Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 21:27
zomaar een mens
Avatar van zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Ik heb van die momenten waarin ik zo gezond mogelijk wil eten. Ik denk dan dat ik het heel lang vol zal houden, maar na een paar dagen 'val ik toch weer terug' en ga ik heel veel snoep en koek eten enzo.

Het probleem is nu dat ik niet normaal kan eten. Het moet OF heel gezond zijn, OF ongezond. Als ik bijvoorbeeld een koekje neem heb ik toch al 'gezondigd' dus kan ik net zo goed het hele pak leegeten.

Ik weet dat het fout is, maar ik KAN gewoon niet normaal eten.
Ik wil gewoon gezond eten en dat vol kunnen houden.

Ik weet echt niet hoe ik dit ga veranderen, ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt.

Ik hoop niet dat dit onduidelijk is of aanstellerig. Ik zit er echt mee.

Heeft iemand tips?

misschien hoort dit hier niet, gooi hem dan maar ergens anders
__________________
en zo niet, dan toch
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:44
Verwijderd
Ben jij op dieet?

En zo gezond mogelijk eten betekend niet dat je een Spartaans dieet moet gaan volgen. Een of twee koekjes per dag zal je echt niet zo snel merken. Maar je moet het wel bij die 2 koekjes laten en dan is het ook veel beter vol te houden omdat je niet constant denkt aan zoetigheid.
Alsjeblieft, denk niet in termen als 'zondigen' als het om eten gaat. Dat woord ontketent een hoop negatieve gevoelens die helemaal nergens voor nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:51
zomaar een mens
Avatar van zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Citaat:
Jadie schreef op 05-05-2004 @ 22:44 :
Ben jij op dieet?

En zo gezond mogelijk eten betekend niet dat je een Spartaans dieet moet gaan volgen. Een of twee koekjes per dag zal je echt niet zo snel merken. Maar je moet het wel bij die 2 koekjes laten en dan is het ook veel beter vol te houden omdat je niet constant denkt aan zoetigheid.
Alsjeblieft, denk niet in termen als 'zondigen' als het om eten gaat. Dat woord ontketent een hoop negatieve gevoelens die helemaal nergens voor nodig zijn.
Ik weet heel goed wat ik fout doe en wat ik moet veranderen, maar het lukt gewoon niet. Ik weet dat ik raar denk, maar het is zo moeilijk om een soort gewoonte te veranderen.
Bedankt
__________________
en zo niet, dan toch
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 22:07
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zomaar een mens schreef op 05-05-2004 @ 22:51 :
Ik weet heel goed wat ik fout doe en wat ik moet veranderen, maar het lukt gewoon niet. Ik weet dat ik raar denk, maar het is zo moeilijk om een soort gewoonte te veranderen.
Bedankt
je voelt je schuldig als je een koekje pakt ("daar ga ik weer...") en onderbewust heb je na je "zonde" (is echt niet erg hoor, zo nu en dan wat lekkers) een gevoel van "wat zou het ook... de hele keukenvloer staat al onder water dus die 5 min extra dat ik die kraan open laat staan maakt dan ook niet meer uit". het is nogal moeilijk om daaruit te komen. Het kan iets tijdelijks zijn... dat je na een tijdje beseft dat je al een hele tijd geen vreetaanval hebt gehad, maar soms ook niet. Je kan het eerst op eigen kracht proberen: woon je thuis? neem dan alleen wat lekkers wanneer de anderen (aangenomen dat zij gezond zijn) nemen. dan heb je zelf op een gegeven moment door waar de grens tussen "normaal" en "tijd voor een stevigere weegschaal" zo'n beetje ligt. Woon je alleen? haal dan gewoon wat snoep in huis, maar doe steeds een klein beetje tegerlijk in een trommel. de rest lat je in de verpakking die je uit het zicht legt. Krihjg je dan een onbedwingbare aanval om te eten, dan is die trommel misschien de klos, maar dan lukt het je misschien wel om van die verpakking af te blijven (met chips trouwens: doe steeds een beetje in een schaaltje i.p.v. gewoon die zak op tafel te planten)
Als het echt niet meer lukt, kun je beter met een begeleider ofzo praten want zo'n eindeloze circel van schuldgevoel-eten-schuldgevoel-eten kan tot hele nare dingen leiden die je beter kan vorkomen dan genezen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 22:09
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ht is trouwens helemaal niet raar of aanstellerig hoor. er zijn zveel mensen die daar last van hebben (gehad), daar is met een meetje moeite en soms wat hulp van anderen wel uit te komen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 22:35
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Heb ik ook wel eens last van, maar als ik echt even een week ofzo gezond wil eten dan lukt het meestal wel. Als ik dan toch een koekje neem ofzo denk ik inderdaad hetzelfde als jou en neem ik er nog een paar, of iets anders waar ik dan ook wel trek in heb ofzo
Maar wat bij mij wel hielp toen ik iets af wilde vallen is opschrijven wat ik at die dag, deed dat toen op 40punten.nl, gewoon alles wat ik had gegeten daar ingevoerd en toen kon ik het wel bij 1 koekje houden of gewoon een stuk fruit meer pakken ofzo, klinkt misschien stom, mja.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 23:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Lijntopic?

