Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2007, 15:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik gun iedereen dat je eenmaal mag beleven wat het kerstfeest werkelijk inhoud!
Ik ben inderdaad van plan een wild zwijn aan Wodan te offeren dit jaar terwijl ik de Heilige Spar in de huiskamer opzet.

Al die neppe dingen die er later bij verzonnen zijn mot ik niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2007, 16:00
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Waarom? Dat sommige mensen idioot genoeg zijn om crimineel gedrag te gaan vertonen door een verzinseltje is toch geen grond waarom normale burgers in hun grondrechten beperkt moeten worden?

Ik denk eerder dat de crimineel in therapie moet. Als iemand door het lint gaat door het zogenaamd beledigen van iets dat niet bestaat en niet aan hem verwant is, dan is iemand toch flink labiel lijkt me.

Een beetje alsof een Harry Potter fan iemand die zegt dat JK Rowling niet veel talent heeft zou doodsteken..
Het hoeft niet perse religie te zijn zolang bepaalde dingen de samenleving polariseren lijkt het me niet onredelijk om beperkingen op te leggen.

Edit: en even voor de duidelijkheid ik heb het niet over de folders.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Het hoeft niet perse religie te zijn zolang bepaalde dingen de samenleving polariseren lijkt het me niet onredelijk om beperkingen op te leggen.

Edit: en even voor de duidelijkheid ik heb het niet over de folders.
Maar ligt de verantwoordelijkheid dan niet bij de 'gepolariseerden' in plaats van de 'polarisatoren'? Immers, het zijn de 'gepolariseerden' die zo graag gekwetst willen worden, wie zijn wij om ze daar in te beperken?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:06
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Maar ligt de verantwoordelijkheid dan niet bij de 'gepolariseerden' in plaats van de 'polarisatoren'? Immers, het zijn de 'gepolariseerden' die zo graag gekwetst willen worden, wie zijn wij om ze daar in te beperken?
Je kunt je ogen voor sluiten maar maatschappelijk gezien zal het zijn gevolgen hebben als het om een bevolkingsgroep gaat die zich te kort gedaan voelt. Duidelijk grenzen zijn dan gewoon een pre.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Je kunt je ogen voor sluiten maar maatschappelijk gezien zal het zijn gevolgen hebben als het om een bevolkingsgroep gaat die zich te kort gedaan voelt. Duidelijk grenzen zijn dan gewoon een pre.
Maatschappelijk gezien is de tirannie van dogmatisme een stuk schadelijker.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Geheel in de geest van Jezus' offer ga ik dit jaar een Christen kruisigen om te boeten voor mijn zonden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:41
balkey
balkey is offline
Citaat:
Misschien de Dixons folder nazoeken of er ook iets staat over hoe vervelend het is als mensen een mening als een feit presenteren?
Hmm, nee niets over kunnen vinden
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Geheel in de geest van Jezus' offer ga ik dit jaar een Christen kruisigen om te boeten voor mijn zonden.
Ik hou het bij wijn in water veranderen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:46
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind het stom dat de hele wereld zich zou moeten aanpassen zodat de religieuze mensen zich niet gekwetst voelen, in plaats van dat de religieuze mensen niet eens stoppen met zich zo aanstellen en accepteren dat er ook mensen zijn voor wie Jezus en Mohammed en God en Allah niet zo veel betekent.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:56
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
Citaat:
Maar ligt de verantwoordelijkheid dan niet bij de 'gepolariseerden' in plaats van de 'polarisatoren'? Immers, het zijn de 'gepolariseerden' die zo graag gekwetst willen worden, wie zijn wij om ze daar in te beperken?
goed punt: hier draait het in mijn ogen nu juist om, ook in de zaak van de museumdirecteur die de iraanse kunstenares weigerde te exposeren.

dit is een kwestie van goede smaak. je moet mensen niet voortdurend op hun zwaktes wijzen; tenzij je daar een goede reden voor hebt. in het geval van de dixons folder lijkt me dat niet het geval. de polarisatoren kunnen dit gedoe vermijden, en iedereen heeft daar vrede mee. het is maar zoiets futiels als een folder, waarom zou je dan met die zogenaamde trend van het kwetsen van religies moeten meedoen?

