Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2007, 23:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Eventueel kan ik leven met regeling dat als iemand niet aan de criteria voldoet je alles zelf moet betalen:

* inburgering
* extra kosten voor onderwijs van kids die komen
* enz.!

Maar ja, dan kan rijke het wel, en arme niet.... dat is ook weer niet de bedoeling!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2007, 00:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kiezen voor een importbruid leidt niet automatisch tot (ernstige) narigheden.
Maar wel vaak genoeg voor maatregelen. En zoals altijd bij dit soort debatten is een enkel voorbeeld van het tegendeel niet voldoende om een algemeen beeld te wijzigen.
Citaat:
Eh, ik heb op dit moment een neef in Turkije die getrouwd is met een Nederlandse. En als de eisen absurd laag zouden zijn, zou hij nu wel in Nederland zitten .
Dan kon zijn partner dus geen Nederlands en/of verdiende hij niet eens het minimumloon plus 20%. Doodsimpel te bereiken en vrij essentiële criteria.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 01:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dan kon zijn partner dus geen Nederlands en/of verdiende hij niet eens het minimumloon plus 20%. Doodsimpel te bereiken en vrij essentiële criteria.
Hahahaha.

Een automonteur kan al niet aan de vereiste voldoen. Die mag dus nooit verliefd worden op een non-EU'er.

En verder zijn er veel starters en part-timers die niet aan de eis voldoen.

Zelf woon ik ook niet zonder reden in het buitenland.

En zo met mij nog vele lotgenoten:
www.buitenlandsepartner.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 07:22
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ben niet helemaal met je eens (met wat je zegt). Maar inderdaad het onze plicht de rest van de mensheid ook onze verworvenheden te schenken

En kijk nou naar Japan, Duitsland en Korea en Taiwan... vinden die mensen het nou zo erg dat wij ze naar het Westerse hebben geleid!??
Met name Duitsland is toch een modelstaat!

Hmm ik vind toch dat vanaf de tijd van Bismarck Duitsland eigenlijk de stuwende kracht was van modernisering binnen europa. Beetje vreemd dit.

De termen prachtwijken en kans-jongeren zijn trouwens te kansloos voor woorden maar goed. Haar opmerkingen over de toekomst van Nederland zijn wel gewoon de keiharde werkelijkheid, en het is belachelijk dat daar zoveel ophef over gemaakt wordt.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 07:28
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Maar wel vaak genoeg voor maatregelen. En zoals altijd bij dit soort debatten is een enkel voorbeeld van het tegendeel niet voldoende om een algemeen beeld te wijzigen.
Dan kon zijn partner dus geen Nederlands en/of verdiende hij niet eens het minimumloon plus 20%. Doodsimpel te bereiken en vrij essentiële criteria.

Een inkomen van +20% van het minimumloon bereiken is natuurlijk niet doodsimpel te bereiken voor ieder mens, dat begrijp jij even goed.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 10:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Een inkomen van +20% van het minimumloon bereiken is natuurlijk niet doodsimpel te bereiken voor ieder mens, dat begrijp jij even goed.
Dat is het overigens niet alleen. Op het moment van aanvraag moet je een jaarcontract hebben (dus een jaarcontract die al in is gegaan telt niet!) of kunnen aantonen dat je structureel dit bedrag verdient. Veel ondernemers en kunstenaars kunnen dit al niet bijvoorbeeld. En verder zitten er extreem hoge kosten aan verbonden. Ook niet iedereen heeft dat geld.

Het meest kromme is dat deze strenge en dure eisen voor Nederlanders in Nederland gelden die een leven willen opbouwen met hun non-EU echtgenoot (m/v), maar dit niet geldt voor bv. Duitsers of Zweden of Britten die in Nederland wonen. Zij kunnen er gewoon komen wonen met hun buitenlandse partner.

In Belgie is het tenminste gelijk gesteld. Een Belg wordt in eigen land niet gediscrimineerd jegens mede EU-onderdanen (hoewel dat ook aan het veranderen is en ik verwacht dan ook een grotere stroom van Belgen naar Nederland).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Maar wel vaak genoeg voor maatregelen. En zoals altijd bij dit soort debatten is een enkel voorbeeld van het tegendeel niet voldoende om een algemeen beeld te wijzigen.
Nee, men is tegen importbruiden, omdat er een mentaliteit van "Nederland is vol!!1" heerst.

