Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2014, 06:14
steffaboy
Avatar van steffaboy
steffaboy is offline
Goedemorgen,

Al een tijdje rijd ik rond in de auto van mijn vader zonder rijbewijs als aanvulling op mijn (peperdure) rijlessen. Hij is hier echter niet van op de hoogte, omdat ik dit doe wanneer beide ouders er niet zijn. Wat zijn de gevlogen hiervan als ik aangehouden word? Ook vraag ik me af of ik beter overdag of 's nachts kan rijden, want sommige mensen zeggen 's nachts wordt je sneller gecontroleerd omdat er dan minder auto's op de weg zijn, maar meer (alcohol)controles maar overdag zijn er soms ook controles.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2014, 06:20
feniks
feniks is offline
Je bent niet verzekerd. Je hebt geen rijbewijs. Wat dacht je van een dikke boete?
Erger wordt het als je een ongeluk maakt. Ten slotte, zelfs met rijbewijs heb je nog 0 aan ervaring. Als jij onverzekerd schade rijdt, of iemand voor zijn flikker rijdt, heb je de poppen aan het dansen. Want dan is het niet alleen het slachtoffer die een dikke rekening met je te vereffenen heeft, ik hoop dat je pa dan ook een paar stevige opvoedkundige dreunen verkoopt.

Als je bovenstaande allemaal niet zelf had kunnen bedenken, hoop ik dat je je rijbewijs nooit haalt, want je bent een gevaar op de weg. Niet zozeer voor jezelf, maar voor vele anderen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 09:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zeer onverstandig. Je bent zoals hierboven gezegd niet verzekerd. Dit betekent dat je zelf opdraait voor mogelijke schade en misschien nog erger: dat je vader afhankelijk van de omstandigheden ook (deels) zelf opdraait voor de schade.

De boete bij de eerste keer betrappen op rijden zonder rijbewijs is € 340. Tweede keer moet je voor de rechter verschijnen: er zal dan meestal een hogere boete en voorwaardelijke gevangenisstraf worden geëist.

Daarnaast maak je je schuldig aan het misdrijf "joyriding" (maximale gevangenisstraf: 6 maanden). Als je vader zou willen, kan hij hiervan aangifte tegen jou doen. En misschien doet/moet hij dat wel, omdat anders zijn verzekering niet uitbetaalt.

Je kunt dus echt serieuze problemen in de vorm van gevangenisstraf, strafblad en vele duizenden euro's schade krijgen.

Laatst gewijzigd op 10-01-2014 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 09:35
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Onmiddellijk mee stoppen! Zoals boven al gezegd is een dikke boete het minste wat je kunt krijgen. Stel je voor dat je iemand het ziekenhuis in rijdt die 2 jaar moet revalideren of erger nog, de rest van zijn leven invalide blijft. Jij bent minderjarig, de verzekering betaalt geen cent en je ouders zijn de pineut. En die kunnen dan een rekening krijgen die zomaar in de tonnen kan lopen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #15!
Verwijderd
500 25-11-2010 14:29
De Kantine Wat heb jij vandaag gedroomd? ‎
Verwijderd
500 05-04-2009 14:36
Werk, Geld & Recht Verzekeringsbewijs/kentekenbewijs vraagje(Bromfiets)
wr_faya
34 01-03-2007 10:41
Werk, Geld & Recht rijden zonder rijbewijs
mijnnaamishaas
60 04-08-2005 00:01
Werk, Geld & Recht rijden zonder rijbewijs + identificatieplicht
Fade of Light
17 20-01-2005 12:27
De Kantine Rijden zonder rijbewijs is......
HelpMePlease
82 20-08-2002 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.