Oud 08-04-2010, 17:44
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wat zijn de huidige eindcijfers van je vakken? Denk je dat ze nog sterk gaan veranderen door je centrale examens?
Advertentie
Oud 08-04-2010, 19:37
Eadlyn
Eadlyn is offline
Nederlands: 7,3
Engels: 6,2 (100%)
Economie: 6,9
Geschiedenis: 5,4
Wiskunde A: 6,6
Aardrijkskunde: 7,0
M&O: 7,2

Engels is definitief, morgen volgen meer definitieve cijfers, maar dit is hoe het nu ongeveer eruit ziet.
Sowieso ga ik nog 2 SE's van Geschiedenis en 1 SE van Economie en 1 SE van Wiskunde herkansen. Heb hele jaar niets herkanst, dus alle herkansingen in april (over 2 weken).
Oud 08-04-2010, 19:55
Verwijderd
sk 6.5
ne: 7.1
bio: 5.9
eng: 5.7
gs: 6.7
wi: 6.7

pws&ma: 7

biologie zet ik 1 herkansing op, dus ik hoop dan een 6.2 te staan.
Dan heb ik nog een herkansing, waar ik die op in ga zetten weet ik niet.
De kans dat ik voor engels hoger haal is nihil.
Maar als het goed is ga ik met een 5.7 als laagste cijfer het examen in
Oud 08-04-2010, 22:40
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Nederlands: 7,0
Latijn: 6,9
Scheikunde: 6,0
Wiskunde B: 7,6
Natuurkunde: 7,1
Wiskunde D: 6,9
Beeldende Vorming: 8,1
Engels: 8,6
Combinatiecijfer: Afgerond een 7.
Oud 08-04-2010, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Nederlands: 7,0
Latijn: 6,9
Scheikunde: 6,0
Wiskunde B: 7,6
Natuurkunde: 7,1
Wiskunde D: 6,9
Beeldende Vorming: 8,1
Engels: 8,6
Combinatiecijfer: Afgerond een 7.
Sodeju wat een goede cijfers
Oud 09-04-2010, 21:26
keepdreaming
keepdreaming is offline
Nederlands: 7,7
Engels: 7,7
Wiskunde: 7,0
Maatschap.: 7,2
Economie: 7,0
Natuurkunde: 5,9
Scheikunde: 5,8

Vakken die al afgesloten zijn:

CKV : Voldoende (7,0)
Gym : Goed (9,0)
Oud 09-04-2010, 21:30
Eadlyn
Eadlyn is offline
Nederlands: 7,4 (100%)
Engels: 6,2 (100%)
Wiskunde A: 6,6 *
Geschiedenis: 5,4 *
Economie: 6,9 *
Aardrijkskunde: 7,0 (100%)
M&O: 7,2 (100%)

Combinatiecijfer: 8

Voor GS en WA nog 2 herkansingen doen, en EC nog 1 herkansing.
Hoogste telt, dus dit is minimale wat ik sta, lager kan dus niet.
Oud 10-04-2010, 17:42
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nederlands: 8,8
Engels: 7,3
Duits: 7,5
wiskunde: 6,5
natuurkunde: 7,2
biologie: 8,3

Ik ben er best tevreden mee. Ik denk niet dat mijn cijfers nog drastisch gaan veranderen door de centrale examens. En met zo'n lijst slaag ik wel .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 10-04-2010, 17:44
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Wow, miekje, netjes!
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 13-04-2010, 17:20
Hoekje
Hoekje is offline
Nederlands: 7,3
Engels: 6,4
Duits: 7,8
Frans: 6,7
Wiskunde: 7,0
Aardrijkskunde: 6,2 (krijg nog één cijfer terug)
Economie: 6,6
Geschiedenis: 6,0 (sta 6,04, dus hoop eigenlijk dat mn leraar of het cijfersysteem dat corrigeert in een 6,1)
M&O: 6,0 (nog één herkansing)

Ondanks dat ik de laatste toetsweek verknald heb, ben ik wel tevreden met m'n cijfers. Ik baal alleen van Frans, dat was altijd m'n beste vak, alleen door één toets is mn cijfer meer dan een punt omlaag gegaan. Ik verwacht iig wel te slagen!
Oud 17-04-2010, 23:38
Jorien.
Jorien. is offline
Nederlands 7,7
Engels 7,6
Geschiedenis 7,0
Wiskunde 7,8
Economie 7,0
Tekenen 8,0
Maatschappijleer 7,2
Informatica 8,3

Ik lees hier dingen van mensen die 4 x herkansen? Wat?!
Wij mochten 2 toetsen herkansen, zo'n 2 maanden geleden en ook alleen die uren.
Ik heb toen Tekenen en Geschiedenis herkanst -_-. Omdat ik daar een 5,5 en 5,6 voor had gehaald. (telde beide maar 1x mee..) Maar ik heb ze gewoon herkanst om het herkansen..

