21-10-2005, 13:42 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
|
Advertentie | |
|
21-10-2005, 13:48 | ||
Citaat:
|
21-10-2005, 14:12 | ||
Citaat:
Spoiler
__________________
Dat heb je soms...
|
21-10-2005, 15:45 | ||
Citaat:
Laatste film die ik gezien heb is star van guy ritchie, vond hem best leuk.
__________________
Dat heb je soms...
|
21-10-2005, 21:12 | ||
Citaat:
|
21-10-2005, 23:19 | ||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Dat de kijkers na afloop weten waarom ze treurig of geroerd zijn pleit inderdaad vóór de film, maar tégen de artistieke waarde ervan. Immers, wat is de kijker wijzer geworden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je vertelt het mooi, echt waar, maar ik zie het niet. Je spreekt over een karakterkoppeling, wat talig het bij-de-ballen-grijpen symboliseert. Tja, als iemand je van een ellendige blaasontsteking afhelpt, dan is dat natuurlijk een aanleiding voor een kentering. Maar 'karakterkoppeling' vind ik hier een veel te mooi woord voor. Overigens is de film inderdaad een vertelling van de belevingswereld van de cipier gespeeld door Tom Hanks, die dus te maken krijgt met bovennatuurlijke krachten... de persoon Edgecomb blijft vlak. Want ook thuis zit hij te telkens te tobben over Coffey. En verder wordt zijn karakter zo geleidelijk aan geschetst, dat het reeds sinds het begin duidelijk is dat hij sympathie zal krijgen voor Coffey; hij is immers zelf sympathiek! Dat lijkt me toch zeer voorspelbaar. Als de gemene cipier nou meededogen zou krijgen met Coffey... of dat Edgecomb een groeiende hekel ontwikkelt naar Coffey toe... kijk, dan hebben we tenminste nog wat om over na te denken. De compensatie en het onderuit jassen van cliché's hebben ik ook niet waar kunnen nemen. Kun je een voorbeeld noemen van iets waarin Coffey iets deed tegen de verwachtingen in? Dat helen van die muis was zóó bigot, ik ben benieuwd wat je daar tegenover kunt stellen. John Coffey is een goedzak, maar hij weet vanuit die karakterschets níks te ondermijnen of te nuanceren. Want, is hij gedurende de hele film ook niet opmerkelijk dom? Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben te maken met iemand die over een lijn gestapt is, een misdaad begaan heeft, en zich daarom op death row bevindt. Dat je je dán beroept op 'de rechten van een mens' geeft een behoorlijke wispelturigheid weer, júist binnen dat karakter. De enige rechten die nog op hem van toepassing zijn, zijn zaken als eten en drinken. Je kan filosoferen wat je wil, maar besef je dat hij die 'rechten van de mens' ook vóór het begaan van die misdaad had. En dan nog, in de film is gewoon sprake van een scheve verhouding van zijn persoon ten opzichte van het scenario. Mensenrechten of niet. Citaat:
Maar ik denk dat dit een persoonlijke geschil is. Jij vindt dat het gecompenseerd wordt, terwijl ik de eigenlijke functie al niet erken. Citaat:
De slechte cipier + Billy = intens slecht, oftewel zwart. Edgecomb + Coffey = ronduit goed, oftewel wit. En het verhaal hinkt gedecideerd op het ene contrast dan weer op het andere - grijs bestaat niet. Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 23:22. |
22-10-2005, 10:44 | ||
Citaat:
|
22-10-2005, 12:56 | |
Afgelopen week
