Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2020, 17:28
Verwijderd
Ik ben aan het koken
Advertentie
Oud 15-02-2020, 17:39
Verwijderd
Ik had twee tonijnsteaks en een chocoladeletter.
Oud 16-02-2020, 16:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Inpakken is echt killing

En het is zoal kut want ik moet alles uitzoeken en zit met allemaal spullen van hem die ik nergens kan laten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-02-2020, 17:03
Verwijderd
Sorry lief maar zijn spullen zijn niet jouw probleem. Richt iets in waar jij jouw ding doet en alles opstapelt.
Oud 16-02-2020, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Inpakken is echt killing

En het is zoal kut want ik moet alles uitzoeken en zit met allemaal spullen van hem die ik nergens kan laten
Citaat:
Sorry lief maar zijn spullen zijn niet jouw probleem. Richt iets in waar jij jouw ding doet en alles opstapelt.
Dit. Alles in een doos flikkeren en het hem zelf uit laten zoeken. Niet meer jouw probleem.
Oud 16-02-2020, 17:37
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Eens! Jij moet afhandelen wat van jou is. De rest mag hij zelf uitzoeken hoor! In ieder geval niet druk om maken
Oud 16-02-2020, 17:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jullie hebben gelijk. Ik doe zijn spullen in een doos in de logeerkamer en stapel zelf de studeerkamer vol.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-02-2020, 17:57
Verwijderd
Goed zo Daan!
Oud 16-02-2020, 18:17
Verwijderd
Oud 16-02-2020, 20:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Inpakken is echt killing

En het is zoal kut want ik moet alles uitzoeken en zit met allemaal spullen van hem die ik nergens kan laten
*Kusje

Ik ben vandaag ook vanalles in dozen aan het pleuren.En er is een hoop in de prullenbak gegaan. M'n bed is uit elkaar en ik slaap nu op de grond.
Ik ben overigens zo blij met m'n vriendinnen die kwamen helpen, want m'n dude heeft echt geen ene flikker gedaan. Hij kreeg ook meteen een snauw toen 1 van de vriendinnen binnenkwam, want hij had een mening over m'n hoogslaper. 'Het boeit niet wat jouw mening is, het gaat er nu om wat het handigst is om te doen.' :')
__________________
Who's this jabroni?
Oud 16-02-2020, 20:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Thanx!

