Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 14:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Doen jullie dat wel eens? Ik doe het zelden, maar ik heb uitgevonden, dat ik er echt enorm veel gevoel in kwijt kan.
Nou wilde ik dit topic maken, om tekeningen te plaatsen, die een bepaald gevoel van jou weergeven. Het kan ook gewoon in Paint of zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik kan namelijk zelf tekeningen lezen. Dat heeft een lerares me geleerd op de middelbare school, omdat ik mijn eigen gevoel niet begreep en zo leerde ik dus stapje voor stapje een gevoel kennen. Ook kan ik andermans gevoel op papier neerzetten. Ik moet die persoon dan wel zien of ooit gezien hebben, voordat ik dat kan, maar voor sommige mensen is het dus wel eens leuk, want het klopt altijd, dat is het bijzondere!

Ik plaats hier alvast een tekening, die ik gister heb gemaakt:


Er is een vrije manier van tekenen, dus was blij op dat moment, maar er zat ook wat woede in me. Verder zat er ook wat spanning in me. Verdriet op dat moment juist niet. Ook was ik vrijwel ontspannen voor mijn doen.
De tekening heeft een redelijk positieve uitstraling
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 09:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 15:23
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
netjes hor, het is dat ik niet kan tekenen enzo anders had ik het ook geprobeerd
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:33
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
hellion schreef op 10-06-2003 @ 16:23:
netjes hor, het is dat ik niet kan tekenen enzo anders had ik het ook geprobeerd
boeie of je kunt tekenen of niet. Denk je dat ik die tekening gemaakt hebt? Nee, dat was mijn gevoel! Try it!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ja... alleenbij mij komt er altijd ongeveer hetzelfde uit.. zelfde soort gekrabbel.. maar het is wel allemaal op gevoel en neiemand kan eht nadoen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 10-06-2003 @ 16:39:
ja... alleenbij mij komt er altijd ongeveer hetzelfde uit.. zelfde soort gekrabbel.. maar het is wel allemaal op gevoel en neiemand kan eht nadoen
idd Het is jou gevoel en ook dat uit je met tekenen weer anders dan anderen. Je kunt twee totaal verschillende tekeningen hebben met het zelfde gevoel er in
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:41
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hmm, een hele tijd geleden moest ik dat bijna
elke week doen bij m'n psych..
Hielp toen wel, zou dat eigenlijk weer eens moeten doen.

Zo af en toe probeer ik iets te schilderen,
(cadeautje ed), maar da's meer op een idee
wat ik heb, niet op gevoel..

En de dingen die ik op gevoel heb getekend kan ik niet scannen, dus tja..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:45
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Quiana schreef op 10-06-2003 @ 16:41:
Hmm, een hele tijd geleden moest ik dat bijna
elke week doen bij m'n psych..
Hielp toen wel, zou dat eigenlijk weer eens moeten doen.

Zo af en toe probeer ik iets te schilderen,
(cadeautje ed), maar da's meer op een idee
wat ik heb, niet op gevoel..

En de dingen die ik op gevoel heb getekend kan ik niet scannen, dus tja..
*huiwlt*

ben juist zo nieuwsgierig naar dingen van anderen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:48
Fantodo
Avatar van Fantodo
Fantodo is offline
hmmz.... gedeeltelijk. Ik maak meestal mandalas , houd het dus wel binnen een vaste cirkel , maar ga het wel intuïtief invullen.
Soms helpt het me wel ja , niet zo zeer om gevoelens te onderkennen , daar heb ik mijn tekeningen niet bij nodig , maar meer omdat het ik er rustig van word om daar op 1 of andere manier toch wat mee te doen. Hmmz..... zal wel eens wat inscannen , inc mijn eigen uitleg.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:16
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Expressief tekenen, i luv it

>>ik had bij Artistiek een keertje een tekening opgestuurd, expressief, maar ik kan 'm niet meer vinden. K zal s kijken of ik 'm hiero op de pc kan vinden.

