Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2011, 06:47
Verwijderd
Want de vorige was dicht
Advertentie
Oud 29-11-2011, 11:05
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Het stuk na de Kennedybrug richting Tongerseplein/Hasselt enzo in Maastricht is ook ECHT een zootje, daar halen mensen echt rare fratsen uit om maar als eerste voorbij de file te zijn. (Rechts langsscheuren en dan verwachten dat je er vooraan de rij wel even tussen mag, 20 keer van baan wisselen, duwen, toeteren, boh.) Chaos
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 30-11-2011, 20:34
TimV
Avatar van TimV
TimV is offline
Ken je dat? Zo'n 2 vaks rijbaan, 1 baan heen en 1 baan terug. Geen fiets- of voetpad. Staat daar zo ineens een paar meter voor de bebouwde kom een middenberm en wijkt de rijvak een beetje naar rechts af. Om de snelheid van de auto's te verminderen.

Ik rij met mijn fiets mooi langs de rechterkant van de baan (en ook rechts van de middenberm). Steekt een auto mij voorbij langs de linkerkant van de middenberm.

Yeah, he's cool.

NOT
__________________
Trouw bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct.
Oud 01-12-2011, 00:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Reden vandaag bij Zwolle opeens 4 onopvallende politiewagens met de zwaailampen aan met behoorlijk wat haast rond

En iemand in Haarlem die opeens de bushalte inreed, over de stoep reed en zo mooi op de parallelweg terecht kwam ipv helemaal om te rijden tot hij een normale afslag in kon
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-12-2011, 14:52
Verwijderd
Als ze met z'n 4en rijden kun je er bijna vergif op innemen dat het een arrestatieteam is Kiet

Mijn wegpirate van de dag is een vrouw in een Espace die vrolijk wegreed uit het parkeervak met een volledig lege linkerachterband. Heel apart.
Oud 01-12-2011, 15:38
Verwijderd
Taxi die met hoge snelheid op een zebrapad afreed, duidelijk kon zien dat er iemand aan het oversteken was, maar pas op het laatste moment vol in de remmen ipv even geleidelijk vaart te minderen. Vriendelijk
Oud 01-12-2011, 19:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Als ze met z'n 4en rijden kun je er bijna vergif op innemen dat het een arrestatieteam is Kiet
Dat zou kunnen, al reden er maar 3 bij elkaar. Die andere kwam een paar kilometer eerder al aanzetten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-12-2011, 23:41
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Na al die droge dagen is het ineens flink wennen met al die condens in de auto Wel een beetje jammer dat kennelijk niet alle lijntjes in de achterruitverwarming nog werken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-12-2011, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Na al die droge dagen is het ineens flink wennen met al die condens in de auto Wel een beetje jammer dat kennelijk niet alle lijntjes in de achterruitverwarming nog werken
Condens hebben wij al in de herfst in de auto joh
Oud 04-12-2011, 19:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Vandaag was dat het tuig dat in stadion Galgewaard naar het spelen deel van brood&spelen kwam kijken. Wil je naar het centrum fietsen, zijn een stelletje voetbalpaupers er een rel aan het schoppen. ME, bereden politie, de hele rambam. Ik heb zelfs explosies en schoten gehoord toen ik omfietste, dus het zal lekker zijn gegaan daar.

