Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 14:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-04-2003 @ 15:09:

the actions of your friends reflect upon you. Als al je vrienden in drugsdealers en pooiers zijn dan kan jij echt niet zeggen dat jij daar nix mee te maken heb. hetzelfde geld voor regeringen. (meekijken is bijna net zo erg als meedoen)
Als al mijn vrienden drugsdealers en pooiers zijn, hoef ik daar inderdaad nog niks mee te maken hebben. Dat zijn hun zaken en niet de mijne. Pas als ik zelf ga dealen of vrouwen verhandelen of hun geld ga beheren of autoritjes voor hun verzorg; met andere woorden als ik actief meedoe in de organisatie van misdaden en/of die misdaden zelf pleeg, ben ik wel schuldig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 14:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
WAAROM precies is hij medeplichtig? Door slechts lid te zijn?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:21
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 15:14:
Als al mijn vrienden drugsdealers en pooiers zijn, hoef ik daar inderdaad nog niks mee te maken hebben. Dat zijn hun zaken en niet de mijne. Pas als ik zelf ga dealen of vrouwen verhandelen of hun geld ga beheren of autoritjes voor hun verzorg; met andere woorden als ik actief meedoe in de organisatie van misdaden en/of die misdaden zelf pleeg, ben ik wel schuldig.
iedereen kiest zijn eigen vrienden. als jij alleen drugsdealers enz als vrienden heb dan zegt dat iets over jou.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:22
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 15:15:
WAAROM precies is hij medeplichtig? Door slechts lid te zijn?
medeverantwoordelijk
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-04-2003 @ 15:22:
medeverantwoordelijk
En hoezo? En maakt dat hem schuldig?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:45
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 15:31:
En hoezo? En maakt dat hem schuldig?
omdat hij lid is van die partij. hij is zelfs minister van informatie, dat is geen kattepis.

voor een deel wel. of hij nou zelf zoveel mensen vermoord heeft of zoveel mensen vergast heeft weet ik niet maar zijn geweten is heus niet schoon.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-04-2003 @ 15:45:
omdat hij lid is van die partij.
Nogmaals: waarom ben je schuldig als je lid bent van een partij?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:10
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 15:50:
Nogmaals: waarom ben je schuldig als je lid bent van een partij?
Het is heel simpel, Gatara: als je lid bent van een partij en je bent op de hoogte van de praktijken qua foltering en onderdrukking door die partij ben je er mede schuldig aan, want je werkt er aan mee. Als je lid bent van de partij en je bent nergens van op de hoogte, wat ik me niet echt kan voorstellen, dan ben je uiteraard niet schuldig.
In het geval van deze toffe peer is het denk ik typisch:
"Ich habe es nicht gewusst"
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:14
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Tampert schreef op 18-04-2003 @ 01:27:
vandaag het nieuws gezien? Precies dezelfde opmerking...
Eerlijk gezegd niet. Ik kwam op het idee na het spelen van Super Al-Sahaf:

http://www.kingjay.nl/index.php?itemid=2612

Net zoals de Black Knight vliegen hier de ledenmaten in de rondte en dan vrolijk blijven ontkennen

It's but a scratch
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 15:01:

Wie zegt dat?

Het lijkt me niet dat je lid blijft van een partij als je het niet eens bent met het beleid dat ze voeren, je kan je iig gedeisd houden en niet doodleuk lid worden van de regering.

Dus?

Dus hij weet donders goed wat er allemaal gaande is en is hij indrect verantwoordelijk voor het beleid van de regering.

Maar wie zegt dat ie daar wat tegen kon doen? Wie zegt dat ie het daarmee eens was?

Dit lijkt op het Befehl ist Befehl-principe.

Wie zegt dat ie zomaar afstand kon doen van zijn partij? Wie zegt dat ie vrijwillig minister is geworden?

Zomaar afstand doen van de partij is in een dictatuur idd gevaarlijk, maar Al Sahaf moet al die tijd geweten hebben waartoe Saddam Hussein in staat was en is. En zo niet, dan is ie knap naïef geweest.

Misschien. Maar zoals eerder: wie zegt dat ie vrijwillig daarbij is gekomen?

Bij mijn weten heeft de Ba'athpartij nooit mensen gedwongen lid te worden van de partij, dat lijkt me erg ineffectief. Krijg je alleen maar rotte appels mee in je partij.

Tsja. Weten dat iets plaatsvind, maakt je mijn inziens nog niet direcht medeverantwoordlelijk en schuldig als je er "toch niks aan kunt doen".