Volgend jaar terug naar de Havo waar ik al vandaan kom. Dat moet lukken als ik wat uitvoer, want voor deze cijfers heb ik nog minder dan helemaal niks gedaan.. hehe.
-_-
Oud 18-04-2010, 13:32
Boompjess
Boompjess is offline
AK: 7.5
Economie: 6.7
Wiskunde A: 6.5
Geschiedenis: 7.3
Nederlands: 6.6
Engels: 8.6 (jaja sorry whoor)
Duits: 5.8
Gym: 8

Ik doe er eerlijk gezegd heel weinig voor
Oud 18-04-2010, 17:38
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Laat ik ze maar niet hier neerpleuren want dan sta ik helemaal voor schut
Ik doe N&G en m'n gemiddelde is een 6.0 precies Twee jaar lang niets uitgevoerd, en ik ga blokken voor de CE's!
__________________
Haters gonn' hate
Oud 19-04-2010, 11:07
knuffelbeartje
Avatar van knuffelbeartje
knuffelbeartje is offline
Ik sta er goed voor. xD Ik zal ook wel moeten, want ik wil geneeskunde gaan studeren.

Mijn cijfers:
Nederlands = 8,2
Engels = 7,4 (maar ik er een zometeen herkansen, en dan moet ik minstens een 5 halen om er een 7,5 voor te staan ;-)).
Duits = 7,4 (Hier ga ik er ook een voor herkansen om er een 7,5 voor te staan).
Tekenen = 9,2
Natuurkunde = 8,4 (hier ga ik er ook nog 1 voor herkansen)
Scheikunde = 8,1
Biologie = 7,9
Wiskunde A = 8,8

En de vakken die ik al heb afgesloten:
ANW = 8,5
Maatschappijleer = 7,5
en mijn PWS = 9,0.

En dat wordt samengenomen tot een combinatiecijfers, en dan zou ik er gemiddeld een 8 of een 9 voor staan (Ik weet niet zeker of er afgeronde cijfers voor worden genomen, of deze niet afgeronde cijfers).


Ik heb ook nog een tijd lang wiskunde B gevolgd, maar was niet zo'n succes... xD
__________________
Flateus en glamereus

Laatst gewijzigd op 19-04-2010 om 11:14.
Oud 19-04-2010, 13:39
Hoekje
Hoekje is offline
Citaat:
En de vakken die ik al heb afgesloten:
ANW = 8,5
Maatschappijleer = 7,5
en mijn PWS = 9,0.

En dat wordt samengenomen tot een combinatiecijfers, en dan zou ik er gemiddeld een 8 of een 9 voor staan (Ik weet niet zeker of er afgeronde cijfers voor worden genomen, of deze niet afgeronde cijfers).
Mooie cijfers! Die cijfers worden eerst afgerond en dan gemiddeld, dus dan heb je 2x een 9 en 1x een 8, dus een 8,5 gemiddeld en dat wordt dan weer een 9. Tenminste, zo is het bij ons op school.


Wat hebben sommige mensen nog veel herkansingen trouwens! Wij hebben er voor iedere toetsperiode maar één (3 toetsperiodes). Was je niet aanwezig bij een toets, schuift die automatisch door naar de herkansing. Dus je kan er ook nog minder heben.
Oud 19-04-2010, 13:39
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik sta er goed voor. xD Ik zal ook wel moeten, want ik wil geneeskunde gaan studeren.

Mijn cijfers:
Nederlands = 8,2
Engels = 7,4 (maar ik er een zometeen herkansen, en dan moet ik minstens een 5 halen om er een 7,5 voor te staan ;-)).
Duits = 7,4 (Hier ga ik er ook een voor herkansen om er een 7,5 voor te staan).
Tekenen = 9,2
Natuurkunde = 8,4 (hier ga ik er ook nog 1 voor herkansen)
Scheikunde = 8,1
Biologie = 7,9
Wiskunde A = 8,8

En de vakken die ik al heb afgesloten:
ANW = 8,5
Maatschappijleer = 7,5
en mijn PWS = 9,0.

En dat wordt samengenomen tot een combinatiecijfers, en dan zou ik er gemiddeld een 8 of een 9 voor staan (Ik weet niet zeker of er afgeronde cijfers voor worden genomen, of deze niet afgeronde cijfers).


Ik heb ook nog een tijd lang wiskunde B gevolgd, maar was niet zo'n succes... xD
Indrukwekkende cijferlijst! Zoals het er nu voor staat, hoef je niet te loten voor geneeskunde geloof ik?

Ik vraag me alleen af waarom je 20 bent, in VWO6? Niet om het één of ander verder, maar ik kan me niet voorstellen dat je ooit bent blijven zitten, als je tot dergelijke cijfers in staat bent.