Herinner me eraan dat als ik aan de macht kom, betaald voetbal verboden moet worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-12-2011, 09:37
florisbaas
florisbaas is offline
een gast in een daihatsu bami 3 cilinder auto ( daihatsu cuore ofzo )
ging vlak voor men huis om 4 uur in zen vrij vol toeren beuken
toen was ik wel wakker
Oud 05-12-2011, 10:36
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
om 4uur 's nachts? die is hartstikke gek. slaap gelukkig aan de achterkant van het huis, maar kan de snelweg wel duidelijk horen als me raam los staat.
Oud 05-12-2011, 12:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had daarnet bijna een aanrijding van achter veroorzaakt... omdat een ander z'n auto er ineens met een rotgang voorgooide. Ik reed 80 op een gewone n-weg, meneer kwam van het benzinestation. Daar staan haaientanden, er is geen invoegstrook o.i.d. en meneer besloot dat hij na het tankstation wel gewoon gas kon gaan geven. Toen reed-ie dus veel te hard bij de haaientanden, keek toen pas of hij de weg op kon (wat met goed fatsoen echt niet meer paste) en besloot toen alsnog door te rijden, slingert daarbij (vanwege z'n snelheid) nog over de baan van de tegenliggers (die er gelukkig niet waren) en toen mocht ik dus vol in de ankers vanwege het snelheidsverschil (ook al reed hij debiel hard weg bij dat tankstation, ik denk dat hij 50 reed en ik ruim 80).
Oud 05-12-2011, 12:24
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan zou jij het niet hebben veroorzaakt, maar die knuppel die gewoon geen voorrang verleende en hem er vol voor heeft geworpen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-12-2011, 12:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ook een duur grapje...
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/...s/m1fz20jf1g9l
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-12-2011, 16:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Reed hier vanmiddag de nieuwe N57 op (100km/h), kwam achter een meneer die aan het inhalen was met krap 100 op de teller. Nou vooruit, ik netjes achter hem gaan rijden en wachten tot ik weer voorbij hem zou kunnen. Begint het net een beetje te hagelen en gaat ineens iedereen op de rem
Vervolgens de rest van het traject met 60km/h mogen doen omdat meneer het prima vond precies dezelfde snelheid te gaan rijden als degene die hij aan het inhalen was.
Tot nu toe nog geen drama, maar als ik dan na een paar honderd meter even knipper met de lampen om kenbaar te maken dat 60km/h een belachelijke snelheid is voor de linkerbaan, ondanks een betje hagel, trapt meneer KEIhard op de rem om vervolgens stapvoets naar de rechterbaan te verhuizen, waar ook weer mensen in de ankers moesten
Echt, wat een fucking retard. Als ik aan het bumperkleven was had ik het nog bij mezelf kunnen zoeken, maar er zat zeker 50 meter tussen onze auto's. Zelfs al hou je voldoende afstand, met zo'n randdebiel achter het stuur valt er gewoon niks te anticiperen.
Ik ben voor een verplichte dashboardcam in iedere auto en een centrale database waar alle beelden bekeken worden zodat zulke lui hun rijbewijs gewoon vaarwel kunnen zeggen in de toekomst. Levensgevaarlijk .
Ik begrijp de actie ook nog steeds niet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 06-12-2011, 17:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op de snelweg in de avondspits (dus donker en regen/natte sneeuw) reed een motorrijder die dacht dat het rode kruis boven de linkerbaan niet voor hem gold. Dan kun je inderdaad relatief makkelijk de file voorbij, ja. Even je medeweggebruikers laten schrikken als je je motor ineens ergens tussen gooit omdat er twee auto's op die afgekruiste baan stilstaan, en dan kun je alsnog weer verder op die lege linkerbaan...
Oud 06-12-2011, 23:31
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Hier eigenlijk weinig wegpiraten. Hoogstens ikzelf, 120 op de teller karren waar 100 toegestaan op tijdstippen dat er toch vrijwel niemand op de weg is.

Ik had wel laatst iemand die besloot om snel te voegen en me in te gaan halen op het moment dat ik wilde voegen en doordat ie in m'n dode hoek verdween zag ik hem laat. Dode hoek is altijd wat ik als laatste kijk. Maar goed, aangezien ik dus wel gewoon op de wijze reageerde die verwacht mag worden vind ik het nou ook weer niet zo noemenswaardig

Verder reed ik vandaag nog over een kruispunt waar een ongeluk was gebeurd. Er stonden 2 auto's helemaal in het midden van het kruispunt en ze hadden allebei een flinke deuk. Geen idee wat daar gebeurd was though.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Ads door Google
Oud 07-12-2011, 15:26
Verwijderd
Ik, zonder meer.
Bij het parkeren van mijn auto vergeten de auto in de versnelling te laten staan, en ook de handrem vergeten. Dus ik de man begroeten, zie ik in mijn ooghoek mijn auto wegrollen...

