Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 12:22
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Zo hier en daar komt het wel eens naar voren.....leeftijdsverschil.
Meningen zijn hier geloof ik toch wel over verdeeld, maar niet iedereen lijkt even concequent.

Wat vind jij nog aan leeftijdsverschil kunnen...
Is dat echt een kwestie van jaren, of gaat het erom of je wel of niet bij elkaar past en is leeftijd dan opeens een stuk minder belangrijk.
Is tien jaar verschil bijvoorbeeld niet acceptabel wanneer de een 13 en de ander 23 is, maar weer wel wanneer de een 17 en de ander 27 is?

Kortom: wanneer vind jij (een groot) leeftijds verschil wel en wanneer niet kunnen?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 12:27
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
als je niet op hetzelfde niveau praten kunt, dan moet je t niet doen. en als de jongere (meestal meisje) gewoon wordt misbruikt natuurlijk ook niet. maar verder.. 13-23 vind ik echt niet kunnen, maar 17-27... het klinkt érg 'erg' maar als de 17-jarige nou erg volwassen is en het echt klikt, dan.. tjah. moet kunnen, denk ik.

(hehe.. ik kan mijn visie'tje alleen nog maar herhalen maar ik zet t toch maar weer even neer, is vast niet erg )
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:34
Verwijderd
Mijn vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen, met 10 jaar leeftijdsverschil. Ik was dus 15 -> hij 25 toen het begon, nu ben ik 18 -> hij 28.
Voor mijzelf vind ik het acceptabel; mijn vriend en ik kunnen samen praten en begrijpen elkaar zonder ons taalgebruik aan te moeten passen. Maar misschien is het voor twee andere mensen helemaal niet acceptabel...

Ik vind een groot leeftijdsverschil dus kunnen wanneer de mensen samen kunnen praten zónder dat een van beide zich erg veel aan moet passen aan de ander.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:38
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Meisjes beneden de 16 moeten sowieso geen relatie met iemand beginnen, zijn ze nog veel te jong voor. Verkerinkje mag wel.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:41
actionhank
actionhank is offline
Wat zullen die meisjes opgelucht zijn om dat te horen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 18-01-2004 @ 13:38:
Meisjes beneden de 16 moeten sowieso geen relatie met iemand beginnen, zijn ze nog veel te jong voor. Verkerinkje mag wel.
Dat is natuurlijk onzin
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:54
ZIJ
Avatar van ZIJ
ZIJ is offline
Tussen je 13e en je 23e ontwikkel je jezelf heel veel. Het verschil is bij veel mensen die 13 en 23 zijn dus erg groot. Tussen je 17e en je 27e verander je al wat minder...
Hiermee wil ik niet zeggen dat het echt niet kan klikken tussen iemand van 23 en iemand van 13, als het werkt, dan werkt het gewoon... Maar ik zelf zou me er niet echt bij op mijn gemak voelen...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:19
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Nee, leeftijdsverschillen werken niet bevorderlijk voor een relatie. Zeker niet als de een op universiteit zit en de ander op middelbare of in ieder geval als de omgevingen dusdanig verschillen dat je gewoon met totaal andere dingen te maken hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 14:19:
Nee, leeftijdsverschillen werken niet bevorderlijk voor een relatie. Zeker niet als de een op universiteit zit en de ander op middelbare of in ieder geval als de omgevingen dusdanig verschillen dat je gewoon met totaal andere dingen te maken hebt.
Wat een onzin. Dus om te kunnen praten, moet je met dezelfde dingen te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:28
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Nee, niet om te kunnen praten per se. Maar anders dan verpest je ook een deel van de lol van het leven: zelf dingen ontdekken. Je past je gedwongen aan de ontwikkeling van een ander. Kan het niet duidelijker uitleggen dan dit...

Relaties met een groot leeftijdverschil zijn niet fout opzich, maar over het algemeen loopt het op niets uit. Er zijn combinaties mogelijk die wel werken maar je moet dan gewoon mzzl hebben. Het is gewoon onhandig lijkt mij. Maar hoe ouder je wordt, hoe minder groot het relatieve verschil is en dus hoe minder het boeit.

Mijn ouders hebben 10 jaar verschil en nooit ruzie gehad en alles gaat perfect maar ik denk niet dat ze een relate waren begonnen als de een 8 was en de ander 18. Denk ook niet als de een 18 was en de ander 28. Dat werkt gewoon niet lekker.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 14:28:
Nee, niet om te kunnen praten per se. Maar anders dan verpest je ook een deel van de lol van het leven: zelf dingen ontdekken. Je past je gedwongen aan de ontwikkeling van een ander. Kan het niet duidelijker uitleggen dan dit...

