Oud 24-12-2007, 14:04
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Goed, betoog jij maar eens dat ze daadwerkelijk zo gestoord zijn, overal aanstoot aan nemen en niemand respecteren.

(Sinds wanneer is respect hebben voor, gelijk aan 'onderscheid maken'?)

Het tegendeel is waar, blijkens dit artikel:

ARNHEM - De situatie voor de abortuskliniek in Arnhem is grimmig. Een groep van vijftien Pro Choice-activisten vernielt borden, slaat folders uit de handen, gooit thermoskannen leeg en grist folders uit de hand van prolifevrijwilligers. De politie slaat met gummiknuppels de tegendemonstratie uit elkaar en pakt drie activisten. Op verzoek van de politie breekt Schreeuw om Leven de nachtwake af.

Het licht van fakkels verdrijft de duisternis bij de abortuskliniek in Arnhem. Voeten stampen om de kou te verdrijven. Stichting Schreeuw om Leven hield dinsdagavond een stille nachtwake, als protest tegen de Abortuswet die 27 jaar geleden in de Tweede Kamer werd aangenomen.Op de stoep staan aanplakborden met teksten als ”Ieder mens is het waard om te leven” en ”Een ongeboren kind is ook een mens”. Een groep tieners staat ernaast te zingen. Het lied ”Daar is uit ’s werelds duistere wolken een Licht der lichten opgegaan” klinkt ijl in de donkere, koude avonduren.

De ongeveer twintig vrijwilligers van Schreeuw om Leven zijn dik ingepakt tegen de kou. Een aantal houdt een fakkel vast. Tot middernacht houden ze voor de abortuskliniek, die is gesloten, een nachtwake uit protest tegen abortus. „Eigenlijk is het een soort dodenherdenking”, verklaart vrijwilliger Anja Oosterwijk. „Hoewel elke dag een zwarte dag is, als ik denk aan de 500 abortussen die per week worden gepleegd.”

Ineens loopt het uit de hand. Een groep van vijftien tegendemonstranten met „donkere kleding, kale koppen en kistjes” verschijnt op het toneel en doet vervelend, vertelt Marijn van der Linden. Borden van Schreeuw om Leven worden vernield en folders op de grond gesmeten. „De tegendemonstranten slepen een oudere man van ons met zich mee.”

De politie is snel ter plaatse en slaat met gummiknuppels. De demonstranten zetten het op een lopen. De politie slaagt erin drie demonstranten in te rekenen. Ze worden gearresteerd op verdenking van openlijke geweldpleging. Waarschijnlijk zijn ze woensdag voorgeleid.

De politie adviseert de vrijwilligers van Schreeuw om Leven hun nachtwake te beëindigen. Elders in de stad zou zich nog een grotere groep demonstranten gereedmaken. „De politie kon onze veiligheid niet garanderen”, vertelt organisator Anja Oosterwijk. Na een moeilijke afweging besluiten de prolifevertegenwoordigers hun nachtwake te beëindigen. „We willen geen geweld, dus hebben we uiteindelijk besloten te vertrekken.” Gemakkelijk was de keus niet. „Het voelt toch een beetje als een nederlaag.”

Schreeuw om Leven organiseert al twaalf jaar bijeenkomsten voor de abortuskliniek in Arnhem. Negen jaar lang is het zonder problemen verlopen. „De laatste drie jaar ontstaan moeilijkheden. Maar zo ernstig als dinsdagavond is het nog nooit geweest”, vertelt Oosterwijk. „De tegendemonstranten verharden zich, voelen zich aangevallen in hun keuzevrijheid voor abortus.”
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
*knip*
En met dit artikel probeer je aan te tonen dat...?

Ik lees het als: Schreeuw om Leven stelt zich intolerant op door bij abortusklinieken vrouwen die voor een moeilijke keuze staan te verhinderen een abortus te laten doen.

Daarop reageren een stel even intolerante en kortzichtige Pro Choice-activisten door zich als debielen op te stellen tegen een andere groep debielen.

Wat volgt daaruit: Christen-fundi's en radicale Pro Choice-activisten zijn allebei tuig.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 14:18
Verwijderd
Laat ze zich ook met iets anders bemoeien? Niet dat ik het gedrag van de 'kistenmannen' goedkeur maar rot gewoon op daar?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
En met dit artikel probeer je aan te tonen dat...?
Two wrongs do make a right!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 17:57
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
http://www.home.nl/nieuws/bizar/artikel/00345025

Gps voor kindje Jezus

MIAMI (ANP) - De eigenaren van een grote kerststal nabij de Amerikaanse stad Miami hebben het beeld van Jezus in de kribbe voorzien van een gps-systeem. Deze voorziening moet voorkomen dat net als drie weken het beeld wordt gestolen en spoorloos blijft.

