Oud 03-12-2005, 14:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 03-12-2005 @ 13:39 :
ik heb mn premiehoogte binnden 105 in de maand *slik*
Hoeveel aanvullende verzekeringen heb je dan wel niet?
Advertentie
Oud 03-12-2005, 17:51
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
gerwin schreef op 03-12-2005 @ 15:47 :
Hoeveel aanvullende verzekeringen heb je dan wel niet?
twee...zit bij CZ heb basis aanvullend en tand aanvullend, maar ga denk ik overstappen naar VGZ krijg je tenminste nog een bril vergoed en hebben ze een speciale aanvullende verzekering voor jongeren van 18 tot 25 en daar zit ook al tandartis bij in
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 03-12-2005, 20:11
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 03-12-2005 @ 18:51 :
twee...zit bij CZ heb basis aanvullend en tand aanvullend, maar ga denk ik overstappen naar VGZ krijg je tenminste nog een bril vergoed en hebben ze een speciale aanvullende verzekering voor jongeren van 18 tot 25 en daar zit ook al tandartis bij in
Ik zie in je fotoboek dat je inderdaad een bril draagt. Dan kan ik het me best voorstellen, zo'n aanvullende verzekering, alhoewel ik geen enkel idee heb hoe hoog de kosten van een monteur en de glazen zijn. Maar heb je die tandverzekering écht nodig? Zou je, als dat zou moeten, de tandarts niet zelf kunnen betalen? Zo hoog zijn de tandartskosten nou toch ook weer niet?
Oud 03-12-2005, 20:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 03-12-2005 @ 21:11 :
Ik zie in je fotoboek dat je inderdaad een bril draagt. Dan kan ik het me best voorstellen, zo'n aanvullende verzekering, alhoewel ik geen enkel idee heb hoe hoog de kosten van een monteur en de glazen zijn. Maar heb je die tandverzekering écht nodig? Zou je, als dat zou moeten, de tandarts niet zelf kunnen betalen? Zo hoog zijn de tandartskosten nou toch ook weer niet?
*Kuch* Een controle oid is niet duur nee. Maar als je, zoals mn zusje, kiezen moet laten trekken of wegsnijden ed... Dan heb je al snel een rekening van 1000 euro. Mn zusje zat binnen een maand over het maximale bedrag heen.
Oud 03-12-2005, 21:13
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-12-2005 @ 21:41 :
*Kuch* Een controle oid is niet duur nee. Maar als je, zoals mn zusje, kiezen moet laten trekken of wegsnijden ed... Dan heb je al snel een rekening van 1000 euro. Mn zusje zat binnen een maand over het maximale bedrag heen.
Zie, als je voor de tijd weet dat er tandheelkundige ingrepen nodig zijn of dat je van jezelf weet dat het risico dat je loopt hoger is dan gemiddeld, door bijvoorbeeld een zwak gebit, kan ik me voorstellen dat je een tandverzekering afsluit. Maar als dat nou niet het geval is, kun je, als je financiële positie dat toestaat, besluiten om géén tandverzekering af te sluiten. Zo kun je op je verzekering besparen, en mocht desondanks een ingreep nodig zijn, dan kun je dat betalen uit het geld dat je met het niet-afsluiten van de verzekering hebt bespaard betalen.

Ik geef toe: je moet financieel niet al te krap bij kas zitten en het is natuurlijk een beetje een gok. Maar ik weet van mezelf dat mijn gebit gezond is (en ik verzorg het goed) en ik wil eigenlijk niet meebetalen aan de tandartskosten van de mensen met een slecht gebit. Klinkt een beetje egoïstisch, en dat is het misschien ook wel. Ik weet niet precies hoe het komt, maar ik ben niet zo gesteld op verzekeringen. Al helemaal niet als het niet om een 'noodzakelijke' verzekering gaat.

