Oud 21-09-2005, 10:25
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Mijn schoonmoeder heeft een gecastreerde kater van 16 jaar oud. Een paar maanden terug zijn ze verhuisd, nu zijn de katten redelijk gewend aan hun nieuwe omgeving en gaat de kater ineens steeds op de deurmat pissen. Mijn schoonmoeder vind dat die kater dat expres doet om haar te plagen en vind dat hij als het zo door gaat maar gewoon de deur uit moet.
Ik zelf denk dat het ouderdom is, omdat hij verder ook aftakelt.
Hij loopt 's nachts overal tegen aan omdattie het niet goed meer ziet, hij kan niet meer op schoot springen, maar zet de nagels van zn voorpoten in je been en trekt zich daar aan omhoog.
Verder maaktie een beetje een verstrooide indruk en maaktie zichzelf niet goed meer schoon.
De dierenarts waar ze naartoe gaan met die beesten (helaas niet zo'n goede) weigert het beest te onderzoeken want hij vind dattie gezond is en gelooft zelfs niet dat dat beestje al 16 jaar oud is. Terwijl dat duidelijk aan hem te zien is.
Ik vind niet dat je een huisdier na 16jaar weg kan en mag doen omdattie aftakelt.
Weten jullie of er iets aan te doen is? Kan het er mee te maken hebben dat ze verhuisd zijn? En hoe kan het dat dat beest niet op de kattenbak pist maar wel elke keer op dezelfde plek (de deurmat)?
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 10:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2005, 14:29
Verwijderd
Het kan er zeker mee te maken hebben dat ze verhuisd zijn.

Misschien hebben de vorige bewoners ook een kat gehad en ruikt de kat dat en wil hij zijn terratorium afzetten. Bij de deur is daarvoor opzich een logische plek (buiten zijn andere katten, enz.) en hij ruikt zijn eigen plas daar ook vast wel.

Als de dierenarts niet wil onderzoeken kan je natuurlijk altijd naar een andere dierenarts gaan. Kans dat het van de ouderdom komt is alleen wel aanwezig en daar kan een dierenarts ook weinig aan doen. En aan stress van het verhuizen ook niet echt.

Je schoonmoeder moet iig de plek waar die kat plast goed schoonmaken (met iets als biotex, niet met dreft ofzo, dat 'stinkt' en dan gaat hij juist plassen) en de kater desnoods in de keuken (ofzo) met de kattenbak 'opsluiten' als ze zelf niet thuis is.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:25
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Het is bekend dat ook katers die gecastereerd zijn nog sproeien en als ze verhuist is kan hij ook gewoon zijn geur verspreiden (misschien zat er voor haar ook een kat)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik zou met een plantenspuit bij de deur gaan staan. Das even schrikken voor poessiekat, maar hij leert wel dat hij ergens anders moet plassen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:51
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Ok bedankt iig. Ik heb net even gekeken de deurmat is gewoon doorweekt van zn pis, aardig ranzig dus.
We zijn nu de mat met een hogedrukding aan het schoonmaken en dan maar hopen dat het strax over is
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:51
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
tijdelijk aluminiumfolie over de mat heen leggen. De functionaliteit van de mat gaat ernstig achteruit, maar als je het na een week weghaalt heeft de kat vast een betere plek gevonden om te pissen (en hopelijk is dat de kattenbak)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:46
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
aapje schreef op 21-09-2005 @ 10:25 :
Kan het er mee te maken hebben dat ze verhuisd zijn? En hoe kan het dat dat beest niet op de kattenbak pist maar wel elke keer op dezelfde plek (de deurmat)?
ja, het heeft er zeer zeker mee te maken.
hij is nu zijn territorium aan het afbakenen op deze manier, en aangezien de deurmat dé plek is waar iedereen (lees: mensen maar ook huisdieren) binnen komen, is dit dus ook dé perfecte plek om duidelijk te maken van "ik-woon-hier!"

je kunt er iets aan doen door met echt puur citroensap de mat schoon te maken.
dus geen schoonmaak middelen waar citroensap is in verwerkt, want dat vinden ze op 1 of andere manier juist weer lekker ruiken en daar komen ze dan juist weer op af en dat wil je niet hebben.
maar puur citroensap werkt afstotend, het neutraliseert ook de geur die de kat eerst daar heeft neergelegd.
je zou indd gewoon een citroen kunnen uitknijpen boven de deurmat maar dat in wat water helpt ook al perfect

de kattenbak gaat hij vanzelf wel weer gebruiken
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:50
Verwijderd
Onze dierenarts zegt altijd dat biotex beter werkt dat echt citroensap (volgens mij raden ze dat zelfs af). Biotex neutraliseert btw ook.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 17:11
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-09-2005 @ 16:50 :
Onze dierenarts zegt altijd dat biotex beter werkt dat echt citroensap (volgens mij raden ze dat zelfs af). Biotex neutraliseert btw ook.
Klopt, biotex neemt de geur weg en maakt het ook nog eens echt schoon
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 23:01
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
ok, dan was het toch iets anders dan citroensap
thanx

toen ik het opschreef was ik er niet voor de volle 100% zeker van, maar goed, bedacht me dat ik dat alsnog later kon navragen aan me moeder, die is kattengek en vrijwel expert als het op katten aankomt

__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 13:24
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Ouderdom kan ook wel. De 15-jarige kater van de buren pist 's nachts in de pantoffels van de buurman (hij is sowieso niet zo'n kattenmens) terwijl die nooit verhuisd zijn.
Of geurherkenning voor zichzelf, zodat hij zich iig 'thuisvoelt' omdat het naar hem ruikt.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:44
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
plantenspuit!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:51
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
biotex helpt iniedergeval niet! We hebben de deurmat schoongemaakt met zown hogedrukding, met biotex met andere schoonmaakmiddelen enzo en het stinkt nog net zo
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.