Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 09:12
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
De Erasmus Universiteit in Rotterdam begint met een proef waarbij studenten in het eerste jaar alle zestig studiepunten moeten halen. Studenten aan de faculteit Sociale Wetenschappen die vanaf volgend schooljaar minder halen, worden dan weggestuurd.
bron

De Erasmus Universiteit hoopt met deze maatregel de doorstroom te vergroten en uitval en schulden onder studenten te voorkomen.


Stelling: het is aan de student zelf om zo lang over de studie te doen als hij wil; de risico's zijn voor hemzelf.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2011, 09:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat plan is ronduit stupide. Je kunt om heel wat redenen een vak niet halen, en heel veel mensen halen in hun eerste jaar een of meer vakken niet omdat ze nog moeten leren studeren. Dit geeft mensen een foutmarge van nul.

Ik ben bijvoorbeeld uit een vak gegooid waar ik gemiddeld al een 7,5 voor had gehaald, maar de docent verloor mijn inschrijfformulier voor een verplicht onderdeel. Daar was voor de show een cijfer voor, maar als ik daar een 1,2 voor haalde was ik al geslaagd voor het vak.
Toen ik daar achter kwam was net die dag de tweede bijeenkomst geweest van dat (je mocht er maximaal eentje missen), wat niet meer was dan een debat. Tja, niemand had alleen bewijs dat de docent de schuldige partij was, dus die kreeg het voordeel van de twijfel. Ik ben uit dat vak gezet, cijfers ongeldig verklaard, jammer.

Als dat voorstel van de Erasmus universiteit toen daar was geweest had dat stomme voorval dus betekend dat mijn studie ten einde was. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk dat zoiets de uitval alleen maar sterk zal verhogen, en vooral onnodige uitval van studenten die het toch wel zouden halen uiteindelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 09:27
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het lijkt me dat ze bij Sociale Wetenschappen eerder het niveau wat moeten opkrikken, dan filteren ze de prutsers er automatisch uit.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 09:33
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind een BSA een prima ding, maar dit gaat een beetje ver. Alle studiepunten in een jaar is gewoon niet altijd haalbaar. Wel vind ik dat een universiteit maatregelen mag(/moet) nemen om te zorgen dat studenten niet eindeloos over hun studie doen, maar dan lijkt het me logischer om bijvoorbeeld te zeggen dat je het eerste jaar 45 ECTS (oid) moet halen en het tweede jaar ook, dan om te zeggen dat je het eerste jaar 60 ECTS moet halen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 17:19
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Is 60 studiepunten in een jaar dan niet overal een 10 voor staan en nooit een fout hebben gehad?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 17:32
McGrijns
Avatar van McGrijns
McGrijns is offline
Nee, je krijgt per vak een aantal studiepunten als je het vak haalt. Dat betekent dus dat je voor dat vak een voldoende moet halen.
__________________
It pays to be a winner.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.