Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 15:34
Venomous
Venomous is offline
Naar aanleiding van een discussie bij ons thuis het ik dit topic geopend.

Ik ben zelf katholiek (vader) en hindoestaans (moeder) opgevoed. Ik ben gedoopt en heb mijn eerste communie gedaan. Ik heb iets soortgelijkt gehad in de hindoestaanse gemeenschap. Mijn ouders wilden mij van alle culturen/geloven iets bijbrengen met de gedachte dat als ik later oud genoeg was ik zelf kon beslissen wat ik wilde. Ik ben nu atheïst en denk nu erg na over hoe ik mijn kinderen wil gaan opvoeden. Ik dacht eerst aan geloofloos opvoeden en later zelf laten beslissen. Maar ik wil wel dat ze als een soort van algemene kennis weten wat in de bijbel staat en dergelijken. Maar ik wil mijn kinderen een geloof niet opdringen. Nu weet ik nog niet wat ik precies zal gaan doen, de vader zal uiteraard ook invloed erop hebben.

Heb jij er al over nagedacht hoe je je kinderen wilt gaan opvoeden?

Hoe ben je zelf opgevoed?

Wat zou je anders doen dan je ouders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 15:39
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Ik ben gelovig opgevoed, niet heel zwaar maar mijn beide ouders zijn katholiek. Ik geloof zelf niet, alleen mijn moeder denk dat dat aan mijn leeftijd ligt
Ik ben niet van plan om mijn kinderen godsdienstig op te voeden, dat beslissen ze zich maar voor zichzelf. Ik zou mijn kinderen iig niet meeslepen naar de kerk omdat dat 'hoort'.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:41
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Ik ben christelijk opgevoed en hoop mijn kinderen dat ook te doen.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:49
Verwijderd
Ik ben atheist, en dat zullen mijn kinderen ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:49
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
definieer Atheïst. Ben je gewoon ongelovig of stellig overtuigd dat er geen God is?
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:51
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik ben Christelijk opgevoed, of wat er voor door moet gaan. Mijn kinderen zal ik ook Christelijk opvoeden, maar wel anders als mijn ouders dat deden.

Voor mijn gevoel heb ik vrij weinig geloofskennis gekregen. Ik 'moest' naar de kerk, maar ze hebben me niet bijgebracht hoe het precies moest en waarom. Mijn moeder heeft toegegeven dat ze het heel moeilijk vond en ook niet wist.

Waar het in het Christendom om gaat is de relatie met Jezus Christus, en dat zal ik ze proberen bij te brengen
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Sperzieboon schreef op 19-04-2005 @ 16:49 :
definieer Atheïst. Ben je gewoon ongelovig of stellig overtuigd dat er geen God is?
Beide.

Het idee dat er een god bestaat vind ik vrij belachelijk
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:04
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ga mijn kinderen geloofloos opvoeden en als ze genoeg gezond verstand hebben, wat ik wel verwacht, zullen ze ook atheist blijven. Algemene kennis zullen ze wel krijgen, mede omdat ik zelf wel geinteresseerd ben in het geloof.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:38
Saarah
Saarah is offline
Ik ben eigenlijk ongelovig opgevoed, ben ook nooit naar de kerk moeten gaan ofzo. Ik ben wel gedoopt, en heb wel mijn eerste & plechtige communie gedaan , maar dat was toen meer omdat (bijna) iedereen het deed.
Ik ga dit hetzelfde doen, mijn kinderen (als ik die ooit zou hebben ) laten dopen en voor de rest moeten ze zelf maar beslissen. Ik zal ze nooit meenemen naar de kerk (ja behalve dan voor een begrafenis ofzo, maar da's natuurlijk heel anders). Ze zullen echter wel algemene kennis krijgen als ze daarin geïnteresseerd zijn, maar ik denk dat iedereen die wil krijgt, of toch onrechtstreeks. Mijn ouders hebben nl. nooit voorgelezen uit de bijbel ofzo of er écht dingen uit verteld, en toch weet ik er best wel wat vanaf. Mede dankzij school, ik zit & zat namelijk wel op een christelijke school. In de lagere school kwam dit doordat die school amper 500m van ons thuis was, en deze school vind ik gewoon goed , dus ik ben er niet heen gegaan omdat het echt een christelijke school was ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:56
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 19-04-2005 @ 17:04 :
Ik ga mijn kinderen geloofloos opvoeden en als ze genoeg gezond verstand hebben, wat ik wel verwacht, zullen ze ook atheist blijven. Algemene kennis zullen ze wel krijgen, mede omdat ik zelf wel geinteresseerd ben in het geloof.
Enigzins onmogelijk om kinderen geloofloos op te voeden, zelfs het atheist zijn is al een kwestie van geloof.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:58
one.
one. is offline
Heb jij er al over nagedacht hoe je je kinderen wilt gaan opvoeden?

