Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2011, 00:47
'¤Keith¤'
'¤Keith¤' is offline
Citaat:
hey hallo

ik heb een vraag hoe kan ik me haar zoals zac efron laten worden
iemand advies?

[afbeelding]
Ten eerste: Hoe lang is je haar nu?
Ten tweede: Als je haar kort is, laat het dan eerst groeien tot zo'n 9 cm (iemand verbeter me als ik het fout heb ) aan de voorkant en ook zoiets aan de zijkanten, misschien 10 cm?
Ten derde: Als je haar lang is, knip het.
Ten vierde: Als je de goede lengte heb, kam het dan naar schuin naar voren.
Ik hoop dat je er wat aan heb
Advertentie
Oud 08-12-2011, 17:22
appie1996
appie1996 is offline
Citaat:
Ten eerste: Hoe lang is je haar nu?
Ten tweede: Als je haar kort is, laat het dan eerst groeien tot zo'n 9 cm (iemand verbeter me als ik het fout heb ) aan de voorkant en ook zoiets aan de zijkanten, misschien 10 cm?
Ten derde: Als je haar lang is, knip het.
Ten vierde: Als je de goede lengte heb, kam het dan naar schuin naar voren.
Ik hoop dat je er wat aan heb

ik heb nu een haar lengte van 3cm boven mijn wenkbrouwen
en het brobleem als mijn haar groeit dan krijgt het een slag van voren
en is er meschien een wax of creme die je haar niet laat drogen en dat het ook beweegt als je een beweging maakt

dankje
Oud 08-12-2011, 22:57
'¤Keith¤'
'¤Keith¤' is offline
Citaat:
ik heb nu een haar lengte van 3cm boven mijn wenkbrouwen
en het brobleem als mijn haar groeit dan krijgt het een slag van voren
en is er meschien een wax of creme die je haar niet laat drogen en dat het ook beweegt als je een beweging maakt

dankje
Misschien een wetlook gel? En kan je misschien op google een afbeelding vinden van wat je bedoelt met "een slag van voren" (ik ben niet erg gespecialeerd met haarstijlen ).
Oud 10-12-2011, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ensen weer naar de kapper gaan? Ik ben daar zelf vrij lui in. In sepetember vorig jaar was ik vijf maanden niet naar de kapper geweest, daarna duurde het weer vier maanden. Ik heb begin juli mijn haar kort laten knippen en ben toen halverwege september weer naar de kapper geweest, en van de week weer omdat ik het weer langer wil hebben en er zat écht geen model weer in. Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe vaak gaat de rest hier> Echt om de zes weken, of maar eens in het jaar?
Ik ga meestal 3-4x per jaar naar de kapper dus ongeveer om de drie à vier maanden. Ik ben nu het laatst eind augustus geweest en vanmiddag weer. Ik heb schouderlang haar in laagjes dus het model valt niet heel precies maar als het te lang is komt er een soort knik in en dat vind ik heel lelijk. Daarnaast heb ik meer slag in m'n haar als het kort is en dat is vooral makkelijk omdat ik dan uit bed kan komen en er nauwelijks iets aan hoef te doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-12-2011, 19:03
appie96
appie96 is offline
Citaat:
Misschien een wetlook gel? En kan je misschien op google een afbeelding vinden van wat je bedoelt met "een slag van voren" (ik ben niet erg gespecialeerd met haarstijlen ).


slag is krul maar niet helemaal allen half bij mij is het ook zo maar bij mij krult mijn haar naar boven (dat geldt alleen voor de voorkant)
Oud 29-12-2011, 08:36
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Heb dreads genomen, heel vet vind ik het. Met nog steeds mijn sidecut Wie heeft dat nog meer, beide??
__________________
The revolution will not be televised.
Oud 30-12-2011, 11:52
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Echte of nepperds?
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 30-12-2011, 19:51
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Heb dreads genomen, heel vet vind ik het. Met nog steeds mijn sidecut Wie heeft dat nog meer, beide??
Ik niet