Natuurlijk moet iedereen zijn eigen afweging maken. De mijne heb ik min of meer hierboven beschreven; ik kan natuurlijk niet zien in wat voor situatie de mensen hier verkeren die van invloed is op de te maken afweging.
Oud 03-12-2005, 22:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja, ik zou die gok echt niet kunnen nemen. Heb geen slecht gebit ofzo, maar ook echt geen geld om opeens een hoge rekening te moeten betalen... Daarom durf ik me ook niet minimaal te verzekeren voor mn gebit.
Oud 03-12-2005, 23:27
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
gerwin schreef op 03-12-2005 @ 22:13 :
*redenatie*
Mijn verzekeringsadviseur (hm wat klinkt dat raar) adviseerde mij en mijn broer om wèl een aanvullende verzekering te nemen voor tandartskosten omdat die nu relatief goedkoop zijn, er een acceptatieplicht is en wij beide goede gebitten hebben zonder eerdere problemen blijft de premie laag. Als je later je alsnog aanvullend wilt laten verzekeren kost je dat in ieder geval een keuringsrapport bij de tandarts dat niet vergoed wordt en ligt de premie hoger dan nu.

Aan de andere kant: soms is het ondanks een verhoogd risico goedkoper om je niet te verzekeren hiervoor. Mijn vader bijvoorbeeld heeft zich niet verzekerd, hij heeft ooit door een ongeluk ongeveer de helft van zijn tanden opnieuw erin moeten laten zetten en twee stifttanden er in moeten laten zetten. Mede daarom is het goedkoper voor hem zo af en toe een behoorlijke rekening te hebben dan een aanvullende verzekering om dergelijke kosten op te vangen.

Het is je eigen afweging, maar als je jong bent en weinig problemen met je gebit hebt is het juist handig je aanvullend hiervoor te laten verzekeren.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 04-12-2005, 10:50
Go
Avatar van Go
Go is offline
@Neiu: ik kan jouw verhaal niet helemaal volgen. Als je er vanuit gaat dat die verzekeringsmaatschappijen geen verlies willen draaien op hun aanvullende verzekeringen, zullen ze een bepaalde inschatting maken van de te declareren kosten. Omdat ik er vanuit ga dat de kosten die ik bij de tandarts maak lager zijn dan deze 'gemiddelde' kosten, zal ik dus via de premie mee moeten betalen voor de mensen met een zwakker gebit. De verzekeringsmaatschappijen zullen deze mensen niet weigeren, gezien de afspraak die gemaakt is om iedereen te accepteren.

Uit mijn vorige post blijkt wel dat je een risico neemt. Mijn uitgangspositie is dat je ten alle tijden (nu je nog een gezond gebit hebt en later wanneer dat misschien wat minder is, maar dat het door de goede verzorging altijd beter is dan het gemiddelde) een lager risico loopt. Het is en blijft een risico, dus je zult de eventuele zelf te maken kosten wel op moeten kunnen vangen.
Oud 04-12-2005, 19:25
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
gerwin schreef op 03-12-2005 @ 21:11 :
Ik zie in je fotoboek dat je inderdaad een bril draagt. Dan kan ik het me best voorstellen, zo'n aanvullende verzekering, alhoewel ik geen enkel idee heb hoe hoog de kosten van een monteur en de glazen zijn. Maar heb je die tandverzekering écht nodig? Zou je, als dat zou moeten, de tandarts niet zelf kunnen betalen? Zo hoog zijn de tandartskosten nou toch ook weer niet?
nou tandarts is altijd handig voor de zekerheid, je weet nooit wat er kan gebeuren en wat er dan ook opeens voor kosten aan vast zitte, dan maar 5 euro in de maand meer
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 06-12-2005, 08:32
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik moet 117 euro in de maand betalen was eerst 100 maar dan had ik alleen de basis en aanvullend basis en tand basis... dus van die 17 euro extra lig ik niet wakker en ben ik nu basis + aanvullend optimaal en tand optimaal verzekerd zit ik in ieder geval safe.. en je kan wel een sterk gebit hebben maar wat als jij tijdens het fietsen valt en je mist paar tanden en er moeten van die kronen in of weet ik ook wat... dat betaald je basis verzekering niet.. dan kan je nog zo`n sterk gebit hebben.
__________________
...............................................................................................................
Oud 06-12-2005, 21:24
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 03-12-2005 @ 13:39 :
ik heb mn premiehoogte binnden 105 in de maand *slik*
Ik ook... Toevallig Groeneland?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 06-12-2005, 21:28
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik heb ook eens zitten rekenen. Momenteel betaal ik 55 euro aan verzekering.
Straks wordt het 105. Ik krijg maximale zorgtoeslag, en 403/12 = 33,583

