Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2019, 19:19
Verwijderd
Citaat:
en dan zeker weer zwangerschapsverlof he
Uiteraard. Nu ben ik begonnen met baren, nu houd ik de komende jaren in niet op. En daarna meld ik me ziek want och.
Advertentie
Oud 11-02-2019, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Woehoe, woensdag waarschijnlijk laatste dag op huidige job.
Woensdag, okay?
Oud 11-02-2019, 19:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Yeah.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-02-2019, 19:29
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Hoeist ouwe vampier
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 11-02-2019, 21:20
Verwijderd
Oldbees
Oud 11-02-2019, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Overigens ga ik de cliënten wel missen wacht ze worden alleen maar leuker en we zijn zulke leuke dingen aan het doen en elke keer als ik ga kolven word ik aangemoedigd <3
Oud 11-02-2019, 21:27
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Oldbees
Ik vraag me nog steeds af wie jij bent
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 11-02-2019, 21:33
Verwijderd
koningin
Oud 11-02-2019, 21:35
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
koningin
Ohhhhh!!!!
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 11-02-2019, 21:35
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Ik vind het stiekem wel heel leuk dat er nog wat bekenden zijn
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 12-02-2019, 00:06
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Uiteraard. Nu ben ik begonnen met baren, nu houd ik de komende jaren in niet op. En daarna meld ik me ziek want och.
Ga jij nog werken dan? Je bent immers getrouwd, dan is je functie toch gewoon kindjes baren?
Oud 12-02-2019, 11:37
Verwijderd
Al mijn werkgerelateerde reizen zijn tot nu toe allemaal in scandinavische landen. Zo chill.
Oud 12-02-2019, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ga jij nog werken dan? Je bent immers getrouwd, dan is je functie toch gewoon kindjes baren?
Ja hoor! Ik ben zo'n lekker hippe moeder die eens in de twee weekjes wel nog een wijntje gaat doen met haar dinnetjes. Dan mag mijn hubbielief oppassen op de kleine prinses. Ik heb uiteraard wel meer recht op vakantie dan mensen zonder kinderen, al helemaal tijdens de schoolvakanties. Hadden ze maar voor kindjes moeten kiezen in plaats van voor zichzelf.
Oud 12-02-2019, 20:35
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Yesssss, deel 1 zit erop. Donderdag nog zo’n dag. Maar eerlijk is eerlijk: de meeste adviesgesprekken zijn ook altijd leuk om te geven!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 12-02-2019, 20:42
Verwijderd
De meeste kan ik me goed voorstellen. Het is de bottom 1% die zo afschuwelijk is
Oud 12-02-2019, 20:48
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
De meeste kan ik me goed voorstellen. Het is de bottom 1% die zo afschuwelijk is
Ik heb de zoon van een collega in de klas, ze was het niet eens met het brugklasadvies
Best heftig wel. Moeilijk om zo de rollen te scheiden.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 12-02-2019, 20:51
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Straks komt de omkoperij aan xd
Oud 12-02-2019, 20:56
Verwijderd
Mijn advies was mavo.
Oud 12-02-2019, 21:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn citoscore gaf aanleiding tot tl-advies. Het daadwerkelijke advies dat werd gegeven door mijn juf was vwo. Tot op de dag van vandaag blij mee.
Oud 12-02-2019, 21:50
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ja hoor! Ik ben zo'n lekker hippe moeder die eens in de twee weekjes wel nog een wijntje gaat doen met haar dinnetjes. Dan mag mijn hubbielief oppassen op de kleine prinses. Ik heb uiteraard wel meer recht op vakantie dan mensen zonder kinderen, al helemaal tijdens de schoolvakanties. Hadden ze maar voor kindjes moeten kiezen in plaats van voor zichzelf.
misschien kun je die oppasdag papadag noemen. Dat doen mensen van de regering ook dus dan hoort het zo
Oud 12-02-2019, 22:35
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Mijn citoscore gaf aanleiding tot tl-advies. Het daadwerkelijke advies dat werd gegeven door mijn juf was vwo. Tot op de dag van vandaag blij mee.
Ik vraag me af wat het nut is van de citotoets als het schooladvies niet overeenkomt met citoscore.
Oud 13-02-2019, 05:23
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat het nut is van de citotoets als het schooladvies niet overeenkomt met citoscore.
Tegenwoordig krijgen de kinderen eerst hun advies en maken een aantal maanden later pas de eindtoets. 9 van de 10 keer komen de resultaten overeen, maar zo’n toets blijft een momentopname.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 13-02-2019, 06:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Tegenwoordig krijgen de kinderen eerst hun advies en maken een aantal maanden later pas de eindtoets. 9 van de 10 keer komen de resultaten overeen, maar zo’n toets blijft een momentopname.
Ik ben die 1 van 10
Oud 13-02-2019, 06:28
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik ben die 1 van 10
Dan zou ik jouw advies heroverwegen na je toets en zou je waarschijnlijk alsnog een hoger advies krijgen...