Oh, en Hoekje; wij hebben er net zoveel als jij, maar daarmee zijn we zelfs gematst. Eigenlijk was het de bedoeling dat we er één hadden, voor 3 periodes dus. Maar omdat we een nieuwe tweede fase zijn, wilden ze ons nog wel even matsen.
Dat sommige scholen niet helemaal eerlijk spelen om hun leerlingen maar te laten slagen is natuurlijk wel bekend. Het Luzac is daar natuurlijk een dramatisch voorbeeld van, maar ik heb wel eens van leraren vernomen dat ook op andere scholen te veel herkansingen zijn, of te makkelijke schoolexamens etc.
Oud 19-04-2010, 20:37
Raichi
Raichi is offline
Nou mooi dat ik me cijferlijst niet ga posten O_O dat durf ik echt niet na al die getallen Ik moet nu eenmaal wat harder en langer leren dan anderen om ergens te komen...
Oud 19-04-2010, 23:34
knuffelbeartje
Avatar van knuffelbeartje
knuffelbeartje is offline
Citaat:
Ik vraag me alleen af waarom je 20 bent, in VWO6? Niet om het één of ander verder, maar ik kan me niet voorstellen dat je ooit bent blijven zitten, als je tot dergelijke cijfers in staat bent.
Ik hoef hopelijk niet te loten ja, mits ik natuurlijk mijn CE's mega verkloot. Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit.

Het klopt dat het een beetje vaag is, dat ik nu 20 ben. Ik ben in groep twee van de basisschool blijven zitten, omdat men toentertijd bang was dat ik nooit zou leren lezen/schrijven. En daarnaast kom ik van het vmbo-tl/havo af. Na de tweede klas ben ik naar tl gestuurd. Al heb ik de overstap van 3 vmbo-tl naar 4 havo erg snel gemaakt. Alleen in de eerste keer 5 havo ben ik ziek geworden, waardoor ik geen examens kon doen, en ik heb dus afgelopen jaar havo met succes afgerond. Ik wilde en ik zal geneeskunde studeren, en daarom doe ik nu dus VWO bij een ROC. (2j in 1, want ik had geen zin om nog twee jaar op het reguliere onderwijs te zitten, en dus met veel jongere mensen).

Citaat:
Wat hebben sommige mensen nog veel herkansingen trouwens! Wij hebben er voor iedere toetsperiode maar één (3 toetsperiodes). Was je niet aanwezig bij een toets, schuift die automatisch door naar de herkansing. Dus je kan er ook nog minder heben.
Dankje voor de info. De reden waarom ik 4 herkansingen heb, komt doordat ik niet op het reguliere onderwijs zit, maar op een ROC, door middel van daar mijn VWO diploma probeer te behalen.
Het is herkansingssysteem is zo dat je 80% aanwezig moet zijn voor een vak per periode. Zo niet, dan moet je een vak inhalen, en daardoor vervalt ook direct de kans op een herkansing. Je hebt als het ware 3 hokjes per periode in te vullen. En zodra er maar 1 niet ingevuld is, kun je dus niet meer herkansen. En alle herkansingen vinden trouwens plaats aan het einde van het jaar (op dit moment trouwens).
In zijn totaliteit heb je dus 3 herkansingen, maar de school heeft als een soort van beloning gedaan, van als je je pws op tijd en op deze school hebt ingeleverd, verdien je nog een extra herkansing. Dus zo kom ik aan de 4 herkansingen.
__________________
Flateus en glamereus
Ads door Google
Oud 20-04-2010, 11:01
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ne: 6,8
En: 6,4
Gs: 5,3
WiA1,2: 7,9
Ak: 7
Ec1,2: 6,3
M&o: 7,6
fa1: 6.4
du1: 6,6
Le: 6,4

Laatste 3 hoef ik geen examen meer in te doen. dus ik moet de examens wel heel slecht maken wil ik nog zakken.
Het is trouwens 6vwo
Oud 20-04-2010, 11:39
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Nederlands: 7.8 (100%)
Duits: 8.0 (100%)
Engels: 8.2 (100%)
Geschiedenis: 8.0 (100%)
Economie: 8.1 (100%)
Maatschappijwetenschappen: 7.7 (100%)
Wiskunde A: 9.0 (100%)
Muziek: 8.6 (80%)
Combinatiecijfer: 8.2 (100%)

6VWO
Oud 20-04-2010, 15:52
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Combinatiecijfer: 8.2 (100%)
Hier ga ik vanuit dat dit het gemiddelde is van de bovenstaande cijfers?

@ Rest: Wat staan jullie er allemaal goed voor zeg. Wou dat ik er ongeveer 6 jaar geleden ook net zo voor stond.

Ik wil iedereen succes wensen met zijn/haar eindexamens en dat jullie allemaal mogen slagen en aan een vervolgstudie mogen beginnen.

SUCCES!!!!!