Citaat:
Dan kon zijn partner dus geen Nederlands en/of verdiende hij niet eens het minimumloon plus 20%. Doodsimpel te bereiken en vrij essentiële criteria.
Wat Gatara en Twanos zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 10:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, men is tegen importbruiden, omdat er een mentaliteit van "Nederland is vol!!1" heerst.
Bron?
Citaat:
Een inkomen van +20% van het minimumloon bereiken is natuurlijk niet doodsimpel te bereiken voor ieder mens, dat begrijp jij even goed.
€ 1354 per maand volstaat voor iemand boven de 23. Minder dan € 850 volstaat voor een 20-jarige. Daaronder kan je ook domweg nog geen eigen gezin onderhouden, dat werkt dan gewoon niet.
Citaat:
Het meest kromme is dat deze strenge en dure eisen voor Nederlanders in Nederland gelden die een leven willen opbouwen met hun non-EU echtgenoot (m/v), maar dit niet geldt voor bv. Duitsers of Zweden of Britten die in Nederland wonen.
Veroorzaken migranten van binnen of van buiten de EU de meeste integratieproblemen? Zijn migranten van binnen de EU in de regel kansloos in de samenleving als de overheid niet in zou grijpen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Bron?
Nouja, rechtse partijen gebruiken dat graag als argumenten, alleen dan noemen ze het: 'Islamisering van Nederland stoppen' of wat VVD zegt 'Nederland moet geen moslimland worden' .
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
En kijk nou naar Japan, Duitsland en Korea en Taiwan... vinden die mensen het nou zo erg dat wij ze naar het Westerse hebben geleid!??
Met name Duitsland is toch een modelstaat!
Jij begrijpt kennelijk niets van Duitsland en zijn geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nouja, rechtse partijen gebruiken dat graag als argumenten, alleen dan noemen ze het: 'Islamisering van Nederland stoppen' of wat VVD zegt 'Nederland moet geen moslimland worden' .
Los van het feit dat dit, PVV uitgezonderd, gelul is, is het geen onderbouwing van je vorige bewering.


Het wereldbeeld van hhendrikxx ook echt... Japan, Korea en Taiwan zijn helemaal niet naar het westerse geleid. Er zijn enorme cultuurverschillen. Japanners in Nederland kijken bijvoorbeeld raar wanneer die gekke Hollanders al om 5-6 uur de winkels sluiten, en elke zevende dag überhaupt niet open gaan. Een Koreaan zal ons gestoord vinden wanneer we tegen de baas zeggen "Nee, dat klopt niet, dat moet zo en zo." dat is per slot van rekening onbeschoft, want de baas heeft per definitie gelijk.
Hoogstens kan je zeggen dat ze hun economische stelsel gereorganiseerd hebben naar Europees model, waar er daarvoor nog middeleeuwse trekjes in zaten. Maar goed, dat is iets heel anders dan volledige overname van alle karakteristieken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Los van het feit dat dit, PVV uitgezonderd, gelul is, is het geen onderbouwing van je vorige bewering.

Kom op T_ID, geen rechtse partij zal zich zorgen maken of importbruiden/bruidegommen wel gelukkig zullen zijn in Nederland of niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 12:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bron?
€ 1354 per maand volstaat voor iemand boven de 23. Minder dan € 850 volstaat voor een 20-jarige. Daaronder kan je ook domweg nog geen eigen gezin onderhouden, dat werkt dan gewoon niet.
Waren dit maar de bedragen
http://www.ind.nl/nl/algemeen/begrip...rmbedragen.asp
(let wel: het zijn netto-bedragen, niet bruto! En je moet voornamelijk naar gezinsvorming kijken, want dat is waar het in de meeste gevallen om gaat.)

En dit moet dan ook nog structureel zijn en de garantie dat het nog zo voor minimaal een jaar is (minimaal een jaarcontract op moment van aanvraag).

En laat ik het nog maar niet hebben over het volgen van Nederlands en het afleggen van tentamens in de rimboe van Afrika of Azie voordat je ueberhaupt een aanvraag mag indienen voor je echtgenoot. Partners in Afghanistan moeten bijvoorbeeld naar Pakistan gaan om daar het examen te doen. Ik hoop echt voor je dat je een Afghaanse aan de haak slaat.

