Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2010, 22:03
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
waarom zet men lijst17 hier neer als een belachelijke partij. Heeft men het partijprogramma gelezen en vond men dat slecht, of vindt men dat gewoon omdat ze hip-en-jong doen?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Advertentie
Oud 05-06-2010, 22:03
Verwijderd
Citaat:
oh joh, ik dacht dat D66 redelijk rechts was.
Nee, ze zijn meer links dan rechts.
Oud 05-06-2010, 22:04
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik heb geen idee hoe het Belgische systeem in elkaar zit Het stemmen op partijen is wel redelijk duidelijk ja, maar daarna moet er dus een meerderheidscoalitie gevormd worden, waarbij alle partijen moeten inleveren aan standpunten & uiteindelijk blijft er maar weinig over van de oorspronkelijke standpunten
Als je in België stemt ben je niet eens zeker of de partij met een meerderheid in de regering blijft de regering is al 2 keer gevallen over hetzelfde stomme dosier...
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-06-2010, 22:05
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
misschien dacht ik dat omdat bij stemwijzer de rechtste partijen altijd ver van mij af staan, en D66 daar ook tussen staat. Maar ze zullen dan wel iets anders hebben waar ik het blijkbaar niet mee eens ben.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 05-06-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat D66 daar niet nog een keer intrapt.
Als D66 werkelijk een beter NL wil dan wel. Ze weten dan dondersgoed dat het of D66 wordt of PVV en dan moet meneertje Pechtold maar eens zijn verantwoordelijkheid nemen waar hij CDA en VVD zo graag op wijst als het aankomt op regeren met de PVV.
Oud 05-06-2010, 22:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, maar ze zijn wel het meest links imo.
Dat vind ik niet. Ze zijn zeker links, maar het is een fabel dat GL het meest links is. Ik denk zelfs dat GL en VVD dichter bij elkaar liggen dan Rutte durft toe te geven.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
vvd+cda (+d66)
Waarom zou je in hemelsnaam nog een keer het cda in het kabinet willen?
Oud 05-06-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik niet. Ze zijn zeker links, maar het is een fabel dat GL het meest links is. Ik denk zelfs dat GL en VVD dichter bij elkaar liggen dan Rutte durft toe te geven.
Absoluut niet, op ongeveer alle belangrijke punten zijn ze het met elkaar oneens. Ze hebben een aantal punten waar ze het met elkaar eens zijn, maar dat zijn meer punten waarop je met andere partijen een compromis zou kunnen sluiten.
Oud 05-06-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je in hemelsnaam nog een keer het cda in het kabinet willen?
Omdat ze de meeste standpunten van de VVD willen realiseren.
Oud 05-06-2010, 22:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als D66 werkelijk een beter NL wil dan wel. Ze weten dan dondersgoed dat het of D66 wordt of PVV en dan moet meneertje Pechtold maar eens zijn verantwoordelijkheid nemen waar hij CDA en VVD zo graag op wijst als het aankomt op regeren met de PVV.
Ik denk dat het vooral grote woorden zijn van het CDA en VVD om te dreigen met regeren met de PVV. CDA en VVD zijn namelijk Balkenende I waarschijnlijk nog niet vergeten, daarbij sluit Balkenende regeren met de PVV vrijwel uit, en is er binnen de VVD ook veel verzet tegen regeren met de PVV. Maar ik denk wel dat als het puntje bij het paaltje komt D66 of GL met CDA/VVD gaan regeren als het met PvdA/VVD niet lukt.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het vooral grote woorden zijn van het CDA en VVD om te dreigen met regeren met de PVV. CDA en VVD zijn namelijk Balkenende I waarschijnlijk nog niet vergeten, daarbij sluit Balkenende regeren met de PVV vrijwel uit, en is er binnen de VVD ook veel verzet tegen regeren met de PVV. Maar ik denk wel dat als het puntje bij het paaltje komt D66 of GL met CDA/VVD gaan regeren als het met PvdA/VVD niet lukt.
Ik zie het met GL niet gebeuren. GL is enkel een optie voor GL/PvdA/VVD, maar VVD en PvdA gaan niet samen. GL is geen optie voor CDA/VVD
Oud 05-06-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze de meeste standpunten van de VVD willen realiseren.
Pfff
Oud 05-06-2010, 22:10
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
CU / CDA / VVD

is dat niet mogelijk?

