Oud 26-10-2007, 22:28
Verwijderd
Hihi, héél klein beetje gespamt

Hier staat de oude: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1635458
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2007, 01:11
Verwijderd
ik ben verdrietig, ik heb echt heel veel pijn, maar mijn 'merkaba' schijnt erg goed te werken, in dit geval tegen de jeuk en de rusteloosheid in mijn hoofd.
hij is dus echt gezegend
dat een ketting zoveel kan doen. zonder dat ik m omheb.
ik kan er mee pendelen, soms, wauw <3

wat een goddelijk gevoel op dit moment. sinds ongeveer 4 maanden heb ik nu dus, deze minuten dat ik dit typ, écht géén jeuk. het voelt raar en ongewoon, maar niet negatief. als een verkoelende aura over me heen. en ik heb de ketting niet eens om.
Vandaag geen toestemming om te pendelen. geeft niet. komt vast wel weer.
hehe, ik ben wel verkouden
adhd zonder chaos is je hoofd. heel gek gevoel dit. <3
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 01:11
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Even een flinke klaagpost...

Heel veel mensen zeggen dat het leven heel veel veranderd als je achttien bent. Je mag meer, voor de wet (en meestal ook van je ouders), je mag op voor je rijbewijs, vaak ben je op dat moment bezig met een studie en veel mensen gaan dan al uit huis en gaan op kamers wonen, zodat ze minder hoeven te reizen. Een wereld gaat voor je open om het zo even uit te drukken. Je mag ook sterke drank proeven, maar dat heb je natuurlijk allang gedaan vóór je achttien was en toen was die kick natuurlijk veel groter dan op het moment dat je dat mag doen. Het achttien zijn wordt dus nogal geromantiseerd.
Voor sommige mensen klopt die omschrijving volledig, maar voor mij helemaal niet. Voor mij is die omschrijving van achttien zijn alleen maar een droom. Ik woon thuis, ben nog niet toe aan op mezelf wonen en als mijn ouders zo doorgaan met continu zeuren over het voorbereiden op het op mezelf wonen, gaat het nog wel even duren voor ik er aan toe ben. Ze doen net alsof ik nooit nadenk over mijn toekomst en mijn studie, terwijl dat mij juist heel vaak bezig houdt, zo ook nu. Voor de wet mag ik meer, maar thuis is het nog steeds hetzelfde als toen ik 15 of 16 was. Ach, ik mag nu al om half 12 thuiskomen in de weekenden! Half 12! Voorheen was dat half 11. Écht een gigantische vooruitgang dus, terwijl al mijn leeftijdsgenoten al uitgingen op hun 16e, tot 3 uur ’s nachts of zo.
Nu hoeft het voor mij niet iedere keer 3 uur ’s nachts te zijn en ik ga ook niet uit, maar echt half 12! Ik ben fucking 18. Ik heb dan wel Asperger, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ’s avonds laat naar huis kan fietsen, of niet om kan gaan met laat gaan slapen! Ik heb lang niet geklaagd over het leven, ik vind het leven zelfs mooi, ook al gaat dat misschien niet zo lijken door dit stuk, maar echt, ik ben achttien en ik word thuis behandeld als iemand van minder dan 16 jaar. Ik moet dagelijks om 9 uur douchen, al jaren, want “ik heb structuur nodig.” Ik heb inderdaad wel een beetje structuur nodig, maar ik ben geen klein kind meer dat zoveel last heeft van autisme dat het een strak schema nodig heeft, waar alles precies in vast ligt; die tijd heb ik achter de rug. De enige momenten van de dag die voor mij vast moeten liggen zijn de etenstijden, daar plan ik mijn dag mee in. Bij mam thuis is dat standaard om 6 uur ’s avonds en dan moet ik om half 6 thuis zijn, nog zo’n stomme regel. We eten altijd om 6 uur, bijna nooit eerder of later, maar ik moet wel altijd dan een half uur van tevoren thuis zijn.
Bij pap zouden ze de etenstijden vastleggen, maar dat lukt ze ook niet echt. Niet dat ik me daar aan erger, ik plan daar toch nauwelijks iets in als ik daar ben. Vaak mag ik toch niet weg, omdat we daar toch al maar één keer in de 2 weken ben. Toen ik een paar maanden terug in een weekend dat ik eigenlijk bij pap was een nacht ging logeren bij een goede vriendin, mocht ik twee weken later op zaterdag niet naar een forummeeting toe, omdat ik het vorige weekend ook al bijna continu weg was. En dat ene weekend toen, toen wilden ze me zelfs om 1 uur terug naar huis laten komen, terwijl ik echt 3 uur moest reizen. Anders was ik niet op tijd voor het eten. Ik heb zelf gevraagd voor meer structuur, daar was nog gigantische stress over, omdat ik zei dat ik door het gebrek aan wat voor structuur dan ook nog vergeetachtiger werd dan ik al was, maar ik ging er wel even van uit dat ze er wel rekening mee konden houden als je een keertje niet mee kwam eten en dat twee of zelfs vier weken van tevoren liet horen. Niet dus, die uitzondering werd gemaakt toen haar ouders naar de mijne belden en vroegen of ik langer mocht blijven. En dan haalt pap je op zondagavond op van het station, omdat dat je een uur reistijd scheelt, krijg je te horen dat je “de volgende keer niet meer aan die mensen hoeft te vragen of die willen bellen of je langer mag blijven.” Terwijl het juist het omgekeerde was. Ik kreeg de vraag of ik op zondagavond zin had om mee pannenkoeken te eten en toen ik zei dat dat niet ging, zeiden haar ouders dat ze wel even zouden bellen en toen ik aangaf dat dat niet nodig was, stonden ze erop en toen belden ze dus.
Nog zo’n punt is het computeren. Ik heb nu een laptop en ik had wel verwacht dat ik nu soms ook ’s nachts zou mogen downloaden, of in ieder geval wel eens mocht downloaden als ik een keer een middagje of avondje naar iemand toeging, maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn. Als mijn stiefvader thuis is, mag ik nog niet eens downloaden, want dan kan hij nog niet eens fatsoenlijk World of Warcraft spelen. Hij is soms echt een klootzak. Als hij zijn dag niet heeft gehad, dan wordt alles op mij afgereageerd. Gisteren was er nog flinke stress, toen ik vroeg of ik een keer een nachtje mocht doorhalen aan de laptop, omdat het vakantie was. Hij had gezegd dat ze dat niet erg vonden als ik dat een keertje deed in de vakantie, maar niet elke keer, want dan was ik veel te moe aan het eind van de vakantie. Dat bracht ik er dus tegenin toen hij zei dat ik die nacht niet mocht computeren en ik kreeg meteen de volle laag.
Vlak daarna sprak ik mijn broertje in de keuken en die zei dat mijn stiefvader een paar keer achter elkaar dood was gegaan bij World Of Warcraft. Nou, lekker dan om zo’n spel te spelen als je niet met je verlies om kunt gaan en het dan maar op je stiefkinderen af gaat reageren. Mijn kleine broertje, zijn eigen zoon, kan niets verkeerd doen. Ik heb niets tegen mijn kleine broertje hoor, maar het valt wel op dat je eerst je stiefkinderen, mij en mijn broertje van 15, de volle laag geeft als je thuis komt na een rotdag van je werk en vervolgens met je eigen zoontje gaat knuffelen en spelen en dan je stiefkinderen weer afsnauwt bij het minste of geringste ding wat ze net niet 100 procent goed doen.
Waarschijnlijk horen mijn ouders nu ook het tikken van de toetsen van mijn laptop en komen ze dadelijk kijken wat ik aan het doen ben, of krijg ik morgen weer de volle laag, maar eerlijk gezegd maakt mij dat helemaal niets uit. Toen mijn ouders 18 waren mochten ze veel meer dan ik nu, maar ach kom, ik ben autistisch, dus dan zal het wel normaal zijn om je kind voor “de grote boze wereld” te behoeden. Dat de mensen op school en de mensen in je eigen familie je voor zielig verklaren met zo’n ouders, maakt jouw ouders helemaal niets uit. Het lijkt er gewoon op dat (vooral mijn stiefvader) het gevoel is dat hij oppermachtig is en dat alles wat hij doet helemaal goed is en dat al het commentaar en de aanwijzingen dat anderen op hem hebben te min voor hem is. Dat zal er wel allemaal bijhoren.
Mijn stiefmoeder is niet veel beter en ja die heb ik ook, beide ouders zijn hertrouwd. Het is goed dat ze uit elkaar zijn, maar ze hadden allebei beter kunnen kiezen voor een andere partner. Pap laat alleen maar over zich heenlopen en ik erger me dood aan het feit dat hij bij elke keer dat er stress is mijn stiefmoeder het gelijk geeft, ook al zit ze om half 3 ’s nachts 20 minuten tegen me te schreeuwen en te schelden, omdat ik tien minuten te laat was (om half 12), terwijl ze wisten dat ik afhankelijk was van een ander, en ik dan na twintig minuten geschreeuw en gescheld op te hebben genomen en zo ver mogelijk de grond in te zijn getrapt, mijn stem ook eens verhef, nog zelfs zonder ook te gaan schelden. Ik “had maar moeten zeggen dat iedereen (10 mensen) rekening ermee hadden moeten houden dat ik om half 12 op een verjaardag moest zijn.” Dat moet ik zelf eens een keer proberen als ik ergens iets heb afgesproken en zij kunnen me niet meer op tijd brengen, omdat mijn o zo lieve stiefmoeder weer eens nog geen zin had om op tijd met het eten te beginnen, dan is het huis toch echt te klein hoor.