Vr. Gr, Brands
__________________
Gr. Brands
Oud 20-04-2010, 16:31
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Hier ga ik vanuit dat dit het gemiddelde is van de bovenstaande cijfers?
Nee, het combinatiecijfer is het gemiddelde van Maatschappijleer, Algemene Natuurwetenschappen (beiden afgesloten in 4VWO) en het profielwerkstuk. In mijn geval dan, wat er precies in dit cijfer zit verschilt per school.

Mijn gemiddelde is overigens ook 8.2, maar dat is toeval.
Oud 20-04-2010, 22:27
Hoekje
Hoekje is offline
Citaat:
Nederlands: 7,3
Engels: 6,4
Duits: 7,8
Frans: 6,7
Wiskunde: 7,0
Aardrijkskunde: 6,2 (krijg nog één cijfer terug)
Economie: 6,6
Geschiedenis: 6,0 (sta 6,04, dus hoop eigenlijk dat mn leraar of het cijfersysteem dat corrigeert in een 6,1)
M&O: 6,0 (nog één herkansing)

Ondanks dat ik de laatste toetsweek verknald heb, ben ik wel tevreden met m'n cijfers. Ik baal alleen van Frans, dat was altijd m'n beste vak, alleen door één toets is mn cijfer meer dan een punt omlaag gegaan. Ik verwacht iig wel te slagen!
M&O opgehaald naar een 6,6. Ak moet ik nog steeds terugkrijgen. Hij mag wel opschieten, volgende week staan de cijfers vast.
Combinatiecijfer trouwens een 8. Voor maatschappijleer een 7, ANW een 8, PWS 7,5 (=8) en Godsdienst ook een 8.

Citaat:
Oh, en Hoekje; wij hebben er net zoveel als jij, maar daarmee zijn we zelfs gematst. Eigenlijk was het de bedoeling dat we er één hadden, voor 3 periodes dus. Maar omdat we een nieuwe tweede fase zijn, wilden ze ons nog wel even matsen.
Dat sommige scholen niet helemaal eerlijk spelen om hun leerlingen maar te laten slagen is natuurlijk wel bekend. Het Luzac is daar natuurlijk een dramatisch voorbeeld van, maar ik heb wel eens van leraren vernomen dat ook op andere scholen te veel herkansingen zijn, of te makkelijke schoolexamens etc.
Oke, dan is het bij mij op school wel redelijk normaal dan.
Dat klopt ja. Alhoewel dat bij ons bij sommige vakken ook wel zo is. Of ze hebben bijv. lagere percentages qua meetellen gerekend voor moeilijke toetsen.Of in de 6e voor duits ongeveer 400 woorden idioom laten leren, tja daar kan ik wel een 9,7 voor halen dus daar gaat mn gemiddelde.
Maargoed, is natuurlijk niet helemaal eerlijk hoe het gaat op sommige scholen.
Oud 21-04-2010, 08:20
Verwijderd
VWO

Nederlands: 7,8
Engels: 6,2
Frans: 7,5
Latijn: 7,7
Economie: 5,2 (maar hopelijk helpt de Examencursus me door het CE heen)
M&O: 5,4
Wiskunde: 5,5
Geschiedenis: 6,4
Combinatiecijfer: 7

Al met al ben ik best tevreden. Met de onvoldoende vakken gaat het ook de goede kant op.
Oud 26-04-2010, 19:40
Hanneke!
Avatar van Hanneke!
Hanneke! is offline
Citaat:
Nederlands: 7,0
Latijn: 6,9
Scheikunde: 6,0
Wiskunde B: 7,6
Natuurkunde: 7,1
Wiskunde D: 6,9
Beeldende Vorming: 8,1
Engels: 8,6
Combinatiecijfer: Afgerond een 7.
Ik sta voor Latijn ook een 6.9, da's ook mijn laagste cijfer. Vind je het nog een beetje te doen?
Advertentie
Oud 26-04-2010, 19:44
Hanneke!
Avatar van Hanneke!
Hanneke! is offline
Latijn: 6.9
Grieks: 7.3
Nederlands: 8.1
Duits: 7.7
Engels: 7.8
Geschiedenis: 8.0
WiskundeC: 7.5
Maatschappijwetenschappen: 7.3
Combinatie: afgerond een 8

Ik hoop dat ik met de examens ook zo scoor, aangezien ik met loting meedoe..
Oud 02-05-2010, 12:29
lol_nl
lol_nl is offline
Op Nederlands na een prima lijst waar ik hartstikke tevreden mee zou moeten zijn. Toch ben ik niet heel zelfverzekerd over alles. Vooral over Nederlands, Latijn (geen idee wat ik moet verwachten) en IB English A2 HL (het niveau ligt toch een stuk hoger) ben ik vrij nerveus.

