Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 19:52
Verwijderd
Wat verdient een 18 jarige als je bij de mac donalds werkt?
Advertentie
Oud 26-04-2004, 20:03
Verwijderd
minimum

en dat is 3,49

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 20:05.
Oud 26-04-2004, 20:10
Verwijderd
Das niet veul
Oud 26-04-2004, 20:46
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
de mac is egt kut...
verdient egt fucking weinig !!
__________________
Steady as the goes.....
Oud 26-04-2004, 21:12
Verwijderd
tis er wel gezellig
Oud 26-04-2004, 22:23
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 26-04-2004 @ 21:03 :
minimum

en dat is 3,49
Nee, dat is niet waar. Ik werk ook bij de Mac, ben 18 en verdien 4,45
Oud 26-04-2004, 22:24
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
werken in de horeca... hmmm... ik ga liever voor een rookvrije werkplek
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 26-04-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 26-04-2004 @ 23:23 :
Nee, dat is niet waar. Ik werk ook bij de Mac, ben 18 en verdien 4,45
jij werkt er dan vast al veel langer, waardoor je nog zo'n 'oud' contract hebt. Jij krijgt op zondag zeker ook 150% of niet?

Ik heb sinds juli een contract, een nieuwe dus, waardoor ik het minimum krijg, en op zondag gewoon 100%

Als chielsen nu een contract zou krijgen, zou ie ook gewoon minimum krijgen.

Lijkt me, tenminste
Oud 26-04-2004, 22:48
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 26-04-2004 @ 23:41 :
jij werkt er dan vast al veel langer, waardoor je nog zo'n 'oud' contract hebt. Jij krijgt op zondag zeker ook 150% of niet?

Ik heb sinds juli een contract, een nieuwe dus, waardoor ik het minimum krijg, en op zondag gewoon 100%

Als chielsen nu een contract zou krijgen, zou ie ook gewoon minimum krijgen.

Lijkt me, tenminste
Ja, ik val inderdaad nog onder de oude regeling. Toen ik begon kreeg ik ook het minimumloon, wat na een maand al omhoog ging en toen na een half jaar weer. Maar dat is natuurlijk wel verschillend per mac, weet niet hoe dat bij andere macs is geregeld.
Oud 27-04-2004, 07:55
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-04-2004 @ 23:24 :
werken in de horeca... hmmm... ik ga liever voor een rookvrije werkplek
de helft is rookvrij
Oud 27-04-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 26-04-2004 @ 23:48 :
Ja, ik val inderdaad nog onder de oude regeling. Toen ik begon kreeg ik ook het minimumloon, wat na een maand al omhoog ging en toen na een half jaar weer. Maar dat is natuurlijk wel verschillend per mac, weet niet hoe dat bij andere macs is geregeld.
mja, ik val helaas onder de nieuwe

maar ach.. tis wel gezellig, en dat telt voor mij ook heel erg mee
Oud 27-04-2004, 09:36
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 27-04-2004 @ 10:10 :
mja, ik val helaas onder de nieuwe

maar ach.. tis wel gezellig, en dat telt voor mij ook heel erg mee
ja mee eens


heb ook ''oud'' contract, begin 2000 , verdien 5,24 + vak geld en snip uren
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 28-04-2004, 21:51
biep
Avatar van biep
biep is offline
ligt ook aan je baas.
Iedere Mac heeft een andere "eigenaar" die je loon kan bepalen (vanaf het min. loon).

Ik heb nare ervaringen bij de Mac (6 uur achter elkaar staand werk, zonder ook maar 1 drink of plaspauze voor een minimum loon ) was er dan ook al snel weg.
__________________
na emo komt zonneschijn
Oud 28-04-2004, 22:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
biep schreef op 28-04-2004 @ 22:51 :
ligt ook aan je baas.
Iedere Mac heeft een andere "eigenaar" die je loon kan bepalen (vanaf het min. loon).

Ik heb nare ervaringen bij de Mac (6 uur achter elkaar staand werk, zonder ook maar 1 drink of plaspauze voor een minimum loon ) was er dan ook al snel weg.


dan nog liever geld proberen te verdienen met internet
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 29-04-2004, 13:56
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
biep schreef op 28-04-2004 @ 22:51 :

Ik heb nare ervaringen bij de Mac (6 uur achter elkaar staand werk, zonder ook maar 1 drink of plaspauze voor een minimum loon ) was er dan ook al snel weg.
Ja, dat komt bij ons ook nogal eens voor. Als het druk is gaat de gast voor en is er geen tijd voor drink of plaspauze. Behalve als je heel erg moet. Het is wel in de CAO geregeld dat je om de 4,5 uur werken (als je onder de 18 bent) en om de 5,5 uur (als je 18 jaar bent of ouder) recht hebt op een half uur pauze.
Oud 29-04-2004, 14:51
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
sensual schreef op 29-04-2004 @ 14:56 :
Het is wel in de CAO geregeld dat je om de 4,5 uur werken (als je onder de 18 bent) en om de 5,5 uur (als je 18 jaar bent of ouder) recht hebt op een half uur pauze.
Dat is niet alleen in de CAO maar ook in de wet geregeld.
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Oud 30-04-2004, 05:30
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
ga naar >> Burger King...





