Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 15:37
potverdorie
Avatar van potverdorie
potverdorie is offline
hallo,

ik vroeg me af of iemand hier op vwo ckv 2 en 3 heeft gekozen.
ik zit nu in 4vwo en wil N&G kiezen, maar ik had al geen vakken in mijn vrije deel, dus daar kan ik niet verder mee. ik kies iig scheikunde erbij, maar dan moet ik nog 12 studielastdingen om aan 117 te komen.
ik twijfel heel erg tussen:
- ckv 2 en 3 of
- duits2 + wisB2

aan de ene kant interesseer ik me niet zo voor ckv, maar aan de andere kant lijkt wisB2 me erg moeilijk en dan zou ik ook 4 studielastdingen meer hebben als wanneer ik ckv zou kiezen.

ik weet het echt niet meer.

is ckv 2 en 3 moeilijk, en wat zouden jullie kiezen???

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 15:45
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
En zo twijfel ik met mijn NT profiel nog over Economie 1,2 , M&O en informatica. Biologie doe ik er ook bij,
maar ik denk dat ik niet in staat ben om 4 zware keuze vakken te volooien, dus of ik moet ze allemaal kiezen en daarna iets en misschien nog iets laten vallen, of een beetje een keuze maken.

(4V naar 5V)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:39
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Potverdorie dat heb ik ook !!
Tips graag
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:45
Verwijderd
ckv2 is heel kut...mja wiskunde ook
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:08
Verwijderd
het ligt helemaal aan jezelf. Als je N&G kiest lijkt het erop dat je meer interesse hebt in wiskunde dan in ckv.
Als je bang bent dat wiskunde te zwaar wordt, kun je ook scheikunde 2 en natuurkunde 2 erbij nemen.
Ikzelf heb N&T met biologie 1 erbij gedaan, toen had ik al genoeg uren. Ik snap dan ook niet wat je met zoveel extra vakken doet.
Bovendien zou ik niet economie 1 2 en m&O samen erbij nemen, maar kiezen. alleen economie 1 is volgens mij al genoeg voor het hele vrije deel. Anders wordt het veel te zwaar. VWO is op zichzelf al zwaar genoeg.
Informatica is niet echt een zwaar vak. Bij ons houdt dat in dat je alleen in de 4e elke week een uurtje achter de computer zit en af en toe wat huiswerk maakt. Het bestaat uit handelingsdelen dus als je na een jaar een voldoende hebt ben je klaar.

suc6 verder met de keuze
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:21
chris9 tje
chris9 tje is offline
ckv3 is coool!
wb2 is lastig vind ik...moet je liggen
net als du2
en ckv2 weet ik niet, maar volgens mijn klasgenoten van vorig jaar was dat een eitje
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:27
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Ik zou zelf voor ckv 2 en 3 kiezen. Ik heb zelf C&M gekozen 2 jr geleden en het bevalt me erg goed. Maar het ligt aan jezelf.
Kijk duits en wiskunde zijn 2 vakken die mij totaal niet liggen. Maar ik moet wel zeggen dat ckv2 en 3 ook best zwaar zijn. Ik moet bij ckv 3 veel doen, grote werkstukken en verslagen.

