Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2002, 18:54
NN
NN is offline
De minister van argwaan tegen allochtonen, dhr. Nawijn, heeft onlangs zijn plannen bekend gemaakt dat hij zelfs mensen met een Nederlands paspoort wil uitzetten. Dit is in strijd met de Nederlandse grondwet en allerlei Europese en mondiale regels en afspraken.
Ik vind dat een man die dit soort onuitvoerbare plannen bedenkt niet capabel is voor een ministerschap en zo snel mogelijk moet aftreden. Hij is een schande voor het Nederland dat eeuwen bekend heeft gestaan als tolerant land.
Advertentie
Oud 23-08-2002, 18:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ach,.. laat m maar nog aanblijven......
Ministers als hij laten het kabinet des te eerder vallen....


Overigens..... als ik m goed begrijp kan ik gestuurd worden
naar Italie als ik een diefstal gepleegd zou hebben (of erger:
ervan valselijk beschuldigd wordt!), aangezien mijn opa Italiaans
was en dat maakt mij dan een derde generatie allochtoon....

Oud 23-08-2002, 19:11
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
ach jullie kennen de feiten en jullie ontkennen het toch. Ik heb al zo vaak gezegd dat een milde aanpak niet helpt!
Oud 23-08-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
ach jullie kennen de feiten en jullie ontkennen het toch. Ik heb al zo vaak gezegd dat een milde aanpak niet helpt!
wie ontkent hier dat marokkanen vaker worden veroordeeld?
trouwens, we hebben het hier over autochtonen, mensen die in nederland zijn geboren. daar zijn de cijfers (voor zover ik weet) niet beduidend hoger.
Oud 23-08-2002, 19:30
NN
NN is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
ach jullie kennen de feiten en jullie ontkennen het toch. Ik heb al zo vaak gezegd dat een milde aanpak niet helpt!
Jij begrijpt dus duidelijk niet wat ik bedoel. Nawijn is bezig met plannen om Nederlanders met Nederlands paspoort, maar met alochtone achtergrond (bv. (groot)ouders die niet in Nederland zijn geboren) Nederland uit te zetten na één of ander delict.
Als hij dit doet maakt hij onderscheid tussen mensen met Nederlands paspoort en dan overtreedt hij o.a. de grondwet.
Oud 23-08-2002, 19:41
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
NN schreef:


Jij begrijpt dus duidelijk niet wat ik bedoel. Nawijn is bezig met plannen om Nederlanders met Nederlands paspoort, maar met alochtone achtergrond (bv. (groot)ouders die niet in Nederland zijn geboren) Nederland uit te zetten na één of ander delict.
Als hij dit doet maakt hij onderscheid tussen mensen met Nederlands paspoort en dan overtreedt hij o.a. de grondwet.
hij maakt onderscheid tussen criminelen van buitenlandse afkomst en criminelen van nederlandse afkomst. Ik vind het wel goed dat hij wel ff alles nakijkt alleen jammer dat ie nu meteen weer wordt aangevallen etc.
Oud 23-08-2002, 19:42
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
wouszer schreef:
wie ontkent hier dat marokkanen vaker worden veroordeeld?
trouwens, we hebben het hier over autochtonen, mensen die in nederland zijn geboren. daar zijn de cijfers (voor zover ik weet) niet beduidend hoger.
Het is gewoon bewezen in verschillende onderzoeken dat er meer allochtonen zijn die losse handjes hebben.
Oud 23-08-2002, 19:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


Het is gewoon bewezen in verschillende onderzoeken dat er meer allochtonen zijn die losse handjes hebben.
allochtonen = ?

Ik zie me zelf niet als allochtoon namelijk.
Nawijn, echter, zou mij als derde generatie allochtoon zien.
Oud 23-08-2002, 19:47
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Gatara schreef:


allochtonen = ?

Ik zie me zelf niet als allochtoon namelijk.
Nawijn, echter, zou mij als derde generatie allochtoon zien.
ben jij crimineel dan?
Oud 23-08-2002, 20:02
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Het gaat er dus om dat een minister iets probeert te doen dat in strijd is met de grondwet. Als in: dat mag eigenlijk niet he?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 23-08-2002, 20:09
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
als allochtonen nou zo nodig crimineeltje moeten spelen, laat ze het in eigen land doen..
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Oud 23-08-2002, 20:19
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
1) Niet alle allochtonen zijn crimineel
2) Allochtone criminelen zijn vaak crimineel, omdat ze geen baan kunnen vinden.
3) Nawijn wil Nederlanders met ook maar een spoortje buitenlands bloed ook bij een delict 't land uit gooien.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 23-08-2002, 20:38
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Niet zo praktisch om die plannen naar buiten te brengen...


