Oud 22-06-2004, 15:33
Type
Avatar van Type
Type is offline
Mijn ervaringen als 'smalltime' drugsgebruiker

Een lange post, maar hij moet even.

Ik gebruik al sinds mijn 15e wiet en hasj, en het laatste jaar ongeveer gebruik ik dit zelfs bijna dagelijks. Ik weet dat ik dan nog steeds in de catagorie 'smalltimers' val, met mijn softdrugs-gedoe, maar toch is ook die softdrugs niet goed voor je. Of wel?

Junkie-netwerk
  • Ik heb in deze drie jaar dat ik rondhang op pleintjes, in steegjes en in parkjes tientallen vrienden gemaakt die ik nooit had gekend als ik niet aan de drugs was begonnen.
Dus wiet en hash zijn in ieder geval redelijk sociale drugs. Ik heb vrienden en vijanden gemaakt die ik nu niet eens meer ken, heb een netwerk opgebouwd van junkies waar ik op terug kan vallen met de meest loze ideeën. Ik heb vrienden gemaakt! Maar schijn bedriegt.

Schijn bedriegt
Want door deze zelfde drug ben ik ook intraverter geworden. Ik kijk meer naar de wereld dan dat ik er aan meedoe. Nu heb ik ook wel een redelijk nihilistische kluizenaars-visie op de wereld, maar ik weet van mezelf dat deze zonder de invloed van THC anders was gevormd dan hij nu is.
  • Ik ben intraverter geworden.

Diepte? Hoe zat dat ook alweer?
Ik kijk soms met de verwondering van een kleuter naar de wereld, naar kleuren, naar afstanden, en soms denk ik zelfs afstanden niet meer goed in te kunnen schatten, of lijkt het buiten allemaal op een vreemde collage, waar boom achter huis achter boom geplakt is. Het 3 dimensionale effect is me een beetje ontschoten.
  • Ik lijk soms te leven in een constante roes van verwondering
en kan me soms nog maar op 1 ding concentreren, en net als wanneer ik stoned ben vervliegt de wereld ook wanneer ik nuchter ben. Alles behalve 1 zintuig wordt zwart, en kan ik me later ook niet meer herinneren.

Dagdromen
Sinds ik (veel) blow trek ik me ook (zowel in nuchtere als in stonede staat) veel meer terug in mijn eigen gedachtenwereldje. Dit heeft wel te maken met het intraverter worden, maar is niet helemaal hetzelfde. Dat ik minder (logisch) tegen mensen praat wil namelijk nog niet altijd zeggen dat ik aan het dagdromen ben.
Fietsend van school naar huis hang ik soms vast in filmpjes, fototjes, muziekjes en kleine zinnetjes die ik in mijn hoofd maar blijf herhalen en blijf herhalen, met ondertussen verstand op nul en voeten op 5 km/h. als ik dan thuis aankom, weet ik niet eens meer dat ik over die hele lange weg gefietst heb die ik normaal neem.
  • Ik loop veel meer te dagdromen.

Carrière
Voor mij heeft dat dagdromen dan niet altijd een negatieve uitwerking, gelukkig. Wat ik net al zei over filmpjes en fotos heeft me ook een idee geschonken over mijn toekomst.
Ik wil later filmclips gaan maken, muziekvideo's, videokunst, noem het maar op. Dus stoned in een parkje de mooiste dingen voorbij zien vliegen heeft ook zijn positieve kanten.
  • Ik heb erdoor in ieder geval een richting in mijn leven gekregen.

Laks
Dat ik hier verder niets mee doe, met dat gevoel van richting, is een ander verhaal. Door het blowen ben ik ook onverschilliger geworden tov mijn eigen leven. Dat ik al geen f*ck om de rest van de wereld gaf is een ding, maar dat ik nu door pure laksheid (bijv) niet geslaagd ben op de HAVO, wat ik makkelijk kan halen, is een ander. Dat ligt natuurlijk ook aan mezelf, aan hoe vatbaar ik ben voor luiheid, maar THC speelt ook een rol denk ik. Hoe het ook zij, wat de grootste factor ook is,
  • sinds ik (veel) blow, merk ik dat ik steeds onverschilliger en lakser ben geworden.

Ter Conclusie
Een conclusie. Een conclusie is simpel: het is niet goed voor me, en ik moet eigenlijk stoppen. Maar zo gemakkelijk ligt het meestal niet met genotsmiddelen. Want als je alleen leeft op primaire levensbehoeften, dan leef je niet echt. Plezier hoort ook bij het leven, en dat heb ik genoeg gehad na een blow of twee.
De conclusie is in ieder geval dat ik door blowen meer met mezelf in de knoop ben gekomen dan daarvoor. Mijn psych had me al voor gezond verklaard, maar ik denk dat ik tegenwoordig klaar ben terug te gaan voor een nieuw set sessies.
  • Ik ben meer met mezelf in de knoop gekomen
Wat inhoudt dat ik steeds in dubio ben.
Zal ik doorgaan voor het genot, zal ik stoppen voor mijn gezondheid? (Mijn ouders weten niets van mijn drugsgebruik) Zal ik het aan mijn ouders vertellen, zal ik blijven liegen? Zal ik vs zal ik...

