Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2010, 17:40
xmanon
Avatar van xmanon
xmanon is offline
Houd je van veel, of juist weinig make-up? Of ben je misschien iemand die helemaal geen make-up draagt?

En voor de jongens: wat vinden jullie ervan als een meisje make-up op doet?


Laat maar horen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2010, 17:50
Verwijderd
Ik heb zelf niet veel make-up op. Ik heb altijd mascara op en daar hou ik het bij eigenlijk. Zelden heb ik lipgloss op.
Make-up kan wel mooi staan, maar niet als het te veel is vind ik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 17:52
Verwijderd
Makeup vind ik mooi en hoort bij vrouwen.. Vrouwen zonder makeup vind ik altijd zo bleekjes!
Er mag wel lekker wat makeup op hoor!
@xmanon Heb jij veel makeup op?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 17:57
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Meestal niks. Maar ik ben dan ook helemaal niet bleek of lelijker zonder make-up. Soms wat mascara.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 18:13
Verwijderd
Ik draag meestal mascara en verder niks. Ohja, soms gebruik ik een coverstick. Ik ben echt niet 'bleek' ofzo zonder make-up. En met mijn huidskleur kan je dat moeilijk vinden denk ik :') ik ben niet echt donker, maar bepaald niet bleek.
Het hangt echt van de persoon af of make-up mooi staat. Soms is het mooi en soms denk ik, wow, dat had je beter kunnen laten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:32
xmanon
Avatar van xmanon
xmanon is offline
Citaat:
Makeup vind ik mooi en hoort bij vrouwen.. Vrouwen zonder makeup vind ik altijd zo bleekjes!
Er mag wel lekker wat makeup op hoor!
@xmanon Heb jij veel makeup op?
Mwa, redelijk
Met name op mijn ogen: oogschaduw, oogpotlood, mascara en eyeliner. Gewoon omdat ik het mooi vind, maar ik overdrijf het niet (:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:40
Verwijderd
Make up kan mooi zijn voor zowel meisjes als jongens, maar te veel is nooit goed
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:45
Verwijderd
Witte huid met zwarte ogen maakt mij altijd blij
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:47
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik draag niet heel veel make-up. Een lijntje met een oogpotlood en wat mascara, that's it. Eventueel als ik het nodig vind wat foundation en lipgloss. (bijvoorbeeld op een feestje). Ik draag het wel elke dag, zonder make-up voel ik me ontzettend kaal en leeg.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 20:38
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik draag nooit make-up, vind 't maar lastig en vies om iets op m'n gezicht te hebben zitten. Ik gebruik dus ook zelden of nooit gezichtscrème, hooguit Labello of lipgloss (op m'n lippen, voor alle duidelijkheid ).
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 20:45
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Een zwart lijntje onder en boven mijn ogen, het lijntje erboven schuin naar buiten uitgeveegd met koperbruine oogschaduw, en daar een dun laagje beige oogschaduw overheen. Geen mascara, dat vind ik te veel gedoe.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 06:34
Verwijderd
Als ik 2 keer per jaar mascara op doe dan is het veel. Verder nooit iets.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Mwa, redelijk
Met name op mijn ogen: oogschaduw, oogpotlood, mascara en eyeliner. Gewoon omdat ik het mooi vind, maar ik overdrijf het niet (:
i love it for girls.. op je foto zie je er mooi uit met makeup hoor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 13:45
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Alles is prima.

maar niet als je op een barbie pop gaat lijken.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:25
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Gewoonlijk alleen mascara, en als ik zin/tijd genoeg heb maak ik ook wel eens een kunstwerkje van mijn ogen, maar meestal is het alleen maar lastig. Het ziet er natuurlijk wel super uit als je het goed doet, en vooral niet te veel op doet. Het moet eerder een accentje zijn vind ik.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 16:15
Verwijderd
ik draagt nooit, heb t ook niet.
wil eigenlijk mss in de toekomst mss wel gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 16:26
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Het is wel mooier, maar meisjes moeten het niet gaan overdrijven met donkere oogschaduws enzo. Dat vind ik echt lelijk, van die vreselijk opgemaakte modellen. Maar vooral de ogen worden er wel heel mooi door!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 16:38
Verwijderd
Bruin/oranje geschminkt vind ik echt lelijk. Vooral als ze bij de kaaklijn stoppen Vroeger deed ik wel eens wat bruin op, maar dat was vooral omdat mijn moeder me altijd dat spul kocht (nu probeert ze het nog, maar het ligt te rotten in de kast).
Meestal hou ik het bij oogpotlood en mascara in het zwart. Als ik wat heftiger uitga, doe ik ze zwaarder op. Voor Kerst en feestjes wil ik wel eens experimenteren met zilver/glitter/felroze/...