(en ook hier zijn weer belachelijke kosten aan verbonden... Mijn echtgenoot heeft gelukkig een basisniveau Nederlands aangeboden gekregen door de Belgische overheid en deze ook succesvol afgerond).

Citaat:
Veroorzaken migranten van binnen of van buiten de EU de meeste integratieproblemen? Zijn migranten van binnen de EU in de regel kansloos in de samenleving als de overheid niet in zou grijpen?
Ik ken meer Italianen die geen Nederlands spreken dan Turken. En dat laatste slaat nergens op. Dat hangt totaal van de persoon af.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 18-11-2007 om 12:19.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 12:16
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Beste vriend! Meer dan wie hier!
Als dat zo was, dan zou je ze niet zo vaak in pijnlijk verkeerde contexten gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 15:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waren dit maar de bedragen
http://www.ind.nl/nl/algemeen/begrip...rmbedragen.asp
(let wel: het zijn netto-bedragen, niet bruto! En je moet voornamelijk naar gezinsvorming kijken, want dat is waar het in de meeste gevallen om gaat.)
Jij hebt de cijfers per 1 juli, ik per jaar door een simpele rekensom op basis van het minimumloon.
Citaat:
Ik ken meer Italianen die geen Nederlands spreken dan Turken. En dat laatste slaat nergens op. Dat hangt totaal van de persoon af.
Hoe staat het met de werkeloosheid en armoede onder allochtonen van Italiaanse komaf in vergelijking tot autochtonen en in vergelijking tot het gemiddelde van alle allochtone groepen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 15:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Veel mensen zien bij het woord importbruid die vakantieliefde voor zich, die leuke vlotte meid of jongen met een fatsoenlijke opleiding en glanzende carrierekansen, wiens toekomst met daar of zijn grote nederlandse liefde in Nederland gedwarsboomd ziet door de importbeperkingen op bruiden.

Helaas vormen deze migranten een minderheid. Op deze mensen doet de regeling ook niet. Kennismigranten zijn welkom. De importbruid die de nieuwe regeling buiten de grenzen probeert te houden is arm, onderontwikkeld, kansloos en is uitgekozen door de familie. Daar komt geen liefde aan te pas, alleen economische motieven. Dat wordt toch alleen maar een ramp, ook voor weer een nieuwe generatie kinderen die kansarm op zullen groeien.

Sorry, maar we zijn als Nederland geen grote liefdadige instelling voor de verworpenen er aarde. We hebben zo onze eigen belangen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
De importbruid die de nieuwe regeling buiten de grenzen probeert te houden is arm, onderontwikkeld, kansloos en is uitgekozen door de familie. Daar komt geen liefde aan te pas, alleen economische motieven. Dat wordt toch alleen maar een ramp, ook voor weer een nieuwe generatie kinderen die kansarm op zullen groeien.
Goh, in mijn familie kennen we genoeg "import bruiden/bruidegommen", je beschrijving klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als dat zo was, dan zou je ze niet zo vaak in pijnlijk verkeerde contexten gebruiken.
Noem er eens een dan!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Sorry, maar we zijn als Nederland geen grote liefdadige instelling voor de verworpenen er aarde. We hebben zo onze eigen belangen.
Ach, wat mij betreft is NL dat wel hoor Alleen, dan zijn er nog wel 'kanslozeren' dan mensen uit een toch redelijk ontwikkeld land als Turkije of Marokko.

En waarom trouwen Marokkanen dan zo vaak met Marokkanen... ook nog uit zelfde streek, drop of zelfs zelfde familie?

Waarom laat een Turk geen leuke hogeropgeleide, seculiere, op de Verlichting gepromoveerde, cosmoplitische Marokkaanse overkomen?
Maar steeds mensen uit eigen kring?

Joh, face it! Dit wordt gebruikt om familie-leden naar het rijke Westen te krijgen. Kijk, en daar pas ik voor!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:

En waarom trouwen Marokkanen dan zo vaak met Marokkanen... ook nog uit zelfde streek, drop of zelfs zelfde familie?

Waarom laat een Turk geen leuke hogeropgeleide, seculiere, op de Verlichting gepromoveerde, cosmoplitische Marokkaanse overkomen?
Maar steeds mensen uit eigen kring?
Vent, waar bemoei jij je mee? Dit zijn helemaal jouw zaken niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Vent, waar bemoei jij je mee? Dit zijn helemaal jouw zaken niet.
Ik ben burger van dit land. Beslissingen van individuen hebben boven-individuele gevolgen!

