Oud 08-09-2017, 17:52
pittignonchalan
pittignonchalan is offline
Hey, voor ik aan mijn vraag begin zal ik even wat achtergrondinformatie over mezelf meegeven.
Ik ben 20 jaar en heb in het middelbaar een TSO richting gevolgd namelijk elektronica en elektrotechnieken. Hierna ben ik grafische en digitale media (bachelor) gaan volgen en na een half jaar gestopt omdat het mijn ding niet was, dus een half jaar gewerkt en vervolgens begonnen met interactive multimedia design in Mechelen (ook een bacheloropleiding).
Het eerste semester ging goed, ik vond het een leuke richting maar had wel 2 herexamens.
Het tweede semester viel wat harder tegen, vanaf toen begonnen de 'kutvakken' de overhand te nemen tegenover de leuke vakken en ben ik wat nonchalant omgegaan met mijn schoolwerk, uiteindelijk heb ik de (nogal impulsieve) beslissing genomen om te stoppen met die richting met het plan om te gaan werken en later een nieuwe studie te beginnen, ook mijn herexamens heb ik niet meegedaan omdat ik naar zoveel mogelijk festivals ben gegaan

Nu enkele maanden later heb ik er wel wat spijt van omdat ik wel degelijk nog wil verder studeren. Ik denk ook niet dat er een andere richting is die me beter ligt dus ga ik waarschijnlijk dezelfde richting weer doen (ik sta wel open voor suggesties!) maar het moet in de buurt zijn (ik woon in Geel) want ik mag niet op kot van mijn ouders, wat ik volledig begrijp aangezien ik altijd al heel nonchalant ben geweest t.o.v. mijn schoolwerk.

Nu mijn vraag is of ik de vakken waarvoor ik gebuisd ben niet kan opvullen door na mijn werk avondschool te volgen waardoor ik over 1-2 jaar in het tweede jaar IMD kan beginnen ipv weer het eerste jaar te moeten doen. Ik besef dat dit iets is dat ik met het opleidingshoofd van IMD moet overleggen maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die het op dezelfde manier hebben gedaan, en of dit wel meevalt qua prijs e.d. en of jullie er later moeilijkheden mee hebben gehad of niet.

De vakken waarvoor ik gebuisd ben zijn:
-Programmeren (basis Java, die leerkracht kon echt absoluut geen les geven)
-Engels / Frans (ook vrij basis maar veel vakterminologie)
-Visual Content Creation (== designatelier, basis illustrator)
-Professionele Ontwikkeling
-Databanken (MySQL en héél klein beetje PHP denk ik)
-Webanimatie ( in CSS, waarom weet ik ook niet)
-Statistiek ( Excel)
-Communicatievaardigheden
-Project (applicatieontwikkeling, we hoefden de app zelf niet maken, alles er rond wel)

Dit zijn er heel wat ik weet het (dit komt omdat ik van het tweede semester maar 2-3 examens heb meegedaan) maar bv. visual content en prof. ontwikkeling kan ik perfect meenemen naar het tweede jaar, het zijn gewoon een aantal taken waar ik werk in moet stoppen.

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan en heb voorlopig enkel cursussen gevonden voor statistiek, MySQL en applicatieontwikkeling, maar die laatste twee cursussen zijn nog niet helemaal af blijkbaar dus hier kan ik nog niet meteen mee beginnen.

Als jullie mij wat op weg kunnen helpen met ervaringen en waar ik cursussen zou kunnen volgen zou ik dit zeer op prijs stellen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2017, 19:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je zou eerst eens op school moeten navragen of je inderdaad hoger in mag stromen als je die cursussen doet. Het zou best kunnen dat ze dat niet erkennen, of dat bijvoorbeeld de vakken die je wel gehaald hebt straks zijn verlopen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-09-2017, 22:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het goed is, is het studiejaar in België nog niet begonnen toch? Kan je niet komend jaar al wat vakken inhalen en in september 2018 aan het tweede jaar beginnen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 14:06
pittignonchalan
pittignonchalan is offline
Bedankt voor de snelle reacties, ik zal inderdaad eerst een horen of ze dit zelfs wel erkennen. Het leek me eerst nogal knullig om te vragen of dit ging zonder zelf met cursussen af te komen, zo kunnen ze niet weten of dit overeen komt met hun lessen dacht ik zo.

Citaat:
Als het goed is, is het studiejaar in België nog niet begonnen toch? Kan je niet komend jaar al wat vakken inhalen en in september 2018 aan het tweede jaar beginnen?
Het probleem is ook dat ik thuis heb verteld dat vond dat deze richting te veel 'onnuttige' vakken had in mijn ogen, en dat ik me komend jaar nuttig wou bezighouden, door te gaan werken dus. Daarom vind ik dat ik mij ook moet houden aan mijn woord, het kost mijn ouders immers alleen maar geld...
Wat ik misschien wel kan doen is halftijds gaan werken tot het tweede semester begint, het eerste semester zijn er niet zo veel vakken die ik moet inhalen dus als ik wat geluk heb met mijn uurrooster lijkt me dit wel haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 14:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het probleem is ook dat ik thuis heb verteld dat vond dat deze richting te veel 'onnuttige' vakken had in mijn ogen, en dat ik me komend jaar nuttig wou bezighouden, door te gaan werken dus. Daarom vind ik dat ik mij ook moet houden aan mijn woord, het kost mijn ouders immers alleen maar geld...
Wat ik misschien wel kan doen is halftijds gaan werken tot het tweede semester begint, het eerste semester zijn er niet zo veel vakken die ik moet inhalen dus als ik wat geluk heb met mijn uurrooster lijkt me dit wel haalbaar.
Studeren is ook nuttig. Zelfs als jij het vak niet zo boeiend vindt, een vak zit niet voor niets in je curriculum. Hoe eerder je klaar bent, hoe sneller je (meer) geld kunt gaan verdienen. Na je opleiding verdien je hoogstwaarschijnlijk meer dan nu.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 19:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat je ouders liever hebben dat je zo snel mogelijk een diploma haalt maar je eigen idee is ook goed denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.