Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 10:18
Hannibal
Hannibal is offline
Het Nut en het Gevaar van Planten

Op een willekeurige dag wordt in een staat van de Verenigde Staten een man naar een stoel geleid alwaar hij een half uur later de onzichtbare maar uiterst dodelijk stroom door zijn lichaam zal moeten laten stromen, simpelweg omdat hij niet wegkan: hij zit vast aan de stoel. Op zijn planeet is een zoogdier in korte tijd geëvolueerd tot een virus. Het verspreid zich razendsnel over de aarde, waardoor plaatsgebrek is ontstaan en het eveneens een van de enige diersoorten is die elkaar het leven ontnemen. Als dit voorkomt komt het voor dat andere van zijn soort het recht om het schepsel dat de daad pleegde eveneens om te brengen. Maar de man waartegen in dit geval het recht werd genomen omgebracht te worden door deze diersoort, de mens, had niet zo’n daad begaan. Hij had niet eens een andere daad die over het algemeen door de mens wordt afgekeurd als zijnde ‘onethisch’, zoals bijvoorbeeld het onderhouden van een coïtale verhouding, bij voorkeur eenmalig, met een soortgenoot tegen diens wil in. Niets van dit alles! Zijn enige misdaad was dat hij een bepaalde hoeveelheid van een bepaalde plant van de ene plek naar een andere plek op zijn continent verplaatste en daarbij een denkbeeldige lijn trachtte over te steken. De leiders van de gemeenschap aan de overkant van de lijn menen namelijk dat de uitwerkingen van het gebruik van deze plant, mits zorgvuldig geprepareerd, dermate gevaarlijk zijn voor de gemeenschap dat de plant koste wat kost buiten de deur gehouden moet worden.
Enkele mensen beschreven de uitwerkingen van het gebruik van deze plant, geprepareerd tot poeder dat via een buisje de neus in wordt gezogen, als ‘hemels’, of ‘ik voelde me de koning van de hele wereld’. Een rapport beschrijft zelfs: ‘voor een moment had ik geen angst meer, ik voelde slechts liefde, ik was verlost van alle pijn die ik in het dagelijks leven voel’.
De reden van de leiders dat deze zo’n diepe angst hebben voor een plant die zoveel mensen rust en liefde zou kunnen brengen is dat het gebruik een aantal negatieve bijwerkingen zou kunnen hebben: het gebruik ervan zou verslaven werken en de gezondheid van de gebruiker wordt dermate aangetast dat het niet verantwoord is mensen het te laten gebruiken. Ze zouden zelfs kunnen sterven, en dat moet voorkomen worden.
Daarom wordt op deze willekeurige dag, in een staat in de Verenigde Staten, Texas namelijk, omgebracht. Hij trachtte tweehonderd en vijftig kilo van deze plant, reeds geprepareerd tot poeder van A naar B te brengen en stak daarbij een denkbeeldige lijn over.