Ook de beelden van Jozef en Maria zijn van het technologische snufje voorzien. Volgens de krant Miami Herald heeft een joodse advocaat uit Miami betaald voor de anti-diefstalvoorzieningen. Hij las over de diefstal van de kribbe en besloot geld te doneren om rovers voortaan buiten de stal te houden.


wou het in het tiswah zetten, maar hier lijkt het me wat meer gepast
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 18:03
Verwijderd
Laten we hier geen christenen bash topic van maken, dus dit soort berichten zijn hier niet zo relevant.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 18:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Het is natuurlijk een generalisatie van iets dat ik gewoon wel veel ben tegen gekomen. En dan heb ik het ook niet op mensen die alleen maar mijn zondagsrust verstoren door naar de kerk te gaan. Het gaat mij juist om die groep mensen die de moeite nemen om kinderen die op straat voetballen uit te kafferen dat ze dat niet op zondag mogen. Van die mensen die je vertellen dat het zondig is om op zondag je tuintje te wieden.

DAT is het soort mensen waar ik het over hebt. En hoewel ik iedereen graag een individuele kans wil geven, zijn de refos bij mij in de buurt toch helaas vaak van dat slag.
quote voor dat en niets anders.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 19:05
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
quote voor dat en niets anders.
?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 20:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Goed, betoog jij maar eens dat ze daadwerkelijk zo gestoord zijn, overal aanstoot aan nemen en niemand respecteren.
-Dat ze overal aanstoot aan nemen gaat dit topic over. Zie TS post.
-Wie ongevraagd folders verspreid met lichaamsdelen of lijken er in, is gestoord.
-Wie een ander zijn mensenrechten wil ontzeggen respecteerd niemand.
Citaat:
Het tegendeel is waar, blijkens dit artikel:
Bron is het Reformatorisch Dagblad (wat ik maar voor je opzocht aangezien je geen bronvermelding deed)

Bovendien is dit een poging van een aantal medewerkers van de kliniek om geweldadige sekteleden van Schreeuw om Leven van hun terrein te verwijderen.

Iets waar ze uiteraard alle recht op hebben tenzij er een vergunning is aangevraagd en gegeven, en de fundamentalisten zich niet misdroegen.


Dat doen ze echter wel, door opdringerig illegale demonstraties te organiseren en jarenlang mensen te stalken. Ze botweg neerslaan is misschien iets overdreven, maar men kan niet beweren dat het onverdiend is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 21:39
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat ik het met je eens ben en dat het daar wel bij gelaten kan worden.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 17:59
balkey
balkey is offline
Citaat:
Bovendien is dit een poging van een aantal medewerkers van de kliniek om geweldadige sekteleden van Schreeuw om Leven van hun terrein te verwijderen.
Gewelddadige sekteleden?????????
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
"Waarom zou een homoseksueel beter zijn dan een dief?"
Leen van Dijke, politicus van de ChristenUnie

"Iemand bevestigen in zijn homoseksualiteit is meestal hem fixeren in zijn neurose."
Wim Eijk, Aartsbisschop van Utrecht

""Ja, God haat deze zonde, en het verdient de 'geestelijke' dood. Maar wij leven in een tijd van genade, en zullen genade moeten schenken aan degene die van zijn homofiele pad wenst af te stappen."
Yvette Lont, Raadslid ChristenUnie Amsterdam

Dat jij als Christen het woord respect nog in de mond durft te nemen.
Ah, en daarom mag ík dus uitgescholden worden, bedreigd worden of zelfs in elkaar geslagen worden?! Jij scheert hier nu wel even alle christenen over dezelfde kam! Dit is erg gemakkelijk, alle uitspraken gaan zitten opzoeken die je niet bevallen en iemand die er met die uitspraken niets te maken heeft die voor de voeten gooien! Dat iemand die niet-christelijk (waarschijnlijk net als jij) mij iets heeft gedaan, wil niet zeggen dat ik jou dat aanreken. Ik durf zeer zeker het woord respect in m'n mond te nemen!

Laatst gewijzigd op 26-12-2007 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gewelddadige sekteleden?????????
Uhm, ja, dat zijn het.
Citaat:
Ah, en daarom mag ík dus uitgescholden worden, bedreigd worden of zelfs in elkaar geslagen worden?! Jij scheert hier nu wel even alle christenen over dezelfde kam!
Nee, jij maakt er iets van dat er niet staat.

Wat er wel uit op te maken is dat CU aanhangers, fundamentalisten met dergelijke denkbeelden etc, geen respect verdienen.