Dat zou dan betekenen dat ik nu dus 105 - 33,583 = +/- 71 euro zelf moet ophoesten voor de verzekering
Hoe verwachten ze in vredesnaam dat ik dat doe?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 06-12-2005, 21:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb nog steeds niks van mijn oude verzekering (Geove) gehoord, uberhaupt nog niks, ook geen informatie ofzo Mijn moeder al wel, terwijl ze bij dezelfde verzekering zit, echt vaag. Maar goed, ik had de test op www.trosradar.nl gedaan, en daar kwamen 4 verzekeringen uit, allemaal voor iets van 135 euro () maar dan ook wel alles 100% verzekerd. Lijkt me wel handig, aangezien ik chronisch ziek ben en regelmatig in het ziekenhuis kom, wil wel alles goed verzekerd hebben.

Justhanna, ik weet niet of je werk hebt? Maar je werk betaald nu ook een gedeelte aan je ziektekosten, in het nieuwe jaar doen ze dat niet meer, en krijg je dat bedrag op je rekening gestort, je krijgt dan dus netto meer binnen. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet, maar bij Radar hebben ze vorige week zo'n test gedaan, en daar gingen 2 van de 3 mensen uit zo'n voorbeeld er financieel op vóóruit ipv op achteruit, oa een vrouw die chronisch ziek was en een uitkering had.
Oud 07-12-2005, 06:09
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Nee ik heb geen werk...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 10-12-2005, 13:11
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
gerwin schreef op 04-12-2005 @ 11:50 :
@Neiu: ik kan jouw verhaal niet helemaal volgen. Als je er vanuit gaat dat die verzekeringsmaatschappijen geen verlies willen draaien op hun aanvullende verzekeringen, zullen ze een bepaalde inschatting maken van de te declareren kosten. Omdat ik er vanuit ga dat de kosten die ik bij de tandarts maak lager zijn dan deze 'gemiddelde' kosten, zal ik dus via de premie mee moeten betalen voor de mensen met een zwakker gebit. De verzekeringsmaatschappijen zullen deze mensen niet weigeren, gezien de afspraak die gemaakt is om iedereen te accepteren.

Uit mijn vorige post blijkt wel dat je een risico neemt. Mijn uitgangspositie is dat je ten alle tijden (nu je nog een gezond gebit hebt en later wanneer dat misschien wat minder is, maar dat het door de goede verzorging altijd beter is dan het gemiddelde) een lager risico loopt. Het is en blijft een risico, dus je zult de eventuele zelf te maken kosten wel op moeten kunnen vangen.
Sorry voor de late reactie

Verzekeringspremies zijn niet voor iedereen hetzelfde, omdat er mensen zijn die meer en minder risico lopen. Hoewel er nu een acceptatieplicht is kan een verzekeringsmaatschappij op basis van jouw verleden een premie opmaken die afhankelijk is. Het is bv nog steeds niet handig voor m'n vader om zich tegen tandheelkundige kosten te verzekeren. Juist door die acceptatieplicht nu

Hoe later je je laat verzekeren en in jouw geval helemaal als je dat pas doet als je een hoger risico loopt wordt je hoger ingeschaald en betaal je meer premie dan wanneer je je daar nu al tegen laat verzekeren terwijl in dezelfde tijd misschien niets is gebeurd of een paar kleine dingetjes. Bovendien moet je dan zelf een keuringsrapport betalen bij de tandarts die dat weer naar de verzekeringsmaatschappij moet sturen die dat gebruiken om een premie te bepalen.

Nou moet ik hier wel bijzetten dat dit bij ziektekosten vrij specifiek is voor tandheelkundige verzekeringen. Bij bijvoorbeeld autoverzekeringen werkt dit ook zo (hogere premie bij meer risico of nieuwe verzekerden).
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 10-12-2005, 13:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
135 euro

Ik ga er nu dus echt wat uitpleuren. Het is 2 keer zoveel geworden, eerst was het 67 euro geloof ik. En dat zou gecompenseerd moeten worden mbv zorgtoeslag? Amehoela (?)!
Oud 10-12-2005, 18:11
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Neiu schreef op 10-12-2005 @ 14:11 :
Sorry voor de late reactie