Maar het is wel erg leuk en ik heb wel het idee dat ik er wat aan heb, meer dan aan duitse woorden etc...
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:36
Summersmile
Summersmile is offline
Ik doe zelf C&M dus CKV2 en CKV3 heb ik sowieso al. Wiskunde B1,2 zou ik dus echt niet weten hoe moeilijk dat is maar ja wiskunde A1 is voor mij al moeilijk genoeg...het hangt er ook vanaf of je een technische studie wil gaan doen ja of nee. Met N&G heb je aan CKV2/3 helemaal niets, maar als je het leuk vindt moet je het doen. Bij mij op school doen alleen de C&M'ers ckv2, ckv3 in het vrije deel (praktijk dus) is populairder. Op mijn school kan je alleen ckv2,3-beeldend of ckv2,3-muziek doen, ik heb voor muziek gekozen. Bij ckv3 hebben we gemusiceerd, aan luistervaardigheid (solfege) gedaan, bladgezongen enzovoorts (ik heb dit vak nu afgesloten)
Ckv2 is een 2e fase woord voor kunstgeschiedenis. In mijn geval is dat gewoon aantekeningen opschrijven van een leraar handvaardigheid/tekenen die dit vak als 'hobby' erbij doet. Echt veel voor ckv2 hoef je niet te doen, voor ckv3 was dit wel wat: je moet natuurlijk wel repeteren en oefenen of werken aan je werkstukken (en op vwo-niveau moet dat wel wat zijn!)
__________________
Ik zie je niet voordat ik je weer zie...:)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:28
potverdorie
Avatar van potverdorie
potverdorie is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
het ligt helemaal aan jezelf. Als je N&G kiest lijkt het erop dat je meer interesse hebt in wiskunde dan in ckv.
Als je bang bent dat wiskunde te zwaar wordt, kun je ook scheikunde 2 en natuurkunde 2 erbij nemen.
Ikzelf heb N&T met biologie 1 erbij gedaan, toen had ik al genoeg uren. Ik snap dan ook niet wat je met zoveel extra vakken doet.
Bovendien zou ik niet economie 1 2 en m&O samen erbij nemen, maar kiezen. alleen economie 1 is volgens mij al genoeg voor het hele vrije deel. Anders wordt het veel te zwaar. VWO is op zichzelf al zwaar genoeg.
Informatica is niet echt een zwaar vak. Bij ons houdt dat in dat je alleen in de 4e elke week een uurtje achter de computer zit en af en toe wat huiswerk maakt. Het bestaat uit handelingsdelen dus als je na een jaar een voldoende hebt ben je klaar.

suc6 verder met de keuze
bedankt iedereen voor de reacties tot nu toe.

bij mij op school moet je aan minimaal 117 blokken voldoen. Met N&G zonder vakken in het vrije deel kom je aan 102. Sowieso neem ik scheikunde2 er ook bij, dan kom ik aan 105 blokken. Dan moet ik dus nog 12...
voor duits2 krijg je 8 blokken
wiskundeB2: 4 blokken
ckv2,3: 12 blokken
M&O: 12 blokken

dat zijn helaas de enige vakken waar ik uit kan kiezen, want economie2 kan alleen als je economie1 ook al gekozen heb, en dat heb ik niet.
M&O lijkt me gewoon geen hol aan en ik ben best wel exact ingesteld, dus ik denk dat ik toch ga voor wiskundeB2 en duits2. dat wordt hard werken dus, maar dat zou voor ckv ook moeten. en Summersmile, je heb gelijk, ik heb niets aan ckv.

Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 08:04
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Summersmile, je heb gelijk, ik heb niets aan ckv.
hmmz.. misschien niet direct als eis, maar je leert er weldegelijk dingen die je kunt gebruiken. Het verdedigen van keuzes e.d.
Maar het is een vak wat je vooral moet doen als je het LEUK vind. en anders wordt het ploeteren

succes met du en wb2... vooral met wb2

ik vind dat jou school je wel heel ver inperkt met keuzevakken.
en dat blokken gedoe? er is toch al een systeem met SLU? waarom dan nog zo'n blokken systeem. Volgens mij klopt er wettelijk geen bal van.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 08:13
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
wat houdt ckv 3 en 2 in --> wat moet je doen ???
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:21
jeffry
Avatar van jeffry
jeffry is offline
als je je niet intresseert voor ckv 2 en 3 dan moet je t zeker niet kiezen omdat je het anders echt heel saai vind en dan word het gewoon heel zwaar om het goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
DaDude schreef:
wat houdt ckv 3 en 2 in --> wat moet je doen ???
kunstgeschiedenis en gewoon beeldende vorming (is verdeeld over 3 periodes 1 per handdenarbeud, 1 per tekenen en 1 per nog iets)

of kunstgeschiedenis en muziek 9hele jaar doro muziek
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:04
Linnut
Linnut is offline
ik heb N&G gedaan met informatica. Dat is een makkelijk vak en er staan veel uren voor.

