Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 17:20
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
Hey!
Het nieuwe schooljaar begint bijna weer (voor mij dan ;p)!
Ik ben nu 15 en ik vind het eigenlijk wel tijd om mijn kamer eens te veranderen.
Ik heb op dit moment witte muren, blauwachtige vloerbedekking en allemaal bruine, houten kastjes. Ik wil hier graag iets anders mee doen, want het is zo saai en ik vind het ook niet echt gezellig of cool ofzo.
Ik wil graag een soort thema, bijvoorbeeld een bepaalde kleur, met vlinders en bloemen of een artiest of een hobby. Het probleem is een beetje dat ik niet echt concrete hobby;s heb en niet echt fan van iemand ben.

Ik ga mijn vader nog wel vragen om verf om de kastjes en de muren te verven en spuiten als dat mogelijk is, maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk;
-Hebben jullie een leuk thema/kleur?
-Leuke DIY's om je kamer op te vrolijken en leuker te maken, bijvoorbeeld soort schilderij achtige dingen voor aan je muur, iets om je spiegel/klok/deuren mee op te vrolijken of leuke dozen om spulletjes in te doen?
-Leuke winkels met accessoires en meer om je kamer te pimpen?
-Ideeën om mijn kamer anders in te richten?
-Tips, adviezen, everything else is ook welkom!

Ik zal proberen mijn kamer nog op te meten en schetsen, maar ik moet zo eerst eten en op zoek naar een meetlint, dus dat komt later nog.
Tot die tijd: Kom maar op met de ideeën
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2012, 18:36
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
@Synthetisch Hmm, wel leuk om te doen
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 19:03
Verwijderd
Mijn kamer is lichtblauw met wit, een beetje schattig/strand achtig. Ik vind dat wel tof. Wat is je lievelingskleur? Want misschien kan je één muur in je lievelingskleur verven en dan diezelfde kleur laten terug komen in je accessoires?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 15:32
synthetisch
synthetisch is offline
je kan je kamer ook heel basic laten. witte muren, witte gordijnen en een houten (laminaat) vloer. daarnaast mooie houten meubels. mijn tafel is gemaakt van afvalhout en mijn boekenkast is gemaakt door mijn vader. als je meubels niet van mooi hout zijn gemaakt zou je ze wit kunnen verven. verder kan je je kamer dan aankleden met bijzonder dingen zoals een mooie lamp/kroonluchter en schilderijtjes aan de muur. mooi kleed op de vloer. je zou bijvoorbeeld ook een fotocollage op je muur kunnen maken. juist doordat je je kamer zo basic laat vind je het over 5 jaar nog steeds mooi. als je je muren nu in allemaal verschillende kleuren verft kan het zijn dat je het over een jaar verschrikkelijk vind. het is maar een idee ;-)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 15:41
synthetisch
synthetisch is offline
even wat plaatjes ter ondersteuning van mijn verhaal






Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 17:51
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb zelf de laatste tijd mijn kamer ook onder handen genomen dus mss heb je wat aan dingen die ik gedaan heb???

Ik heb bij de karwei een soort stickers gehaald die je op de muur kon maken, die konden dan op gladde muren en dan moest je ze zo vanaf een stuk folie waar ze op zaten met een pasje op de muur wrijven, ik heb ze zelf met vlinders maar die hadden ze ook met cupcakes en bloemen en echt vanalles. Je kunt er wel voorzichtig met een vochtige doek overheen maar niet hergebruiken, en volgens mij kunnen ze wel zo'n beetje op elk glad oppervlak dus ook op kasten ofzo.

Heel veel spullen en dingen bij de action gehaald, vlaggetjes die nu aan een soort schuin stuk muur hangen(ik heb een zolderkamer met veel rare schuine stukken enzo vandaar)

grote roze wasmanden heb ik onder twee kleine tafeltjes gezet en daar zitten nu mijn tassen enzo in
verder heb ik al mijn haarstiekjes en armbanden en dat soort zooi ook in felle mandjes gedaan en die weer bovenop een andere kast gezet. dus best wel kleurrijk allemaal

Ik heb ook allemaal gave kussens gehaald(vooral bij xenos en action) en op mijn zitzak gelegd, daar ligt nu ook een fleecekleed overheen dus nu heeft mijn zitzak ook zo'n beetje een nieuwe kleur gekregen

en ik heb allemaal felgekleurde neppe allstars en die heb ik bovenop een boekenkast gezet, ziet er best gaaf uit als decoratie

een prikbord dat ik groen heb geverfd en daar prik ik nu foto's op enzo ziet er ook best gaaf uit

