Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2002, 20:27
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
wie is hier bekend mee?(of beoefend het)
ik ben wel bekend met de regels maar ik doe er niet aan ,want ik heb het niet zo op religies,omdat je zo gebonden bent..
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2002, 20:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
OMFG, nóg meer?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:33
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
McCaine schreef:
OMFG, nóg meer?

is er al een topic over?
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 21:43
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
is er al een topic over?



mwah de laatste echte topic over het satanisme is volgens mij al weer even geleden, het is alleen een onderwerp dat wel regelmatig terugkomt hierzo

maar goed, ik ben bekend met het satanisme en het heeft ook veel raakvlakken met waar ik in geloof, maar verder dan een interesse gaat het bij mij niet. Het is in ieder geval niet mijn geloof.

en over dat gebonden zijn: je bent zo gebonden als je zelf wil lijkt me
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 15:49
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
McCaine schreef:
OMFG, nóg meer?

hij bedoelt, nog meer religies

toch?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 15:50
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
'k heb Anton LaVey's Satanic Bible hier liggen
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 16:47
?_€uro_?
?_€uro_? is offline
Het lukte de satanisten niet de wereld te veroveren. Waarom denken julie dat jullie WEL het forum kunnen veroveren.

Zie McCains reactie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:38
John-17
John-17 is offline
Citaat:
?_€uro_? schreef:
Het lukte de satanisten niet de wereld te veroveren. Waarom denken julie dat jullie WEL het forum kunnen veroveren.

Zie McCains reactie.

Dit is een zeer domme en hypocriete opmerking, in mijn mening. Ten eerste het gebruik van een verleden tijd bij het 'lukte'. Dan suggereer je vervolgens dat de satanisten hebben geprobeerd de wereld te veroveren. Als dit niet zo is, spreek je flauwe kul. Als dit wel zo is, kan ik alleen maar zeggen dat Bin Laden toch redelijk succesvol anti-christelijk is bezig geweest. Hij heeft wel de hoofden van vele mensen veroverd. Hij mag dan geen satanist zijn, maar wel een tegenhanger van het Christendom. En dat is eigenlijk waar het satanisme voor een groot deel voor staat.
Vervolgens het gebruik van 'jullie'. Need I say more? Dit is wel zo fout. Generalisatie is bij voorbaat slecht. Bovendien probeert hier niemand het forum te veroveren, maar deze persoon stelt gewoon een vraag. Een hele interessante ook nog...Dus in het vervolg, zorg dat je je niet schuldig maakt aan de eerste fout in de 'regelementen' van het satanisme: Stupidity. Pure and ignorant stupidity.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:44
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
als ik het goed begrijp is satanisme dus gebaseeerd op het feit dat het de tegenhanger is van het christendom?

id dat niet wat onorigineel?

satanisme kan me niet zoveel boeien eigenlijk. sommige regels zijn wel goed, maar moet je dan perse God de grond in boren bij het beoefenen? lijkt me onnodig.
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:50
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Kore schreef:

satanisme kan me niet zoveel boeien eigenlijk. sommige regels zijn wel goed, maar moet je dan perse God de grond in boren bij het beoefenen? lijkt me onnodig.



dat is met modern satanisme niet het geval
met modern satanisme ben je je eigen god en je eigen god
,en om jezelf nou af te kraken...
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:51
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
kan iemand hier misschien de regels van modern satanisme posten ,ziet iedereen meteen waar ik het over heb ik kan ze zlef niet vinden..
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:17
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Even overgetypt uit Anton Szandor LaVey's Satanic Bible:

The Nine Satanic Statements


1. Satan represents indulgence, instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence, instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom, instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it, instead of love wastred on ingrates!

5. Satan represents vengeance, instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible, instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his "divine spiritual and intellectual development" has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, a they all lead to physical, mental or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in bussiness all these years!
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:27
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Kore schreef:
als ik het goed begrijp is satanisme dus gebaseeerd op het feit dat het de tegenhanger is van het christendom?



da's niet waar want modern satanisme is gebaseerd op het feit dat je je eigen god en je eigen duivel ,wat ik hier ergens eerder heb gepost ,en het gaat er dus sowieso niet van uit dat god of satan echt bestaan,dus is er ook niks om de grond in te boren

__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:32
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

dat is met modern satanisme niet het geval
met modern satanisme ben je je eigen god en je eigen god
,en om jezelf nou af te kraken...


ach, er zijn tenslotte zat mensen die dat doen... (ow ik ben zo dik, ow wat ben ik toch stom, o ik ben zo'n mislukkeling...)