Lijkt me een heel bekend probleem van een ieder die wil afvallen..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 23:14
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-05-2004 @ 00:50 :
Lijntopic?

Lijkt me een heel bekend probleem van een ieder die wil afvallen..
volgens mij gaat het niet perse over afvallen.
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 23:20
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Waarom kán je niet gewoon eten, waarom lukt het je niet
om het te veranderen? (waar loop je tegenaan, zit er nog
een gedachte achter, of..?)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 23:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sawna schreef op 09-05-2004 @ 00:14 :
volgens mij gaat het niet perse over afvallen.
Nou ja, topicstarter wil zo gezond mogelijk blijven eten en het een langere tijd vol houden.
Laat ik het zo houden: de reden is misschien niet helemaal hetzelfde, maar het is wel precies hetzelfde als wat mensen doen die willen afvallen. En zij ervaren dan dus ook dezelfde problemen.
Althans, op die manier bedoelde ik het dat het imo wel in de lijntopic pastte.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 01:16
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Probeer te relativeren en je probleem is opgelost.

Ik weet dat het gemakkelijk gezegd is, want ik kamp(te) er ook wat mee. Toen ging ik op dieet, maar dat dieet bestond uit veel koffie drinken en één, misschien twee koekjes per dag. Ik ben veel vermagerd toen, maar dat kwam omdat niemand me kon controleren. Toen mijn ouders terug thuis kwamen, at ik dan weer héél veel en was nog zwaarder dan voordien. Want ja, waarom er nog achter kijken? Ik had nu zo mijn best gedaan, zonder het gewenste resultaat (lees een onbereikbaar resultaat).
Probeer niet alles van je lijst te schrappen, vervang het gewoon door iets gezonds of verklein de ongezonde portie.

Succes ermee, vraag eventueel iemand uit je gezin (als je daar nog bij woont) je te helpen (lees: controleren), voor het uit de hand loopt.

Eigenlijk vind ik het ook in het lijntopic passen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 11:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
zomaar een mens schreef op 05-05-2004 @ 22:27 :
Ik weet dat het fout is, maar ik KAN gewoon niet normaal eten.
Ik wil gewoon gezond eten en dat vol kunnen houden.
Dat kan je heus wel: het zit gewoon in je hoofd.

Ik dacht vroeger ook dat ik gewoon niet thuis kon studeren. Dat kon ik gewoon niet, en daar moest ik maar mee leren leven!
Dus sleepte ik grote boeken mee naar de uni, omdat ik het daar wel zou kunnen
Slaat nergens op, net als jou probleem. Juist omdat je er een issue van maakt, lukt het niet!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:28
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Hey! Ik las net jou probleem en ik heb precies hetzelfde!! Als ik eenmaal een koekje op een dag gegeten heb dan denk ik bij mijzelf dat ik het toch al 'verpest'heb en ga ik die hele dag veel eten. Ook kan ik een hele week volhouden om gewoon gezond te eten maar langer dan een week lukt meestal niet endan neem ik mij daarna weer voor om maandag te beginnen en ook veel te gaan bewegen enzo. Maar naar een paar dagen lukt dat al niet meer...echt irri! Maar je bent dus niet de enigste ..!
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Lichaam & Gezondheid Eetprobleem ofzo?
sukkelaartje
5 24-08-2009 10:35
Lichaam & Gezondheid eetprobleem?
love-THE-world
333 19-06-2005 07:42
Psychologie Eetstoornis beïnvloed relatie
Verwijderd
7 12-06-2005 10:35
Psychologie mijn verhaal wil ik even kwijt
miep
9 19-02-2003 18:04
Verhalen & Gedichten Eetprobleem
Kippetje
6 03-05-2002 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.