En dan krijg je de dag erna ook nog eens te horen “dat als je nog eens een keer zo’n toon tegen haar aanslaat je het volgende weekend niet meer langs hoeft te komen. En dat pap haar daar ook nog eens gelijk in geeft. Lekker watje is dat. Volgens mij kiest hij liever voor háár dan voor zijn eigen kinderen, als het erop aankomt. Als ik bij pap ben en ik ga ergens heen, is de tijd dat ik thuis moet zijn nog veel belachelijker dan bij mam. Half 10 of 10 uur, want anders wordt het te gevaarlijk op straat. Stomme kutmensen, ik ben fokking 18! Maak er dan meteen een eind aan zou ik zeggen. Als je niet op straat gaat, word je misschien dan wel niet doodgeslagen of van de fiets afgereden door een auto en kan er ook geen trein ontsporen die jou toevallig schept en er kunnen dan ook geen vliegtuigen tegen je aanvliegen, want de terrorismedreiging is echt gigantisch aanwezig in Noord-Limburg hoor, de omgeving waar ik woon. Maar ja, als je de meeste ongelukken gebeuren in en om het huis, dus daar ben je ook niet veilig en als je al niets doet, dan loop je ook nog de kans dat je huis instort, of in de fik vliegt, of ontploft en jij het er niet levend vanaf brengt, toch? Wil niet zeggen dat ik geen zin in het leven hoor, ik wil juist lekker leven, maar hiermee bedoel ik dat al die bezorgdheid gewoon stom is en ervoor zorgt dat je geen leven hebt. Ik volg het nieuws niet, gewoon omdat ik geen zin heb in al die depressieve rotzooi in het nieuws, dat er weer zoveel doden in Irak zijn en in Afghanistan een extremist het leuk vond zichzelf op te blazen. Laat mij nu gewoon mijn eigen leven leven, gelukkig met de vrienden en de dingen die ik heb.
Nog zo’n punt van zware ergernis, is het feit dat ik vooral door mijn eigen vader aan word gesproken als klein kind als hij me iets uit wil leggen, alsof ik nog in de fase zit, waarin ik 6 jaar geleden zat, vrij zwaar autistisch en niet in staat om zelf ook maar het minste probleem op te lossen en volledig vriendloos, kom op man eikel, we leven in 2007, ik ben gegroeid, ben je nou zo stom dat je dat nog niet eens ziet bij je eigen zoon! En ja, ik ben op het moment heel erg gefrustreerd omdat de enige mensen die mij lijken te begrijpen en waar ik echt iets aan heb in het leven (buiten onderdak en eten), buiten een klein aantal familieleden, mijn vrienden zijn. En een aantal van die vrienden woont op 2 uur of meer reizen, nog een aantal hebben het heel vaak druk, maar de meesten zie ik wel ééns in de twee weken, met de bijeenkomst van de vriendengroep, die morgen weer is.
Dan zal ik wel weer mooi om half 12 thuis moeten zijn. Iedereen gaat dan wel om 11 uur naar huis, ja zo vroeg al, want veel mensen moeten meer dan een half uur reizen en iedereen heeft autisme, dus zijn we sowieso anders, maar op die manier kan ik dus nooit blijven hangen. Al die dingen die mijn ouders mij beloofd hebben, maken ze niet waar. De laptop die ik heb, was ineens 400 euro goedkoper dan ik met mijn eindlijst zou hebben gekregen volgens wat ze eerst zeiden. Lijkt misschien dat ik verwend ben, maar dat ben ik niet. Ik krijg al ruim 2 jaar geen cent aan zakgeld meer en ik hoef voor wat dan ook ook niet bij mijn ouders aan te kloppen.
Pap en mijn stiefmoeder zouden het krap hebben, maar daar geloof ik dus echt geen fuck van. Voor 5 jaar studeren aan de HAVO krijg je dan een cadeau, drie dagen weg met de vriendengroep, terwijl die vakantie 5 dagen duurt, want ze hadden niet meer geld. Vlak daarvoor hadden ze wel een nieuwe auto en een nieuwe caravan gekocht, zodat ze comfortabeler konden reizen en ook af en toe eens tussendoor een weekendje weg konden. Nou, dat komt echt leuk over hoor. Niet dus! Die drie dagen weg met de vriendengroep waren geweldig, daar kan geen een vakantie tegenop, daar hoor je mij niet over klagen, maar ze zeggen zelf tegen je dat je maar 3 dagen kan blijven, omdat mam anders je kleren niet op tijd uit kan wassen voor de vakantie met je vader. Op vakantie krijg je dan te horen van degene die alles regelde qua geld en vakantie dat je maar drie dagen kon blijven omdat ze niet genoeg geld hadden. Leuk hoor, dat liegen.. Vinden ze zelf ook gewéldig. Ze flippen volledig uit als ik tegen hun lieg, maar ze geven ook echt het goede voorbeeld op die manier. Mam wast zo vaak een berg kleren in één dag uit… Dan zijn ze ’s morgens allemaal uitgewassen en droog als ik om half 7 ’s morgens opsta.
Misschien moet ik maar eens kijken voor begeleid wonen. In Nijmegen, of misschien wel in Den Bosch. In Den Bosch hebben de mensen die daar studeren natuurlijk voorrang, maar van Den Bosch naar mijn school is 40 minuten, van Den Bosch naar de vrienden bij mij in de buurt is anderhalf uur, dus kan ik soms ook tussendoor even op bezoek gaan, ik bedoel, als ik op mezelf woon, ben ik toch eigen baas en ik houd lekker gewoon mijn weekOV, dan ga ik wel op maandagmorgen gewoon met de trein naar school en daarna naar mijn kamer. Verder heb ik ook nog een heel goede vriendin wonen die van daaruit in een uurtje te bereiken is. Ideale plek voor mij dus, lijkt me.
Maar eerst eens op mijn eigen houtje kijken wat daar allemaal bij komt kijken en ook eens over die dingen praten met goede vrienden die al op zichzelf wonen.
Misschien moet ik maar eens even stoppen met klagen, want hier word ik ook niet vrolijker van, eerder nog veel gefrustreerder. Ik heb gewoon kutouders en dat is gewoon het probleem, een probleem waar niets aan te veranderen valt, alleen als ik op mezelf ga wonen. Ik weet ook niet of ik dan in de weekenden altijd naar huis toe zou gaan… Dat zij maar een keertje naar mij toe komen. Ik heb het in ieder geval gehad met mijn ouders en ik ga gewoon serieus eens kijken voor begeleid wonen.
Zelfstandig wonen lijkt me nog heel moeilijk, want dan moet je zelf alle rekeningen in de gaten houden en ik ben nogal chaotisch, dus ben ik bang dat dat niet goed gaat, maar schoonmaken kan ik, hoewel ik wel best een sloddervos ben, ik kan goed koken en ik vind het zelfs heerlijk om lang in de keuken te staan om dan iets lekkers te maken. Dat geeft me echt voldoening, vooral als je dan zelf al met een big smile aan tafel zit omdat je je eten geslaagd vindt en dan van bijna iedereen hoort dat ze het lekker vinden, alleen van de echt moeilijk eters niet, hoewel die het ook gewoon eten. Wat komt er nog meer bij kijken … Ik kan er op dit moment even niet op komen. Vast nog wel een boel. Voor mij is denk ik vooral het betalen van de rekeningen en het regelen van verzekeringen en afspraken voor eventuele reparaties een probleem.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 03:48
Verwijderd
@Pruts0r: Kan je hier niet eens heel serieus over praten met je ouders? Dat je vindt dat ze je onterecht zo behandelen en dat je graag wil proberen wat meer op jezelf te leven met hun steun? Desnoods zet je het duidelijk op papier wanneer je bang bent dat ze niet goed zullen luisteren en er ruzie zal ontstaan. Natuurlijk is begeleid wonen een mooie optie, als dat kan, maar het lijkt me makkelijker thuis te kunnen 'oefenen'. Natuurlijk zal het dan ook eens mis gaan, maar dat hoort er bij, dat betekent niet dat je het niet kan of dat je ouders het niet kunnen, alleen dat jullie moeten wennen. Mocht het thuis echt niet gaan, dan hoop ik echt dat begeleid wonen een mogelijkheid voor je is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 11:55
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ PrutsOr: ik kan me wel voorstellen dat je niet gelukkig bent met deze situatie. Ik weet niet of een goed, serieus gesprek in jouw situatie gaat werken, omdat je dat dan 2x moet doen, met je vader en moeder. Misschien kun je alles wat je dwarszit en hoe je het zelf graag zou zien goed en duidelijk op papier zetten, waarbij je al je frustraties (die je in dit stuk wel hebt gezet) er buiten laat. Leg ze duidelijk uit dat je nu een stuk verder bent en dat je ook minder last hebt van je autisme en in bepaalde gevallen minder structuur nodig hebt en dat je niet meer als een klein kind behandeld wil worden. En zet er verder alles in wat je nog meer dwars zit, maar wat misschien niet direct met jouw autisme te maken heeft, dat computeren bijvoorbeeld en je vaders en stiefvaders gedrag.