niet dat dixons dit had kunnen voorzien natuurlijk, en het is ook geen oplossing om die folder nu opeens niet meer te verspreiden. zoals ik in mn vorige reply al zei, vrijheid van meningsuiting bestaat en dat is goed zo, maar je moet er geen overbodig misbruik van maken
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
vrijheid van meningsuiting bestaat en dat is goed zo, maar je moet er geen overbodig misbruik van maken
Stel dat ik nu heel veel aanstoot neem aan het woordje 'het'. Is het dan 'misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting' om in een reclamefolder het woord 'het' te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 18:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline


Knights of Christus: Christus! Christus! Christus! Christus! Christus! Christus! Christus!
Arthur: Who are you?
Knight of Christus: We are the Knights who say..... "Christus"!
Arthur: (horrified) No! Not the Knights who say "Christus"!
Knight of Christus: The same.
Other Knight of Christus: Who are we?
Knight of Christus: We are the keepers of the sacred words: Christus, Ping, and Nee-womm!
Other Knight of Christus: Nee-womm!
Arthur: (to Bedevere Those who hear them seldom live to tell the tale!
Knight of Christus: The knights who say "Christus" demand..... a sacrifice!
Arthur: Knights of Christus, we are but simple travelers who seek the enchanter who
lives beyond these woods.
Knights of Christus: Christus! Christus! Christus! Christus! Christus! Christus! Christus!
Bedevere: No! Noooo! Aaaugh! No!
Knight of Christus: We shall say "Christus" to you... if you do not appease us.
Arthur: Well what is it you want?
Knight of Christus: We want.....

(pregnant pause)

A SHRUBBERY!!!!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 20-12-2007 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 19:20
balkey
balkey is offline
Citaat:
Ik vind het stom dat de hele wereld zich zou moeten aanpassen zodat de religieuze mensen zich niet gekwetst voelen, in plaats van dat de religieuze mensen niet eens stoppen met zich zo aanstellen en accepteren dat er ook mensen zijn voor wie Jezus en Mohammed en God en Allah niet zo veel betekent.
Volgens mij is het juist andersom. De christenen moeten zich aanpassen aan alle veranderingen sinds de jaren 60. De christenen moeten zich vooral niet gekwetst worden als er artikelen verschijnen die hun geloof belachelijk maken.

En natuurlijk accepteren we dat er mensen zijn die niets met Jezus hebben. Maar accepteren die mensen andersom ook de mensen die wel in Jezus geloven? Of wordt daar altijd de gek mee gestoken, worden die mensen niet vaak behandelt alsof ze gek zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 20:11
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
ja, want jullie zijn altijd zo lekker op de kast te jagen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 22:07
Verwijderd
Citaat:
En natuurlijk accepteren we dat er mensen zijn die niets met Jezus hebben.
Als jullie dat nu eens wat meer zouden laten blijken zou de wereld een stuk mooiere plek zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 23:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En natuurlijk accepteren we dat er mensen zijn die niets met Jezus hebben.
Ik merk er anders niks van. Iemand hoeft maar een reclamefolder te drukken en hoppa, evangelisch gezeik en allerlei oproepen om iedereen in zijn grondrechten te beperken uit naam van 'fatsoen'.
Citaat:
Of wordt daar altijd de gek mee gestoken, worden die mensen niet vaak behandelt alsof ze gek zijn?
Da's geen waardeoordeel, maar een volstrekt logisch gevolg van de bewijslast omtrent het bestaan van goden.

