Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2015, 01:33
Noah.E
Noah.E is offline
Beste lezer,

volgend jaar heb ik hopelijk mijn mavo diploma binnen en zo ben ik al wat aan het rondkijken naar mbo opleidingen, zo is een grote hobby van mij het bespelen van de elektrisch gitaar en alles rondom muziek spreekt me al langere tijd erg aan.
de enige muziek gerichte opleiding die bij de meeste bekend zal zijn is het conservatorium (ook voor mij tot ik wat was gaan googelen) wat erg theorie gericht is en het niet zomaar iets voor de beginnende musicus is, maar dat zou los daarvan toch niet in mijn zoek criterium vallen aangezien ik opzoek ben naar een mbo opleiding.
En zo kwam ik dus bij de voor mij nog eerder onbekenden mbo opleiding tot muzikant het leek me zo op het eerste oog zeker een interessante opleiding wel wat verschillende visies per school maar het basis idee is duidelijk en dat beviel me meteen.
Zo is mijn vraag of iemand mij wat meer info kan geven over de toelatingseisen want ik lees op bijna elke site zoals o.a de hermanbroodacademie en het rocva dat ze niet zomaar iedereen toelaten, zo worden er audities gehouden en er wordt gevraagd naar je huidige ervaring, goede beheersing van het instrument en een degelijke passie voor muziek, dat zijn natuurlijke allemaal 'eisen' die erg breed kunnen worden genomen en zo is t' voor mij niet erg duidelijk of t gewoon voor de net wat fanatieke beginneling is of al voor de muzikant die van muziek al echt zijn passie heeft gemaakt, daarbij vraag ik me ook nog af of er daadwerkelijk grote verschillen zijn in de toelatingseisen per school (los van de info op de sites die qua mijn mening erg veel op elkaar leken).

Ik hoop genoeg info te hebben gegeven voor een goede reactie,
groetjes & alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.