Overigens weet die Nawijn het donders goed, mocht dit inderdaad tegen de grondwet ingaan. 't Figuur is jurist.
Oud 23-08-2002, 20:54
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Is de grondwet nog ergens veranderbaar? (nieuw woord?)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 23-08-2002, 21:00
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Tio schreef:
Is de grondwet nog ergens veranderbaar? (nieuw woord?)
Ja.
Maar of het gebeurt is een tweede..
Oud 23-08-2002, 21:30
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:


Ja.
Maar of het gebeurt is een tweede..
is een 2/3e meerderheid van de kamer voor nodig, oftewel 100 stemmen (geloof ik).
Aangezien hoogstens de LPF voor stemt, redden ze dat nooit.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Oud 23-08-2002, 22:06
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Dit is gekopieerd van het Vlaams Blok, alleen werkte het VB logischer. Elke buitenlander die iets crimineels doet moet terug naar het land van herkomst.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 23-08-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Het is gewoon bewezen in verschillende onderzoeken dat er meer allochtonen zijn die losse handjes hebben.
ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? maar minister nawijn wil ook gewoon autochtonen het land uit zetten.
Ads door Google
Oud 23-08-2002, 22:25
Verwijderd
Het is werkelijk het meest kansloze intiatief wat ik tot nu toe van de LPF gehoord heb. Ik was al behoorlijk wat gewauwel van ze gewend, maar wat deze droplul nu uitkraamt slaat werkelijk alles.

Ten eerste is dit m.i. een schending van artikel 1 Grondwet. Het is namelijk zo, dat je in het Nederlandse recht niet aansprakelijk gesteld kan worden voor iets waar jou geen verwijtbaarheid voor treft. Dat wil dus zeggen, dat strafrechtelijke aansprakelijkheid strikt persoonlijk is. Waarom zou je iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft, voor de wet dus Nederlander is, aanrekenen dat zijn ouder(s) die nationaliteit (nog) niet bezitten? Dat lijkt me een schending van bovengenoemd artikel, omdat er op oneigenlijke gronden onderscheid wordt gemaakt. Onderscheid waarvoor in het geldende recht geen steun valt te vinden, en m.i. ook niet in ongeschreven recht, ethische normen of waarden.

Ten tweede is het belachelijk omdat je de problematiek gewoon verschuift. Iemand die onder de Nederlandse strafwet valt, moet door Nederland berecht worden en (in beginsel) in Nederland zijn straf uitzitten. Je kunt iemand toch niet de Nederlandse nationaliteit afnemen of die persoon de toegang tot zijn staat ontzeggen omdat hij een strafbaar feit heeft gepleegd op het grondgebied van die staat? Dat is niet alleen moreel verwerpelijk, maar ook nog eens een keertje niet in de geest van Pim ()

Ten derde, en dat is een puur formele kwestie, is dit weer het zoveelste miniatuurschandaaltje rond de LPF. Het is ondertussen al geen novum meer dat ministers van de LPF zich niet aan de ongeschreven regels van de vaderlandse politiek houden. Iets bedenken in je eentje en het vervolgens in het openbaar gaan staan rondbazuinen zonder ook maar één van zijn medeministers of zijn minister-president te hebben geconsulteerd. Dat is gewoon belachelijk. Heinsbroek gaf al een fraai staaltje politieke incompetentie te zien, Nawijn is de volgende, ik ben benieuwd wat de rest ons zal brengen (alsof de cabaretiers nog niet voldoende voer hebben om de Losse Politieke Flodders af te maken ).

Het is gewoon ook heel erg dom om jezelf zo te beschadigen. Minister-president Balkenende heeft al in het openbaar afstand gedaan van de uitspraken van Nawijn, en dat is als het ware een politiek doodvonnis (tenminste, dat zou het m.i. moeten zijn, wanneer het in zo'n korte periode meer dan eens voorkomt binnen dezelfde partij).

