Oud 30-07-2017, 23:51
Verwijderd
Hallo.. omdat ik de laatste tijd heel veel pijn in mijn buik en rondom mijn vagina heb moet ik volgende week voor een onderzoek naar het ziekenhuis. Ik moet dus naar een of andere geanycoloog (ofzo) en die gaat dingen doen. Ik ben echt heel erg bang en ik moet ook een klysma ding. Kan iemand mij uitleggen wat ze hier precies doen en wat ik kan verwachten? Ik heb al dingen opgezocht maar kon niet zo veel vinden... Help mij alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 31-07-2017, 08:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een vriendin van mij heeft dit recent ook gehad. Heel vervelend om al die onderzoeken te ondergaan, maar het is natuurlijk wel voor je eigen welzijn. Vraag gerust aan de dokters om uit te leggen wat ze gaan doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2017, 10:02
Verwijderd
Ik durf het niet te vragen. Zou jij het uit kunnen leggen??
Met citaat reageren
Oud 31-07-2017, 14:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Gaat een van je ouders mee naar de afspraak? Dan kan je ook vooraf met hun bespreken hoe je je voelt en kunnen zij de vragen stellen die jij niet durft te stellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2017, 18:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Meestal leggen artsen van te voren wel zo ongeveer uit wat ze gaan doen. Mocht de arts dit niet doen dan mag je daar gerust naar vragen, dat is echt niet abnormaal.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2017, 01:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Een klysma is vloeistof in je anus om hem leeg te maken.
Verder is het heel erg afhankelijk van wat ze denken er met je aan de hand kan zijn. Als je nog maagd bent dat zeker aangeven, dan houden ze er rekening mee. Zo niet wees daar ook eerlijk over, ook met je ouders in de buurt, dat kan namelijk invloed hebben op de mogelijke diagnoses. Ik kan wel de gynaecologische onderzoeken opnoemen, maar wat ze wel of niet gaan doen is moeilijk te voorspellen en ik vraag me af hoe zinvol het is.
Geef gewoon aan dat je het eng vind, je bent echt niet de enige. Geef aan als je even pauze wil oid. Het is eng, maar komt echt goed. Zo'n dokter heeft zoveel gezien, het is voor jou het meest vervelend.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Een klysma is vloeistof in je anus om hem leeg te maken.
Verder is het heel erg afhankelijk van wat ze denken er met je aan de hand kan zijn. Als je nog maagd bent dat zeker aangeven, dan houden ze er rekening mee. Zo niet wees daar ook eerlijk over, ook met je ouders in de buurt, dat kan namelijk invloed hebben op de mogelijke diagnoses. Ik kan wel de gynaecologische onderzoeken opnoemen, maar wat ze wel of niet gaan doen is moeilijk te voorspellen en ik vraag me af hoe zinvol het is.
Geef gewoon aan dat je het eng vind, je bent echt niet de enige. Geef aan als je even pauze wil oid. Het is eng, maar komt echt goed. Zo'n dokter heeft zoveel gezien, het is voor jou het meest vervelend.

Waaaaaacht wat?!?! Ze gaan dus vloeistof in m'n kont spuiten?! Nu wil ik hele maal niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 09:53
Verwijderd
Stel je niet aan. Je hebt klachten dus is onderzoek goed. Natuurlijk is het niet prettig maar het is ook niet rampzalig. Je gezondheid is veel belangrijker dan gejank over een klysma.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 18:59
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik snap dat je er tegenop ziet maar als het nodig is moet je het gewoon laten doen. Tip: misschien fijn om er in een jurkje naartoe te gaan. Tijdens het onderzoek kan die omhoog en dan is het in de minu(u)t(en) daar voor en na wat bedekter.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 22:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Een klysma is echt net zo'n drama, ik kan veel vervelendere dingen bedenken Het is ongemakkelijk en voelt wat raar, maar niet pijnlijk ofzo.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 00:39
Verwijderd
Gelukkig dan
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 00:18
Verwijderd
Dus als eerste. Mijn afspraak is 5 dagen verzet. Dat begint al lekker. Ik moest mee naar een klein kamertje waar ik al mijn kleren uit moest trekken. Ookal had ik een jurkje aan zoals gezegd. (Ja ik luister XD) toen moest ik mee naar een hele koude ruimte waar dus de stoel stond. Ik had wel een hele aardige zuster die mij goed begreep. Ik heb uitgelegd dat ik het best eng vond en toen heeft ze heel voorzichtig alles gedaan en uitgelegd. Dat vond ik heel fijn. Toen moest ik gaan zitten en kreeg ik een slangetje in mijn poepgaatje. Het voelde heel erg raar. Ik moest al snel naar de wc daarna. Toen moest ik weer gaan zitten en toen kwam de eendenbek. Het was de kleinste mogelijk de zuster duwde hem heel voorzichtig in mijn vagina en het deed veel pijn. Toen moest ik bloeden en ze zei dat de eendenbek niet groot genoeg was en dat er dus een grotere in moest. Het deed veel pijn en ik bloede best wel erg. Toen het klaar was mocht ik me weer aankleden. Nu zit ik thuis en m'n hele heup doet nog steeds pijn. (Rond de vagina en anus.) Er komt ook nog bloed uit mijn vagina tijdens het plassen? Is dit normaal of moet ik het ziekenhuis bellen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 07:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Niet heel gek dat het pijnlijk en geďrriteerd is, maar als jij je er zorgen over maakt: Bel dan gerust het zoekhuis. Een pijnstiller nemen helpt in elk geval al tegen de pijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-08-2017, 03:46
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Een klysma is echt net zo'n drama, ik kan veel vervelendere dingen bedenken Het is ongemakkelijk en voelt wat raar, maar niet pijnlijk ofzo.
mri in je achterste... steken ze ding er in die ook nog eens opblaast
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 23:36
Verwijderd
Dussss ik heb 2 weken gewacht en tijdens het opstaan heb ik nog steeds stevige pijn in mijn buik en rond m'n anus. Zou ik nu niet het ziekenhuis eens moeten bellen?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2017, 00:10
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Dat lijkt me wel handig als je er af wilt komen / wil weten wat het is
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 00:42
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat was de conclusie van het onderzoek, en zeiden ze iets over het bloeden?

Als je je zorgen maakt zou ik zeker naar de dokter gaan. Vrouwen worden soms minder serieus genomen door artsen (artikel, bron) dus het kan oké zijn om aan te dringen.

Laatst gewijzigd op 28-08-2017 om 02:14.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Fout van het ziekenhuis
-(L)-
44 28-01-2005 16:11
Psychologie Moeder opeens in het ziekenhuis.
Silvie
23 14-01-2005 11:36
Verhalen & Gedichten Nieuw kinderged.+tek. ('in het ziekenhuis')
Anno 1986
5 14-08-2004 17:44
Verhalen & Gedichten uitgeluld (zo moet het heten als het klaar is...)
Verwijderd
4 05-12-2003 14:55
De Kantine Kom net uit het ziekenhuis...
Rabbi Daniel
2 21-11-2002 19:50
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.