Als je leuke frutsels of meubeltjes ofzo zoekt moet je echt eens langs de xenos, daar hebben ze heel veel gave dingen en het kost niet zoveel.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 18:26
Verwijderd
Gatver, wat kaal en wit zeg. Het is net een ziekenhuis. En wat maakt het uit om over een jaar je muur weer te verven? Als je het nu maar mooi vindt, toch? Maar dit is mijn mening, misschien vindt TS het wel mooi, al gaf ze wel aan dat ze haar kamer te saai vond, dus dan zijn jou ideeën voor haar misschien niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb een half jaar geleden mijn kamer veranderd, dus misschien heb je daar wat aan. Ik heb twee muren groen behangen (een 'kale' muur en de muur waar mijn raam zit, dus de tweede valt niet zo op) en de andere twee muren wit. Ik heb een wit hoekbureau en een nagenoeg wit bed en nachtkastje. Mijn kledingkast zit verwerkt in een IVAR-wand (IKEA), daar staan ook mijn stereo en DVD's in. Het voordeel van de IVAR-wand is dat het niet zo diep is, waardoor je het makkelijk in een wat kleinere kamer kwijt kunt. Je hebt de diepte 50 cm en 30 cm, geloof ik Die op de foto is 50 cm diep). Je kunt ook zelf uitmaken waar je lades komen en waar je planken wilt hebben, dus dat vind ik ook erg handig. Foto ter illustratie hoe ik het heb gedaan (let niet op de zooi):


En die kasten koop je dus als onbehandeld hout. Je hoeft het niet te behandelen, want het staat binnen (heb ik ook niet gedaan), maar je kunt het daardoor wel makkelijk een leuk kleurtje geven.

Zoals je ziet, heb ik links een gordijn opgehangen (zelf gemaakt). Zo onttrek ik mijn rommelige kledingkast van het oog. Een stukje van de kast (onderkant) valt buiten de foto, want ik had niet genoeg ruimte om hem er helemaal op te zetten.

Op de grond heb ik een mat gelegd, ook van de IKEA. Geeft toch een beetje extra sfeer, we hebben namelijk een neutraal zeil op de grond, en dat is niet zo gezellig.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:58
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
Leuke ideeën allemaal!

@Synthetisch, mijn muren zijn nu ook al wit en ik vind het zo... saai, onpersoonlijk
En ik hou sowieso niet zo van wit.

@Miekje, die wand/kast is wel heel cool, het probleem is alleen, dat ik 1 muur zou hebben waar die tegenaan kan staan en daar staat mijn kledingkast.
Mijn andere 2 muren zijn schuin vanaf ongeveer 1 meter hoogte en de 3e wand heeft een wastafel.

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit in de ikea geweest, maar het is zo te zien wel de moeite waard.
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:59
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Mijn kamer is lichtblauw met wit, een beetje schattig/strand achtig. Ik vind dat wel tof. Wat is je lievelingskleur? Want misschien kan je één muur in je lievelingskleur verven en dan diezelfde kleur laten terug komen in je accessoires?
Mijn lievelings kleur is zwart, maar aangezien dat niet echt een kleur is volgens de meeste mensen kies ik voor paars. Het is eigenlijk zo: Zwart, paars, groen.
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit in de ikea geweest, maar het is zo te zien wel de moeite waard.
Dat wordt dan de hoogste tijd om er eens heen te gaan. Ikea is wel tof.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 23:05
Verwijderd
Misschien wat ideetjes:







Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 23:44
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
@Quinty. Ik vind de laatste 2 plaatjes leuk.
Het 3e plaatje is een mooie ruime kamer, maar dat gaat hier niet lukken denk ik, ik heb best veel spullen en deze kamer is ook niet de grootste. (Al is hij wel best groot, maar wel vierkant ;p)
Het 4e plaatje is een coole kast, die is echt tof!
__________________
Doei!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Waar erger jij je aan?
*** Sido ***
77 08-02-2006 12:23
Muziek zoek je de titel van een liedje? deel 18
J-roenn
500 15-12-2005 23:02
Lifestyle Als je iemand of iets mocht bannen
Verwijderd
282 10-10-2005 12:16
Lifestyle tips gevraagd om studentenkamer in te richten
Anaïs
23 16-09-2005 18:32
Films, TV & Radio MTV - naar welke programma's kijk jij het liefst?
levi's
111 31-08-2005 13:11
Lifestyle Wat voor spannende avonturen heb jij vandaag meegemaakt?
Verwijderd
500 24-08-2005 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.