Mocht iemand religie afzweren dan ga ik diegene echt niet nadragen dat die ooit een religie aanhing. Maar goed, aangezien goden niet bestaan mag ik gewoon zeggen dat wie in goden gelooft, gelooft in iets dat niet bestaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 10:20
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Maatschappelijk gezien is de tirannie van dogmatisme een stuk schadelijker.
Dus als bepaalde kranten denigrerende stukken zouden plaatsen over negers moeten negers niet zeuren als een publiek langzaam en zeker geindoctrineerd raakt met het idee dat negers inferieur zijn. Die macht hebben de media dus lijkt me niet meer dan billijk als er duidelijke grenzen zijn.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 10:58
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dus als bepaalde kranten denigrerende stukken zouden plaatsen over negers moeten negers niet zeuren als een publiek langzaam en zeker geindoctrineerd raakt met het idee dat negers inferieur zijn. Die macht hebben de media dus lijkt me niet meer dan billijk als er duidelijke grenzen zijn.
Maar als de kranten die dingen schrijven, maar je krijgt in je hele omgeving te horen dat het voor geen meter klopt wat de kranten schrijven, zal de invloed van de krant toch een stuk minder zijn. Dit is natuurlijk afhankelijk van je eigen sociale contacten hoe groot die invloed is.

Dat is bijvoorbeeld ook hetzelfde bij berichten over allochtone Nederlanders waarbij net gedaan wordt alsof allochtoon en crimineel synoniemen zijn. Bij sommige mensen leeft daarom het idee dat dat waar is, terwijl veel anderen nog wel de nuance in de discussie kunnen zien.

En dan vind ik negatieve berichtgeving over allochtonen nog een stuk schadelijker dan een beetje grapjes maken over de wijzen uit de Bijbel, want met de allochtonen moeten we samen verder, met de Bijbel niet.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Dus als bepaalde kranten denigrerende stukken zouden plaatsen over negers moeten negers niet zeuren als een publiek langzaam en zeker geindoctrineerd raakt met het idee dat negers inferieur zijn. Die macht hebben de media dus lijkt me niet meer dan billijk als er duidelijke grenzen zijn.
Het verschil is dat je niet kunt kiezen of je neger bent of niet (tenzij je Michael Jackson heet), maar je geloof kun je wel kiezen. Als je stompzinnige ideeën hebt, is het meer dan terecht dat die worden bekritiseerd.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 17:11
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
Citaat:
Stel dat ik nu heel veel aanstoot neem aan het woordje 'het'. Is het dan 'misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting' om in een reclamefolder het woord 'het' te gebruiken?
your point being?
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het juist andersom. De christenen moeten zich aanpassen aan alle veranderingen sinds de jaren 60. De christenen moeten zich vooral niet gekwetst worden als er artikelen verschijnen die hun geloof belachelijk maken.

En natuurlijk accepteren we dat er mensen zijn die niets met Jezus hebben. Maar accepteren die mensen andersom ook de mensen die wel in Jezus geloven? Of wordt daar altijd de gek mee gestoken, worden die mensen niet vaak behandelt alsof ze gek zijn?
Als je hele groepen met dwang en geweld honderden jaren onder de duim hebt gehouden mag je blij zijn dat je inmiddels nog niet als criminele organisatie word aangemerkt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
your point being?
Het punt is dat aanstoot nemen aan woorden een eigen keuze is en dus nooit een beperking mag vormen voor de vrijheid van meningsuiting. Het wordt natuurlijk anders in het geval van laster of smaad, maar belediging moet onvoorwaardelijk kunnen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 18:31
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Maar als de kranten die dingen schrijven, maar je krijgt in je hele omgeving te horen dat het voor geen meter klopt wat de kranten schrijven, zal de invloed van de krant toch een stuk minder zijn. Dit is natuurlijk afhankelijk van je eigen sociale contacten hoe groot die invloed is.

Dat is bijvoorbeeld ook hetzelfde bij berichten over allochtone Nederlanders waarbij net gedaan wordt alsof allochtoon en crimineel synoniemen zijn. Bij sommige mensen leeft daarom het idee dat dat waar is, terwijl veel anderen nog wel de nuance in de discussie kunnen zien.

En dan vind ik negatieve berichtgeving over allochtonen nog een stuk schadelijker dan een beetje grapjes maken over de wijzen uit de Bijbel, want met de allochtonen moeten we samen verder, met de Bijbel niet.
Ik ben het wel met je eens.Ik doelde overigens niet op dit foldergedoe maar over hatelijke stukken naar bevolkingsgroepen in het algemeen.