Gelukkig kon ik er nog net op tijd inspringen om schade te voorkomen
Oud 08-12-2011, 16:21
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
^ Oei.

Vandaag vonden twee opgepimpte auto's te gaan racen op de snelweg en mij daar in te betrekken. Bumperkleven, irritant zwaaien. Kom op zeg.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 09-12-2011, 10:58
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik reed door Den Haag. Men, het stikt daar van de piraten. Wat ik allemaal zag:
- voetgangers die oversteken zonder te kijken. 5 meter van het zebrapad vandaan uiteraard, want tsja, dat is sneller...
- iemand die zeker 20 km/u te hard door rood ging. Ik had zelf al groen, als ik was gaan rijden was het boem.
- mensen met kapotte lichten.
- mensen die nog even snel willen inhalen zonder te kijken. Ik zat weer bijna tegen de auto achter me omdat hij besloot me heel snel in te halen. Hij voegde pas toen ik m'n knipperlicht al aan had en alsnog besloot hij me in te halen ipv me ruimte te geven. Technisch gezien zit ik fout als er een botsing was, maar erg sociaal is het dus niet. Getuigt van weinig verkeersinzicht van zijn kant want hij verdween dus even in mijn dode hoek. Of hij heeft niet gezien dat ik ook naar links wilde, maar dan heeft hij dus gewoon niet gekeken.
- en natuurlijk bumperklevers.

Lijkt wel every man for himself in Den Haag, ben blij dat ik degelijk heb leren autorijden, want mensen gedragen zich daar alsof ze een bord voor de kop hebben waar op staat: ik wil graag een ongeluk, help mij! Ze kijken gewoon niet!
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 09-12-2011 om 11:06.
Oud 13-12-2011, 19:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb vanmiddag vijf minuten aan de stekker van mijn dimlicht staan sjorren. Die was kapot en op zich is het geen lastig karwei om hem te vervangen, maar als zo'n lamp er al heel lang inzit zit zo'n stekker best wel goed vast
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-12-2011, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vanmiddag vijf minuten aan de stekker van mijn dimlicht staan sjorren. Die was kapot en op zich is het geen lastig karwei om hem te vervangen, maar als zo'n lamp er al heel lang inzit zit zo'n stekker best wel goed vast
Van de Saab? Wel een goede trouwens, ik moet nog steeds het stadslicht van de Hutsibutsi vervangen, maar geen zin in want gebruik ik toch nooit Zal voor de APK wel even moeten

Vandaag maar 1 echte wegpiraat gezien en dat was een gehaaste leaserijder in een Seat Leon (wat anders zou ik bijna zeggen). Het was filerijden op de A28 bij Amersfoort (wederom, wat anders zou ik bijna zeggen) en op het moment dat het een beetje begon te rijden snijdt hij me af door naar rechts te komen waar ik al reed, met een werkelijk debiele snelheid (links reed net een paar seconden eerder, en ik had een gat laten vallen zodat ik kan blijven rollen ipv start/stop/start/stop/etc), probeert vervolgens mensen rechts in te halen, wat niet kan want file, moet dan vól in de remmen om niet achterop de vrachtwagen te knallen en gaat weer naar links achter de Mercedes waar hij vandaan kwam. Waar ben je dan mee bezig
Oud 13-12-2011, 22:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, was met de 121 Gelukkig spot ik dat altijd vrij snel; als ik uit het dorp wegrijd schijn ik bij een T-splitsing altijd in de ramen van een woning waar je dan op af rijdt. Dus in principe kan ik nooit lang met een defect voorlicht rondrijden, al merkte ik het nou in de schemer ook al gewoon op Maar ik heb geen idee hoelang die stekker al niet los is geweest. Hij zat goed vast in ieder geval.

