Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2010, 15:05
MBeentjes
MBeentjes is offline
Ik kom binnenkort voor de keuze om een grafische rekenmachine aan te schaffen. Alleen nu vraag ik mij af welke ik moet nemen. Bij ons op school wordt namelijk de Casio met een iets lagere prijs aangeboden, maar een paar vrienden die ik ken, zitten op een andere school en hebben een TI.
Zit er ook verschil tussen de programmeercode van de Casio en TI? En welk is volgens jullie het meeste aan te raden? Bij ons op school krijg je bij wiskunde ook uitleg over de rekenmachine maar op zich is dat voor mij geen probleem, ik wil best de handleiding doorspitten om tot een oplossing te komen.
Deze casio rekenmachine wordt bij ons via school verkocht:
Wij hebben op school geen TI maar Casio. Als het goed is kunnen wij deze op school kopen:

Wat kan ik dan beter doen? Deze kopen of toch voor een TI gaan?
Wat raden jullie aan voor iemand die graag progamma's schrijft op de rekenmachine?


Groetjes, Martin.

Laatst gewijzigd op 18-11-2010 om 15:08. Reden: Afbeelding toegevoegd van de rekenmachine die bij mij op school wordt verkocht,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2010, 16:31
Verwijderd
Misschien is het handig om op je school te vragen wat zij het handigste vinden? Ik denk dat het fijner is om een GR te hebben waar je gelijk uitleg van krijgt in de klas.
Ik heb zelf een TI en ik ben er tevreden mee. Overigens staat in mijn wiskundeboek uitleg over de TI en over een casio. In principe zou je er zelf uit moeten komen. Maar ik denk dat het toch wat handiger is om een rekenmachine te gebruiken die wordt aangeraden op je school.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 16:45
Verwijderd
Dat is precies de grafische rekenmachine die we bij ons op school ook gebruiken. Ik vind hem prima, maar ik hoor van anderen dat ze de TI weer fijner vinden. Uiteindelijk zal het allemaal wel niet zo veel uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 18:39
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik heb TI en ik vind hem veel fijner, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 19:26
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik heb ook de TI (TI-84 neem ik aan dan hé)
En ik moet zeggen dat ik er absoluut erg tevreden over ben. Volgens mij is de software laatst ook vernieuwd en nu is het allemaal nog een stuk beter en duidelijker. Zeker voor de TI gaan als je die mogelijkheid hebt. Hij ziet er ook veel beter uit moet ik zeggen, wat een lelijk ding is die Casio.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 19:30
MBeentjes
MBeentjes is offline
Ik denk dat ik dan toch voor de Casio ga omdat daar volgens mij ook uitleg voor wordt gegeven. Ik zal zo meteen ook even een wiskunde B docent een mailtje sturen om te vragen wat ik het beste kan kiezen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 17:28
Verwijderd
Ik heb het al die jaar gewoon met een casio gedaan, en die deed het príma. Echt waar .

Ik vind de TI juist onduidelijker, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er gewoon weinig mee heb gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 20:10
MBeentjes
MBeentjes is offline
Oké, blijkbaar verschilt het dus per persoon. Maar ik denk daarom dat het gewoon het beste is voor mezelf om dezelfde GR te kopen die op school wordt uitgelegd.
Bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Oké, blijkbaar verschilt het dus per persoon. Maar ik denk daarom dat het gewoon het beste is voor mezelf om dezelfde GR te kopen die op school wordt uitgelegd.
Bedankt voor jullie reacties!
Dat denk ik ook! Anders moet je zelf puzzelen met hoe iets zit. Het staat misschien wel in je boek, maar persoonlijk vind ik het toch fijner als ik het gewoon kan zien in de klas. Het kost ook veel tijd om alles in het boekje op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 13:24
Verwijderd
Het is het handigst om gewoon degene te nemen die de rest van de klas heeft, inderdaad
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 15:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
TI-84 plus

Casio vindt ik echt schijtirritant in gebruik
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 13:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
TI-84 Plus heb ik, en ik ben 'r tevreden mee
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 15:22
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Het lijkt mij handig om de rekenmachine te kiezen die in de klas óók gebruikt wordt.
Ik heb overigens geen verstand van grafische rekenmachines, hoor.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken welke rekenmachine?
Verwijderd
14 21-08-2014 07:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde A en B
Chris-Verhoeckx
29 18-01-2011 16:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken [GR] TI-83 Matrixbewerkingen
justcindy23
4 25-06-2009 21:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken [GR] rekenmachine bij havo-ng
LaEscargot
7 06-09-2008 11:17
Algemene schoolzaken Rekenmachine
Daan1992
8 27-08-2007 15:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken rekenmachine
Hail to ACE
20 10-06-2004 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.