NL: 6,8
Engels: 8,4
IB English A2 HL: tot nu toe gaat het niet echt prima hiermee. Geen idee wat ik voor mijn written assignments zal krijgen. MIjn mondeling heb ik verknald (6, 6, 5 in het NL systeem) en ik kijk echt op tegen de comparative commentary and de essay (vooral de tijdslimiet!).
Latijn: 8,6
Frans: 8,7
Wiskunde B: 9,1
Natuurkunde: 8,7
Scheikunde: 8,9
Biologie: 8,2

Inmiddels afgerond:
Wiskunde D: 8 (afgerond van 8,4 )
PWS: 9
Maatschappijleer: 9
ANW: 9
KCV: 8
(Dus combinatiecijfer 9)

Het is overigens vooral een kwestie van noeste arbeid voor mij. En soms (voor de betavakken bijv.) pakt dat beter uit dan anders (voor mondelingen, presentaties, etc.).
Oud 02-05-2010, 12:52
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Het is overigens vooral een kwestie van noeste arbeid voor mij. En soms (voor de betavakken bijv.) pakt dat beter uit dan anders (voor mondelingen, presentaties, etc.).
Sympathiek dat je het nog probeert te relativeren, maar je hebt een prachtige lijst hoor. De meeste mensen zouden dat ook met veel noeste arbeid niet voor elkaar krijgen.
Waarom je over Latijn nerveus bent, snap ik niet? Ten eerste is een 8,6 meer dan prima, ten tweede is het vrij rechttoe rechtaan; Als het goed is heb je dit jaar al een proefvertaling SE Cicero en tekstverklaring SE Cicero gehad; het CE is precies datzelfde. Alhoewel de tekstbegrip vragen van jouw leraar misschien makkelijker/moeilijker/anders zijn dan de vragen die de makers van het CE hebben bedacht.
Oud 02-05-2010, 16:00
lol_nl
lol_nl is offline
Citaat:
Sympathiek dat je het nog probeert te relativeren, maar je hebt een prachtige lijst hoor. De meeste mensen zouden dat ook met veel noeste arbeid niet voor elkaar krijgen.
Waarom je over Latijn nerveus bent, snap ik niet? Ten eerste is een 8,6 meer dan prima, ten tweede is het vrij rechttoe rechtaan; Als het goed is heb je dit jaar al een proefvertaling SE Cicero en tekstverklaring SE Cicero gehad; het CE is precies datzelfde. Alhoewel de tekstbegrip vragen van jouw leraar misschien makkelijker/moeilijker/anders zijn dan de vragen die de makers van het CE hebben bedacht.
Ja dat is het vooral. De proefvertalingen zullen vast geen probleem zijn: de meeste kan ik op een haar na perfect vertalen. De tekstbegripvragen van mijn leraar daarentegen zijn soms zo vaag en onbegrijpelijk... Ik weet niet wat voor vragen ik op het CE moet verwachten.

Overigens was slechts 40% van mijn SE Cicero (50% VWO 5, 10% Grammaticatoets) en had ik een 6.7, een 8.2 en een 9.0. Omdat ik tweetalig doe heb ik een nadeel wat achtergrondkennis van de klassieke oudheid betreft. Ik heb nooit Grieks gehad en ook geen klassieke vorming in de eerste en/of tweede. Maar hopelijk is het kennen van de achtergrondinformatie zoals die in het boekje staat voldoende.
Oud 02-05-2010, 16:18
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ja dat is het vooral. De proefvertalingen zullen vast geen probleem zijn: de meeste kan ik op een haar na perfect vertalen. De tekstbegripvragen van mijn leraar daarentegen zijn soms zo vaag en onbegrijpelijk... Ik weet niet wat voor vragen ik op het CE moet verwachten.

Overigens was slechts 40% van mijn SE Cicero (50% VWO 5, 10% Grammaticatoets) en had ik een 6.7, een 8.2 en een 9.0. Omdat ik tweetalig doe heb ik een nadeel wat achtergrondkennis van de klassieke oudheid betreft. Ik heb nooit Grieks gehad en ook geen klassieke vorming in de eerste en/of tweede. Maar hopelijk is het kennen van de achtergrondinformatie zoals die in het boekje staat voldoende.
Ja, bij ons wegen de SE's van dit jaar ook niet bijzonder zwaar. Wat de achtergrondkennis betreft hoef je je echt geen zorgen te maken; Ten eerste is wat in dit boek staat (er zijn twee verschillende Cicero-examenbundels meen ik, maar het geldt voor beide) ruim voldoende, maar als je wel KCV/Grieks zou hebben gehad, had je waarschijnlijk waarschijnlijk ook nauwelijks nog iets van de periode die hier van belang is geweten. Ik heb KCV en Grieks (en in de eerste klas OC, Orientation on Classics) gehad, maar daar heb ik nauwelijks iets van dit alles meegekregen. Uit pure interesse wist ik er wel wat van, daar niet van.

Mocht je nog wat willen lezen voor je plezier en tegelijkertijd iets over de achtergrond te weten komen: De romans van Steven Saylor (onder de noemer 'Roma sub rosa') spelen ruwweg vanaf de heerschappij van Sulla tot aan de moord op J.C. Ik vind het zelf erg leuke boeken.
Oud 02-05-2010, 16:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Blijf even ontopic mensen, het gaat ten slotte over cijfers.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 02-05-2010, 18:55
Verwijderd
Over cijfers gesproken, ik heb nog wat proefexamenresultaten.