Gaat het goed bij jou? Ga je al bijna verhuizen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2020, 04:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Meer slapen zou fijn zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2020, 06:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat idd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2020, 06:26
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik zou willen dat ik tijdens werkdagen altijd braaf op tijd ging slapen
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-02-2020, 08:31
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
ik vind het zo ongekend kut dat mensen per se moeten slapen! Het is pure tijdverspilling
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 08:31
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Kutnatuur
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 08:51
Verwijderd
Citaat:
ik vind het zo ongekend kut dat mensen per se moeten slapen! Het is pure tijdverspilling
Ik hou van slapen! Het liefst slaap ik nog ff door.
Oud 17-02-2020, 08:59
Verwijderd
Slapen is underrated, zo fijn.
Oud 17-02-2020, 09:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
We hebben tegenwoordig een reisweek. DAT IS ZO ONGEKEND KUT. Wat is er kut aan? Juist. Het is verplicht. De reisweek is dat je voor een week naar het buitenland gaat met je klas. Je kan kiezen uit Londen, Berlijn, Oostenrijk (wintersport), Rome of Barcelona. Ik wil helemaal niet naar het buitenland. Ik heb extreme heimwee. Ik ben een huisbeest. WAAROM DE FUCK MOET IK DAN OOK VERPLICHT MEE?! Ik vind het schandalig dat hier niet rekening wordt gehouden met mensen die niet op reis willen. Je gaat niets doen op die reis wat leerzaam is. Het is gewoon puur citytrippen. Ik heb daar geen plek om mezelf terug te trekken, ik ga wonen bij mensen die ik niet eens ken, en daarnaast moet ik dus 24/7 SOCIAAL DOEN! Dat kan ik niet zo lang. Maar als ik dat niet doe, word ik als asociaal en kutpersoon gezien. En dat is nou ook weer niet de bedoeling. Er is blijkbaar ook geen vervangende opdracht. Zo'n reis kost alleen maar onnodig geld en is nergens voor nodig. Kan iemand mij uitleggen waarom het verplicht is?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 09:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Jezus dit was bijna in de stijl van kluun. Maar het is wel een serieuze struggle
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 09:54
Verwijderd
Omdat je het anders nooit leert om weg te gaan van huis en mammie en pappie. Je bent 16 en je wil niet een week weg van huis. Hoe moet het over een paar jaar dan als je op kamers gaat? Of wil je alleen maar bij mammie en pappie blijven. Tbh, ik zou het juist chill vinden als ik een week naar Oostenrijk of Barcelona zou gaan met de klas.
Oud 17-02-2020, 10:24
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Omdat je het anders nooit leert om weg te gaan van huis en mammie en pappie. Je bent 16 en je wil niet een week weg van huis. Hoe moet het over een paar jaar dan als je op kamers gaat? Of wil je alleen maar bij mammie en pappie blijven. Tbh, ik zou het juist chill vinden als ik een week naar Oostenrijk of Barcelona zou gaan met de klas.
als ik op mijzelf woon, dan is dat een nieuw thuis. Dus dan zal ik daar niet weg willen. Ik wil gewoon niet langer dan een weekend weg zijn van mijn vaste woonplaats. Of dat nou in mijn eigen huis of het huis van mijn ouders is
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 10:37
Verwijderd
Vraag aan je leraren waarom het verplicht is. Overleg mer je ouders.of zij eens met school willen gaan praten. En anders heb je je er bij neer te leggen.
Oud 17-02-2020, 10:38
Verwijderd
En leg je issues eens neer bij een leraar die je vertrouwt. En dan wat genuanceerder als "ik kan niet een week sociaal doen maar als ik dat niet doe vinden ze me kut."
Oud 17-02-2020, 10:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik ben ook van plan om dit om half 1 met de mentor te bespreken. Mijn ouders staan niet achter me, dus ik sta er alleen voor. Maar dat maakt niet uit. Ik heb me voorbereid, alleen vatte ik het hier even snel samen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 10:46
Verwijderd
Waarom staan je ouders niet achter je?
Oud 17-02-2020, 10:55
Verwijderd
Kwam dit tegen, ging over "blanke vla" of zoiets en een tokkie die daar zogenaamd zwaar door beledigd is "want moorkop mag ook niet meer".

Citaat:
Ik heb deze redenering nooit echt begrepen... alsof de wereld zou vergaan. Stel dat de maker van dit tekstje stug zou blijven volhouden dat het niet als grap is bedoeld en dat hij/zij echt gekrenkt wordt door dit gebruik van het woord "blank" op deze manier... al zou ik het nog steeds niet echt zou geloven, dan zou ik er echt nul problemen mee om niet meer "blank" te zeggen voor "onder water". Wat kan mij het schelen?

Het is alsof er iemand op je werk is die een geboortenaam heeft waar hij niet zo blij mee is, zeg Justus. Justus vindt zijn naam dom en wil liever als Joost door het leven gaan. "Maar je naam is toch Justus?!" zegt Fred, die om de een of andere reden witheet is over dit verzoek. Iedereen slaat zijn ogen ten hemel, maar Fred staat erop dat hierover gestemd wordt. Freds motie, om Justus Justus te blijven noemen, wordt verslagen. "Nou, dan moet iedereen mij voortaan Karel noemen!!" roept Fred met een lach. Twee weken later wordt Justus Joost, en Fred Karel genoemd. Iedereen blij, behalve Fred... ik bedoel Karel.
Oud 17-02-2020, 11:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Waarom staan je ouders niet achter je?
Omdat ze het niet met me eens zijn, en al hebben betaald
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 11:13
Verwijderd
Ik weet dat je hier niets aan hebt, dat dit voor jou alleen maar meer maakt dat je niet wilt gaan, maar het klinkt alsof het erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling zou zijn om een weekje zonder ouders van huis weg te zijn.
Oud 17-02-2020, 11:14
Verwijderd
Ik zou blij zijn als ik een weekje van mijn ouders verlost was
Oud 17-02-2020, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat je hier niets aan hebt, dat dit voor jou alleen maar meer maakt dat je niet wilt gaan, maar het klinkt alsof het erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling zou zijn om een weekje zonder ouders van huis weg te zijn.
Dit. En het klinkt alsof je er toch niks aan kunt doen, dus dan kun je je er maar het beste bij neerleggen en zoeken naar een manier waarop het wel leuk word.
Oud 17-02-2020, 11:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Eens.
Oud 17-02-2020, 12:20
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik weet dat je hier niets aan hebt, dat dit voor jou alleen maar meer maakt dat je niet wilt gaan, maar het klinkt alsof het erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling zou zijn om een weekje zonder ouders van huis weg te zijn.
Misschien heb je wel gelijk. Mentor zei eigenlijk: hou je smoel en deal with it. Dit is jammer, maar er zijn ook lichtpuntjes. Ik krijg een eigen kamer en ik mag 5 vertrouwde voorwerpen meenemen. Dus dat scheelt in ieder geval.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 12:20
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dit. En het klinkt alsof je er toch niks aan kunt doen, dus dan kun je je er maar het beste bij neerleggen en zoeken naar een manier waarop het wel leuk word.
ik ben daar dus nu mee bezig
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Misschien heb je wel gelijk. Mentor zei eigenlijk: hou je smoel en deal with it. Dit is jammer, maar er zijn ook lichtpuntjes. Ik krijg een eigen kamer en ik mag 5 vertrouwde voorwerpen meenemen. Dus dat scheelt in ieder geval.
Worden jullie tassen gecontroleerd op vertrouwde voorwerpen?