Relaties met een groot leeftijdverschil zijn niet fout opzich, maar over het algemeen loopt het op niets uit. Er zijn combinaties mogelijk die wel werken maar je moet dan gewoon mzzl hebben. Het is gewoon onhandig lijkt mij. Maar hoe ouder je wordt, hoe minder groot het relatieve verschil is en dus hoe minder het boeit.

Mijn ouders hebben 10 jaar verschil en nooit ruzie gehad en alles gaat perfect maar ik denk niet dat ze een relate waren begonnen als de een 8 was en de ander 18. Denk ook niet als de een 18 was en de ander 28. Dat werkt gewoon niet lekker.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik leef mijn eigen leven en ontdek dus ook mijn eigen dingen, niet die van mijn vriend (10 jaar leeftijdsverschil). En het werkt gewoon wél lekker.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:33
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Goed voor jou

Fijn dat het bij jou werkt. Misschien ben jij geestelijk heel volwassen of hij is geestelijk niet zo volwassen. In ieder geval is het de combinatie die werkt of is er een andere reden waarom het werkt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:37
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik moet zeggen dat ik zelf denk dat wanneer mensen gewoon bij elkaar lijken te passen het moet kunnen.

Niet iedereen hoeft het leven te lijden zoals het in de boekjes staat beschreven. Waarom zou bijvoorbeeld een student altijd 3 dagen per week uit gaan? Het zijn er veel die dat doen, ja, maar echt niet iedereen en waarom zou een werkend persoon niet meer of heel erg weinig uitgaan?

Ik denk dat je niet moet kijken naar de leeftijd, maar naar leefwijze (al is dat ook erg kort door de bocht)
Als het maar klikt, je goed voelt bij elkaar.
Ik denk echt dat dat het belangrijkst is.
Want alle relaties die ik ken, met een groot leeftijdsverschil (12 jaar in 2 relaties) merk je het leeftijdsverschil niet eens op!

Volgens mij is het dus per geval heel verschillend...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:45
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Je hebt gelijk Charlottetje, maar ik zie het zo:

Het is een feit dat de gemiddelde man sterker is dan de gemiddelde vrouw. Nog steeds als je willekeurig 1 man en 1 vrouw neemt dan kan je niet met 100% zekerheid zeggen wie sterker is. Hetzelfde geldt hierbij.

Over het algemeen zullen relaties met een groot leeftijdverschil niet werken, maar dit zegt niet dat ze niet kunnen werken. Daarom moet je naar de individuen kijken. Twee mensen kunnen zich heel prettig bij elkaar voelen zonder dat wij ons dat kunnen voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:49
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
@ DiGiTracker:

Als dan een vriend van jou (stel, hij is 26) met een meisje van 16 aan komt zetten, dan heb jij in eerste instantie dus zoiets van:
' je bent gek, dat gaat niet werken', maar dat je hem verder wel z'n gang laat gaan en dan laater opmerkt dat ze het wel erg leuk hebben samen ne het dus kennelijk toch werkt.
Zoiets?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:52
Verwijderd
Digitracker spreekt wijsheid. Over het algemeen zijn relaties met een groot leeftijdsverchil tot mislukken gedoemd. Niet alleen omdat later toch van grote meningverschillen blijkt, het eenvoudigweg elkaar niet snappen, of de enorme weerstand van de omgeving, maar ze kunnen niet per definitie niet slagen.

Afgezien van de grenzen die de wet stelt (ook ik ben van mening dat meisjes onder de zestien zich niet met seks bezig horen te houden) zijn er natuurlijk wel situaties die naar mijn mening nooit door de beugel kunnen. Een meisje van zestien met een kerel van veertig, bijvoorbeeld. Hoezeer die ook van elkaar denken te houden, daar is het risico van machtsmisbruik en ontregeling van het leven van de zwakste partij gewoon te groot. Bovendien kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen waarom een zestienjarig meisje met een sicke oude kerel van veertig zou willen bonen, tenzij hij eruit ziet als Ben Affleck, maar goed

Wat mezelf betreft stel ik eigenlijk geen grenzen, maar de ervaring leert dat de meisjes waarvan ik het me kan voorstellen er een relatie mee te hebben, toch allemaal zo rond de 18-19 zijn. Een verschil van drie jaar dus, en dat is volgens mij ook het landelijk (en biologisch) gemiddelde.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:55
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Als dan een vriend van jou (stel, hij is 26) met een meisje van 16 aan komt zetten, dan heb jij in eerste instantie dus zoiets van:
' je bent gek, dat gaat niet werken', maar dat je hem verder wel z'n gang laat gaan en dan laater opmerkt dat ze het wel erg leuk hebben samen ne het dus kennelijk toch werkt.
Zoiets?
Ik zou wel zeggen dat ik het een ziekmakend leeftijdverschil en pedofiel vindt maar dat als hij zich goed bij haar voelt ik het zal respecteren omdat hij mijn vriend is. Voor de rest boeit het mij niet of de relatie wel of niet werkt dat is zijn probleem, ik zal hem slechts steunen in zijn keus en advies geven waar hij er om vraagt.

