Oud 09-08-2015, 21:43
12bambi34
12bambi34 is offline
Hoi,

Als je een treinkaartje koopt. Kan je dan je beginstation ook bepalen?

Zelf woon ik in Huizen, maar ik wil naar Amsterdam. Maar ik vertrek uit Bussum, maar kan een kaartje halen in Hilversum. Kan je dan ook een kaartje kopen: Bussum - Amsterdam (Retour)?

Of alleen Hilversum - A'dam?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2015, 21:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee dat kan. Dan selecteer je op de automaat eerst je eindstation (Amsterdam) en dan tik je links in het scherm op 'van' en dan verander je het station waar je op dat moment staat (Hilversum) in Bussum.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 21:54
12bambi34
12bambi34 is offline
Kan je dat ook in dat kantoortje doen? Waar een meneertje zit?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Loket? Daar kan je ook een kaartje Bussum-Amsterdam kopen ook al is het in Hilversum maar dan betaal je wel een balie toeslag. Een eticket kopen op de site van NS kan ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 22:36
12bambi34
12bambi34 is offline
Dus het is beter om t bij zo'n automaat te kopen? Ik heb dat nooit gedaan haha, kan dat gewoon met pin pas?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 22:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je geen OV-chipkaart waarmee je gewoon op saldo kunt reizen bij NS? Dat is het aller makkelijkste. Moet je wel even met je chipkaart langs de automaat om aan te geven of je eerste of tweede klas wil reizen.

Heb je geen OV-chipkaart dan raad ik je een eticket aan (kan je met ideal betalen). Bij de automaat betaal je anders een euro extra voor een wegwerp chipkaart. Bij de automaat kan je gewoon pinnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 22:39
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als je in Bussum op de trein stapt kan je daar toch een kaartje kopen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 22:49
12bambi34
12bambi34 is offline
Die heb ik wel, maar dan moet je er minimaal 20 euro op hebben staan, plus je treinkaart zelf. Dat vind ik een beetje gortig..

Maar krijg je dan een kaartje, als je met iDeal betaalt?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 22:49
12bambi34
12bambi34 is offline
Daar hebben ze geen loket. Alleen een paaltje, voor je OV chipkaart.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 23:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Daar hebben ze geen loket. Alleen een paaltje, voor je OV chipkaart.
En een automaat waar je je OV-chipkaart kunt opwaarderen, of een eenmalig kaartje kunt kopen (laatste kost 1 euro extra)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2015, 23:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar krijg je dan een kaartje, als je met iDeal betaalt?
Ja, zelf printen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 12:08
12bambi34
12bambi34 is offline
Kan dat dan bij dat kaartloket? Of moet je dat thuis doen?

Cash geld accepteert het apparaat zeker niet he?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 14:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Moet je zelf thuis doen, daarom zei ik ook "zelf printen".

Sommige automaten accepteren muntgeld. Briefgeld wordt nooit geaccepteerd. Pinnen is het handigste
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:05
12bambi34
12bambi34 is offline
Dan haal ik wel met extra toeslag. Want ik kan thuis niet printen..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:11
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Loket? Daar kan je ook een kaartje Bussum-Amsterdam kopen ook al is het in Hilversum maar dan betaal je wel een balie toeslag. Een eticket kopen op de site van NS kan ook.
De balietoeslag is afgeschaft toen de toeslag voor eenmalige chipkaarten is ingevoerd.

Citaat:
Die heb ik wel, maar dan moet je er minimaal 20 euro op hebben staan, plus je treinkaart zelf. Dat vind ik een beetje gortig..
Je hoeft niet 20 euro én de ritprijs aan saldo op je kaart te laden. Alleen die 20 euro is voldoende. Bij het inchecken wordt 20 euro als borg van je kaart gehaald. Kost je reis minder dan 20 euro, dan wordt bij uitchecken het verschil van de 20 euro en de ritprijs weer op je kaart bijgeschreven. Kost je reis meer, dan moet je het saldo op je bestemmingsstation opladen voor je kunt uitchecken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Die heb ik wel, maar dan moet je er minimaal 20 euro op hebben staan, plus je treinkaart zelf. Dat vind ik een beetje gortig..
Het is overigens niet 20 euro + de kosten van de treinreis, maar gewoon 20 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Haha, is Tochjo me net voor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kost je reis meer, dan moet je het saldo op je bestemmingsstation opladen voor je kunt uitchecken.
Nee toch? Want dan ken ik wel wat stations waar je niet meer uit komt doordat er geen automaten zijn binnen de (gesloten) poortjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2015, 15:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zo'n beetje alle stations met poortjes hebben dat
Dus wat Tochjo zegt lijkt me niet te kloppen. Hoogstens dat je bij de volgende check-in weer voldoende saldo op je kaart moet hebben om in te kunnen checken in trein, bus, tram of metro, maar dat is logisch.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
De balietoeslag is afgeschaft toen de toeslag voor eenmalige chipkaarten is ingevoerd.