Citaat:
ik ben daar dus nu mee bezig
Goed zo.
Oud 17-02-2020, 12:49
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
We hebben tegenwoordig een reisweek. DAT IS ZO ONGEKEND KUT. Wat is er kut aan? Juist. Het is verplicht. De reisweek is dat je voor een week naar het buitenland gaat met je klas. Je kan kiezen uit Londen, Berlijn, Oostenrijk (wintersport), Rome of Barcelona. Ik wil helemaal niet naar het buitenland. Ik heb extreme heimwee. Ik ben een huisbeest. WAAROM DE FUCK MOET IK DAN OOK VERPLICHT MEE?! Ik vind het schandalig dat hier niet rekening wordt gehouden met mensen die niet op reis willen. Je gaat niets doen op die reis wat leerzaam is. Het is gewoon puur citytrippen. Ik heb daar geen plek om mezelf terug te trekken, ik ga wonen bij mensen die ik niet eens ken, en daarnaast moet ik dus 24/7 SOCIAAL DOEN! Dat kan ik niet zo lang. Maar als ik dat niet doe, word ik als asociaal en kutpersoon gezien. En dat is nou ook weer niet de bedoeling. Er is blijkbaar ook geen vervangende opdracht. Zo'n reis kost alleen maar onnodig geld en is nergens voor nodig. Kan iemand mij uitleggen waarom het verplicht is?
Het is juist goed om eens uit je comfortzone te stappen. Ik snap dat het spannend is en dat die sociale verplichtingen vermoeiend kunnen zijn, maar dit soort ervaringen zijn leerzaam en heel waarschijnlijk nog leuk ook. Geef het een kans. Als je er niet onderuit kan dan heeft het toch geen zin om te klagen. En als je je er voor open stelt dan zul je er meer van genieten.
Oud 17-02-2020, 13:04
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Worden jullie tassen gecontroleerd op vertrouwde voorwerpen?
Nee, maar er is wel gezegd dat je "niet meer mee mag nemen dan nodig" ivm met ruimte in de bus. Maar ik heb dus een klein voordeel.
Citaat:
Het is juist goed om eens uit je comfortzone te stappen. Ik snap dat het spannend is en dat die sociale verplichtingen vermoeiend kunnen zijn, maar dit soort ervaringen zijn leerzaam en heel waarschijnlijk nog leuk ook. Geef het een kans. Als je er niet onderuit kan dan heeft het toch geen zin om te klagen. En als je je er voor open stelt dan zul je er meer van genieten.
Deep down weet ik dat je vol gelijk hebt, maar toch voelt hem om een of andere reden niet prettig om naar Londen te gaan. Maar ja ik zal er maar het beste van maken
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 13:13
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
He jaapie, misschien kan je al wat dingen opzoeken over Londen die je graag zou willen zien? Dan kan je daar een beetje de aandacht op richten. En ook tijdens een schoolreisje hoef je niet fulltime gezellig te zijn, niemand is namelijk fulltime gezellig. Alleen of met een klein groepje door een grote stad lopen is ook al heel erg leuk
Verder is heimwee echt mega kut (ik heb er zelf ook last van gehad en nog steeds iedere verre reis). Wat mij helpt is bovenstaande, dus een doel voor die dag maken en daarvan genieten, dingen doen waar je je goed bij voelt (bijv buiten zijn, boek lezen op toffe lokatie/café, museum bezoeken). En als je je dan toch verdrietig voelt sta daar dan een kwartiertje bij stil en ga daarna weer verder. Weet zeker dat je 't leuk gaat hebben
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 17-02-2020, 13:15
Verwijderd
Citaat:
We hebben tegenwoordig een reisweek. DAT IS ZO ONGEKEND KUT. Wat is er kut aan? Juist. Het is verplicht. De reisweek is dat je voor een week naar het buitenland gaat met je klas. Je kan kiezen uit Londen, Berlijn, Oostenrijk (wintersport), Rome of Barcelona. Ik wil helemaal niet naar het buitenland. Ik heb extreme heimwee. Ik ben een huisbeest. WAAROM DE FUCK MOET IK DAN OOK VERPLICHT MEE?! Ik vind het schandalig dat hier niet rekening wordt gehouden met mensen die niet op reis willen. Je gaat niets doen op die reis wat leerzaam is. Het is gewoon puur citytrippen. Ik heb daar geen plek om mezelf terug te trekken, ik ga wonen bij mensen die ik niet eens ken, en daarnaast moet ik dus 24/7 SOCIAAL DOEN! Dat kan ik niet zo lang. Maar als ik dat niet doe, word ik als asociaal en kutpersoon gezien. En dat is nou ook weer niet de bedoeling. Er is blijkbaar ook geen vervangende opdracht. Zo'n reis kost alleen maar onnodig geld en is nergens voor nodig. Kan iemand mij uitleggen waarom het verplicht is?
Stel je niet aan en wees blij dat je een keer iets gaat doen wat niet met vijf dagen in de schoolbanken te maken heeft.
Oud 17-02-2020, 13:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Hey Jaapie hoe komt het dat je zo vol in de paniek schoot eigenlijk? Waarom heb je zo een extreme heimwee? Soms is het wel even handig om te denken "Waarom voel ik dit? Waarom denk ik dat?" Meta-cognitie is niet perse makkelijk, maar wel belangrijk. De gevoelens niet wegduwen, maar proberen achterhalen waar ze vandaan komen.