Het is het eeuwige probleem van de tiener, ik weet het, en ik weet ook dat iedereen wel eens dingen doet waar hij spijt van heeft, krijgt, of waar hij sowieso over liegt, maar een leugen die nu al 3 jaar doorgaat wordt me soms iets te veel.

De conclusie is dat ik het nog steeds niet weet, denk ik.
En of dat door de THC komt, weet ik dan weer niet.

- - -

Sorry als jullie er niets aan hebben, en het toch gelezen hebben. Het was niet mijn bedoeling jullie tijd te verdoen.
Ik moest dit gewoon even van mijn schouders hebben.

Ik heb denk ik zowel de goee punten als de slechte aangekaart, en hoewel ze niet allemaal mooi in een list staan (de belangrijkste toch wel) is er uit de kleine stukjes een hoop wijsheid te halen denk ik.

Ik wil hiermee niemand aanzetten tot stoppen, beginnen of twijfelen. Ik wil hier ook niet de zieligerd mee uithangen.
Bovenstaande stukje is enkel bedoeld om mijn hart uit te storten. En tja, dit is wat er te storten viel...

Als andere mensen de behoefte voelen hier serieus op te reageren, dan mag dat van mij. (let wel, serieus. dit is geen topic voor een geintje)
Als andere mensen de behoefte voelen hier ook een dergelijk 'verslag' neer te zetten, mag dat ook, maar zorg wel dat het een beetje een compleet verhaal wordt. Enkele kleine ervaringen/belevingen kunnen hier gepost worden.

...daar laat ik het bij.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 16:02
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Easy: drastisch minderen. Krijg je het niet onder controle--> stoppen met die handel.

Ik heb precies hetzelfde als jij gehad (denk ik althans). Ik slaagde toevalligerwijs (en met veeeeel mazzel) wel voor de HAVO. Nu ik toch een behoorlijk tijdje meeloop (jaja, bespaar me het commentaar) merk ik toch dat er weinig mensen zijn die met veel blowen even goede prestaties kunnen leveren als zonder blowen.

Je sociale kring zal zich, als je stopt met blowen, beperken tot je echte vrienden. Blowmaatjes blijf je nog wel zien, maar heel simpel: je rookt er gewoon geen joints meer mee.

Het nadeel is inderdaad: het is veel leuker om af en toe met je vrienden stoned te zijn. Probeer het daarom te beperken. Ik koop eens per zoveel weken wat wiet of hasj. Meestal gaat dat in 1 dag op (ook omdat anderen meeblowen).

Wat betreft dat intraverte klopt het ook. Ik raakte ook in de knoop qua gedachtengang.




Het stomme is: dit zeg ik nadat ik gister een dikke hasjjoint in m'n eetje heb opgerookt voor het slapen gaan.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:07
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
Zoals je zelf al zegt, is het denk ik het beste om voor een tijdje te stoppen of je gebruik te minderen. Ik gebruik zelf alleen in het weekend, maar heb het een tijdje elke dag gedaan. De verschijnselen die jij opschreef had ik toen ook. Vooral het lak worden, en het gevoel krijgen dat de je de wereld vanuit een ander perspectief bekijkt (als je begrijpt wat ik bedoel ) Iig sterkte.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:08
kutprinter
kutprinter is offline
Ik heb ook 2 jaar lang dagelijks geblowed waarvan veel tijdens school en ik doe nog steeds atheneum (zonder veel aan m'n huiswerk te doen) dus het kan best, maar dat laksheid begon ik ook een beetje te merken
__________________
WAAROM moet je een half jaar lid zijn voor een naamwijzing????wdf its me... kutprinter
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:10
Verwijderd
Als ik jou was zou ik een redelijk lange pauze inlassen en kijken hoe dat bevalt en kijken of blowen inderdaad zoveel effect heeft gehad op je leven. Kun je daarna altijd nog beslissen om weer te beginnen of voorgoed te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:11
Verwijderd
Kun je die laksheid ook krijgen door veel drinken? Ik ben vorig jaar gezakt voor de havo en had ook het gevoel dat mijn concentratie/motivatie ed achteruit was gegaan door de regelmatig grote hoeveelheden drank en het smoken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:12
bloep
bloep is offline
hgfhjg
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:21
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
birthmark schreef op 22-06-2004 @ 16:02 :
Easy: drastisch minderen. Krijg je het niet onder controle--> stoppen met die handel.
en dan maar hopen dat ik nogn iet zo'n junkie ben dat dit me niet lukt, he
Klopt wel, drastisch minderen of stoppen is denk ik het best. Alleen dat 'easy' deel weet ik nog niet zo zeker.

Citaat:
Ik heb precies hetzelfde als jij gehad (denk ik althans). Ik slaagde toevalligerwijs (en met veeeeel mazzel) wel voor de HAVO. Nu ik toch een behoorlijk tijdje meeloop (jaja, bespaar me het commentaar) merk ik toch dat er weinig mensen zijn die met veel blowen even goede prestaties kunnen leveren als zonder blowen.
Het gaat niet om de prestaties, want ik ben wel slim geneog om de havo te halen en ik kan het allemaal wel, maar ik moet er wel IETS voor doen, en dat is na deze paar jaar afgenomen tot niets meer doen. Maar dan ook echt niets meer doen. En dat komt dus voor een deel zeker door de THC (wat ik zeg, laksheid)

Citaat:
Je sociale kring zal zich, als je stopt met blowen, beperken tot je echte vrienden. Blowmaatjes blijf je nog wel zien, maar heel simpel: je rookt er gewoon geen joints meer mee.