Tnx voor de steun nare man
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:14
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Vinden jullie (nare man en DiGiTracker) dat je altijd je verstand voor de liefde zou moeten laten gaan?

(16 en 40 is ook wel een overdreven groot verschil natuurlijk)
waarom zouden er altijd meningsverschillen moeten zijn, of zou je elkaar niet snappen?
En moet je je dan zo erg door de omgeving laten lijden en daar een relatie op stuk laten lopen?

Zou je er dan van te voren altijd maar vanuit moeten gaan dat zo'n relatie gedoemd is te mislukken en het dan ook maar niet proberen?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2004, 14:16
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Als ik verliefd ben ga ik er voor, maar ik word niet snel verliefd en leeftijdsverschil maakt het er zeker niet gemakkelijker op

Verliefd zijn is niet alleen op het uiterlijk vallen, maar ook geestelijk bij elkaar passen en ik denk dat het daar mis zal gaan. In het begin zou ik best verliefd kunnen zijn, maar het echte verliefd zijn (het in je maag voelen enzo) zal niet gebeuren omdat je dan ook geestelijk moet connecten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:21
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
En dan te bedenken dat ik nou juist verliefd werd vanwege zijn innerlijk. Zo bijzonder ziet hij er niet uit, maar dat karakter!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:38
Drlove
Drlove is offline
volgens mij ontstaan dit soort relaties meestal door het missen van een vaderlijk persoon. EN bij de mannen gaat het alleen om een jong strak.......... duidelijk toch?
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:52
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Drlove schreef op 18-01-2004 @ 15:38:
volgens mij ontstaan dit soort relaties meestal door het missen van een vaderlijk persoon. EN bij de mannen gaat het alleen om een jong strak.......... duidelijk toch?
goh, dan klopt er met mij toch echt iets niet....
Ik mis absoluut geen vaderlijk persoon! (heb een heel lieve vader en m'n ouders zijn gewoon nog bij elkaar)
Jong, tsja, feitelijk wel, maar verre van strak, absoluut.
Ik ben geen breezer-trutje ofzo...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 18-01-2004 @ 15:52:
goh, dan klopt er met mij toch echt iets niet....
Ik mis absoluut geen vaderlijk persoon! (heb een heel lieve vader en m'n ouders zijn gewoon nog bij elkaar)
Jong, tsja, feitelijk wel, maar verre van strak, absoluut.
Ik ben geen breezer-trutje ofzo...
Dat het bij jou en mij niet zo is, wil niet zeggen dat het meteen nooit zo is. Ik geloof best dat veel meisjes van een jaar of 15 die met iemand van 30 hebben, een vaderlijk figuur nodig hebben oid. Maar niet per se álle.

Wij zijn gewoon volwassen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:07
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-01-2004 @ 16:17:
Dat het bij jou en mij niet zo is, wil niet zeggen dat het meteen nooit zo is. Ik geloof best dat veel meisjes van een jaar of 15 die met iemand van 30 hebben, een vaderlijk figuur nodig hebben oid. Maar niet per se álle.

Wij zijn gewoon volwassen
uhuh!
maar goed, als we het over 'veel' hebben, want daar hebben we het nu toch steeds over, wat is dan veel? Een getal of percentage ofzo, zou wel fijn zijn om te weten, want vaak is het gewoon zo dat dit soort gevallen alleen maar gewoon heel erg opvallen en nog niet eens de meerderheid hoeven te vormen!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:11
Drlove
Drlove is offline
geredeneert van uit de man>>> Wat moet je al jongen van boven de 20 met een meisje dat 10 jaar jonger is? Ze zit op school gaat net uit weet niks van sex, mag niet bij je blijven slapen, je moet bij haar ouders op bezoek, ze moet bepaalde tijd thuis zijn, enz. Kan je toch geen goede relatie mee opbouwen? Het gaat gewoon puur om ....In het fabeltje liefde geloof ik niet
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 19:16
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 15:16:
Verliefd zijn is niet alleen op het uiterlijk vallen, maar ook geestelijk bij elkaar passen en ik denk dat het daar mis zal gaan.
Ik denk net dat relaties met een groot leeftijdsverschil juist ontstaan om de geestelijke reden i.p.v. het uiterlijk. Die relaties ontstaan tegenwoordig meer, vooral door de opkomst van internet en chatten volgens mij. Je leert iemand kennen waar het wel goed mee klikt en na en tijdje kom je te weten dat die persoon zoveel jaar jonger of ouder is. Waarom zou het dan ineens minder klikken?
Als je als 25-jarige zou uitgaan en je ziet daar een meisje van 15 die er wel goed uitziet en je begint daar een relatie mee, daar heb ik meer mijn twijfels over....
Maar voor de rest zie ik geen reden waarom een relatie met een groot leeftijdsverschil minder kans zou hebben op slagen als een relatie met iemand anders...
Mijn vriendin en ik schelen 6 jaar, we wonen 120 km uit elkaar en we zijn 8,5 maand samen....Love conquers all....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:26
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Drlove schreef op 18-01-2004 @ 20:11:
geredeneert van uit de man>>> Wat moet je al jongen van boven de 20 met een meisje dat 10 jaar jonger is? Ze zit op school gaat net uit weet niks van sex, mag niet bij je blijven slapen, je moet bij haar ouders op bezoek, ze moet bepaalde tijd thuis zijn, enz. Kan je toch geen goede relatie mee opbouwen? Het gaat gewoon puur om ....In het fabeltje liefde geloof ik niet
maar een meisje kan toch net zo goed niets van sex weten als ze even oud is? (of slechts enkele jaren jonger)
En net uitgaan, vind je dat een negatief gegeven, omdat ze dan dus nog meer uit gaat in de komende tijd, terwijl jij dat juist wil minderen of vind je het maar vervelend omdat zij er dus nog niet zo evaren in is?

