarom lijkt het embryo in dit stadium op een bloedklomp.

Dus de drie betekenissen van het woord`alaqah corresponderen nauwkeurig met de beschrijving van het embryo in het `alaqah stadium.

Het volgende stadium genoemd in het vers is het mudghah stadium.
Het Arabische woord mudghah betekent "iets dat op een gekauwde substantie lijkt".
Als we een stuk kauwgum zouden nemen en erop zouden kauwen en dit zouden vergelijken met het embryo in het mudghah stadium, zouden we kunnen concluderen dat het embryo in het mudghah stadium uiterlijke gelijkenis vertoont met die van een substantie waarop gekauwd is.
We zien dan dat de uitsteeksels van het embryonale ruggenmerg erg veel lijken op de tandafdrukken in een gekauwde substantie, zoals we kunnen zien in figuur 5 en 6.

Hoe had de Profeet Mohammed (vzmh) dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeksuitrusting en zeer verfijnde microscopen, die in die tijd niet bestonden?

Hamm en Leeuwenhoek waren de eerste wetenschappers die in 1677 menselijke spermacellen(spermatozoa) hebben waargenomen met een verbeterde microscoop (meer dan duizend jaar na de Profeet Mohammed (vzmh).

Terwijl wetenschappers dit pas onlangs ondekt hebben??? ga fijn fietsen, de Chinezen beschreven al in de 5e Eeuw na chr. het hele zwangerschaps proces, dus dit wonder is ijskoud gelogen, of slecht onderzocht.

En Hij heeft hechte bergen op aarde geplaatst
opdat gij niet geschokt zult worden
en rivieren en paden opdat gij de juiste weg moogt inslaan

(koran 16:16)



Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?

(Koran 78:6-7)



Het boek, getiteld "Earth", wordt in vele universiteiten over de gehele wereld beschouwd als een standaard naslagwerk op het gebied van geologie.
Eén van de auteurs van dit boek is Frank Press.
Momenteel is hij de voorzitter van de Academie van Wetenschappen in de Verenigde Staten.
Hiervoor, was hij de wetenschappelijke adviseur van de voormalige President van de Verenigde Staten, Jimmy Carter. In zijn boek staat dat bergen steunende wortels hebben.
Deze wortels zijn diep ingebed in de grond. Dus bergen hebben een vorm als die van een pin, zoals we kunnen zien in figuur 1, 2 en 3.

Moderne aardwetenschappen hebben bewezen dat bergen diepe wortels hebben onder het grondoppervlak en dat deze wortels vele malen de hoogte kunnen bereiken die ze boven het grondoppervlak hebben.
Dus het juiste woord om op basis van deze informatie bergen te beschrijven is 'pin', want het meeste van de eigenlijke set pinnen is verborgen onder het grondoppervlak.
De geschiedenis van de natuurwetenschappen vertelt ons dat de theorie van bergen met diepe wortels pas in de tweede helft van de negentiende eeuw was geïntroduceerd.

Bergen spelen ook een rol bij de stabilisering van de aardkorst. Ze verhinderen dat de aarde schudt.

De moderne platen tektoniek theorie zijn eveneens van mening dat de bergen als stabilisatoren voor de aarde werken. Deze kennis over de rol van bergen als stabilisatoren voor de aarde begon men pas in de late 60-er jaren te begrijpen in het kader van de ontwikkeling van de platen tektoniek theorie.

Zou iemand in de tijd van de Profeet Mohammed (vzmh) hebben kunnen weten over de ware gestalte van bergen?
Zou iemand zich kunnen voorstellen dat de solide massieve berg die hij voor zich ziet zich eigenlijk diep in de aarde uitstrekt en een wortel heeft, zoals de wetenschappers beweren?

Een groot aantal geologie boeken beschrijft bij de behandeling van bergen, alleen het gedeelte van de berg dat boven de grond staat. Dit vanwege het feit dat deze boeken niet geschreven zijn door specialisten in geologie.
Moderne geologie heeft echter de waarheid van de Koran verzen bevestigd.