Wat dat uit huis wonen betreft, je kunt natuurlijk altijd eens informeren hoe dat zit in Den Bosch en hoeveel het gaat kosten en wat er verder allemaal bij komt kijken. Ik vind uit huis gaan wel een drastische stap en ik kan me indenken dat je ouders hier ook veel problemen gaan zien, zeker in de huidige situatie. (ik zeg niet dat je het niet kan, want dat kan ik niet beoordelen, maar als ik je verhaal zo lees en je over je ouders hoor praten, denk ik dat zij heel veel beren op de weg gaan zien) Daarom lijkt het me beter als je eerst de situatie met je ouders wat gaat proberen te verbeteren. Want zoals zij jou nu zien, zullen ze je nooit uit huis laten gaan, 18 of niet. Je moet ze eerst duidelijk maken dat je veel verder bent dan zij denken en dat je meer zelf kunt en minder structuur nodig hebt en zelf beslissingen kunt nemen. Misschien dat ze dan inzien dat je wel wat meer vrijheden kunt hebben en als ze zien dat alles goed gaat, kun je misschien later op jezelf gaan wonen. Veel sterkte in elk geval
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben er weer! Een beetje. In elk geval ben ik weer een beetje aanspreekbaar.
Ik hoop dat het met jullie allemaal een stuk beter gaat dan met mij
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:13
Verwijderd
Zo internet doet het weer en ik heb heel eventjes de tijd om mailtjes te lezen en te posten. Ben erg druk met vanalles en dat is soms fijn maar soms ook niet. Donderdag eerste keer EMDR gehad en dat was best heftig. Voelde me heel verdrietig en angstig daarna maar daardoor ook een echt mens, met gevoelens die geuit werden. En verder is er nog veel twijfel over evt. nog een maand verlengen of nazorg/individueel etc. Maargoed. Straks eerst autorijden, daarna taart eten met twee vriendinnetjes, dan verjaardag en morgen orkest en verjaardag. Pfft, ik ben nu al moe...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:37
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Vogelvrij: goed dat het weer een klein beetje beter gaat! Sterkte met verder opkrabbelen .

OT: haha, ik presteer gewoon het beste onder druk, stiekem. Nu gaat het leren vlot en ik snap het hoewel ik het gedetailleerd doe. Zo is leren leuk! Hier had ik eerder mee moeten beginnen . Strakjes even pauze, maar dit gaat echt relaxed .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Zo ik ben me toch moe. Maar niet gek. Zoveelste keer laat naar bed, terwijl ik toch echt 10 uur per nacht nodig heb. Was wel heel gezellig. M'n galadate is alleen te klef, het is m'n eigen schuld, maar toch. En m'n crush was dronken, en toen ik naar huis ging had de arme jongen hoofdpijn. Tja gek he. Ik hoop echt dat we nog een keer wat tijd samen krijgen... Misschien na schoonmaak dag, misschien na het gala, misschien samen naar het andere gala, maar waarschijnlijk niets. Nu nog een manier vinden om ermee te dealen...