Iedere vluchteling is welkom in Nederland. Maar je moet niet je neef of nicht in Nederland gaan gebruiken om Europa binnen te komen. Maak iets van je eigen land (heb niet tegen jou he!).

Mijn zus heeft topbaan ergens bij heel groot bedrijf. Ze loodst toch ook niet alle broers en zussen en neefjes en nichtjes binnen. Kom nou!

Ik heb ook buitenlandse vriendinnen gehad. Maar dat ligt toch net even wat anders dan mensen die pogen familie leden hierheen te halen!

En bovendien, als iemand Nederlander is, waarom zou je dan perse willen trouwen met iemand van eigen etnische club. Erg kortzichtig hoor!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ben burger van dit land. Beslissingen van individuen hebben boven-individuele gevolgen!

Iedere vluchteling is welkom in Nederland. Maar je moet niet je neef of nicht in Nederland gaan gebruiken om Europa binnen te komen. Maak iets van je eigen land (heb niet tegen jou he!).

Mijn zus heeft topbaan ergens bij heel groot bedrijf. Ze loodst toch ook niet alle broers en zussen en neefjes en nichtjes binnen. Kom nou!

Ik heb ook buitenlandse vriendinnen gehad. Maar dat ligt toch net even wat anders dan mensen die pogen familie leden hierheen te halen!

En bovendien, als iemand Nederlander is, waarom zou je dan perse willen trouwen met iemand van eigen etnische club. Erg kortzichtig hoor!
Mijn hemel, eerst pleit je voor de vrijheid van het individu, maar diegene moet wel trouwen met iemand, die hendrik goedkeurd. Als je iets kortzichtig wil noemen...?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mijn hemel, eerst pleit je voor de vrijheid van het individu, maar diegene moet wel trouwen met iemand, die hendrik goedkeurd. Als je iets kortzichtig wil noemen...?
Beste K.,

Ik ben in principe tegen elke ristrictie. Natuurlijk!
Alleen feit is wel dat mensen activiteiten ontplooien als individu, die gevolgen hebben voor hele samenleving.

Dus:

Ja, elk individu moet die VRIJHEID natuurlijk hebben!
Maar.... het bovenindividuele patroon wat we nu zien, werkt integratie tegen....

In die zin ben ik het, jawel, eens met T_ID.
Dus als de Marokkaanse en Turkse gemeenschappen nou eens gewoon ophouden met semi-uithuwelijken... en iedereen trouwt gewoon uit liefde... dan is er niks aan de hand...

Maar steeds nieuwe instroom van mensen met andere culturele achtergrond en geen kennis van Nederlandse taal.... dat is niet goed!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:09
Verwijderd
Wie ben jij om te bepalen wanneer iets een semi-huwelijk is of niet? Net alsof ik me aan jouw vermoedens stoor, als ik met mijn nicht uit Anatolië trouw. Je hoeft trouwens niet uit liefde te trouwen, dat kun je als individu ook prima bepalen. En een instroom van mensen met een andere culturele achtergrond in een multiculterele samenleving, is niet erg. Gister nog beweerde je dat elke individu de mogelijkheid zou moeten hebben om zijn eigen ideologie en cultuur te behouden of veranderen. Als ze maar voldoende kansen krijgen om te inburgeren. En tot slot als ik trouw met mijn nicht heeft dat geen gevolgen voor de hele samenleving, dat is gewoon onzin.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Goh, in mijn familie kennen we genoeg "import bruiden/bruidegommen", je beschrijving klopt niet.
Ik wijs op twee zaken die je nu meermalen negeerd in je afgelopen replies, dit om verder agressief langs elkaar heen praten te voorkomen:

-Dat er problemen door zijn is reeds vastgesteld in een aantal goede studies. De bewijslast ligt dus zo dat slechts een structurele weerlegging er iets van afdoet.
-Deze problemen van zowel individu als maatschappij rechtvaardigen staatsingrijpen in het proces.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:53
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Zelf woon ik ook niet zonder reden in het buitenland.