Ja,

Ik zal ze ongelovig opvoeden, ze wel kennis proberen bij te brengen over denkbeelden van gelovigen en ongelovigen, en ik zal proberen religieuzen niet als per definitie dom en slecht af te schilderen tegnover mijn kinderen.

Hoe ben je zelf opgevoed?

Hindoestaans, maar niet streng.

Wat zou je anders doen dan je ouders?

Ik zou ze dus niet hindoestaans opvoeden.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:59
one.
one. is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 19-04-2005 @ 17:56 :
Enigzins onmogelijk om kinderen geloofloos op te voeden, zelfs het atheist zijn is al een kwestie van geloof.
Nee, en ik ga er hier niet offtopic in over discussie, open maar een ander topic.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:06
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
katholiek opgevoed,

doop, communie, vormsel

Er werd echter verder nooit aandacht aan besteed en eigenlijk heeft niemand van mijn gezin een echte band met het geloof en is het meer traditie dan daadwerkelijk geloven..

Mijn kinderen worden niet gedoopt en moeten zelf maar zien wat ze het meeste aantrekt en de manier waarop zij religie/geloof een plaatsje willen geven in hun leven.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:51
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Heb jij er al over nagedacht hoe je je kinderen wilt gaan opvoeden?

Met veel liefde.


Hoe ben je zelf opgevoed?

Katholiek. Enigzins geforceerd elke week naar de kerk. Daarom heb ik er nu niet veel meer mee. Alleen dat mijn ouders er erg mee bezig zijn. Ze willen veel voor de kerk betekenen. Heb er niet altijd respect voor gehad, maar nu wel.


Wat zou je anders doen dan je ouders?

Mijn kinderen niet katholiek opvoeden.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:17
Verwijderd
Ik neem geen kinderen, want dat is nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:36
Ananias
Avatar van Ananias
Ananias is offline
Ik ben niet gelovig opgevoed, sterker nog mijn ouders zijn atheisten. Mijn kinderen zullen absoluut een christelijke opvoeding krijgen, maar hoop dat nooit al te dwingend te doen. Ik hecht wel veel waarde aan keuzevrijheid
__________________
SMILE! Jesus loves you!

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:13
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben de andere twee vragen vergeten.

Hoe ben je zelf opgevoed?
Heel vreemd. Ik ben wel gedoopt en ik heb zelfs eerste communie gedaan maar m'n ouders zijn niet gelovig, ze hebben me dan ook nooit een begrijpelijk antwoord kunnen geven waarom ik gedoopt ben.