(heeft er niet bar veel verstand van)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 05-06-2010, 22:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
waarom zet men lijst17 hier neer als een belachelijke partij. Heeft men het partijprogramma gelezen en vond men dat slecht, of vindt men dat gewoon omdat ze hip-en-jong doen?
Beide. Kom op, het is toch geen serieuze kandidaat. Wil je echt een partij in de kamer met een partijprogramma dat in twee weken in elkaar is geflanst, met een groepje mensen die elkaar pas een paar maanden kennen, dat amateuristisch handelt, en waarbij het e.e.a. nog steeds wordt ingefluisterd door BNN? Ik ben zeker voor een partij die opkomt voor jongeren (kijk eens voor een aardig voorbeeld naar STIP in Delft), maar dat is niet Lijst 17.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zie het met GL niet gebeuren. GL is enkel een optie voor GL/PvdA/VVD, maar VVD en PvdA gaan niet samen. GL is geen optie voor CDA/VVD
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat VVD en PvdA niet samen gaan. In mijn ogen is Paars nog altijd een van de kabinetten geweest die het meeste bereikt heeft in Nederland, en dat was niet in het minste omdat het CDA er geen deel van uitmaakte.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
CU / CDA / VVD

is dat niet mogelijk?

(heeft er niet bar veel verstand van)
Da's geen meerderheid volgens mij (los van het feit dat ik nu wel even genoeg christelijke regeringsinvloed in de afgelopen 8 jaar heb gezien).
Oud 05-06-2010, 22:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zie het met GL niet gebeuren. GL is enkel een optie voor GL/PvdA/VVD, maar VVD en PvdA gaan niet samen. GL is geen optie voor CDA/VVD
Balkenende claimt dat zijn droomcoalitie VVD/CDA/D66/GL is, dus ik denk dat GL voor het CDA wel een optie is. En ik heb Rutte nog nooit horen zeggen dat hij GL uitsloot.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:14
Verwijderd
Omg, ik zag mn achterhoofd op tv.
Oud 05-06-2010, 22:14
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Beide. Kom op, het is toch geen serieuze kandidaat. Wil je echt een partij in de kamer met een partijprogramma dat in twee weken in elkaar is geflanst, met een groepje mensen die elkaar pas een paar maanden kennen, dat amateuristisch handelt, en waarbij het e.e.a. nog steeds wordt ingefluisterd door BNN? Ik ben zeker voor een partij die opkomt voor jongeren (kijk eens voor een aardig voorbeeld naar STIP in Delft), maar dat is niet Lijst 17.
als die partij een goed programma heeft waar ik het mee eens ben, ja.
(ik weet alleen nog niet zeker of dat zo is)


wat vind je daadwerkelijk slecht aan hun programma?


btw: dat hele jongerengedoe boeit me trwns niet, ik vond het ook prima als ze een partij voor ouderen waren, maar ze hebben dezelfde standpunten als ik.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 05-06-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
waarom zet men lijst17 hier neer als een belachelijke partij. Heeft men het partijprogramma gelezen en vond men dat slecht, of vindt men dat gewoon omdat ze hip-en-jong doen?
Zo amateuristisch is Lijst17:

Oud 05-06-2010, 22:16
Verwijderd
En nu het kapje van mn pet.
Oud 05-06-2010, 22:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
als die partij een goed programma heeft waar ik het mee eens ben, ja.
(ik weet alleen nog niet zeker of dat zo is)


wat vind je daadwerkelijk slecht aan hun programma?


btw: dat hele jongerengedoe boeit me trwns niet, ik vond het ook prima als ze een partij voor ouderen waren, maar ze hebben dezelfde standpunten als ik.
Ten eerste vind ik slecht aan het partijprogramma dat als ik het open op hun site, ik het "voorlopige programma" krijg. En die 17 standpunten... Tja... Herkenbaar, niet concrete oneliners waar ik niks aan heb.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ohja, en bij die éne lijst hebben we ook nog die niet nader te noemen kandidaat die niet nader te noemen dingen met niet nader te noemen dames en niet nader te noemen webcams gedaan schijnt te hebben.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 05-03-2014 om 10:20. Reden: het toezicht van een wereldlijke of kerkelijke overheid op uitingen in woord en geschrift die haar onwelgevallig zouden zijn
Oud 05-06-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ohja, en bij die éne lijst hebben we ook nog die niet nader te noemen kandidaat die niet nader te noemen dingen met niet nader te noemen dames en niet nader te noemen webcams gedaan schijnt te hebben.
zomg ik wist wel dat X actief was in de politiek, maar ik dacht alleen lokaal

Laatst gewijzigd op 05-03-2014 om 10:20. Reden: het toezicht van een wereldlijke of kerkelijke overheid op uitingen in woord en geschrift die haar onwelgevallig zouden zijn
Oud 05-06-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ohja, en bij die éne lijst hebben we ook nog die niet nader te noemen kandidaat die niet nader te noemen dingen met niet nader te noemen dames en niet nader te noemen webcams gedaan schijnt te hebben.
Je hebt het over ?