En zo met mij nog vele lotgenoten:
www.buitenlandsepartner.nl
Oh jij ook al? Hah, ik ben zelf ook niet voor niets maar een paar maanden per jaar in Nederland te vinden.. Mijn vrouw krijgt alleen maar een toeristenvisum van 90 dagen.. en dan moeten m'n ouders nog garant staan ook. Grapjassen...

De rest van 't jaar zit ik lekker in Thailand. Daar doen ze tenminste niet zo zeikerig over alles.. En met een netto inkomen van ongeveer 700 euries per maand komen we daar nog goed rond ook..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik wijs op twee zaken die je nu meermalen negeerd in je afgelopen replies, dit om verder agressief langs elkaar heen praten te voorkomen:

-Dat er problemen door zijn is reeds vastgesteld in een aantal goede studies. De bewijslast ligt dus zo dat slechts een structurele weerlegging er iets van afdoet.
-Deze problemen van zowel individu als maatschappij rechtvaardigen staatsingrijpen in het proces.
- Ik heb je gevraagd of er in de studies wordt geconcludeerd dat gezinnen met een importbruid/bruidegom meer problemen kennen dan allochtone gezinnen waarvan het stel beide uit Nederland komt. Je bent er helaas niet op in gegaan. Nou is dat zo?

- Dus de staat bepaalt met wie je wel of niet mag trouwen. Lekker liberaal dan . Misschien heeft diegene die hier komt, problemen met aanpassen, maar of de maatschappij daar echt last van heeft? Lijkt me niet, of je moet nachten wakker liggen als iemand naast je turks heeft lopen praten, maar dan ben je ook gewoon een aansteller.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Oh jij ook al? Hah, ik ben zelf ook niet voor niets maar een paar maanden per jaar in Nederland te vinden.. Mijn vrouw krijgt alleen maar een toeristenvisum van 90 dagen.. en dan moeten m'n ouders nog garant staan ook. Grapjassen...

De rest van 't jaar zit ik lekker in Thailand. Daar doen ze tenminste niet zo zeikerig over alles.. En met een netto inkomen van ongeveer 700 euries per maand komen we daar nog goed rond ook..
Vet .

Maar verder natuurlijk klote dat je ook niet gewoon met je vrouwtje naar NL kunt komen, omdat de Nederlandse overheid zo krenterig en xenofobisch doet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:57
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Tsjah, maar zo is het toch altijd? Er zitten altijd wat rotte peren tussen die het voor de goeien verneuken..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 17:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
- Ik heb je gevraagd of er in de studies wordt geconcludeerd dat gezinnen met een importbruid/bruidegom meer problemen kennen dan allochtone gezinnen waarvan het stel beide uit Nederland komt.
Dat is een domme vraag. Twee Belgen die in Nederland wonen zijn ook een allochtoon gezin, maar zullen in de regel behalve dat afgrijselijke accent geen integratieproblemen vertonen.

De vraag die je moet stellen is of gezinnen met importbruiden, of importbruidegommen integratieproblemen vertonen die te vergelijken zijn met het standaardgezin uit een probleemgroep. Dat is iets, dat inderdaad zo is.
Citaat:
- Dus de staat bepaalt met wie je wel of niet mag trouwen. Lekker liberaal dan .
Jij mag trouwen met wie je maar wil, man of vrouw zelfs. Het enige criterium is dat er voorkomen wordt dat mensen dingen doen die vrijwel per definitie het grootste gelazer op gaat leveren, omdat mensen gezinnen vormen die geen economische basis hebben, of zowel zelf als voor hun kinderen met grote integratie problemen zullen zitten.

Ik snap het hele gedoe alleen niet zo. Vinden alle Nederlandse Moslim elkaar zulke rotzakken dat ze in het buitenland moeten zoeken? Laatst is er zelfs een datingbureau opgericht voor Moslims omdat ze anders niet aan een (moderne) partner komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:

De vraag die je moet stellen is of gezinnen met importbruiden, of importbruidegommen integratieproblemen vertonen die te vergelijken zijn met het standaardgezin uit een probleemgroep. Dat is iets, dat inderdaad zo is.
Oke, waar staat dat? Geef een bron. En integratieproblemen, lijkt me logisch, maar dat heb je ook als je met iemand van een ander eu-land trouwt.