Wat zou je anders doen dan je ouders?
Niet dopen, dat is zo'n onzin.
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 19-04-2005 @ 17:56 :
Enigzins onmogelijk om kinderen geloofloos op te voeden, zelfs het atheist zijn is al een kwestie van geloof.
Atheisme is niets anders dan het niet voor waar aannemen van de theorie 'god bestaat'. Als ik zeg 'kabouters bestaan' en jij zegt 'nee' ben jij niet gelovig. Wil je hier verder over praten dan mag je een topic openen of mij lastigvallen via PM.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:00
Verwijderd
Mijn vader was katholiek en mijn moeder Nederlands hervormd. De beste mensen hebben allebei thuis zoveel gezeik gehad met het geloof en de gelovige opvoeding door hun ouders, en later met de kerk zelf omdat ze als twee verschillende gelovigen wilden trouwen (twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen, werd ze voorgehouden) dat ze besloten hebben mijn broer en mij op te voeden als cynische atheïsten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2005, 21:28
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Ik neem geen kinderen, maar als het wel gebeurt dan zou ik ze de nodige algemene kennis van religies bijbrengen maar verder erin vrij laten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 07:39
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 19-04-2005 @ 17:04 :
Ik ga mijn kinderen geloofloos opvoeden en als ze genoeg gezond verstand hebben, wat ik wel verwacht, zullen ze ook atheist blijven. Algemene kennis zullen ze wel krijgen, mede omdat ik zelf wel geinteresseerd ben in het geloof.
Mee eens. Ik wil proberen mijn kinderen met een kritisch verstand te laten opgroeien. Daaruit volgt vanzelf dat ze ongelovig zullen zijn.

Ik heb een tijdje geleden het boek "A Devils Chaplain" van de wereldberoemde bioloog en atheist Richard Dawkins gekocht. Daarin staat ook een brief die hij geschreven heeft voor zijn dochter toen ze 10 werd. Het gaat over wat goede en slechte redenen zijn om iets te geloven. Deze brief is ook on-line te vinden voor de geinteresseerden: Good And Bad Reasons For Believing
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 07:41
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 19-04-2005 @ 17:56 :
Enigzins onmogelijk om kinderen geloofloos op te voeden, zelfs het atheist zijn is al een kwestie van geloof.
Wat wil je hiermee zeggen? Toch niet de klassieke onzin dat het atheisme ook en geloof is hoop ik. Leer jij je kinderen dan ook dat kaalheid een haarkleur is?
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 07:43
Verwijderd
Mocht ik kinderen krijgen, dan hoop ik die op te voeden tot lieve, beleefde en goedwillende mensen. Boeit mij niet of ze gelovig zijn of niet, ik hoop dat neutraal te kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-04-2005 @ 08:43 :
Mocht ik kinderen krijgen, dan hoop ik die op te voeden tot lieve, beleefde en goedwillende mensen. Boeit mij niet of ze gelovig zijn of niet, ik hoop wel dat ze het zijn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:19
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Venomous schreef op 19-04-2005 @ 16:34 :
bla..

Hoe ben je zelf opgevoed?

Wat zou je anders doen dan je ouders?
Ik ben zelf min of meer christelijk opgevoed, ook op onze basisschool werd er aandacht aan besteed rondom de christelijke feestdagen, met als gevolg dat ik als klein kind in volle overtuiging in een god geloofde. Als men vaak genoeg tegen je zegt dat er een god is, dan ga je het vanzelf geloven

Toen ik eenmaal het vermogen had om zelf logisch na te kunnen denken en verbanden kon leggen kwam ik al gauw tot de conclusie dat religie iets achterlijks is en dat het bestaan van een god op geen enkele manier logisch of bewezen is. Mijn ouders hebben daarbij op latere leeftijd ook geen druk meer uitgeoefend.



Voor de rest wil ik geen kinderen . Maar ik vind dat iedereen zijn kinderen vrij hoort op te voeden.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:07
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Ik ben vrij opgevoed.
ik mocht mijn eigen weg kiezen.

Ik heb ervoor gekozen me te intreseren voor religies uit het verre oosten, en daar ook mijn studie van te maken later.


Kinderen doe ik nog lang niet aan, en mijn vriendin wil ze niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 11:38
Verwijderd
Ik ben niet religieus, maar ook niet ongelovig opgevoed. Ik heb wel een stripboek over Jezus en een prentenboek over Noach. M'n ouders hebben wel altijd gezegd zelf niet gelovig te zijn (met kutargumenten als: waarom is er dan zoveel oorlog).

