Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 01:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2007 @ 02:02 :
Nou moe, je kent die film toch op voorhand al wel? En kijk je nooit op zijn minst vooraf waar de film over gaat of wie er in meespeelt?
Ja, maar ik had 'm dus al heel lang geleden opgenomen en wist niet meer wie erin meespeelde.
Advertentie
Oud 25-01-2007, 09:25
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
36 Quai des Orfèvres wel een degelijke politiethriller. Doet niet zo veel verkeerd, maar ook niet veel nieuws. De twee lelijkste neuzen van Frankrijk deden het ook best leuk.

Heh, een remake is al in de maak zo te zien.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 09:34.
Oud 25-01-2007, 10:48
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-01-2007 @ 20:02 :
Op IMDB heeft de film trouwens een hoog cijfer (8,2), maar op het bijbehorende forum lees je dat mensen de film bagger vonden. Iig, de meningen zijn heel verdeeld. Vreemd.
Je hebt het wel over het IMDb Message Board. Eén van de grootste verzamelpunten van idioten op het internet.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Oud 25-01-2007, 11:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Er komen evenveel idioten als hoogintelligente filmliefhebbers. Een kwestie van de juiste boards bezoeken.
Oud 25-01-2007, 14:09
Verwijderd
Wat Dinalfos zegt. Zowel idioten als serieuze filmliefhebbers. Maar ook filmliefhebbers kraken de film soms genadeloos af, maar zó slecht is ie echt niet.

En op Moviemeter heeft mijn broertje CoM een 4,5/5 gegeven terwijl twee vrienden de film slechts een 2,5/5 gaven...Blijkbaar echt een top-of-flop film.
Oud 25-01-2007, 20:48
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Elk (film)forum heeft zowel intelligente leden als dorpsidioten, maar bij IMDb hebben de idioten wel erg de overhand genomen. Kan ook door het gebrek aan moderatie/beleid waardoor posts nauwelijks verwijderd worden of flamewars niet worden tegengehouden.

Luister overigens eens naar de audio commentaar tracks van Thank You for Smoking, waarbij de regisseur een grove tirade begint tegen de IMDb leden
__________________
So a baby seal walked into a club...
Oud 25-01-2007, 23:34
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
The Departed. N1. Slechte soundtrack.
__________________
tirade
Oud 26-01-2007, 07:12
Verwijderd
The Seven Year Itch

Erg vermakelijke film met Marilyn Monroe, die misschien wel het meest bekend staat om de beroemde upskirt-boven-straatrooster-scène. Maar tot mijn grote verbazing was dat bekende shot niet als zodanig in de film te zien: in plaats daarvan zagen we slechts haar bovenlichaam en haar benen. Blijkt dat het volledige shot van haar omhoog wapperende jurk eruit geknipt werd omdat het door de filmcommissie destijds als 'ongepast' werd bestempeld. Wtf.

Maar goed, de film zelf is erg leuk, met een perfecte hoofdrolspeler die qua uiterlijk wat doet denken aan William H. Macy. Geknipt voor de rol in ieder geval.

8/10
Oud 26-01-2007, 09:46
first eror
first eror is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-01-2007 @ 18:13 :
Willen jullie allemaal eens een keer ophouden met die klote-opmerkingen over 'tekstboek' of 'opleiding'? Dat is zó zwaar irritant. Als ik een film slecht vind, vind ik die slecht vanwege mijn *smaak*. Daar heeft een boek of studie niets mee te maken. Sterker nog, het zijn júllie die de hele tijd daarop lopen te hameren, niét ik. Dát is pas denigrerend. Plus dat het laat zien dat jullie helemáál geen idee hebben waarover jullie praten. Jullie denken dat, als je Theater- en Filmwetenschappen studeert, je alle films opeens 'snapt', of zou moeten 'snappen'. Dat je dan alle semiotiek/symboliek in een film op maar één manier zou kunnen interpreteren, en alsof je daarin als student zijnde automatisch 'gelijk' zou hebben. En dat, als je het niet 'snapt', je je studie niet goed zou begrijpen.