Leuk idee
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 10-06-2003 @ 17:16:
Expressief tekenen, i luv it

>>ik had bij Artistiek een keertje een tekening opgestuurd, expressief, maar ik kan 'm niet meer vinden. K zal s kijken of ik 'm hiero op de pc kan vinden.

Leuk idee
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:52
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
ik begon er vorig jaar mee, in het begin waren het meer oogjes die ik tekende, toen hele (misvormde) gezichten (met als bijschrift: "Di$oRdEr") en toen ik die eenmaal wilde uitbreiden kwam er een heel vaag (maar voor mij persoonlijk wel erg mooi) gebrabbel naar voren die ik nu nog steeds teken.

Ze slaan nergens op, van te voren weet ik ook niet psies hoe de vorm gaat worden, laat staan dat ik iets bijzonders wil tekenen, maar 't is letterlijk op mn gevoel af gaan, cirkeltje hier, rechte lijn daar enz. Ik teken zulke tekeningen altijd met 1 kleur pen/potlood dus ik weet niet of je er een bepaald gevoel uit kunt halen. Ik zal 't als ik tijd heb wel een x inscannen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 18:06
gothicje
gothicje is offline
kheb het wel eens geprobeerd maar ik kan niet tekenen en daardoor kwam er maar niks op papier
genoeg gevoelens en ideeen maar het lukt gewoon niet, kan me niet in woorden uit drukken maar ook niet in tekeningen
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 18:13
Verwijderd
Leuk idee

Ik heb er zelf nog wel 1 liggen van een hele tijd geleden, toen mn ouders me net hadden verteld dat ze uit elkaar gingen.. Ik zal kijken of ik em morgen even in kan scannen en dan zal ik hem posten.

Mn moeder is daar inderdaad ook heel erg mee bezig geweest, ze doet nu een opleiding Creatieve Therapie dus wordt er ook heel erg in uitgedaagd. Ze is er echter volledig op eigen houtje mee begonnen ooit, en daar zijn wel heel heftige dingen uitgekomen. (Gezien je nieuwschierig bent kan ik wel vragen of ik een paar foto's in mag scannen van vroeg werk van haar?)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 18:28
Verwijderd
Ik doe het nooit, simpel omdat er dan niks uit komt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef op 10-06-2003 @ 18:52:
ik begon er vorig jaar mee, in het begin waren het meer oogjes die ik tekende, toen hele (misvormde) gezichten (met als bijschrift: "Di$oRdEr") en toen ik die eenmaal wilde uitbreiden kwam er een heel vaag (maar voor mij persoonlijk wel erg mooi) gebrabbel naar voren die ik nu nog steeds teken.

Ze slaan nergens op, van te voren weet ik ook niet psies hoe de vorm gaat worden, laat staan dat ik iets bijzonders wil tekenen, maar 't is letterlijk op mn gevoel af gaan, cirkeltje hier, rechte lijn daar enz. Ik teken zulke tekeningen altijd met 1 kleur pen/potlood dus ik weet niet of je er een bepaald gevoel uit kunt halen. Ik zal 't als ik tijd heb wel een x inscannen.
jaaaaaaaaaaa! Ik wist ook niet dat ik een gezicht ging tekenen Maar het kwam er uit
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 21:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2003 @ 16:41:
idd Het is jou gevoel en ook dat uit je met tekenen weer anders dan anderen. Je kunt twee totaal verschillende tekeningen hebben met het zelfde gevoel er in
precies

niemand snapt wat ik ermee bedoel maar ik kan uit de tekeningen precies zien wat het is..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 09:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 10-06-2003 @ 22:08:
precies

niemand snapt wat ik ermee bedoel maar ik kan uit de tekeningen precies zien wat het is..
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Een portret tekenen: hoe doe je dat?
Verwijderd
17 20-07-2013 19:34
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 19:32
ARTistiek [Tekening] Forest achtig iets met meisje enzo
Captain N
32 06-01-2004 14:52
Verhalen & Gedichten [verhaal] Hij
Verwijderd
13 14-08-2003 20:26
ARTistiek [verhaal] Tijd
TyZZel
11 15-07-2002 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.