Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 21:08
Snippie
Snippie is offline
Hoi,

...Mijn ouders hebben financiele problemen en dat is goed te merken ook. Mijn moeder is erger ziek dan anders (Heeft een chronische ziekte) Mijn vader loopt ook wat te stressen. Hij heeft het super druk en moet er nog een baan bij anders wil het niet lukken, maar die baan zit even tegen. Daarnaast gaat het steeds slechter thuis. Mijn ouders zeggen niks tegen elkaar en als ze wat zeggen dan is het niet goed. Ik maak me zorgen om mij mam want ze zit onder de plak van mijn vader. Bovendien kan ze geen kant op ze werkt niet vanwege haar ziekte. Mijn pa en ik kunnen het ook niet goed met elkaar vinden, dit heeft te maken met vroeger. De laatste tijd gaat het steeds slechter. Hij interesseert zich toch niet in mij, luisterd nooit naar mij (deed het toch al niet luisteren) ik denk zelfs dat hij niet van me houd maar misschien ga ik dan te ver. Hoe het met mezelf gaat? Met vlagen. Ik stort me op schoolwerk en probeer zo alle narigheid te vergeten. Toch is het er wel. De ruzies, de innerlijke ruzies. Je kent ze wel niks zeggen terwijl je weet dat ze gewoon ruzie hebben. Kort af zijn tegen elkaar. Ik kan er niet tegen...vooral niet als ik zie hoe mijn moeder eronder lijdt. Ik zou haar eigenlijk willen beschermen zoals is dat altijd deed, alleen weet ik niet zo goed meer hoe...
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 21:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 21:16
Thomas
Thomas is offline
----> Liefde & relatie?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:23
Snippie
Snippie is offline
Hoi Wawl,

Ik wist niet waar ik hem neer moest zetten..., vandaar
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Hoi Wawl,

Ik wist niet waar ik hem neer moest zetten..., vandaar
Maakt helemaal niet uit!

Maar over je probleem: ik zou het toch echt aankaarten bij je ouders. Misschien zien ze zelf niet dat door de financiele malaise, het gezin er niet echt op vooruit gaat wat relaties betreft.

Misschien helpt praten met je ouders. Ze gewoon wat je probleem is, ookal is dat nog zo moeilijk. En je moet duidelijk zeggen dat minder geld niet automatisch minder gelukkig maakt! Want ik heb het gevoel dat dit zo is bij jullie thuis!

Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:33
Snippie
Snippie is offline
Hoi Wawl,

Ik kan het niet echt aankaarten thuis, we praten niet echt veel met elkaar. Tja, ik met mijn ma maar nooit over problemen.

Voor de financiele problemen ging het ook al niet echt lekker, dus ik denk dat dat niks uitmaakt. Om eerlijk te zijn heb ik me thuis nooit echt thuis gevoelt (klinkt dit stom?)

Groetjes karina
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:43
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Hoi Wawl,

Ik kan het niet echt aankaarten thuis, we praten niet echt veel met elkaar. Tja, ik met mijn ma maar nooit over problemen.

Voor de financiele problemen ging het ook al niet echt lekker, dus ik denk dat dat niks uitmaakt. Om eerlijk te zijn heb ik me thuis nooit echt thuis gevoelt (klinkt dit stom?)

Groetjes karina
Het zijn en blijven je ouders. Je kunt zeker met ze praten, daar ben ik heilig van overtuigd, je moet het allemaal durven. Misschien dat, doordat jij iniatief neemt, de situatie thuis verbeterd. Dus wees jij de slimste en maak die moeilijke eerste stap!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:47
Snippie
Snippie is offline
Hoi Wawl,

Tja, ik ben alleen zo bang dat ik het fout doe. Meestal houd ik me gewoon stil. Ik durf niet tegen ze in te gaan...
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Hoi Wawl,

Tja, ik ben alleen zo bang dat ik het fout doe. Meestal houd ik me gewoon stil. Ik durf niet tegen ze in te gaan...
Je bent 17. Over een jaar hebben ze theoretisch niets meer over je te zeggen. Je ouders zouden je mening maar moeten respecteren. Ik weet dat het moeilijk kan zijn om die eerste stap te zetten, maar probeer het gewoon. Wat heb je te verliezen?