Wederom niet waar, het geologische verhaal klopt, maar die wortels ontstaan niet door het "planten" bergen maar door seismische activiteit in de magma-laag onder de aar mantel door aantrekkings kracht uit de kern van de aarde krijg je puntvormige uitloping van vulkaan steen, en die bestaan niet alleen onder bergen, wat in dit stukkie ff handig weggelaten wordt

Daarna heeft Hij zich gericht tot de hemel die rook was
waarop Hij zei tot hem en tot de aarde: Kom willig of onwillig!
Zij zeiden: Wij komen willig

(Koran 41:11)

De moderne toegepaste en theoretische kosmologie geeft duidelijk aan dat op een bepaald moment het gehele heelal niets anders dan een 'rook' wolk was.
Dit is één van de onbetwistbare principes van de standaard moderne kosmologie.
Wetenschappers kunnen nu nieuwe sterren formaties waarnemen in de overblijfselen van deze 'rook', zoals we kunnen zien in figuur 1 & 2.

onbetwistbaar principe??? in de wetenschap??? 1+1=2 valt welenschappelijk zelfs nog te betwisten met andere woorden onzin!

Niets daarvan!
Maar als hij niet ophoudt zullen Wij hem bij de nasayah (voorhoofd) pakken,
nasayah (voorhoofd) leugenachtig en zondig!

(Koran 96:15-16)

Waarom beschreef de Koran het voorhoofd als zijnde leugenachtig en zondig?
Waarom zei de Koran niet dat de persoon leugenachtig en zondig was?
Wat is de relatie tussen het voorhoofd en leugen en zonde?.

niet direct verklaarbaar, maar het hele geheugen gedeelte van de hersenen maak foutieve herinneringen aan, niet alleen het voorhoofd, zie Science, August '96, pure speculatie dus

de situatie van de ongelovigen) is als duisternissen in een diepe zee
die overdekt wordt door golven,
waarboven golven zijn,
waarboven wolken zijn:
de ene duisternis boven de andere.
Wanneer hij zijn hand uitsteekt kan hij haar niet zien,
maar hij voor wie Allah geen licht stelt
voor die is er geen licht.

(Koran 24:40)


Dit vers noemt de duisternis in diepe zeeën en oceanen, waar als iemand zijn hand uitsteekt, hij deze niet kan zien.
De duisternis in diepe zeeën en oceanen vindt men rond een diepte van 200 meter en lager.
Op deze diepte dringt er nauwelijks licht binnen.
Onder een diepte van 1000 meter komt er helemaal geen licht binnen.
Zoals te zien is op figuur 1.

Tussen 3 en 30 procent van het zonlicht wordt op het zee oppervlak teruggekaatst.
Van het niet teruggekaatste licht worden bijna alle vijf de kleuren van het licht spectrum (rood, oranje, geel, groen en violet) achter elkaar geabsorbeerd in de eerste 200 meter, behalve het blauwe licht.

Mensen kunnen niet meer dan veertig meter duiken zonder de hulp van onderzeeërs of speciale uitrusting.
Zonder hulp kunnen mensen in de diepe donkere delen van de oceaan niet overleven, zoals bijvoorbeeld op een diepte van 200 meter.

Wetenschappers hebben recent deze duisternis ontdekt met behulp van speciale technische uitrusting en onderzeeërs, die hen in staat hebben gesteld in de dieptes van de oceanen te duiken.

ze hebben die duisternis niet recent ondekt, maar pas recent kunnen bewijzen wetenschappers vermoeden door het aanspoelen van diep zee vissen zonder ogen of andere lichtgevoelige organen al vele eeuwen dat er geen licht door drinkt op grote diepte, dus hier is wederom informatie weggelaten

Zien jullie niet dat Allah wolken voortstuwt
en ze dan samen verenigt
en ze dan tot een stapel maakt,
waarop jullie uit zijn midden de regen zien voortkomen

(Koran 24:43)

het wetenshappelijke bewijs wat hierop volgde is alleen waar in een zuurstof/stikstof atmosfeer, daarbuiten hebben de maya's ook uitgebreide beschrijvingen van de atmosfeer achtergelaten en die geloofden niet in allah en hebben nooit contact gehad met de islamitsche wereld

Hij heeft de beide zeeën losgelaten zodat ze elkaar ontmoeten.
Tussen beiden is een barrière zodat ze niet overtreden.