Zo korfballen, maar moe, geen zin, koud. Daarna uit eten met iedereen, en iedereen heeft een vriend(in) mee behalve ik. Gezellig joh...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:23
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik voel me best wel goed. Ik begin weer ritme te krijgen in mijn eetpatroon! En ik heb net gewoon twéé pitabroodjes gegeten. Ik wilde er eigenlijk eentje pakken, maar toen bedacht ik me dat ik dan als nog wel weer op érg weinig calorietjes zou uitkomen en toen heb ik er gewoon twee gepakt Het was echt megalekker. Waarom heb ik mezelf dat zolang ontzegd?

Verder lukt het ook best wel met mijn essay, het is bijna af.. nog maar max. 1 a4tje erbij typen. Hup hup, ik kan het wel! en als het af is, mag ik morgen lekker stadten .

Ik ga nu echt leven naar wat ik geloof, echt echt echt. Be careful what you wish for, you might just get it!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:57
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Ik voel me best wel goed. Ik begin weer ritme te krijgen in mijn eetpatroon! En ik heb net gewoon twéé pitabroodjes gegeten. Ik wilde er eigenlijk eentje pakken, maar toen bedacht ik me dat ik dan als nog wel weer op érg weinig calorietjes zou uitkomen en toen heb ik er gewoon twee gepakt Het was echt megalekker. Waarom heb ik mezelf dat zolang ontzegd?

Verder lukt het ook best wel met mijn essay, het is bijna af.. nog maar max. 1 a4tje erbij typen. Hup hup, ik kan het wel! en als het af is, mag ik morgen lekker stadten .

Ik ga nu echt leven naar wat ik geloof, echt echt echt. Be careful what you wish for, you might just get it!
Geweldig meis! Je kunt het, ga zo door!

OT. Langzaam kruipen de dagen voorbij... Vanmorgen realiseerde ik me dat ik haar, zolang als ik haar ken, nog nooit zo lang heb hoeven missen. Echt een raar gevoel, onwerkelijk vooral. Nouja, nog eventjes volhouden maar. Het móet... Oh en langzaam groeien de haartjes op m'n vingers ook weer terug, die vorige week per ongeluk weg schroeiden toen ik gas op m'n handen had gekregen van het aanstekers vullen en ik een aansteker ging testen, hihi Gelukkig maar dat het bij alleen de haartjes gebleven is en dat niet de hele boel in vlammen op gegaan is

En waarom loopt vader-figuur nou weer te vloeken door de tuin? Laatst trouwens een goed gesprek gehad met O. over vroeger, wat we allemaal mee hebben moeten maken met onze ouders. We zijn het er samen over eens: we moeten hier weg. En we gaan hier weg, allebei binnen nu en anderhalf jaar. Nog eventjes geduld dus...
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:26
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een spijkerbroek gevonden, eindelijk, een Kuyichi. Heb echt wel 30 spijkerbroek gepast. Te kort, veel te strak, toelopend, boven goed - bij mijn benen los. Zucht. Die van Kuyichi valt ook wel wat wijder, maar het is een rechte pijp, dus dan mag het wel. En bij de Bijenkorf ook een Indian Rose gepast, alleen daar pas precies mijn maat er niet, en als het goed is nog wel in Utrecht dus die ga ik daar maandag passen. <3

Omg, ik heb echt 40 gekregen. Ik voel me groot.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 16:49
Verwijderd
@ duivelaartje: Kuyichi is fijn <3

Yana, goed zo!
Eigenlijk is mijn dag ook wel goed. Ik heb uitgebreid geluncht met ongezonde dingen en net een stukje marsepein gehad, maar ik ga me er even niet druk om maken. Ik heb nu een goed bmi, ik heb een heel leuk nieuw jurkje, ik heb geweldige zwarte enkellaarsjes van mn mama gekregen, ik heb mijn haar chocoladenbruin geverfd.

Minder leuk is dat ik mijn vrienden even enorm zat ben. Ik ben áltijd degene die alles regelt. dat vind ik meestal niet erg, maar de laatste tijd komt er zo weinig voor terug dat ik er even geen zin in heb. Ik blijf me niet uit de naad werken om tijd voor mensen vrij te maken, als dat andersom niet zo is...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:27
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik kom net terug van vakantie . Weet niet of er hier nog iets byzonders gebeurt is? heb eigenlijk geen geduld om alles terug te gaan lezen
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Omg, ik heb echt 40 gekregen. Ik voel me groot.
40 wat?
40 Watt is niet zoveel he

Ot: 2 van de 5 dingen op mijn to do list zijn al af, best goed eigenlijk. Maar oh, oh, oh wat is die master veel
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
40 wat?
40 Watt is niet zoveel he
Oh, maat 40. Dat voelt wel goed, want ik wilde aankomen en zo te zien is dat dus gelukt in een jaar tijd.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De vakantie is definitief voorbij, en ik heb nog niet het idee dat ik alles heb gedaan wat ik wilde doen. Nou wist ik van te voren wel dat dat lastig zou worden, omdat mijn vriend ook een weekje vrij had genomen, en dan is het toch anders dan wanneer ik in mijn eentje thuis de hele dag huiswerk kan maken. Maar toch.
Komende week hoef ik niet naar school 's avonds, dus dan kan ik dan nog wel verder gaan met mijn huiswerk. En de week erna is mijn vriend weer naar het buitenland. Ik zie er nu al tegen op
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Oh, maat 40. Dat voelt wel goed, want ik wilde aankomen en zo te zien is dat dus gelukt in een jaar tijd.
Nice idd

OT: joehoe, ik ben alweer twee artikelen verder, maar vriendje moet nu wel eten gaan koken want ik heb honger!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2007, 20:41
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
IcedEarth: een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd

Moon: hoe was je vakantie?

Ik kan het gewoon niet. Ik heb donderdag en vrijdag over een week tentamens. En ik kan het gewoon niet. Ik heb twee vakken (eigenlijk drie, maar voor de derde heb ik nog geen tentamens) en ik loop zo erg achter. Met het ene vak loop ik helemaal bij, dat ben ik nu aan het herhalen. Voor het andere vak heb ik nu vier van de in de totaal twintig hoorcollges uitgewerkt. En dan moet ik de werkcolleges en practica nog doen. Ik ga het niet redden, echt niet. Ik richt me nu eerst op het andere vak, dan haal ik tenminste een vak. Ik ben zo blij als ik voor het tweede vak op de helft van de hoorcolleg-stof kom. We moeten zoveel lezen en die boeken zijn veel te moeilijk. Ik ben blij als ik een vier haal, dan mag ik het vak tenminste herkansen. Anders moet ik het volgend jaar over doen, waardoor ik dan in de problemen ga komen met nieuwe vakken. Nouja, als ik het jaar tenminste haal. Ik ben nu al bang dat ik niet genoeg studiepunten ga halen. Dat ik niet door mag gaan met de studie. Maar dat is misschien wel beter, want ik kan het toch niet. Het is te moeilijk, het is te veel. En het is mijn eigen schuld. In het begin heb ik niet zo hard gewerkt. Na bijna drie maanden werken en veel thuis beneden zitten kon ik er niet tegen om veel van huis te zijn. Ik heb me echt rot gevoeld de eerste weken op de universiteit. Nu voel ik me beter daar, ik heb zelfs het idee dat ik een soort van vrienden heb.
Alleen het is zo anders dan de middelbare school. Niet dat ik daar nooit hard heb gewerkt, maar het ging me beter af.
Misschien is dit gewoon te zwaar. Had ik een andere opleiding moeten kiezen. Misschien kan ik het gewoon niet.