Maar veel van mijn vrienden hadden dat op jongere leeftijd. Nu nog maar vier.
Oud 31-12-2011, 05:21
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Echte of nepperds?
Hele echte. Duurde 7 uur, een vriendin gemaakt. Het zijn er 48
__________________
The revolution will not be televised.
Oud 31-12-2011, 08:40
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Hele echte. Duurde 7 uur, een vriendin gemaakt. Het zijn er 48
pfoe... das lang. Maar ik denk dat het je wel staat
Oud 31-12-2011, 09:40
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Hele echte. Duurde 7 uur, een vriendin gemaakt. Het zijn er 48
Geen sidecut, wel dreads. Leuk! foto? (of ben jij dat in je avatar? )
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 31-12-2011, 09:58
Verwijderd
@Sneeuwzwart: Wat gaaf, dreads! Bevalt het goed? Stiekem ben ik vet jaloers op iedereen die dreads heeft, ik durf dat helemaal niet zo goed ofzo Ik vind het wel cool! Heb je een foto?
@Chevy: Heo is het eignelijk met jouw dreads? (en uiteraar dook met de rest hoor )

ot: Ik heb mijn haar nu op een eigenlijk heel vervelende tussenlengte, maar ik krijg van iedereen superveel complimentjes over dat het zo ontzettend leuk zit. Lang leve mijn haar, ik kan er geloof ik op elke lengte iets mee en dat vind ik eht heel fijn vooral al sik dan vriendinnen zie helemaal niks met hun haar kunnen als het tien centimeter te kort geknipt is
Oud 31-12-2011, 14:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Arrrgggghhh!!

Ik heb een heel leuk idee voor een nieuw kapsel, maar de kleur die ik wil weet ik niet of ik dat durf!
Dus denk ik eerst maar knippen en daarna verder zien....
Oud 01-01-2012, 13:11
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Arrrgggghhh!!

Ik heb een heel leuk idee voor een nieuw kapsel, maar de kleur die ik wil weet ik niet of ik dat durf!
Dus denk ik eerst maar knippen en daarna verder zien....
Gewoon doen, het is maar haar
__________________
The revolution will not be televised.
Oud 02-01-2012, 08:34
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Citaat:
@Sneeuwzwart: Wat gaaf, dreads! Bevalt het goed? Stiekem ben ik vet jaloers op iedereen die dreads heeft, ik durf dat helemaal niet zo goed ofzo Ik vind het wel cool! Heb je een foto?
@Chevy: Heo is het eignelijk met jouw dreads? (en uiteraar dook met de rest hoor )

ot: Ik heb mijn haar nu op een eigenlijk heel vervelende tussenlengte, maar ik krijg van iedereen superveel complimentjes over dat het zo ontzettend leuk zit. Lang leve mijn haar, ik kan er geloof ik op elke lengte iets mee en dat vind ik eht heel fijn vooral al sik dan vriendinnen zie helemaal niks met hun haar kunnen als het tien centimeter te kort geknipt is
Goed, maar ik moet ze wel weer laten bijwerken! Uitgroei :') Maar ben er nog steeds dolblij mee!
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 02-01-2012, 10:33
Verwijderd
^Kun je dat neit zelf/door een vriendin laten doen? Een kennis had ook dreads en haar moeder werkte die eens in de zes weken ofzo zelf bij, de dame die de dreads had gezet had haar uitgelegd hoe dit werkte. Ideaal!
Oud 02-01-2012, 19:08
Verwijderd
Als je dreads neemt, dan kun je die er toch niet meer uitkrijgen, wel? Ik heb altijd wel eens dreads willen hebben, maar ik durf het niet aan, mijn haar is nu op zijn langst denk ik (het wordt gewoon niet langer, hoeveel ik het ook laat groeien), maar ik wil niet als ik ze beu ben, mijn haar moeten afknippen.
Oud 02-01-2012, 19:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als je dreads neemt, dan kun je die er toch niet meer uitkrijgen, wel? Ik heb altijd wel eens dreads willen hebben, maar ik durf het niet aan, mijn haar is nu op zijn langst denk ik (het wordt gewoon niet langer, hoeveel ik het ook laat groeien), maar ik wil niet als ik ze beu ben, mijn haar moeten afknippen.
Volgens mij kun je ze er nog wel zelf uit krijgen. Maar met heel veel pijn, moeite en met dat je even moet leven met uitgedund haar.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-01-2012, 05:48
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ja waarschijnlijk moet je ze er allemaal afknippen. Maar met mijn techniek kan ik ze er nu nog uithalen, als je de eerste weken al spijt hebt kan dat nog met veel geduld en pijn.