ff over die statements:

die 'instead of' gaat zeker over de christenen... wie zegt wat hypocriet is, is de bijbel hypocriet? dacht het niet, misschien heb ik wat gemist.
spirituele dromen, zijn die niet vitaal leven? waarom zoeken we allemaal spiritualiteit, zelf in satanisme, als we alleen maar vitaal moeten leven?
ff tussendoor: liefde verspil je nooit.
over de andere wang toekeren, iemand moet ooit in een conflict de eerste stap toegeven, anders wordt de mens uitgeroeid door oorlogen. trouwens, altijd ruzie hebben omdat je nou eenmaal geen zin hebt om toe te geven lijkt me niet het prettigste leven.
en ja, de mens is een dier, moeten we niet proberen daar bovenuit te stijgen? dieren vechten, een goed mens niet.
soms zijn zonden niet goed voor je psychische gezondheid, maar waar trek je de grens? 'als ik nu niet de vrouw van mijn buurman neuk houdt ik er een trauma aan over!' ja, kan, vind nog steeds dat je het niet moet doen.

en waar slaat die laatste statement op? alsof het goed is voor het satanisme de kerk in leven te houden, alsof het van die kant gezien een goede daad is.

ach, er zal wel veel goeds inzitten. misschien worden er mensen gelukkig van.
ik vind eht niet zo geweldig.


------------------
statement van de dag: the exorcist is een stomme disneyfilm

[Dit bericht is aangepast door Kore (03-01-2002).]
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:37
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Kore schreef:
[B
ff over die statements:

die 'instead of' gaat zeker over de christenen... wie zegt wat hypocriet is, is de bijbel hypocriet? dacht het niet, misschien heb ik wat gemist.
spirituele dromen, zijn die niet vitaal leven? waarom zoeken we allemaal spiritualiteit, zelf in satanisme, als we alleen maar vitaal moeten leven?
ff tussendoor: liefde verspil je nooit.
over de andere wang toekeren, iemand moet ooit in een conflict de eerste stap toegeven, anders wordt de mens uitgeroeid door oorlogen. trouwens, altijd ruzie hebben omdat je nou eenmaal geen zin hebt om toe te geven lijkt me niet het prettigste leven.
en ja, de mens is een dier, moeten we niet proberen daar bovenuit te stijgen? dieren vechten, een goed mens niet.
soms zijn zonden niet goed voor je psychische gezondheid, maar waar trek je de grens? 'als ik nu niet de vrouw van mijn buurman neuk houdt ik er een trauma aan over!' ja, kan, vind nog steeds dat je het niet moet doen.

en waar slaat die laatste statement op? alsof het goed is voor het satanisme de kerk in leven te houden, alsof het van die kant gezien een goede daad is.

ach, er zal wel veel goeds inzitten. misschien worden er mensen gelukkig van.
ik vind eht niet zo geweldig.

[/B]

kijk, niet iedereen hoeft het met lavey eens te zijn, als jij denkt damn wie ben jij om te zeggen wat hypocriet is dan lijkt het me duidelijk om niet satanist te worden. het word je door niemand opgedrongen

__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:41
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

da's niet waar want modern satanisme is gebaseerd op het feit dat je je eigen god en je eigen duivel ,wat ik hier ergens eerder heb gepost ,en het gaat er dus sowieso niet van uit dat god of satan echt bestaan,dus is er ook niks om de grond in te boren

aha, dit is grappig. dus je bent zelf de duivel. moet je de duivel dan uitbannen?
of een beetje intomen?
moet je je eigen God naar voren schuiven? moet je goed zijn?
moet je egoistisch zijn, waarom zijn er regels als je toch alleen aan jezelf verantwoording schuldig bent.

wat is er mis met de bijbel, want die laat god zien als iets dat je moet volgen, en als je je eigen god bent, volg je het goede in jezelf, dus.

waarom heet het satanisme? het is zoals ik eht jouw hoor vertellen geen anti christelijkheid. ja oke, sommige dingen stroken niet met elkaar, maar waarom moet christelijkheid verdelgt worden?
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:44
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

kijk, niet iedereen hoeft het met lavey eens te zijn, als jij denkt damn wie ben jij om te zeggen wat hypocriet is dan lijkt het me duidelijk om niet satanist te worden. het word je door niemand opgedrongen

was ik ook niet van plan, ik probeer een goed begrip te krijgen van wat satanisme is, en zoals ik het zie slaat het nog niet echt ergens op. als je het me duidelijk kan maken, graag.

ik ben ook niet persoonlijk aan het afkraken, alleen sommige ideeen. als ik het fout zie en het allemaal wel degelijk ergens op slaat, wijt het dan aan mijn domheid en licht me in.