Verzekeringspremies zijn niet voor iedereen hetzelfde, omdat er mensen zijn die meer en minder risico lopen. Hoewel er nu een acceptatieplicht is kan een verzekeringsmaatschappij op basis van jouw verleden een premie opmaken die afhankelijk is. Het is bv nog steeds niet handig voor m'n vader om zich tegen tandheelkundige kosten te verzekeren. Juist door die acceptatieplicht nu

Hoe later je je laat verzekeren en in jouw geval helemaal als je dat pas doet als je een hoger risico loopt wordt je hoger ingeschaald en betaal je meer premie dan wanneer je je daar nu al tegen laat verzekeren terwijl in dezelfde tijd misschien niets is gebeurd of een paar kleine dingetjes. Bovendien moet je dan zelf een keuringsrapport betalen bij de tandarts die dat weer naar de verzekeringsmaatschappij moet sturen die dat gebruiken om een premie te bepalen.

Nou moet ik hier wel bijzetten dat dit bij ziektekosten vrij specifiek is voor tandheelkundige verzekeringen. Bij bijvoorbeeld autoverzekeringen werkt dit ook zo (hogere premie bij meer risico of nieuwe verzekerden).
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de twee uitgangspunten waar ik vanuit ga (en die dus niet voor iedereen gelden) zijn dat het risico dat ik loop lager is dan gemiddeld (niet alleen nu, maar ook later) en dat ik de tandartsrekening ook zelf wel kan betalen. Als je bijvoorbeeld valt en je tanden breekt zal dat duur zijn, maar het is voor mij persoonlijk wel te doen (ik wil niet arrogant overkomen; ik kan me ook best indenken dat mensen zich wél aanvullend verzekeren).

Iedereen zijn eigen afweging, zullen we maar zeggen
Oud 10-12-2005, 18:13
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-12-2005 @ 14:25 :
135 euro

Ik ga er nu dus echt wat uitpleuren. Het is 2 keer zoveel geworden, eerst was het 67 euro geloof ik. En dat zou gecompenseerd moeten worden mbv zorgtoeslag? Amehoela (?)!
Ik wil je er niet van weerhouden bepaalde aanvullende verzekeringen niet te nemen, maar je kunt toch eerst wel berekenen hoeveel zorgtoeslag je zult ontvangen en op basis daarvan een afweging en een uiteindelijke keuze maken?
Oud 11-12-2005, 13:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Zorgtoeslag is toch maximaal 33 euro ofzo?

Anyway, ik kreeg van de week het aanbod van mijn verzekering, en dat komt, zonder tandarts, op 106,50 ofzo. Nu betaal ik 55 euro, dus ook bijna 2 keer zoveel.. Ik word er nog niet zo wijs uit wat nou beter is, als ik die test van trosradar doe kom ik, met wat ik verzekerd wil hebben, op 155 euro ofzo uit, en dan staat de verzekering die ik nu heb er niet eens tussen.

Sowieso een beetje vaag, ik dacht dat het aanbod van je huidige verzekering moest aansluiten op hoe je nu verzekerd bent, maar de pil wordt nu na mijn 21e ook 100% vergoed, en met die nieuwe verzekering ineens maar tot 50 euro per jaar. Heb verschillende polissen vergeleken, maar vind het lastig vergelijken.

