Oud 30-07-2013, 13:53
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline



Zeg wat je ervan vind en tips zijn altijd welkom

Laatst gewijzigd op 30-07-2013 om 13:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2013, 13:59
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Krijg bij alle 3 de melding ongeldige bijlagen....
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 14:02
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Krijg bij alle 3 de melding ongeldige bijlagen....
Ow raar. Hoe kan ik ze wel neerzetten dan?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 15:11
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Even een FB PMen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 15:19
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik zie één foto (en ik wist pas dat het er 3 waren na de reactie van bloodyb). Eigenlijk heb ik ook geen idee waarom de andere 2 niet werken, maar ik werk ook nooit met attachments. Ik upload dingen altijd via een website, meestal tinypic, maar je kunt ook imageshack of imgur gebruiken.

De foto die ik kan zien trouwens (van een paardenhoofd) vind ik wel heel gaaf. Mooi ook hoe je met kleur werkt! Is het helemaal ingekleurd met kleurpotloden trouwens? Ik vind het er veel vloeiender uitzien dan ik zelf altijd inkleur.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 15:23
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Ik zie één foto (en ik wist pas dat het er 3 waren na de reactie van bloodyb). Eigenlijk heb ik ook geen idee waarom de andere 2 niet werken, maar ik werk ook nooit met attachments. Ik upload dingen altijd via een website, meestal tinypic, maar je kunt ook imageshack of imgur gebruiken.

De foto die ik kan zien trouwens (van een paardenhoofd) vind ik wel heel gaaf. Mooi ook hoe je met kleur werkt! Is het helemaal ingekleurd met kleurpotloden trouwens? Ik vind het er veel vloeiender uitzien dan ik zelf altijd inkleur.
Okeee dan zal ik t vanavond via een van die 3 proberen.
Dankjee ! is volledig met pastelpotlood gemaakt
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 14:02
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Die honden vind ik echt heel erg gaaf, vooral omdat je echt ziet hoe ze zich voelen!
sowieso respect dat je het geduld hebt want ik knoei altijd zoveel met pastel maar dankzij jou krijg ik nu ook ineens zin om met pastelpotlood te gaan werken.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 14:04
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Die honden vind ik echt heel erg gaaf, vooral omdat je echt ziet hoe ze zich voelen!
sowieso respect dat je het geduld hebt want ik knoei altijd zoveel met pastel maar dankzij jou krijg ik nu ook ineens zin om met pastelpotlood te gaan werken.
dankjeee!!
moet je gwn doen! is wel verslavend haha
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 15:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik ben geen kenner maar dit vind ik toch mooie tekeningen!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 15:27
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Ik ben geen kenner maar dit vind ik toch mooie tekeningen!
Dankjee!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 15:29
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En we weten nu ook dat Ikkeikke1 eigenlijk Stef heet heh heh heh!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 19:02
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Dat paard doet me denken aan het beeld wat je ziet door van die speciale camera's.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 19:03
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Dat paard doet me denken aan het beeld wat je ziet door van die speciale camera's.
Die röntgen bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 10:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
haha ja dat ja, van die warmtecamera achtige dingen, niet negatief bedoeld he, maar ik dacht er meteen aan toen ik die tekening zag.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 14:18
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
haha ja dat ja, van die warmtecamera achtige dingen, niet negatief bedoeld he, maar ik dacht er meteen aan toen ik die tekening zag.
Dat was ook soort van de bedoeling haha
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 10:14
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Dan is dat goed gelukt!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 11:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind die hommel echt fantastisch Het paard ben ik wat minder van onder de indruk. De kleuren zijn leuk, maar ik vind het erg grof.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 12:04
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Ik vind die hommel echt fantastisch Het paard ben ik wat minder van onder de indruk. De kleuren zijn leuk, maar ik vind het erg grof.
Dankje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2013, 16:13
Verwijderd
Leuk om je tekeningen te zien!
Klopt het dat je begint aan een tekening en deze dan helemaal afmaakt? Volgensmij teken je veel naar aanleiding van foto's. Het is misschien een goed idee om wat meer de dingen om je heen te tekenen, zoals bijvoorbeeld de kat die ik daar op de foto zie. En dan meer tekenen om te oefenen, zonder dat je perse een mooie tekening wilt maken. Hierdoor oefen je je oog-hand coördinatie beter en word je geconfronteerd met de vertaalslag van ruimtelijke dingen/dieren/mensen/watdanook naar een tweedimensionaal vlak. Daar leer je heel veel van! Maak eens een stuk of 20 snelle tekeningen van je kat, met bijvoorbeeld alleen potlood en werk er daarna eentje van uit. Wat ook weleens wil helpen om wat losser te leren tekenen is als je begint met tekenen, bijvoorbeeld eerst een stuk of vijf tekeningen te maken waarbij je alleen maar kijkt naar het onderwerp dat je tekent en niet naar het papier. Dan kun je dat resultaatgerichte misschien wat meer loslaten.. Het uitwerken kan je al, ik ben benieuwd wat er gebeurt als je wat losser begint te tekenen want ik denk dat je tekeningen daar beter van kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 16:30
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Leuk om je tekeningen te zien!
Klopt het dat je begint aan een tekening en deze dan helemaal afmaakt? Volgensmij teken je veel naar aanleiding van foto's. Het is misschien een goed idee om wat meer de dingen om je heen te tekenen, zoals bijvoorbeeld de kat die ik daar op de foto zie. En dan meer tekenen om te oefenen, zonder dat je perse een mooie tekening wilt maken. Hierdoor oefen je je oog-hand coördinatie beter en word je geconfronteerd met de vertaalslag van ruimtelijke dingen/dieren/mensen/watdanook naar een tweedimensionaal vlak. Daar leer je heel veel van! Maak eens een stuk of 20 snelle tekeningen van je kat, met bijvoorbeeld alleen potlood en werk er daarna eentje van uit. Wat ook weleens wil helpen om wat losser te leren tekenen is als je begint met tekenen, bijvoorbeeld eerst een stuk of vijf tekeningen te maken waarbij je alleen maar kijkt naar het onderwerp dat je tekent en niet naar het papier. Dan kun je dat resultaatgerichte misschien wat meer loslaten.. Het uitwerken kan je al, ik ben benieuwd wat er gebeurt als je wat losser begint te tekenen want ik denk dat je tekeningen daar beter van kunnen worden.
Jaaa dat klopt wel. Ik moet t ook meer gaan doen.
Ik ben toevallig nu bezig met de katten. En heb inderdaad heel veel losse schetsen gemaakt van ze. Dat ze rennen, liggen, zitten. En alleen een poot.
Ik merk daardoor dat t tekenen een stuk makkelijker gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Jaaa dat klopt wel. Ik moet t ook meer gaan doen.
Ik ben toevallig nu bezig met de katten. En heb inderdaad heel veel losse schetsen gemaakt van ze. Dat ze rennen, liggen, zitten. En alleen een poot.
Ik merk daardoor dat t tekenen een stuk makkelijker gaat.
Heel goed dat je daar al mee begonnen bent! Leuk is dat Vooral blijven doen! Schetsen vind ik persoonlijk altijd de leukste tekeningen die er zijn, ongedwongen en spontaan..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 17:38
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
pastel op zwart papier, dat heb ik zoveel gedaan en ik hou er nog steeds ongelofelijk van!