Bah.
Dat heb ik nooit gezegd. Ik krijg het gevoel, en dat verbaast me, dat het je soms totaal lijkt te ontbreken aan alle verwondering. Alsof de studie juist alleen bestaat uit het zien van zoveel mogelijk films.

A View From the Top.
Wat is Palthrow toch een moordwijf!
Score: 33/43

Laatst gewijzigd op 26-01-2007 om 09:50.
Oud 26-01-2007, 10:39
Verwijderd
Little Children

Fantastische rol van Winslet, doet soms ongewild een beetje Solondz-achtig aan, subliem! ga 'm kijken.
Oud 26-01-2007, 18:37
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Als het een beetje Solondz achtig aandoet liever niet. Zometeen naar Blood Diamond
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 26-01-2007, 18:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
first eror schreef op 26-01-2007 @ 10:46 :
Alsof de studie juist alleen bestaat uit het zien van zoveel mogelijk films.
Oh, dat is absoluut niet zo.
Oud 27-01-2007, 00:27
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Bobby. Wel aardig, in het begin redelijk saai. Al die gewillige, bekende acteurs deden het goed maar de meesten hadden kutrolletjes. Ashton Kutcher was kennelijk erg grappig want de hele zaal moest om hem lachen, niet helemaal terecht. Sowieso een erg makkelijk publiek denk ik, minstens de helft zat er waarschijnlijk puur voor de acteurs. Demi Moore acteerde het meest geloofwaardig. Sharon Stone deed het ook niet slecht maar haar rol had sowieso weinig inhoud. Elijah Wood vond ik niet bijzonder goed gecast voor zijn rolletje.

Ik vond dat er wel wat meer naar de climax mocht worden gewerkt en wat minder sentimenteel gedoe. Ik zou het verrassend hebben gevonden als er nog een vervolg kwam qua wat na het incident gebeurde, maar het einde was voorspelbaar. Het blijft natuurlijk een 'eerbiedig' eerbetoon. Dat 99% van het publiek beduusd naar de aftiteling bleef keken vond ik ietwat walgelijk, ik ben gelijk weggegaan omdat ik genoeg sentiment had gezien voor de hele week.

Dat er veel bekende acteurs in spelen die je al 1000 keer hebt zien acteren is wel nadelig voor de geloofwaardigheid. Misschien ligt het aan mij maar ik ga me juist afvragen waarom die en die nou juist die rol kreeg of waarom diegene hem uberhaupt aangenomen heeft.
__________________
tirade
Oud 27-01-2007, 11:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Requiem for a Dream - 7/10

Bij tijd en wijle erg sterk, maar soms ook wat minder. De film is wat mij betreft nogal overrated en komt niet in de buurt van Pi. De film eindigt gelukkig wel weer erg goed.
Oud 27-01-2007, 11:44
Verwijderd
Terminator 3, de actie is geweldig, ouderwetse Hollywood actie is veel beter, dan al die Matrix geinspireerde actie van tegenwoordig
Oud 27-01-2007, 12:36
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 26-01-2007 @ 11:39 :
Little Children

Fantastische rol van Winslet, doet soms ongewild een beetje Solondz-achtig aan, subliem! ga 'm kijken.
Die wil ik zooo graag zien!
Oud 27-01-2007, 13:09
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
The skeleton key.
Toch best wel een enge film, wist me goed te boeien in ieder geval.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 27-01-2007, 14:54
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Heel veel actuele films gezien de laatste tijd dus ik ga ze niet allemaal uitgebreid bespreken:

Blood Diamond - gaat dat zien, DiCaprio was heel erg sterk, onderhoudend verhaal, soms zelfs erg aangrijpend.
Apocalypto - de eerste helft vond ik saai, tweede helft was erg degelijk actiewerk.
Children of men - interessant plot, overtuigend futuristisch wereldbeeld, ongelooflijke actiescènes die vaak in één shot opgenomen zijn, einde ietwat teleurstellend naar mijn smaak.
The Last Kiss - Zach Braff vond ik geweldig, sowieso acteerwerk van iedereen was top, ik kon me goed plaatsen in het verhaal, goede soundtrack ook dacht ik, maar het verhaal is niet echt 'tight'. Er moet zoveel verteld worden dat de verhaallijnen niet erg diep gaan, dat is jammer.