Voorlopig laat ik het maar even zo, en doe ik er misschien alleen een gedeeltelijke tandartsverzekering bij. Misschien dat ze in februari alles wat duidelijker op een rijtje hebben
Oud 11-12-2005, 15:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 10-12-2005 @ 19:13 :
Ik wil je er niet van weerhouden bepaalde aanvullende verzekeringen niet te nemen, maar je kunt toch eerst wel berekenen hoeveel zorgtoeslag je zult ontvangen en op basis daarvan een afweging en een uiteindelijke keuze maken?
Denk jij soms dat ik dat nog niet gedaan heb ofzo? Ik ben niet helemaal onnozel.
Oud 11-12-2005, 15:25
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-12-2005 @ 16:05 :
Denk jij soms dat ik dat nog niet gedaan heb ofzo? Ik ben niet helemaal onnozel.
Dat blijkt in ieder geval niet uit je post.
Oud 11-12-2005, 15:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 11-12-2005 @ 16:25 :
Dat blijkt in ieder geval niet uit je post.
Ik zeg dat het het dubbele is (helft van 135 euro is 67,50). Dat min ongeveer 35 euro toeslag, compenseert dus maar de helft? Of ligt dat nu aan mij? Dus ik weet niet hoor?
Oud 11-12-2005, 16:20
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-12-2005 @ 16:42 :
Ik zeg dat het het dubbele is (helft van 135 euro is 67,50). Dat min ongeveer 35 euro toeslag, compenseert dus maar de helft? Of ligt dat nu aan mij? Dus ik weet niet hoor?
Dan moet je ook niet zeggen dat het twee keer zoveel geworden is; kijk dan naar het totaalbeeld (dus neem de zorgtoeslag ook mee) en zeg dat je X-keer meer betaalt of een X-aantal euro's meer dan voorheen.
Oud 11-12-2005, 18:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 11-12-2005 @ 17:20 :
Dan moet je ook niet zeggen dat het twee keer zoveel geworden is; kijk dan naar het totaalbeeld (dus neem de zorgtoeslag ook mee) en zeg dat je X-keer meer betaalt of een X-aantal euro's meer dan voorheen.
Je moet niet zo mierenneuken En je leest gewoon niet goed. Ik zeg het dubbele en daarachter dat DAT gecompenseerd moet worden met de zorgtoeslag.
Oud 11-12-2005, 20:53
Verwijderd
Wat is het verschil tussen restitutie en natura als dekkingsvorm?
Oud 11-12-2005, 20:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-12-2005 @ 21:53 :
Wat is het verschil tussen restitutie en natura als dekkingsvorm?
Bij natura kan je alleen terecht bij zorgverleners waar de verzekeraar een contract mee heeft
Bij een restitutiepolis kan je bij alle zorgverleners terecht.
Restitutiepolis is ook iets duurder.

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-12-2005, 21:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
+ Dat je bij een natura polis niks zelf hoeft voor te schieten, en bij een restitutie polis wel. Geen grote dingen als ziekenhuisopnames natuurlijk, maar andere dingen wel. Daarentegen heb je dus wel vrije keus van ziekenhuizen.
Oud 12-12-2005, 21:44
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Bij mij ook 105 euro. Ik heb tandarts erbij, ik ga elk half jaar, maar heb nooit iets. Kan ik die er dan beter uitgooien? Moet ik dan alles zelf betalen?
Oud 12-12-2005, 22:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 12-12-2005 @ 22:44 :
Bij mij ook 105 euro. Ik heb tandarts erbij, ik ga elk half jaar, maar heb nooit iets. Kan ik die er dan beter uitgooien? Moet ik dan alles zelf betalen?
Als je hem er uit gooit moet je alles zelf betalen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-12-2005, 22:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je kan vaak ook een minder uitgebreide tandartsdekking nemen. (bij unive iig; daar kon ik kiezen uit 1000 euro/100%, 500 euro/100%, 500 euro / 75% etc e.d.
voor alleen consulten kan een polis van 250 of 100 euro het beste, lijkt me. Als je (zoals ik, helaas) niet zo'n supersterk gebit hebt en er dus nog weleens wat aan moet gebeuren, is een polis van 100% van 1000 euro best handig, maar wel duur.

ik kom op rond de 110 euro uit, en daar gaat dan de zorgtoeslag nog vanaf. Dat is een unive basisverzekering, aanvullend pakket 1 (of 'a' of zo), en een vrij uitgebreide tandartsdekking in. (en daar zit wel een kleine korting, 3% of zo, in verrekend omdat ik meerdere verzekeringen daar heb lopen).

ik kom op een maandbedrag van rond de 80 of 90 euro uit, gok ik.