verdien je een paar centen meer
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Oud 30-04-2004, 16:43
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ga bij een echt restaurant werken.

is dat niet veel slimmer en leuker en het verdient veel meer
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Ads door Google
Oud 30-04-2004, 20:00
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 30-04-2004 @ 17:43 :
ga bij een echt restaurant werken.

is dat niet veel slimmer en leuker en het verdient veel meer
want?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 01-05-2004, 15:35
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 30-04-2004 @ 21:00 :
want?
Het is leuker omdat je de mensen zelf persoonlijk helpt en je verdient ongeveer rond 10 euro per uur... (mn zus heeft ervaring hiermee)
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Oud 02-05-2004, 01:15
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
sweetkrissy schreef op 01-05-2004 @ 16:35 :
Het is leuker omdat je de mensen zelf persoonlijk helpt en je verdient ongeveer rond 10 euro per uur... (mn zus heeft ervaring hiermee)
oke, ik verdien geen tientje per uur,maar dat contact met mensen is er wel , genoeg vind ik en ik heb het erg naar mn zin met al mn gezellig aardige leuke grappige collegas enzo,dus voor mij hoeft dat nie zo nodig hoor, MCD's is
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 05-05-2004, 20:21
Wijzerplaat
Avatar van Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik werk in een restaurant en verdien bepaald geen 10 euro per uur. Volgens mij zit ik op minimumloon en de fooien maken het nog een fatsoenlijk geheel.

Wel is het zo dat het i.t.t. de Mac nuttig werk is.
Oud 05-05-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 05-05-2004 @ 21:21 :
Ik werk in een restaurant en verdien bepaald geen 10 euro per uur. Volgens mij zit ik op minimumloon en de fooien maken het nog een fatsoenlijk geheel.

Wel is het zo dat het i.t.t. de Mac nuttig werk is.
Dus de mac is geen nuttig werk?

Volgens mij is het net zo nuttig als in een sjieker restaurant werken. (de Mac is ook een restaurant ja, een fastfoodrestaurant dan wel, maar wel een restaurant)

Waarom zou het werk bij de Mac minder nuttig zijn dan werken in een ander restaurant?
Oud 08-05-2004, 14:49
Rec_It
Rec_It is offline
in de mac stinkt het

en in de mac werken is nuttig zolang er mensen komen
Oud 08-05-2004, 15:36
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 05-05-2004 @ 23:40 :
Dus de mac is geen nuttig werk?

Volgens mij is het net zo nuttig als in een sjieker restaurant werken. (de Mac is ook een restaurant ja, een fastfoodrestaurant dan wel, maar wel een restaurant)

Waarom zou het werk bij de Mac minder nuttig zijn dan werken in een ander restaurant?
Precies, dat vraag ik me dus ook af. Werken bij de mac is zeker wel nuttig! Het is misschien niet het droomberoep van de meeste, maar als je wilt kun je binnen twee jaar doorgroeien tot manager en daarna tot franchisenemer. Als je eigenaar bent van een aantal macs denk ik toch wel dat je het gemaakt hebt en dat het toch best nuttig is geweest om af en toe een hamburgertje te bakken of te verkopen.
Advertentie
Oud 09-05-2004, 00:34
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
tuurlijk is het wel nuttig, wie zorgt er anders voor dat jij snachts ff door de drive met je autootje kunt rijden en eten bestellen?door wie kan je wel eten als de winkels dicht zijn en je hebt geen eten in huis, mijn inziens is het zeker wel nuttig werk, niet minder nuttig als een ander restuarant hoor, dat slaat echt nergens op
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 09-05-2004, 09:53
Bob_de_bouwer
Avatar van Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Ik werk zelf ook bij de mac en erger me dood aan de gasten die komen en denken dat wij een stelletjes slaven zijn!!!

Ze bestellen een fishfilet om kwart voor 12 's avonds en dan moeten ze dus wachten en dan wordt je gelijk met de dood bedreigd
__________________
Kunnen wij het maken??? ..... Nou en of!!!
Oud 09-05-2004, 12:34
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 09-05-2004 @ 10:53 :
Ik werk zelf ook bij de mac en erger me dood aan de gasten die komen en denken dat wij een stelletjes slaven zijn!!!