Minder actueel:
Phone Booth - Op tv gisteren, was nog goed te doen voor een 3e keer kijken. Erg origineel scenario.
True Romance - Yeah geweldig. Een daverende film die een loopje neemt met clichées. En Patricia Arquette is sexy.
Oud 27-01-2007, 17:41
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 27-01-2007 @ 01:27 :
Bobby. Wel aardig, in het begin redelijk saai. Al die gewillige, bekende acteurs deden het goed maar de meesten hadden kutrolletjes. Ashton Kutcher was kennelijk erg grappig want de hele zaal moest om hem lachen, niet helemaal terecht. Sowieso een erg makkelijk publiek denk ik, minstens de helft zat er waarschijnlijk puur voor de acteurs. Demi Moore acteerde het meest geloofwaardig. Sharon Stone deed het ook niet slecht maar haar rol had sowieso weinig inhoud. Elijah Wood vond ik niet bijzonder goed gecast voor zijn rolletje.

Ik vond dat er wel wat meer naar de climax mocht worden gewerkt en wat minder sentimenteel gedoe. Ik zou het verrassend hebben gevonden als er nog een vervolg kwam qua wat na het incident gebeurde, maar het einde was voorspelbaar. Het blijft natuurlijk een 'eerbiedig' eerbetoon. Dat 99% van het publiek beduusd naar de aftiteling bleef keken vond ik ietwat walgelijk, ik ben gelijk weggegaan omdat ik genoeg sentiment had gezien voor de hele week.

Dat er veel bekende acteurs in spelen die je al 1000 keer hebt zien acteren is wel nadelig voor de geloofwaardigheid. Misschien ligt het aan mij maar ik ga me juist afvragen waarom die en die nou juist die rol kreeg of waarom diegene hem uberhaupt aangenomen heeft.
Hmm, ik heb ook wel gelachen om Ashton Kutcher

Ben het met je eens betreffende het sentimentele. Vooral die wapperende Amerikaanse vlag aan het eind vond ik jammer

En die sterrencast zat mij ook dwars, hoewel ik Hopkins vrijwel altijd subliem vind.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Oud 27-01-2007, 17:43
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Happy Feet 7,5/10

Erg vermakelijke animatie.
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Oud 27-01-2007, 18:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Frank Miller’s Sin City (2005)

Dit is een fantastische film!

Allereerst is dit een bewerking van de ‘graphic novel’ (strip) ‘Sin City’ van Frank Miller. Nou heb ik die nooit gelezen, dus weet ik niet in hoeverre de film een getrouwe weergave is van de strips. Wat ik wel meteen zie, is dat de film zich duidelijk afspeelt in een strip-wereld. Dit komt duidelijk tot uitdrukking in de manier van filmen, geluidseffecten en vooral het overdreven taalgebruik en stunts van de personages. Trouwens, de personages op zichzelf zijn ook zichtbaar van oorsprong figuren uit een ‘graphic novel’. Die aanpak vind ik bijzonder verfrissend. Anders dan films over Superman en Batman, die zichzelf heel serieus nemen, alsof ze in de echte wereld spelen, geeft deze film aan de kijker aan dat we ons in een andere wereld bevinden met andere wetten en andere logica.

Daarom ook kan ik ook alles slikken wat er hier gebeurt, terwijl ik dat normaal gesproken had afgekeurd om allerlei redenen, waaronder ‘onwaarschijnlijkheid’ en ‘ongeloofwaardigheid’. In deze film werkt het. Er is goed en slecht, zwart en wit. Heerlijk simplistisch (alhoewel de ‘helden’ zelf ook allesbehalve onschuldig zijn).