(Koran 55:19-20)



Moderne wetenschap heeft ontdekt dat op plaatsen waar twee verschillende zeeën samenkomen, er een barrière is tussen beide.
Deze barrière verdeelt de twee zeeën zo dat elke zee zijn eigen temperatuur, zoutgehalte en (stof)dichtheid heeft. Bijvoorbeeld; het water van de Middellandse Zee is warm, heeft een hoge zoutgehalte en een lagere (stof)dichtheid dan het water van de Atlantische Oceaan.
Dus als het water van de Middellandse Zee de Atlantische Oceaan instroomt over de rotslaag van Gibraltar, dringt het enkele honderden kilometers de Atlantische Oceaan door tot op een diepte van 1.000 meter met zijn eigen kenmerkende temperatuur, zoutgehalte en lage dichtheid.
Het water van de Middellandse Zee stabiliseert op deze diepte zoals te zien is in figuur

bullshit, alleen waar bij de huidige planeet indeling op "pangea" aarde was dit niet het geval, en dit is dus weer pure speculatie

Het reken wonder is aan het zelfde verhaal onderhevig als de bijbel code en op ieder boek toepasbaar

Nog meer bewijzen???


__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 09:47
mitsj
mitsj is offline
regalk , hopelijk voor jouw staan er in de koran nog meer wetenschappelijke wonderen want anders ben je door je materiaal heen waarmee je ons zou kunnn overtuigen .
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 11:20
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
De ontwikkeling van de wetenschap vond pas NA de komst van de Islam plaats!
Doe je huiswerk ... het stopte juist na de komst van islam ... toen pas kreeg de huidige westerse wereld een voorsprong

Hahahahahahaha!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 13:33
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hahahahahahaha!
Waar maar, in het oude china waren ze al veel verder dan in het midden-oosten, in de tijd van mohammed, op het gebied van sterrenkunde etc. waren de culturen in midden amerika van die tijd bevoorbeeld al heel erg ver. En eerst waren wij in het westen verder ontwikkeld, ten tijde van de Grieken en later de Romeinen, na de val van het romeinse rijk is er in de westerse wereld veel kennis verloren gegaan die, in het nog bestaande oost-romeinse rijk bewaart bleef, dat oost-romeinse rij bevatte ook grote gebieden van het midden-oosten, dus veel kennis van de arabieren kwam ook weer uit het westen, het is 'n veel te ingewikkeld verhaal om klakkeloos te kunnen roepen wie wat eerst bedacht.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 15:51
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Waar maar, in het oude china waren ze al veel verder dan in het midden-oosten, in de tijd van mohammed, op het gebied van sterrenkunde etc. waren de culturen in midden amerika van die tijd bevoorbeeld al heel erg ver. En eerst waren wij in het westen verder ontwikkeld, ten tijde van de Grieken en later de Romeinen, na de val van het romeinse rijk is er in de westerse wereld veel kennis verloren gegaan die, in het nog bestaande oost-romeinse rijk bewaart bleef, dat oost-romeinse rij bevatte ook grote gebieden van het midden-oosten, dus veel kennis van de arabieren kwam ook weer uit het westen, het is 'n veel te ingewikkeld verhaal om klakkeloos te kunnen roepen wie wat eerst bedacht.
Dat er al beschavingen bestonden, dat betwijfel ik niet, maar de Islam heeft beslissende bijgedragen geleverd aan het creëeren van nieuwe beschavingen in samenspel met reeds bestaande beschavingen.

Wou je zeggen dat alle belangrijke ontdekkingen die tijdens de Islamitische glorie periodes gedaan zijn toch al bestonden? Op natuurkundig-, wiskundig-, medicijnen-, architectonisch-, kunst- en militair gebied hebben Islamitische beschavingen ooit grote bijdragen geleverd aan de wereldprogressie.

Tuurlijk....ook zij bouwden soms voort op werk dat door andere beschavingen reeds gedaan was (bijvoorbeeld in India was er op wiskundig gebied veel kennis), maar uiteindelijk staan we vandaag allemaal op de schouders van reuzen. Als de Islamitische beschavingen er nooit geweest waren, dan zou ook het werk dat reeds door andere volkeren gedaan was het westen (b.v. bepaalde Griekse werken) nooit bereikt hebben.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 17:46
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
het is natuurlijk onrealistisch om te zeggen dat zonder het islamitische volk er geen progressie was geweest. Wellicht andere progressie maar deze egoïsme is van ongrondelijke aard.

de mens heeft bijgedragen aan ontwikkelingen niet een bijvoegelijk naamwoord als Islamitisch of Christelijk want anders zou het betekenen dat wij de natuur de vrije loop zouden geven omdat de zogenaamde God alles zo gewild zou hebben.