En als figuren zoals dat Schreeuw voor Leven ergens staan te brallen, kan ik het best begrijpen als normale respectabele mensen niet op dergelijk tuig zitten te wachten, en hen dan met geweld overtuigen te verkassen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 00:19
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
-Dat ze overal aanstoot aan nemen gaat dit topic over. Zie TS post.
-Wie ongevraagd folders verspreid met lichaamsdelen of lijken er in, is gestoord.
-Wie een ander zijn mensenrechten wil ontzeggen respecteerd niemand.
Bron is het Reformatorisch Dagblad (wat ik maar voor je opzocht aangezien je geen bronvermelding deed)
Zeg maar folders waarin te zien is wat er daadwerkelijk gebeurt tijdens een abortus.

Citaat:
Bovendien is dit een poging van een aantal medewerkers van de kliniek om geweldadige sekteleden van Schreeuw om Leven van hun terrein te verwijderen.
Een poging? Niet zomaar een poging. De politie heeft ze verzocht (niet zozeer omdat men geen vergunning had, maar om nog meer geweld te vermijden) het terrein te verlaten, omdat de pro-life-activisten zich nogal misdroegen.

Citaat:
Iets waar ze uiteraard alle recht op hebben tenzij er een vergunning is aangevraagd en gegeven, en de fundamentalisten zich niet misdroegen.

Dat doen ze echter wel, door opdringerig illegale demonstraties te organiseren en jarenlang mensen te stalken. Ze botweg neerslaan is misschien iets overdreven, maar men kan niet beweren dat het onverdiend is.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 10:45
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Zeg maar folders waarin te zien is wat er daadwerkelijk gebeurt tijdens een abortus.
Nee, je wordt blij als je ziet wat ze met je doen tijdens een operatie in je buikholte. Dat iets niet helemaal mooi en vrolijk is betekend nog niet dat je iemand er mee moet gaan lopen confronteren, want dan durft straks niemand meer onder het mes.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 11:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zeg maar folders waarin te zien is wat er daadwerkelijk gebeurt tijdens een abortus.
Dat is precies wat ik bedoel. Ik voer ook geen campagne voor autoverkoop door foto's te verspreiden van aanrijdingen tussen personen en treinen, bodyparts en alles erop en eraan.

Mensen die dat doen zijn respectloos en ronduit gestoord.

Citaat:
Een poging? Niet zomaar een poging. De politie heeft ze verzocht (niet zozeer omdat men geen vergunning had, maar om nog meer geweld te vermijden) het terrein te verlaten, omdat de pro-life-activisten zich nogal misdroegen.
Exact. Dat de politie überhaupt een dergelijke illegale demonstratie met misdragingen toelaat is me een raadsel.. Het zal de invloed van Balkenende IV wel zijn, want een groep scholieren die zonder vergunning demonstreert, wordt voor minder met grof geweld uiteen geslagen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 16:40
balkey
balkey is offline
Citaat:
Uhm, ja, dat zijn het.
Nee, jij maakt er iets van dat er niet staat.

Wat er wel uit op te maken is dat CU aanhangers, fundamentalisten met dergelijke denkbeelden etc, geen respect verdienen.

En als figuren zoals dat Schreeuw voor Leven ergens staan te brallen, kan ik het best begrijpen als normale respectabele mensen niet op dergelijk tuig zitten te wachten, en hen dan met geweld overtuigen te verkassen.
Nee, het zijn geen gewelddadige sekteleden. Ten eerste gebruiken ze geen geweld (als het wel zo is zal je dit toch moeten bewijzen). En ze hoeven ook geen lid van een sekte te zijn.

En je laatste alinea gaat totaal nergens over. Als je het met iemand niet eens kan zijn is het niet gelijk tuig en is het ook niet gelijk normaal om ze met geweld aan te pakken.

Helaas probeer jij in dit topic alle christenen over één kam scheren en deze mensen als gewelddadige sekteleden neerzetten. Ten eerste gaat het maar over kleine groepjes mensen die meedoen aan deze demonstraties (in dit geval maar 20) en ten tweede stonden ze gewoon rustig bij elkaar met fakkels.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, het zijn geen gewelddadige sekteleden. Ten eerste gebruiken ze geen geweld
Nee, intimiderende wakes, haatzaaiende folders, slogans van haat en dreiging zijn geen geweld.
Citaat:
En ze hoeven ook geen lid van een sekte te zijn.
Het gaat om een klein religieus splintergroepje dat voor weinig en tegen veel is. Ook hun vertegenwoordigers beperken zich tot slechts een paar mensen.