Citaat:
Het verschil is dat je niet kunt kiezen of je neger bent of niet (tenzij je Michael Jackson heet), maar je geloof kun je wel kiezen. Als je stompzinnige ideeën hebt, is het meer dan terecht dat die worden bekritiseerd.
Het gaat mij niet om kritiek maar om de denigrerende wijze waarop religieuzen worden aangeduid. Kritiek is dan wat anders dan roepen alle christenen,joden,moslims etc. zijn inferieur. Op dat punt mag de overheid van mij ingrijpen en het lijkt me vrij duidelijk dat het ook een ongewenst iets is. Voorafgaand aan de jodenvervolging vond er ook dergelijke propagenda plaats die bepaalde sentimenten aanwakkerde.Beetje een nonargument om dan te roepen dat je kleur niet kunt kiezen.Afgeschreven worden om je levenswijze is ook belachelijk.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 19:14
Verwijderd
Als christenen moeten laten blijken dat ze mensen accepteren die niets met Jezus hebben, dan mogen andere mensen ook wel laten blijken dat ze mensen die wel wat met Jezus hebben accepteren. Ik ben al zo vaak uitgescholden omdat ik nu toevallig een rok aan heb. Dat is toch mijn keuze? Daar heeft iemand anders niks mee te maken. Ik zeg niet dat christenen nu alles goed doen, en zo geweldig zijn want dat vind ik zelf ook absoluut niet. Maar niet-christelijke mensen zouden best eens wat meer respect mogen hebben voor christenen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 20:28
Verwijderd
Eindelijk weer eens een christenbash topic. Op religie wordt de laatste tijd alleen maar serieus gediscussieerd
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Als christenen moeten laten blijken dat ze mensen accepteren die niets met Jezus hebben, dan mogen andere mensen ook wel laten blijken dat ze mensen die wel wat met Jezus hebben accepteren. Ik ben al zo vaak uitgescholden omdat ik nu toevallig een rok aan heb. Dat is toch mijn keuze? Daar heeft iemand anders niks mee te maken. Ik zeg niet dat christenen nu alles goed doen, en zo geweldig zijn want dat vind ik zelf ook absoluut niet. Maar niet-christelijke mensen zouden best eens wat meer respect mogen hebben voor christenen.

Ah, zoveel respect als de SGP heeft voor de vrouwen, homo's en zelfbeschikking ( abortus, euthanasie voorbehoedsmiddelen etc? )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Afgeschreven worden om je levenswijze is ook belachelijk.
Zolang er niet actief gediscrimineerd wordt, zie ik geen enkel bezwaar tegen het belachelijk maken van mensen met onzinnige ideeën.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 21:55
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Zolang er niet actief gediscrimineerd wordt, zie ik geen enkel bezwaar tegen het belachelijk maken van mensen met onzinnige ideeën.
Ja ik ook niet maar ik ben geen arrogante zak die het over ''stompzinnige/onzinnige ideeen''heeft.Laat mensen gewoon in hun waarde.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 22:14
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Ja ik ook niet maar ik ben geen arrogante zak die het over ''stompzinnige/onzinnige ideeen''heeft.Laat mensen gewoon in hun waarde.
En draai in plaats daarvan een dikke drol op de vrijheid van meningsuiting.

En ja hoor, christenen laten iedereen in hun waarde. Zie SGP, goch wat is de emancipatie daar goed gelukt zeg.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 22:16
Verwijderd
SGP heeft maar 2 zetels, dus zeggen christenen zijn evil want SGP, is daarom onjuist .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 08:57
balkey
balkey is offline
Citaat:
Ah, zoveel respect als de SGP heeft voor de vrouwen, homo's en zelfbeschikking ( abortus, euthanasie voorbehoedsmiddelen etc? )
Citaat:
En ja hoor, christenen laten iedereen in hun waarde. Zie SGP, goch wat is de emancipatie daar goed gelukt zeg.
Hoe ze daar over denken heeft niets te maken met respect voor mensen die er anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 09:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hoe ze daar over denken heeft niets te maken met respect voor mensen die er anders over denken.
Natuurlijk moeten mensen andere mensen respecteren (in de zin van, ze niet een kogel door de kop jagen ofzo). Maar dat betekent niet dat iemand die belachelijke ideeen heeft ook niet daarop gewezen mag worden.