Ze bestellen een fishfilet om kwart voor 12 's avonds en dan moeten ze dus wachten en dan word je gelijk met de dood bedreigd
Echt met de dood bedreigd? Dan wordt het niet lang bij de Mac werken dus
Oud 09-05-2004, 18:00
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik woon 4 km van de duitse grens af en daar hebben ze ook een mcdonalds.. in duitsland dan net o ver de grens...

en ik werkte eerst in nederland voor egt een minimum kut loop van iets van 2.80 of zoo

en dan 4 km verder bij de mac.. betalen ze je 6 euro netto in het uur !!
__________________
Steady as the goes.....
Oud 09-05-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 09-05-2004 @ 19:00 :
ik woon 4 km van de duitse grens af en daar hebben ze ook een mcdonalds.. in duitsland dan net o ver de grens...

en ik werkte eerst in nederland voor egt een minimum kut loop van iets van 2.80 of zoo

en dan 4 km verder bij de mac.. betalen ze je 6 euro netto in het uur !!


Jammer dat ik toch net te ver weg van duitsland woon, en ook geen vloeiend duits kan
Oud 10-05-2004, 10:08
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
oh ja

en mijn nichtje werkt ook bij mcdonalds en zij is 15 jaar en verdient 7 dollar per uur ( ze woon in canada)
__________________
Steady as the goes.....
Oud 10-05-2004, 17:41
Verwijderd
hoi hoi

Je was 18 jaar zei je en dan verdien je 3,5 euro? Dat is toch wel super weinig hoor, vind het gewoon zielig voor jou. Jij moet 3 uur hard werken en dan heb je net 10.5 euro loon en ik krijg gewoon 10 euro fooi van een gast.

Je werkt toch voor het geld lijkt mij, ook voor de lol een beetje maar meer voor het geld lijkt mij. Waarom ga je niet in een restaurant werken en dan het liefst eentje waar je je fooi zelf mag houden.
Oud 10-05-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 10-05-2004 @ 18:41 :
hoi hoi

Je was 18 jaar zei je en dan verdien je 3,5 euro? Dat is toch wel super weinig hoor, vind het gewoon zielig voor jou. Jij moet 3 uur hard werken en dan heb je net 10.5 euro loon en ik krijg gewoon 10 euro fooi van een gast.

Je werkt toch voor het geld lijkt mij, ook voor de lol een beetje maar meer voor het geld lijkt mij. Waarom ga je niet in een restaurant werken en dan het liefst eentje waar je je fooi zelf mag houden.
och, ik heb geen medelijden met mezelf hoor

En waarom ik niet in een restaurant ga werken waar ik de fooi voor mezelf mag houden?
Ik heb het gewoon naar mn zin bij de Mac.
Oud 11-05-2004, 15:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 10-05-2004 @ 11:08 :
oh ja

en mijn nichtje werkt ook bij mcdonalds en zij is 15 jaar en verdient 7 dollar per uur ( ze woon in canada)
7 canadese dollar is stukkie minder dan USD, in euro is dat 4 a 4,5 euro per uur.
Oud 14-05-2004, 08:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sweetkrissy schreef op 01-05-2004 @ 16:35 :
Het is leuker omdat je de mensen zelf persoonlijk helpt en je verdient ongeveer rond 10 euro per uur... (mn zus heeft ervaring hiermee)
Sure, jij denkt dat je overl in een restaurant 10 euro per uur verdient?? Het gemiddelde voor een 18jarige die net begint is toch wel rond de 4 euro 50. En mn vriend werkt al 4 jaar in dat vak, en is er zeer goed in, en verdient nu 6 euro 50.
Dus hoe kom jij nou weer bij 10 euro?? Dat zijn de echte uitzonderingen. Ik ken zelfs een 18 jarige die kok is een een zeer sjiek restaurant en die verdient 12 euro 50... En dan ben je dus kok he?
Oud 14-05-2004, 10:15
Ijsklontje.
Avatar van Ijsklontje.
Ijsklontje. is offline
ik werk in een bloembollebbedrijf op zaterdag, en krijg 4.50 per uur? ben 17

edit: Mijn broertje is 15 en verdient 3.50
Ads door Google
Oud 14-05-2004, 11:50
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
de mac is een slechte zaak dus je kunt er beter helemaal niet gaan werken.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 14-05-2004, 12:36
meisje
meisje is offline
MacDonalds vind ik verschrikkelijk. Ik zou er echt niet willen werken. Ik verdien 4.50
Oud 14-05-2004, 12:57
dls
Avatar van dls
dls is offline
ook al verdien ik meer dan bij AH, het lijkt me verschikkelijk om in zo een bagger keuken te werken
Oud 14-05-2004, 12:57
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
vizz schreef op 14-05-2004 @ 12:50 :
de mac is een slechte zaak dus je kunt er beter helemaal niet gaan werken.
idd
helemaal mee eens
Oud 15-05-2004, 19:41
eviltjuh
Avatar van eviltjuh
eviltjuh is offline
McDonald's is tof. Over 't algemeen zijn je collega's echt super! Niet zo chagerijnig en egocentrisch als bij andere restaurants/bedrijven.