__________________
The revolution will not be televised.
Oud 03-01-2012, 08:26
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Citaat:
^Kun je dat neit zelf/door een vriendin laten doen? Een kennis had ook dreads en haar moeder werkte die eens in de zes weken ofzo zelf bij, de dame die de dreads had gezet had haar uitgelegd hoe dit werkte. Ideaal!
Ja een vriendinnetje van me doet het, maar die is net verhuisd dus ik gun haar wat rust


Citaat:
Als je dreads neemt, dan kun je die er toch niet meer uitkrijgen, wel? Ik heb altijd wel eens dreads willen hebben, maar ik durf het niet aan, mijn haar is nu op zijn langst denk ik (het wordt gewoon niet langer, hoeveel ik het ook laat groeien), maar ik wil niet als ik ze beu ben, mijn haar moeten afknippen.
Diezelfde vriendin heeft nu weer dreads maar heeft ze ook ooit uitgekamd na 2 jaar en die had nog een redelijke bos over! Met veeeeeel geduld en cremespoeling, wel. Maar het is niet het einde van de wereld iig
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 13-01-2012, 15:45
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Dit kapsel met die twee kleurige indeling vind ik wel vet en apart, niet dat ik dat met mijn eigen haar zou doen, maar de foto wil ik jullie toch niet onthouden.
Zeg maar een wat alternatieve stijl, daar hou ik wel van.

Oud 14-01-2012, 19:18
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
^Ooh hip! Dat is echt een leuk idee! Maar wel bij een lichte huid denk ik, ik zou niet voor platinablond gaan, ook niet voor de helft.
Oud 16-01-2012, 14:29
xCharlee
Avatar van xCharlee
xCharlee is offline
Citaat:
Dit kapsel met die twee kleurige indeling vind ik wel vet en apart, niet dat ik dat met mijn eigen haar zou doen, maar de foto wil ik jullie toch niet onthouden.
Zeg maar een wat alternatieve stijl, daar hou ik wel van.

[afbeelding]
I love it ;3
maar dat zou ik zelf nooit durven hoor ;x
Oud 16-01-2012, 14:58
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Dit kapsel met die twee kleurige indeling vind ik wel vet en apart, niet dat ik dat met mijn eigen haar zou doen, maar de foto wil ik jullie toch niet onthouden.
Zeg maar een wat alternatieve stijl, daar hou ik wel van.

[afbeelding]
Das echt gaaf!
Ik denk wel dat ik die combinatie aan zou durven, maar dan niet met zo'n lelijke scheiding maar gewoon die twee kleuren allemaal plukken door elkaar.
Oud 16-01-2012, 20:27
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Als je dreads neemt, dan kun je die er toch niet meer uitkrijgen, wel? Ik heb altijd wel eens dreads willen hebben, maar ik durf het niet aan, mijn haar is nu op zijn langst denk ik (het wordt gewoon niet langer, hoeveel ik het ook laat groeien), maar ik wil niet als ik ze beu ben, mijn haar moeten afknippen.
Hangt er vanaf hoelang je ze houdt. Maar je haar raakt wel erg beschadigd, dus het wordt weer mooier als je gewoon alles eraf knipt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 16-01-2012, 20:43
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Ik heb t zoals Michael schofield van Prison break , alleen is het bovenop 4mm en zijkanten 1 of 2mm.
Oud 17-01-2012, 15:08
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
weet iemand hier een site met allerlei kapsels ofzo?
want ik heb een heel gaaf idee maar ik heb het nog nooit in het echt bij iemand gezien, en op google vind ik nogal lastig vinden.....

Ik wil dit van kleur:

en dan zoiets maar dan tot net op mn schouders:
Oud 17-01-2012, 15:58
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Das echt gaaf!
Ik denk wel dat ik die combinatie aan zou durven, maar dan niet met zo'n lelijke scheiding maar gewoon die twee kleuren allemaal plukken door elkaar.
Die scheiding doet het 'm juist haha!