"Haha, je draagt een rok" is stom. "Haha, je draagt een rok omdat je denkt dat een boek dat bol staat van de interne contradicties en wetenschappelijke en logische onjuistheden je dat beveelt, en dat je denkt dat een bovennatuurlijk wezen je na de dood in een denkbeeldige hel je eeuwig zal straffen, en je meent dat deze persoon ook nog goed is ook" is rechtmatige kitiek.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 11:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar niet-christelijke mensen zouden best eens wat meer respect mogen hebben voor christenen.
Waarom? Respect moet verdiend worden. Mensen die zo hysterisch zijn dat ze vallen over een reclamefolder verdienen geen respect.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat christenen die over een reclamefolder vallen in negen van de tien gevallen geen respect hebben voor andere mensen. Niet geheel toevallig zijn de grootste aanstootnemers onder religieuze mensen vaak ook de fanatiekste figuren die de meeste haat koesteren.


Waarvan akte in deze zaak, want de actiegroep die vooraan staat in het protest tegen die reclamefolder had zoals ik al schreef zeer perverse methodes en ronduit sadistisch gedachtengoed.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 22:07
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
SGP heeft maar 2 zetels, dus zeggen christenen zijn evil want SGP, is daarom onjuist .
Dat zei ik niet. Ik gaf maar een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 23:04
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
En draai in plaats daarvan een dikke drol op de vrijheid van meningsuiting.

En ja hoor, christenen laten iedereen in hun waarde. Zie SGP, goch wat is de emancipatie daar goed gelukt zeg.
Lang leve de Middeleeuwse karikaturen!
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 23:06
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Waarom? Respect moet verdiend worden. Mensen die zo hysterisch zijn dat ze vallen over een reclamefolder verdienen geen respect.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat christenen die over een reclamefolder vallen in negen van de tien gevallen geen respect hebben voor andere mensen. Niet geheel toevallig zijn de grootste aanstootnemers onder religieuze mensen vaak ook de fanatiekste figuren die de meeste haat koesteren.


Waarvan akte in deze zaak, want de actiegroep die vooraan staat in het protest tegen die reclamefolder had zoals ik al schreef zeer perverse methodes en ronduit sadistisch gedachtengoed.
Voor zover ik weet is respect niet verbonden aan het eens zijn met. En dat jij vindt dat men sadistisch gedachtegoed aanhangen, maakt nog niet dat zij minder respect waardig zijn.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 23:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dat jij vindt dat men sadistisch gedachtegoed aanhangen, maakt nog niet dat zij minder respect waardig zijn.
Uiteraard wel. Waarom zou iemand die zoiets aanhangt respect verdienen? Ze geven het ook niet aan anderen en ze zijn volstrekt afkeurenswaardig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 01:25
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Uiteraard wel. Waarom zou iemand die zoiets aanhangt respect verdienen? Ze geven het ook niet aan anderen en ze zijn volstrekt afkeurenswaardig.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 06:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
definieer respect, yo!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 08:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Respect moet van 2 kanten komen. De extreme Christenen die ik in mijn leven ben tegen gekomen hebben absoluut geen respect voor het gebrek aan geloof dat ik heb in een godheid.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 10:11
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Ik neem het Dixons niet kwalijk, ze hebben het heus wel met goede bedoelingen gedaan, en niet bedoeld om mensen te kwetsen of haat te zaaien.

Maar toch willen we een signaal afgeven over waar er grappen over gemaakt worden. Jezus kwam uit liefde voor ons naar de aarde om onze straf te dragen! Hoe mooi is dat, wij vinden dat hier geen grappen bij passen.

Ik gun iedereen dat je eenmaal mag beleven wat het kerstfeest werkelijk inhoud!