Het nadeel is inderdaad: het is veel leuker om af en toe met je vrienden stoned te zijn. Probeer het daarom te beperken. Ik koop eens per zoveel weken wat wiet of hasj. Meestal gaat dat in 1 dag op (ook omdat anderen meeblowen).
Koop ik het niet, dan kopen anderen het wel. Het stoppen zal bij mij dus echt van mezelf moeten komen. En dat kan ik wel, maar meestal moet er iets extreems gebeuren voor ik dat wil doen. (zo heb ik een jaar niet gedronken na 1 keer extreem zat geweest te zijn.)
Het kan wel, maar de wil ontbreekt meestal. Want bij thc is het nog nooit extreem fout gegaan.
En dan zal je zeggen 'wat je hierboven beschrijft classificeerd toch wel als 'fout gaan'', en dan heb je gelijk, maar dit is allemaal geleidelijk aan gegaan, en niet BAM, schrikeffect, in een keer merk ik dat ik minder moet blowen. Daar zit het probleem wat dat betreft.

Citaat:
Het stomme is: dit zeg ik nadat ik gister een dikke hasjjoint in m'n eetje heb opgerookt voor het slapen gaan.
Een beetje hypocriet mag, als je wijsheid vertolkt...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 22-06-2004 @ 16:11 :
Kun je die laksheid ook krijgen door veel drinken? Ik ben vorig jaar gezakt voor de havo en had ook het gevoel dat mijn concentratie/motivatie ed achteruit was gegaan door de regelmatig grote hoeveelheden drank en het smoken.
het is allemaal niet goed voor je en in de tijd die je zit te drinken/smoken ben je natuurlijk niet voor school bezig

@Type, als ik jouw was zou ik flink minderen en als je weet dat je dat niet aankan moet je stoppen, ikzelf heb dit jaar ook redelijk veel geblowd, heb opzich niet de beste schoolresultaten maar kom bovengemiddeld mee (HBO) alleen ik blow dan niet tijdens school maar erna of 's avonds
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:59
Verwijderd
Ik ben sterk gaan minderen omdat studeren niet samengaat met blowen als een aap.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:16
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Type schreef op 22-06-2004 @ 16:21 :
7
En dan zal je zeggen 'wat je hierboven beschrijft classificeerd toch wel als 'fout gaan'', en dan heb je gelijk, maar dit is allemaal geleidelijk aan gegaan, en niet BAM, schrikeffect, in een keer merk ik dat ik minder moet blowen. Daar zit het probleem wat dat betreft.


Voor mij zou zakken op de havo toch wel zo'n BAM zijn. En hier komt het volgende bij kijken: stoppen doe je voor jezelf, anders wordt je een needlefreak........

Stoppen met kopen scheelt btw al heel veel. Probeer dan ook niet altijd mee te blowen met vrienden. Af en toe kan best.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:37
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Type schreef op 22-06-2004 @ 15:33 :
brute post
mja je kan proberen pas te gaan blowen wanneer je je dingen in orde hebt, zoals huiswerk, proefwerk geleerd enz. En niet meer standaard elke dag blowen.
dan heb je en het fijne van het blowen
en het wat minder lakse van het blowen voor al die dingen.

geen idee of het zal helpen, ik weet alleen dat dingen laten omdat/doordat je blowt zonde is
want het kan gewoon mooi erna en heb je het dus beide
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:50
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
@ type:

Ik denk dat je dit post omdat je denkt dat je nog niet een goede reden hebt gevonden om te stoppen.

(ook dit is een post waarmee je mag doen wat je wilt)
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:36
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik heb nu zelf ook ff een pauze ingelast (niet omdat ik het elke dag deed, maar voor mijn gevoel gewoon te vaak) Bij mij was het trouwens wel mis gegaan... Ik ben er kotsmisselijk van geworden en daarna was ik veel te lam om nog iets te doen (terwijl ik bij een heel leuke jongen in bed lag ghehe... toen vond ik t niet meer leuk)

Ik zou (zoals al vaker gezegd) zeker een maand (misschien langer) helemaal niet blowen... kijk maar hoe je je dan voelt succes!
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:26
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Ik heb je post gelezen, maar ben te laks om de rest te lezen dus als ik dingen dubbel zeg jammer...

Ik herken veel in je post, ik zweef voor m'n gevoel ook tussen de keuze stoppen/minderen/doorgaan.

Ik kon vroeger nooit stilzitten, ik kan dat nu nog niet echt tenzij ik stoned ben. Ik kan nu wel makkelijker staren, of dingen aannemen zonder boos te worden (de bus is te laat, tja niets aan te doen)

Ik denk dat minderen de optie is, dus gewoon met hele goede regelmaat.