Verder voel ik me bij vlagen rot door wat er vorige week gebeurd is. Hier thuis doen ze alsof er niks aan de hand is. Mijn zusje heeft geen straf gekregen. Gisteren mocht ze gewoon uit met vriendinnen. En als ik of mijn zus er iets over zeggen, worden we afgekat en toegesnauwd dat we ons er niet mee moeten bemoeien. Hallo, voed je kind dan eens goed op. Ik en zeker mijn zus zouden zoiets niet moeten proberen. Mijn zus heeft straf gehad om minder. En mijn zusje mag nu gewoon rustig haar gang gaan? Ze heeft schoolexamenweek en ik zie haar nauwelijks iets aan school doen. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze gaat slagen. Niet omdat ze het niet kan, maar omdat ze er niks aan doet. Ze is te makkelijk. Net als mijn ouders. Je kan niet doen alsof er niks gebeurd is.
Ik denk dat ik hier later zelf problemen mee ga krijgen. Toen mijn zus zich sneed, toen er daar allemaal ruzies enzo over waren, werd ik er buiten gehouden. Ik kon er niet over praten, ik kon er niks mee. En dat kwam twee jaar terug naar boven. Ik kon er op een gegeven moment niet meer mee omgaan, terwijl er thuis niks meer aan de hand was en mijn ouders niet wisten of ze zich nog sneed. En ik wist het ook niet zeker. Het klinkt misschien raar omdat ik niks met de problemen van mijn zussen te maken heb, maar ik voel me er zelf wel rot door.
En ik vind het gewoon raar dat haar gedrag nooit consequenties heeft. Ze schrijft dat ze rookt, blowt en drinkt, en mijn ouders laten haar gewoon uitgaan.

Ik hoop zo op een vier voor het ene vak en een voldoende voor het andere vak. Ik wil niet falen. Ik wil niet toegeven dat ik het niet kan. Dat het te zwaar is. Maar dat is het wel. Ik heb zonder veel problemen mijn examens gehaald met mooie cijfers. Waarom kan ik dit dan niet?
Ik ben echt bang dat ik niet eens mag herkansen. Misschien red ik het wel als ik elke nacht ga leren. Maar daar heb ik geen zin in. Is dat nou zo raar.

Vanmiddag mijn loon opgehaald en shirtjes ingeleverd. Morgen is de winkel voor het laatst open. Daarna weer in maart. Ik was er al twee maanden niet geweest. Ik mis de zomer. Ik heb een mooie tijd in de winkel gehad. Jammer dat ik in het naseizoen niet meer kon werken. En straks in het voorseizoen ook niet.
Ik kan ook in februari met mijn studie stoppen. Als ik het toch niet ga halen. Dan kan ik vanaf maart in de winkel werken. Ik ben gelukkig daar. Je hoeft er niks voor te kunnen. En ik ga straks als een twintigjarige verdienen. Omdat ze vinden dat ik (en mijn zusje en twee anderen, die krijgen ook een loonjaar hoger) goed werk en omdat ze willen dat we terug komen. Als mijn studie mislukt kan ik mijn hele leven daar werken.

En nu komt alles even naar boven en kan ik huilen. Ik wil slapen. Als ik net wakker word, voel ik me gelukkig. Als ik niet nadenk en lekker warm en rozig in mijn bed lig. Gelukkig gaat de wintertijd in, dan kan ik een uur langer slapen. Ik vind het altijd fijn als ik heel vroeg wakker word en dan nog een uur half slapend in bed kan liggen. Zonder zorgen. Zonder verdriet.
Laat me slapen en gelukkig zijn.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik kan het gewoon niet. Ik heb donderdag en vrijdag over een week tentamens. En ik kan het gewoon niet. *verhaal* ... beter, want ik kan het toch niet. Het is te moeilijk, het is te veel. En het is mijn eigen schuld.
Niet zo negatief, dat is nergens voor nodig. Je doet nu hard je best; ga er voor! Alle begin is moeilijk, en je hoeft ook niet altijd alles de eerste keer te halen. Studeren is nou eenmaal heel anders dan de middelbare school; het is geen ramp als je wat meer tijd nodig hebt om om te schakelen naar de nieuwe eisen die aan je gesteld worden. En daar kun je echt wel aan wennen.
Citaat:
Ik denk dat ik hier later zelf problemen mee ga krijgen. Toen mijn zus zich sneed, toen er daar allemaal ruzies enzo over waren, werd ik er buiten gehouden. Ik kon er niet over praten, ik kon er niks mee. En dat kwam twee jaar terug naar boven.
Is er niet een familielid, of een goede vriend of vriendin waar je dit mee kunt bespreken, zodat je het in ieder geval kwijt kunt?

OT: *zucht* het is weer eens zo ver. Great. Ik begin haast te geloven dat ik sociaal enorm gehandicapt ben. Waarom kan ik nou nooit eens gewoon normaal doen?!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:36
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Heksjuh: wacht nou maar eens eerst je eerste tentamens af, misschien valt het allemaal reuze mee. En als je denkt dat 2 vakken te zwaar zijn om tegelijk te doen, richt je dan gewoon op één. Beter één goed geleerd dan 2 half, althans zo denk ik. En straks na je tentamens heb je weer een nieuw semester of nieuwe periode met nieuwe vakken en dus nieuw kansen. Mijn eerste jaar op de universiteit liep ook niet zoals ik verwacht had hoor, natuurlijk moet je wennen, aan de omgeving, aan de hoeveelheid, het ís gewoon heel anders dan op de middelbare school. Misschien moet je het er eens met je studieadviseur over hebben, die kan je ook tips geven over hoe je dingen aan moet pakken.

OT: vanmiddag een spijkerbroek gekocht en een trui. Ik moet nog veel meer kleren, maar ik kon verder niks leuks vinden. Daarna voor m'n broertje en mezelf gekookt, want ouders gingen uiteten. En nu ben ik weer op m'n kamer. Ik zit te dubben hoe ik me ga afmelden morgen voor die survivalactiviteit. Gewoon maar zeggen dat ik een survival niet zie zitten? Da's wel makkelijker dan een smoes bedenken. En ik baal er wel van, want anders had ik nu bij m'n vriend gezeten. Ik m'n hele weekend anders plannen voor die geheimzinnige activiteit, is het iets wat ik écht niet wil. Maar over 2 dagen zie ik vriendje
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:20
Verwijderd
Ik heb het idee dat ik op een splitsing sta en moet kiezen welke weg ik in ga slaan, linksaf is de verstandige weg, rechtsaf is de weg die ik zo graag in wil slaan. Nu moet ik me dus afvragen of ik moet doen wat ik leuk vind of moet doen wat verstandig is. Argh, ik weet het niet meer

Ik ga er maar weer eens met m'n man over praten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:26
Verwijderd
@Heksjuh: Wacht idd af tot iig na de eerste tentamenweek en liefst op z'n minst tot na de tweede. Wat jij schrijft, ik denk dat vrijwel elke student dat herkent, en bij de meesten valt het uiteindelijk hartstikke mee.
En jongste kinderen mogen vaak meer. Is geen excuus, maar het valt me vaker op. Misschien eens op een ander moment proberen met je ouders er over te praten? Of anders met je zus?