Offtopic: en ben ik de enige nederlander voor wie het maandbedrag vantevoren ook al zoveel was, en die er nu eigenlijk juist een klein beetje op vooruit gaat, of lijkt dat maar zo.... ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 12-12-2005, 22:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2005 @ 23:38 :
Offtopic: en ben ik de enige nederlander voor wie het maandbedrag vantevoren ook al zoveel was, en die er nu eigenlijk juist een klein beetje op vooruit gaat, of lijkt dat maar zo.... ?
Studenten betalen 37,50 + aanvulling. Dat verandert volgend jaar overigens niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-12-2005, 23:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-12-2005 @ 23:40 :
Studenten betalen 37,50 + aanvulling. Dat verandert volgend jaar overigens niet.
na aftrek van de zorgtoeslag en de verhoogte studiefinanciering zal het niet veranderen nee maar anders is het gewoon rond de 88 euro per maand + aanvullingen hoor
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-12-2005, 01:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-12-2005 @ 00:36 :
na aftrek van de zorgtoeslag en de verhoogte studiefinanciering zal het niet veranderen nee maar anders is het gewoon rond de 88 euro per maand + aanvullingen hoor
Ja, maar het is toch ook niet zo vreemd dat je zorgtoeslag en studiefinanciering meerekent?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 13-12-2005, 09:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-12-2005 @ 00:36 :
na aftrek van de zorgtoeslag en de verhoogte studiefinanciering zal het niet veranderen nee maar anders is het gewoon rond de 88 euro per maand + aanvullingen hoor
Nou ik haal het daar echt niet mee hoor... zo'n 20 euro extra is het dan nog.
Oud 13-12-2005, 09:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2005 @ 02:08 :
Ja, maar het is toch ook niet zo vreemd dat je zorgtoeslag en studiefinanciering meerekent?
Nee maar zet het er even specefiek bij. Sommige zoudne nu nog kunnen denken dat ze een verzekering kunnen afsluiten voor 40 euro. (kan niet)
Overgins als je werkt heft je bedrijf misschien een verzekering waar je 10% korting op de basispremie kan krijgen. Kan altijd leuk zijn. En waarschijnlijk ook op de aanvullingen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-12-2005, 10:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-12-2005 @ 10:31 :
Nou ik haal het daar echt niet mee hoor... zo'n 20 euro extra is het dan nog.
Dat is dan je aanvulling, die heb ik (als student) nergens voor nodig. Ja, misschien tandarts, maar dat valt ook 100% mee in de kosten. En die kosten had je altijd al.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 13-12-2005, 11:33
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ook ik heb even een vraag. Mijn vader kan via zijn werkgever een collectieve verzekering afsluiten. Daar vallen de kinderen ook onder. Per 28 december 2005 word ik 18 jaar, dus op 1 januari 2006 ben ik 18 jaar. Kan ik ook gebruik maken van die collectieve verzekering?
Oud 13-12-2005, 11:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 13-12-2005 @ 12:33 :
Ook ik heb even een vraag. Mijn vader kan via zijn werkgever een collectieve verzekering afsluiten. Daar vallen de kinderen ook onder. Per 28 december 2005 word ik 18 jaar, dus op 1 januari 2006 ben ik 18 jaar. Kan ik ook gebruik maken van die collectieve verzekering?
Zolang jij thuis woont kan je daar gebruik van maken (is mij verteld, maar dit kan misschien per verzekeraar verschillen)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-12-2005, 12:25
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-12-2005 @ 12:59 :
Zolang jij thuis woont kan je daar gebruik van maken (is mij verteld, maar dit kan misschien per verzekeraar verschillen)
Ik ga per augstus/september 2006 op kamers, maar dan moet ik dus zelf een afsluiten. Ik hoorde ook van iemand dat zolang ik "financieel afhankelijk van mijn ouders ben" ik onder dit collectief contract kan vallen. Weet iemand daar meer van af?
Oud 13-12-2005, 12:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
gerwin schreef op 13-12-2005 @ 13:25 :
Ik ga per augstus/september 2006 op kamers, maar dan moet ik dus zelf een afsluiten. Ik hoorde ook van iemand dat zolang ik "financieel afhankelijk van mijn ouders ben" ik onder dit collectief contract kan vallen. Weet iemand daar meer van af?
Jep, bij de meeste collectieve verzekeringen kun je kinderen tot 27 jaar meeverzekeren, ook als ze niet thuis wonen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 13-12-2005, 17:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2005 @ 13:52 :
Jep, bij de meeste collectieve verzekeringen kun je kinderen tot 27 jaar meeverzekeren, ook als ze niet thuis wonen
Kijk dat is nou nog eens mooi, heb ik ook weer wat geleerd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-12-2005, 18:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kom bij m'n huidige verzekeraar op 108 per maand uit. Ben wel aan het kijken of het ergens nog goedkoper kan, maar ik zie zo ongeveer door de bomen het bos niet meer. Best ingewikkeld allemaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-12-2005, 18:31
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-12-2005 @ 19:25 :
Ik kom bij m'n huidige verzekeraar op 108 per maand uit. Ben wel aan het kijken of het ergens nog goedkoper kan, maar ik zie zo ongeveer door de bomen het bos niet meer. Best ingewikkeld allemaal.
Heb je al wat test enzo op internet gedaan?
Oud 13-12-2005, 18:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
gerwin schreef op 13-12-2005 @ 19:31 :
Heb je al wat test enzo op internet gedaan?
Ik had me ingeschreven voor die van Radar maar daar heb ik nog niks van gehoord. Een andere site is uit de lucht omdat ie overbelast is. En een derde heb ik inderdaad gedaan, maar daar kwamen allemaal opties van 134 euro uit als goedkoopst.. Dat kan nooit kloppen, aangezien de aanbieding van m'n huidige zorgverzekering al 108 was.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-12-2005, 19:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Balance, gewoon even naar trosradar.nl surfen dan, daar staat die test op. Maar ik vond het ook maar vaag, ik kwam op 155 euro ofzo uit (inclusief gedeelte tandarts) terwijl als ik bij mijn huidige verzekering blijf ik op 106,50 uit kom, 116,50 inclusief gedeelte tandarts.