Ik blijf mij soms echt verbazen over het gedrag wat sommige mensen uitvreten in een file. Meestal werkt het echt gewoon het best om één rijbaan te kiezen en daar dan te blijven
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-12-2011, 22:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
vandaag zag ik een fietser wat aan de late kant. Alleen, ik blokkeerde het fietspad om linksaf te slaan en op een auto zat te wachten. En terwijl ik rechts kijk zie ik dat de fietser niet door heeft dat ik er sta. Het duurde echt 10 seconden ofzo voordat ie door had dat ie moest stoppen, hij knalde bijna tegen mijn zijkant terwijl ik stilstond. Was misschien handiger geweest om op hem te wachten, maar aan de andere kant is 10 seconden best lang in het verkeer en het staat gewoon ongelovelijk dom als je besluit om maar gewoon hard tegen iemand aan te knallen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Advertentie
Oud 13-12-2011, 22:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Daarom hoor je eigenlijk ook op te stellen voor het fietspad, tenzij je dan geen zicht hebt op de straat die je op wilt rijden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-12-2011, 22:16
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Daarom hoor je eigenlijk ook op te stellen voor het fietspad, tenzij je dan geen zicht hebt op de straat die je op wilt rijden
had inderdaad beter geweest, maar daarvoor zag ik hem te laat, dat was niet zo handig van mijn kant.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 14-12-2011, 07:58
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
En ik ken genoeg punten waar je, als je netjes voor het fietspad gaat staan met je auto, je vervolgens geen k*t ziet van de weg waar je op wilt draaien. :')

Hier even geen wegpiraten, paar dagen niet gereden - ook wel eens fijn
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 14-12-2011, 18:57
Verwijderd
Dan ga je niet voor het fietspad staan, zo moeilijk is het niet Of wat eigenlijk de betere oplossing is, je laat je wegbeheerder weten dat de situatie daar niet heel prettig is en of ze wellicht een mooie autospiegel kunnen plaatsen zodat je de fietsers niet meer hindert
Oud 14-12-2011, 19:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Als het nou druk is op de snelweg en je wil toch nčt wat sneller rijden en naar de linkerbaan, maar die linkerbaan is ook vol, met gelijke snelheid, mag je dan van de linkerbaanrijders verwachten dat ze ruimte voor je maken nadat je je knipperlicht aanzet en jezelf ertussen probeert te frommelen?
Een witte Belimo vond van niet, die vond dat hij minstens evenveel recht had op dat stukje linkerbaan en hield voet bij stuk. Zelfs toen de "drukker" ettelijke kilometers met één hand aan het stuur verder moest rijden omdat hij een middelvinger uit het raam stak.
Als je iemand vraagt om vóór te mogen bij de kassa kůn je het antwoord "nee" krijgen, word dan niet boos, accepteer gewoon je lot.
Oud 14-12-2011, 20:22
Verwijderd
kerel in een nieuwe gti, met telefoon aan zijn oor, slingerend over de invoegstrook, vluchtstrook, bumperklevend, en me uiteindelijk via de vluchtstrook rechts inhalend.
Wel komisch dat ik de VROS die voor me reed, wél in de gaten had. En jawel, bij het volgende tankstation ging meneer netjes aan de kant.
Die zal niet blij zijn.
Oud 15-12-2011, 07:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb er afgelopen week 2k bijgezet op de teller, maar gek genoeg geen echte piraten tegen gekomen
Enkel wat irritante linksplakkers, maar ach, hinder =/= gevaar.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 16-12-2011, 20:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
iemand in 1 of ander oud barrel die te vroeg de rotonde af reed om een afslag te nemen en toen vol over een vluchtheuveltje reed :')
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 17-12-2011, 07:37
Verwijderd
Verrassend genoeg geen wegpiraten gisteren.
Nummer 1: uitgebouwde golf GTI, mét petje, die keurig netjes afstand hield terwijl ik een vrachtwagen inhaalde. Gebeurt me normaal nooit. Meestal willen die knulletjes het liefste door je heen.
Nummer 2 & 3: Audi en BMW rijders die zich keurig netjes gedroegen terwijl ik een bus inhaalde.