Je hoeft niet 20 euro én de ritprijs aan saldo op je kaart te laden. Alleen die 20 euro is voldoende. Bij het inchecken wordt 20 euro als borg van je kaart gehaald. Kost je reis minder dan 20 euro, dan wordt bij uitchecken het verschil van de 20 euro en de ritprijs weer op je kaart bijgeschreven. Kost je reis meer, dan moet je het saldo op je bestemmingsstation opladen voor je kunt uitchecken.
Volgens mij wordt er bij inchecken geen 20 afgehaald maar 10 €.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:37
12bambi34
12bambi34 is offline
Nu snap ik er helemaal niks meer van haha.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:40
12bambi34
12bambi34 is offline
Ik haal denk ik wel zo'n kaartje. Want dat is goedkoper, dan om er saldo op te zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nu snap ik er helemaal niks meer van haha.
Is ook voor jou niet van belang als je gewoon een kaartje uit de automaat haalt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik haal denk ik wel zo'n kaartje. Want dat is goedkoper, dan om er saldo op te zetten.
Als je hierna (bijna) niet meer reist met het openbaar vervoer, is het goedkoper ja. Saldo dat overblijft op je chipkaart kun je immers weer gebruiken voor trein/bus/tram/metro.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:43
12bambi34
12bambi34 is offline
Nee, ik doe alles meestal met de scooter. Maar misschien dat ik 't in de toekomst gebruik, maar voor nu is het eenmalig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2015, 15:46
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Nee toch? Want dan ken ik wel wat stations waar je niet meer uit komt doordat er geen automaten zijn binnen de (gesloten) poortjes
Citaat:
Zo'n beetje alle stations met poortjes hebben dat
Elk station waar de poortjes gesloten zijn, moet minstens één oplaadautomaat binnen de poortjes hebben staan. Welke stations zouden die volgens jullie niet hebben?

Citaat:
Volgens mij wordt er bij inchecken geen 20 afgehaald maar 10 €.
Bij kaarten zonder abonnement 20 euro, bij kaarten met abonnement of ander kortingsproduct zoals samenreiskorting 10 euro, bij abonnement waarmee op dat tijdstip vrij gereisd mag worden 0 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik haal denk ik wel zo'n kaartje. Want dat is goedkoper, dan om er saldo op te zetten.
Ligt eraan hoe vaak je met de trein wilt gaan reizen.

Op een eenmalige chipkaart zit een toeslag van €1,- per reis en kan je niet met korting reizen

Bij een anonieme chipkaart moet je minimaal €20,- saldo hebben om te kunnen reizen met de trien en €4 voor bus, tram of metro. Voordeel is dat deze niet persoonsgebonden is. Nadeel is dat hij na 4 of 5 jaar verloopt.

Bij een persoonlijke chipkaart zonder abonnement gelden dezelfde saldo's als bij de anonieme. Echter kan je hier ook een abonnement op laten zetten zodat je met korting kan reizen als dat voordeliger is.

Bij een Weekend Vrij, Dal Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel of een Voordeelurenabonnement heb je bij de NS €10,- nodig om in te checken buiten het moment dat je vrij reist, voor de overige vervoerders geldt weer de €4,-

Reis je op saldo met een abonnement op je persoonlijke chipkaart heb je bij de NS geen saldo nodig op de kaart. De reizen die je buiten je abonnement reist worden maandelijks van je rekening afgeschreven samen met je abonnementsgeld. Voor de overige vervoerders heb je wel geld op je kaart nodig en geldt een instaptarief van €4,-
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 15:52
12bambi34
12bambi34 is offline
Dit was eigenlijk niet eens de bedoeling, dus ik ga zelden tot nooit met de trein haha. Alleen wel is met de bus.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 19:45
Verwijderd
Het minimumbedrag voor niet-abonnementhouders is trouwens €16,-
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 17:06
12bambi34
12bambi34 is offline
Wanneer is dat veranderd dan?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2015, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat was het altijd al maar gecommuniceerd wordt 20 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2015, 11:23
MarkMeerman
Avatar van MarkMeerman
MarkMeerman is offline
Citaat:
Ik haal denk ik wel zo'n kaartje. Want dat is goedkoper, dan om er saldo op te zetten.
Voor de incidentele reiziger is het voordeliger om een kaartje te kopen. Want anders zul je altijd € 20,- op je kaart moeten hebben staan. De toeslag op een wegwerp OV Chipkaart bedraagt € 1,- en deze is zeker op het station van Bussum te kopen.

Betalen zou ik doen met de pinpas
Met citaat reageren
Oud 22-09-2015, 18:00
Verwijderd
€16,- en nee want dat geld is niet weggegooid geld, als je 20 keer een los kaartje koopt dan heb je het dus al terugverdiend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De saaie boeken van het leven #1672
Miekje*
500 10-07-2012 12:21
Werk, Geld & Recht OV gestolen: hoe nu reizen?
x-spekkie-x
54 12-10-2008 12:36
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje
duivelaartje
28 30-07-2004 18:21
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje.
Ieke
0 05-06-2004 00:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.