Ik wilde nog veel meer zeggen maar het is ineens druk hier (op msn ) ik post later nog wel meer
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 09:33
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik herken me ook in heel veel dingen.
ik blow nu 5 jaar waarvan 3 jr elke dag.
al die punten die jij opgenoemd hebt, daar loop ik ook mee.
ik heb al meerdere keren geprobeert te minderen/ te stoppen en het is totnutoe gewoon niet gelukt. en zo gaat het eigenlijk met bijna al mijn vrienden.
ik zit nu op een punt waarbij ik besef dat asl ik zo doorga dat ik helemaal nergens kom. ik heb mijn atheneum verneukt, vervolgens mijn havo, en nu mijn mbo.. en het niet dat ik de hersens er niet voor heb, want die vwo kon ik makkelijk halen. maar het blowen haalde mijn motivatie weg, ik ging spijbelen en alleen nog maar blowen.
je blijft ook gewoon in een vicieuze cirkel zitten en de enige die je eruit kan halen is jij en ik raad je dan ook aan om te stoppen of iig heel wat te minderen voordat het echt te moeilijk word.
want voor mij lijkt het onderhand wel een onmogelijke opgave geworden.........
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 09:49
Spanker
Spanker is offline
IK heb ook 2 jaar volledig geblowt, elke dag. Stoned op school,werk,thuis,vrienden,familie. Daardoor zijn mijn cijfer ook naar beneden gehald, en mijn concentratie was ook niet te best. Maar dat is nu wel heel anders, ik kan me beter concenteren, enz.. Dat komt omdat ik gestopt ben met drugs, verplicht! Ik vindt het niet leuk dat ik verplicht moet stoppen, maar het is egt wel beter voor me. Ik ben nu meer dan 3 maanden clean, tis niet lang maarja ergens moet je beginnnen he.

Maar aan de ene kant mis ik die ''vrienden'' wel, overal waar je je joint opsteekt komen mensen naar je toe, als je drugs gebruikt krijg je er alleen maar meer vrienden bij,of het je egte vrienden uit eindelijk is.. dat is moeilijk te zeggen
Als je geen drugs heb komen ze niet opeens..

Ik kan iedereen het aan raden om een stop te nemen, al is het moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:19
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik vind het wel vreemd dat mensen echt verslaafd kunnen raken aan wiet...
ik heb het ong. een half jaar elke dag gebruikt (bijna meteen vanaf mijn 1e x) soms ERG intensief zoals met zijn 2en 100 euro in een week.
in die tijd gingen mijn cijfers enkel omhoog (7ens en 8en).
toen ging ik enkele maanden rustiger aan blowen (3 a 4x in de week ong.) en mijn cijfers daalden drastisch (nu haalde ik ineens 4en en 5en ).
toen kreeg ik een soort angst-aanval, doordat er nogal wat mis ging, ik begon bv tegen mezelf te praten.
Ook was er ooit iets gebeurt met paddoën waar ik een soort flashback naar kreeg. ik had iets van 3 weken lang jeuk ACHTER mijn ogen, dat gevoel had ik voor het eerst na een paddo-trip.
Toen besloot ik volledig te stoppen met blowen, na een week voelde ik me weer rustig en probeerde het toch maar een x, maar die rare gevoelens kwamen weer terug.
Toen ben ik een maand gestopt en heb ik alles laten bezinken. Ik heb toen wel een maand zonder mijn vrienden gezeten, niet omdat het enkel blow-vrienden zijn, maar omdat ik wist dat ik waarshcijnlijk niet sterk genoeg zou zijn om nee te zeggen als ik hun zag blowen. Na een maand nodigde ik al mijn vrienden uit en veel drank en blowen enzo, en sindsdien (dat was in januari) blow ik ong. 1 a 2x per week (ben erg blij dat ik dat met mijn vriendin samen kan doen) en ik heb absoluut geen behoefte aan meer. waarshcijnlijk word het automatisch wat meer aangezien ik met twee vrienden een week op vakantie ga naar schiermonnikoog en dat is een blowvakntie dus hehehe.
maar ik heb die rare gevoelens nooit meer gehad...
ik weet nu bv wel dat ik van drank tegen mezelf ga lullen, maar dat is volgens mij niet eens zo raar als je iets te diep int glaasje hebt gekeken.
vrienden heb ik zat gemaakt tijdens blowen, maar die vrienden had ik zoizo al wel ontmoet (een van mijn grootste vrienden, dat is ook degene waarmee ik het meest blow zegmaar, die heb ik ontmoet doordat een klasgenoot van mij bevriend was met hem en we hadden afgesproken om te gaan in-linen, en die gozer kwam ook. nou, die gozer was weer bevriend met iemand anders, waar ik ook mee heb geblowd, maar die gozer heb ik ontmoet omdat hij ook van dezelfde muziek als ik en mijn vrienden houd.) verder is het misschien wel zo dat ik sinds ik wat ben gaan minderen ook wat meer om ga met vrienden van me die niet zo veel blowen. wel is het zo dat ze, sinds ik wat meer met hun om ga, altijd vragen of ik wil halen enzo haha.
wat jij zegt over in een roes leven, dat heb ik heel af en toe, maar dan moet ik me heel lang ergens op hebben gefocussed of als de zon héél fel schijnt ofzo.

mijn ex zei eerst dat ik erg was verandert sinds ik veel was gaan blowen, ik weet neit of dat zo is. het is wel zo dat ik in HAAR buurt sinds het uit is gegaan meer ben gaan stotteren en slomer spreek enzo, maar bij andere mensen is dat niet zo volgens mij. ze is ook de enige die zegt dat ik erg ben verandert trouwens. maar ze is wel degene die me het best kent

ik ben ook wel iets minder luidruchtig op school, maar ik was altijd TE luidruchtig op school, en trouwens, in die tijd dat ik heel veel blowde was ik veel luidruchtiger dan nu.