Citaat:
weet iemand hier een site met allerlei kapsels ofzo?
want ik heb een heel gaaf idee maar ik heb het nog nooit in het echt bij iemand gezien, en op google vind ik nogal lastig vinden.....

Ik wil dit van kleur:
[afbeelding]

en dan zoiets maar dan tot net op mn schouders:
[afbeelding]
En nou ja kapsels.net al geprobeerd? Dat is wel de meest uitgebreide die ik ken.

Maar wat echt handig is, is deze site waar je gewoon je foto kunt uploaden (zonder dat je hem moet opslaan ofzo), en daar kun je dan een kapsel op kleur, lengte of beroemdheid uitkiezen en op je eigen hoofd proberen. Je kunt dan met punten de vorm helemaal aanpassen, kleur en highlights instellen, en precies zien hoe het je staat. Hij werkt trouwens niet in Chrome bij mij, dus als ie het niet doet moet je een andere browser proberen.
Oud 18-01-2012, 17:41
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Diamera, thankx handige site!
Oud 26-01-2012, 20:44
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ben net terug van de Cosmo kapper, ze hebben 25 extensions in tweeen gedeeld en de 50 kleine strengetjes in mijn haar gezet. Zo ziet het er nu uit. Een voorproefje van de complete verlenging die in mei as gezet gaat worden. De kapper was er met wassen zetten en snijden toch zo'n 2 uur mee bezig geweest.

Het lijk op deze foto misschien wat grijs uit te zien, maar het is de licht van de flitser, het haar glans heel mooi en van de extensions is totaal niets te zien. en te voelen. De 4 testextensions konden er zonder een haartje te beschadigen eruit worden gehaald, dus al die horrorverhalen dat extensions het haar kapot maakt gaat naar mijn gevoel helemaal niet op.

Zal morgen een nieuwe foto plaatsen genomen bij daglicht.

Oud 28-01-2012, 14:22
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
't Ziet er super uit Cornel! Mooi lang en dik

Ik zou het als ik jou was, nu het zo mooi is, in een warmbruine tint verven met wat high- of lowlights, of ombré, waar ik het al eens eerder over had in dit topic. Zo'n Cruella de Vil-kapsel vind ik echt niks.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 28-01-2012, 14:34
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wauw Cornel! Het is echt heel mooi geworden.
Oud 28-01-2012, 16:30
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
't Ziet er super uit Cornel! Mooi lang en dik

Ik zou het als ik jou was, nu het zo mooi is, in een warmbruine tint verven met wat high- of lowlights, of ombré, waar ik het al eens eerder over had in dit topic. Zo'n Cruella de Vil-kapsel vind ik echt niks.
Ik ga inderdaad een kleurspoeling doen , heb de verf al in huis gehaad. Het wordt L oreal Casting kleurnummer 634, dat is een donkerkopere kleur die maar 1 tint donderder is dan mijn eigen haar. Ik heb zelf kastanjebruin haar met een licht rode gloed erin. dit effect wordt met die kleurspoeling versterkt.

Zo ziet die kleur eruit, een donker koperachtige kleur met een rood gloed.



Dit zou het effect moeten geven, het rechter haar.



Let op! Ik heb alleen een kleine verdikking laten zetten, de lengte die je hier ziet is momenteel mijn oorspronkelijke haarlengte, maar dan met iets extra haar erbij.
Oud 04-02-2012, 08:34
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Mijn haar komt tot over mijn schouders en ik ga vandaag naar de kapper, en een vlecht (of twee) doneren. Ik doe het vrij kort. Een beetje à la Teutoons, maar dan zonder een opgeschoren nek en zijkanten. Een beetje jaren 20/30/40, maar een tikkeltje langer. Ik heb er zin in, maar ik kijk er ook wel tegen op.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 04-02-2012, 14:40
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Voor
Spoiler


Na
Spoiler


De donatie
Spoiler
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 04-02-2012, 15:16
Verwijderd
zonde
Oud 04-02-2012, 16:14
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
zonde
ALs het goed is groeit het weer aan.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 05-02-2012, 12:33
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik heb geen idee of het zonde is want van de achterkant kun je niet echt zien of het je staat of niet Doneer je je haren ook echt ergens aan of was dat meer een manner of speaking?
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 05-02-2012, 14:59
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik heb geen idee of het zonde is want van de achterkant kun je niet echt zien of het je staat of niet Doneer je je haren ook echt ergens aan of was dat meer een manner of speaking?
Ik ga het doneren zodat er een pruik uut gemaakt kan worden.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 06-02-2012, 14:04
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Wat goed
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 06-02-2012, 20:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Zo ziet het er nu min of meer uit. Het veranderd vrij makkelijk, maar ik vind tot nu toe de meeste vormen die m'n haar heeft aangenomen leuk.

