Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2012, 12:59
rikh96
rikh96 is offline
Hallo iedereen,

Wij, Manon, Denise en Rik hebben besloten dat het tijd is voor een soort shonen jump magazine, voor en door nederlanders. (voor mensen die niet weten wat dat is, zie het als de japanse donald duck of eppo)
Hierin krijgt iedereen een kans om zijn/haar werk te tonen.
De bedoeling is dat het een online tijdschrift wordt waar je je kan aanmelden via mail. In het tijdschrift komen doujinshi-manga en eventueel ook art en geschreven verhalen. Af en toe zullen er ook manga/anime/game reviews in komen

Nu kan dit natuurlijk niet zonder hulp van de nederlandse tekenaars onder ons .
Vandaar dus ook dit bericht! Wil jij jezelf of je circle promoten, ben je in een creabui of eb je nog die manga van laatst liggen?

Het liefste hebben we dat je manga's instuurt, maar we accepteren ook losse verhalen, normale strips en tekeningen.
Natuurlijk willen we het liefste originele art, maar hé wie zijn wij om te zeggen dat je bijvoorbeeld geen hetalia, death note, donald duck of kuifje verhaal mag maken?
Series mogen wel, maar daar hebben we strengere eisen voor dan losse verhalen, de eisen worden binnenkort online gezet, tegen die tijd kun je ons daarvoor pb-en
Laat je creativiteit op de vrije loop

Ook kunnen beginnende artiesten hun schetsen en ideeën naar ons opsturen, om zo door ons begeleidt te worden en uiteindelijk een goede manga neer te zetten. Maar dit kunnen we niet bij iedereen doen

Natuurlijk kunnen wij ook niet ieder verhaal plaatsen, daarom beoordelen we alle inzendingen aan de hand van wat beoordelings-criteria.

De online uitgave is gratis en kun je downloaden op onze nog niet bestaande site . Daarop kun je ook 'lid' worden en zo de uitgaves toegemailt krijgen.

Misschien mogen we ooit uitgroeien tot een volwaardig magazine met gedrukte uitgaves, maar daarvoor hebben we jullie hulp nodig

Dus we hopen dat jullie je creativiteit op de vrije loop laten gaan en veel prachtige verhalen insturen.

als je contact met ons op wil nemen, stuur dan een mailtje naar dutchdoujinshijump@live.nl

reageren in dit topic of via een prive bericht is ook helemaal in orde!

Met vriendelijke groet,

Manon, Denise en Rik, bedenkers en initiatiefnemers van dit plan

Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 13:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2012, 10:22
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Dus jullie willen een blad maken met wat stripjes erbij van ons?

Als iemand een verhaal of wat anders heeft gemaakt wat in het blad komt, en jullie willen het volgende blad maken moet de persoon die eerder een verhaal had gemaakt, weer een maken voor het blad? of mag dan weer een ander?

Hopelijk snap je mijn vraag
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 15:06
rikh96
rikh96 is offline
Citaat:
Dus jullie willen een blad maken met wat stripjes erbij van ons?

Als iemand een verhaal of wat anders heeft gemaakt wat in het blad komt, en jullie willen het volgende blad maken moet de persoon die eerder een verhaal had gemaakt, weer een maken voor het blad? of mag dan weer een ander?

Hopelijk snap je mijn vraag
ik snap hem helemaal!
als je iets hebt ingezonden, ben je niet verplicht de volgende keer nog iets in te zenden tenzij het een serie wordt, waar andere eisen voor gelden (we zijn daar nog steeds aan het overleggen). dus als je de ene keer een goed idee hebt en je stuurt het in en de andere keer weet je niks dan hoef je niets in te sturen, alleen wanneer je een idee hebt stuur je het in.

we hopen natuurlijk wel op tekenaars en schrijvers die iedere keer wat willen inzenden, maar het is geen noodzaak.

hopelijk is dit antwoord duidelijk genoeg, als er nog vragen zijn kun je ze hier kwijt, maar een pm sturen mag ook.