@Andijvie: Is er niet ergens een zandpaadje tussen die twee wegen in? Of ergens op die wegen een zijpaadje naar de andere weg? (Soms is het niet per se het één of het ander, maar zijn er tussen oplossingen of omwegen mogelijk. Natuurlijk weet ik niet of dat het geval is, maar het is wel iets waar je naar zou kunnen kijken? )

OT: Moe, druk, moe, druk, druk, druk. Nog even volhouden. Maandag iig weer de dokter bellen, wie weet wat daar weer uitkomt. Nog even volhouden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:39
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
morgen dagje walibi met vriendin.. lange drukke dag..
alsof deze week nog niet genoeg energie van me heeft onttrokken
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 23:19
Verwijderd
Waaah alles is af wat ik gepland had! Dat overkomt me nooit

@ Heksjuh: rustig aan joh. Iedereen moet wennen. En dan haal je een vak misschien niet (maar dat denk ik stiekem eigenlijk wel ): so what? Gewoon blijven ademen, je best doen, en als het dan lukt, dan is het toch fijn? Ik snap dat je het liefst alles weg wilt smijten en iets wilt gaan doen wat je kan, maar daar ga je geheid spijt van krijgen.
Het komt allemaal wel goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2007, 00:05
Verwijderd
Ik hou van hem, zo verschrikkelijk veel. Jemig wat zag hij er goed uit gisteren in pak (ik ook in jurk hoor daar niet van ). Maar echt ik ben gewoon zo verliefd. En onze relatie is zo heerlijk <3.

En ik heb mss wel een kamer. Mag hospiteren aankomende donderdag en hopelijk zijn er dan geen stervende opas en te laat rijdende bussen vanaf vakantie. Aangezien een vriendin van me in dat huis woont wel heel relaxed .

Het gaat gewoon echt goed met me . Morgen maar is flink studeren, dat is dan weer minder .
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 00:06
Verwijderd
@Yana: Goed van je!
@Heksjuh: Anderen hebben al gezegd wat ik zou willen zeggen. Ik wil je alleen even succes toewensen en (}).


OT: Ik leer het wel. Net een heel lang stuk geschreven in mijn dagboek, alles eens op een rijtje gezet. Nu is alles kalm in mijn hoofd. Het leven is mooi.

Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht hier te zijn, en ook al is het je al of niet duidelijk, toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt, en zo is het goed. (...) Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen is dit toch nog steeds een prachtige wereld. Wees waarachtig. Streef naar geluk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 00:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Heb gemengde gevoelens over dat bachelordiploma. Aan de ene kant ziet het er prima uit, de cijfers zijn redelijk. Aan de andere kant vind ik mezelf dan weer dom dat ik niet cum laude mijn diploma heb. Terwijl ik dat vast gekund had, als het eerder in me opgekomen was en ik er naartoe had gewerkt. Maar goed, weinig mensen die dat zullen begrijpen.
Het was gezellig gisteren (oh, ondersteunt het forum de ı wel? Postbank niet). Lekker uit eten geweest, Aslı mee, konden mijn ouders die ook even leren kennen. Die wilden wel even weten met wie ik naar Turkije ging. Maar dat ging allemaal perfect, ze konden het prima met elkaar vinden en ik denk dat ik haar met kerst ook wel mee kan nemen zodat ze niet alleen is, kunnen we daarna samen vertrekken. Ik heb er zin in!!! En ze zei zulke lieve dingen... Nou ja, komt goed. Eerst kerst even, ben al druk bezig ideeën te verzamelen voor cadeaus (mam nieuwe HP, Aslı I always get my sin, Ronald een kaarsenstandaard...)
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 01:09
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Nog even mijn lijstje uit het vorige topic:

-jeugdleden van het orkest bellen of ze volgende week iets eerder kunnen komen om een uniform te passen
-iemand anders van het orkest bellen of ik volgende week mee kan rijden naar het concert
-mijn hele kamer in Groningen nog opruimen (die bij mijn ouders heb ik vorige week tijdens SOG al opgeruimd)
- paper schrijven voor mijn vak van dinsdag
-achterstallige artikelen lezen voor mijn vak van vrijdag die ik allang af had moeten hebben
-paper schrijven voor mijn vak van vrijdag
- de stof voor volgende week vrijdag nog doorlezen
- oefenen voor orkest
- boek lezen voor mijn scriptie
- kaartjes halen voor Eline Vere
- huisarts bellen
- de personen die er dinsdag bij moeten zijn nog bellen of de jeugdleden kunnen komen of niet



Edit: en dan maandag ook nog werken....

Laatst gewijzigd op 28-10-2007 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 02:49
Verwijderd
Verdomme wat ben ik ziek. Gelukkig valt het nu wel weer mee, maar het was echt niet leuk. Gelukkig was er iemand hier zo lief met eten voor de deur te staan, naar de apotheek te racen als ik nog meer troep nodig had, en nou ja. Ikb en nog niet beter, maar na 4 dagen in bed liggen moet ik onder de mensen komen. Dan maar koppijn en tollen op mijn benen; ik moet mensen zien. MAar gelukkig heb ik altijd wel iemand om me heen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 07:14
Verwijderd
oja dit is slim.
Vergeten dat de wintertijd ingaat.
Hondje om acht uur even eten geven, en daarna wandelen.
Kom ik beneden kijk ik op de klok. Wáát kwart voor 7. Shit.
We hebben een uur langer. Grom* Hondje haal ik zo toch maar even uit de bench
Ze is nog een pup en ik vind het wel sneu als ik haar opeens een uur later eten doet.
oh ze blaft al-
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 10:12
Verwijderd
Ik moet eigenlijk douchen, aankleden en weg. Maar ik zit hier nog. .
Blegh en het is altijd stom om erachter te komen dat je niet donderdag maar morgen iets moet inleveren. En vandaag moet ik de hele dag werken. Kaching.


Maar 'k kan wel blijven dromen, dat zal er nooit van komen.
Want jij hebt geen talent voor openheid.

Want jij wilt graag een goede indruk maken, vol zelfrechtvaardiging, vol flauwekul.
Gezichtsverlies bestaat niet, een leien dakje gaat niet.
En zo blijf jij voor altijd toch een lul.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:23
kroot
kroot is offline
Twijfels twijfels en nog eens twijfels.

en go Yana: ik ben trots op je!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:41
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik word echt gek van dat ritme van mij, nouja, ik lig wel redelijk op tijd in bed steeds, maar dat eruit komen...en dan valt het nu op de klok nog mee vanwege de wintertijd. Gelukkig moet ik morgen om 4:45 op en daar ben ik gewoon écht blij om.