Ik hou wel van mooie gothic make up, maar dan moet het mooi getekend zijn en niet half bibberig afgewerkt.
Zoiets:


Maar niet van die mislukte zwarte tekeningen, zoals ik eens heb gedaan met carnaval toen ik 8 was en mijn moeder geen kiss-sterren rond mijn ogen wilde tekenen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2010, 17:05
Verwijderd
Een beetje kan wel, maar absoluut niet te veel opdoen. Als het meteen opvalt is het voor mij te veel.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat het vrouwelijke deel van de bevolking elke dag hun gezicht verft, alsof je er zonder verf niet mooi uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 17:19
moyra
Avatar van moyra
moyra is offline
Ik draag meestal wat maskara en een lijntje onder men ogen , en heel soms fond de teind
maar allen maar als ik er pips en bleek uitzie
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 19:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Beetje maskara is eigenlijk het enige wat ik echt dagelijks gebruik. Soms een beetje poeder en als ik tijd teveel heb ook wat oogschaduw maar dat ist dan ook. Met uitgaan komt er wat meer bij maar nogsteeds vrij naturel. Ik houd niet van die dichtgeplamuurde gezichten. Make-up moet jezelf wat mooier maken/accentueren maar niet alles vervangen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Het is wel mooier, maar meisjes moeten het niet gaan overdrijven met donkere oogschaduws enzo. Dat vind ik echt lelijk, van die vreselijk opgemaakte modellen.
Ik vind ogen juist mooier uitkomen met donkere mascara.





Een zwarte rand rond de oen kan vaak al een wereld van verschil maken.
zowel bij mannen als vrouwen.

Laatst gewijzigd op 14-09-2010 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 22:22
kroot
kroot is offline
draag ik eigenlijk bijna nooit. Heeeel soms een beetje mascara.
wel altijd iets van lipbalsem/lipgloss
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 07:00
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Ik vind ogen juist mooier uitkomen met donkere mascara.

[afbeelding]


[afbeelding]


Een zwarte rand rond de oen kan vaak al een wereld van verschil maken.
zowel bij mannen als vrouwen.
Agreed. Al zou ik het van 'n man nooit verwachten. Ik heb een hekel aan foundationwolken, lipstick en figuurtjes rond de ogen. Ik vind het al lastig om eraan te denken dat ik niet in mijn ogen mag wrijven, laat staan ook niet over mijn slapen, of dat ik niet op m'n lip mag bijten.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 11:32
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Een zwarte rand rond de oen kan vaak al een wereld van verschil maken.zowel bij mannen als vrouwen.
Naar mijn mening krijg je dan van die (rare) kleine oogjes.

Ik draag zelf eigenlijk nooit make-up. Mijn wimpers zijn van zichzelf al donker en ik heb een gave huid + ik heb nooit geoefend, dus ik zal er dan ook niet mooier op worden.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2010, 13:18
Verwijderd
Of je er kleine ogen van krijgt, ligt toch aan of je ooglotlood ofzo op de waterlijn aanbrengt of eronder? In 't laatste geval lijken je ogen volgens mij vaak juist groter, dat kan heel mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ja klopt, maar dat zie ik niet vaak bij meisjes. Dat het in hun voordeel werkt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:43
Verwijderd
Ik gebruik op gewone dagen als ik lenzen in heb bruine mascara, als ik mijn bril op heb verdunde lippenstift (streep lipstick op de bovenlip, uitsmeren met wat lippenbalsem uit een potje of tube, lippen over elkaar wrijven zodat het ook op de onderlip komt).
Als ik naar feestjes oid ga vaak zwarte mascara en soms bruine of grijze oogschaduw, en wat matterend poeder op de neus.