Gelukkig begon mijn honger naar kennis vrij vroeg en was ik er rond m'n viertiende (?) wel uit. Ik ben atheïst.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 12:52
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Mijn vader is ongelovig en de hele familie aan mijn moeders kant (incl. moeder) is katholiek. M'n moeder heeft ooit uitgemaakt dat ik gedoopt zou worden, naar een gristelijke school zou gaan en tot overmaat van ramp heeft ze me ook min of meer gedwongen m'n communie te doen. Ik ben zelf nooit gelovig geweest, zelfs als kind niet, terwijl mijn moeder het me wel heeft "aangeleerd".

Mijn kinderen worden dus absoluut niet gedoopt. Als ze dat later alsnog zouden willen mogen ze het zelf regelen. Ik denk dat ik ze wel het een en ander over verschillende geloven zal bijbrengen.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:03
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb christelijk opgevoed, en zal dat mijn kinderen ook doen. Wel op een andere manier
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:38
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 21-04-2005 @ 17:03 :
Ik heb christelijk opgevoed, en zal dat mijn kinderen ook doen. Wel op een andere manier
Als je je kinderen christelijk opvoedt, is de kans groot dat ze bevooroordeelt zijn en zullen kiezen voor het geloof slechts omdat ze dat zo aangeleerd hebben (indoctrinatie). Ik vind dat je je kinderen de vrijheid moet geven om zoiets zelf te kunnen ontdekken, zonder dat de ouders zich hiermee bemoeien.

Ik ken trouwens maar weinig mensen die religieus zijn zonder dat hun ouders dat zijn, dat zegt ook weer wat over het geloof. Mensen die geloven denken niet vanuit logica maar voor een groot deel omdat ze dat door de strot geduwd hebben gekregen (iets wat ook op een subtiele manier kan gebeuren, zoals bij mij).
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:20
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Twanos schreef op 21-04-2005 @ 17:38 :
Als je je kinderen christelijk opvoedt, is de kans groot dat ze bevooroordeelt zijn en zullen kiezen voor het geloof slechts omdat ze dat zo aangeleerd hebben (indoctrinatie). Ik vind dat je je kinderen de vrijheid moet geven om zoiets zelf te kunnen ontdekken, zonder dat de ouders zich hiermee bemoeien.

Ik ken trouwens maar weinig mensen die religieus zijn zonder dat hun ouders dat zijn, dat zegt ook weer wat over het geloof. Mensen die geloven denken niet vanuit logica maar voor een groot deel omdat ze dat door de strot geduwd hebben gekregen (iets wat ook op een subtiele manier kan gebeuren, zoals bij mij).
Als je je kinderen niet Christelijk opvoed krijgen ze allerlei vooroordelen mee, die nog eens aangewakkerd worden door andere niet-Christenen.

Bovendien is neutraal niet: Er is geen God. Want dat is de antithese van er is wel een God. Je kunt NIET zeggen neutraal te zijn omdat je beweert dat er geen God is.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 20:17 :
Ik neem geen kinderen, want dat is nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:41
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 21-04-2005 @ 21:20 :
Als je je kinderen niet Christelijk opvoed krijgen ze allerlei vooroordelen mee, die nog eens aangewakkerd worden door andere niet-Christenen.