Oja, je hoeft niet telkens hoi Wawl te zetten hoor. Gebruik de quote button rechtsboven een bericht van mij!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:55
Snippie
Snippie is offline
[QUOTE]Wawl schreef:
[B]Je bent 17. Over een jaar hebben ze theoretisch niets meer over je te zeggen. Je ouders zouden je mening maar moeten respecteren. Ik weet dat het moeilijk kan zijn om die eerste stap te zetten, maar probeer het gewoon. Wat heb je te verliezen?

Ik weet het...maar ben bang voor de gevolgen...
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:56
Thomas
Thomas is offline
[QUOTE]Snippie schreef:
[B]
Citaat:
Wawl schreef:
Je bent 17. Over een jaar hebben ze theoretisch niets meer over je te zeggen. Je ouders zouden je mening maar moeten respecteren. Ik weet dat het moeilijk kan zijn om die eerste stap te zetten, maar probeer het gewoon. Wat heb je te verliezen?

Ik weet het...maar ben bang voor de gevolgen...
Welke gevolgen? Jullie elkaar toch allemaal als volwassen behandelen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:59
Snippie
Snippie is offline
[QUOTE]Wawl schreef:
Welke gevolgen? Jullie elkaar toch allemaal als volwassen behandelen?

Ik ben bang dat ik het dan erger maak en dat ze vinden dat ik het weer nit goed doe, daar ben ik zo bang voor..
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:01
Thomas
Thomas is offline
[QUOTE]Snippie schreef:
Citaat:
Wawl schreef:
Welke gevolgen? Jullie elkaar toch allemaal als volwassen behandelen?

Ik ben bang dat ik het dan erger maak en dat ze vinden dat ik het weer nit goed doe, daar ben ik zo bang voor..
Nu snap ik het even niet meer. Wat kan je dan niet goed doen?

Ohja, je moet je tags (bv [QUOTE]) wel sluiten, dat gebeurt normaal automatisch maar je verwijderd de [ /QUOTE] volgens mij steeds. Moet je maar eens proberen!

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:05
Snippie
Snippie is offline
[QUOTE]Wawl schreef:
Nu snap ik het even niet meer. Wat kan je dan niet goed doen?

Ohja, je moet je tags bv
Citaat:
wel sluiten, dat gebeurt normaal automatisch maar je verwijderd de [ /QUOTE] volgens mij steeds. Moet je maar eens proberen!
Ik kan zo veel dingen niet goed doen. Vaak weet ik niet eens wat ik fout heb gedaan, dat is mijn angst dan ook. Altijd maar weer bang zijn om iets fouts te doen en je angst niet te laten merken

ps: Heb ik het zo goed gedaan, ben bang van niet.
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 22:10.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:07
Moureen
Moureen is offline
Ik weet ook niet of dit wel het geschikte forum is, maar ik laat het nog maar effe staan.... dan kunnen anderen er ook over beslissen. Ik denk ook niet echt dat hij op liefde en relatie past
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:08
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
()

Ik kan zo veel dingen niet goed doen. Vaak weet ik niet eens wat ik fout heb gedaan, dat is mijn angst dan ook. Altijd maar weer bang zijn om iets fouts te doen en je angst niet te laten merken

ps: Heb ik het zo goed gedaan, ben bang van niet.
Waarom zou je daar bang voor zijn? Als je toch je best doet, kan je niet meer doen dan dat. Misschien wil je wel te graag dat alles perfect is. Ik zou het toch echt een keertje aankaarten bij je ouders. Dat is volgens mij de enige echte oplossing.