Ik kan het best mooi vinden als iemand 'compleet' is opgemaakt, maar dan moet het wel goed gedaan zijn, en dat is zelden het geval. Vloeibare foundation zie je altijd (ook als het de juiste kleur is en niet barst) omdat iemand dan een onrealistisch gladde en vlekkeloze huid heeft, en dat vind ik er daardoor vreemd uitzien, alsof iemand gephotoshopt rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 18:11
Verwijderd
mascara,
oogpotlood,
oogschaduw,
en een heeel klein beetje foundation.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 22:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb eigenlijk altijd mascara op, omdat ik korte en rechte wimpers heb. Meestal doe ik ook bruine oogpotlood op, een lijntje onder m'n ogen. Soms lichtbruine wenkbrauwpotlood om m'n niet zulke volle wenkbrauwen iets meer te geven. Maar ik kleur alleen de haartjes en niet m'n huid.

Oogschaduw doe ik op als ik er zin in heb. Maar ik heb alleen maar 'aarde' tinten en glimmend zilver voor een feestje ofzo. Ik draag alleen foundation als m'n huid vlekkerig is of als ik een opvallend rood puistje heb. Maar ik smeer nooit m'n hele gezicht vol, want dat vind ik er onnatuurlijk uitzien. Dus alleen op de plekjes waar nodig en ik smeer het goed uit om te zorgen dat er geen overgangsrandjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 18:18
Verwijderd
soms zie ik wel eens mensen lopen waarvan ik denk, heeft er iemand n fohn? want dan kunnen we ff de make-up hard laten worden en brokkelt t af.
zo lelijk vind ik dat als dr echt n centimeter op zit!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 20:48
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik vind ogen juist mooier uitkomen met donkere mascara.

[afbeelding]


[afbeelding]


Een zwarte rand rond de oen kan vaak al een wereld van verschil maken.
zowel bij mannen als vrouwen.
Dat kan wel maar dat om de ogen het ook allemaal zwart is opgemaakt, nee das niks.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Dat kan wel maar dat om de ogen het ook allemaal zwart is opgemaakt, nee das niks.
Zwarte oog make-up hoef niet meteen te betekenen dat je er als volgt uitziet:



alles in de juiste mate.
Maar een fijn streepje zwart tegenover heldere huid blijf ik in ieder geval rawr vinden.

Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 21:48
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik vind Marilyn Manson nu ook niet bepaald lelijk. Wel als 'ie zo op de foto staat, maar over het algemeen niet. Al is het natuurlijk iets compleet anders dan uitgebalanceerd aangebrachte make-up.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 00:48
Verwijderd
Marilyn Manson is een mooi voorbeeld van 'overdrijven' denk ik vooral.
Heel wat van zijn outfits en bijhorende make-up uit z'n Golden Age of Grotesque periode waren opzich zo lelijk nog niet,
alleen verschrikkelijk overdreven. Al zal dat gezien de titel van het album een bewuste keuze geweest zijn.

Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 09:52
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik vind het toch zo'n geweldig typetje, hè?
Maar het is inderdaad schaamteloos overdreven (wat het deels ook zo leuk maakt), hoewel niet slecht gebruikt. Er is wel over nagedacht.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2010, 17:52
Kacheltje
Kacheltje is offline
Ik ben van mening dat Make-Up niet per sé nodig is, maar ik vind het vaak wel mooier. Maar niet teveel, en lipgloss ben ik ook nooit zo weg van.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 19:54
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Mooi, het kan zelfs van de grootste gedrochten nog iets toonbaars maken
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 23:25
redwhite
Avatar van redwhite
redwhite is offline
niet te overdreven maar het geetuigd vaak wel van zelfverzorging en dat vind ik nu eenmaal aantrekelijk
__________________
Willing is not enough we need to do!!!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 11:59
Verwijderd
Ik <3 make up. Ik heb alles, van primers tot blusher, tot oogschaduw en concealer.
Het enige dat ik nooit gebruik is poeder, omdat ik dat niet nodig heb en omdat het vaak het poeder is dat maakt dat het er super onnatuurlijk uitziet.