Bovendien is neutraal niet: Er is geen God. Want dat is de antithese van er is wel een God. Je kunt NIET zeggen neutraal te zijn omdat je beweert dat er geen God is.
Dat zeg ik ook absoluut niet, ik neem geen kinderen (om de zelfde reden als Mephostophilis en omdat ze een pain in the ass zijn ).
Maar je kunt je kinderen ook opvoeden zonder daarbij religie toe te passen. Laat ze het zelf maar uitzoeken.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:59
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Twanos schreef op 21-04-2005 @ 21:41 :
Dat zeg ik ook absoluut niet, ik neem geen kinderen (om de zelfde reden als Mephostophilis en omdat ze een pain in the ass zijn ).
Maar je kunt je kinderen ook opvoeden zonder daarbij religie toe te passen. Laat ze het zelf maar uitzoeken.
Klopt, was ook niet tegen jou gericht
Maar omdat alles eigenlijk ten diepste toch uit gaat van een soort religie. Of dat nu God, niets, of iets anders is. Er is altijd wel iets wat je meekrijgt
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Sperzieboon schreef op 21-04-2005 @ 21:59 :
Klopt, was ook niet tegen jou gericht
Maar omdat alles eigenlijk ten diepste toch uit gaat van een soort religie. Of dat nu God, niets, of iets anders is. Er is altijd wel iets wat je meekrijgt
Geen religie is geen religie.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 20:17 :
Ik neem geen kinderen, want dat is nutteloos.
Als je het zo bekijkt is leven zelf ook nutteloos. Zelfmoord plegen dan maar?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 22:03
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Het leven is dan ook nutteloos.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2005, 10:35
Verwijderd
Ik geloof niet echt in een God, en zeker niet zoals deze bij het Christendom en Jodendom e.d. wordt voorgesteld. Ik wil alleen wel mijn kinderen van de belangrijkste godsdiensten iets bijbrengen, dat heb ik zelf wel gemist in mijn opvoeding (ik ben zelf niet gelovig opgevoed, maar humanistisch.)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 10:57
Verwijderd
Ik wil mijn kinderen wel op een katholieke school zetten, omdat ik niet wil dat ze op een openbare school terechtkomen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:08
Verwijderd
Mijn ouders zijn niet gelovig.. althans, oorspronkelijk van hun ouders uit wel enigszins christelijk ofzo.. M'n oma is bijv. wel gelovig, en ik zag haar vroeger heel vaak omdat ze op ons paste.
Wat ik ervan mee heb gekregen is dat ik toen ik 3 was allerlei christelijke liedjes liep te zingen Verder ging ik naar een protestants-christelijke basisschool. Daar werd er niet superveel aan gedaan, maar ook weer liedjes en bidden en uit de Bijbel lezen enzo. Je zou zeggen dat ik daardoor heel wat Bijbelkennis opgedaan zou moeten hebben, maar dat is helaas niet zo.

Ik ben er nooit echt gelovig door geworden, ik wist gewoon niet wat ik er allemaal van moest denken. Tot m'n 16e ofzo bad ik regelmatig, maar daarna niet meer. Ik deed het nl altijd vlak voordat ik ging slapen en meestal viel ik terwijl ik aan het bidden was in slaap, dus het had niet zoveel zin. Ook vond ik het vooral iets egoïstisch.. ik vroeg wel altijd om goed voor anderen te zorgen en bedankte voor alles enzo, maar vroeg altijd ook wel dingen voor mezelf.

Ik zou m'n kinderen heel neutraal opvoeden. Ik zou ze wel wat algemene kennis bij willen brengen over verschillende geloven, maar ik zou ze niets aanpraten. Ze zouden van mij best naar een christelijke school mogen ofzo, dat maakt niet zoveel uit.
Ik zou ze ook respect willen bijbrengen voor verschillende opvattingen en geloven.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Mijn moeder was katholiek, mijn vader een afgevallen apostolicus. Ik ben dus atheistisch opgevoed. Of liever gezegd
, het geloof was in het geheel geen gespreksonderwerp bij ons thuis toen ik klein was en nog bevattelijk voor zaken als Sinterklaas, kabouters en God. En als je die leeftijd voorbij bent, kun je nooit meer gaan geloven. Ik weet er best wat vanaf, als sociologisch fenomeen, maar daar houdt de interesse bij op.

Mijn vriend is tegen heug en meug in katholiek opgevoed, maar heeft het nooit geloofd. Mooi dat wij onze kinderen niet gaan indoctrineren DAT er zoiets is als een God.