Volgens de Van Dale:
sek·te (de ~, ~n/~s)
1 [pej.] gesloten religieuze groepering met een sterke leider

Schreeuw om Leven is derhalve een sekte.
Citaat:
En je laatste alinea gaat totaal nergens over. Als je het met iemand niet eens kan zijn is het niet gelijk tuig en is het ook niet gelijk normaal om ze met geweld aan te pakken.
Waarom haal je dat erbij? Het gaat om de asociale en agressieve manier van doen van de sekteleden die geweld uitlokt.

Als zo'n figuur op mijn stoep stond te schreeuwen dat ik niet geloof en dat ik daarom naar de hel ga zou ik hem na de tweede vraag er ook van af slaan als de politie weigert hem mee te nemen (wat ze bij die illegale demonstratie vreemd genoeg weigerden).

Daar zit je immers niet op te wachten, en dat weten die asociale sekteleden zelf drommels goed.
Citaat:
Helaas probeer jij in dit topic alle christenen over één kam scheren en deze mensen als gewelddadige sekteleden neerzetten.
Wat een zwaktebod, proberen alle christenen bij jouw standpunt aan boord te krijgen door net te doen alsof alle christenen hysterische anti-mensenrechten activisten zoals de mensen van Schreeuw om Leven zijn.

Gelukkig is dat niet zo en zijn de figuren van Schreeuw om Leven een marginaal stelletje mafkezen zonder krediet of geloofwaardigheid die even weinig met een mainstream Nederlandse christenen gemeen hebben als bananen met ijsberen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:06
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Je zou er goed aan doen je wat meer te verdiepen. Lees dit eens. Zij het wat gedateerd, het laat wel zien dat het allemaal niet zo zwart-wit als je beweert.

http://www.nd.nl/htm/dossier/abortus...en/031219a.htm

Een stil getuigenis voor de abortuskliniek
19 december 2003

door onze redacteur Hilbert Meijer

De nachtwake voor de abortuskliniek in Utrecht is als een begrafenis. ,,Een stille herdenking van de 34.000 kinderen die dit jaar geaborteerd zijn'', zegt C. Verwoert, die donderdagavond gewapend met fakkel en folders voor de kliniek aan de Biltstraat post. ,,Dan schreeuw je niet, maar word je stil.''

UTRECHT - Bij de kliniek in Utrecht staat een man of vijftien, met fakkels. Een enkeling leest voor uit de proclamatie van Schreeuw om Leven, een ander zingt een opwekkingslied. Spandoeken zijn er niet en folders worden nauwelijks uitgedeeld. Dat hoeft ook niet, vindt Verwoert, die de actie in Utrecht cordineert. De nachtwake is in de eerste plaats een herdenking, geen demonstratie. ,,Dit is een stil getuigenis. En het belangrijkste is: bidden, bidden en nog eens bidden.''

Op dertien plaatsen in het land stonden in de nacht van donderdag op vrijdag mensen voor abortusklinieken. Een jaarlijkse actie van stichting Schreeuw om Leven, op de dag dat in 1980 in de Tweede Kamer de Abortuswet werd aangenomen. In Utrecht is Verwoerts grootste zorg de buurt. Christenen zijn niet gewend om actie te voeren, waardoor meer dan eens ontactisch werd opgetreden. ,,We moeten niet beginnen met het oordeel, maar met de liefde van God.''

Wat dat betreft is er in het verleden het nodige misgegaan, weet hij. Vooral de rooms-katholieke tak van de antiabortusbeweging ging over de schreef met het blokkeren van de ingangen van abortusklinieken. ,,Dat waren ombarmhartige en liefdeloze acties. Die hebben veel verpest, want daardoor zien ze ons nog steeds als fundamentalisten.'' In het verleden heeft dat bij het Vrelinghuis in Utrecht ('polikliniek voor zwangerschapsafbreking') ook wrevel gegeven. Een spandoek, vastgemaakt aan het hek, werd eens met geweld verwijderd.

Helemaal voorbij is het nog niet met de agressie tegen antiabortusdemonstranten. Net als een thermoskan koffie rondgaat, klettert een slecht gemikte plens water op straat. De aanvaller is al niet meer zichtbaar voor het half geopende bovenraam van het monumentale pand. Het tafereel herhaalt zich diverse malen. ,,Vervelende studenten die daar een kamer huren'', weet voorzitter L.P. Dorenbos van Schreeuw om Leven, die donderavond laat in Utrecht zijn ronde langs verschillende abortusklinieken afsluit.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:07
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Oh ja, je vergelijking met een auto gaat natuurlijk helemaal nergens over...
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:27
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Laat die mensen iets nuttigs gaan doen. Ik snap best dat je tegen abortus bent, maar als ik een herdenking zou houden voor elk religieus-gestuurd, instandgehouden en uitgevoerd misverstand, misdaad of passieve pijn, dan kan ik mijn jaar volplannen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:47
balkey
balkey is offline
Citaat:
Wat een zwaktebod, proberen alle christenen bij jouw standpunt aan boord te krijgen door net te doen alsof alle christenen hysterische anti-mensenrechten activisten zoals de mensen van Schreeuw om Leven zijn.