Ik vind het heel erg leuk om te zien hoe je met make up bijvoorbeeld de vorm van je gezicht en je ogen kunt beïnvloeden en hoe je beste kanten kunt accentueren. In de praktijk betekent dat bij mij dat ik mijn huid egaliseer met foundation (daaronder een hydraterende primer) en wat concealer onder mijn ogen, mijn ogen maak ik op met verschillende tinten oogschaduw (meestal bruintinten), oogpotlood en mascara, een klein beetje blush op mijn wangen en lippenbalsem/lipgloss.
Dit betekent overigens niet dat ik nooit zonder make up de deur uitga en dat ik iedere keer als ik me opmaak ook gelijk m'n hele gezicht vol plamuur, maar als het moet, dan is het iig zo geregeld

Ik vind make up niet per se nodig, maar ik vind wel dat als je er voor kiest om je hele gezicht op te maken, dat je dan ook materiaal van fatsoenlijke kwaliteit moet gebruiken, want je krijgt dat lelijke pancake effect juist als je bijvoorbeeld foundation of poeder koopt waar nauwelijks pigment in zit, want dan moet je blijven smeren totdat het eindelijk een keer dekt en daar wordt het over het algemeen niet mooier van...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 15:59
Verwijderd
ik vind mannen met make-up eerlijk gezegd ook niet leuk
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 18:33
goeieboeie
goeieboeie is offline
Ik hou meer van rauw;O
Geen make-up dus.
Hooguit een klein beetje, mascara ofzo. Maar zodra het te erg opvalt denk ik: Vind je jezelf niet mooi ofso?
Maar soms voelen meiden/vrouwen zich beter met make-up op, en als het ze zekerder maakt vind ik het best hoor
__________________
Wiepwapwoep!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:01
Verwijderd
Ik draag niet heel vaak make-up. Ik vergeet het nu heel heel vaak overdag op te doen, met uitgaan doe ik wel altijd make-up op.
Vroeger in de brugklas droeg ik heel veel make-up en mijn mama vertelde dat mijn foundation toen soms een beetje too much was (oranje/donker).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 21:24
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Mascara, en vrij regelmatig rode lippenstift. Op zich draag ik niet zoveel make-up, maar mensen denken altijd dat ik enorme hoeveelheden smeer omdat ik vrij bleek ben en het daardoor nogal opvalt. Ik hou van mijn lippenstift - vooral omdat er bijna niemand op mijn school is die zo'n heftige kleur draagt en ik opvallen nou eenmaal leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 21:36
Verwijderd
Ik draag niet zo vaak make-up, omdat ik er niet eerder voor op wil staan. Dus als ik make-up draag is dat vaak in het weekend. Dan draag ik foundation, blush, oogpotlood, mascara en een beetje highlighter onder mijn wenkbrauwen.
Dus ik ben absoluut niet tegen make-up, waar ik me alleen aan stoor zijn mensen die het verkeerd aanbrengen of met de verkeerde reden. Als je bleek ziet, doe dan een beetje blush op de appeltjes van je wangen, van foundation hoor je er niet donkerder uit te zien. En meiden met hoogblond haar die dikke strepen zwart oogpotlood dragen (die dan vaak ook niet vervaagd zijn) dat vind ik er ook niet uitzien. Als je dan goeie mascara op hebt zijn je ogen al genoeg benadrukt ten opzichte van de rest.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 20:24
Verwijderd
Make-up is gemaakt om natuurlijke schoonheden te accentueren, niet als oorlogsverf
Dus gebruik het, maar met mate.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op normale dagen dat ik gewoon werk ofzo draag ik geen make up, smeer wel elke dag m'n gezicht goed in met dagcreme want ik heb een hele droge huid. Naar een feestje ofzo draag ik wel eens zwarte mascara maar ik heb hele gevoelige ogen en kan het niet te vaak gebruiken anders krijg ik jeuk ogen. Vind het soms wel heel mooi als je je ogen goed op kan maken maar ik ben daar niet zo'n ster in en m'n ogen verdragen het slecht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 21:12
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ehm... less is more, vind ik zelf. Ik heb echt een albinohuid (met vaak rode vlekjes) dus ik gebruik wel foundation omdat ik er anders zo dof uitzie. Verder gebruik ik wel wat mascara, maar verder niks. Ik vind dingen als blushers en poeders en oogschaduw en eyeliner vaak onzin voor gewoon overdag, tenzij het je echt mooier maakt.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stel een vraag aan de forummer onder je
Verwijderd
500 27-02-2013 06:11
Verhalen & Gedichten wat vind je ervan?
typewriter
3 13-03-2006 13:43
Lifestyle [make-up] MOOI! wat vind jij van de nieuwe actie van greenpeace?
Verwijderd
8 21-12-2005 22:29
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie godsdienst: de hedendaagse mentaliteit
thalia
10 16-11-2005 22:32
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28
Lifestyle wat vind jij van (merk) make-up?
floortje1985
58 20-06-2004 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.