Oud 16-03-2019, 17:00
Ss'je
Ss'je is offline
Ik heb een Duitse mondeling en ik zit in 3 gymnasium. Ik weet niet precies wanneer dus ik ben in ieder geval lekker optijd begonnen. Het moet gaan over talentklassen (Dat is een soort van ''speciale klassen'' op onze school, je hebt er intotaal 4: kunst, science, IAM en sport. Ik zelf heb science gekozen. Je hebt er in de week 3 uur van en in de bovenbouw niet meer), je moet hier 5 ALGEMENE vragen over stellen. Vragen die dus relatief zijn voor alle 4 de talentklassen. Deze 5 vragen zijn natuurlijk niet de eindopdracht, maar het telt wel mee voor het eindcijfer.(de 5 vragen moeten maandag ingeleverd worden) Ik wil Duits serieus nemen, omdat ik het van plan ben het in de bovenbouw te kiezen en me er eventueel meer erin te verdiepen. Verder hebben wij deze 3 jaar niks gedaan voor mondeling (we hebben zelfs geen zinnen geleerd, alleen maar woorden (--> die nooit belangrijk zijn voor de toets) en grammatica) dus het is extra lastig lijkt mij. Ik heb al 5 vragen opgeschreven. Kunnen jullie kijken of ze juist zijn? Zijn er nog tips om die extra punten binnen te slepen tijdens een mondeling? Alvast bedankt!


Wenn ein von deinem Fächer eine Talentklasse werden müsste, welche wolltest du wählen?
(Als een van jouw vakken een talentklas moest worden, welke zou jij kiezen?)
Damals du diese Talentklasse hattest gewählt, hast du erwartet das du würdest bekommen was du jetzt hattest bekommen?
(Toen jij deze Talentklas had gekozen, had jij verwacht dat jij zou krijgen wat jij tot nu toe hebt gekregen?)
Findest du deine talentklasse eine Entspannung oder gibt die Talentklasse richtig Druck?
(Vind jij jouw talentklas een ontspanning of geeft de talentklas juist druk?)
Findest du die Information welche du hast bekommen genug oder willst du noch mehr lernen?
(
Vind jij de informatie die jij hebt gekregen genoeg of wil jij nog meer leren?)
Wenn es könnte, würdest du eine andere Talentklasse erwählen?
(Als het kon, zou jij een andere talentklas kiezen?)
__________________
Anime4Life~!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2019, 23:13
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hier de oorspronkelijke tekst met de correcte vertaling weer*
Als een van jouw vakken een talentklas moest worden, welke zou jij kiezen?
Wenn ein von deinen Fächern eine Talentklasse werden müsste, welche würdest du wählen?
*von heeft de derde naamval en Fächer is meervoud, dus je krijgt "von deinen Fächern", "zou" vertaal je met de Konjunktivorm würdest*
Toen jij deze Talentklas had gekozen, had jij verwacht dat jij zou krijgen wat jij tot nu toe hebt gekregen?
Als du diese Talentklasse gewählt hattest, hast du erwartet dass du bekommen würdest was du jetzt bekommen hattest?
*"toen" is hier een voegwoord en wordt dus vertaald met als, das is een lidwoord of een aanwijzend of betrekkelijk voornaamwoord, dus je moet als voegwoord dass gebruiken, bij een combinatie van een voltooid deelwoord en een werkwoord in de onbepaalde wijs komt het voltooid deelwoord altijd voor het werkwoord in de onbepaalde wijs*
Vind jij jouw talentklas een ontspanning of geeft de talentklas juist druk?
Findest du deine talentklasse eine Entspannung oder gibt die Talentklasse dagegen Druck?
*"juist" duidt hier een tegenstelling aan en dient dus als dagegen (daarentegen) te worden vertaald*
Vind jij de informatie die jij hebt gekregen genoeg of wil jij nog meer leren?
Findest du die Information welche du bekommen hast genug oder willst du noch mehr lernen?
Als het kon, zou jij een andere talentklas kiezen?
Wenn es könnte, würdest du eine andere Talentklasse (er)wählen?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp Duits verhaal over PWS voor mondeling
Lee Swagger
1 29-12-2015 20:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse mondeling
NightsAssassin
3 20-01-2013 20:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling help ben er slecht in !
piraat013
6 15-06-2011 12:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits mondeling
maaiber
1 11-04-2010 19:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [DU] mondeling nakijken alsjeblieft
EaSy-M3
3 14-02-2005 15:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Weet iemand een onderwerp voor mondeling duits?
Ellie4
8 06-01-2003 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.