En wat nou in het geval van een jongen boven de twintig, met een 10 jaar jonger meisje dat net is gaan studeren, niet zo vaak uitgaat, niets weet van sex, zo vaak mag blijven slapen als jullie zelf willen, niet op tijd thuis hoeft te zijn, je niet bij haar ouders op bezoek hoeft.....


Ik denk dat jij een heel ander soort relatie in je hoofd hebt dan ik...
Maar jij bent dan misschien ook een heel ander persoon dan ik...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het verschilt per situatie. Hoe oud een jongen of meisje zich gedraagd. Soms kan ik het niet helemaal begrijpen, soms zie ik er niets kwaads in. Tsja.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:29
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Ik denk net dat relaties met een groot leeftijdsverschil juist ontstaan om de geestelijke reden i.p.v. het uiterlijk. Die relaties ontstaan tegenwoordig meer, vooral door de opkomst van internet en chatten volgens mij. Je leert iemand kennen waar het wel goed mee klikt en na en tijdje kom je te weten dat die persoon zoveel jaar jonger of ouder is. Waarom zou het dan ineens minder klikken?
Als je als 25-jarige zou uitgaan en je ziet daar een meisje van 15 die er wel goed uitziet en je begint daar een relatie mee, daar heb ik meer mijn twijfels over....
Maar voor de rest zie ik geen reden waarom een relatie met een groot leeftijdsverschil minder kans zou hebben op slagen als een relatie met iemand anders...
Mijn vriendin en ik schelen 6 jaar, we wonen 120 km uit elkaar en we zijn 8,5 maand samen....Love conquers all....
Dat is wel een heel goed punt ja. Ik denk dat bij sommige relaties het inderdaad zo zal zijn, maar vaak is het meer een situatie waarbij de oudere het overzicht heeft en aan de touwtjes trekt om zijn zin te krijgen. Het hangt er gewoon vanaf en daar is alles mee gezegd
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:32
miro
Avatar van miro
miro is offline
Het ligt er maar net aan. Een leeftijdsverschil moet kunnen zolang je met elkaar op t zelfde niveau zit, dus niet dat de een zich daadwerkelijk ouder voelt en zich daar ook naar gedraagt. Ik denk dat dat kan in een marge van ong. 5 jaar, tuurlijk zijn er uitzonderingen.

Als je het hebt over een meisje van 13 met een veel oudere man dan vind ik t gewoon vies van die man. Jonge meisjes zijn vaak naief en worden makkelijk verliefd. Degene die dan ouder is moet zo slim zijn om daar dan gene relatie mee aan te gaan. Een leeftijdsverschil van 17 en 30 bijvoorbeeld vind ik niet kunnen, dan kun je ook geen "gelijke"meer aan elkaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:33
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 20:29:
Het hangt er gewoon vanaf en daar is alles mee gezegd
JA
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 18-01-2004 @ 20:11:
geredeneert van uit de man>>> Wat moet je al jongen van boven de 20 met een meisje dat 10 jaar jonger is? Ze zit op school gaat net uit weet niks van sex, mag niet bij je blijven slapen, je moet bij haar ouders op bezoek, ze moet bepaalde tijd thuis zijn, enz. Kan je toch geen goede relatie mee opbouwen? Het gaat gewoon puur om ....In het fabeltje liefde geloof ik niet
Jij hebt een heel ander beeld bij een meisje van die leeftijd dan ik heb. Ik ga ervan uit dat het meisje niet jonger is dan 15 en dus de jongen 25, zo zijn mijn vriend en ik ook geweest. Ik ging inderdaad net uit, maar hij ging niet meer uit dan ik ofzo, had hij ook nooit gedaan. Ik leerde hem juist meer van muziek bijvoorbeeld, hij wist niet eens dat er goede muziek bestond (ja, hoe naïef ), dus op dat gebied was hij niet verder.
Ik wist meer van seks dan hij, maar dan op een negatieve manier. Hij wist wat seks was enzo, maar dat zegt helemaal niets.
Ik mocht wel gewoon bij hem slapen en hij ook bij mij. Ik ging meer naar zíjn ouders dan hij naar de mijne (en dan nog, tussen mijn ouders en hem klikt(e) het heel goed). Ik had dus ook geen vast tijdstip waarop ik thuis moest komen... En ja, wij konden dus wél een goede relatie opbouwen.
En zelfs al zijn al die punten zoals jij ze zegt, waarom is een goede relatie dan meteen onmogelijk?