Citaat:

Jij mag trouwen met wie je maar wil, man of vrouw zelfs. Het enige criterium is dat er voorkomen wordt dat mensen dingen doen die vrijwel per definitie het grootste gelazer op gaat leveren, omdat mensen gezinnen vormen die geen economische basis hebben, of zowel zelf als voor hun kinderen met grote integratie problemen zullen zitten.
Als ik trouw met een importbruid, dan garandeer ik jou dat er geen gelazer komt. Dus stellen dat het nemen van een importbruid (rijk of arm) automatisch zorgt voor gelazer, is onzin. Sowieso zou de keuze van het individu op de eerste plaats gezet moeten worden. En niet bepalen of iemand wel of niet een goede keuze maakt, wat betreft ht kiezen van een partner. Dat is niet jouw zaak noch van de staat, dat kunnen volwassen mensen prima zelf beslissen.

Citaat:
Ik snap het hele gedoe alleen niet zo. Vinden alle Nederlandse Moslim elkaar zulke rotzakken dat ze in het buitenland moeten zoeken? Laatst is er zelfs een datingbureau opgericht voor Moslims omdat ze anders niet aan een (moderne) partner komen.
Het is jouw zaak niet. Zo makkelijk is het.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oke, waar staat dat? Geef een bron.
Zie twee a drie posts terug, ik ga niet alles voor je voorkauwen omdat je naar de bekende weg wilt vragen.
Citaat:
Als ik trouw met een importbruid, dan garandeer ik jou dat er geen gelazer komt.
Dan ben je een uitzondering, die zoals gezegd, niets uitmaakt voor de algemene constatering.

Waarom schrijf je dit eigenlijk? Voor zover ik weet was jij persoonlijk niet ter sprake, en hadden we het over importbruiden/gommen over het algemeen.
Citaat:
Het is jouw zaak niet. Zo makkelijk is het.
Klopt, vandaar dat niet ik, maar de wetgever de Wet Inburgering Buitenland opstelde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Zie twee a drie posts terug, ik ga niet alles voor je voorkauwen omdat je naar de bekende weg wilt vragen.
Ik heb geen zin om naar de 4 bronnen te googlen, zonder dat ik weet, waar wat precies staat. Uit het verleden is al vaak genoeg gebleken, dat je met bronnen kwam, die jouw beweringen helemaal niet ondersteunden.

Citaat:
Dan ben je een uitzondering, die zoals gezegd, niets uitmaakt voor de algemene constatering.

Waarom schrijf je dit eigenlijk? Voor zover ik weet was jij persoonlijk niet ter sprake, en hadden we het over importbruiden/gommen over het algemeen.
Als ik kan garanderen, dat wanneer ik een importbruid neem, er geen gelazer komt (alhoewel gelazer is helemaal niet erg, iemands keuzevrijheid ontnemen is veel erger), betekent dat meer mensen dat kunnen.

Citaat:
Klopt, vandaar dat niet ik, maar de wetgever de Wet Inburgering Buitenland opstelde.
Die het mensen onnodig moeilijk maakt. Veel mensen in mijn nabije omgeving zijn getrouwd met iemand uit Turkije en doen het prima.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:37
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
...zijn er statistieken voor het aantal autochtone koppels dat trouwen "zonder dat daar een economische basis" voor is? Neem voor de gein eens die 120% eis aan, en kijk dan eens hoeveel Nederlandse koppels daar onder zitten. Die 120% grens is compleet arbitrair getrokken en veel te hoog..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als ik met een van mijn Zweede vakantie vriendinnen was getrouwd, dan was de kans toch wel ongeveer 50/50 geweest dat we in Goteburg of Stockholm waren gaan wonen...

Vraagje: waarom gaan bijna alle Turken en Marokkanen met partner uit land van herkomst dan in Nederland wonen?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Vraagje: waarom gaan bijna alle Turken en Marokkanen met partner uit land van herkomst dan in Nederland wonen?
Easy, in Nederland heb je meer kansen. Maar dat laatst los van eventuele economische hoofdmotieven (die ons ook niet aangaan) om met iemand te trouwen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
En tot slot als ik trouw met mijn nicht heeft dat geen gevolgen voor de hele samenleving, dat is gewoon onzin.
Slecht argument. Als jij met je nicht trouwt is de kans op aan inteelt gerelateerde verschijnselen groter, dan als jij met iemand anders trouwt. Aangezien een kind met dergelijke verschijnselen een grotere druk legt op allerhande sociale voorzieningen, heeft dat wel degelijk gevolgen voor de hele samenleving.