Het wordt tijd dat de politiek in Nederland weer eens bevrijd wordt van deze schandelijke vertoning. Ik weet niet of ik er nu om moet huilen of lachen. Het is een grof schandaal dat dit soort mensen het land moet besturen. Ik kan er nog steeds niet bij.
Oud 23-08-2002, 22:31
Verwijderd
hmm, ik ben iets van een 13e generatie duitser, bestaat er nu de kans dat ik het land uitgezet wordt voor de oorlogsmisdaden die door de duitse soldaten in de 1e en 2e wereldoorlog zijn gebeurt??
Oud 23-08-2002, 22:39
Verwijderd
Citaat:
hAckEr69 schreef:
hmm, ik ben iets van een 13e generatie duitser, bestaat er nu de kans dat ik het land uitgezet wordt voor de oorlogsmisdaden die door de duitse soldaten in de 1e en 2e wereldoorlog zijn gebeurt??
Hehe
Oud 23-08-2002, 22:48
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het wordt tijd dat de politiek in Nederland weer eens bevrijd wordt van deze schandelijke vertoning. Ik weet niet of ik er nu om moet huilen of lachen. Het is een grof schandaal dat dit soort mensen het land moet besturen. Ik kan er nog steeds niet bij.
huilen.

zeer goed geschreven stukje btw.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Oud 23-08-2002, 23:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tio schreef:
Is de grondwet nog ergens veranderbaar? (nieuw woord?)
De grondwet is altijd veranderbaar, maar daar moet wel een tweederde kamermeerderheid voor zijn!
(ofzoiets )
Oud 23-08-2002, 23:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ben jij crimineel dan?
Tot nu toe niet Ook niet van plan, overigens.

Maar wat als ik valselijk beschuldigd word en dus als schuldig
beschouwd wordt?
Oud 23-08-2002, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:
Is de grondwet nog ergens veranderbaar? (nieuw woord?)
daar gaan jaren overheen voordat ze dat hebben uitgevoerd....
Advertentie
Oud 24-08-2002, 00:00
Verwijderd
ik ben het helemaal met die minister eens, laten we eerst alle buitenlanders hierheen halen als gastarbeiders en ze dan als dank er weer uitgooien, logisch.......
Oud 24-08-2002, 01:09
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
daar gaan jaren overheen voordat ze dat hebben uitgevoerd....
Da's relatief. Over de meeste wetten in formele zin gaat wel een paar jaar heen voordat het daadwerkelijk geldend recht is. Met een grondwetswijziging is dat niet anders. Alleen in het Nederlandse constitutionele recht is het gebruikelijk de herzieningsverkiezing voor de grondwetsherziening samen te laten vallen met de periodieke verkiezingen.
Oud 24-08-2002, 01:25
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
Citaat:
jellerd schreef:
ik ben het helemaal met die minister eens, laten we eerst alle buitenlanders hierheen halen als gastarbeiders en ze dan als dank er weer uitgooien, logisch.......
pcies, ik vind dat we het probleem dan zelf ook moeten proberen op te lossen, het is wel heel simpel om ze dan maar het land uit te schoppen, ik vind het hele idee "eng" om mensen terug te sturen naar het land waar hun ouders ofzo dan geboren zijn.
stop ze in een verplicht heropvoedings tehuis ofzo, ik denk dat er zat andere mogelijkheden zijn dan ze maar zomaar het land uit te kicken..... triest idee gewoon
Oud 24-08-2002, 09:29
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Nu we het toch over allochtonen enzo hadden, moest ik opeens even denken aan een uitzending van 't NOS Journaal een hele tijd geleden (heel lang, als in jaar ofzo)

Bericht 1: Werkloosheid in Nederland nog steeds niet zo laag als minister had gewild (oid he, ik weet 't niet meer precies)
Bericht 2: Nederlandse staalfabriek werft mensen uit Ierland om te komen werken, omdat ze geen Nederlandse arbeidskrachten kan vinden.


Buitenlanders pikken onze banen in?
Doe juist wat nuttigs met immigranten. Geef ze een goede cursus Nederlands voor beginners, zodat ze aan 't werk kunnen of een opleiding kunnen volgen. Laat ze daarna voor verpleger/verpleegster of lerares/leraar studeren, daar hebben we nl. nog steeds een tekort van schijnt 't.
Raken al die mensen ook niet gefrustreerd en gaan ze ook niet de criminaliteit in.
Of denk ik nu te simpel? Aangezien onze hoog opgeleide politici een andere aanpak hebben.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 24-08-2002, 10:03
tacidvs
tacidvs is offline
En de landen waarnaar we die mensen uit zouden moeten zetten, hebben ook zin om al die criminelen op te nemen?
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 24-08-2002, 10:22
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
jellerd schreef:
ik ben het helemaal met die minister eens, laten we eerst alle buitenlanders hierheen halen als gastarbeiders en ze dan als dank er weer uitgooien, logisch.......
mag ik ff kotsen. Het gaat hier duidelijk om 2e of 3e generatie allochtonen die hier zijn gekomen door gezinshereniging en ik kan me niet bedenken dat iemand uit mijn familie ooit daarvoor heeft gestemd! Dus laat mij aub buiten dit domme geblaat.
Oud 24-08-2002, 10:25
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