Je hebt het goed gedaan, maar 1 ding: je moet geen haakjes gebruiken. Moet je maar eens op wijzig drukken bij een post van je. Dan kan je zien wat je moet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:09
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Moureen schreef:
Ik weet ook niet of dit wel het geschikte forum is, maar ik laat het nog maar effe staan.... dan kunnen anderen er ook over beslissen. Ik denk ook niet echt dat hij op liefde en relatie past
Ach ja, het gaat niet over financiele problemen dus hier hoort hij niet. Het gaat daarentegen wel over de relaties en hoe het gaat binnen haar gezin. Dus misschien toch maar L&R?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:13
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Waarom zou je daar bang voor zijn? Als je toch je best doet, kan je niet meer doen dan dat. Misschien wil je wel te graag dat alles perfect is. Ik zou het toch echt een keertje aankaarten bij je ouders. Dat is volgens mij de enige echte oplossing.

Je hebt het goed gedaan, maar 1 ding: je moet geen haakjes gebruiken. Moet je maar eens op wijzig drukken bij een post van je. Dan kan je zien wat je moet veranderen.
...Ik ben bang om iets fout te doen omdat mijn pa anders boos word. Ik kan het bij hem kennelijk nooit goed doen
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:16
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
...Ik ben bang om iets fout te doen omdat mijn pa anders boos word. Ik kan het bij hem kennelijk nooit goed doen
Praat met hem, dan zal hij zeker inzien dat hij fout bezig is en dan hij niet elk uur van de dag op jou moet letten. Vertel hem, en je moeder, dat je hier heel erg mee zit. Wedden dat ze je begrijpen en merken dat er iets moet veranderen?

Goed zo, alles klopt nu!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2003, 22:20
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Praat met hem, dan zal hij zeker inzien dat hij fout bezig is en dan hij niet elk uur van de dag op jou moet letten. Vertel hem, en je moeder, dat je hier heel erg mee zit. Wedden dat ze je begrijpen en merken dat er iets moet veranderen?

Goed zo, alles klopt nu!
Ik heb eerder met hem hierover gepraat, 1 x en hij werd woest. Het is mijn schuld en hij heeft gelijk ook!
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:22
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Ik heb eerder met hem hierover gepraat, 1 x en hij werd woest. Het is mijn schuld en hij heeft gelijk ook!
Jij weet zelf beter hoe de vork in de steel steelt. Je moet je niet laten beinvloeden, want je kan echt geen enkele reden geven waarom hij gelijk heeft!

Probeer eens normaal met hem te praten dan.. heel rustig. Zeg direct dat hij niet zo woest moet worden. Je bent per slot van rekening zijn dochter. Hij houd echt wel van je!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:24
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Jij weet zelf beter hoe de vork in de steel steelt. Je moet je niet laten beinvloeden, want je kan echt geen enkele reden geven waarom hij gelijk heeft!

Probeer eens normaal met hem te praten dan.. heel rustig. Zeg direct dat hij niet zo woest moet worden. Je bent per slot van rekening zijn dochter. Hij houd echt wel van je!
Ik wel, ik doe alles fout. En nee ik twijfel of hij wel van me houd. Zo niet heeft hij groot gelijk denk ik. Ik kan niks..
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:24
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Soms twijfel of hij wel van me houd
Moet je zeker niet doen, en waarom vraag je het dan niet eens? Probeer met hem te praten als hij in een goed humeur is!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:26
Snippie
Snippie is offline
Ja moet misschien maar doen als ik moed heb verzameld..
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:31
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Ja moet misschien maar doen als ik moed heb verzameld..
Ja idd, maar doe het wel!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:31
Snippie
Snippie is offline
...misschien
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 22:33
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
...misschien
Wat heb je te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:33
Snippie
Snippie is offline
misschien wel alles
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:35
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
misschien wel alles
Van je Cu2 site:

Citaat:
Leuk dat jullie even een kijkje nemen op mijn site. Mijn gedichten gaan over de gevoelens van depressieve mensen. Waarom ik dit doe? Ik ben zelf ook depressief, nu al bijna vijf jaar. Mensen in mijn omgeving begrijpen me niet en betitelen mij en mede depressieven voor 'gek'. Om deze vooroordeel de wereld uit te helpen heb ik deze gedichten pagina gemaakt met gevoelens van depressieve mensen. Deze gedichten heb ik zelf geschreven. Hiermee hoop ik dat mensen er begrip voor krijgen en nadenken over wat ze zeggen
Ben je echt zo depressief dan? Misschien kan je hulp zoeken?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:39
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Van je Cu2 site:



Ben je echt zo depressief dan? Misschien kan je hulp zoeken?