Om me bij de stelling van Alexander Pechtold van vandaag in Buitenhof aan te sluiten, vind ik overigens niet dat trouwen binnen de familie alleen voor allochtonen, maar ook voor autochtone Nederlanders verboden moet worden. De gevolgen zijn immers bij autochtone Nederlanders hetzelfde als bij mensen die uit andere landen afkomstig zijn.

Verder vind ik het onzin om huwelijksmigratie inkomensafhankelijk te maken. Er mogen wat mij betreft wel bepaalde eisen gesteld worden aan huwelijksmigratie, maar die eisen mogen niet discrimineren op basis van inkomen. Een vuilnisman moet immers dezelfde huwelijksrechten hebben als een hoogleraar.

Een taaltoets vind ik een realistischere voorwaarde, want het is voor een individu van een zeker belang om de taal te kennen, teneinde zich te kunnen redden in de samenleving. Overigens vind ik dat Nederland een actieve rol kan spelen in het verzorgen van een voldoende aanbod in taalonderwijs in landen waar veel migranten vandaan komen. Verder vind ik dat, mocht iemand die naar Nederland wenst te komen kunnen aantonen in het land van herkomst geen mogelijkheid te hebben voldoende taalkennis op te doen, die persoon alsnog in Nederland een taalcursus moet kunnen volgen, binnen een vooraf bepaalde termijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Slecht argument. Als jij met je nicht trouwt is de kans op aan inteelt gerelateerde verschijnselen groter, dan als jij met iemand anders trouwt. Aangezien een kind met dergelijke verschijnselen een grotere druk legt op allerhande sociale voorzieningen, heeft dat wel degelijk gevolgen voor de hele samenleving.
Nou, die kans is vrij klein. Maar dan zou je bv ook ervoor kunnen pleiten dat mensen met bepaalde erfelijke ziektes, geen kinderen zouden mogen krijgen.

Citaat:
Om me bij de stelling van Alexander Pechtold van vandaag in Buitenhof aan te sluiten, vind ik overigens niet dat trouwen binnen de familie alleen voor allochtonen, maar ook voor autochtone Nederlanders verboden moet worden. De gevolgen zijn immers bij autochtone Nederlanders hetzelfde als bij mensen die uit andere landen afkomstig zijn.
.
Waarom zou je als staat ermee willen bemoeien? Het is een keuze van 2 volwassen mensen.

Laatst gewijzigd op 18-11-2007 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Nou, die kans blijft net zo klein. Maar dan zou je bv ook ervoor kunnen pleiten dat mensen met bepaalde erfelijke ziektes, geen kinderen zouden mogen krijgen. [/B]
Mensen met bepaalde ziektes houden die ziekte, met wie ze ook trouwen (en kinderen krijgen), daar is dus niets aan te doen. Mensen die met een nicht trouwen daarentegen kunnen er voor kiezen met iemand anders dan hun nicht te trouwen, waardoor inteeltproblematiek niet speelt.



Citaat:
Waarom zou je als staat ermee willen bemoeien? Het is een keuze van 2 volwassen mensen.
Er zijn bepaalde grenzen die wettelijk gesteld worden aan het huwelijk. Zowel ter bescherming van de maatschappij als voor het individu. De kosten van ziektes die samenhangen met het trouwen binnen eigen familie komen ook terecht bij de staat, dus vind ik het geen overdreven bemoeizucht als de staat verhinderd dat mensen met familieleden trouwen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Mensen met bepaalde ziektes houden die ziekte, met wie ze ook trouwen (en kinderen krijgen), daar is dus niets aan te doen. Mensen die met een nicht trouwen daarentegen kunnen er voor kiezen met iemand anders dan hun nicht te trouwen, waardoor inteeltproblematiek niet speelt.
Eh, mensen met erfelijke afwijkingen kunnen er ook net zo goed voor kiezen, geen kinderen te krijgen.

Inteeltproblematiek doet zich vooral voor onder de kinderen van broers en zussen. Bij neef en nicht niet zo .