Het moet niet veel gekker worden met die mensen.
Oud 17-12-2011, 18:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Meestal willen die knulletjes het liefste door je heen..
Vast voorwaardelijk..
Oud 17-12-2011, 20:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Verrassend genoeg geen wegpiraten gisteren.
Nummer 1: uitgebouwde golf GTI, mét petje, die keurig netjes afstand hield terwijl ik een vrachtwagen inhaalde. Gebeurt me normaal nooit. Meestal willen die knulletjes het liefste door je heen.
Nummer 2 & 3: Audi en BMW rijders die zich keurig netjes gedroegen terwijl ik een bus inhaalde.

Het moet niet veel gekker worden met die mensen.
Ze lezen mee in dit topic
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Ads door Google
Oud 18-12-2011, 18:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had er anders van het weekend nog een aantal gezien die gewoon met een noodgang aan kwamen rijden en direct al gingen signaleren dat de persoon voor hen aan de kant moest terwijl die nog op toegestane maximumsnelheid naast een vrachtwagen reed
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-12-2011, 09:40
Verwijderd
Niet heel wegpiraterig maar wel irritant en een teken van weinig verkeersinzicht: vandaag reed ik in een rijtje auto's achter een vrachtwagen, en doordat er een aantal auto's achter mij zaten was de linkerbaan naast me continu vol en kon ik er niet langs. Vóór mij nog 1 auto, daarvoor de vrachtwagen. En die auto voor me reed serieus langzamer dan de vrachtwagen. Ergens tussen de 85 en de 90. De afstand tussen die auto en de vrachtwagen werd steeds groter, tegen de tijd dat ik er eindelijk langs kon zat er zo'n 200-300 meter tussen.
Oud 19-12-2011, 11:16
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
als die auto inderdaad 85 - 90 reed dan reed de automobilist sneller als de vrachtwagen. vrachtwagens mogen niet harder als 80 namelijk (wist je al ga ik van uit ) maar daar erger ik mij inderdaad ook wel eens aan dat mensen niet door rijden terwijl de ruimte er wel is. of onnodig links blijven rijden
Oud 19-12-2011, 11:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als zijn afstand tot de vrachtwagen voor hem steeds groter wordt, dan gaat-ie duidelijk langzamer dan de vrachtwagen hč. Ondanks wat de snelheidswijzer aangeeft
Sowieso zijn er vrachtwagens die (leeg) al bijna de 100 op de teller aantikken tegenwoordig en dat dan ook gewoon rijden

Ik had van het weekend wel dat ik midden in de nacht op een vrij verlaten snelweg reed, gewoon 100 en rechts, en dat er iemand met een C1 achter mij ging kleven zonder logische reden Als hij sneller wilde kon hij er dus gewoon langs want verder reed er op dat moment niemand. Uiteindelijk heb ik het gas maar wat losgelaten en is hij er wel langs gegaan, maar het was wel een beetje wazig
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-12-2011, 11:52
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
klopt snelheidswijzer wijkt 99/100 keer af van de werkelijke snelheid.
als ze inderdaad 100 rijden als ze leeg zijn dan is het concurrentie vervalsing.
tja weer zo'n gevalletje van verkeers inzicht met die c1 blijkbaar. je hebt het of je hebt het niet.
Oud 19-12-2011, 12:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, dat is gewoon een snelheidsovertreding
Als ze het maximum toelaatbare gewicht (ernstig) overtreden en dat soort dingen dan heb je het wel over economische delicten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-12-2011, 13:32
Verwijderd
Citaat:
als die auto inderdaad 85 - 90 reed dan reed de automobilist sneller als de vrachtwagen. vrachtwagens mogen niet harder als 80 namelijk (wist je al ga ik van uit ) maar daar erger ik mij inderdaad ook wel eens aan dat mensen niet door rijden terwijl de ruimte er wel is. of onnodig links blijven rijden
als hij sneller reed dan de vrachtwagen dan was hij in de vrachtwagen geëindigd he, niet driehonderd meter erachter
Oud 19-12-2011, 13:33
Verwijderd
Ik moest vandaag heel erg grijzen om de belgische audi rijder die zich al slingerend door de drukte heen bewoog. Uiteindelijk lukte het hem om alles en iedereen in te halen, maar toen hij de afslag hebben moest, werd hij er niet tussen gelaten, waardoor hij alsnog vreselijk om moest rijden.
Oud 19-12-2011, 13:50
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
Citaat:
Nee, dat is gewoon een snelheidsovertreding
Als ze het maximum toelaatbare gewicht (ernstig) overtreden en dat soort dingen dan heb je het wel over economische delicten.
sneller rijden dan toegestaan is ook een economisch delict dacht ik. omdat je zo meer klanten zou kunnen laden/lossen
Oud 19-12-2011, 14:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Neuh, daarvoor is de tijdswinst te beperkt en is het verschil te klein. Bovendien hoef je maar een inhaalverbod of file te treffen en dan sta je weer op gelijke voet (in principe) en zijn afstanden niet te vergelijken. Sneller zijn dan je concurrent is op zich niet echt een overtreding Overbelasting is, naast niet alleen gevaarlijk en slecht voor het wegdek, wel oneerlijke concurrentie omdat hier veel meer op te winnen valt en je in veel gevallen wel ritten kan uitsparen.

