Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2003, 11:16
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
vraag:

ga na hoe de waarde van de euro zich heeft ontwikkeld gedurende de laatste maanden van 2002. (zowel voor de interne als voor de externe waarde)
Geef je conclusie - is de euro wel of niet geslaagd + motivering.


*okay help*!
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 22:18
Verwijderd
dis idd een lastige, en ik kan hier helaas geen concreet antwoord op geven, aangezien men politiek gezien blijft volhouden dat het geen fiasco was en men zegt dat het publiek er tevreden mee is, blijkt uit de uiteindelijk algemene reactie dat men er niet blij mee is.
Internationaal gezien gaat het ook niet lekker omdat (ik geloof Oostenrijk ofzo) sommige munten in principe niet eens accepteerd omdat ze een te kleine waarde hebben,
Suc6 hiermee... HEEL VEEL!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 10:01
Sopie
Sopie is offline
je kunt wat vertellen over de matige economische groei in landen die de Euro hebben en de gestegen inflatie
__________________
poepsoep.nl
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:37
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
kijk hoeveel oude kranten je kunt scoren
of check internet en zoek naar afdeling
'vreemd geld' en daar staat ook de koers van de euro (d8 ik!)
tegenover die van de dollar
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:25
Bird
Bird is offline
De € wordt kunstmatig hooggehouden door de Europese Centrale Bank. Stel je even de geldmarkt voor. Je weet: wanneer de vraag hoog is, gaat de prijs omhoog. Houd voor het gemak even als 'prijs' van de euro de wisselkoers aan. Doordat de ECB euro's opkoopt, stijgt de vraag, de prijs gaat dus omhoog. Er zijn economen die veronderstellen dat wanneer de ECB met deze interventies stopt de waarde van de euro echt dramatisch zal kelderen.

Ik heb eigenlijk verder de koers niet héél nauwlettend in de gaten gehouden, maar dit leek me toch wel enigzins nuttige info. Iig succes!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:38
Quivarum
Quivarum is offline
Je kunt niet spreken in termen van slagen of mislukken. Wat betreft de interne waarde heb je te maken met de inflatie die in ons land oploopt. Ook dit moet je weer nuanceren want er is geen causaal verband aan te duiden tussen de Euro en de inflatie. Ook wat betreft de externe waarde van de Euro is het een en ander aan te merken. Misschien moet je spreken over de zwakke Dollar en dat is weer slecht voor de export.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.