[Dit bericht is aangepast door legatus (23-12-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 21:22
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Dat er al beschavingen bestonden, dat betwijfel ik niet, maar de Islam heeft beslissende bijgedragen geleverd aan het creëeren van nieuwe beschavingen in samenspel met reeds bestaande beschavingen.

Wou je zeggen dat alle belangrijke ontdekkingen die tijdens de Islamitische glorie periodes gedaan zijn toch al bestonden? Op natuurkundig-, wiskundig-, medicijnen-, architectonisch-, kunst- en militair gebied hebben Islamitische beschavingen ooit grote bijdragen geleverd aan de wereldprogressie.

Tuurlijk....ook zij bouwden soms voort op werk dat door andere beschavingen reeds gedaan was (bijvoorbeeld in India was er op wiskundig gebied veel kennis), maar uiteindelijk staan we vandaag allemaal op de schouders van reuzen. Als de Islamitische beschavingen er nooit geweest waren, dan zou ook het werk dat reeds door andere volkeren gedaan was het westen (b.v. bepaalde Griekse werken) nooit bereikt hebben.


Citaat:
Mirage2000 schreef:


Wou je zeggen dat alle belangrijke ontdekkingen die tijdens de Islamitische glorie periodes gedaan zijn toch al bestonden? Op natuurkundig-, wiskundig-, medicijnen-, architectonisch-, kunst- en militair gebied hebben Islamitische beschavingen ooit grote bijdragen geleverd aan de wereldprogressie.

Dat ontken ik niet, ik probeerde duidelijk te maken in m'n vorige 2 post's dat de Koran, niet als waarheid mag worden beschouwd omdat er toevallig een aantal wetenschappelijk bewijsbare dingen in staan, zeker niet als die "bewijzen" worden gebaseerd op foutieve of speculatieve constateringen, of dat informatie wordt weggelaten om het bewijs overtuigender te maken. Daarbuiten staan in de bijbel en de tora, ook zat dingen die je wetenschappelijk zou kunnen bewijzen vandaag de dag en toen nog niet, dat bewijst echter geen "goddelijke wonderen". Er staan echter in alle drie de boeken ook grove wettenschappelijke fouten.

Ik wil hiermee niemand veroordelen, maar laat die zogenaamde "Islam-Intellectuelen" die hier allemaal fijn in het westen wonen maar eens terug gaan naar de islamitische wereld en orde op zaken gaan stellen, want ondanks de glorie periodes van de islam, zit de islamitische wereld nu toch echt in een soort van middel-eeuwen, en ze kunnen een rennesaince best gebruiken, en dan hebben ze hun eigen intellectueelen hard nodig. Want van interventie door niet islamitsche westerlingen komt blijkbaar alleen maar mot. Dus wordt het geen tijd dat al die omans terug thuis gaan kijken, en orde op zaken stellen? Inplaats van hier in nederland uit te proberen te leggen dat moslims heel vrede lievend zijn, en eigenlijk helemaal geen verkapte steun aan lui als O.B.L. leveren, ik vind dat maar moelijk te geloven als je ziet dat soenitsche en shiitische moslims zelfs elkaar al doodschieten, en de halve islamitische wereld op voet van oorlog met elkaar leeft. Tuurlijk christenen maken net zo goed oorlog met elkaar en dat ontken ik ook niet, maar ik begin een beetje ziek te worden van aldat politiek correcte "moslims zijn eigenlijk heel vredig, en de koran predikt geen geweld" gelul, het is gewoon niet waar. sinds W.O. II zijn er bijna 12x zoveel oorlogen in de moslim wereld uit gevochten als in de westerse terwijl er 2 miljard christenen rondlopen (95% van de gelovige bevolking van de westerse wereld is christelijk) en maar 1,3 miljard moslims. Dus blijkbaar is er toch echt iets mis met de islam.