Gelukkig is dat niet zo en zijn de figuren van Schreeuw om Leven een marginaal stelletje mafkezen zonder krediet of geloofwaardigheid die even weinig met een mainstream Nederlandse christenen gemeen hebben als bananen met ijsberen.
Gelukkig

Ik ben ook tegen abortus maar sta niet achter de manier hoe Schreeuw om Leven het aanpakt.

Het VBOK vindt ik wel een goede organisatie.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 23:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het VBOK vindt ik wel een goede organisatie.
Nee, want zij zetten mensen onder druk en creeëren daarmee extra onnodig psychisch leed. Dat terwijl ze zelf totaal hypocriet zijn in hun motivatie, en geen enkel belang dienen.

Als ze zich nu echt om leven zouden bekommeren... Maar wat je bij dergelijke mensen ziet is dat ze aan heel veel dingen schijt hebben, en heel wat mensen van hen dood moeten (de SGP is bijvoorbeeld voor de doodstraf), maar zich dan opeens verschrikkelijk druk maken over een paar klompjes cellen.

Heel banaal: ga dan kinderen in Afrika helpen. Die hebben het veel harder nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 01:03
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Té banaal.

Overigens heeft de VBOK geen enkele relatie met de SGP...
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 14:18
balkey
balkey is offline
Citaat:
Nee, want zij zetten mensen onder druk en creeëren daarmee extra onnodig psychisch leed. Dat terwijl ze zelf totaal hypocriet zijn in hun motivatie, en geen enkel belang dienen.

Als ze zich nu echt om leven zouden bekommeren... Maar wat je bij dergelijke mensen ziet is dat ze aan heel veel dingen schijt hebben, en heel wat mensen van hen dood moeten (de SGP is bijvoorbeeld voor de doodstraf), maar zich dan opeens verschrikkelijk druk maken over een paar klompjes cellen.

Heel banaal: ga dan kinderen in Afrika helpen. Die hebben het veel harder nodig.
Tja niet alle stichtingen houden zich bezig met Afrika, moeten al deze stichtingen dan gelijk opgeheven worden?

En je roept wel veel maar dan moet je het ook onderbouwen: hoe weet je het standpunt van de VBOK mbt de doodstraf? waarin zijn ze hypocriet en hoe zetten ze mensen onder druk?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 14:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En je roept wel veel maar dan moet je het ook onderbouwen: hoe weet je het standpunt van de VBOK mbt de doodstraf?
Dat is niet relevant. De SGP is tegen abortus (en trekt dezelfde extremisten als publiek als VBOK), maar is wel anti-leven door voorstander te zijn van de doodstraf.
Citaat:
waarin zijn ze hypocriet en hoe zetten ze mensen onder druk?
Ze zijn hypocriet omdat ze beweren voor leven op te komen terwijl ze dat heel niet doen.

Met hun valse morele chantage zetten ze mensen onder druk en vallen ze hen lastig terwijl ze daar geen recht op hebben. Het is asociaal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 14:34
balkey
balkey is offline
VBOK = SGP? CU stemmers zullen het ook eens zijn met het VBOK, en ook een kleine groep CDA stemmers.

Verder is doodstraf als straf iets heel anders dan het "verwijderen" van ongeboren kinderen.

Je laatste alinea is lekker vaag en weinig concreet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
VBOK = SGP? CU stemmers zullen het ook eens zijn met het VBOK, en ook een kleine groep CDA stemmers.
Uiteraard, ook onder de aanhang van CU en CDA bevind zich fundamentalistisch tuig, getuige de discriminerende en achterlijke stellingname van CU bestuurders die het in meerderheid eens waren met de haatzaaiende fanaticus Yvette Lont.

Citaat:
Verder is doodstraf als straf iets heel anders dan het "verwijderen" van ongeboren kinderen.
Nee, in beide gevallen stop je leven. Bij de doodstraf zelfs heel wat meer leven. Niemand kan beweren pro-life te zijn, die ook maar in het minste beetje voorstander is van de doodstraf.


