Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2017, 16:24
Verwijderd
kan geneeskunde na humane

Laatst gewijzigd op 09-01-2018 om 19:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2017, 20:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je verpleegkundige wil worden zul je verpleegkunde moeten studeren aan een hogeschool.
Hier een voorbeeld uit Antwerpen met de toelatingseisen: https://www.ap.be/gezondheid-en-welz...oorwaarden/158

Kun je niet nu al beginnen met je wetenschappen bij te spijkeren? Heb je dat al eens gevraagd op school? Hoe meer tijd je ervoor neemt, hoe groter de kans dat het lukt
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-10-2017, 07:05
Verwijderd
Dankuwel voor deze informatie. En ik zal het ook gaan vragen als het mogelijk is want dat zou me heel veel helpen!!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2017, 20:04
Oreonatic
Oreonatic is offline
Dag Luanax,

Ik heb Latijn-Wiskunde gestudeerd en studeer momenteel geneeskunde. Hoewel ikzelf van de eerste keer door was, moet ik toegeven dat het zonder enige wetenschappen vrijwel onmogelijk is om te slagen. Het wiskundig niveau ligt niet bepaald hoog, maar fysica, chemie en zelfs biologie zijn verschrikkelijk voor mensen die wel wetenschappen hebben gehad. Ik had maar 1 uur bio per week en had vrijwel altijd 90% en had op mijn ingangsexamen ook maar 6/15, daarbij is fysica en vooral chemie onmogelijk om op een korte tijd volledig te verwerken aangezien het zeer veel eist qua oefeningen en begrip. Ik zou het wel aanraden om het te proberen in uw vijfde jaar om te kijken of het echt wel iets is wat je wilt, want het tempo ligt verschrikkelijk hoog en het eist zeer veel inspanning en motivatie.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2017, 19:46
Verwijderd
Ik heb Latijn-Wiskunde gestudeerd en studeer momenteel geneeskunde. Hoewel ikzelf van de eerste keer door was, moet ik toegeven dat het zonder enige wetenschappen vrijwel onmogelijk is om te slagen.

Hallo, bedankt voor je reactie, maar denk je dat het echt niet mogelijk is? Ik ken zelfs iemand die van TSO komt en geneeskunde is gaan studeren, en dat gaf me wel moed!!

Laatst gewijzigd op 09-01-2018 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2017, 07:13
TokenZ
TokenZ is offline
Hoi! Ik kom zelf uit Nederland en voor ons was het examen ook een groot obstakel (slechts 10% van deze groep haalt het). Wat helpt is jezelf gewoon goed voorbereiden. Dit is een kwestie van maanden van tevoren beginnen met studeren (ik ben zelf 8 weken van tevoren begonnen, en uiteindelijk met 27 van de 40 punten geslaagd). Ook een aantal van mijn vrienden die zelf geen achtergrond hadden met wetenschappen zijn er door toch hard te werken doorheen gekomen.

Ze gaan volgend jaar wel een nieuw examen introduceren, dus het gaat wat moeilijker in te schatten. Maar wat enorm heeft geholpen is de oude examenvragen goed te studeren.

*knipt de reclame eruit*

Mvg,
Jelle

Laatst gewijzigd op 01-11-2017 om 07:58.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Hoi! Ik kom zelf uit Nederland en voor ons was het examen ook een groot obstakel (slechts 10% van deze groep haalt het). Wat helpt is jezelf gewoon goed voorbereiden. Dit is een kwestie van maanden van tevoren beginnen met studeren (ik ben zelf 8 weken van tevoren begonnen, en uiteindelijk met 27 van de 40 punten geslaagd). Ook een aantal van mijn vrienden die zelf geen achtergrond hadden met wetenschappen zijn er door toch hard te werken doorheen gekomen.

Ze gaan volgend jaar wel een nieuw examen introduceren, dus het gaat wat moeilijker in te schatten. Maar wat enorm heeft geholpen is de oude examenvragen goed te studeren.

*knipt de reclame eruit*

Mvg,
Jelle



Heel erg bedankt je hebt me echt wel moed gegeven!!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2017, 01:41
Verwijderd
Hallo allemaal!! Ik heb super goed nieuws, heb mijn examens namelijk afgelegd en heb een super goed rapport!! 81% met héél goed ( alles boven de 85%) op de wetenschappelijke vakken en 82% op wiskunde, nu heb ik dus besloten om volgend jaar moderne talen WETENSCHAPPEN te gaan doen. Dan heb ik dus 1u bio, 2u fys, 2u chemie & 4u wiskunde. Slaagpercentage op toelatingsexamen geneeskunde is 70%! Ik heb dit met mijn zorgcoordinator,directeur,.. allemaal besproken en ze zien er helemaal geen probleem in want ik heb toch goede punten. Wou het even laten weten dank jullie allemaal voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 27-12-2017, 07:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Gefeliciteerd!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-12-2017, 09:29
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wat goed! Gefeliciteerd en leuk dat je het even laat weten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Demotivatie onder studenten
Love & Peace
67 12-04-2008 22:02
Algemene schoolzaken lotingsuitslag -> hoe laat?
coldplayfan
100 27-07-2005 15:25
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24
Algemene schoolzaken geneeskunde
alienx
12 07-06-2002 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.