Ik had me gisteravond afgemeld voor die survivalactiviteit en ik heb een mailtje terug dat het niet echt een survivaltocht wordt en dat ze geen gekke dingen gaan doen en dat ik dus gewoon kan komen. Oké, dus dan moet ik ergens nog regenlaarzen vandaan halen (heb ik niet), kleding die vies mag worden (heb ik ook niet), de rest van de dingen alleen als ik ze had. Maar ik weet niet of ik er zin in heb...ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, wat moet ik verstaan onder 'geen gekke dingen doen?' Ik heb nog tot half 5 om te bedenken of ik mee ga of niet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:45
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Tja, dan moet je natuurlijk niet gaan SOG-gen als je een uur extra hebt door de wintertijd . Dus ik moet even hard gaan werken zo!
En ik word echt gestoord van het kleffe gedoe van die twee zeg, bluh, doe dat in je eigen tijd ofzo, maar niet waar iedereen bij is. Bovendien lachen en kletsen ze echt heel hard, waardoor ik me lastig kan concentreren op het leren. Ik heb niets aan een 'sorry', jullie moeten gewoon rekening houden met anderen. Als zij vanmiddag nog hier blijft ga ik echt gillen, mag ik verdomme hier ook eens iets voor mezelf hebben?

Goed, aan het werk, samenvatting afmaken en dan alles nog een keertje doorlezen
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 12:13
Verwijderd
Alles van gisteren is af, whoohoo, dus nou hoef ik alleen nog twee papers te doen - ik heb alles t/m woensdag gedaan! En die papers zijn voor donderdag en veel werk en aan één ben ik nog niet begonnen, maarrrr: het zijn wel drafts. Dus het valt allemaal nog wel mee.

Whoei, gisteren 11.5 uur gestudeerd, nu nog even aan dat ene paper en straks lekker naar een vriend van me om stukjes voor de nieuwe plaat op te nemen, dat heb ik toch op zn minst wel verdiend
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2007, 13:00
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
@Yana: Goed van je!
@Heksjuh: Anderen hebben al gezegd wat ik zou willen zeggen. Ik wil je alleen even succes toewensen en (}).


OT: Ik leer het wel. Net een heel lang stuk geschreven in mijn dagboek, alles eens op een rijtje gezet. Nu is alles kalm in mijn hoofd. Het leven is mooi.

Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht hier te zijn, en ook al is het je al of niet duidelijk, toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt, en zo is het goed. (...) Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen is dit toch nog steeds een prachtige wereld. Wees waarachtig. Streef naar geluk.
Ja..zo is het.. Mooi, Friday

OT: Ik heb gisteren mijn essay afgeschreven en ik ga nu alle foutjes eruit halen, lay-outen en klaar zijn. Ik had mezelf beloofd dat ik dan naar de stad mocht, maar eigenlijk heb ik daar geen tijd voor. Ik moet nog zoveel meer! Donderdag een tentamen waar ik nog niksniks voor geleerd heb. Misschien kan ik dat vanavond na het dansen dan nog doen. Ik mag tenslotte ook genieten van het feit dat ik weekend heb, toch?

En verder was mijn vriend net trots op me, want ik heb ontbeten/geluncht met boterhammen ipv met crackers Nu weet ik alleen even niet zo goed wat het betekent voor de rest van de dag, maar daar kom ik wel weer uit.

Ik moet trouwens ook nog iets onveiligs gaan eten.. iets écht onveiligs. Ik weet niet zo goed wat. Een croissantje? Een stroopwafel.. dat zou ook wel lekker zijn. En niet meteen héél eng. Misschien een keer zo'n pakje op het station kopen en delen met mijn vriend, dan is de kans op doorslaan ook minder groot. Of een liga milkbreak, hmm jummie Nou ja, ik heb nog even. Nu eerst maar eens mijn essay finishen

En even nog dit:
@Kruimel: Ik snap je perfectionisme, maar je hebt gewoon goed je best gedaan. Je hebt je bachelordiploma, halloo! Dat is hartstikke knap hoor, ook al slaag je niet cum laude. Het leven bestaat uit meer dan cijfertjes!
@ Leonoor: Rustig aan doen hoor! Klinkt alsof je jezelf een beetje voorbij rent.
@ Heksjuh: Breathe.. Je hoeft niet meteen zulke radicale beslissingen te nemen als je eens iets niet zou halen. Het is een kwestie van wennen, gun jezelf die tijd dan ook! Je kunt het wel.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 13:10
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ohja, moet nog even melden dat ik niet op mijn eigen P-uitreiking kan komen. Ha. Ha.
Mijn ouders komen liever niet omdat ze langer op weg zijn dan dat ze reizen en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven. En verder komt er niemand. Dus heeft 't weinig nut om te gaan.

...Dat, en ik ben vergeten vrij te vragen, met mijn stomme kop. Och, nouja. Zo boeiend is het toch niet. Als ze er maar zijn met de diploma-uitreiking.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 13:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Godver, nóg een dag nauwelijks iets doen, kan echt niet. Waar is mijn concentratie van twee weken geleden gebleven? Waarom kon ik het toen wel en nu niet? *concentratie nodig heeft*

Ik ga toch maar mee doen met de activiteit. Ik werd net gebeld door iemand die het organiseert, omdat ze moesten weten of ik wel of niet mee deed en het schijnt echt geen survivalgedoe te worden, dusja, dan zou ik wel mee moeten kunnen doen. Ik zie het wel, het duurt nog geen 2 uur al met al, dus ik zal het wel overleven.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Heb gemengde gevoelens over dat bachelordiploma. Aan de ene kant ziet het er prima uit, de cijfers zijn redelijk. Aan de andere kant vind ik mezelf dan weer dom dat ik niet cum laude mijn diploma heb. Terwijl ik dat vast gekund had, als het eerder in me opgekomen was en ik er naartoe had gewerkt. Maar goed, weinig mensen die dat zullen begrijpen.
Het was gezellig gisteren (oh, ondersteunt het forum de ı wel? Postbank niet). Lekker uit eten geweest, Aslı mee, konden mijn ouders die ook even leren kennen. Die wilden wel even weten met wie ik naar Turkije ging. Maar dat ging allemaal perfect, ze konden het prima met elkaar vinden en ik denk dat ik haar met kerst ook wel mee kan nemen zodat ze niet alleen is, kunnen we daarna samen vertrekken. Ik heb er zin in!!! En ze zei zulke lieve dingen... Nou ja, komt goed. Eerst kerst even, ben al druk bezig ideeën te verzamelen voor cadeaus (mam nieuwe HP, Aslı I always get my sin, Ronald een kaarsenstandaard...)
Ik voel je pijn. Klotewinter in het tweede jaar waardoor ik voornamelijk zevens heb gehaald. Niks mis mee maar beetje jammer als je het jaar daarna alleen maar achten en negens haalt en vervolgens op een 7,9 blijft steken. Argh
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn Turks thuistentamen is af. Het is zo slecht, maar het is wel af. Ik denk niet dat ik het ga halen, maar ik hoop nog steeds van wel. Dan zou ik nu wel nog even vijfhonderd woordjes mogen leren, maar nee, ik zit alweer op de computer Ach ja, beter dan alleen maar op de bank liggen huilen en overgeven, neem ik aan.