Met alleen wi b1 kun je ook veel, aan ckv2,3 heb je niet zoveel...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:49
Verwijderd
Ik heb ckv 2 en 3 muziek. Is leuk en kost mij iig weinig tijd. Ligt er wel aan hoeveel je al weet, kunt en je talent...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 13:44
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik weet niet precies wat CKV2 en 3 is maar ik had N&G met Beeldende vorming en informatica. Beeldende vorming was praktijk en kunstgeschiedenis, is dat nu gepslits in CKV2 en 3??

Nou ja, ik heb het gekozen omdat ik ook graag een leuk vak wilde. Ik wilde niet alleen maar leervakken, maar ook een doe vak. Ik heb er nooit spijt ofzo van gehad dat ik het heb gekozen, ik vind het nu alleen maar jammer dat ik voor mijn studie nooit iets creatiefs hoef te doen..

als je gaat voor nuttig zou ik duits2 + wisB2 kiezen, als je liever ook een leuk vak wil zou ik CKV kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 15:31
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
. alleen economie 1 is volgens mij al genoeg voor het hele vrije deel. Anders wordt het veel te zwaar. VWO is op zichzelf al zwaar genoeg.
Bij mij op school niet (k zit trowuens bij de topicstartster op school). Ik ga ook NG doen, met economie1, gechiedenis 2 en scheikunde 2. En dan zit ik aan wat mijn school een gemiddeld aantal uren vind.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:01
Verwijderd
je kunt het beste in je vrije ruimte vakken kiezen die een beetje aansluiten voor je profiel en ook nuttig zijn voor vervolgopleiding ofzo. wisB2 is best wel lastig, maar als je er voor werkt moet het lukken, als je een beetje wiskunde kan.

ik zou persoonlijk gaan voor NG met du2 en wisB2 in jouw geval.

Ik heb nu NG met na2, wb2, fa2 in de 5e en ga sk2 er ook bij kiezen nog want dat begint pas in de 6e.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2003, 18:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik heb ckv2, ckv3 (tekenen) en du2. Dus alleen wib12 niet.

CKV2 vind ik verschrikkelijk, vooral omdat onze docent onwijs saai lult en je dingen leert waar ik niet echt denk iets aan te hebben.
CKV3 vind ik gewoon lekker om een keer wat anders te doen dan alleen maar theorie vakken. Je hoeft bij ons helemaal niet zo super in tekenen te zijn (wij kunnen kiezen uit tekenen of handvaardigheid), als je maar een goed proces aflevert, dus heel veel schetsen enzo. Dat het een praktisch vak is vind ik wel een groot voordeel tussen al die saaie theorie vakken!

Duits2 vind ik ook niet zo heel moeilijk, maar dat komt ook omdat het vak me ligt. Maar d'r zijn bij ons niet echt mensen met grote onvoldoendes ofzo, volgens mij alleen maar hoge cijfers.

Wat ik zou doen? Misschien wel alle vier de vakken nemen! Klinkt heel erg, maar besef je wel dat je dan volgend jaar het vak dat je niet bevalt kan laten vallen. Blijkt ckv2 niet leuk te zijn, dan stop je daarmee. Of is wib12 te moeilijk, dan ga je verder met het ckv-blok. Dat heb ik ook gedaan; een vak te veel gekozen, zodat ik het vak wat ik het minst leuk vond uiteindelijk kon laten vallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
potverdorie schreef:
bedankt iedereen voor de reacties tot nu toe.

bij mij op school moet je aan minimaal 117 blokken voldoen. Met N&G zonder vakken in het vrije deel kom je aan 102. Sowieso neem ik scheikunde2 er ook bij, dan kom ik aan 105 blokken. Dan moet ik dus nog 12...
voor duits2 krijg je 8 blokken
wiskundeB2: 4 blokken
ckv2,3: 12 blokken
M&O: 12 blokken

dat zijn helaas de enige vakken waar ik uit kan kiezen, want economie2 kan alleen als je economie1 ook al gekozen heb, en dat heb ik niet.
M&O lijkt me gewoon geen hol aan en ik ben best wel exact ingesteld, dus ik denk dat ik toch ga voor wiskundeB2 en duits2. dat wordt hard werken dus, maar dat zou voor ckv ook moeten. en Summersmile, je heb gelijk, ik heb niets aan ckv.