oja, ik rook niet, nooit gedaan ook. dat is merkwaardig in mijn verhaal, want men beweerd dat als je niet rookt maar wel blowt, dat je dan eerder verslaafd raakt aan blowen omdat je "denkt" wiet nodig te hebben, maar eigenlijk enkel nicotine van het tabac die je in je jointjes doet.

ik denk dat je niet zo veel moet blowen, iig alleen nog puur blowen en veel sigaretten roken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2004, 13:29
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 23-06-2004 @ 13:19 :
ik vind het wel vreemd dat mensen echt verslaafd kunnen raken aan wiet...
ik heb het ong. een half jaar elke dag gebruikt (bijna meteen vanaf mijn 1e x) soms ERG intensief zoals met zijn 2en 100 euro in een week.
Dat is natuurlijk compleet wat anders dan 3 á 4 jaar bijna dagelijks blowen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:50
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 23-06-2004 @ 13:19 :
ik vind het wel vreemd dat mensen echt verslaafd kunnen raken aan wiet...
ik heb het ong. een half jaar elke dag gebruikt (bijna meteen vanaf mijn 1e x) soms ERG intensief zoals met zijn 2en 100 euro in een week.
zoals birthmark al zei, dat is wat anders. Dan heb je alleen de short-term effecten, ik merk ook de long-term effecten nu waarschijnlijk.

Citaat:
toen kreeg ik een soort angst-aanval, doordat er nogal wat mis ging, ik begon bv tegen mezelf te praten.
Ook was er ooit iets gebeurt met paddoën waar ik een soort flashback naar kreeg. ik had iets van 3 weken lang jeuk ACHTER mijn ogen, dat gevoel had ik voor het eerst na een paddo-trip.
Toen besloot ik volledig te stoppen met blowen, na een week voelde ik me weer rustig en probeerde het toch maar een x, maar die rare gevoelens kwamen weer terug.
Juist, en zoiets maakt het dus ook een stuk makkelijker om te stoppen. Als jij dit niet had gehad, was je dan ook gestopt? Of was je dan doorgegaan? (en misschien wel verslaafd geraakt...)

Citaat:
wat jij zegt over in een roes leven, dat heb ik heel af en toe, maar dan moet ik me heel lang ergens op hebben gefocussed of als de zon héél fel schijnt ofzo.
Dat ken ik ook, maar dat is totaal iets anders.
Dat heb ik trouwens al sneller dan de meeste mensen, last van 'lensflares' en 'lightburns' (vlekjes van bijv. in de zon kijken) maar dat komt doordat ik nachtblind ben. Mijn kegeltjes en staafjes reageren een beetje vaag soms

Citaat:
oja, ik rook niet, nooit gedaan ook. dat is merkwaardig in mijn verhaal, want men beweerd dat als je niet rookt maar wel blowt, dat je dan eerder verslaafd raakt aan blowen omdat je "denkt" wiet nodig te hebben, maar eigenlijk enkel nicotine van het tabac die je in je jointjes doet.

ik denk dat je niet zo veel moet blowen, iig alleen nog puur blowen en veel sigaretten roken.
1. als dat het merkwaardige is, dan stelt je verhaal niet veel voor. Want er zijn genoeg mensen die wel blowen, maar niet roken. Roken zou ik ook makkelijk vanaf kunnen blijven, ik vind het smerig namelijk. Dat er tabak in joints zit vind ik alleen maar vervelend, maar ik heb geen geld voor een vaporizer oid, en besides, waar zou ik zo'n ding laten?

2. Ik zal NOOIT veel sigaretten gaan roken. Alleen puur blowen misschien wel, maar dat hakt er zo in qua financien...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:54
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
@ Type: Dus dat stelt allemaal niks voor?
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 21:29
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Risce schreef op 23-06-2004 @ 19:54 :
@ Type: Dus dat stelt allemaal niks voor?
Juist wel. Zijn hele punt van stoppen (om welke reden dan ook) moedig ik juist aan. ik denk dat ik zelf ook maar eens moet stoppen...
Dat zinnetje was alleen om aan te geven dat het niet zo ongelooflijk verwonderlijk is dat hij wel blowde/blowt, maar niet rookt.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:07
Verwijderd
ik rook ook niet en blow wel, nooit problemen mee gehad om het een tijdje niet te doen...

@type, waarom vaporizer oid? bouw toch gewoon een waterpijp ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 03:16
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
k had gelezen op n voorlichtingssite dat mensen vaak verslaafd raken doordat ze blowen maar niet roken en dat ze dan verslaafd zijn aan de nicotine maar dat weten ze niet.