Nu ben ik 18 en is hij 28, we gaan samen uit (als we dat al doen, we zijn filmmuizen, dus gaan we meestal naar de bios of huren we een film). We hebben samen seks, en we zitten op elkaars niveau wat dat betreft (en met seks zijn we pas op mijn... nou, bijna 17de mee begonnen, dus daar draaide het echt niet om, zeker niet). We gaan nog steeds meer naar zijn ouders dan naar de mijne, maar dat zegt ook echt níets. En ja, we wonen samen, dus ik blijf altijd slapen

Maar goed, nogmaals, jij zal wel een andere jongen zijn en ik een ander meisje dan jij in je hoofd hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:38
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Andijvie: Als ik het verhaal zo lees heb je een goede jongen te pakken. Daar zijn er niet veel van dus wees blij

Hoeveel jongens zouden 2 jaar wachten?

Vrij weinig he

Veel jongens gaan een relatie aan met een jonger meisje omdat ze gewoon de touwtjes in handen willen hebben en ze mindfucken zo iemand dan echt totaal. Ze hebben gewoon geestelijke overmacht en meisjes kunnen ze niet doorzien. Achteraf zijn ze er door vallen en opstaan achtergekomen ja...

Zijn er echt zat die zo denken, maar niet allemaal!

Laatst gewijzigd op 18-01-2004 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:47
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-01-2004 @ 20:36:
Jij hebt een heel ander beeld bij een meisje van die leeftijd dan ik heb. Ik ga ervan uit dat het meisje niet jonger is dan 15 en dus de jongen 25, zo zijn mijn vriend en ik ook geweest. Ik ging inderdaad net uit, maar hij ging niet meer uit dan ik ofzo, had hij ook nooit gedaan. Ik leerde hem juist meer van muziek bijvoorbeeld, hij wist niet eens dat er goede muziek bestond (ja, hoe naïef ), dus op dat gebied was hij niet verder.
Ik wist meer van seks dan hij, maar dan op een negatieve manier. Hij wist wat seks was enzo, maar dat zegt helemaal niets.
Ik mocht wel gewoon bij hem slapen en hij ook bij mij. Ik ging meer naar zíjn ouders dan hij naar de mijne (en dan nog, tussen mijn ouders en hem klikt(e) het heel goed). Ik had dus ook geen vast tijdstip waarop ik thuis moest komen... En ja, wij konden dus wél een goede relatie opbouwen.
En zelfs al zijn al die punten zoals jij ze zegt, waarom is een goede relatie dan meteen onmogelijk?

Nu ben ik 18 en is hij 28, we gaan samen uit (als we dat al doen, we zijn filmmuizen, dus gaan we meestal naar de bios of huren we een film). We hebben samen seks, en we zitten op elkaars niveau wat dat betreft (en met seks zijn we pas op mijn... nou, bijna 17de mee begonnen, dus daar draaide het echt niet om, zeker niet). We gaan nog steeds meer naar zijn ouders dan naar de mijne, maar dat zegt ook echt níets. En ja, we wonen samen, dus ik blijf altijd slapen

Maar goed, nogmaals, jij zal wel een andere jongen zijn en ik een ander meisje dan jij in je hoofd hebt.
Ben altijd wel erg blij jouw verhalen te horen!
Geeft moed!

@ DiGiTracker: ik denk dat jij een heel ander soort mensen in je hoofd hebt. Dat is niet echt uit te leggen of te verwoorden, maar er zijn echt wel mensen die wel 'gewoon' doen en zijn...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:53
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Charlottetje: Jah ik weet dat er ook 'goede' mensen zijn. Dat had ik vele posts eerder ook al gezegd. Maar ik ben vrij pessimistisch tegenover de verhouding goede en slechte mensen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:10
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik heb het pessimisme gelukkig (ver) achter me kunnen laten.
optimistisch, maar zonder naief te zijn!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2004, 20:13
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Leeftijd maakt toch niks uit?!