1. Zombiegore. Leuk, vermakelijk, precies wat ik had gehoopt maar natuurlijk niet goed. 5/10 2.Troma's War. Leuk, vermakelijk, precies wat ik had gehoopt maar natuurlijk niet goed. 5/10 3. The Life Aquatic with Steve Zissou 2 keer gezien deze week. Leuk, mooi en allemaal andere lovende dingen. 8/10 4. Saw. De 4e keer gaat het toch wel stomvervelend worden. 6.5/10 5. The Thing. Zwaar oké. 7.5/10 6. Lost in Translation Ook de vijfde keer ofzo, nog steeds geweldig. 8.5/10 7. Paths of Glory. Derde keer en nog steeds heel erg sterk. 9/10 8. Cube. Net als "Saw" ook de tweede keer in twee weken, maar wel iets beter te doen. 7/10 9. Collateral. Verassend goede actiefilm met Cruise en Foxx. 8/10 10. Fear & Loathing in Las Vegas. Leuk. 7/10 11. Adaptation. Erg goed, lekkere slimme film met een mooie rol van Cage. 8/10 12. Salò o le 120 giornate di Sodoma raakte me de tweede keer toch wat meer dan de eerste keer, maar nog steeds niet zo schokkend als iedereen 'em doet voorkomen. Niet mijn fav. PPP. 6.5/10 13. Akira, lekkere, physchedelische anime film. 8/10 14. Eternal Sunshine of the Spotless Mind onverwachts goed voor een tweede keer. 8/10 15. Barry Lyndon, visueel samen met 2001 de mooiste Kubrick, verhaal staat mij niet heel erg aan maar dat maakte niet zo uit vond ik. 8/10 16. The Fifth Element ook de zoveelste keer, blijft gewoon goed. 7.5/10 17. South Park, Bigger, Longer & Uncut blijft lachen! 7.5/10 18. Boccaccio '70. Ben net klaar met de eerste twee verhalen. Het Fellini stuk viel me toch ietswat tegen, Monicelli stuk was erg leuk. Straks het stuk van Visconti en De Sica kijken. Had een vriend uit engeland op bezoek dus moest veel herkijken wat ik in de twee weken daarvoor ook al had gezien. |
22-10-2005, 17:21 | ||
Citaat:
|
23-10-2005, 01:10 | ||
Citaat:
|
23-10-2005, 01:21 | ||
Citaat:
maar het is idd van Yann Tiersen ja ff kijken
__________________
i create glitches with my voice
|
23-10-2005, 10:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb De tasjesdief weer eens gezien Die vond ik vroeger altijd superspannend en heel goed. En ik vond de slechterik Lucas (Aus Greidanus Jr) helemaal geweldig. Toen zag ik hem (ik was 10 ofzo) een keer in café Tribunal in Maastricht, voor het eerst dat ik een 'bekende Nederlander' in het wild zag, i.p.v. gewoon in het theater ofzo. Ik was helemaal ondersteboven. Maargoed, de film, om hem nu weer 's te zien, was vooral jeugdsentiment Best een aardige kinderfilm, maar je ziet echt dingen die je als kind niet zag en die je ook helemaal niet wil zien.. Dat is dan wel weer een beetje jammer, hoewel, ook wel grappig |
23-10-2005, 14:45 | ||
Citaat:
maar als laatste heb ik de film Hellraiser: Deader gezien, en ik vond het ZO'N flutfilm, niet normaal. Ik had enorm veel horror verwacht met Pinhead ofzo, maar uiteindelijk zag je hem super weinig, in fact, je zag hem maar 1 keer iemand martelen met kettingen. |
23-10-2005, 15:08 | |
Les Valseuses wel een leuke roadmovie. Joyce Roodnat is een verschrikkelijke doos, maar dat heeft weinig met de film te maken...denk ik.
|
24-10-2005, 08:16 | |
Ohayô (Good Morning) - Zwaar oké, geen meesterwerk maar dat kan ook niet altijd natuurlijk. 7.5/10
Hellboy - Wel leuk, heb me iig. prima vermaakt en daar draait het voor mij toch om bij dit soort films. 6.5/10 American Beauty - Blijft erg sterk. 8.5/10 |
24-10-2005, 08:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 |