maargoed blijkbaar niet apart dus
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:51
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Type schreef op 23-06-2004 @ 18:50 :
Juist, en zoiets maakt het dus ook een stuk makkelijker om te stoppen. Als jij dit niet had gehad, was je dan ook gestopt? Of was je dan doorgegaan? (en misschien wel verslaafd geraakt...)
Is het dan geen idee om eens een keer zo belachelijk veel te roken dat het echt niet meer goed gaat. Ik heb dat met alcohol, heb 1 of 2 x echt te veel gezopen en dan doe ik het meestal een vrij lange tijd helemaal niet meer.
Maar dat is alweer een tijd geleden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 17:17
soapenis
Avatar van soapenis
soapenis is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-06-2004 @ 15:51 :
Is het dan geen idee om eens een keer zo belachelijk veel te roken dat het echt niet meer goed gaat. Ik heb dat met alcohol, heb 1 of 2 x echt te veel gezopen en dan doe ik het meestal een vrij lange tijd helemaal niet meer.
Maar dat is alweer een tijd geleden.
Dat heb ik nou totaal niet, kben vorige zomer veel ste vaak lam geweest.. welis 5 keer in een maand leeggekotst
Belachelijk veel heeft bij mij geen zin want als ik eenmaal begin is er geen stoppen aan bij mij
grtz
__________________
We're not buildings missiles to fight a war, we're building them to preserve peace
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
soapenis schreef op 24-06-2004 @ 17:17 :
Dat heb ik nou totaal niet, kben vorige zomer veel ste vaak lam geweest.. welis 5 keer in een maand leeggekotst
Belachelijk veel heeft bij mij geen zin want als ik eenmaal begin is er geen stoppen aan bij mij
grtz
Offtopic:
als je avatar met een brandend kruis van de kkk heeft te maken heb ik liever dat je hier niet meer komt. Zo niet? dan mijn excuses en mag je hier over heen lezen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:34
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-06-2004 @ 15:51 :
Is het dan geen idee om eens een keer zo belachelijk veel te roken dat het echt niet meer goed gaat. Ik heb dat met alcohol, heb 1 of 2 x echt te veel gezopen en dan doe ik het meestal een vrij lange tijd helemaal niet meer.
Maar dat is alweer een tijd geleden.
Hehe, met alcohol heb ik dat ook.

Maar ik denk niet at ik zelfs zoveel KAN blowen dat het goed fout gaat. Ik weet niet waarom, maar bij mij is het nog nooit fout gegaan van wiet/hash. Het 'foutste' wat er gebeurde was dat ik zo lam werd dat het tegen apatisch aanzat.

Nou ja, een keer flink bongshots incasseren dan maar ofzo... Misschien wel een idee...
/me gaat alvast een feestje plannen...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:36
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 24-06-2004 @ 17:26 :
Offtopic:
als je avatar met een brandend kruis van de kkk heeft te maken heb ik liever dat je hier niet meer komt. Zo niet? dan mijn excuses en mag je hier over heen lezen.
Offtopic: Je hebt wel een punt, maar jou avatar promoot PCP, en dat is evengoed tegen de regels. Dus dit vind ik een beetje hypocriet, moet ik zeggen...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 24-06-2004 @ 17:36 :
Offtopic: Je hebt wel een punt, maar jou avatar promoot PCP, en dat is evengoed tegen de regels. Dus dit vind ik een beetje hypocriet, moet ik zeggen...
Offtopic:
nee ik promoot geen pcp! ik heb ook een avatar met een dildo. Promoot ik dan een dildo? en daar kom bij dat ik met mijn pcp niemand verheerlijk of benadeel, wat met kkk wel het geval is.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:49
Antistar
Avatar van Antistar
Antistar is offline
ik heb alleen het verhaal gelezen van de topic-starter

maar




wow




die uitleg is wel zo compleet en in principe goed te volgen.

it reminds me of me.. of zo iets..
__________________
Any little title you got, I'm takin it.. You can't have it, you didn't earn it.. Spit on yo name, shit on it, and burn it..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:49
Verwijderd
ik hrb gekozen om niet op de ts te reageren, omdat de sfeer er niet beter van wordt
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:27
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Antistar schreef op 24-06-2004 @ 17:49 :
it reminds me of me.. of zo iets..
lees dan de rest ook eens, misschien heb je er iets aan
Citaat:
EZBlade schreef op 24-06-2004 @ 17:49 :
ik hrb gekozen om niet op de ts te reageren, omdat de sfeer er niet beter van wordt
Je mag ook per PM reageren als je iets wil zeggen wat mij betreft.
En wees maar gerust, wat je ook zegt, ik kan het wel hebben, en zal er geen persoonlijke wrok jegens jou door creëren.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 22:18
Verwijderd
nee dat bedoel ik ook niet
daar ben ik ook niet bang voor
maar alles wat ik wil zeggen staat al in je topic.

Eigenlijk is dit geen discussie onderwerp, maar meer een lijstje om alles voor jezelf op een rijtje te zetten.(wat ik overigens erg waardeer), maar misschien had je dit beter voor je zelf uit kunnen typen en printen, want wij hebben, zoals je al zei, er neit zoveel aan. Maar ja dat vind ik
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 23:01
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb je verhaal gelezen en begrijp het volkomen. Ik heb eigenlijk hetzelfde. Hoe ik ben begonnen heb ik al gepost en ga ik dus niet nog een keer doen. Het ging op een gegeven moment van kwaad naar erger. Het is zelfs zo erg geweest dat ik (en een hele goede vriend van me die een goede vriend van me is geworden door het blowen) er allebei elke dag een gram wiet doorheen rookte in 1 uurtje tijd. En ik wiet ging gebruiken om in slaap te vallen omdat ik zonder niet meer kon slapen. Dat is ongeveer een jaar geleden. Ik heb ook veel alleen geblowd. Gewoon omdat ik er zin in had en er niemand anders was om het mee te doen. Het is nu zelfs zo erg dat ik mn relatie er voor op het spel zet. Terwijl ik er echt van overtuigd was (en nog steeds ben) dat ik er echt van af wil.