Verder niet nuttig, maar ik vond schoolreizen altijd gigantisch leuk. Nieuwe dingen zien, nieuwe dingen doen en wie weet heb jij ook goeie tijd. Niet te snel negatief denken. Beetje relativeren kan je leren.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-02-2020, 13:39
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik wil echt nooit meer een huis kopen. Wat een gedoe!

Wat ik erg vreemd vind, is dat het gebruikelijk is om een huis te laten taxeren pas nadat de koopovereenkomst getekend is. Je maximale hypotheek wordt bepaald door de woningwaarde, niet door vraagprijs of koopsom. Dan zou het toch logischer zijn als de getaxeerde waarde vooraf bekend is
Oud 17-02-2020, 13:40
Verwijderd
Je hoeft ook helemaal niet 24/7 sociaal te doen, je kan jezelf prima een beetje terugtrekken, zolang je maar gewoon beleefd en normaal doet.

Soms heb je gewoon meer schoppen onder je hol nodig, Japie.
Oud 17-02-2020, 13:40
Verwijderd
Huh? Wij hebben dat daarvoor laten doen en op basis daarvan kregen we een hypotheek. Onze taxateur heeft ons wel enigszins gematst.
Oud 17-02-2020, 13:50
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Wij hebben ook ons huis eerst laten taxeren!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 17-02-2020, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Wat ik erg vreemd vind, is dat het gebruikelijk is om een huis te laten taxeren pas nadat de koopovereenkomst getekend is.
Dat is dan ook helemaal niet gebruikelijk en zou ik zelfs met klem afraden.
Oud 17-02-2020, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Onze taxateur heeft ons wel enigszins gematst.
Dit is dan weer wel gebruikelijk
Oud 17-02-2020, 14:24
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Wat ik erg vreemd vind, is dat het gebruikelijk is om een huis te laten taxeren pas nadat de koopovereenkomst getekend is.
The fuck, dat is dus volstrekt niet gebruikelijk. Een taxatie alsmede bouwkundige keuring zou absoluut vóór handtekeningen moeten gaan.
Oud 17-02-2020, 14:26
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Huh? Wij hebben dat daarvoor laten doen en op basis daarvan kregen we een hypotheek. Onze taxateur heeft ons wel enigszins gematst.
Citaat:
Wij hebben ook ons huis eerst laten taxeren!
Citaat:
Dat is dan ook helemaal niet gebruikelijk en zou ik zelfs met klem afraden.
Zowel de hypotheekadviseur als de makelaars die we hebben gesproken zeiden dat het de normale gang van zaken is dat de taxatie pas wordt uitgevoerd nadat er een voorlopig koopcontract is getekend Bovendien lijkt het alsof ze het als een kleine formaliteit beschouwen. De mensen die ons huis willen kopen hebben ook het koopcontract getekend terwijl zij het huis nog niet hebben laten taxeren.