De vormgeving en de manier waarop alles in beeld gebracht is, is heerlijk origineel en past perfect bij de verhalen. Mooi gedaan zijn de gekleurde beelden temidden van het zwart-wit. Met de verhalen zelf heb ik me overigens geen minuut verveeld. Er zit veel geweld in, veel bloed en veel ranzigheid, maar juist omdat het uit een stripwereld afkomstig is, kan ik het hier wel hebben.

Het acteerwerk is uitstekend. Bruce Willis is natuurlijk altijd een geschikte keuze. Hij stelt ook hier weer niet teleur. Elijah Wood is perfect als de zwijgzame psychopaat Kevin. Benicio del Toro heeft volgens mij nog nooit beter geacteerd dan hier; hulde. De rest van de namen is me ontschoten, maar stuk voor stuk doen ze mooie dingen met hun personages. Jessica Alba tenslotte is mooie beeldvulling.

Score: 4/5
Oud 27-01-2007, 22:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2007 @ 19:23 :
Allereerst is dit een bewerking van de ‘graphic novel’ (strip) ‘Sin City’ van Frank Miller. Nou heb ik die nooit gelezen, dus weet ik niet in hoeverre de film een getrouwe weergave is van de strips. Wat ik wel meteen zie, is dat de film zich duidelijk afspeelt in een strip-wereld.
Extreem. De meeste shots zijn gekopieerd uit de strip en alle dialogen zijn letterlijk overgenomen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-01-2007, 22:58
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2007 @ 19:23 :
Frank Miller’s Sin City (2005)
Nu pas? Beetje laat voor een "filmkenner".

Citaat:
Morgan le Fay schreef op 27-01-2007 @ 18:41 :
En die sterrencast zat mij ook dwars, hoewel ik Hopkins vrijwel altijd subliem vind.
Nou ik vond hem niet bijzonder in deze film. En ook niet die acteur met die flaporen en bloempotkapsel (William H. Macy).
__________________
tirade
Oud 27-01-2007, 23:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 27-01-2007 @ 23:58 :
Nu pas? Beetje laat voor een "filmkenner".
Kom op zeg.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-01-2007, 23:41
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 27-01-2007 @ 23:58 :
Nu pas? Beetje laat voor een "filmkenner".
Raar om een film als Sin City voor dat statement te gebruiken.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2007 @ 19:23 :
Er is goed en slecht, zwart en wit. Heerlijk simplistisch (alhoewel de ‘helden’ zelf ook allesbehalve onschuldig zijn).
Je spreekt jezelf tegen
Oud 28-01-2007, 00:22
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Vandaag 'Megiddo' gezien. Ik verwachtte er niet zo veel van maar hij viel me toch wel mee. Ik denk juist omdat ik er niet veel van verwachtte, dan kan ie alleen maar meevallen.
Het is in ieder geval een film over de apocalypse, gesponsord door de christelijke kerk. Wel de achterliggende boodschap kan me gestolen worden maar als je daar doorheen prikt dan is ie wel vermakelijk....
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 28-01-2007, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 27-01-2007 @ 15:54 :
Minder actueel:
Phone Booth - Op tv gisteren, was nog goed te doen voor een 3e keer kijken. Erg origineel scenario.
Fak, op tv Ik ben al tijden op jacht naar die film, maar ik mis hem telkens als 'ie op tv is, videotheken hebben 'm nooit en als ik 'm op DVD zie dan heb ik nét geen geld. Gisteren had ik 'm trouwens ook niet kunnen zien, zelfs al had ik geweten dat 'ie op tv is, want ik was er niet. WA.

Optopic:

Vertigo (1958) door Hitchcock.
Ja, eh, gruwelijk geniaal. Er zitten zo veel twists in dat je telkens weer verrast wordt door iets en ik vind het geniaal hoe Hitchcock iets doodeng kan laten zijn zonder monsters/gore/whatever. Eigenlijk wil ik de betreffende scene bespreken want ik zat echt te piepen op de bank maar ik ben te lui voor spoilers dus doe ik het maar niet Soms zie je wel iets aankomen, qua hoe het verhaal gaat lopen, maar de grap is dat dat toch wel weer overhoop wordt gegooid dus je blijft telkens in spanning afwachten naar waar de film nu eigenlijk heen wil. Het einde, tevens geniaal.