Overigens, lees tevens de NRC Next van vandaag. Een columnist heeft daar in een deel van zijn column wijze woorden door over de mensen die ophef maken over de folder van Dixons te stellen dat dit land kapot gaat aan dergelijk egoïsme.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 17:57
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
vbok / doodstraf heeft geen grond om op te staan.
wat weet jij trouwens van mensen onder druk zetten? jij vindt wel dat ze tegen abortus zijn, maar dat weet ik eigenlijk niet. (keuzevrijheid dan).
bovendien vallen ze hen lastig als ze er zelf heen gaan ja, recht om lastig gevallen te willen worden. (als je daar heen gaat sta je toch meestal aan een bepaalde kant al wel, waarbij je daar denk ik op allerlei manieren geholpen kan worden).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 18:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vbok / doodstraf heeft geen grond om op te staan.
De vergelijking is perfect. Ze streven voor leven naar eigen zeggen, maar zijn in de regel voorstander van het beëindigen van leven, of leven interesseert hen niets, wat hen dus hypocriet maakt.
Citaat:
bovendien vallen ze hen lastig als ze er zelf heen gaan ja, recht om lastig gevallen te willen worden.
Lulkoek, het is asociaal, en een recht op mensen intimideren bestaat niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 19:31
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
De vergelijking is perfect. Ze streven voor leven naar eigen zeggen, maar zijn in de regel voorstander van het beëindigen van leven, of leven interesseert hen niets, wat hen dus hypocriet maakt.
"zijn in de regel voorstander van" "leven interesseert hen niets" .. .. . . . ....
Citaat:
en een recht op mensen intimideren bestaat niet.
dat doen ze ook niet, wel, niet, WEL. ja? leg uit dan. ik vraag me af wat jij eigenlijk van hun manier van werken wéét. maar goed, zolang jij dingen als vaker weer eens als feiten presenteert, wie zal je ook tegenspreken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 20:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dat doen ze ook niet, wel, niet, WEL. ja? leg uit dan. ik vraag me af wat jij eigenlijk van hun manier van werken wéét. maar goed, zolang jij dingen als vaker weer eens als feiten presenteert, wie zal je ook tegenspreken.
Om te beginnen proberen ze zich via/via en door middel van advertenties voor te stellen als een hulporganisatie voor vrouwen of zelfs meisjes die zwanger zijn geraakt.

Daarna gaan de maskers echter af, en wordt de vrouw onder druk gezet om de zwangerschap uit te dragen. Hierbij negeren ze de belangen van de vrouw uiteraard volstrekt.

Een aantal actievoerders heeft foto's van hun manipulatiemateriaal gemaakt, en licht toe waarom ze zo gehandelt hebben:
http://www.indymedia.nl/nl/2005/08/29924.shtml


Dat is nog een deel van de sluipmoord door dit gristelijke kabinet. Staatssectretaris Bussemaker, eerder al door de Raad van State teruggefloten na haar onwettige treiteren van Women on Waves, heeft VBOK namelijk geplaatst in een 'multidisciplinaire werkgroep' waaruit alle hulpverleningsinstanties bestaan. Er is echter ook direct kritiek op, omdat VBOK geen hulp verleent en geen juiste informatie geeft:
http://www.parool.nl/nieuws/2007/NOV/13/o1.html

De artsen kwamen daar geheel terecht tegen in opstand. Een pressiegroep met dubieuze connecties hoort niet gepresenteerd te worden als een bonafide organisatie, laat staan als zijnde hulpverleners.

Überhaupt zegt het genoeg dat VBOK op hun site onder 'hulpverlening' (excuses voor de term) zich ook gewoon richt op kinderen. Ze bieden geen hulp, ze zetten mensen onder druk. Dat kinderen die zwanger zijn daardoor totaal de shit in draaien en voor het leven getekend zijn zal VBOK een worst wezen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 21:48
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Een dergelijke site aandragen zie ik nu niet echt als zijnde steekhoudend. Onderstaande link laat wel degelijk zien dat er ook sprake is van begeleiding na abortus. http://www.vbok.nl/hulp3.htm
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 13:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een dergelijke site aandragen zie ik nu niet echt als zijnde steekhoudend. Onderstaande link laat wel degelijk zien dat er ook sprake is van begeleiding na abortus. http://www.vbok.nl/hulp3.htm
Uit de teneur wordt ook direct de bewering van externe organisaties over VBOK bevestigd, namelijk dat ze mensen een schuldgevoel aanpraten en daarmee een trauma scheppen dat er niet hoeft te zijn.

Voor een dergelijke sadistische instelling kan men uiteraard geen goed woord over hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 19:47
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Uit de teneur wordt ook direct de bewering van externe organisaties over VBOK bevestigd, namelijk dat ze mensen een schuldgevoel aanpraten en daarmee een trauma scheppen dat er niet hoeft te zijn.

Voor een dergelijke sadistische instelling kan men uiteraard geen goed woord over hebben.
ik denk niet dat ze trauma's aanpraten. als je daar heen gaat voor abortusverwerking, waarbij je er toch zelf al problemen mee moet hebben, zullen ze denk ik niet meer doen dan je met die problemen helpen. er wordt wel naar doorgelinkt vanaf neutrale sites. ik zie trouwens dat je bij oa het rutgershuis ook abortus nazorg hebt.