Citaat:
Dit is dan weer wel gebruikelijk
In ons geval is de getaxeerde waarde lager dan de koopsom.
Oud 17-02-2020, 14:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
He jaapie, misschien kan je al wat dingen opzoeken over Londen die je graag zou willen zien? Dan kan je daar een beetje de aandacht op richten. En ook tijdens een schoolreisje hoef je niet fulltime gezellig te zijn, niemand is namelijk fulltime gezellig. Alleen of met een klein groepje door een grote stad lopen is ook al heel erg leuk
Verder is heimwee echt mega kut (ik heb er zelf ook last van gehad en nog steeds iedere verre reis). Wat mij helpt is bovenstaande, dus een doel voor die dag maken en daarvan genieten, dingen doen waar je je goed bij voelt (bijv buiten zijn, boek lezen op toffe lokatie/café, museum bezoeken). En als je je dan toch verdrietig voelt sta daar dan een kwartiertje bij stil en ga daarna weer verder. Weet zeker dat je 't leuk gaat hebben
Waarschijnlijk gaan we naar Wembley, dat is wel leuk. Verder moet ik nog een onderzoek doen, maar daar ga ik wel wat tijd aan besteden.
Citaat:
Hey Jaapie hoe komt het dat je zo vol in de paniek schoot eigenlijk? Waarom heb je zo een extreme heimwee? Soms is het wel even handig om te denken "Waarom voel ik dit? Waarom denk ik dat?" Meta-cognitie is niet perse makkelijk, maar wel belangrijk. De gevoelens niet wegduwen, maar proberen achterhalen waar ze vandaan komen.

Verder niet nuttig, maar ik vond schoolreizen altijd gigantisch leuk. Nieuwe dingen zien, nieuwe dingen doen en wie weet heb jij ook goeie tijd. Niet te snel negatief denken. Beetje relativeren kan je leren.
Mijn kamer is een paradijs voor mij. Daar heb ik van niemand last, en kan ik doen wat ik wil. Dat is een plek waar ik me veilig voel. Ik wil zo min mogelijk mensen in mijn kamer hebben, omdat ze het paradijs kunnen schaden. Het paradijs is een plek waar ik mezelf kan terugtrekken en mezelf kan zijn. Het is een plek waar ik mezelf kan rechargen. Daarom vind ik het heel moeilijk om daar een lange tijd bij weg te zijn
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2020, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Zowel de hypotheekadviseur als de makelaars die we hebben gesproken zeiden dat het de normale gang van zaken is dat de taxatie pas wordt uitgevoerd nadat er een voorlopig koopcontract is getekend Bovendien lijkt het alsof ze het als een kleine formaliteit beschouwen. De mensen die ons huis willen kopen hebben ook het koopcontract getekend terwijl zij het huis nog niet hebben laten taxeren.
Een hypotheekadviseur is natuurlijk sowieso nogal overbodig. Zeker als hij dit soort waardeloze adviezen geeft.

Het komt dan ook verrassend vaak voor dat mensen zich op de financieringsclausule moeten beroepen omdat ze de financiering niet rondkrijgen omdat ze toch niet de hypotheek krijgen die ze hadden verwacht, en dat kan weer komen vanwege een tegenvallende taxatie.

Mema en ik kregen bij een bieding op een huis uit de jaren zestig te horen dat bouwtechnische keuring als voorwaarde niet gewaardeerd werd. Ze proberen je van alles wijs te maken en met de gekkigheid van de markt van vandaag de dag komen ze er nog mee weg ook. Maar: ga er niet in mee! Gebruik je verstand.

Citaat:
In ons geval is de getaxeerde waarde lager dan de koopsom.
Dat is dan ook niet strijdig met elkaar. Jullie verkopen een huis met waarschijnlijk leuke overwaarde, dus taxatie hoeft niet knijterhoog te zijn. Een goede taxateur heeft dat allemaal in het snotje.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.