Ik zit trouwens echt met gekromde tenen Goedemorgen Nederland te kijken met Thierry Baudet over de Cito-toets. Damn..... hou je in, Loezzel....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 13-02-2019, 06:51
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dan zou ik jouw advies heroverwegen na je toets en zou je waarschijnlijk alsnog een hoger advies krijgen...

Ik zit trouwens echt met gekromde tenen Goedemorgen Nederland te kijken met Thierry Baudet over de Cito-toets. Damn..... hou je in, Loezzel....
Mijn cito eindresultaten waren:
Spelling: >M8
Technisch Lezen: >M8
Rekenen: >M8
Begrijpend lezen: M7

Ik werd naar vmbo kader gestuurd lol.
Na een maand ging ik naar vmbo tl, want vmbo kader was zeer makkelijk.
vmbo tl is ook makkelijk.
Oud 13-02-2019, 11:24
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Tegenwoordig krijgen de kinderen eerst hun advies en maken een aantal maanden later pas de eindtoets. 9 van de 10 keer komen de resultaten overeen, maar zo’n toets blijft een momentopname.
Ik had de toets (veel) beter gemaakt dan verwacht. Achteraf gezien baal ik van het advies dat ik heb gekregen. Ik heb wat uitdaging nodig, anders word ik lui
Oud 13-02-2019, 12:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat het nut is van de citotoets als het schooladvies niet overeenkomt met citoscore.

Nou ja, in mijn geval was ik aldus cito slim genoeg voor VWO maar gezien ik een luie hond ben werd het schooladvies HAVO. Niet dat de basisschool daarin verder veel te zeggen had, gezien die keuze toch pas na de brugklas werd gemaakt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-02-2019, 12:56
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Nou ja, in mijn geval was ik aldus cito slim genoeg voor VWO maar gezien ik een luie hond ben werd het schooladvies HAVO. Niet dat de basisschool daarin verder veel te zeggen had, gezien die keuze toch pas na de brugklas werd gemaakt.
Ik had ongeveer hetzelfde. De eerste twee jaar mavo/havo haalde ik moeiteloos hoge cijfers en dat was ook niet bevorderlijk voor mijn werkhouding.
Oud 13-02-2019, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af wat het nut is van de citotoets als het schooladvies niet overeenkomt met citoscore.
Zoals alle toetsen is de Cito-toets slechts een momentopname van alle basisvaardigheden. Als een kind slecht geslapen heeft kan er zo een heel niveau lager uitrollen dan wat de school vindt.

Naar mijn mening zou het basisschooladvies 70% moeten wegen, cito 30%, en dan hebben we de brugklassen nog voor verdere sortering.
Oud 13-02-2019, 14:45
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik vind steeds meer redenen om te gaan freelancen. Heb alleen geen idee hoe ik mijn eigen ontslag aan moet pakken. Dus als iemand ervaring of tips heeft. Ik sta er voor open!

Ik vind eigenlijk dat wanneer je langer dan 10 jaar in dienst bent, zoals ik, je sowieso een oprotpremie hoort te krijgen! En dat ik m'n MacBook Pro mag houden.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 13-02-2019, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind steeds meer redenen om te gaan freelancen. Heb alleen geen idee hoe ik mijn eigen ontslag aan moet pakken. Dus als iemand ervaring of tips heeft. Ik sta er voor open!
Jo! Keurig een mail klaarzetten (je wilt het zwart op wit hebben) dat je een andere uitdaging aangaat, dat je met veel plezier hebt gewerkt bij ze, waarvoor dank, en dat je per datum x uit dienst gaat. Kijk ff welke opzegtermijn er in je contract en/of CAO staat. Mail sturen aan je baas en aan HR of hoe dat ook bij jullie precies in elkaar zit.