Voor mij niet iig...
Wat maakt het uit dat de ander (veel) ouder is? Zolang hij/zij omgaat met je zoals jij het goed vind en niet te ver gaat dan is het toch allemaal goed?!
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:17
L4uL4u~(L)~B4rT
L4uL4u~(L)~B4rT is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 18-01-2004 @ 13:22:
Zo hier en daar komt het wel eens naar voren.....leeftijdsverschil.
Meningen zijn hier geloof ik toch wel over verdeeld, maar niet iedereen lijkt even concequent.

Wat vind jij nog aan leeftijdsverschil kunnen...
Is dat echt een kwestie van jaren, of gaat het erom of je wel of niet bij elkaar past en is leeftijd dan opeens een stuk minder belangrijk.
Is tien jaar verschil bijvoorbeeld niet acceptabel wanneer de een 13 en de ander 23 is, maar weer wel wanneer de een 17 en de ander 27 is?

Kortom: wanneer vind jij (een groot) leeftijds verschil wel en wanneer niet kunnen?
ik vind dat je daar eigenlijk niet zo'n goed antwoord op kan geven,het ligt eraan hoe je met elkaar omgaat,als je echt heel verliefd op elkaar bent en goed met elkaar kan praten,dan vind ik dat leeftijd geen ruk uitmaakt..
__________________
~B4rt..1t m4k3s n0 d1ff3r3nc3 wh0 y0u 4r3,1'll b3 U'r 4ng3l~
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:21
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
L4uL4u~(L)~B4rT schreef op 18-01-2004 @ 21:17:
ik vind dat je daar eigenlijk niet zo'n goed antwoord op kan geven,het ligt eraan hoe je met elkaar omgaat,als je echt heel verliefd op elkaar bent en goed met elkaar kan praten,dan vind ik dat leeftijd geen ruk uitmaakt..
Het schrijft Nederlands!

Citaat:
Leeftijd maakt toch niks uit?!

Voor mij niet iig...
Wat maakt het uit dat de ander (veel) ouder is? Zolang hij/zij omgaat met je zoals jij het goed vind en niet te ver gaat dan is het toch allemaal goed?!
En zo is het maar net!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:17
L4uL4u~(L)~B4rT
L4uL4u~(L)~B4rT is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 18-01-2004 @ 21:21:
Het schrijft Nederlands!



En zo is het maar net!
duuh tuurlijk schrijf ik nederlands
__________________
~B4rt..1t m4k3s n0 d1ff3r3nc3 wh0 y0u 4r3,1'll b3 U'r 4ng3l~
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:28
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Daar is niet zo makkelijk een antwoord op te geven, aangezien het per geval verschilt.

In mijn geval gaat het in ieder geval wel.
Mijn vriend is 18 jaar ouder dan ik. We zijn gek op elkaar, kunnen goed praten, hebben lol, doen leuke dingen, lijken in bepaalde opzichten veel op elkaar, delen veel interessen etc. Tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen ondanks het leeftijdsverschil.
Ik ben niet verliefd op hem geworden omdat hij ouder is, ik ben totaal niet op zoek naar een oudere man omdat ik mezelf ontzettend volwassen vind ofzo.
Ik werd verliefd op hem, ookal was hij ouder en hij op mij, ookal ben ik jonger.

Eigenlijk merk ik nauwelijks dat hij ouder is. Hij weet van bepaalde dingen meer dan ik, maar ik weet ook dingen die hij nog niet wist, dus we leren van elkaar en dat vind ik wel fijn.

Ik denk dat relaties met een groot leeftijdsverschil helemaal geen probleem hoeven te zijn, mits de twee personen gelijkwaardig zijn aan elkaar. Als de een erg overheerst, de ander de les leest en de ander onder druk zet, terwijl de ander onderdanig is, geen initiatief neemt, niet zichzelf kan zijn of zich minderwaardig voelt dan gaat het natuurlijk mis. Boven de 18/20 is er een stuk meer kans dat een relatie met een groot leeftijdsverschil werkt. Onder de 18 met name lijkt me deze kans vrij klein.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:30
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
ik vind het echt niks uit maken.

toen ik 13 was was mijn vriendje 18, iedereen vond dat heel erg maar het ging perfect en we hebben het 2 jaar vol gehouden.

veel exen waren rond de 23-25, dat ging ook allemaal okee.

bijna al mn vrienden zijn 22-28 en ik ben nu gek op iemand van 28 en hij op mij, eerst hield ik me wel in omdat het wel veel verschil is maar we merken er allebij niks van, we kunnen goed met elkaar praten, we hebben dezelfde interesses, dezelfde stijl en er zijn gewoon gevoelens. ik heb geen zin meer om me in te houden en het kan me niks meer schelen wat anderen er van zeggen. ik kan het gewoon nooit zo goed vinden met mensen van mn eigen leeftijd.
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:28
Verwijderd
Ik vind het acceptabel om gewoon te kijken hoe het gaat en of je gelijkwaardig bent. En niet om te gaan rekenen met getalletjes die eigenlijk niets zeggen. Leeftijd zegt helemaal niets over hoe ver je bent, wat je weet en wat je ervaring is. Openstaan voor versnelling en het willen werken aan jezelf lijkt me wel een pre. Anders blijf je een beetje op je eigen niveau hangen.