Citaat:
Er zijn bepaalde grenzen die wettelijk gesteld worden aan het huwelijk. Zowel ter bescherming van de maatschappij als voor het individu. De kosten van ziektes die samenhangen met het trouwen binnen eigen familie komen ook terecht bij de staat, dus vind ik het geen overdreven bemoeizucht als de staat verhinderd dat mensen met familieleden trouwen.
Trouwen =/= kinderen krijgen. Wat, komt er daarna een wettelijk verbod op neuken met je nicht of neef? Als ik nu een kindje maak met mijn nicht, blijft de kans heel erg klein dat het kindje een mongooltje wordt. Die kans is wel groter bij mensen die erfelijke afwijkingen hebben, maw rationeel gezien, zou het verhinderen van het krijgen van kinderen bij die laatste groep beter zijn geweest. Maar dat is ethisch verwerpelijk, net zoals een overheid die de keuze van 2volwassenen niet respecteert. Je kunt het natuurlijk wel afraden, en als je in Nederland met je neef of nicht wil trouwen moet je ook toestemming van de koningin vragen, maar het verbieden is verwerpelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou, die kans is vrij klein.
Bron?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Bron?
Die zou ik je niet 1 2 3 kunnen geven, maar als lid van de turkse gemeenschap heb ik geconstateerd dat turken a) veel met hun neef of nicht trouwen en b) dat het aantal kindjes met een afwijking niet veel groter is dan bij andere gemeenschappen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
maar als lid van de turkse gemeenschap heb ik geconstateerd dat turken a) veel met hun neef of nicht trouwen
Vriendin van me is hele leuke Turkse! Een maatje van me is helemaal weg van haar. Op naar een multicultureel huwelijk dan maar...

Serieus nu: ik hoop dat dat neef-nicht gedoe minder wordt, en dat mensen gewoon inter-etnisch gaan huwen. Althans: meer...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Vriendin van me is hele leuke Turkse! Een maatje van me is helemaal weg van haar. Op naar een multicultureel huwelijk dan maar...

Serieus nu: ik hoop dat dat neef-nicht gedoe minder wordt, en dat mensen gewoon inter-etnisch gaan huwen. Althans: meer...
Ik hoop ook dat het minder wordt, want echt smakelijk vind ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:23
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Integratie! Al die lieve allochtonen (wand ik hou van ze!) moeten natuurlijk wel Nederlander worden. Dus praat gewoon lekker Nederlands!!
Overigens:
http://www.dumpert.nl/mediabase/3187...eldvreemd.html
__________________
I did it for teh lulz

Laatst gewijzigd op 18-11-2007 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:30
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Noem er eens een dan!
Allemaal. Je probeert te imponeren met ronkende begrippen, maar je slaat de plank faliekant mis.

Citaat:
En waarom trouwen Marokkanen dan zo vaak met Marokkanen... ook nog uit zelfde streek, drop of zelfs zelfde familie?

Waarom laat een Turk geen leuke hogeropgeleide, seculiere, op de Verlichting gepromoveerde, cosmoplitische Marokkaanse overkomen?
Maar steeds mensen uit eigen kring?
Je vraagt Nederlanders toch ook niet waarom niet met Marokkanen trouwen ipv met iemand uit de 'eigen' bevolking?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:32
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
hangt de spellingnazi uit
Zeikerd. Als ik dat met iedere post van iedere forummer had moeten doen, was ik morgen nog bezig. Beetje jammer om er nu specifiek één forummer uit te pikken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:34
Verwijderd
Haha, die ene klapper. Ze zat er wel op z'n Melkerts bij zeg.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Zeikerd. Als ik dat met iedere post van iedere forummer had moeten doen, was ik morgen nog bezig. Beetje jammer om er nu specifiek één forummer uit te pikken.
Het is toch opvallend te noemen dat de mensen die het hardst schreeuwen over het behoud van "de" Nederlandse cultuur en taal meestal diezelfde Nederlandse taal even goed beheersen als de gemiddelde verstandelijk gehandicapte in de sloppenwijken van Rio de Janeiro.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:39
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Het is toch opvallend te noemen dat de mensen die het hardst schreeuwen over het behoud van "de" Nederlandse cultuur en taal meestal diezelfde Nederlandse taal even goed beheersen als de gemiddelde verstandelijk gehandicapte in de sloppenwijken van Rio de Janeiro.
Ja, dat klopt, maar van die mensen zijn er wel meer op dit forum; daarom vind ik het jammer er ééntje uit te pikken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.