Ik ben depri dat klopt. Ik heb al menigmaal hulp gezocht maar die hulpverlening vind dat je in een bepaalde regio moet wonen ofzo (onzin vind ik) Ik moet wachten totdat ik een eigen huis heb (ben er al mee bezig sinds mei, schiet niet echt op dus) mijn depressie is mede door thuis veroorzaakt.
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Ik ben depri dat klopt. Ik heb al menigmaal hulp gezocht maar die hulpverlening vind dat je in een bepaalde regio moet wonen ofzo (onzin vind ik) Ik moet wachten totdat ik een eigen huis heb (ben er al mee bezig sinds mei, schiet niet echt op dus) mijn depressie is mede door thuis veroorzaakt.
Oei. Daar heb ik weinig ervaring mee. Daarom kan ik je dus ook niet echt helpen, alhoewel ik dat wel graag zou willen. Maar misschien ergens anders hulp zoeken? Misschien heb je verkeerd gezocht?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:47
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Oei. Daar heb ik weinig ervaring mee. Daarom kan ik je dus ook niet echt helpen, alhoewel ik dat wel graag zou willen. Maar misschien ergens anders hulp zoeken? Misschien heb je verkeerd gezocht?
Ben het vertrouwen in hulpverlening kwijt. Heb je hoop en dan laten ze je weer vallen (daar word je pas depri van)
Ik weet dat jij me niet kan helpen toch doe je dat al. Ik kan van me af schrijven en tegen menzen die ik ken doe ik dat niet zo gauw. Ik ben al bij verschillende hulpinstanties geweest, vertrouwenspersoon, huisarts, Riagg. Ik ben twee keer uit huis geplaatst zonder dat ze precies wisten wat er aan de hand was want ik had niet alles gezegd. De eerste uithuisplaatsing (crisesopvang) had ik het naar mijn zin en de tweede (cursushuis) daar helemaal niet. Ze werkten daar met fases om punten te verdienen voor vrijheid (die mensen hadden allemaal een gedragsprobleem en ze dachten dat ze mij daar tussen kon plaatsen) ik werd alleen depresiever waardoor als gevolg een terugplaatsing naar huis werd gedaan. Nu ben ik op zoek naar een studentenflat om van daaruit alsnog hulp te zoeken.
__________________
www.cu2.nl/gedichtenpage
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:56
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snippie schreef:
*verhaaltje*
Offtopic: Ehh ik ga slapen, maar ik wens je zeer veel succes verder, en ik spreek je vast nog wel eens op het forum!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 01:49
Verwijderd
Beste Snippie,


Ik snap best dat soms depresief kan zijn maar zoals ik het verhaal lees geeft je vader best veel om je. Hij werkt zo hard om te zorgen dat jij en je moeder het goed hebben. Dat je vader weinig met je praat komt waarschijnlijk omdat jullie uit elkaar gegroeit zijn.... probeer met hem te praten en ook interesse te tonen in hem.. hij heeft het hier natuurlijk ook niet makkelijk mee... als jullie bepaalde dingen allebei leuk vinden oid probeer daar dan eens over te praten.

Over je depressie kan ik kort zijn, daar weet ik verder niet veel van.... misschien is het beste om eens korelatie en/of de kindertelefoon te bellen, niet om je probleem uit te leggen maar om adressen te vragen van instanties die je wel kunnen helpen.


In ieder geval succes... maar reken het je ouders niet te hard af, zij hebben hier ook niet voor gekozen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Problemen met geld, wat nu?
DorienFloor
1 22-04-2015 14:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap peter langhout in fin. problemen
remy476
8 06-01-2006 17:50
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Vrije tijd financielle problemen
RoelRietenstoel
2 08-04-2003 17:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De brief(!?!) van Edwin & Margarita aan (ex-)Premier Wim KOK!
Psychopath
12 16-03-2003 18:37
Liefde & Relatie Financiële problemen
Priñçé$$
29 12-03-2002 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.