Citaat:
Naast dit alles toont een video hoe een menselijk embryo zich ontwikkelt tot een herkenbaar individu. Het zien van de beelden van de embryonale ontwikkeling helpt jongeren een mening te vormen over de beschermwaardigheid van het ongeboren leven.
oke, het is misschien realiteit, maar in bepaalde opzichten wel verwerpelijk. maar ik weet niet of dit niet los staat van de hulpverlening die ze bieden. daarvoor zou je van iemand met ervaring moeten weten hoe ze werken, daar is toch echt weinig over te zeggen.
edit: ik heb ze trouwens even plat gemaild, ben wel benieuwd wat ze er zelf over kwijt willen.

Laatst gewijzigd op 29-12-2007 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 22:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik denk niet dat ze trauma's aanpraten.
Wat verwacht jij dan dat er gebeurd als je iemand gaat doorzagen over dat wat ze hebben gedaan fout is, en dat ze daarom inferieure klootzakken zijn, maar als ze vooral veel bidden etc ze misschien niet voor eeuwig branden in de hel?


Nee.. Ik denk dat men beter echte hulpverleners kan inzetten, onpartijdige mensen met het belang van hun client voorop.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 00:17
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
En waar haal je die nonsens vandaan?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 15:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Wat verwacht jij dan dat er gebeurd als je iemand gaat doorzagen over dat wat ze hebben gedaan fout is, en dat ze daarom inferieure klootzakken zijn, maar als ze vooral veel bidden etc ze misschien niet voor eeuwig branden in de hel?


Nee.. Ik denk dat men beter echte hulpverleners kan inzetten, onpartijdige mensen met het belang van hun client voorop.
ik verwacht niet dat ze dat doen, ik verwacht niet dat ze dat uberhaupt ook maar ergens op die manier zo zullen zien. ik schat het in als gespreksgroep van de zelfde soort als neutraal, waarbij hooguit over geloof gepraat kan worden als je dat zelf wilt. zo zit de rest van de christelijke hulpverlening iig wel in elkaar. ik ben er vrijwel zeker van dat het begrip zonde, laat staan hel in het geheel niet genoemd wordt. het is overigens niet zo relevant, want iedereen komt in de hel, in de basis. wat zulke dingen betreft ben je beter in handen van refo's dan van bepaalde evangelicalen denk ik trouwens.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 00:47
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Absoluut. T_ID houdt er hier en daar nogal Middeleeuwse karikaturen van christenen op na.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 00:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Absoluut. T_ID houdt er hier en daar nogal Middeleeuwse karikaturen van christenen op na.
Karikatuur? My dear, onder dergelijke fundamentalisten klopt dat beeld. Wat vertegenwoordigers van die stichting in een discussie uitkramen, daar lusten de honden geen brood van. Zo achterlijk veroordelend, een paus uit de middeleeuwen zou je ermee aan het huilen kunnen maken.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer dergelijke zieke geesten het kader vormen, hun werkwijze fatsoenlijker is dan dat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 01:25
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Word eens wakker; dergelijke taferelen zoals je noemt spelen zich niet binnen de christelijke hulpverlening af. Christenen =/= fundamentalisten. Je zou op zijn hoogst de uiterst reformatorische groepering dit kunnen noemen.

En waar valt te lezen/zien wat dergelijke 'zieke geesten' zoal uitkramen?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 01:30
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Karikatuur? My dear, onder dergelijke fundamentalisten klopt dat beeld. Wat vertegenwoordigers van die stichting in een discussie uitkramen, daar lusten de honden geen brood van. Zo achterlijk veroordelend, een paus uit de middeleeuwen zou je ermee aan het huilen kunnen maken.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer dergelijke zieke geesten het kader vormen, hun werkwijze fatsoenlijker is dan dat.
voorbeelden? daden veroordelen doen ze wel, mensen niet imo. waar zieke geesten?
schreeuw om leven is niet serieus te nemen, maar niet vergelijkbaar volgens mij met de vbok.
en.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 01:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
voorbeelden? daden veroordelen doen ze wel, mensen niet imo.
Oh? Ik ben anders aanwezig geweest in een politiek café in Laren waar een vertegenwoordiger van hen aanwezig was, die bij doorvragen aangaf dat moeders die een abortus plegen geen respect verdienen, zullen branden in de hel, ongelovigen zich dat niet voor kunnen stellen omdat ze toch van nature immoreel zijn, en iedereen die geloofde in vrijheid en mensenrechten medeplichtigen aan moord waren.