Economie: 6,9
M&O: 4,6
Wiskunde: 7,2
Nederlands: 8,5
Oud 02-05-2010, 22:35
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
oei... M&O moeilijk??
wel heel netjes met nederlands
Oud 03-05-2010, 11:14
Verwijderd
Ja M&O is niet mijn beste vak. Ik sta een 5,4 dus het valt op zich mee, maar het zal denk ik een 5 worden op mijn eindlijst.

Iemand verder nog resultaten? Ik ben wel benieuwd of misschien nog iemand proefexamens heeft gemaakt.
Oud 03-05-2010, 12:19
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik heb vier proefexamens gemaakt:

Biologie: 6.6
Wiskunde-A: 5.6 (sta nu een 5.9 dus ik hoop dat de schade beperkt blijft )
Nederlands: 6.2
Scheikunde: 7.4

Ik ben zenuwachtig
__________________
Haters gonn' hate
Oud 03-05-2010, 12:24
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik heb vier proefexamens gemaakt:

Biologie: 6.6
Wiskunde-A: 5.6 (sta nu een 5.9 dus ik hoop dat de schade beperkt blijft )
Nederlands: 6.2
Scheikunde: 7.4

Ik ben zenuwachtig
Wat wil je Je bent nog maar 7 e nu al je examens! (7M - Lid)
__________________
Zeg maar Jan.
Ads door Google
Oud 03-05-2010, 20:01
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Nederlands: 7,3
Duits: 6,4
Engels: 8,2
Maatschappijleer: 8,5
Wiskunde: 6,1
Biologie: 6,1
Verzorging: 7,2
Oud 09-05-2010, 21:29
me-nu
me-nu is offline
Ik ben echt heel tevreden met mijn lijst maar hij motiveert me niet echt om uberhaupt nog te leren voor mijn CE. Heb het idee dat ik toch niet meer kan zakken. Maar ik denk toch dat ik wel een keer moet gaan beginnen met leren....

Cijfers:
Nederlands: 7,1
Frans: 7,4
Tekenen: 8,2 (hier komt voor de helft een cijfer bij van mijn CPE tekening waar ik zeker wel een 9 voor verwacht te halen dus voordat ik mijn centraal schriftelijk kunstgeschiedenis doe sta ik nog iets hoger denk ik)
Engels: 8,4
Biologie: 8,5
Scheikunde: 8,6
Wiskunde B: 8,8
Natuurkunde: 8,9

Gemeenschappelijk cijfer:
Maatschappijleer: 8,4
ANW: 8,9
PWS: 9,4
Dus gemeenschappelijk cijfer: 9 (8,7)
Oud 09-05-2010, 23:35
Lashrom
Avatar van Lashrom
Lashrom is offline
Hmmm, sta wel oké maar moet best wel meer oefenen voor de examens.

Nederlands : 7,0
Engels : 6,5
Duits : 5,1
Wiskunde : 6,2
Beeldende kunst : 6,7
Economie : 6,0
Scheikunde : 4,6

Scheikunde is toch een extra vak, dus als ik het toch niet haal met dit vak mag ik het weghalen en alsnog m'n diploma krijgen.
Ik ben trouwens heel bang voor Wiskunde en Economie. Als ik die twee verneuk, verneuk ik mezelf ...

Veel oefenen dus ...
Trouwens jullie hebben wel tering goede cijfers ! Mijn complimenten, mijn voorbeeld moet je dus niet nemen. Ik heb spijt dat ik dit jaar niks heb uitgevoerd. Wat een lul ook ...
Oud 10-05-2010, 15:08
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ me-nu: wat voor niveau doe je?
Je cijferlijst ziet er erg goed uit. wou dat ik dat toen die tijd had.

@ Lashrom: maakt toch niet uit, als je goed leert kom je er wel hoor . Gewoon goed de oude examens oefenen!
__________________
Gr. Brands
Oud 10-05-2010, 17:08
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik ben echt heel tevreden met mijn lijst maar hij motiveert me niet echt om uberhaupt nog te leren voor mijn CE. Heb het idee dat ik toch niet meer kan zakken. Maar ik denk toch dat ik wel een keer moet gaan beginnen met leren....