Uit persoonlijk oogpunt is het wel zo netjes om je baas voor je de mail verstuurt persoonlijk even in te lichten en wellicht gezamenlijk een handige datum van stoppen werkzaamheden af te spreken. Maar dat laatste had ik zelf niet gedaan, ik had een maand opzegtermijn en was precies 30 dagen later weg

Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen, maar let op of er iets van concurrentiebeding of zo in je contract staat. Zoek dat uit voor je ontslag neemt.

Ook moest ik bepaalde opleidingskosten terugbetalen, maar die kosten betaalde mijn nieuwe werkgever dus dat was geen probleem. Let ook daar even op.
Citaat:
Ik vind eigenlijk dat wanneer je langer dan 10 jaar in dienst bent, zoals ik, je sowieso een oprotpremie hoort te krijgen! En dat ik m'n MacBook Pro mag houden.
Oh, nee, daar heb ik geen ervaring mee. Niet eens in me opgekomen om me te laten ontslaan of bedrijfsmiddelen te ontvreemden, buiten dan een setje viltstiften en een notitieboekje

Ik kreeg keurig mijn openstaande vakantiedagen en vakantiegeld uitbetaald en dat was het.
Oud 13-02-2019, 15:11
Verwijderd
Oh en gewoon vragen of je de macbook mag houden, nee heb je, ja kan je krijgen. Ik had een totaal gesloten laptop van werk destijds, zou ik privé niets mee kunnen, en de telefoon was een nokia 3310 of zo. Ik had niets dat ik wilde houden.
Oud 13-02-2019, 15:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Oh en gewoon vragen of je de macbook mag houden, nee heb je, ja kan je krijgen. Ik had een totaal gesloten laptop van werk destijds, zou ik privé niets mee kunnen, en de telefoon was een nokia 3310 of zo. Ik had niets dat ik wilde houden.
Het is een nokia 3310. Onbreekbare telefoon!
Oud 13-02-2019, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind steeds meer redenen om te gaan freelancen. Heb alleen geen idee hoe ik mijn eigen ontslag aan moet pakken. Dus als iemand ervaring of tips heeft. Ik sta er voor open!

Ik vind eigenlijk dat wanneer je langer dan 10 jaar in dienst bent, zoals ik, je sowieso een oprotpremie hoort te krijgen! En dat ik m'n MacBook Pro mag houden.
Nou, als het bedrijf waar je voor werkt een beetje in zwaar weer zit en/of reorganisatie in de pijplijn zit, kan je daar best op inspelen door met HR te gaan zitten. De mededeling is dan basically "is voor iedereen beter" en dan kan het Grote Onderhandelen beginnen, als ze akkoord gaan. Wel is het zo dat de kantonrechtersformule behoorlijk versoberd is, recentelijk. Maar wie weet kan je d'r meer uit halen dan sec die formule. Voordeel is dat je als je 't papierwerk goed regelt gewoon WW krijgt en eventuele tekorten maandelijks kunt aanvullen vanuit je oprotpremie.
Oud 13-02-2019, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind steeds meer redenen om te gaan freelancen. Heb alleen geen idee hoe ik mijn eigen ontslag aan moet pakken. Dus als iemand ervaring of tips heeft. Ik sta er voor open!

Ik vind eigenlijk dat wanneer je langer dan 10 jaar in dienst bent, zoals ik, je sowieso een oprotpremie hoort te krijgen! En dat ik m'n MacBook Pro mag houden.
Ja dat vind ik ook!
Oud 13-02-2019, 16:41
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Zoals alle toetsen is de Cito-toets slechts een momentopname van alle basisvaardigheden. Als een kind slecht geslapen heeft kan er zo een heel niveau lager uitrollen dan wat de school vindt.