Dus een jaar of 17 ofzo vind ik heus nog wel acceptabel. Maar dan weer niet iemand van 12 met iemand van 29 he... Beiden moeten met hun volle verstand deze beslissing kunnen nemen en er met een afstand naar kunnen kijken.

En als ik eerlijk ben: ik kan helemaal niets met een jongen van 18.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 18-01-2004 @ 15:14:
Vinden jullie (nare man en DiGiTracker) dat je altijd je verstand voor de liefde zou moeten laten gaan?

(16 en 40 is ook wel een overdreven groot verschil natuurlijk)
waarom zouden er altijd meningsverschillen moeten zijn, of zou je elkaar niet snappen?
En moet je je dan zo erg door de omgeving laten lijden en daar een relatie op stuk laten lopen?

Zou je er dan van te voren altijd maar vanuit moeten gaan dat zo'n relatie gedoemd is te mislukken en het dan ook maar niet proberen?
Het heeft weinig met verstand te maken. Het lijkt me dat je gewoon het makkelijkst verliefd wordt op iemand die je zowel qua levensfase als qua opvattingen redelijk na staat, niet iemand die een compleet ander leven leidt.

De meningsverschillen en het niet snappen vloeien simpelweg voort uit het feit dat iemand van veertig (als het goed is) een leven heeft, en iemand van zestien éigenlijk nog niet. Die heeft geen collega's, is niet fulltime aan het werk, draagt niet de verantwoordelijkheden die een veertig (of dertig-)jarige draagt.

Ik zeg niet dat je je móet laten leiden door je omgeving, maar dat in de praktijk het wel eens voorkomt dat weerstand uit je omgeving zó hevig is dat je simpelweg de relatie niet vol kunt houden. Je wílt hem dan niet beëindigen, maar het wordt als het ware voor je gedaan. Als je zoveel onder druk gezet wordt en zoveel commentaar krijgt, laat je uiteindelijk de vloed maar door de dijk komen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 08:35
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
ik heb hier dus ook mee te maken.. alleen ben ik diegene die jonger is en als jongen zit ik daar echt wel mee!!

ik ben dus zelf 19 en mn vriendin is 25 en over een maand 26!
maar we zitten wel op hetzelfde niveau, kunnen uren lullen over alles! tis gewoon heel gezellig en daarom wil ik het graag proberen. Ben alleen bang dat mn omgeving beetje raar zal reageren als ik het ze vertel (nog niet gedaan).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 01:21:
Het heeft weinig met verstand te maken. Het lijkt me dat je gewoon het makkelijkst verliefd wordt op iemand die je zowel qua levensfase als qua opvattingen redelijk na staat, niet iemand die een compleet ander leven leidt.
Ik word eigenlijk makkelijker verliefd op iemand die totaal iets anders doet, is veel interessanter in mijn ogen... Juist omdat hij/zij heel anders leeft, dat vind ik gewoon veel interessanter dan iemand die vrijwel hetzelfde doet als ik... dat ken ik nu ook wel...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:44
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 01:21:
Het heeft weinig met verstand te maken. Het lijkt me dat je gewoon het makkelijkst verliefd wordt op iemand die je zowel qua levensfase als qua opvattingen redelijk na staat, niet iemand die een compleet ander leven leidt.

Ik deel nou juist interesses met een aantal mensen die 8-14 jaar ouder zijn dan ik! Raar? nee, ik denk het niet, het is nou eenmaal zo, kan het erg goed met ze vinden. Ik heb nou echt helemaal niets met mijn leeftijdsgenootjes (tenminste, niet met de mensen van mijn leeftijd die ik ken (via school, clubs etc.))

Als de een studeerd en de ander werkt, kun je verder nog best wel hetzelfde leven lijden hoor, alleen heeft de een meer geld dan de ander, maar verder..

Zolang je maar van elkaar houdt, bij elkaar past en de een niet minder is in de relatie dan de ander, dan is er echt niets aan de hand.