mag ik ff kotsen. Het gaat hier duidelijk om 2e of 3e generatie allochtonen die hier zijn gekomen door gezinshereniging en ik kan me niet bedenken dat iemand uit mijn familie ooit daarvoor heeft gestemd! Dus laat mij aub buiten dit domme geblaat.
Hee oekel..... 2e en 3e generatie allochtonen zijn de kinderen van 1ste generatie allochtonen....
Oud 24-08-2002, 10:28
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Hee oekel..... 2e en 3e generatie allochtonen zijn de kinderen van 1ste generatie allochtonen....
ja en hoe ontstaan kinderen?
Oud 24-08-2002, 10:29
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Tio schreef:
Buitenlanders pikken onze banen in?
Doe juist wat nuttigs met immigranten. Geef ze een goede cursus Nederlands voor beginners, zodat ze aan 't werk kunnen of een opleiding kunnen volgen. Laat ze daarna voor verpleger/verpleegster of lerares/leraar studeren, daar hebben we nl. nog steeds een tekort van schijnt 't.
Raken al die mensen ook niet gefrustreerd en gaan ze ook niet de criminaliteit in.
Of denk ik nu te simpel? Aangezien onze hoog opgeleide politici een andere aanpak hebben.
Daarme dek je de ladig volledig..... Mensen die hier met een asielaanvraag mogen geen eens een baan hebben, terwijl er werk zat voor ze te doen is....

Taalcursussen nederlands hebben gigantische wachtlijsten van allochtonen die graag nederlands willen leren... de menthaliteit is er zeker wel, ze krijgen alleen de kans niet.... hoeveel medici zitten er wel niet tussen de vluchtelingen die met een beetje bijscholing een hele goede rol in onze samenleving kunnen krijgen?

en laten we eerlijk zijn: zou jij graag treinen schoon willen maken? wc's willen schrobben of andere 'kutklusjes'?
Nee natuurlijk niet... het is gewoon een simpel feit dat dit soort mensen de olie van onze maatschappij zijn.... :+
Oud 24-08-2002, 10:31
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ja en hoe ontstaan kinderen?
Da's de domste opmerking van vandaag....

Wil je immigranten verplicht laten steriliseren van castreren als ze nederland binnenkomen?

Come on.... die paar turken die een vrouw uit eigen land halen spelen maar een kleine rol... vooral bij 2e en 3e generatie turken/marrokanen die hun 'vaderland' alleen maar kennen van een sporadische vakantie
Oud 24-08-2002, 10:35
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Da's de domste opmerking van vandaag....

Wil je immigranten verplicht laten steriliseren van castreren als ze nederland binnenkomen?

Come on.... die paar turken die een vrouw uit eigen land halen spelen maar een kleine rol... vooral bij 2e en 3e generatie turken/marrokanen die hun 'vaderland' alleen maar kennen van een sporadische vakantie
het gaat erom dat eerst de man in NL kwam werken. Die zou na een paar jaar weer weg moeten. De man blijft en laat zijn vrouw overkomen met kinderen. Hij laat zelfs oma en opa overkomen op kosten van de nederlandse regering.

trouwens ik denk dat allochtonen meer kosten dan opleveren aangezien ze allemaal een uitkering hebben.
Ads door Google
Oud 24-08-2002, 10:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
was toch ook eens zoiets dat als je voor 1/8e jood was dat je zo'n mooi sterretje kreeg en gratis douche? over positieve discriminatie gesproken...

maar anyway, het is gewoon een zwaar belachelijk plan om allochtonen ( tegenwoordig hoor ik vaak in de plaats van "allochtonen" "buitenlanders" ) naar een land te sturen dat ze hooguit van vakantie kennen. krijg je daar problemen met integratie ed.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-08-2002, 10:40
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
het gaat erom dat eerst de man in NL kwam werken. Die zou na een paar jaar weer weg moeten. De man blijft en laat zijn vrouw overkomen met kinderen. Hij laat zelfs oma en opa overkomen op kosten van de nederlandse regering.
Dan hadden we dat vroeger beter moeten regelen... ga maar naar papa of opa toe en kaffer hem de huid vol omdat hij heeft laten gebeuren.... we kunnen het na een jaar of 30 moeilijk weer terugdraaien omdat we ze nou niet meer leuk vinden....