Spoiler
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 08-02-2012, 10:46
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ah zo vind ik het wel weer heel cool!
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 08-02-2012, 20:53
romytje
romytje is offline
Mijn haar is van de zomer afgeknipt omdat het moest. maar nu wil ik lang haar. Heeft iemand een tip of een goude tip hoe ik mijn haar een zetje kan geven zodat het wat sneller groeit ? #iemand?


xx Romy
Oud 09-02-2012, 11:09
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
nee, je kan extensies kopen
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Oud 09-02-2012, 15:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik wil ook langer haar en gebruik naast de bewezen middelen Minoxidil en Finasteride nog allerlij voedingssupplenten. Mijn lengte is sinds maart 2010 van heel kort tot over de schouders nu. Hoop tegen 2014 het haar op een behoorlijke lengte te hebben, maar ik heb wel inhammen die mij een beetje zorgen baren, al zijn ze de afgelopen jaar nauwelijk groter feworden.

Maar toch je zult gewoon de natuur zijn gang laten gaan, haren groeien gemiddeld iets van tussen de 1 en 1,5 cm per maand.
Haar verlengingen dmv (clip-in)extensions is ook te overwegen, maar hebben wel de nodige aandacht en verzorging nodig en kan behoorlijk duur zijn.
Oud 10-02-2012, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Mijn haar is van de zomer afgeknipt omdat het moest. maar nu wil ik lang haar. Heeft iemand een tip of een goude tip hoe ik mijn haar een zetje kan geven zodat het wat sneller groeit ? #iemand?


xx Romy
Snel zullen je haren misschien niet groeien. En waarom niet omdat bij iedereen anders haar groeit. Bij mij groeit het haar bij voorbeeld heel snel. Maar ook iedereen heeft een bepaalde lengte. Als ik bijvoorbeeld mijn haar tot de grond wil laten groeien, kan dat niet. Omdat ze bij mij alleen 10cm onder me knie kunnen groeien. Iedereen heeft een lengte. Dus met alle pilletjes, shampoos of wat dan ook gaat het niet lukken.

Dit waren mijn haren (heb ze nu tot me kont)

http://forum.scholieren.com/album.ph...ictureid=16094
http://forum.scholieren.com/album.ph...ictureid=15989
Oud 10-02-2012, 15:54
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Volgens mij bestaat er inderdaad niets dat je haren daadwerkelijk sneller kan laten groeien, ook al zijn er genoeg producten die dat claimen. Wat je wel kunt doen is je haar gewoon gezond en gevoed houden. Dan groeit het in ieder geval wel mooier aan.

Bijv. niet wild lopen borstelen met zo'n scherp plastic ding, maar een goede (antistatische?) borstel kopen en onderaan in je puntjes beginnen de klitten uit te borstelen, en dan geleidelijk aan meer naar boven beginnen.

Zeker niet krullen of stijlen. Als je ergens droog haar van krijgt, is het wel extreme hitte. Ook al lijkt het glanzender te worden als je dat doet, dat komt alleen doordat de beweging bij stijlen je haarschubben doet sluiten.

Geen parabenentroep kopen om je haar mee te wassen maar een goede, meer natuurlijke shampoo met voedende ingrediënten. Veel shampoo's maken je haar wel zacht, maar dat komt door de siliconen die erin zitten en een flinterdun laagje op je haar achterlaten. Wil je echt je haar zelf gezond houden, dan moet je eens bij De Tuinen of The Body Shop kijken voor een goede shampoo. En een keer per twee of drie weken kokosolie of jojoba-olie in je haar laten trekken maakt je haar ook zachter en mooi. Maar sneller, nee.
Oud 10-02-2012, 16:36
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Volgens mij bestaat er inderdaad niets dat je haren daadwerkelijk sneller kan laten groeien, ook al zijn er genoeg producten die dat claimen.


