Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 19:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit een beetje in dubio hoe lang ik nou nog studiefinanciering krijg en van de IB-Groep krijg ik geen eenduidig antwoord. Ook op de site kan ik niet echt vinden wat ik zoek.

Mijn situatie: Vorig jaar heb ik in Leuven biomedische wetenschappen gedaan, een WO studie waar een duur van 5 jaar voor staat. Ik heb het jaar daar gewoon afgemaakt en voor die studie van september 2004 tot augustus 2005 studiefinanciering ontvangen. In september 2005 ben ik begonnen met Biologie en medisch laboratoriumonderzoek, een HBO opleiding waar in principe 4 jaar voor staat maar omdat ik vwo gedaan heb doe ik de studie in 3 jaar.

Nou wil ik dus graag weten hoe lang ik nog recht heb op studiefinanciering. Mede omdat ik na deze drie jarige opleiding graag nog een master wil gaan doen en dat duurt ook zeker nog twee jaar en ik wil weten of ik dan wel uitkom enzo.

Ik heb van de IB-Groep losgekregen dat de duur van je laatste studie telt maar is dat dan bij mij drie of vier jaar? Over studies korter dan vier jaar doen ze heel vaag door te zeggen dat ze achteraf (na het behalen van je diploma) pas besluiten op hoeveel jaar studiefinanciering je recht had. Maar dan weeti k toch nog niets? Ik weet dat je in principe vier jaar studiefinanciering krijgt en drie jaar mag lenen maar dat is bij een vierjarige studie, is dat dan bij mij ook zo?

Is er iemand die bijvoorbeeld ook een studie korter dan vier jaar doet en weet hoe het zit of iemand die met me mee kan denken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2005, 20:31
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
*Steekt hand op*

Ik heb eerst 3 jaar Technische Wiskunde in Delft gestudeerd en heb daar studiefinanciering voor ontvangen en ben dit jaar overgestapt op de Lerarenopleiding Wiskunde aan de HRO,
een 4-jarige studie die ik in 3 jaar kan doen ivm mijn VWO-diploma.
Ik heb onlangs een brief van de IB-Groep gekregen waarin staat dat dit mijn laatste jaar stufi is. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen.

Dus je houdt gewoon de 4 jaar (in totaal).
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 21:52
Wawl
Wawl is offline
Ik geloof dat je in totaal 48 maanden stufi krijgt.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 08:34
Verwijderd
Je hebt 1 jaar gebruikt -> je doet een studie van 4 jaar (ook al doe je hem korter, dat maakt niet uit voor de duur die er voor staat) -> je zou dus in totaal recht hebben op 4 jaar -> min 1 jaar -> nog 3 jaar. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 09:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-12-2005 @ 09:34 :
Je hebt 1 jaar gebruikt -> je doet een studie van 4 jaar (ook al doe je hem korter, dat maakt niet uit voor de duur die er voor staat) -> je zou dus in totaal recht hebben op 4 jaar -> min 1 jaar -> nog 3 jaar. Denk ik.
Dit klopt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 09:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-12-2005 @ 09:34 :
Je hebt 1 jaar gebruikt -> je doet een studie van 4 jaar (ook al doe je hem korter, dat maakt niet uit voor de duur die er voor staat) -> je zou dus in totaal recht hebben op 4 jaar -> min 1 jaar -> nog 3 jaar. Denk ik.
Klopt. Enige uitzondering is een 3 jarige universitaire bachelor met daarachter een 2 jarige master. Dat maakt 5 jaar en dan krijg je ook 5 jaar studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-12-2005 @ 10:15 :
Klopt. Enige uitzondering is een 3 jarige universitaire bachelor met daarachter een 2 jarige master. Dat maakt 5 jaar en dan krijg je ook 5 jaar studiefinanciering.
Aah, echt waar? Dat is fijn
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 10:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-12-2005 @ 11:16 :
Aah, echt waar? Dat is fijn
Jup
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:24
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-12-2005 @ 10:15 :
Klopt. Enige uitzondering is een 3 jarige universitaire bachelor met daarachter een 2 jarige master. Dat maakt 5 jaar en dan krijg je ook 5 jaar studiefinanciering.
Huh echt waar? Geldt dat dan weer niet als je HBO doet en daar een master achter wilt doen?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:37
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-12-2005 @ 10:15 :
Klopt. Enige uitzondering is een 3 jarige universitaire bachelor met daarachter een 2 jarige master. Dat maakt 5 jaar en dan krijg je ook 5 jaar studiefinanciering.
Bedoel je dit ook in het geval je al een jaar 'verspild' hebt? In dat geval klopt het niet.

Citaat:
*amélie* schreef op 13-12-2005 @ 15:24 :
Geldt dat dan weer niet als je HBO doet en daar een master achter wilt doen?
Als je HBO (= bachelor) gedaan hebt, krijg je géén stufi voor een vervolgopleiding, in dit geval een master, dat was voor het BA-Ma systeem ook niet.

Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-12-2005 @ 10:15 :
Klopt. Enige uitzondering is een 3 jarige universitaire bachelor met daarachter een 2 jarige master. Dat maakt 5 jaar en dan krijg je ook 5 jaar studiefinanciering.
Bij studies die sowieso langer duren krijg je altijd meer stufi (ook bij geneeskunde bijvoorbeeld) Zou ook een beetje matig zijn als dat niet zo was
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 18:25
Verwijderd
Je krijgt studiefinanciering voor de duur van je studie, min het aantal jaar (1) dat je al verspild hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bedankt voor alle reacties. Ik wist niet dat er uitgegaan wordt dat mijn studie vier jaar duurt terwijl ik het in drie jaar doen. Valt me erg mee want ik had echt verwacht dat ik nog maar twee jaar zou krijgen

Nu wordt het steeds aantrekkelijker om toch nog maar een master er achteraan te gaan doen omdat ik nu bij mijn huidige studie iig niet bij moet gaan lenen

Echt heel erg bedankt!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 14:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 13-12-2005 @ 15:37 :
Bedoel je dit ook in het geval je al een jaar 'verspild' hebt? In dat geval klopt het niet.
Natuurlijk niet. Je hebt recht op 5 jaar, min het aantal wat je verspild hebt natuurlijk. Dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie "Taïda"
Maurice
415 05-05-2006 20:38
Algemene schoolzaken studiefinanciering
Str0nk
12 14-09-2004 16:28
Algemene schoolzaken OV jaarkaart
Basia
118 20-10-2003 12:16
Algemene schoolzaken Kamer in Utrecht --> Paar vraagjes.
Verwijderd
15 30-09-2002 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.