__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 20:32
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Satanisme is het volgen van jezelf, het christendom en andere geloven die een God-vorm aanhouden volgen een ander.

Het rechter en linkerpad. Schapen en geiten.

Ik ben van mening dat als Satanisme de overhand had dat er minder oorlogen waren. Tenslotte breiden oorlogen zich uit door volgelingen terwijl satanisme een wraak aktie zou zijn en zichzelf niet zou bestempelen als een vredesmacht. Ze erkennen hun fouten ipv hun fouten aan een ander toe te schrijven.

Het heeft goeie ideeën, zoals elk geloof.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2002, 20:49
John-17
John-17 is offline
het satanisme heeft volgens mij een aantal hele belangrijke humane punten verzameld en die als uitgangspunt genomen. Volgens veel mensen is dit te logisch en te simpel, maar daar ben ik het niet mee eens. Als het satanisme die punten als haar hoofdpunten stelt, waarom zou ik dan geen aanhanger zijn!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 20:56
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
vanwege het etiket 'satanisme'

niet het humanisme als de standpunten daarvandaan komen. waarom moet satan aangehaald worden? die voegt niets toe.
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 21:08
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
satan betekent tegenstander, en dat is het satanisme, zij volgen hunzelf niet een ander.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 21:33
John-17
John-17 is offline
Citaat:
Kore schreef:
vanwege het etiket 'satanisme'

niet het humanisme als de standpunten daarvandaan komen. waarom moet satan aangehaald worden? die voegt niets toe.

tsja een etiket
des te meer reden om satanist te worden en opstandig te zijn tegen de wereld en te laten zien dat er niets mis is met satanisten

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 06:32
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

dat is met modern satanisme niet het geval
met modern satanisme ben je je eigen god en je eigen god
,en om jezelf nou af te kraken...



Dus mensen maken als het ware ieder een eigen geloof aan? Oh, ik vind dit niet goed; nou dan doe ik het wel op deze manier.

Citaat:
legatus schreef:
Even overgetypt uit Anton Szandor LaVey's Satanic Bible:

The Nine Satanic Statements


1. Satan represents indulgence, instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence, instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom, instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it, instead of love wastred on ingrates!

5. Satan represents vengeance, instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible, instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his "divine spiritual and intellectual development" has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, a they all lead to physical, mental or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in bussiness all these years!
Ik wil je niet echt de grond in boren ofzow, maar dit klinkt echt als een propaganda-religie. Lijkt wel een reclame op de TV, de beste, de goedkoopste: Kom het zo snel mogelijk bij de HEMA halen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 08:22
John-17
John-17 is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Ik wil je niet echt de grond in boren ofzow, maar dit klinkt echt als een propaganda-religie. Lijkt wel een reclame op de TV, de beste, de goedkoopste: Kom het zo snel mogelijk bij de HEMA halen.
als dat toch is waar het satanisme voor staat
en ze stellen verder geen eisen
waarom zou iemand die het met die regels eens is dan geen satanist worden

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:16
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
John-17 schreef:
als dat toch is waar het satanisme voor staat
en ze stellen verder geen eisen
waarom zou iemand die het met die regels eens is dan geen satanist worden

Ik zie het dus meer als een geloof om bijvoorbeeld het Jodendom, Christendom en de Islam de grond in te boren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2002, 13:21
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Dat is hoe jij het ziet, Regalk. Een satanist ziet het jodendom, islam, etc ook niet als een geloof om het satanisme de grond in te boren.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:25
John-17
John-17 is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Ik zie het dus meer als een geloof om bijvoorbeeld het Jodendom, Christendom en de Islam de grond in te boren
ja
so what
dat doek in het dagelijks leven ook al


Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:37
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dat is hoe jij het ziet, Regalk. Een satanist ziet het jodendom, islam, etc ook niet als een geloof om het satanisme de grond in te boren.
Er is ook geen aanleiding voor, bij het Satanisme hoef je maar de regels te lezen en er is een aanleiding voor, daarbij is er ook nog de naam Satanisme en Satanic Bible
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Satanisme vind de denkwijze van een christen en soortgelijken kortzichtig en verachtelijk, niet de God.

Sommigen zien het als een directe aanval maar je moet het zien zoals het is, ironie en satire: spottend. Satanisme gelooft niet in Satan en in God. De bijbel kan niet zonder Satan, niet Satanisme.