__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 22:38
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Dat ontken ik niet, ik probeerde duidelijk te maken in m'n vorige 2 post's dat de Koran, niet als waarheid mag worden beschouwd omdat er toevallig een aantal wetenschappelijk bewijsbare dingen in staan,

Een aantal? De Koran bevat duizenden gegevens die zich laten verenigen met de moderne wetenschap en GEEN ENKELE(lees dit goed) is in strijd met de moderne wetenschap, dat in tegenstelling tot de Bijbel.(de Bijbel kent overigens maar een paar gegevens die zich voor een vergelijking verlenen met de wetenschap en zelfs die worden tegengesproken)

Citaat:
DarGull schreef:
zeker niet als die "bewijzen" worden gebaseerd op foutieve of speculatieve constateringen, of dat informatie wordt weggelaten om het bewijs overtuigender te maken.

O jij maakt dus de topwetenschappers van de wereld uit voor leugenaars.


Citaat:
DarGull schreef:
Daarbuiten staan in de bijbel en de tora, ook zat dingen die je wetenschappelijk zou kunnen bewijzen vandaag de dag en toen nog niet, dat bewijst echter geen "goddelijke wonderen". Er staan echter in alle drie de boeken ook grove wettenschappelijke fouten.

Dan ben je verkeerd ingelicht wat de Koran betreft. In de Koran staan geen wetenschappelijke fouten( in tegenstelling tot de Thora en de Bijbel). Waar baseer je dat op?

Citaat:
DarGull schreef:
Ik wil hiermee niemand veroordelen, maar laat die zogenaamde "Islam-Intellectuelen" die hier allemaal fijn in het westen wonen maar eens terug gaan naar de islamitische wereld en orde op zaken gaan stellen, want ondanks de glorie periodes van de islam, zit de islamitische wereld nu toch echt in een soort van middel-eeuwen, en ze kunnen een rennesaince best gebruiken, en dan hebben ze hun eigen intellectueelen hard nodig. Want van interventie door niet islamitsche westerlingen komt blijkbaar alleen maar mot. Dus wordt het geen tijd dat al die omans terug thuis gaan kijken, en orde op zaken stellen? Inplaats van hier in nederland uit te proberen te leggen dat moslims heel vrede lievend zijn, en eigenlijk helemaal geen verkapte steun aan lui als O.B.L. leveren, ik vind dat maar moelijk te geloven als je ziet dat soenitsche en shiitische moslims zelfs elkaar al doodschieten, en de halve islamitische wereld op voet van oorlog met elkaar leeft. Tuurlijk christenen maken net zo goed oorlog met elkaar en dat ontken ik ook niet, maar ik begin een beetje ziek te worden van aldat politiek correcte "moslims zijn eigenlijk heel vredig, en de koran predikt geen geweld" gelul, het is gewoon niet waar. sinds W.O. II zijn er bijna 12x zoveel oorlogen in de moslim wereld uit gevochten als in de westerse terwijl er 2 miljard christenen rondlopen (95% van de gelovige bevolking van de westerse wereld is christelijk) en maar 1,3 miljard moslims. Dus blijkbaar is er toch echt iets mis met de islam.

Dit laatste stuk slaat nergens. Het houdt helemaal geen verband met het voorafgaande.
Maar ik zal er toch effe op willen reageren.

Citaat:
DarGull schreef:
Ik wil hiermee niemand veroordelen, maar laat die zogenaamde "Islam-Intellectuelen" die hier allemaal fijn in het westen wonen maar eens terug gaan naar de islamitische wereld en orde op zaken gaan stellen, want ondanks de glorie periodes van de islam, zit de islamitische wereld nu toch echt in een soort van middel-eeuwen, en ze kunnen een rennesaince best gebruiken, en dan hebben ze hun eigen intellectueelen hard nodig.

Het zijn voornamelijk de westerse wetenschappers die dit zeggen.

Citaat:
DarGull schreef:
Dus wordt het geen tijd dat al die omans terug thuis gaan kijken, en orde op zaken stellen?


Wat zijn Omans en waarom zouden we die wegsturen?

Citaat:
DarGull schreef:
Inplaats van hier in nederland uit te proberen te leggen dat moslims heel vrede lievend zijn, en eigenlijk helemaal geen verkapte steun aan lui als O.B.L. leveren, ik vind dat maar moelijk te geloven als je ziet dat soenitsche en shiitische moslims zelfs elkaar al doodschieten,

Op welke gebeurtenis doel jij nou, dat met die sjieten en soennieten?

