Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 10:31
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Door de nieuwe flora en founa wet staat dat deze dier soorten niet meer bejaagt mogen worden. Helaas hebben de makers van deze wet geen verstand van wild. En zullen ze ook niet weten dat er te veel van deze dieren zijn.

IK vind dat deze dieren weer bejaagt moeten worden om de populatie grondig uit te dunnen. want er zijn wel 7x zoveel vossen in nederland dan wat normaal is en ze komen op plaatsen voor waar ze niet horen(bij camping vreten ze gewoon uit de afvalbak weg)

De weide vogels stand gaan door vossen en kraaien hard achter uit. Plaatsen waar vroeger veel nesten van weide vogels waren zitten nu nog maar weinig nesten.

Vossen kunnen 30 dagen zonder eten dus verhongeren doen ze niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 11:04
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ok, deal...?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:10
PV
PV is offline
de natuur lost zoiets toch zelf op
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:12
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
PV schreef:
de natuur lost zoiets toch zelf op
niet als er mensen aan te pas komen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:13
PV
PV is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
niet als er mensen aan te pas komen.
daarom moet er dus ook niet gejaagd worden
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:16
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
PV schreef:


daarom moet er dus ook niet gejaagd worden
af en toe een vosje schieten moet wel kunnen toch?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 13:58
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
af en toe een vosje schieten moet wel kunnen toch?
af en toe een mensje schieten moet zeker ook wel kunnen?

het is vaak zo dat ambtelijke instanties regels/wetten aan schaffen zonder dat het lijkt dat ze zich er ook maar iets in verdiept hebben (?)

Jagen vind ik niet kunnen, de natuur zorgt er zelf voor dat ze in stand blijft zonder hulp van mensen.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:15
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
rodina schreef:
Jagen vind ik niet kunnen, de natuur zorgt er zelf voor dat ze in stand blijft zonder hulp van mensen.
De natuur zorgde er zelf voor dat ze in stand bleef, tot er teveel mensen kwamen.

En dat men in Den Haag wetten aanneemt zonder te bekijken wat de gevolgen voor bijvoorbeeld in dit geval de natuur zijn, blijkt wel uit het feit dat 1 van die 'deskundigen' een ree een hert noemde...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:29
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kupu schreef:
...blijkt wel uit het feit dat 1 van die 'deskundigen' een ree een hert noemde...
wat een misdaad
Dit noem ik geen fatsoenlijke reden om te kunnen jagen...

kga hier mar niet meer verder op in, want ik heb geen zin om wéér deze discussie aan te wakkeren...dr veranderd toch geen mieter in onze meningen...jagers zullen blijven zeggen dat jagen goed is, en natuurmensen(of hoe je dat ok noemt) zullen blijven zeggen dat schieten slecht is...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 08:52
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:

wat een misdaad
Dit noem ik geen fatsoenlijke reden om te kunnen jagen...
Het geeft wel heel mooi aan hoeveel de mensen die besluiten nemen over de natuur ervan af weten. Als je die 2 dieren door mekaar haalt(wat toch best wel een grote fout is) en dan ook nog es besluiten neemt... dat geeft weer aan op wat voor niveau de Nederlandse politiek op dit moment zit... Beschamend laag dus!
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:44
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
rodina schreef:


af en toe een mensje schieten moet zeker ook wel kunnen?