Wat misschien wel een tip is is een lichtbak, dan zou je de ruitjes op een apart velletje kunnen tekenen zodat ze niet direct op je blad staan. Lichtbakken zou ik nooit kopen maar zelf maken, dat heb ik ook samen met mijn vader gedaan en het is best gemakkelijk. Of natuurlijk een raam gebruiken(bij de action hebben ze paarse tape, volgens mij heet het schilderstape voor kwetsbare ondergronden, daarmee kun je het gemakkelijk ophangen zonder dat het papier beschadigt)
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 17:42
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
pastel op zwart papier, dat heb ik zoveel gedaan en ik hou er nog steeds ongelofelijk van!

Wat misschien wel een tip is is een lichtbak, dan zou je de ruitjes op een apart velletje kunnen tekenen zodat ze niet direct op je blad staan. Lichtbakken zou ik nooit kopen maar zelf maken, dat heb ik ook samen met mijn vader gedaan en het is best gemakkelijk. Of natuurlijk een raam gebruiken(bij de action hebben ze paarse tape, volgens mij heet het schilderstape voor kwetsbare ondergronden, daarmee kun je het gemakkelijk ophangen zonder dat het papier beschadigt)
Ik ben wel benieuwt naar jou werk. Heb je fotos?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 11:00
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
De laatste tijd heb ik niet zoveel meer gedaan,helaas.
Ik heb een hele tijd totaal geen inspiratie gehad vanwege allerlei problemen, en sinds ik op een creatieve opleiding zit schiet het tekenen er een beetje bij in omdat ik voor school al continu creatief bezig ben en ik er in de weekenden de tijd gewoon niet meer voor heb.
Ik ben nu wel weer bezig met een schilderij, als die af is zal ik hem hier wel posten.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 11:06
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
De laatste tijd heb ik niet zoveel meer gedaan,helaas.
Ik heb een hele tijd totaal geen inspiratie gehad vanwege allerlei problemen, en sinds ik op een creatieve opleiding zit schiet het tekenen er een beetje bij in omdat ik voor school al continu creatief bezig ben en ik er in de weekenden de tijd gewoon niet meer voor heb.
Ik ben nu wel weer bezig met een schilderij, als die af is zal ik hem hier wel posten.
Awh das kut.
Ik merk t wel wanneer ie af is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2013, 13:39
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Heeft er iemand ideen voor tekeningen die ik kan maken voor me portfolio?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 12:36
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
een landschap ,, mijn hond
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 12:43
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
een landschap ,, mijn hond
Watvoor landschap?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 13:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heeft er iemand ideen voor tekeningen die ik kan maken voor me portfolio?
Voor een portfolio verwachten ze vaak dat je echt creativiteit toont, i.p.v. simpelweg iets natekenen. Surrealisme en unieke plaatjes zijn dus te verkiezen boven een verzameling van portretten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 14:52
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Watvoor landschap?
Een krijtlandschap.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 16:57
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline


Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 17:18
Verwijderd
Waar ze qua portfolio 't grootste probleem mee gaan hebben is dat je uitsluitend lijkt te tekenen van foto's en dat het voornamelijk paarden zijn. Meer diversiteit, meer eigen inbreng en vooral ook meer naar 't leven (dus geen foto's!) zal een hoop schelen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 17:25
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Waar ze qua portfolio 't grootste probleem mee gaan hebben is dat je uitsluitend lijkt te tekenen van foto's en dat het voornamelijk paarden zijn. Meer diversiteit, meer eigen inbreng en vooral ook meer naar 't leven (dus geen foto's!) zal een hoop schelen.
Jaaa ben ook steeds meer te proberen. Maar teken in opdracht dus dan moet ik t wel zo echt mogelijk maken
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 19:04
Verwijderd
Dan moet je dus meer tekenen dan je nu doet, want onderwijsinstanties willen andere dingen dan jouw opdrachtgevers. Of wilde je je portfolio niet gebruiken voor toelating ergens?

'Zo echt mogelijk' is overigens geen probleem. Het knelpunt is het gebrek aan diversiteit en eigen inbreng. En dat je natekent van foto's, zo te zien zelfs met een raster.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 22:23
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 00:39
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Paarden
Baby
Vriendinnen
Hommel
Kat

Dat zijn vijf dingen voor je profiel.
Dan heb je nog dat je kijkt naar zo'n foto of paard en vervolgens dat ding bouwt op papier met aandacht en volgens mij een vast stel eigen opgestelde regels maar dan komt de achtergrond die dan weer is gemaakt door een kip zonder kop. Een groen vlak of helemaal niks en die hommel heeft 50.000% meer aandacht gekregen dan dat de rest dat heeft. Zonde.

Je mentale palet is klein, je horizon is niet breed en je zit net aan je babystapjes wat dat kleuren-gebeuren wat je nu hebt geplaatst dat ik niks anders kan zeggen dan:

Ga niet naar een kunstacademie of een andere creabea tent nu, dat is zonde voor jou, de klas, het geld, je en hun tijd etc.

Ik krijg het idee bij dat kleurmengsel dat je die meer hebt gemaakt om je portfolio op te pimpen dan dat het je eigen interesse is.

Wat goed voor je zal zijn is.

1. werken, geen school en eerst geld verdienen en wat ouder worden
2. iedere dag minstens 1 tekening maken, en geen paarden, baby's, vriendinnen, hommels en/of van foto's natekenen
3. in 1 jaar tijd 5 werken na schilderen, deze 5 zijn behoorlijk uiteenlopend. (Bijvoorbeeld F. Bacon en J. van Utrecht)
4. goed aan je zelfreflectie werken, wat maak ik? wie ben ik? wat kan ik? waarom maak ik dit?

Je bent nog maar 17, ga maar eerst kijken wie jij bent.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2013, 02:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Heeft er iemand ideen voor tekeningen die ik kan maken voor me portfolio?
Waarvoor wil je je portfolio gebruiken. Als het bedoeld is voor verkoop van portretten, en dan specifiek paarden, dan zit je wel op de goede weg. Als je de portfolio voor een creatieve opleiding wilt gebruiken, is het aan te raden om wat gevarieerder te houden. En dan heb ik het niet zozeer over het onderwerp, maar de media die je gebruikt. Ook schetsen en ideeën worden op prijs gesteld.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 02:20
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Waarvoor wil je je portfolio gebruiken. Als het bedoeld is voor verkoop van portretten, en dan specifiek paarden, dan zit je wel op de goede weg. Als je de portfolio voor een creatieve opleiding wilt gebruiken, is het aan te raden om wat gevarieerder te houden. En dan heb ik het niet zozeer over het onderwerp, maar de media die je gebruikt. Ook schetsen en ideeën worden op prijs gesteld.
Voor een opleiding waar ik vandaag/morgen intake bij heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.