Allemaal gelukkige kerstdagen en nieuwjaar

Dus omdat jij in Jezus gelooft, mag ik er geen grappen over maken? Zie je zelf de scheefheid daarvan niet in?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 16:46
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Respect moet van 2 kanten komen. De extreme Christenen die ik in mijn leven ben tegen gekomen hebben absoluut geen respect voor het gebrek aan geloof dat ik heb in een godheid.
True, maar dat maakt nog niet dat je een grote groep christenen die dat wél hebben, over het hoofd moet zien.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 16:47
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Uiteraard wel. Waarom zou iemand die zoiets aanhangt respect verdienen? Ze geven het ook niet aan anderen en ze zijn volstrekt afkeurenswaardig.
'Ze'. Hoe bedoel je alles over één kam scheren...?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 16:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
'Ze'. Hoe bedoel je alles over één kam scheren...?
Stel nou dat je vindt dat het Christendom (of een andere levensovertuiging) respectloosheid in zich herbergt; dan mag je de aanhangers van deze religie daar toch op aanspreken?

Wat vind jij (als Christen neem ik aan) van Afrikaanse stammen die menen dat je de kracht van je opponent tot je neemt, wanneer je zijn vlees verorbert? Kun je beweren dat niet alle kannibalen barbaars en primitief zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 21:30
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
De vergelijking met een Afrikaanse stam vind ik nogal kort door de bocht. Binnen het christendom zijn talloze stromingen/leringen/groeperingen te vinden die ook intern nogal van mening verschillen.

Vanuit dat oogpunt vind ik het jammer dat alle christenen lijden onder het stigma van een enkeling die er nogal vreemde gedachten op nahoudt.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 22:25
Verwijderd
Fundamentalisten
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 02:18
Verwijderd
Citaat:
Wat vind jij (als Christen neem ik aan) van Afrikaanse stammen die menen dat je de kracht van je opponent tot je neemt, wanneer je zijn vlees verorbert?
Mja, maar dat is bekend. Als je iemand in elkaar ramt, krijg je zijn positie en als je iemands hart eet, krijg je zijn krachten.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 10:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
True, maar dat maakt nog niet dat je een grote groep christenen die dat wél hebben, over het hoofd moet zien.
Het is natuurlijk een generalisatie van iets dat ik gewoon wel veel ben tegen gekomen. En dan heb ik het ook niet op mensen die alleen maar mijn zondagsrust verstoren door naar de kerk te gaan. Het gaat mij juist om die groep mensen die de moeite nemen om kinderen die op straat voetballen uit te kafferen dat ze dat niet op zondag mogen. Van die mensen die je vertellen dat het zondig is om op zondag je tuintje te wieden.

DAT is het soort mensen waar ik het over hebt. En hoewel ik iedereen graag een individuele kans wil geven, zijn de refos bij mij in de buurt toch helaas vaak van dat slag.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Als christenen moeten laten blijken dat ze mensen accepteren die niets met Jezus hebben, dan mogen andere mensen ook wel laten blijken dat ze mensen die wel wat met Jezus hebben accepteren. Ik ben al zo vaak uitgescholden omdat ik nu toevallig een rok aan heb. Dat is toch mijn keuze? Daar heeft iemand anders niks mee te maken. Ik zeg niet dat christenen nu alles goed doen, en zo geweldig zijn want dat vind ik zelf ook absoluut niet. Maar niet-christelijke mensen zouden best eens wat meer respect mogen hebben voor christenen.
"Waarom zou een homoseksueel beter zijn dan een dief?"
Leen van Dijke, politicus van de ChristenUnie

"Iemand bevestigen in zijn homoseksualiteit is meestal hem fixeren in zijn neurose."
Wim Eijk, Aartsbisschop van Utrecht

""Ja, God haat deze zonde, en het verdient de 'geestelijke' dood. Maar wij leven in een tijd van genade, en zullen genade moeten schenken aan degene die van zijn homofiele pad wenst af te stappen."
Yvette Lont, Raadslid ChristenUnie Amsterdam

Dat jij als Christen het woord respect nog in de mond durft te nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 11:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
'Ze'. Hoe bedoel je alles over één kam scheren...?
Goed, betoog jij maar eens waarom gestoorde anti-abortus fundamentalisten die overal aanstoot aan nemen en niemand respecteren het maken van een onderscheid verdienen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.