Dan ben ik wel benieuwd om welke bewezen producten het volgens jou dan zou gaan.
Oud 10-02-2012, 16:38
Zwarte Parel
Avatar van Zwarte Parel
Zwarte Parel is offline
Gemiddeld groeien er tussen de 100.000 en 150.000 haren op de menselijke schedelhuid, maar dit hangt af van genetisch bepaalde factoren. Deze haren groeien gemiddeld 0,3 millimeter per dag, wat neerkomt op ongeveer 1 centimeter per maand. Net als het overige lichaamshaar, groeit ook het hoofdhaar volgens de zogenaamde haarcyclus.
Hoofdhaar groeit ten opzichte van de rest van de menselijke lichaamsbeharing het snelst. Bij mannen kan het hoofdhaar 40-50 centimeter lang worden, bij vrouwen kan dit oplopen tot 70-80 centimeter. Haar groeit niet oneindig, wat betekent dat lengtes van meer dan een meter niet snel voorkomen. Ook dit heeft weer te maken met de haarcyclus, die voor iedere haar verschilt: tot aan de haaruitval kan een haar twee tot zes jaar groeien. Vervolgens kan maximaal twaalf keer een nieuwe haar worden aangemaakt. Dat betekent dat sommige mensen, vooral mannen, eerder met kaalheid te maken krijgen, dan andere. Uitzonderingen zijn er ook. Zo heeft de Chinese Xie Qiuping, volgens het Guinness Book of Records, het langste hoofdhaar; exact 5,627 meter. Zij laat haar haar sinds 1973, ze was toen dertien, groeien

Het aantal haren per persoon verschilt, maar kan op basis van kleur worden vastgesteld.
Gemiddeld aantal hoofdharen
Haarkleur Aantal haren
Blondines 140.000
Brunettes 100.000 à 110.000
Roodharigen 85.000 à 90.000

een goed voedingspatroon en daarnaast ook gezond leven geeft je de meeste kans om je haargroei te stimuleren
Het haar bestaat uit drie lagen, de binnenste laag heet de medulla en bestaat uit de stof keratine. De middelste laag is een vezelachtige keratinelaag, genaamd cortex. En de buitenste laag is de schacht. Die is het stevigst en bestaat uit harde keratineschubben die een goede beschermlaag vormen.


__________________
It will go wrong, if not here in one of the alternatives
http://www.murphys-laws.com/
Oud 10-02-2012, 19:34
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Knip, knip, knip...Oude wijn in nieuwe zakken..

Haar groeit niet oneindig, wat betekent dat lengtes van meer dan een meter niet snel voorkomen. Ook dit heeft weer te maken met de haarcyclus, die voor iedere haar verschilt: tot aan de haaruitval kan een haar twee tot zes jaar groeien. Vervolgens kan maximaal twaalf keer een nieuwe haar worden aangemaakt


Maar je hebt wel een punt, echter de groeifase (anagen fase) kun je met de juiste middelen en consequent gebruik enigsinds beinvloeden. Minoxidil (5 %) zorgt ervoor dat de nieuwe opkomende haartjes langer in de groeifase blijven. Finasteride zorgt er juist voor dat er minder haren in de uitval (telogen fase) blijven.

Normaal zitten ongeveer 15 % van alle haren in de telogen fase en de overige 85 % in de anagen fase. Als er meer haren dan 15 % in de uitvalfase zitten verlies je meer haar dan er weer bijgroeit. Omgekeerd geldt indien er minder dan 15 % in de uitvalfase zitten groeien er meer haren dan dat er uitvallen.
Bij mij zit dankzij het strikt medicijnenregime ongeveer 90 % van mijn haren in de anagen fase, dus er groeien bij mij momenteel meer haren bij dan er uitvallen. De huidige haaruitval is bij mij ongeveer tussen de 30 en 40 haren per dag. Normaal verlies een mens tussen de 60 en 80 haren per dag. Pas bij meer dan 100 haren verlies per dag is er iets aan de hand.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics.
Dingaantouwtje
7 04-04-2010 23:26
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.