Citaat:
trouwens ik denk dat allochtonen meer kosten dan opleveren aangezien ze allemaal een uitkering hebben.
vind ik redelijk toepasselijk
Oud 24-08-2002, 11:01
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Dan hadden we dat vroeger beter moeten regelen... ga maar naar papa of opa toe en kaffer hem de huid vol omdat hij heeft laten gebeuren.... we kunnen het na een jaar of 30 moeilijk weer terugdraaien omdat we ze nou niet meer leuk vinden....


vind ik redelijk toepasselijk
Sorry maar je zegt: "we" Ben ik verantwoordelijk voor wat iemand anders zijn vader heeft gedaan? Dacht het niet!
Oud 24-08-2002, 11:04
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Sorry maar je zegt: "we" Ben ik verantwoordelijk voor wat iemand anders zijn vader heeft gedaan? Dacht het niet!
Heeft jouw vader actief aan de grens gestaan "om ze deruit te knuppeluh"? Je moet dus niet zeuren. Het probleem is gewoon de mentaliteit van tegenwoordig (vooral onder jongeren). Als WE die niet veranderen, kunnen we net zo goed iedereen het land uit trappen.
Oud 24-08-2002, 11:18
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
TefnachT... stel je eens even voor: je hebt een heel cute zusje.... op een avond fietst ze door de stad en word ze verkracht door een groep marrokanen..... de regering wil ze het land uitschoppen....

zou je dat leuk vinden? Dat ze alleen het land maar uitgeschopt worden? denk je echt dat marokko zin heeft om onze criminelen te berechten? in marokko kennen ze dit hele 'probleem' niet, en hun krijgen dan onze niet-marrokaans-sprekende probleemjeugd er bij.... waar ze vrolijk rond lopen, jonge meisjes verkrachtend...

jij laat criminelen er in een ander land maar een potje van maken?

Come on, criminelen horen in de gevangenis, niet in het buitenland....
Oud 24-08-2002, 11:45
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Weet je wat er dan gebeurd? Dan komt er iemand van de bond tegen racisme vertellen dat het in hun ulttur zit om vrouwen minderwaardig te behandelen en dat hun het ook niet makkelijk hebben. Zo tussen 2 culturen in. Ze krijgen mischien 2 jaar in
1 van de luxe gevangenis hotels van nederland. Vervolgens staan ze na 13 maanden weer op straat wegens goed gedrag om vervolgens weer in de criminaliteit terug te vallen.

Aangezien lijfstraffen verboden zijn zeg ik dan:" kick ze het land maar uit"
Oud 24-08-2002, 11:47
twiety
twiety is offline
Ten eerste is het fout dat 3e-generatie allochtonen niet als allochtonen gezien worden, simpel omdat je op die manier geen fuck aan misdaad- en uitkeringsstatistieken hebt om problemen aan te kunnen pakken. Nou ja, 't blijkt NU AL dat allochtonen - met name Marokkaanse jongens - veel crimineler zijn, dus kan je na gaan hoe dat er uit zou zien als dit wel in de statistieken zou voorkomen.

Of ze hier geboren zijn maakt niet veel uit, zeker niet als je de inburgering van veel allochtone jongeren bekijkt, en wat mij betreft mag op een paspoort best komen te staan welke nationaliteit(en) jouw ouders ouders hebben, jouw grootouders en wat mij betreft nog een generatie of 3 verder (voor iedereen, dus ook voor autochtonen).

Ten tweede heeft Pim er wel voor gezorgd dat dit onderwerp politiek bespreekbaar zou worden, een groot voordeel. Tijdens paars mochten meestal niet eens soortgelijke statistieken verzameld worden, en als 't wel zo was mochten ze niet gebruikt worden.

Ten derde is het ZEKER in de geest van Pim om hierover te discussiëren, of de discussie op tafel te brengen. Dus ook wat dit betreft is Nawijn in de geest van Pim bezig.

Ten vierde wil Nawijn ONDERZOEKEN of het mogelijk is. Ik denk dat zijn plan vrij kansloos is, maar misschien is er wel een manier waarop dit zou kunnen.

Ten vijfde wilde Pim niet ALS straf criminele allochtonen (met een Nederlands paspoort) uitzetten, simpelweg omdat ze dan hun straf waarschijnlijk ontlopen (en wellicht weer net zo hard terugkomen hier naartoe).