Snap er dus ook niet zoveel van, zeker omdat mijn huidige verzekering elke keer duur uitviel in vergelijk met anderen, en weinig vergoedde, lijkt me niet dat dat nu ineens zo anders is. Vind het ook best lastig dus.
Oud 13-12-2005, 19:35
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-12-2005 @ 19:55 :
Ik had me ingeschreven voor die van Radar maar daar heb ik nog niks van gehoord. Een andere site is uit de lucht omdat ie overbelast is. En een derde heb ik inderdaad gedaan, maar daar kwamen allemaal opties van 134 euro uit als goedkoopst.. Dat kan nooit kloppen, aangezien de aanbieding van m'n huidige zorgverzekering al 108 was.
Ik heb ook die test gedaan op trosradar.nl. Accepteerden ze mijn geboortedatum niet eens omdat ik nu nog geen 18 ben maar op 1 januari wel. Maar bij mij kwam er trouwens De Friesland uit, daar ben ik nu ook al verzekerd. Ik blijf dan ook bij deze verzekeraar.
Oud 13-12-2005, 23:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben nu die van trosradar weer aan het doen en kom nu wel op bedragen in de 90 euro, maar ik vind hen erg onduidelijk met opties kiezen. Zo kan je aangeven hoever je verzekerd wil zijn voor 'therapieën' maar wat verstaan ze daar onder? Fysiotherapie moet bij mij 100% maar de rest mag gewoon basis.
Hetzelfde geldt voor medicijnen: ik wil graag de pil erin, maar verder mag dat ook gewoon basis.
Maar je kan dus niet echt aanvinken wat je wel/niet wil, terwijl dat op andere sites wel is.

Maar goed, ga morgen nog wel eens goed kijken bij die zorgverzekeraars op hun eigen sites.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-12-2005, 13:23
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
justhanna schreef op 06-12-2005 @ 22:24 :
Ik ook... Toevallig Groeneland?
nee CZ
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 17-12-2005, 14:00
Verwijderd
Bij mij komt DSW met aanvullend op € 109,50 uit. Hoe moet ik dat in godsnaam betalen?

TERINGLAND.
Oud 17-12-2005, 14:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-12-2005 @ 15:00 :
Bij mij komt DSW met aanvullend op € 109,50 uit. Hoe moet ik dat in godsnaam betalen?

TERINGLAND.
Ik neem aan dat je nu ongeveer 50 - 60 euro per maand betaalt, je huurtoeslag en studiefinanciering (verhoogd met 15 euro) krijgt.

109,5*12 = 1314
1314 - 400 = 914
914/12 = 76,17
76,17 - 15 = 61,17

Dat valt dus allemaal wel mee.

Als je student bent, zijn de aanvullingen vaak nergens voor nodig en betaal je dus 80 - 88 euro p/maand.

Als je nog no-claim erbij krijgt (te verwachten bij studenten):
255 /12 = 21,25
61,17 - 21,25 = 39,92 en je ziet dat je er zelfs op vooruit kunt gaan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.