Ik leef met wiet in een eigen gedachten wereldje. Alles is spacend en ik kan uren voor me uit staren. Ik heb zelf ook gemerkt dat ik dit op sommige momenten ook zonder wiet heb. Ik hoor niet meer wat er om me heen gebeurd en weet niet meer wat ik heb gedaan, heb gezegd of heb gedacht. Dit heeft voor mij uiteindelijk de definitieve doorslag gegeven dat ik er echt mee wou stoppen. Dit ging voor mij te ver. Maar toch doe ik het weer, aarom vraag ik me dan af, waarom doe ik het toch weer, waarom zet ik er mn relatie voor op het spel? Het feit dat ik me afvraag waarom ik het doe zegt weinig goeds.

Ik ben erdoor veranderd, ik heb er een andere kijk door gekregen op het leven en alles wat daar bij komt kijken. Vroeger was ik heel precies, ik wist wat ik wilde, hoe ik het wilde en deed het ook, ik was altijd eerlijk en een hele sjitload aan clichés. Sinds ik wiet ben gaan gebruiken, en eigenlijk met name de laatste 2 jaar ben ik gigantisch veranderd. Ik ben helemaal niet meer precies en laat dingen die eigenlijk heel belangrijk (zowel werk als privé) zijn zitten of neem me wel voor om het te doen en doe het vervolgens niet, ik lieg over hele simpele dingen, en al die clichés die ik vroeger wel deed en nu niet meer.

Ik wil er heel graag mee stoppen en denk nu ook genoeg wilskracht bij elkaar te hebben verzameld om het ook echt te doen. Ik ben blij dat er een topic is geopend waar je dit soort dingen kwijt kan. Dat bewijst maar weer dat er hier ook serieuze dingen besproken kunnen worden (iets wat ik eigenlijk niet meer had verwacht na mijn topic over drugs en vriendin)
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 04:12
LiNiaaL
Avatar van LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Type schreef op 23-06-2004 @ 18:50 :
1. als dat het merkwaardige is, dan stelt je verhaal niet veel voor. Want er zijn genoeg mensen die wel blowen, maar niet roken. Roken zou ik ook makkelijk vanaf kunnen blijven, ik vind het smerig namelijk. Dat er tabak in joints zit vind ik alleen maar vervelend, maar ik heb geen geld voor een vaporizer oid, en besides, waar zou ik zo'n ding laten?
beetje rare redenering... ik vind sigaretten ook smerig smaken, maar ik ben bang dat ik wel nicotineverslaafd ben ondertussen...
ik rook ook niet
__________________
would it not be madness to fight_
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2004, 11:06
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
LiNiaaL schreef op 25-06-2004 @ 04:12 :
beetje rare redenering... ik vind sigaretten ook smerig smaken, maar ik ben bang dat ik wel nicotineverslaafd ben ondertussen...
ik rook ook niet
Hmm, nee, ik zou roken makkelijk kunnen laten liggen als ik zou stoppen met blowen. Puur om het negatieve gevoel dat ik er over heb.

Zoals ik had met alcohol dat jaar dat ik niet dronk; ik wilde het niet, dus was het ook heel makkelijk niet te drinken. Roken zou ik ook niet willen, en een eventuele nicotineverslaving zou ik dan ook wel kunnen weerstaan/negeren.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:21
LiNiaaL
Avatar van LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Type schreef op 25-06-2004 @ 11:06 :
Hmm, nee, ik zou roken makkelijk kunnen laten liggen als ik zou stoppen met blowen. Puur om het negatieve gevoel dat ik er over heb.

Zoals ik had met alcohol dat jaar dat ik niet dronk; ik wilde het niet, dus was het ook heel makkelijk niet te drinken. Roken zou ik ook niet willen, en een eventuele nicotineverslaving zou ik dan ook wel kunnen weerstaan/negeren.
dan vraag ik me af... waarom heb je dan niet een veel negatiever gevoel over blowen? roken heb je nog nooit gewoon geprobeerd, terwijl je (o.a.) door blowen > 'laksheid' bent gezakt
maar ja ik bedoelde ook niet om jou verhaal naar het land der fabeltjes te verwijzen hoor maar ik deel ook gewoon ff mijn kant v/h verhaal mede
en dat is dus dat ik onderhand echt wel hard nicotineverslaafd ben.
__________________
would it not be madness to fight_
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:11
Type
Avatar van Type
Type is offline
roken, echt puur roken voor de nicotine heb ik gewoon geen behoefte aan, ook nooit gehad. En voor de smaak ook niet.
Dat negatieve idee erover komt... tja, dat weet ik eigenlijk niet. Heb ik altijd al gehad. Ik heb er in ieder geval niets positiefs mee, dus zal ik het ook niet gaan doen.

Met blowen heb ik wel positieve ervaringen, dus de sfeer daarachter is anders. En waarom het niet als een schok komt dat ik gezakt ben (of dat nou door blowen is of niet) vind ik ook een beetje vreemd, maar het zij zo. En omdat het niet als een schok komt, zie ik het ook niet als reden te stoppen met blowen.