En @ youtube filmpje.

Laatst gewijzigd op 05-03-2014 om 10:20. Reden: het toezicht van een wereldlijke of kerkelijke overheid op uitingen in woord en geschrift die haar onwelgevallig zouden zijn
Oud 05-06-2010, 22:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb het natuurlijk over niemand.

Ik kijk nu naar een spionnenfilm. Mijn ex-vriend heeft een piemel van 25 cm, die had ik in mijn hand.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 05-03-2014 om 09:40. Reden: het toezicht van een wereldlijke of kerkelijke overheid op uitingen in woord en geschrift die haar onwelgevallig zouden zijn
Oud 05-06-2010, 22:23
Verwijderd
Oud 05-06-2010, 22:23
Verwijderd
Morgenavond debatteert Lijst17 mee tegen andere partijen, volgens mij op Ned3. Eens kijken hoever ze daarin komen
Oud 05-06-2010, 22:23
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Zo amateuristisch is Lijst17:

[filmpje]

ja sorry, maar ik vind het redelijk goed. Het is inderdaad nog niet af, en dat is een beetje jammer. Ze zijn nog maar net begonnen. Maar ik heb wel veel vertrouwen in wat ze uiteindelijk kunnen gaan doen. Jammer dat pas over vier jaar weer verkiezingen zijn.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 05-06-2010, 22:24
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Lijst 17 lijkt me een beetje *deeuuuh*
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-06-2010, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Jammer dat pas over vier jaar weer verkiezingen zijn.
Dat is maar afwachten natuurlijk
Oud 05-06-2010, 22:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ja sorry, maar ik vind het redelijk goed. Het is inderdaad nog niet af, en dat is een beetje jammer. Ze zijn nog maar net begonnen. Maar ik heb wel veel vertrouwen in wat ze uiteindelijk kunnen gaan doen. Jammer dat pas over vier jaar weer verkiezingen zijn.
Ja, het is vooral jammer dat het niet af is en er volgende week al verkiezingen zijn. En jammer dat er ruzie was omdat de kinders het niet eens konden worden over wie er op 1 moest staan. En dat ze een hippe naam hadden bedacht, die helaas al geregistreerd was. En dat ze zich niet realiseren dat je een stevige politieke beweging niet in twee maanden kunt opzetten.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:26
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wie maakt het nieuwe topic is een minuutje?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-06-2010, 22:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lijst 17 lijkt me een beetje *deeuuuh*
In België heb je toch ook wel van die gekke partijen?
__________________
you're not my demographic
Oud 05-06-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Wie maakt het nieuwe topic is een minuutje?
Degene die als eerste is
Oud 05-06-2010, 22:28
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
In België heb je toch ook wel van die gekke partijen?
1 keer zoiets gehad ja en anders gewoon partijen die niet realistish zijn en die meestal direct de kiesdrempel niet halen
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-06-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
ja sorry, maar ik vind het redelijk goed. Het is inderdaad nog niet af, en dat is een beetje jammer. Ze zijn nog maar net begonnen. Maar ik heb wel veel vertrouwen in wat ze uiteindelijk kunnen gaan doen. Jammer dat pas over vier jaar weer verkiezingen zijn.
Wat vind je goed? Kijk, lege kantoorpanden omzetten tot studentenwoningen, prima, maar plannetjes als "iedere scholier een OV-jaarkaart" is financieel onhaalbaar. En dat ze niet eens haar voorstellen kan geven met voorlopige cijfers is ook een enorm zwaktebod.
Oud 05-06-2010, 22:31
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ja, het is vooral jammer dat het niet af is en er volgende week al verkiezingen zijn. En jammer dat er ruzie was omdat de kinders het niet eens konden worden over wie er op 1 moest staan. En dat ze een hippe naam hadden bedacht, die helaas al geregistreerd was. En dat ze zich niet realiseren dat je een stevige politieke beweging niet in twee maanden kunt opzetten.
nja, dat komt door BNN natuurlijk, die konden niet genoeg kijkcijfers krijgen wanneer ze een jaar voor de verkiezingen al met dat programma begonnen.