En als je elke keer weer dat blije koppie van zo'n kind zie, omdat ie een leuk speeltje heeft bij z'n happymeal, dan wordt je vanzelf wel vrolijk hoor

Managers zijn ook tof, ze hebben meestal het zelfde werk als jij gedaan, dus ze weten hoe 't voelt. En dat maakt wel 'n verschil met andere bedrijven.

En er wordt (bij ons dan iig) veel georganiseerd voor de crew! Dagje SixFlags, Strandfeest, Bob's Saloon enz enz.

Ja idd, ik heb 't naar me zin bij de Mc
__________________
Be yourself, no matter what they say!!
Oud 17-05-2004, 09:24
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
tja, ik werk in een eetcafe waar je tenminste nog lekker en echt kan eten, en waar je geen zeurende managers hebt (dat had ik in de horeca van snowworld wel...). Én een heel lekker salaris en uiterst riante fooien, helemaal nu het terras weer drukbezocht is
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Oud 24-05-2004, 00:07
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Mcdonnalds is een van de slechtste werkgever ter wereld. In andere landen namelijk moet er per maand X verdient worden. Lukt dat niet, dan word er op je loon gekort.

Gelukkig maar.. dat minimum loon
Oud 24-05-2004, 00:10
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
gelukkig is het in nederland een van de betere, mbt arbeidsvoorwaarden(snipperuren,vakantiegeld,loon bij ziekte ed.)
ik ben dus blij dat ik er wel werk
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 24-05-2004, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 24-05-2004 @ 01:07 :
Mcdonnalds is een van de slechtste werkgever ter wereld. In andere landen namelijk moet er per maand X verdient worden. Lukt dat niet, dan word er op je loon gekort.

Gelukkig maar.. dat minimum loon
Gelukkig maar dat wij in Nederland wonen he
Oud 25-05-2004, 16:53
Verwijderd
Ik hou niet zo van die Amerikaanse -alles moet precies volgens de regeltjes, anders is het niet goed-mentaliteit bij MacDonalds. En ik vond dat je er ook veuls te hard moest werken
Oud 25-05-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
eviltjuh schreef op 15-05-2004 @ 20:41 :
McDonald's is tof. Over 't algemeen zijn je collega's echt super! Niet zo chagerijnig en egocentrisch als bij andere restaurants/bedrijven.

En als je elke keer weer dat blije koppie van zo'n kind zie, omdat ie een leuk speeltje heeft bij z'n happymeal, dan wordt je vanzelf wel vrolijk hoor

Managers zijn ook tof, ze hebben meestal het zelfde werk als jij gedaan, dus ze weten hoe 't voelt. En dat maakt wel 'n verschil met andere bedrijven.

En er wordt (bij ons dan iig) veel georganiseerd voor de crew! Dagje SixFlags, Strandfeest, Bob's Saloon enz enz.

Ja idd, ik heb 't naar me zin bij de Mc
De meeste managers daar zijn maar een stelletje kneuzen die al bij hun eindstation zijn aagekomen.
Oud 29-05-2004, 14:22
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
volgens mij is het er niets aan hoor bij de mac, mjah ik spreek dus niet uit ervaring, majah 3,49 ofz is wel weinig..
Ik doe schoonmaakwerk ( gewoon kantoorpanden) kben 18 en verdien 4.75 per uur..
Mjah call center ga ik naar de vakantie mee beginnen, en dat verdient uhm 7.06 per uur.heb ik me laten vertellen bij het uitzendburo
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Oud 29-05-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Miss_kausalaya schreef op 29-05-2004 @ 15:22 :
volgens mij is het er niets aan hoor bij de mac, mjah ik spreek dus niet uit ervaring, majah 3,49 ofz is wel weinig..
Ik doe schoonmaakwerk ( gewoon kantoorpanden) kben 18 en verdien 4.75 per uur..
Mjah call center ga ik naar de vakantie mee beginnen, en dat verdient uhm 7.06 per uur.heb ik me laten vertellen bij het uitzendburo
als je niet uit ervaring spreekt, spreek dan gewoon niet...

Ik spreek wel uit ervaring, en er het is zeker wel leuk bij de Mac!

Wat moet je allemaal doen voor schoonmaakwerk? Stofzuigen, ramen lappen enzo? Of denk ik nu verkeerd?
Oud 30-05-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
chielsen schreef op 26-04-2004 @ 21:10 :
Das niet veul
Nee, dat is niet veel nee.... Ik heb er op mijn 15e gewerkt en toen kreeg ik maar 2.65. Ik ben ook weggegaan, zeker gezien doe hoeveelheid werk je moet verrichten
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.