Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2003, 18:55
pascha_nl
pascha_nl is offline
De arbeidsmarkt is in het algemeen een abstracte markt, tenminste volgens mijn theorieboek. Maar waarom? Dat kan ik namelijk nergens vinden! Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 01:10
barkrukkie
barkrukkie is offline
Het is wel een soort markt van vraag en aanbod, maar je hebt niet echt mensen die andere mensen 'verkopen', zoals bij een echte markt. Daarom is het een abstracte markt.
Vroeger in de tijden van de slavernij was het dus wel een echte markt
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 09:39
pascha_nl
pascha_nl is offline
Dus omdat het geen fysieke markt is? Tenminste zo leg ik uit wat je zei. Heeft het dan niets met de verschillende soorten arbeid te maken; de een heeft geen scholing de ander een universitaire graad, enz. En de verschillende deelmarkten, in Groningen is een andere arbeidsmarkt dan in Amsterdam. Ik heb morgen examen en deze stof komt er in voor... Wel bedankt joh!!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 10:15
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ja, je kunt zeggen dat het geen fysieke markt is.
En wat je zegt over verschillende scholing, ik heb dat alleen bij de werkeloosheid gehad (als iemand niet hoog genoeg opgeleid was, was hij kwalitatief werkeloos)
Je zou ( denk ik ) ook van verschillende deelmarkten kunnen spreken ja, m.b.t. regio en soort arbeid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp Economie HAVO 4 consument en producent
ajaxi
1 08-12-2009 16:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.