Citaat:
DarGull schreef:
en de halve islamitische wereld op voet van oorlog met elkaar leeft.
Hoe zou dat nou komen? Misschien omdat het Westen op de olie van de Islamitisch wereld teert?

Citaat:
DarGull schreef:
en de koran predikt geen geweld" gelul, het is gewoon niet waar.
Vraag: heb jij de Koran wel eens gelezen. Zo ja, dan zou ik graag de passages willen die volgens jou geweld prediken.
Bovendien dien jij het onderscheid te maken tussen het gedrag van bepaalde gelovigen en wat het geloof zelf zegt.

Citaat:
DarGull schreef:
sinds W.O. II zijn er bijna 12x zoveel oorlogen in de moslim wereld uit gevochten als in de westerse terwijl er 2 miljard christenen rondlopen (95% van de gelovige bevolking van de westerse wereld is christelijk) en maar 1,3 miljard moslims. Dus blijkbaar is er toch echt iets mis met de islam.

Onze geschiedenis is anders ook niet zo fraai.

Kruistochten. Slavenhandel.Heksen en ketters verbrand .Als Ubermenschen in de naam van God homofielen Joden Zigeuners geestelijk en lichamelijk gehandicapten vermoord . Hier uit kan ik dus concluderen dat het Christelijk geloof een buitengewoon intolerant en gewelddadig geloof. Als ik zo beredeneer als jou natuurlijk.

Citaat:
DarGull schreef:
sinds W.O. II zijn er bijna 12x zoveel oorlogen in de moslim wereld uit gevochten als in de westerse


En 11 van de 12 keer had de westerse wereld ermee te maken.

Citaat:
DarGull schreef:
als in de westerse terwijl er 2 miljard christenen rondlopen (95% van de gelovige bevolking van de westerse wereld is christelijk)

2 miljard. Overdrijven is ook een kunst. 95% Dat is ook zeker een grapje? Of niet soms?

Citaat:
DarGull schreef:
en maar 1,3 miljard moslims. Dus blijkbaar is er toch echt iets mis met de islam.

O omdat de Islam iets minder aanhangers heeft, is er iets mis mee met het geloof. Hoe dan ook, het Christendom krimpt overal in de wereld. De Islam daarentegen groeit en zal in het jaar 2025 de onbetwiste nummer een op de wereld worden. Daarmee zal die het Christendom ver achter zich laten.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 13:28
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Omdat ik geen zin heb om een welles-nietes disscusie te gaan houden: Voor fouten inde koran lees ff m'n mega lange post 'n stukkie, naar boven ik heb hier de "science" (het blad) als bron gebruikt.

Ik atheist dus het zal me koud laten wat het grootse geloof is, ik geloof toch niet in een hogere macht. maar 2 miljar is wel correct, dat zijn dan de katholieken, orthodoxen en de duizend en een protestantse kerkjes en christelijke sekte's op 1 grote berg gegooid, maar het zijn wel allemaal christen.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 16:59
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
De Koran bevat duizenden gegevens die zich laten verenigen met de moderne wetenschap en GEEN ENKELE(lees dit goed) is in strijd met de moderne wetenschap, dat in tegenstelling tot de Bijbel.
Welk gegeven in de Bijbel is in strijd met wetenschap? (Quote 'ns een paar leuke teksten )

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 17:04
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
O jij maakt dus de topwetenschappers van de wereld uit voor leugenaars.
Citaat:
Zolang men maar genoeg wetenschappers raadpleegt, kan men iedere mening bevestigd krijgen.
Zo kan ik het natuurlijk ook, met m'n Bijbeltje. Gewoon een paar Christelijke wetenschappers quoten, vervolgens net doen alsof ik het snap, en mijn vertrouwen leggen in een paar stomme feitjes...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 17:11
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Deze Amon Hotep veroverde zo'n beetje het godganze midden oosten, niet een trucje dat je ff klaarspeelt als je door 7 plagen geteisterd word.
Die plagen waren ook niet om te voorkomen dat die farao het godganze midden oosten zou veroveren, maar om de Joden te bevrijden van slavernij. (Lees exodus eens )

[Dit bericht is aangepast door Joël (25-12-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 18:50
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Het verhaaltje over mozes en de farao en de zeven plagen (Ramsess).
Ik heb nog even nagekeken wat de Bijbel hiervan vindt: In de Bijbel is er geen enkele naam van een farao bij naam genoemd. De reden dat sommige Bijbeluitleggers aannemen dat het zich in de tijd van Ramsess zou moeten hebben afgespeeld is omdat er staat:

"Zijn moesten voor Farao voorraadsteden bouwen, Pithom en Raämses." - Exodus 1:11

Veel mensen denken dat Raämses afgeleid zou moeten zijn van de naam van de farao. Maar de zonnegod "Ra" was natuurlijk al lang voor Ramsess bekend, en de uitspraak "Ra maakt vruchbaar" waarschijnlijk ook...