Anders zouden taxichauffeurs ook wel meer op hun snelheid letten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-12-2011, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is gewoon een snelheidsovertreding
Als ze het maximum toelaatbare gewicht (ernstig) overtreden en dat soort dingen dan heb je het wel over economische delicten.
Snelheidsoverschrijdingen kúnnen ook beboet worden alszijnde economisch delict. Net als defecte verlichting e.d. Juist omdat die bakken puur bedrijfsmatig gebruikt worden

Ik ben het overigens wel met je eens dat vrachtwagens de laatste tijd steeds vaker die 80km/u flink overschrijden. Dan heb ik het niet over 85km/u, want dat rijdt iedere truck eigenlijk wel, maar echt richting de 95 - 100km/u.
Een tijd terug had ik zelfs een vrachtwagen die voor me naar links kwam waar ik van baalde omdat ik wou doorrijden, maar die truck gaf even gas bij (gezien de dikke roetwolken, flink gas bij ) en knalde zo door naar de 125km/u (130km/u op mijn teller, dus dat is 125km/u 'echt'). Heel bizar om achter zo'n vrachtwagen te zitten op de linkerbaan en dat het dan geen Dakar-truck is (die zijn in Nederland trouwens braaf begrenst op 85km/u).
Oud 19-12-2011, 19:50
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
Citaat:
die zijn in Nederland trouwens braaf begrenst op 85km/u).
de meeste van vrachtwagens van transportbedrijven wel dacht ik maar die van de kleinere bedrijven met vrachtwagens voor eigen vervoer. zijn niet zo snel begrenst . gaat erg makelijk hoor te snel rijden met een vrachtauto vooral als je niet zo op de snelheidsmeter let (A) maar puur op het geluid van de auto.
Oud 19-12-2011, 20:07
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Jup, 'Nederlandse' vrachtauto's zijn verplicht rond de 89 begrensd (uitzonderingen daargelaten). Maarja, hoeveel wagens op onze wegen staan nu nog in Nederland geregistreerd - om over hun chauffeurs nog maar te zwijgen.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 19-12-2011, 20:18
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Snelheidsoverschrijdingen kúnnen ook beboet worden alszijnde economisch delict. Net als defecte verlichting e.d. Juist omdat die bakken puur bedrijfsmatig gebruikt worden
Ik heb dat nog nergens terug kunnen vinden in de WED, of ooit een veroordeling over gehoord. Zou ook niet logisch zijn, aangezien het een momentopname is en geen continue overtreding; er valt niet mee te sjoemelen, het geeft ook niet echt een voordeel en als direct zichtbare/meetbare overtreding is de pakkans ook vrij hoog
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.