Cijfers:
Nederlands: 7,1
Frans: 7,4
Tekenen: 8,2 (hier komt voor de helft een cijfer bij van mijn CPE tekening waar ik zeker wel een 9 voor verwacht te halen dus voordat ik mijn centraal schriftelijk kunstgeschiedenis doe sta ik nog iets hoger denk ik)
Engels: 8,4
Biologie: 8,5
Scheikunde: 8,6
Wiskunde B: 8,8
Natuurkunde: 8,9

Gemeenschappelijk cijfer:
Maatschappijleer: 8,4
ANW: 8,9
PWS: 9,4
Dus gemeenschappelijk cijfer: 9 (8,7)
Een heel mooie lijst. Ik heb hier al meer goede lijsten voorbij zien komen, maar bij ons worden zulke cijfers nooit gehaald. Geen scepsis naar jou verder, ik gun het je van harte. Maar meer zo van: ik en mijn mede VWO-ers falen wel! (= Maar jij bent wel de absolute topper uit je jaar, mag ik denken/hopen?
Oud 10-05-2010, 23:23
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Soms bekruipt 't groene monster (jaloezie) mij ook hoor. Als ik dan zo goede SE-cijfers zie denk ik in 9 van de 10 gevallen ''Jaaaa, EASY AS SHIT schoolexamens'', in mijn klas staat niemand hoger dan een 7.0 voor bio en natuurkunde Dan ga ik op de schoolexamens lopen vitten, maar misschien ligt het ook gewoon aan de leerlingen zelf. Hoewel ik bij een andere school hier in R'dam het SE-scheikunde zag en dat was echt vele malen makkelijker dan het onze Maar dat neemt niet weg dat jullie prachtige lijsten hebben, vooral lol_nl en me-nu!
__________________
Haters gonn' hate
Oud 11-05-2010, 11:13
Verwijderd
Rda, als bij andere scholen de SE's makkelijker zijn, dan zullen de CE's voor die mensen een stuk moeilijker worden. In dat geval zullen de CE's jou makkelijker afgaan dan de SE's. Althans, een makkelijk SE betekent meestal een moeilijk CE en andersom.
Oud 16-05-2010, 18:58
me-nu
me-nu is offline
@brands: Ik doe VWO

@Scoot, Dubbel Naakt en Micromensje: Tja, ik kan er ook weinig van zeggen of onze SE's makkelijk zijn of niet, ik heb nog nooit een SE van een andere school gemaakt. Ik weet wel dat leraren vaak oude CE opgaven gebruiken voor onze SE's dus heel makkelijk zullen ze dan niet geweest zijn.

Het niveau voor een SE lijkt mij ook best moeilijk te bepalen, bij mijn school worden soms voor dezelfde SE door de een een 1,8 gehaald en door de ander een 9,6. Dat laat zien dat het niveau van leerlingen heel erg verschilt. Het is verder ook niet zo dat bij ons iedereen heel goed staat. Veel mensen staan veel 6'jes en 7'tjes en ook wel wat onvoldoendes. Ik heb verder wel gemiddeld de beste lijst van mijn jaar, maar voor sommige losse vakken staan mensen wel hoger.

Ik denk ook dat het probleem is dat scholen het leren leren vaak overslaan, maar ook het leren toetsen maken, en bovenal het leren logisch nadenken heel belangrijk. Met logisch nadenken kan je al heel ver komen, en vaak zelfs een toets gewoon heel goed maken. Ook snappen veel leerlingen niet hoe ze bij een vak als natuurkunde efficiënt gebruik kunnen maken van de Binas. Ik heb meerdere keren toetsen gemaakt over een onderwerp waar ik niet voor geleerd en opgelet had en daarvoor alsnog een heel hoog cijfer voor gehaald. Dat laat ook zien hoe logisch nadenken gecombineerd met het gebruiken van alle hulpmiddelen erg onderschat wordt.

Voor de mede examen leerlingen nog wat laatste examentips, het zijn er maar 3 en je hebt ze vast vaker gehoord, maar dit zijn naar mijn mening wel de belangrijkste tips.
- Heel goed lezen en zet desnoods even alle feiten/gegevens die genoemd staan op een rij dan maak je voor jezelf een structuur aan en zal je ook de vraag beter kunnen maken. Ook kan je bij een vak als natuurkunde, scheikunde of wiskunde achteraf naar aanleiding van dit lijstje controleren of je al je gegevens hebt gebruikt. Is dit niet het geval dan heb je vaak iets fout gedaan.
- Neem altijd je Nederlands woordenboek mee. Het mag, dus waarom zou je het niet doen. Veel begrippen staan er gewoon duidelijk in, ook voor vakken als Biologie.
- Gebruik je hulmiddelen ook. Je Binas/Biodata staan boordevol handige informatie gebruik ze dus ook. Ook is het niet verboden om dingen in je GR te zetten. Zet in je GR dus alles goed georganiseerd neer wat je maar niet kan onthouden of vaak vergeet.
Oud 16-05-2010, 19:36
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik denk ook dat het probleem is dat scholen het leren leren vaak overslaan, maar ook het leren toetsen maken, en bovenal het leren logisch nadenken heel belangrijk. Met logisch nadenken kan je al heel ver komen, en vaak zelfs een toets gewoon heel goed maken. Ook snappen veel leerlingen niet hoe ze bij een vak als natuurkunde efficiënt gebruik kunnen maken van de Binas. Ik heb meerdere keren toetsen gemaakt over een onderwerp waar ik niet voor geleerd en opgelet had en daarvoor alsnog een heel hoog cijfer voor gehaald. Dat laat ook zien hoe logisch nadenken gecombineerd met het gebruiken van alle hulpmiddelen erg onderschat wordt.
Bij natuurkunde is dat inderdaad goed te doen. Veel opgaven gaan niet veel verder dan een de juist formule toepassen en invullen.