Hij draagt er de verantwoordelijkheid voor als lid van de regering, hoe je het ook wendt of keert. Hij zal voor een rechtbank dan moeten bewijzen moeten aandragen voor zijn onschuld, als ie nog niet dood is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
duyvel schreef op 18-04-2003 @ 16:10:
Het is heel simpel, Gatara: als je lid bent van een partij en je bent op de hoogte van de praktijken qua foltering en onderdrukking door die partij ben je er mede schuldig aan, want je werkt er aan mee. Als je lid bent van de partij en je bent nergens van op de hoogte, wat ik me niet echt kan voorstellen, dan ben je uiteraard niet schuldig.
In het geval van deze toffe peer is het denk ik typisch:
"Ich habe es nicht gewusst"
Vele Duitsers hebben het ook niet geweten. Net zoals vele joden dachten dat het "roddels" waren en dat de nazi's het niet zo kwaad bedoelden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:44
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
gewone duitsers en soldaten misschien niet. Maar je kan denk ik moeilijk hard blijven maken dat leden van de regering, notabene een minister, niets van de praktijken van zijn eigen regime afweet. Dat weet iedereen in Irak..
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:51
dystopia
dystopia is offline
Ehhh... daarvoor hebben we nou juist justice nodig.. en dan wel graag goede, onbevooroordeelde rechts je gaat niet zomaar een verdachte van een strafbaar feit voor schuldig verklaren......
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:20
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
juist....
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 19:25
michael1
michael1 is offline
Ik vind het een grappige kerel,en het zou me verbazen als hij bloed aan zijn handen heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
michael1 schreef op 19-04-2003 @ 20:25:
Ik vind het een grappige kerel,en het zou me verbazen als hij bloed aan zijn handen heeft.
Schijn kan bedriegen hè.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 21:33:
Schijn kan bedriegen hè.
Volgens jou logica heb ik ook bloed aan mijn handen aangezien Nederland er niks aan doet om de wapens die aan Israel geleverd worden via Israel te onderscheppen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 21:38:
Volgens jou logica heb ik ook bloed aan mijn handen aangezien Nederland er niks aan doet om de wapens die aan Israel geleverd worden via Israel te onderscheppen.
Ben jij lid van de Nederlandse regering dan? Het Irakese volk heeft, voor zover het niet aan misdaden tegen de menselijkheid heeft meegedaan, geen schuld aan wat het regime van Saddam Hussein gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 20:49
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 21:38:
Volgens jou logica heb ik ook bloed aan mijn handen aangezien Nederland er niks aan doet om de wapens die aan Israel geleverd worden via Israel te onderscheppen.
ga nou niet lopen overdrijven. Je kan toch moeilijk hard blijven maken dat een minister niets van de gruweldaden van zijn eigen regering weet. Het is tenminste hoogst onwaarschijnlijk.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 21:40:
Ben jij lid van de Nederlandse regering dan? Het Irakese volk heeft, voor zover het niet aan misdaden tegen de menselijkheid heeft meegedaan, geen schuld aan wat het regime van Saddam Hussein gedaan heeft.
Goed. Maar ik zie nog steeds niet in dat je bloed aan de handen zou hebben als je lid bent van een partij (waarvan de mogelijkheid bestaat dat je daartoe gedwongen was en dat je niks binnen de partij kon veranderen ook als tegen de acties was).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 22:01:
Goed. Maar ik zie nog steeds niet in dat je bloed aan de handen zou hebben als je lid bent van een partij (waarvan de mogelijkheid bestaat dat je daartoe gedwongen was en dat je niks binnen de partij kon veranderen ook als tegen de acties was).
Meer uitleg geven dan ik al heb gedaan kan ik niet. De mogelijkheid bestaat ja, maar die lijkt me te verwaarlozen. Het zou hoogst ongebruikelijk zijn in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 22:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
michael1 schreef op 19-04-2003 @ 20:25:
Ik vind het een grappige kerel,en het zou me verbazen als hij bloed aan zijn handen heeft.
Waarom? Omdat-ie grappig is?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 22:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 22:12:
Meer uitleg geven dan ik al heb gedaan kan ik niet. De mogelijkheid bestaat ja, maar die lijkt me te verwaarlozen. Het zou hoogst ongebruikelijk zijn in ieder geval.
Daarom is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 23:55:
Daarom is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Je hebt gelijk, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Al Sahaf zo onschuldig is als ie eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 12:03
checko
Avatar van checko
checko is offline
Citaat:
meki schreef op 17-04-2003 @ 19:56:
http://www.meki.tk/

De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf zou zelfmoord hebben gepleegd. Dat melden twee Iraanse kranten.
De kranten Mardom Salari en Al Wifaq baseren zich op Iraakse vluchtelingen die zich de afgelopen dagen schuilhielden bij de Iraanse grens. Al-Sahaf zou zich woensdag, enkele uren voordat Bagdad in handen van de VS viel, van het leven hebben beroofd. De minister zou zich hebben opgehangen. Het bericht is echter niet bevestigd.
neeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hij is leuk!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 12:16
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb een T-shirt van hem besteld met de tekst: 'We are in control'. Zonet aangekomen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen artikelen
Mankoe
2 29-01-2006 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.