Naar mijn mening zou het basisschooladvies 70% moeten wegen, cito 30%, en dan hebben we de brugklassen nog voor verdere sortering.
Ik vind dat dat er iets meer rekening gehouden zou mogen worden met de voorkeur van de leerling.
Oud 13-02-2019, 16:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik vind dat dat er iets meer rekening gehouden zou mogen worden met de voorkeur van de leerling.
Tegelijkertijd ligt daar ook weer het gevaar in van teveel pushende ouders.
Oud 13-02-2019, 16:53
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Tegelijkertijd ligt daar ook weer het gevaar in van teveel pushende ouders.
Dat is zeker waar. Ik vind ook dat de school moet beslissen, maar als er goede argumenten worden gegeven door de ouders/leerling dan mogen ze die wat mij betreft laten meewegen bij de beslissing.
Oud 13-02-2019, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat dat er iets meer rekening gehouden zou mogen worden met de voorkeur van de leerling.
Neen.
Oud 13-02-2019, 17:01
Verwijderd
En niet eens vanwege pushende ouders, maar omdat kinderen op die leeftijd gewoon die keuze niet kunnen maken, dit is echt typisch een geval van; laat dit aan de volwassenen over alsjeblieft.
Oud 13-02-2019, 17:12
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
En niet eens vanwege pushende ouders, maar omdat kinderen op die leeftijd gewoon die keuze niet kunnen maken, dit is echt typisch een geval van; laat dit aan de volwassenen over alsjeblieft.
Kan ik me wel in vinden! Als het aan mij gelegen had was ik naar een vmbo-groenvakschool gegaan. Daar hadden ze schattige baby geitjes en konijnen en had je lessen waarin je bosjes bloemen samen ging stellen. Ben achteraf wel blij dat mijn ouders daar niet mee akkoord gingen.
Oud 13-02-2019, 17:12
Verwijderd
Hebben jullie de statistieken van het CBS hierover niet gezien? Cito is een momentopname maar is iig niet zo gebiased als het advies vd leraar.. bij gelijke cito scores krijgen kinderen afkomstig uit hogere sociaal economische milieus hogere schooladviezen!
Oud 13-02-2019, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie de statistieken van het CBS hierover niet gezien? Cito is een momentopname maar is iig niet zo gebiased als het advies vd leraar.. bij gelijke cito scores krijgen kinderen afkomstig uit hogere sociaal economische milieus hogere schooladviezen!
Dit is geen argument. Dit is een argument om een ander probleem aan te pakken (iets wat prima te doen is).

Ik ga met je mee op het moment dat er gekeken wordt naar de eindexamenresultaten (slagen/niet slagen is genoeg, voor meer informatie en mogelijke oorzaken kan je heel specifiek worden) ten opzichte van het advies, met daarin verwerkt doubleringen, afstromers en uitstromers. De laatste keren dat ik hier statistieken over heb gehoord, haalde een hoogleraar het aan en was het in het voordeel van het advies van de docent, maar dat was bij een praatprogramma op TV dus die kan ik niet zomaar tevoorschijn toveren.
Oud 13-02-2019, 17:23
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
In België is het allemaal niet bindend het advies, maar wij hebben wel last van een watervalsysteem.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-02-2019, 18:18
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik er absoluut niet op tegen dat de basisschool beslist, maar de voorkeur en motivatie van de leerling zouden best een (kleine) rol mogen spelen, zeker in twijfelgevallen.
Oud 13-02-2019, 18:55
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat een docent de mening van het kind mee laat wegen in het advies. Die is ook degene die kan beslissen of het ergens op gebaseerd is of niet.
Oud 13-02-2019, 20:03
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Hoeist ouwe vampier
Goed eah, net ontslag genomen, laatste dag gewerkt. Nu citytripje en dan vanaf dinsdag awesome new job.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 13-02-2019, 20:05
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik kreeg keurig mijn openstaande vakantiedagen en vakantiegeld uitbetaald en dat was het.
Da's ook gewoon wettelijk verplicht.

Opzegperiode kan je altijd onderhandelen. Ik had drie weken, maar heb uiteindelijk drie dagen gedaan en blijf nu nog drie werkdagen onder contract, maar met verlof (is beter voor me, nu hoger brutoloon dan bij volgende werkgever ).

Vorige keer wel gewoon m'n opzeg van 6 weken uitgedaan, daar kon ik niet vroeger weg...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 13-02-2019, 20:06
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Goed eah, net ontslag genomen, laatste dag gewerkt. Nu citytripje en dan vanaf dinsdag awesome new job.
Ah kijk aan wat tof, gefeliciteerd Welke stad ga je bezoeken?
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.