gr. mij
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 14:51
rikh96
rikh96 is offline
langzaam lopen geintresseerden binnen, maar das nog lang niet genoeg!
let op: wij accepteren en plaatsen ook andere strips en de lengte en het genre bepaal je zelf!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 10:15
luna-23
luna-23 is offline
is er al een site? Ben best benieuwd naar hoe het eruit komt te zien
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 11:30
rikh96
rikh96 is offline
ja, we hebben een tijdelijke website in elkaar gezet, er wordt nog veel aan gedaan en er staat nu op de eisen na, niet veel nieuws op. we zijn druk bezig met het maken van een mooi logo en we hopen binnenkort een wat professionelere website te gaan bouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 12:00
Verwijderd
Citaat:
ja, we hebben een tijdelijke website in elkaar gezet, er wordt nog veel aan gedaan en er staat nu op de eisen na, niet veel nieuws op. we zijn druk bezig met het maken van een mooi logo en we hopen binnenkort een wat professionelere website te gaan bouwen.
Ik wil wel een mooie website voor jullie maken, zodat het proffesioneel overkomt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 13:25
rikh96
rikh96 is offline
Dat zou fijn zijn ^^ ik zal het er over hebben bij de anderen! Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 13:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dus als ik het goed begrijp is het een blad waar iedereen stripverhalen naar kan opsturen. Wel jammer dat jullie vooral richten op manga. Ook al zijn andere stijlen toegestaan. het wordt hierdoor een beetje beperkt. (Is er ook een reden waarom jullie specifiek hebben gekozen voor manga?)

Jaren geleden was ik lid van het blad De Stripper en daarin werden ook strips geplaatst van lezers. Het mooie van dat blad was het vanuit de stripwereld zelf was ontstaan. Niet alleen stond er elke keer een interview met een striptekenaar of schrijver, maar er werden ook 4 of 5 verhalen besproken. Zo werden er tips gegeven hoe het verhaal nog beter in beeld zou komen.

Mijn vraag is dan ook wat jullie doelgroep is. De mangascene is heel anders dan de ouderwetse stripwereld. Manga's uit Nederland hebben nu eenmaal een hoog amateurimago, omdat professionele striptekenaars daar niet zo snel aan wagen. Is het blad alleen voor jongeren of voor alle leeftijden. Ik kan me namelijk voorstellen dat een 40-jarige stripliefhebber niet zo snel zijn verhaal laat plaatsen tussen de tienermanga's.

Maar goed, ik ben benieuwd wat jullie ervan maken. Graag de site plaatsen als het af is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 18:57
rikh96
rikh96 is offline
onze doelgroep zijn manga-lezers, dit omdat er al een aantal stripbladen zijn in nederland, maar er nog geen mangablad is.
wij hebben echter besloten ook een beperkt aantal strips/comics aan te nemen, zodat meer misschien meer mensen het gaan lezen en zo via ons blad ook een beetje bekend raken met manga, wat een steeds grotere rol gaat spelen in europa.
ons is medegedeeld dat er al eens een soortgelijk project als de onze is ontstaan, maar deze zijn er tot grote spijt mee gestopt wegens technische probleempjes (dat is wat ik heb gehoord teminste)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 20:11
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Citaat:
onze doelgroep zijn manga-lezers, dit omdat er al een aantal stripbladen zijn in nederland, maar er nog geen mangablad is.
wij hebben echter besloten ook een beperkt aantal strips/comics aan te nemen, zodat meer misschien meer mensen het gaan lezen en zo via ons blad ook een beetje bekend raken met manga, wat een steeds grotere rol gaat spelen in europa.
ons is medegedeeld dat er al eens een soortgelijk project als de onze is ontstaan, maar deze zijn er tot grote spijt mee gestopt wegens technische probleempjes (dat is wat ik heb gehoord teminste)
De Aniway is er, dat is een manga en anime blad.
__________________
alles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.