Nou ja, zoals ik gister al tegen je zei: na de vakantie wel.
maar ja, van uitstel komt afstel...?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:45
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Zoals alle andere mensen al zeiden; heel erg herkenbaar verhaal. Ik blow nu 2 jaar practisch dagelijks, en ben daardoor erg lui geworden. Dingen die echt ontzettend belangrijk zijn doe ik niet, omdat ik liever op de bank zit oid. En dat is volgens mij ook het grootste probleem: Dingen doen.
Als je dagelijks stoned bent, dan ga je ook als je niet stoned bent als een zoutzak gedragen. Alles stel je maar uit, en uiteindelijk doe je het gewoon niet.

Ik denk dat je gewoon een lijstje moet maken met dingen die er moeten gebeuren, en die dan ook daadwerkelijk moet gaan doen. Als je er aan begint dan volgt de rest vanzelf wel. En je voelt je in een keer een stuk beter over jezelf als je bezig bent. Het werkt al met je kamer opruimen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik er sowieso gigantisch veel aanleg voor de negatieve effecten van blowen had, want ik was al lui voordat ik geboren was (2 weken te laat geboren ). Ook sloeg ik vanaf mijn 12e al wartaal uit tegen de meeste mensen, mijn moeder werd compleet gek van mij omdat ik nooit mijn zinnen afmaakte. Maar zoals je zegt had dat zonder dat geblow waarschijnlijk heel anders uitgepakt.

Eigelijk wil ik ook stoppen, maar ik heb ontzettend veel last van woedeaanvallen en door het blowen heb ik daar bijna geen last meer van. Ik ben bang dat mijn kamer het niet gaat overleven als ik stop met blowen
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:26
shifty
shifty is offline
Type: je moet gewoon even een week stoppen, dat doet je wel goed, dan bekijk je ook alles weer anders enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:19
LiNiaaL
Avatar van LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Type schreef op 25-06-2004 @ 17:11 :
roken, echt puur roken voor de nicotine heb ik gewoon geen behoefte aan, ook nooit gehad. En voor de smaak ook niet.
Dat negatieve idee erover komt... tja, dat weet ik eigenlijk niet. Heb ik altijd al gehad. Ik heb er in ieder geval niets positiefs mee, dus zal ik het ook niet gaan doen.

Met blowen heb ik wel positieve ervaringen, dus de sfeer daarachter is anders. En waarom het niet als een schok komt dat ik gezakt ben (of dat nou door blowen is of niet) vind ik ook een beetje vreemd, maar het zij zo. En omdat het niet als een schok komt, zie ik het ook niet als reden te stoppen met blowen.

Nou ja, zoals ik gister al tegen je zei: na de vakantie wel.
maar ja, van uitstel komt afstel...?
en mijn punt is dus, dat je, al heb je heus geen zin om eens een peuk op te steken (heb ik ook geen zin in), je nog net zo goed wel nicotineverslaafd kan zijn. en dat ik niet snap dat menig blower dat pertinent weigert te geloven
__________________
would it not be madness to fight_
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:55
Verwijderd
@EZBlade: Wat ben jij overdreven politiek correct!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:01
Verwijderd
ik heb gewoon mijn principes.

En geef mij een reden waarom je een brandend kruis als avatar zou doen.

Als je dat ok vind hou dat dan voor jezelf.

En dat heeft eigenlijk niks met politiek correct te maken, maar gewoon met mijn ideeën en aangezien racisme nog steeds niet toegestaan is, kan ie best weg.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 13-07-2004 @ 21:01 :
ik heb gewoon mijn principes.

En geef mij een reden waarom je een brandend kruis als avatar zou doen.

Als je dat ok vind hou dat dan voor jezelf.

En dat heeft eigenlijk niks met politiek correct te maken, maar gewoon met mijn ideeën en aangezien racisme nog steeds niet toegestaan is, kan ie best weg.
Ik vind een brandend kruis nog geen racisme omdat datzelfde brandende kruis toevallig ook door de KKK als symbool wordt gebruikt. Dan kun je ook wel zeggen dat een doodskop racisme is, omdat de SS die als symbool gebruikte en zo kun je nog wel even doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:06
Verwijderd
ik vraag hem er gewoon naar, als hij zo niet de bedoeling heeft biedt ik ook gewoon netjes mijn excuses aan. Dus ik trek niet gelijk mijn conclusies
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:07
Verwijderd
wat ook onzin is, is dat je een topic upt om een discussie te beginnen over iets waar het topic niet over gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 13-07-2004 @ 21:07 :
wat ook onzin is, is dat je een topic upt om een discussie te beginnen over iets waar het topic niet over gaat.
Ik zag je link op M&M. Aangezien ik daar niet kon reageren en ik had ook niet door, voordat jij het zei, dat dit geen actief topic meer was.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:16
Verwijderd
mmm ok
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:41
Hamer
Hamer is offline
Ik herken me in je verhaal Type, edoch zonder drugs veelvuldig drugs gebruikt te hebben de afgelopen jaren. Ik ga er dan ook vanuit dat het een leeftijds-, opvoedings- en intelligentiegebonden verhaal is. De invloed van het blowen, de THC, lijkt me minimaal. Daarnaast is het ook makkelijk om de schuld op een dergelijke externe factor af te schuiven. Is het niet meer zo dat je blowen gebruikt om juist weg te kunnen lopen van de verantwoordelijkheden tav. school die je eigenlijk liever niet neemt? Het effect van blowen sluit natuurlijk vrijwel naadloos aan bij de wens een minder verantwoordelijk, gestressed en gedowngen leven te leiden. Succes iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.