Maar inderdaad, de rest, jammer.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 05-06-2010, 22:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zo amateuristisch is Lijst17:

[filmpje]
Mwoah, ze heeft duidelijk niet haar verhaal op orde, maar die interviewer loopt ook wel aan de lopende band haar af te kraken. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze daar zenuwachtig van wordt, met constant zo'n negatieve ondertoon bij alles wat gezegd wordt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 05-06-2010, 22:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik zou er allenzins niet op stemmen
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-06-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Mwoah, ze heeft duidelijk niet haar verhaal op orde, maar die interviewer loopt ook wel aan de lopende band haar af te kraken. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze daar zenuwachtig van wordt, met constant zo'n negatieve ondertoon bij alles wat gezegd wordt.
Af te kraken? Ik vind het niet meer dan gezonde kritische vragen die aan elke partij zouden moeten worden gevraagd.

Cohen wordt ook afgekraakt als ie een cijfertje 'niet paraat' heeft. En dat was iets onnozels als een inkomensgrens. Politici dienen gewoon een goed onderbouwd verhaal te hebben als ze serieus genomen willen worden.
Oud 05-06-2010, 22:38
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Af te kraken? Ik vind het niet meer dan gezonde kritische vragen die aan elke partij zouden moeten worden gevraagd.

Cohen wordt ook afgekraakt als ie een cijfertje 'niet paraat' heeft. En dat was iets onnozels als een inkomensgrens. Politici dienen gewoon een goed onderbouwd verhaal te hebben als ze serieus genomen willen worden.
Jep, dat dienen ze. Maar ook als ze wel een degelijk antwoord geeft springt 'ie er meteen bovenop of duikt 'ie op het volgende. De vragen zijn niet het probleem, de toon wel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 05-06-2010, 22:40
Verwijderd
Ik ga mijn haar wassen
Oud 05-06-2010, 22:41
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Wat vind je goed? Kijk, lege kantoorpanden omzetten tot studentenwoningen, prima, maar plannetjes als "iedere scholier een OV-jaarkaart" is financieel onhaalbaar. En dat ze niet eens haar voorstellen kan geven met voorlopige cijfers is ook een enorm zwaktebod.
wat ik goed vind zijn hun inhoudelijke standpunten. de standpunten op de site zijn wel leuk maar een beetje beperkt, maar via stemwijzer kwam ik ook hun andere standpunten te weten, en die vond ik goed. Ze zijn redelijk links, maar bij andere linkse partijen zitten ook veel dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals AOW-leeftijd niet verhogen enzo.
Wat ik goed vind in het filmpje is dat ze fanatiek haar shizzl verdedigt en zichzelf serieus neemt, en niet een beetje populair loopt te doen, maar echt met iets komt. Ze legt eerlijk uit dat het programma nog niet klaar is. Aan het filmpje zelf vind ik niets verkeerds.
Ook in de verklaring van de standpunten op stemwijzer wordt normaal taalgebruik gebezigd, en niet dat emotionele geblèr zoals bijv. de PVV of SP doet.

Maar de uitwerking van hun standpunten in een degelijk partijprogramma wat inderdaad doorgerekend is door het cpb mis ik een beetje. Dat klopt.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 05-06-2010, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Jep, dat dienen ze. Maar ook als ze wel een degelijk antwoord geeft springt 'ie er meteen bovenop of duikt 'ie op het volgende. De vragen zijn niet het probleem, de toon wel.
Och. Ik heb het wel eens feller gezien. Des te kritischer de toon, des te beter. Het is tenslotte geen vakantietripje.
Oud 05-06-2010, 22:53
Verwijderd
Jongens, ik ben klaar met mijn haar wassen en er zijn maar 2 posts gemaakt?
Oud 05-06-2010, 22:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Sorry Sann, je weet toch dat het forum zonder jou stopt met draaien?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 05-06-2010, 22:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nee serieus, 'Foutmelding: Het forum is tijdelijk gesloten, sann is haar haren wassen. Probeer het later nog eens of ga naar forum.sann-fanclub.com.'
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 05-06-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Nee serieus, 'Foutmelding: Het forum is tijdelijk gesloten, sann is haar haren wassen. Probeer het later nog eens of ga naar forum.sann-fanclub.com.'
hoe gaaf zou dat zijn! En dan kunnen jullie berichten in mijn gastenboek achterlaten om te zeggen hoe erg jullie mij missen en hopen dat ik snel klaar ben met mijn haar wassen
Oud 05-06-2010, 23:00
Verwijderd
Is iedereen naar bed gegaan toen ik mijn haar aan het wassen was ofzo
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.