Ik vind het trouwens behoorlijk jammer dat dit de laatste Hitchcockfilm was met James Stewart. Okay, er zijn nog heel wat meer films van Hitchcock waar 'ie in zit en die ik nog niet gezien heb, maar toch. Wat een acteur
Oud 28-01-2007, 00:42
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 01:24 :
Vertigo
Pff, echt briljant ja. Heb 'm al 4 jaar ofzo niet meer gezien dus ik moet hem echt snel weer zien. (staat ook in het 'wat wil je nog zien topic', toevallig)

Wel relaxt, mijn pa had 2 hitchcock dvd boxen gekocht voor 35 euro. 10 films in totaal, waaronder ook Dial M for murder en North by Northwest. Dial M for Murder heb ik nog nooit gezien geloof ik maar North by Northwest wel, ook briljant, niet zo goed als Vertigo though. Maar dat is ook al weer té lang geleden, dus maar eens die dvd box lenen.
__________________
i create glitches with my voice
Oud 28-01-2007, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 28-01-2007 @ 01:42 :
Pff, echt briljant ja. Heb 'm al 4 jaar ofzo niet meer gezien dus ik moet hem echt snel weer zien. (staat ook in het 'wat wil je nog zien topic', toevallig)

Wel relaxt, mijn pa had 2 hitchcock dvd boxen gekocht voor 35 euro. 10 films in totaal, waaronder ook Dial M for murder en North by Northwest. Dial M for Murder heb ik nog nooit gezien geloof ik maar North by Northwest wel, ook briljant, niet zo goed als Vertigo though. Maar dat is ook al weer té lang geleden, dus maar eens die dvd box lenen.
Vriend van me heeft 'm bij de MediaMarkt gehaald voor echt 5 euro oid.

En je moet eens kijken op bol.com, heb je superfijne Hitchcockboxjes, 20 euro per stuk, elk met 7 films. Voor als je ze zelf wil hebben.

En mja, Hitchcock <333333 Wat een geniale man. Ik ben echt blij dat hij zo veel films heeft gemaakt, dan zijn er nog heel veel die ik kan kijken
Oud 28-01-2007, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 01:24 :
Vertigo (1958) door Hitchcock.
Ja, eh, gruwelijk geniaal. Er zitten zo veel twists in dat je telkens weer verrast wordt door iets en ik vind het geniaal hoe Hitchcock iets doodeng kan laten zijn zonder monsters/gore/whatever. Eigenlijk wil ik de betreffende scene bespreken want ik zat echt te piepen op de bank maar ik ben te lui voor spoilers dus doe ik het maar niet Soms zie je wel iets aankomen, qua hoe het verhaal gaat lopen, maar de grap is dat dat toch wel weer overhoop wordt gegooid dus je blijft telkens in spanning afwachten naar waar de film nu eigenlijk heen wil. Het einde, tevens geniaal.

Ik vind het trouwens behoorlijk jammer dat dit de laatste Hitchcockfilm was met James Stewart. Okay, er zijn nog heel wat meer films van Hitchcock waar 'ie in zit en die ik nog niet gezien heb, maar toch. Wat een acteur
Hm, van wat ik me kan herinneren had die film wel een plothole, of iig een onafgemaakt subplot. Iets met een vrouw die naar een schilderij kijkt, en dat Stewart die vrouw moest schaduwen ofzo, en dat dat later helemaal niet meer terug kwam in de film...

Het is alweer een tijd geleden dat ik de film gezien heb, maar zoiets staat me vaag bij.
Oud 28-01-2007, 02:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 28-01-2007 @ 00:41 :
Je spreekt jezelf tegen
Dat doe ik om jullie in de war te brengen.
Oud 28-01-2007, 02:34
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 28-01-2007 @ 02:01 :
Hm, van wat ik me kan herinneren had die film wel een plothole, of iig een onafgemaakt subplot. Iets met een vrouw die naar een schilderij kijkt, en dat Stewart die vrouw moest schaduwen ofzo, en dat dat later helemaal niet meer terug kwam in de film...