Net zoals bepaalde Christenen hun geloof strenger hanteren zijn er ook Satanisten die overdrijven; denken dat Satan daadwerkelijk bestaat en dat het christendom en andere gelovers neergehaald moeten worden. Dan ben je eigenlijk nog kortzichtiger dan de mensen die je veracht.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:21
Black Reina
Avatar van Black Reina
Black Reina is offline
t satanisme, niet slecht en niet goed in mijn ogen, ben er zelf ook een hele poos mee bezig geweest maar het maakte me kapot en ik sleurde andere mensen mee die ik heel veel pijn heb gedaan, verleden tijd dus, naja, soms komt er wat boven drijven maar ik waarschuw iedereen, dat je er ook te ver in kunt gaan

satan staat niet voor de god'satan' die naam heeft een betekenis maar het heeft absoluut niets met de duivel te maken, wat het nou eigenlijk wel was ben ik even vergeten, maar k zal t op zoeken. Tuurlijk zijn er wel mensen die echt aan duivelsaanbidding doen, maar dat staat niet voor satanisme. zo zit er in rotterdam een groep die kleine kindjes offert, pasgeboren, ze maken een vrouw zwanger, laten het kindje een paar maand leven en dan worden ze gedood en maken ze de vrouw opnieuw zwanger... nou daar noem je me wat, dit is geen satanisme zoals het hoort te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 16:31
alternatiefje4life
alternatiefje4life is offline
Modern Satanisme, of ook wel La Vegan Satanisten geloven niet in het bestaan van goden of hogere wezens hoewel ze de mogelijkheid niet uitsluiten. Zien is geloven, is bijna een standaard regel voor deze Satanisten

__________________
BE YOU BE REAL
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 09:31
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Aplaus, volgens mij haal je nou het een en ander door elkaar. (nl. satanen, satanisten en atheisten)
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:23
Me and You
Me and You is offline
Citaat:
alternatiefje4life schreef:
Modern Satanisme, of ook wel La Vegan Satanisten geloven niet in het bestaan van goden of hogere wezens hoewel ze de mogelijkheid niet uitsluiten. Zien is geloven, is bijna een standaard regel voor deze Satanisten

Dan zal ik jou even iets teleurstellends moeten vertellen: Anton LaVey geloofde dus wel in God.

En dat zien en geloven neem je veels te letterlijk.

Zoals al eerder verteld is, Satan betekent tegenstander.
Satanisten zijn de tegenstanders van de massa, oftewel, oppervlakkigen, hypocrieten en de schijnheiligen.
Satanisme heeft ook niets met het christendom te maken.
De massa blijft maar zeggen dat het satanisme te maken heeft met bloederige rituelen waar maagden worden geofferd of dat schapen worden geofferd oid; dit is dus onzin.
Satanisten doen dat niet, dat zijn duivelaanbidders.
Duivelaanbidders zijn dus tegen het christendom.

Ik heb geen zin om alles weer duidelijk te vertellen, dat heb ik in mijn ogen al genoeg gedaan op dit forum.
Bezoek deze site, goede informatie en in mijn ogen ook nog eens betrouwbaar. http://www.truesatanisthorde.nl/

En nog even iets, Satanen bestaan niet .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:31
Me and You
Me and You is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Aplaus, volgens mij haal je nou het een en ander door elkaar. (nl. satanen, satanisten en atheisten)
Iets wat regelmatig gebeurt, helaas.

En ik moet nog even iets verklaren, denk ik .
Dit is weer voor iedereen dus niet speciaal aan de persoon die ik quote .

Waarom iedereen dat bepaald beeld van het satanisme heeft is waarschijnlijk omdat we ermee opgroeien.
En je komt pas achter de waarheid als je verder kijkt dan de dingen(leugens) die men je zomaar wijsmaakt.
Wat ik bedoel is dus dat je opgroeid in een christenlijke omgeving, christelijke school en misschien ook nog eens christelijke ouders.
Je hoort ook dingen op het nieuws, krant en elk ander soort van media.
Veel mensen geloven wat de media hen voorschoteld.
Als ze nu zouden gaan zeggen dat er iets niet klopt aan het christendom zul je zien dat iedereen dat waarschijnlijk meteen gelooft.

De mensen die dus verder kijken komen erachter dat er een verschil is.
Maarja, mensen zijn meestal zo overtuigd dat er geen plaats is voor iets anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie satanisme
morgainemanson
136 29-01-2007 06:47
Levensbeschouwing & Filosofie wat is hekserij/satanisme/e.a.
Hernuel Fan
46 09-08-2005 21:25
Levensbeschouwing & Filosofie satanisten
Built to last
38 26-06-2002 09:22
Levensbeschouwing & Filosofie satan
prisjuhhh
43 01-06-2002 13:19
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme
SATANIC
93 15-02-2002 08:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.