Wel wil ik even opmerken dat wat voor jou 'logisch' nadenken is, voor anderen niet zo logisch zal zijn. Dat lijkt jou dan misschien weer niet logisch, maar dat de meeste mensen zoveel moeite zouden hebben met logisch nadenken lijkt mij niet logisch.

Ik bedoelde ook helemaal niet dat jouw SE's te makkelijk zijn verder. Het is ook niet eerlijk bij goede cijfers gelijk sceptisch te zijn. Dat wordt vooral veroorzaakt door de Luzac-verhalen, natuurlijk.

En nogmaals mijn vraag, trouwens: Jij bent wel de absolute topper in je jaar, mag ik aannemen?

oh, en nog een vraag: Wat ga jij volgend jaar doen, en waar? Van de meeste mensen hier weet ik dat al wel (globaal), maar van jou nog niet.
Oud 16-05-2010, 20:21
me-nu
me-nu is offline
Ja klopt voor veel mensen is logisch nadenken niet zo logisch, dat is juist het probleem, men kan het over het algemeen niet goed genoeg. En het was verder goed mogelijk geweest dat onze SE's makkelijker zijn hoor, dat verschilt vast erg per school.

Ik had je vraag ook al beantwoord volgens mij, misschien heb je erover heen gelezen. Ik heb inderdaad wel de beste gemiddelde lijst van mijn jaar, maar er zijn voor afzonderlijke vakken vaak wel mensen die hoger hebben gehaald. Ik heb één jongen in mijn klas die echt bizar goed is in de exacte vakken, maar hij haalt dat met de niet-exacte vakken nogal hard omlaag. Voor Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde heeft hij vast wel hoger denk ik.

En ik ga volgend jaar Industrieel Ontwerpen in Delft doen.
Oud 16-05-2010, 22:07
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
En ik ga volgend jaar Industrieel Ontwerpen in Delft doen.
Had ik toch al eens gelezen volgens mij. Logica is niet m'n probleem, m'n geheugen daarentegen...

Ik ben wel benieuwd naar je studie, trouwens. Wat houd het precies in, en vooral, waarom ga je het doen?

(Ja, veel meer offtopic kan ik bijna niet gaan, maar goed... Het gaat morgen beginnen, en daarna zijn deze topics toch waardeloos. xD )

Om maar even voor Nederlands (toets van morgen) specifiek te zeggen hoe ik er voor sta: Ik sta een 7,0; Dus een 4,0 halen mág, een 8,0 (of hoger 8-) ) is wenselijk.
Oud 17-05-2010, 12:08
Janbos
Janbos is offline
NL - 7.0
Wiskunde 5.9
Engels 7.0
Aardr 7.0
Gesch- 6.8
Eco- 7.7
Tekenen- 7.0
duits- 6.9

Combinatie cijfer PWS+ ML+ANW= 8.0 , wel jammer want ik had een 10 op mijn PWS.

Slagen moet wel lukken, heb net Nederlands examen gehad. Ging wel goed.
Oud 17-05-2010, 12:39
Verwijderd
Voorlopig 6,3-8,3 voor Nederlands. Even duimen dat de N-term 0.9 wordt, dan heb ik een 8....
Oud 17-05-2010, 13:36
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Voorlopig 6,3-8,3 voor Nederlands. Even duimen dat de N-term 0.9 wordt, dan heb ik een 8....
Geen idee hoe je dat berekend. Hoe veel punten heb je dan?

Ik denk niet dat het heel gunstig zal zijn, de berekening. Het schijnt een virj gemakkelijk examen te zijn geweest. (Of daar waren de surveillantes bij mij van overtuigd)
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2006 Hoe sta je er nu voor? Zakken/slagen?
__
134 07-05-2006 19:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Aankomende lezing met Dr. Qazi Hussein Ahmad zorgt voor de nodige ophef (AEL vs CIDI)
Gatara
47 12-05-2004 17:00
Levensbeschouwing & Filosofie Zelfmoord
Negrotiator
162 04-01-2004 15:59
Eindexamens 2003 hoe sta je er nu voor met je cijfers?
Bob_de_bouwer
77 05-05-2003 09:28
Psychologie Vertel je wens(en), droom(-o+en) en hoe denk je die te kunnen realiseren?
iamre18
27 19-12-2002 16:35
De Kantine Telefoneren, hoe sta jij er tegenover?
Paperz
41 28-07-2002 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.