Ten zesde was Pim inderdaad van mening dat politici in het land verantwoordelijk zijn voor hun burgers. Dus, zie 5, ze moeten hun straf uitzitten die ze verdiend hebben. Maar als het recidivisten betreft, de politie het werk niet aan kan en er een cellentekort is, ben je als politicus ook verantwoordelijk voor je burgers als je de mogelijkheden gaat onderzoeken om, zolang als deze zaken niet op orde zijn, de druk hierop te verlichten d.m.v. uitzetting (ofwel, wanneer dweilen met de kraan dicht of een klein beetje open niet helpt, moet je hozen voor je verdrinkt). En zoals ik het zie dus niet puur en alleen ALS straf, maar NA een celstraf EN wanneer het recidivisten betreft.

Ten zevende: Volgens de grondwet moet iedereen gelijk behandeld worden. Mooi. Iedere recidivist wordt uitgezet naar zijn eigen land! Voor autochtonen is dat Nederland, voor allochtonen niet.

Zet er maar 3 bij elkaar in de cel (en wat langer en soberder), dan kunnen we voorlopig vooruit en hoeft er wegens deze capaciteitsproblemen niemand uitgezet te worden...als dat al juridisch mogelijk blijkt te zijn na Nawijns onderzoek.

Legale allochtonen en asielzoekers die zich aan de wet houden, hebben niets te vrezen van deze maatregelen. Net zoals ze niet bang hoeven te zijn voor de politie, hoeven ze ook niet bang te zijn voor uitzetting (indien dat mogelijk blijkt). Sterker nog, juist in die achterstandswijken zal hierdoor de criminaliteit afnemen.

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen, is dat je misschien niet zo happy bent als jouw zoon 't land uit moet. Bovenstaande maatregelen moeten wat mij betreft niet voor de huidige gevangen in werking treden, dus die mensen wisten wat ze boven het hoofd hing voor ze een misdaad begingen. Vette pech voor de zoon in dit geval dus, en misschien al voordat het bij sommigen mis gaat een goede aansporing voor de ouders om eindelijk eens met opvoeding te beginnen! En om op z'n minst in de gaten te houden wat je 12-jarig kotertje op straat uitspookt.
En verder kan, wanneer het mogelijk blijkt, dit een hele goede stok achter de deur zijn voor allochtonen om zich te gedragen. Als zij zich gedragen is er niets aan de hand, en zal er nooit iemand uitgezet worden. Zo simpel is het.


Kort samengevat: Ik verwacht niet dat het er door komt, ik vind het goed dat de mogelijkheden onderzocht worden, en als het erdoor komt heeft dit voorstel mijn zege. Maar dan dus wel alleen bij allochtone recidivisten en wat mij betreft NAdat ze hun celstraf hebben gehad. En er moet dus hard gewerkt worden aan celcapaciteit (meer cellen), cel-efficientie (meer mensen in 1 cel), het aantal agenten (meer blauw op straat), de efficientie van de agenten (kantoorwerk door secretaresses o.i.d., niet slapen als de boeven werken) en de bevoegdheden voor de agenten, schaalverkleining van politiebureau's en landelijke coordinatie d.m.v. slimmer gebruik van ICT.
Als door dit alles het oplossingspercentage is bereikt van - pak 'm beet - 40 procent en als het cellentekort drastisch is afgenomen (of weg is), mag van mij weer gestopt worden met het uitzetten van criminele allochtone recidivisten.
Oud 24-08-2002, 12:20
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
*grote tekst*
heb jij wel een eigen mening of praat je alleen fortuyn een beetje na?

en dan nog om hem pim te noemen, ken je hem persoonlijk dan dat je hem zo noemd, die nawijn noem je toch ook niet bij z'n voornaam...

anyway, ik vind het niet kunnen allochtonen het land uit te kunnen zetten, het zijn Nederlandse staatsburgers, ik vind het onzin, alleen al om het te onderzoeken vind ik debiel. sjongejonge zeg...
laat de lpf maar zorgen dat ze kandidaten voorstellen die geen strafblad hebben, of in een verkeerde partij hebben gezeten...

Laatst gewijzigd op 24-08-2002 om 18:54.
Oud 24-08-2002, 12:38
twiety
twiety is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:


heb jij wel een eigen mening of praat je alleen fortuyn een beetje na?
Ik heb een eigen mening, die veel overeen komt met die van Pim. Bovendien ging 't er hier ook om of Pim dit gewild zou hebben, en is dat sowieso wel ontopic aangezien het over een volksvertegenwoordiger gaat die er is gekomen omdat mensen hebben gestemd op Pim's gedachtengoed.