Het is alweer een tijd geleden dat ik de film gezien heb, maar zoiets staat me vaag bij.
Hmja, de hele film gaat over het schilderij, de vrouw die er naar keek en Stewart die 'r schaduwt Dus het kwam er ehhh wel uitgebreid in terug, zeg maar. Ik heb ook geen andere plotholes gespot, als je 't mij vraagt zit het plot juist relatief waterdicht in elkaar.
Oud 28-01-2007, 04:07
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 03:34 :
Hmja, de hele film gaat over het schilderij, de vrouw die er naar keek en Stewart die 'r schaduwt Dus het kwam er ehhh wel uitgebreid in terug, zeg maar. Ik heb ook geen andere plotholes gespot, als je 't mij vraagt zit het plot juist relatief waterdicht in elkaar.
Oh, nou het zal er wel aan liggen dat ik 's nachts zag en toen al half in slaap viel. Ik ga 'm wel eens herkijken dan.
Oud 28-01-2007, 08:21
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
La Strada.

Ik haat het circus en alles wat er mee te maken heeft. Ik haat dubbing in het algemeen. Ik haat die jolige kop van Guilietta Masina. Ik haat neorealisme. En toch maakte het vrolijke cynisme van 'de Gek' een hoop goed.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.

Laatst gewijzigd op 28-01-2007 om 08:24.
Oud 28-01-2007, 10:24
Verwijderd
The Dixie Chicks: Shut up and sing
Boeiende docu over het wel en wee van The Dixie Chicks nadat Natalie Maines (leadzangeres) in Londen verklaarde zich ervoor te schamen dat Bush ook uit Texas komt.

No mercy for the rude
Lieve film over een doofstomme huurmoordenaar die spaart voor een operatie om zijn korte tong te laten verhelpen.


WWW - What a Wonderful World

Geen touw aan vast te knopen, maar wel mooi. Huurmoordenaar, hacker en hoeren in Casablanca.

Ten Canoes
Aboriginalraamvertelling van 'Nederlandse' Australiër met schuine grapjes.

Wattstax
Maar 10 minuutjes van gezien, te veel gepraat en te weinig muziek in het begin.

The Host
Komische monsterfilm uit Korea. Ik hoop geen remake...
Oud 28-01-2007, 13:56
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-01-2007 @ 11:24 :

The Host
Komische monsterfilm uit Korea. Ik hoop geen remake...
Wat ik als laatste heb gelezen zijn ze bezig met de remake
Oud 28-01-2007, 14:05
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 01:24 :
Fak, op tv Ik ben al tijden op jacht naar die film, maar ik mis hem telkens als 'ie op tv is, videotheken hebben 'm nooit en als ik 'm op DVD zie dan heb ik nét geen geld. Gisteren had ik 'm trouwens ook niet kunnen zien, zelfs al had ik geweten dat 'ie op tv is, want ik was er niet. WA.
Hij is de moeite echt wel waard hoor, ook al is het een vrij korte film (anderhalf uur). Volgens mij is de DVD ook niet zo duur meer.
Oud 28-01-2007, 14:09
Verwijderd
Time Machine, The (1960) zeer coole film, zou de remake wel willen zien, maar ben bang dat die slecht is?
Oud 28-01-2007, 16:25
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Hadaka no shima

__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 28-01-2007, 17:49
Verwijderd
La Pianiste, voor de helft. Was heel moe, maar ga hem nog wel afkijken, heel bijzondere film volgens mij.
Oud 28-01-2007, 20:46
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-01-2007 @ 15:09 :
Time Machine, The (1960) zeer coole film, zou de remake wel willen zien, maar ben bang dat die slecht is?
Is toevallig nu op Veronica, maar is absoluut niet aan te raden (al heb ik de 1960 versie niet gezien).
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Oud 28-01-2007, 22:03
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-01-2007 @ 15:09 :
Time Machine, The (1960) zeer coole film, zou de remake wel willen zien, maar ben bang dat die slecht is?
Ik heb het origineel niet gezien, de remake die net afgelopen is is wel vermakelijk IMO. Ik heb hem vandaag niet gezien maar eerder al. Hij begint vrij goed, jammer dat het eindgevecht redelijk suf is.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 28-01-2007, 22:17
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik probeer The Good Shepherd af te kijken maar damn wat is die film langdradig zeg. Ik wil het zo graag een fijne film vinden maar dat gaat niet lukken vrees ik.
Oud 28-01-2007, 22:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Private parts (1997)