De man mag van geluk spreken dat zijn publiek een minder veroordelend wereldbeeld had, anders was hij niet levend naar huis gegaan.


Dat is dus VBOK.. de organisatie waar hulpbehoevenden, in sommige gevallen in grote nood, tegenwoordig door Bussemaker naartoe verwezen worden...

Net zoals je het behandelen van kwaadaardige kanker niet aan een homeopaat over laat, laat je psychologische begeleiding na een abortus dus niet over aan vertegenwoordigers van VBOK of aanverwante organisaties.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 01:53
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Oh? Ik ben anders aanwezig geweest in een politiek café in Laren waar een vertegenwoordiger van hen aanwezig was, die bij doorvragen aangaf dat moeders die een abortus plegen geen respect verdienen, zullen branden in de hel, ongelovigen zich dat niet voor kunnen stellen omdat ze toch van nature immoreel zijn, en iedereen die geloofde in vrijheid en mensenrechten medeplichtigen aan moord waren.

De man mag van geluk spreken dat zijn publiek een minder veroordelend wereldbeeld had, anders was hij niet levend naar huis gegaan.
van de vbok echt? daar had ik ook bij willen zijn dan . branden in de hel was a la gods toorn en zijn afwezigheid in deze wereld en de verdoemenswaardigheid van de mensheid, niet specifiek over de abortusplegende vrouw, toch? heeft hij niet gezegd dat hij geen haar beter was en dat we allemaal vergiffenis nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 01:58
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Heeft hij er ook bij gezegd dat hij er nogal een bizarre mening op nahoudt?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 12:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
branden in de hel was a la gods toorn en zijn afwezigheid in deze wereld en de verdoemenswaardigheid van de mensheid, niet specifiek over de abortusplegende vrouw, toch?
Jawel.
Citaat:
heeft hij niet gezegd dat hij geen haar beter was en dat we allemaal vergiffenis nodig hebben?
Nope.

Het was wel met vrij specifiek doorvragen, maar goed, erg verhelderend over het wereldbeeld van mensen in een organisatie die pretenderen hulp te verlenen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ah, en daarom mag ík dus uitgescholden worden, bedreigd worden of zelfs in elkaar geslagen worden?! Jij scheert hier nu wel even alle christenen over dezelfde kam! Dit is erg gemakkelijk, alle uitspraken gaan zitten opzoeken die je niet bevallen en iemand die er met die uitspraken niets te maken heeft die voor de voeten gooien! Dat iemand die niet-christelijk (waarschijnlijk net als jij) mij iets heeft gedaan, wil niet zeggen dat ik jou dat aanreken. Ik durf zeer zeker het woord respect in m'n mond te nemen!
Respect voor jouw persoon, soit. Maar voor een religie waaruit zulke ideeën voortkomen respect opbrengen, nee.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 16:06
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Jawel.
Nope.

Het was wel met vrij specifiek doorvragen, maar goed, erg verhelderend over het wereldbeeld van mensen in een organisatie die pretenderen hulp te verlenen.
in hun doelstellingen staat het trouwens duidelijk: "de vbok ziet het uitdragen van de zwangerschap als de beste optie", en ergens "indien een client kiest voor het laten uitvoeren van een abortus, verwijst de vbok door naar de (eigen) huisarts". daar krijg je denk ik wat meer voor elkaar dan bij de schreeuw om leven stichting, die je mijns inziens beter op kunt blazen (site niet bestuderen ). de vrijwilligers/aanhangers komen natuurlijk ook uit allerlei hoeken en achtergronden. ik denk dat je bij de daadwerkelijke hulpverleners wel wat meer nuance kan verwachten. voorlichting heeft ook duidelijk een rechtsere insteek dan de hulpverlening.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 13:44
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
in hun doelstellingen staat het trouwens duidelijk: "de vbok ziet het uitdragen van de zwangerschap als de beste optie", en ergens "indien een client kiest voor het laten uitvoeren van een abortus, verwijst de vbok door naar de (eigen) huisarts". daar krijg je denk ik wat meer voor elkaar dan bij de schreeuw om leven stichting, die je mijns inziens beter op kunt blazen (site niet bestuderen ). de vrijwilligers/aanhangers komen natuurlijk ook uit allerlei hoeken en achtergronden. ik denk dat je bij de daadwerkelijke hulpverleners wel wat meer nuance kan verwachten. voorlichting heeft ook duidelijk een rechtsere insteek dan de hulpverlening.
Wat heeft politieke kleur in hemelsnaam met seksuele voorlichting te maken?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 15:33
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Wat heeft politieke kleur in hemelsnaam met seksuele voorlichting te maken?
voor geloof kun je ook de aanduiding rechts gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.