Vind ik
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:58
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 14:19:
Nee, leeftijdsverschillen werken niet bevorderlijk voor een relatie. Zeker niet als de een op universiteit zit en de ander op middelbare of in ieder geval als de omgevingen dusdanig verschillen dat je gewoon met totaal andere dingen te maken hebt.
Wat een onzin zeg. Ik ben 18, mijn vriend bijna 28. Ik begin komens jaar een HBO studie (ben dit jaar gestopt met een andere), hij heeft al jaren een full-time baan en heeft zijn studie nooit afgemaakt. Nou dat is wel het laatste waar we problemen mee zouden kunnen krijgen hoor.

Ik vind dat gezeur over leeftijdverschil over het algemeen onzin. Natuurlijk mislukken er een aantal relaties van, maar er mislukken ook genoeg relaties tussen 2 mensen van dezelfde leeftijd.
Wanneer de ene persoon nou inderdaad nog aan het begin van de pubertijd staat en de ander bijna is gepensioneerd keur ik het ook af, gewoon omdat de een dan nog zo vreselijk veranderd en de ander die periode al zo ver achter zich heeft liggen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 12:32:
Ik word eigenlijk makkelijker verliefd op iemand die totaal iets anders doet, is veel interessanter in mijn ogen... Juist omdat hij/zij heel anders leeft, dat vind ik gewoon veel interessanter dan iemand die vrijwel hetzelfde doet als ik... dat ken ik nu ook wel...
Dat kan natuurlijk ook, maar dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt, ik denk dat het gros van de mensen toch verliefd wordt op iemand uit zijn of haar eigen omgeving, zowel geografisch als sociaal.

Citaat:
Charlottetje schreef:
(...) Zolang je maar van elkaar houdt, bij elkaar past en de een niet minder is in de relatie dan de ander, dan is er echt niets aan de hand.
Met alle respect, maar dat vind ik een beetje een dooddoener, want er is wel meer nodig voor een goedwerkende relatie dan alleen maar van elkaar houden. Van liefde alleen kun je niet vreten, wordt wel eens gezegd. Dat is een waarheid als een koe. Er zijn genoeg onmogelijke liefdes die nooit van de grond komen of faliekant mislukken, omdat bijkomende omstandigheden daarvoor zorgden. Die mensen hielden of houden wel van elkaar, maar er zijn dan andere dingen die niet werken.

Natuurlijk kan het prima zo zijn dat je dingen leuk vindt die vooral oudere mensen leuk vinden, maar wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Ik vind dat altijd een nogal duistere argumentatie. Wat vinden mannen van 28 leuk dat jongens van 21 totaal niet leuk vinden? Wat maakt ze zo anders? Ik geloof er niet in dat daar een radicaal verschil tussen zit.

Citaat:
miekmuis schreef:
Wat een onzin zeg. (...)
Bla, bla bla. Als je nou even gelezen had, dan wist je dat hij het heeft over relaties met grote leeftijds- en niveauverschillen in het algemeen. Er zit al een terechte uitzondering in, dan hoef jij niet nog eens aan te komen met je eigen situatie, want éen enkel geval is nooit bewijs voor een trend of vaste lijn. Simpele statistiek.

Verder zitten er ook nog eens niet eens argumenten in die 'ik doe HBO en hij werkt'-redenatie, want misschien stel jij op intellectueel vlak wel gewoon niet zulke hoge eisen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 13:07:
Verder zitten er ook nog eens niet eens argumenten in die 'ik doe HBO en hij werkt'-redenatie, want misschien stel jij op intellectueel vlak wel gewoon niet zulke hoge eisen.
Zoals hij misschien ook wel niet zulke hoge eisen stelt aan haar persoonlijke ontwikkeling.

Als je als vent van 28 een relatie aangaat met een meisje van 18 moet je willen compenseren en je aan haar ontwikkelingsniveau aanpassen. Er zit altijd een rationele factor in het aangaan van relaties, en ik denk dat mannen die een relatie met een dergelijk verschil aangaan voor een deel gewoon geen vrouw van hun eigen leeftijd kunnen krijgen. Ik kan me nl. helemaal niks voorstellen bij een relatie met een meisje van 18 op het moment dat ik 28 ben (hypothetisch Maureen ), het verschil is me gewoon te groot.

En natuurlijk zijn d'r uitzonderingen, sommige meiden zijn 'vroegrijp', maar je kunt op die manier volgens mij nooit een verschil van 10 jaar compenseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Groot leeftijdverschil in relatie, kan dat?
roozzzie
4 20-06-2014 09:55
Liefde & Relatie stelling ivm leeftijdsverschil
vedetje
33 04-05-2006 08:26
Liefde & Relatie Groot leeftijdsverschil
Neiu
63 16-06-2005 22:38
Psychologie Leeftijd voor vriendschap te groot ???
Tieneke
57 15-05-2005 20:55
Liefde & Relatie leeftijdsverschil......
Chicky-1990
145 19-01-2004 11:08
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 09:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.