P.S.: Het waren trouwens 10 plagen .

[Dit bericht is aangepast door Joël (25-12-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Omdat ik geen zin heb om een welles-nietes disscusie te gaan houden: Voor fouten inde koran lees ff m'n mega lange post 'n stukkie, naar boven ik heb hier de "science" (het blad) als bron gebruikt.

Jij beweert iets. Jij moet mij uitleggen hoe het zit met die fouten. Zo kan je natuurlijk discussie ontvluchten.

Citaat:
DarGull schreef:
Ik atheist dus het zal me koud laten wat het grootse geloof is, ik geloof toch niet in een hogere macht. maar 2 miljar is wel correct, dat zijn dan de katholieken, orthodoxen en de duizend en een protestantse kerkjes en christelijke sekte's op 1 grote berg gegooid, maar het zijn wel allemaal christen.

Nu maak je er zelf een welles-nietes discussie van. Kom nou eens met betrouwbare bronnen.




[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (25-12-2001).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:50
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Joël schreef:
Welk gegeven in de Bijbel is in strijd met wetenschap? (Quote 'ns een paar leuke teksten )
Genesis (duh)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:51
Prada
Prada is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Genesis (duh)
Welk absoluut bewijs heeft de wetenschap geleverd dat Genesis weerlegt?
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:55
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Prada schreef:
Welk absoluut bewijs heeft de wetenschap geleverd dat Genesis weerlegt?
In Genesis staande meeste duidelijke tegenstellingen met de wetenschap. Ze gaan over drie hoofdpunten:

1. de schepping van de wereld en de stadia waarin dit gebeurde.
2. het tijdstip waarop de wereld geschapen werd en het tijdstip waarop de mens op aarde verscheen.
3 het verhaal van de zondvloed.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:58
Prada
Prada is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
In Genesis staande meeste duidelijke tegenstellingen met de wetenschap. Ze gaan over drie hoofdpunten:

1. de schepping van de wereld en de stadia waarin dit gebeurde.
2. het tijdstip waarop de wereld geschapen werd en het tijdstip waarop de mens op aarde verscheen.
3 het verhaal van de zondvloed.

Maar voor het niet plaatsvinden van deze gebeurtenissen is geen onomstotelijk bewijs geleverd...

__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 02:59
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Prada schreef:
Maar voor het niet plaatsvinden van deze gebeurtenissen is geen onomstotelijk bewijs geleverd...
Maar het is door de moderne wetenschap wel geaccepteerd als vaststaand feit.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 11:10
Prada
Prada is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Maar het is door de moderne wetenschap wel geaccepteerd als vaststaand feit.
Door gelovigen is het bestaan van God ook als vaststaand feit geaccepteerd...Niet echt een goed argument dus...Het blijven gewoon allemaal speculaties...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 12:04
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
In Genesis staande meeste duidelijke tegenstellingen met de wetenschap.
Het is niet in strijd met de wetenschap, maar in strijd met de mening van veel wetenschappers. Dat is iets anders. De reden dat de evolutie theorie zo populair is geworden, is niet (zoals men vaak beweerd) omdat het de meeste dingen verklaard, maar omdat het de enige verklaring is voor de ontwikkeling van het leven die niet gebaseerd is op religieuze gronden (volgens mij dan, hè?). En Prada heeft het al gezegd; er zijn geen onomstotelijke bewijzen geleverd tegen creatie. Tegen evolutie ook niet. Evolutie voldoet volgens mij ook amper aan het fascificatiecriterium van Popper .

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 16:48
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Verhalen & Gedichten Humoristisch fantasy verhaal: meningen graag
IlbertRood
0 04-11-2005 16:01
Levensbeschouwing & Filosofie de manipulatie van het NT
Verwijderd
101 26-03-2005 21:14
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.