Citaat:
en dan nog om hem pim te noemen, ken je hem persoonlijk dan dat je hem zo noemd, die nawijn noem je toch ook niet bij z'n voornaam...
Ik noem mensen zo zoals ik dat wil. Bovendien is Pim korter dan Fortuyn, en als ik van Nawijn de voornaam zou noemen dan zou niemand weten over wie ik het heb.

Citaat:
anyway, ik vind het niet kunnen allochtonen het land uit te kunnen zetten, het zijn Nederlandse staatsburgers, ik vind het onzin, alleen al om het te onderzoeken vind ik debiel. sjongejonge zeg...
Dat kan, zo'n meningsverschil. Dan heb je een goede bodem voor een debat. En, mocht je links zijn: Hou er wel even rekening mee dat rechts voorrang heeft nu.

Citaat:
laat de lpf eerst maar zorgen dat ze kandidaten voorstellen die geen strafblad hebben, of in een verkeerde partij hebben gezeten...
Irrelevant, maar verder heb je wel gelijk (op dat 'eerst' na).
Oud 24-08-2002, 13:06
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Op teletekst staat dat Nawijn dit naar buiten bracht 'om een signaal af te geven'.


Ik vraag me toch werkelijk af wat dat signaal dan is.
Oud 24-08-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
hAckEr69 schreef:
heb jij wel een eigen mening of praat je alleen fortuyn een beetje na?

en dan nog om hem pim te noemen, ken je hem persoonlijk dan dat je hem zo noemd, die nawijn noem je toch ook niet bij z'n voornaam...

anyway, ik vind het niet kunnen allochtonen het land uit te kunnen zetten, het zijn Nederlandse staatsburgers, ik vind het onzin, alleen al om het te onderzoeken vind ik debiel. sjongejonge zeg...
laat de lpf eerst maar zorgen dat ze kandidaten voorstellen die geen strafblad hebben, of in een verkeerde partij hebben gezeten...
trouwens, op het journaal hoorde ik dat "onze pim" vond daat we het probleem zelf moesten oplossen en niet de allochtonen wegsturen.
Oud 24-08-2002, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Op teletekst staat dat Nawijn dit naar buiten bracht 'om een signaal af te geven'.


Ik vraag me toch werkelijk af wat dat signaal dan is.
Dat we de komende 4 jaar goed genaaid worden.
Oud 24-08-2002, 13:25
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
twietie: Je hebt nooit wat aan statistieken. Statistieken zijn de ergste vorm van bedrog die er bestaat

Van mi9j mag je eerste generatie allochtonen best uitzetten, maar tweede, en zéker derde generatie allochtoinen zijn hier geboren en getogene en ik zie geen enkel argument om ze niet gelijk t4e stellen aan een Nederlander die hier geboren en getogen is./ Dus gewoon straffen die hap.

verder ben ik zelf eerste generatie allochtoon (boeien, als ik hier wat fout doe word ik naar Frankrijk gestuurd. gewéldig!).
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 24-08-2002, 13:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Ten eerste is het fout dat 3e-generatie allochtonen niet als allochtonen gezien worden, simpel omdat je op die manier geen fuck aan misdaad- en uitkeringsstatistieken hebt om problemen aan te kunnen pakken. Nou ja, 't blijkt NU AL dat allochtonen - met name Marokkaanse jongens - veel crimineler zijn, dus kan je na gaan hoe dat er uit zou zien als dit wel in de statistieken zou voorkomen.

zijn genoeg redenen (of aanleidingen) voor waarom allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. hebben we al eerder besproken.

Of ze hier geboren zijn maakt niet veel uit, zeker niet als je de inburgering van veel allochtone jongeren bekijkt, en wat mij betreft mag op een paspoort best komen te staan welke nationaliteit(en) jouw ouders ouders hebben, jouw grootouders en wat mij betreft nog een generatie of 3 verder (voor iedereen, dus ook voor autochtonen).

Als je nu hun inburgering van probleemjongeren vergelijkt in nederland met die in marokko (van dezelfde jongeren) is die in nederland ove rhet algemeen stukken beter.

Ten tweede heeft Pim er wel voor gezorgd dat dit onderwerp politiek bespreekbaar zou worden, een groot voordeel. Tijdens paars mochten meestal niet eens soortgelijke statistieken verzameld worden, en als 't wel zo was mochten ze niet gebruikt worden.

Heeft zeker voordelen ja. Als mensen in het openbaar zulke voorstellen doen (ipv achteraf) zullen critici er ook serieus op reageren en zal blijken hoe belachelijk deze plannen wel niet zijn. Verder zijn er al langere tijd (ook tijdens paars) zulke statistieken verzameld.

