Oud 01-08-2017, 16:24
Shailendra
Shailendra is offline
Beste allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen de studie mechanical engineering bij de TU Delft of medische natuurwetenschappen bij de VU in Amsterdam. Bij het laatstgenoemde spreekt mij onder andere de variatie in vakken best wel aan. Het punt is nu, dat aangezien je er verschillende kanten mee uit zou kunnen komen na het afronden van je bachelor (respectievelijk master), ik me eigenlijk afvroeg welke (specifiekere) baanrichtingen, naast het worden van een klinisch fysicus of laborant, mogelijk zouden zijn.

Bij voorbaat dank!

Laatst gewijzigd op 01-08-2017 om 17:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2017, 17:39
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Bij een studie aan de universiteit, krijg je bijna altijd wel een baan, als je maar wil. Ik zou zeggen, doe een studie die je wilt, 500€ minder verdienen maar een leuke baan, of 500€ meer voor een baan wat je minder leuk lijkt. Wij kunnen natuurlijk jou interesses niet bepalen! Succes
Met citaat reageren
Oud 01-08-2017, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Veel mensen gaan na zo'n studie promotieonderzoek doen (als AIO) en na hun promotie aan het werk al postdoc als leider van een onderzoeksgroep in een academisch centrum.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Bij een studie aan de universiteit, krijg je bijna altijd wel een baan, als je maar wil.
Nee, niet waar, genoeg studies die qua baanperspectief vrijwel waardeloos zijn. Maar voor de twee studies die ze opnoemde geldt dat niet. Zie onderzoeken van Elsevier.


Citaat:
Ik zou zeggen, doe een studie die je wilt, 500€ minder verdienen maar een leuke baan, of 500€ meer voor een baan wat je minder leuk lijkt. Wij kunnen natuurlijk jou interesses niet bepalen! Succes
Haar vraag ging helemaal niet over wat ze leuker vindt. Ze stelt een gerichte vraag, namelijk welke specifieke baanrichtingen er zijn bij de twee door haar gekozen studies.

Je stelling is overigens niet zo zwart wit, zeker bij het bepalen van studie is het echt niet zo simpel om te zeggen dat je 500 euro meer of minder (per maand neem ik aan? Bruto of netto?) kunt verdienen met de ene studie dan wel de andere studie. En als iemand bijvoorbeeld heel erg van reizen houdt, kan die 500 euro per maand extra betekenen dat zij ieder jaar ver op reis kan, en wellicht heeft die persoon een iets minder leuke baan daar voor over. Ik noem maar een dwarsstraat, er zijn veel meer mogelijkheden op deze manier natuurlijk.

Je antwoord is goed bedoeld maar in dit geval slaat het helemaal de plank mis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 09:02
Verwijderd
TS, ik ken de studies inhoudelijk absoluut niet goed genoeg om er iets over te zeggen. Wel zie ik dat Elsevier er dit over zegt:

ME in Delft staat hoog aangeschreven. Over Medische Natuurwetenschappen op de VU staat helaas niets specifieks. Wel is de VU in het algemeen de slechtst aangeschreven Universiteit van Nederland. En dat is ook niet nipt, hun scores zijn dramatisch in vergelijking met de rest.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 14:49
Shailendra
Shailendra is offline
Dankjulliewel voor het reageren, really appreciate it! Mede door deze comments heb ik uiteindelijk besloten toch voor ME te gaan. (P.S.: ik ben een jongen, maar ik begrijp de verwarring )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.