Bedankt.
en natuurkunde 2??
is een leuk vak hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:46
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
en natuurkunde 2??
is een leuk vak hoor
maar jij kent de natuurkundelerares bij ons op school niet. Die weet wel hoe ze het niet leuk kan maken...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 22:37
potverdorie
Avatar van potverdorie
potverdorie is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
en natuurkunde 2??
is een leuk vak hoor
ja natuurkunde2 was ik vergeten erbij te zetten, die is 5 blokken. maarrre... dat vak ligt me ECHT niet. dus dat valt al af.

en btw, Breg heb gelijk.
*krijgt rillingen als ze aan de natuurkundedocente denkt*
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:33
Verwijderd
Als je nu al moeite hebt met wiskunde, zou ik niet voor wiskunde b2 kiezen. Ik zelf heb het profiel N&T met CKV3beeldend, CKV3muziek heb ik meegenomen als module. Wiskunde B2 is in tegenstelling tot wiskunde B1 erg inzichtvereisend. Wiskunde B1 is meer functierekenen, dat kan je slapend zowat, puur uit automatisme. Wiskunde B2 is dat dus totaal niet, alhoewel je je inzicht vanzelfsprekend kunt verbeteren door veel te oefenen, maar dat is overal zo. Tegenwoordig is wiskunde B2 niet echt meer een vereiste voor bepaalde technische studies, daar voldoet wiskunde B1 al voor. Als je de medische kant op wil gaan, is wiskunde B2 een leuke vereiking, maar niet noodzakelijk. Wat CKV2 betreft, dat is veel kunsthistorie, CKV3 heb je 2 vertakkingen van, namelijk CKV3muziek of CKV3beeldend. CKV3beeldend is niet alleen tekenen maar ook ruimtelijk vormgeven, dus te denken aan kleien/kijkdozen bouwen etc.. Veel praktijk, maar ook een klein gedeelte kunsthistorie, daar ontkom je nou eenmaal niet aan. CKV3muziek is 50-50, voor de helft theorie en voor de helft praktijk. Als je muzikale aanleg hebt, heb je geen problemen met dit vak. Heb je dat niet, dan moet je het meer hebben van de praktijk denk ik .
Hopen dat dit je helpt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:

Ikzelf heb N&T met biologie 1 erbij gedaan, toen had ik al genoeg uren. Ik snap dan ook niet wat je met zoveel extra vakken doet.
Bovendien zou ik niet economie 1 2 en m&O samen erbij nemen, maar kiezen. alleen economie 1 is volgens mij al genoeg voor het hele vrije deel. Anders wordt het veel te zwaar. VWO is op zichzelf al zwaar genoeg.
jij doet vwo?
bij ons op school moet je dus echt veel meer uren maken. En biologie 1 is bij ons maar 1 jaar (na de 4e sluit je het af) en is dus echt veeeel te weinig uur (het is 160 en je moet 560 uur vol maken) Bij ons heeft iedereen dus ook bijna wel 2 vakken extra geloof ik. Maar wat jij hebt is echt heel raar. Heeft de school zelf al zoveel uur opgevuld ofzow? naja t lijkt me allemaal wel vaag. Ik heb zelf NG met duits 2 (270 slu) en Economie 1 (230 slu) ik heb dus 40 uur teveel. Dat is bij ons denk ik gemiddeld.

Nog ff een vraagje: hebben jullie ook losse modules? daarmee kun je nog extra uren vol maken, maar dat is dan vaak na school tijd. Bijv. latijn, filosofie, en dat soort dingen. Dat is handig voor de mensen die maar 1 vak hebben, maar zo toch aan hun uren komen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:27
chris9 tje
chris9 tje is offline
dat ligt misschien ook wel aan de extra maatregelen voor de eerste paar lichtingen van de tweede fase

wij hoefden maar 1 examenvak in t vrije deel te kiezen en de rest werd boekhoudkundig gevuld oid...

je kon schoolkrant enzo gaan doen en je kon alle vakken kiezen uit alle profielen, zolang het in het rooster kan
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.