jah, gebeurt ook vaak genoeg
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:07
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
De natuur lost dit ook wel op met te veel vossen en geen weide vogels en andere dier soorten meer. Een vos sterft bijna nooit aan de hongers dood, want hij kan 30 dagen zonder eten en anders eet hij wel kadavers en vruchten zoals bramen. Dus de enige metode is de jacht. De taak is aan de mens om de enige stukje natuur dat er is te beheeren en de jacht hoort daar bij.
De wbe (wildbeheereenheden) doen er alles aan om te zorgen voor een goede en gezonde wildstand(jacht hoort daar ook bij) en onder houden plassen, bosplantsoenen en dergelijke om genoeg wild te hebben en dat zie ik de dierebescherming nog niet doen. Dus de natuur lost het zelf wel op zijn de praatjes van de dierenbescherming en faunabescherming, daardoor sterven er juist meer diersoorten uit.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:36
juppeltje
juppeltje is offline
gewoon schieten die beetsen. de regering heeft het niet door, want het is zooo *zielig* voor die dieren. bullshit. en over een paar jaar merken ze ineens: goh er zijn toch wel heel veel vossen en kraaien en waar zijn alle weidevogels gebleven? maarja.
__________________
tut tut tut
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:44
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
juppeltje schreef:
gewoon schieten die beetsen. de regering heeft het niet door, want het is zooo *zielig* voor die dieren. bullshit. en over een paar jaar merken ze ineens: goh er zijn toch wel heel veel vossen en kraaien en waar zijn alle weidevogels gebleven? maarja.
Ja zo gaat het altijd met de regering en de dierenbescherming, ze weten gewoon niks van het wild af. Het is volgens hen zielig om een vos te schieten, maar ze weten niet wat dat dier per dag zelf vermoord. Want de meeste mensen die tegen de jacht zijn weten niet eens wat de jacht in houdt er zijn zelfs mensen die denken goh nog nooit een vos gezien dus er zullen er niet te veel zijn, maar ze weten niet dat de vos een nachtdier is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:25
drama
Avatar van drama
drama is offline
Ik geloof niet dat de achteruitgang van bijv. weidevogels door een te hoog aantal vossen komt. En ook niet door kraaiachtigen.

Een in heems dier zal nooit een ander diersoort compleet uitroeien. Ze eten wat ze kunnen vinden en als er te weinig weidevogels zijn dan eten ze die simpelweg niet.

wat wel een oorzaak kan zijn is de manier wqaarop grasvelden worden gemaaid. Of de vogels worden kapot gemaaid, of er blijven stukken land staan met veel gras, als beschutting. Daar waar vogels broeden. rara hoe kan het dat juist kraaien en vossen op die nesten trekken...

De vos is geen veroorzaker, de kraai evenmin. Het is de mens die het verkracht.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 21:33
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
drama schreef:
Ik geloof niet dat de achteruitgang van bijv. weidevogels door een te hoog aantal vossen komt. En ook niet door kraaiachtigen.

Een in heems dier zal nooit een ander diersoort compleet uitroeien. Ze eten wat ze kunnen vinden en als er te weinig weidevogels zijn dan eten ze die simpelweg niet.

wat wel een oorzaak kan zijn is de manier wqaarop grasvelden worden gemaaid. Of de vogels worden kapot gemaaid, of er blijven stukken land staan met veel gras, als beschutting. Daar waar vogels broeden. rara hoe kan het dat juist kraaien en vossen op die nesten trekken...

De vos is geen veroorzaker, de kraai evenmin. Het is de mens die het verkracht.
(kdoe toch maar weer ff mee...)
Mee eens, die stuken lang gras waar nesten zitten (waar dus omheen is gemaaid) zijn voor vossen etc. een soort Mac Donaldspaal voor ons...no wonder dat ze dr achteraan gaan..
de mens propt al die dieren op een hoopje...minder steden...meer bosgebieden = weg problemen...
de mens moet zichmaar met 1 'wildstand' bemoeien, zn eigen...verminder et aantal mensen op de aarde..dan herstelt het evenwicht weer...maar dat is natuurlijk niet leuk...met wil schieten...dan heb ik ook een oplossing: GA KLEIDUIVEN SCHIETEN! Of robots, gedetinieerden whatever...niet op onschuldige beesten..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 10:13
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Die grasvelden noemen we op het 'platteland' weilanden. Die stukken land waar lang gras op staan bieden juist de jonge vogel (meestal de grutto) wel bescherming.Want namelijk als het land net gemaait is dan kunnen de kraaien en roofvogel veel beter de jongen zien en in lang gras is dat veel minder. Er zullen wel eens een vogel in de maaimachine komen maar dat kan je helaas niet voorkommen en de nesten worden voor de tijd opgezocht door de nazorg en er wordt dan een stokje bij gezet .Het zijn juist de stuwelen(rij met bomen meestal elsen) en rietkragen om een weiland waar de vossen en kraaien nestelen, nu kan je wel zeggen zaag die bomen om en haal dat riet weg, maar er leven ook andere dieren en planten in deze 'kleine natuurgebieden' en ik vind dat deze dieren niet wijken moeten voor de vos en de kraai. Dus het aantal vossen en kraaien kun je alleen maar verminderen door de jacht er op. Ik heb gehoordt dat we weer mogen jagen op vossen in friesland.