Ik voel me weer deel van de wereld en dat is zo fijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:42
Verwijderd
Oké eigenlijk heb ik een rotdag vandaag. En ik moet zooo enorm veel nog doen voor mijn tentamens, maar ik kan me er niet toe zetten. Dus dat zal wel op niets uitlopen.

maar, even positief: Mijn nieuwe haar is enorm gaaf <3 En ik heb geweldige rode pumps gekocht die als het goed is met een paar dagen binnenkomen. Wilde ik al zo lang!
Edit: vergeet ik het bijna: Ik mag de piano van mn ouders hebben! nou ja, hebben..hij blijft wel van hun, maar hij mag bij mij staan. Oh zou ik het weer kunnen leren? <3 Hij moet wel bij mij door het raam op de eerste verdieping. Denk dat ik daar een verhuisbedrijf ofzo voor moet regelen?..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:49
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
'' Ik wou dat je alle zorgen in een bootje kon zetten over de grote blauwe oceaan en pas terug laten komen als je de energie er weer voor heb. ''
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 15:44
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Gisteren echt een topdag gehad! Eerst met J. afgesproken, vind het toch altijd weer leuk om haar te zien, het was absoluut gezellig. Daarna met M. afgesproken, dat was een beetje gek maar wel heel erg leuk! Toen 's avonds thuis nog de horror-marathon gekeken met broerlief

Dus nu ben ik vol positieve zin aan de laatste dag van de vakantie begonnen. Heb net even een overzicht gemaakt van alles wat ik toch nog heb gedaan in de vakantie: 1 hoofdstuk voor gs samengevat en geleerd, 2 hoofdstukken voor ak samengevat en geleerd, 30 standaardzinnetjes voor franse brief geleerd, overzicht gemaakt voor mondeling-dingetjes van duits, alle oefenbladzijdes van wiskunde gemaakt en al de eerste twee hoofdstukken redelijk geleerd en begrepen.
Dus dat is eigenlijk nog best wel goed!
En vandaag ga ik dan nog:
- subonderwerp voor m'n pws maken
- procesbeschrijving tekenen invullen
- M. bellen om te oefenen voor m'n mondeling duits
- beslissen wat ik ga doen met die roaccutane zodat ik morgen goed voorbereid mn arts kan opbellen
- hopen dat ik nog eens 30 zinnen voor frans kan leren
- samenvatting maken van 2 hoofdstukken van wiskunde
- N. bellen voor bijles van C.
- scriptie onderwerp bedenken voor kunstgeschiedenis
- boek uitlezen.

Nog best wel wat maar als dat eenmaal af is, ben ik ontzettend tevreden. Volgens mij helpen zulke to-do lijstjes echt, want als ik ze hier plaats doe ik er altijd meer van dan als ik ze gewoon in m'n hoofd heb
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 16:16
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ja leuk. Het is kwart over vier en ik heb het hele weekend niets anders gedaan dan huiswerk. En ik heb inmiddels ook weer een fijne jeukaanval gehad, en alles doet nog steeds pijn + jeukt zo'n beetje half. En ik heb niet eens de tijd gehad om te leren voor mn tentamen, dus dat moet ook nog.

Ik trek het even echt niet meer hoor. *schop*
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 17:24
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
Moon: hoe was je vakantie?
Ja, dat was erg leuk en mooi! Ik ben gewoon in Nederland gebleven hoor, in Drenthe .
Jij veel succes gewenst met je tentamens, tuurlijk kan je het wel!

Citaat:
OT: *zucht* het is weer eens zo ver. Great. Ik begin haast te geloven dat ik sociaal enorm gehandicapt ben. Waarom kan ik nou nooit eens gewoon normaal doen?!
oeh, zo herkenbaar! *knuff*

OT: Ja dat vrijwilligerswerk niet altijd dankbaar werk is heb ik vandaag al voor de zoveelste keer gemerkt. Het heeft nooit met de cliënten zelf te maken maar met de mensen er om heen, die zijn lastig. Ik kreeg nu te maken met een boze moeder die mij de schuld gaf van iets dat niet mijn fout was maar volledig de fout van de instelling. Door die aanval stond ik natuurlijk meteen weer te stuntelen en gaf ik haar de kans om onterecht verwijten naar mijn hoofd te slingeren. Fijn dat ze het zo leuk vind dat ik 1 keer per week met haar dochter ga wandelen , en ik was al zo zenuwachtig om haar weer te zien want het is sowieso al een moeilijk te doorgronden mens. Op het eind was ze namelijk juist ook weer heel erg aardig dus ik begreep er niks meer van. Ze lijkt een beetje wispelturig.
Verder is de depressie helaas nog niet over. Ik sta elke ochtend depri. op en ga vooral heel erg depri. naar bed toe, overdag gaat het wel. 's avonds als ik in bed lig komen al die beelden van onze hond weer boven, zelfs als ik me nog zo voorgenomen heb om die niet toe te laten. Ik lig elke avond te huilen in bed en voel me op dat moment ook ligt paniekerig. Ik schaam me werkelijk dood voor dit verdriet. In de vakantie begonnen de tranen op een gegeven moment ook zomaar te lopen, ik kon ze niet tegen houden, en dat op een moment dat mijn ouders en J. er bij waren. Ik schaamde me zo ongeloofelijk dat ik bijna op het punt heb gestaan om weg te rennen. Gelukkig besefte ik me wel dat ik het daar alleen maar erger mee gemaakt had. De schaamte om het verdriet is echt heel groot nu en dat zorgt ook voor dat paniekerige gevoel dat ik steeds heb wanneer ik een huilbui aan voel komen. Ik mag niet meer huilen, het mag niet meer. Als ik huil dan ben ik gek..gestoord...niemand zal het begrijpen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 17:46
Verwijderd
Oooh, ik had zoveel gepland voor de vakantie. En ik heb ook veel gedaan! Maar ook allemaal niet-school dingen. En dan morgen de test en dinsdag nog één en dan straks toetsweek..

Okee, eaaaase your mind, relax. Ik kan dit. Hoop ik. Zeker als ik wegblijf van het forum .
Succes @ iedereen komende weken, ik ga vooral tentamens leren!
(en @ Missy inderdaad, zeg)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 18:08
Verwijderd
Ik word ziek van mezelf. Letterlijk. Godverdomme zeg.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 18:28
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
ik zeg jes jes jes jes, ik heb mijn doel bereikt, ik ben een halve gare malloot, die maar wat aan kloot..
Oké, ik moet 'ns serieus worden he, nu lag ik vannacht weer bij mijn ex in bed. En ik zou een weekend weg gaan met mijn scharrel/nepvriendje, maar dat ging opeens niet door. Call it karma?
haha, life is what you make it, en maak ik er een chaos van zoals ik al eerder vertelde he. Hmmmmmm, ik weet ook niet wanneer ik in godsenaam weer naar school moet, wanneer ik mijn toetsen terug krijg, herkansingen moet doen..
aaight, maar ga morgen wel lekker een paar dagen in a'dam logeren<3. hihihihihi, life is okay, ik moet het alleen een beetje meer op de rails hebben, dan is het peeerfect
__________________
never get old
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 18:30
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Mijn moeder vindt me nu officieel te dik, geloof ik. Ze vind dat ik me eens in de drie maand moet wegen omdat ik toch wel flink ben. Mijn reet, echt niet. Ik ben helemaal niet flink en ik voel me zekerder over mijn lijf dan ik ooit gedaan heb. Val dood.

Verder moet mijn vriendinnetje even terugmailen, en heb ik het gisteravond eigenlijk nog best leuk gehad. Vandaag goed gesprek met ander vriendinnetje gehad, en de rest van de dag bij haar gweest .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.