In mijn tijd was het openbaar onderwijs nog prima, en je hebt ook bijzondere scholen die neutraal zijn, dus de noodzaak van een katholieke of christelijke school zie ik niet zo.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 22-04-2005 @ 12:08 :
In mijn tijd was het openbaar onderwijs nog prima, en je hebt ook bijzondere scholen die neutraal zijn, dus de noodzaak van een katholieke of christelijke school zie ik niet zo.
Als je je kinderen in de Randstad moet laten opgroeien is een katholieke school wel handig. Anders komen ze binnen de kortste keren thuis met 'ik ga die meisje laten klappen weet je'.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Mijn oude middelbare school is neutraal maar bijzonder en zit hier om de hoek. De enige buitenlanders daar zitten op de internationale afdeling. En dat zijn dan ook echt buitenlanders, dus ik wens geen politiek coorect gezeik om deze post.

De lagere scholen hier in de buurt zijn 99,9 % wit. Niet overal in de randstad zijn openbare scholen zwarte leerfabrieken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:18
Verwijderd
Ik bedoel Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:25
Verwijderd
Tuurlijk wel. In de grote stad. In een slaapstadje onder de rook van een metropool kan ik in de herfst van mijn leven nog wel wonen (no offense).
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:21
Dark Dawn
Avatar van Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2005 @ 12:09 :
Als je je kinderen in de Randstad moet laten opgroeien is een katholieke school wel handig. Anders komen ze binnen de kortste keren thuis met 'ik ga die meisje laten klappen weet je'.
Hehehe... je hebt ergens wel gelijk, maar ik zit op een katholieke school, en het overgrote deel praat zo. Ook de gelovigen dus ik denk dat het zeker over een paar jaar echt niet meer uitmaakt, tenzij je je kinderen op een streng gereformeerde school zet, wat ik nooit zou doen.

Zelf ben ik zonder geloof opgevoed. Mijn ouders zijnzelf wel gelovig opgevoed, maar zij er van afgestapt. Als ik kinderen zou krijgen, wat niet erg waarschijnlijk is, zou ik ze zo neutraal mogelijk opvoeden, zoals mijn ouders. Ookal heb ik zelf een andere overtuiging. Ik ben zelf namelijk erg sceptisch tegenover het geloof. Veel ervan vind ik een hypocriet zooitje van bullsh*t en onderdrukking. Maar goed dat staat buiten dit topic.
__________________
'O Lord,bless this Thy hand grenade that, with it,Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits in Thy mercy' - Monty Python and The Holy Grail
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:50
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 19-04-2005 @ 16:58 :
Het idee dat er een god bestaat vind ik vrij belachelijk
waarom?
zomaar iets roepen is makkelijk, maar heb je ook een onderbouwend argument waarom je dat vind?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 23-04-2005 @ 19:50 :
waarom?
zomaar iets roepen is makkelijk, maar heb je ook een onderbouwend argument waarom je dat vind?
Omdat er geen enkele reden is om aan te nemen dat hij wel bestaat.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 23-04-2005 @ 19:50 :
waarom?
zomaar iets roepen is makkelijk, maar heb je ook een onderbouwend argument waarom je dat vind?
-we hebben geen bewijs voor
-De aard van goden spreekt zichzelf tegen.
-ze hebben geen nut
-het aanbidden ervan leid soms tot problemen
-er zijn teveel geclaimde goden om een zinnige uitspraak te doen over en of er een echte bestaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:19
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mijn moeder is een Idon'tgiveafuck-ist en mijn vader is van huis uit katholiek. Ze hebben mij gelukkig niet religieus opgevoed.

En ik maar lachen tijdens de eerste communie van mijn jeugdvriendje
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 01:55
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 23-04-2005 @ 19:50 :
waarom?
zomaar iets roepen is makkelijk, maar heb je ook een onderbouwend argument waarom je dat vind?
Goh, die vraag stelt men al 5500 jaar aan aanhangers van de wereldreligies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.