‘Autobiografie’ van radio dj Howard Stern. Of beter gezegd: een lofzang van Stern zelf op zijn eigen persoontje. Natuurlijk voor geen meter enigzins objectief, maar dat moet je ook niet verwachten. Ik vond 't best grappig. Maar ik denk dat dat afhangt van je gevoel voor humor.

Score: 3/5
Oud 28-01-2007, 23:25
Verwijderd
Citaat:
puta_madre schreef op 28-01-2007 @ 14:56 :
Wat ik als laatste heb gelezen zijn ze bezig met de remake
Bweh, dat moeten ze haast wel vernaggelen.

Awesome; I fuckin' shot that!
De Beastie Boys gaven 50 mensen in het publiek een camera tijdens een optreden in Madison Square Garden, NY. Awesome;... is een montage van alle beelden. Soms wel erg korrelig maar geweldige muziek waar je gelijk vrolijk van wordt . Wel veel mensen met mobieltjes en cameras moeten aanspreken .
Oud 29-01-2007, 01:04
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Save The Tiger

Tering! Wat een geweldige film. Geen wonder dat Jack Lemmon voor deze rol een oscar heeft gewonnen.
Hij doet praktisch alles verkeerd, is corrupt, laat zijn fabriek in brand steken voor het verzekeringsgeld, heeft illegalen in dienst en hij gaat vreemd. En toch blijkt hij idealen te hebben.
De film is te traag voor deze tijd maar persoonlijk hou ik daar wel van.
Het einde daarintegen is verrassend te noemen en voor veel mensen ook bepaald niet bevredigend. Maar het past wel in de geest van film om het zo maar te zeggen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 29-01-2007, 02:00
Verwijderd
Nora Inu (Stray Dog)

Eén van Kurosawa's vroegere films. Eentje die een zeer zwak verhaal bevat (pistool van een agent wordt gestolen en terwijl de dief er moorden mee pleegt, gaat de agent op zoek naar de dief), wat des te meer opvalt omdat de film twee uur duurt. Als gevolg daarvan zakt het plot al gauw enorm in.
Af en toe wel mooie beelden, maar voor de rest een lange, vervelende zit. En die vreselijke 'wipe' overgangen (die in bijv. Star Wars ook gebruikt werden) maken het geheel nog eens slechter.

5/10
Oud 29-01-2007, 09:26
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Nou nou Noodles.

Cité des enfants perdus Net als delicatessen erg de moeite waard. Ik snap niet dat deze films niet dezelfde status hebben bij het 'grote' publiek als dat vreselijke Amelie.

hmm, gefeliciteerd Kenjirro!
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 29-01-2007, 09:32
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
The Terminal.

Een leuk gegeven dat slecht wordt uitgewerkt. Het kabbelt allemaal maar voort met de broodnodige stylistische Spielbergtruukjes, maar is nergens onderhoudend genoeg om echt lang te kunnen boeien.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Oud 29-01-2007, 11:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Tenacious D: Teh Pickzzor of Destniny - 2/10

Sorry, maar wat een kankerfilm. Ik hield al niet van muziekfilms, en deze overactieve nonsens maakt mijn afkeer alleen nog maar groter. Jack Black en die andere knakker hebben op zich nog wel een aanstekelijk enthousiasme, maar het verhaal is niet grappig en al helemaal niet boeiend. Het eerste half uur was sowieso vreselijk saai voor zo'n lawaai-film.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel +1)
DanielC
3 06-04-2007 11:50
Films, TV & Radio Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel)
DanielC
500 06-04-2007 10:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.