Ten derde is het ZEKER in de geest van Pim om hierover te discussiëren, of de discussie op tafel te brengen. Dus ook wat dit betreft is Nawijn in de geest van Pim bezig.

Je begrijpt natuurlijk ook wel dat dit een zeer zwak argument is. Dhr. Fortuyn zou het goedkeuren dus het is goed.

Ten vierde wil Nawijn ONDERZOEKEN of het mogelijk is. Ik denk dat zijn plan vrij kansloos is, maar misschien is er wel een manier waarop dit zou kunnen.

Nawijn wil het natuurlijk niet voor niks onderzoeken; waarschijnlijk wil hij het ook invoeren. Daarnaast kost onderzoeken van een kansloos plan evengoed belastinggeld.

Ten vijfde wilde Pim niet ALS straf criminele allochtonen (met een Nederlands paspoort) uitzetten, simpelweg omdat ze dan hun straf waarschijnlijk ontlopen (en wellicht weer net zo hard terugkomen hier naartoe).

Nawijn wil dit wel.

Ten zesde was Pim inderdaad van mening dat politici in het land verantwoordelijk zijn voor hun burgers. Dus, zie 5, ze moeten hun straf uitzitten die ze verdiend hebben. Maar als het recidivisten betreft, de politie het werk niet aan kan en er een cellentekort is, ben je als politicus ook verantwoordelijk voor je burgers als je de mogelijkheden gaat onderzoeken om, zolang als deze zaken niet op orde zijn, de druk hierop te verlichten d.m.v. uitzetting (ofwel, wanneer dweilen met de kraan dicht of een klein beetje open niet helpt, moet je hozen voor je verdrinkt). En zoals ik het zie dus niet puur en alleen ALS straf, maar NA een celstraf EN wanneer het recidivisten betreft.

Mooie beeldspraak . Verder ga je dus voorbij aan het feit dat je nog steeds voor je burgers moet zorgen.

Ten zevende: Volgens de grondwet moet iedereen gelijk behandeld worden. Mooi. Iedere recidivist wordt uitgezet naar zijn eigen land! Voor autochtonen is dat Nederland, voor allochtonen niet.

Voorallochtonen met een nederlands paspoort is nederland ook hun eigen land. Verder zijn de consquenties totaasl verschillend.

Zet er maar 3 bij elkaar in de cel (en wat langer en soberder), dan kunnen we voorlopig vooruit en hoeft er wegens deze capaciteitsproblemen niemand uitgezet te worden...als dat al juridisch mogelijk blijkt te zijn na Nawijns onderzoek.

daar draait Nawijn's onderzoek helemaal niet om.

Legale allochtonen en asielzoekers die zich aan de wet houden, hebben niets te vrezen van deze maatregelen. Net zoals ze niet bang hoeven te zijn voor de politie, hoeven ze ook niet bang te zijn voor uitzetting (indien dat mogelijk blijkt). Sterker nog, juist in die achterstandswijken zal hierdoor de criminaliteit afnemen.

Nawijn heeft het helemaal niet over illegalen, maar over 3e (!) generatie allochtonen.

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen, is dat je misschien niet zo happy bent als jouw zoon 't land uit moet. Bovenstaande maatregelen moeten wat mij betreft niet voor de huidige gevangen in werking treden, dus die mensen wisten wat ze boven het hoofd hing voor ze een misdaad begingen. Vette pech voor de zoon in dit geval dus, en misschien al voordat het bij sommigen mis gaat een goede aansporing voor de ouders om eindelijk eens met opvoeding te beginnen! En om op z'n minst in de gaten te houden wat je 12-jarig kotertje op straat uitspookt.
En verder kan, wanneer het mogelijk blijkt, dit een hele goede stok achter de deur zijn voor allochtonen om zich te gedragen. Als zij zich gedragen is er niets aan de hand, en zal er nooit iemand uitgezet worden. Zo simpel is het.


En voor allochtonen een hardere stok dan voor autochtonen.

[/B]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Uitkeringen alleen voor Nederlanders'
Plusmarktboy
150 02-04-2004 16:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nawijns nieuwste proefballonnetje
NN
35 24-02-2003 18:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Acht jongeren verkrachten meisje
Verwijderd
196 12-11-2002 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan LPF tegen geweld
Verwijderd
31 03-11-2002 06:40
Verhalen & Gedichten Column
rickert
16 15-10-2002 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.