Damien een natuurgebied is niet allen bos maar ook rietvelden, veengebieden en veel wegberms worden al beheert zodat dat ook natuurgebieden(steeds meer wildeflora er in) worden.
Als je een dag op klei duiven hebt geschoten is er ook niks meer aan, maar er is een groep jagers die naast het jagen ook op kleiduiven schieten. Het enige wat je straks nog kan met je jachtgeweer is, mensen van de dierenbescherming en de aid neerknallen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 09:00
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Ik woon zoals de meesten wel weten dus in het hoge noorden, en daar komt nog es bij dat ik 20 km moet fietsen door vrijwel alleen maar weilanden en zo. En ik zie elk jaar meer vossen, en elk jaar minder weidevogels.

En het zijn inderdaad niet alleen de vossen en kraaien. Ook het injecteren van mest(ook zo'n leuk besluit van de overheid, zonder erbij na te denken) is erg slecht. Het doodt de dieren waar weidevogels zich mee voeden. Dit zouden ze nog wel teboven kunnen komen, maar tot overmaat van ramp komen er ook nog eens vossen en kraaien en andere dieren, die het heel goed doen ondanks de aanwezigheid van de mens, er bij. Dan gaat het hard achteruit met de weidevogelstand(wat dus ook gebeurt, dit blijkt bijvoorbeeld uit cijfers van de BFVW en het Sovon, www.sovon.nl).

En dat de vogels doodgemaaid worden, dat klopt ook niet helemaal. Er wordt nazoek gedaan, zoals Kees17 al zei. Dat houdt in dat mensen die zich echt bekommeren om de natuur(in tegenstelling tot 9 van de 10 'natuurbeschermers') zorgen dat nesten gespaard worden van het kapot gemaaid worden of iets dergelijks.
En de BFVW en WBE's doen nog veel meer voor de natuur wat gewone natuurbeschermers doen. Kijk als we een boekje over jagers opentrekken, dan kunnen we ook wel es beginnen over wat vrijwel alle natuurbeschermers niet doen...
Met het betalen van donateursgeld aan een natuurbeschermingsvereniging, of zeggen dat je tegen de jacht bent en dat je de natuur zijn gang moet laten gaan, kom je er simpelweg niet.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2002, 18:52
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Wat veel mensen ook niet weten is dat er een jachtfonds is, een jager betaald aan z'n fonds en als de eigenaar van het stukgrond waar op gejaagt wordt toch schade aan zijn gewassen of de grond (konijnenhollen) krijgt wordt deze schade vergoed door deze fonds, maar dit geld alleen voor het wild daar nog op gejaagt mag worden(konijnen, hazen, houtduiven, fazanten en wilde eenden). Ander wild gebeurt door de overheid. Dus de jagers proberen dus te veel schade tegen te gaan.
Dus als de dierenbescherming tegen de jacht is moeten ze zelf hier maar voor betalen.

Meeste mensen die tegen de jacht zijn stedelingen, er zijn mensen bij die vinden dat mollen niet gevangen mogen worden. Deze mensen hebben in hun tuinje nog nooit een mol gehad. Maar als ze buiten af gaan wonen en ze krijgen een mol in de tuin dan zetten ze wel klem om het dier te vangen. Deze mensen weten gewoon niks van de jacht, ze zien alleen maar op tv de propagenda van de dierenbescherming, en dan zien ze beelden van hoe jager een konijn of fazant schiet zijn ze gelijk geschokkeerd want konijn zijn volgens de dierenbescherming lieve dieren die niks doen en de jagers zijn dikke moordenaars, maar deze stedelingen eten ook vlees en voor vlees moet je ook dieren doden.
Als je echt echte scharelvlees wil eten moet je wild eten, want deze dieren hebben hun hele leven in de vrije natuur geleeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Jagen en eizoeken
kees17
52 30-05-2005 17:23
Flora & Fauna Jacht op vos in Friesland weer geopent
kees17
105 30-05-2005 16:21
Flora & Fauna wat zou jij doen als zo een dierenhater....
Verwijderd
89 12-02-2003 14:21
Flora & Fauna Vossenjacht
Cleopatraan
56 17-12-2002 19:42
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48
Flora & Fauna De vogeltjes in het vogelnestje zijn dood
Slaughterer
8 24-05-2002 19:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.