De gisting van een aantal andere planten kan ervoor zorgen dat mensen zich tijdelijk vrolijker en meer open voelen. Voor deze plant komt echter niemand op een stoel terecht. Sterker nog, een groot deel van de industrie van de gemeenschap draait op de productie van de drank die mensen dit vrolijke gevoel geeft.
Daarbij zuigen ze aan pijpjes gevuld met de bladeren van wederom een andere plant, die aan een kant worden aangestoken. Dit produceert een rook die wordt geïnhaleerd en in de longen aan het werk gaat als destructor van hun lichamen. Uitwerkingen zijn nihil tot afwezig. Er zijn getuigenverklaringen dat het een rustig gevoel geeft. Voor de 99% van de mensen die dit niet voelen is het slechts een uiterst verslavende uiterst giftige manier om het zogenaamd gezellig te hebben. Deze pijpjes worden eveneens geproduceerd om te zorgen dat de industrie blijft draaien. Het is volkomen toegestaan en geaccepteerd.
Echter: als een willekeurig persoon een pijpje open zou knippen, er de toppen van een andere plant in zou doen, het weer dicht zou likken en vervolgens de rook zou inhaleren kan dit hem of haar een fikse boete of zelfs afname van vrijheid voor bepaalde tijd kosten. Deze plant is echter een stuk minder schadelijk voor de gezondheid, niet lichamelijk verslavend en de uitwerking is vergelijkbaar met vliegen.
Hoe is dit zo gekomen? De eerste plant, ofwel de tabaksplant heeft in een zeer vroeg stadium onnoemlijk veel slachtoffers geëist, slachtoffers in de zin van verslaafden. Bepaalde mensen besloten dit zo te houden om er geld mee te verdienen. Geld. Geld bestaat uit niet meer dan waardeloze stukjes metaal, of sterker: gedrukt papier die fungeren als ruilmiddel. De bezitter van veel geld maakt diegene echter een machtig man. Het geld wat werd verdient aan het verkoop van deze tabakspijpjes moest groeien. Vandaar dat er aan de pijpjes bepaalde nog giftigere stoffen toegevoegd om de gebruiker eerder verslaafd te krijgen en de weg terug lastiger te krijgen. Geld boven de slachtoffers die het zou kosten. Wat zien wij bij de man die op een stoel terecht kwam? Wat was zijn belangrijkste motief om een bepaalde plant van A naar B te vervoeren, over een denkbeeldige lijn, terwijl hij wist dat deze plant niet getolereerd zou worden op plek B en hij er zelfs zijn leven voor riskeerde? Geld.
Terug naar waar we waren. De tweede genoemde plant noemen we ook bij haar naam: Marihuana. Marihuana kan een uiterst prettige uitwerking hebben op de gebruiker en is slechts in beperkte mate schadelijk. Toch verbiedt de regering deze plant. Wat kan daarvoor het motief zijn? Geld.
Namelijk: Marihuana is een van de meest toepasbare planten op de planeet. Het betvat uiterst nuttige vezels die gebruikt kunnen worden voor het vervaardigen van zowel kleding als huizen. Verder kan het gebruikt worden om mensen van bepaalde pijnen af te helpen en zelfs ziektes kunnen genezen. Hiermee is nog niet de helft van haar toepasbaarheid opgenoemd. Niet direct redenen voor een regering om haar te verbannen, vindt u ook niet? Het zit dieper.
Een groot deel van de planeet is begroeid met een uiterst onschuldige plant in vergelijking met de bovengenoemde voorbeelden. Ze bestaat in vele soorten maar er is één verzamelnaam voor. Dit woord wordt wereldwijd aan de kinderen van de mensen als eerste aangeleerd als ze leren schrijven: boom. Wat deze plant levert is niet direct tastbaar: Oxide. Om preciezer te zijn: ze zet het uiterst giftige koolstofdioxide om in oxide die als belangrijkste levensbehoefte van de mens dient. Elke plant levert het, maar de bomen leveren zo veel, hebben er zo’n groot belang in de aanvoer ervoor dat je zou menen dat elke diersoort die zich hier bewust van is uiterste zorg zal dragen voor het behoud van grote gebieden begroeit met deze plant. Het tegendeel is waar: Met ontelbare hoeveelheden per dag worden de bomen door de mensen omvergehaald om uiteindelijk te dienen als servet om het bloed van een gedood medewezen mee te deppen. Enigszins zwart-wit gesteld misschien: de bomen worden eveneens in planken gezaagd om er vervolgens woningen mee te bouwen. Of deze planken worden in bepaalde landen weer in kleinere stukjes gezaagd door kinderen in arme landen tegen een zeer geringe wederbetaling in geld om er een persoon in een rijk land na een vermoeiende dag sporten in met een flesje gistdrank in neer te laten ploffen. Kortom ze maken er stoelen van.
Woningen en stoelen dienen inderdaad een behoefte van de mens, en zolang niet gezien wordt dat ze daarmee zichzelf op de lange termijn een andere behoefte misschien voorgoed ontnemen, namelijk de inhalatie van oxide, zullen ze door gaan de bomen met bossen te kappen. Gelukkig kan de ramp voorkomen worden als mensen in plaats van bijvoorbeeld katoen voor kleren, ja daar hebben we hem weer, marihuana zouden gaan kweken. Van een veld waar voorheen katoen werd verbouwd voor kleren kunnen, als het begroeid is met marihuana, tweemaal zoveel kleren worden gemaakt. Een andere veld, dat hiermee bespaart wordt kan eveneens zoveel marihuana verbouwen waar dan andere toepassingen voor gezocht worden: er kunnen huizen van gebouwd worden, stoelen en kasten van gemaakt worden, of dienen als medicijn.
Toch gebeurt dit niet. Verontwaardiging! Als iedereen die werkt in de sector van de productie van iets dat vervangen kan worden door het verbouwen van marihuana, zal 90% van die werknemers overbodig worden. Maar eveneens daardoor lopen de grote bedrijven een enorm bedrag aan inkomsten mis in de houtindustrie, de katoenindustrie en ga zo maar door. Inkomsten. Geld.
Een bepaalde plant wordt verboden in een land onder de dekmantel van gezondheid. Een voor de gezondheid veel bedreigendere plant wordt toegestaan. We hebben een economie die draait op het redenen zoeken voor het toestaan en verbieden van bepaalde planten. Jaarlijks worden hiervoor honderden mensen een boete opgelegd, de vrijheid ontnomen, of, zoals in Texas naar het schavot gebracht.
Steekt u er een joint minder voor op?
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2002, 16:54
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
ik vind dit super, dit is precies wat ik denk. ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!!! echt in 1 woord BRILJANT!!

thnx dit stukje text word bij deze verder verspreid !!

mzzl
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:17
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
black angel schreef:
ik vind dit super, dit is precies wat ik denk. ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!!! echt in 1 woord BRILJANT!!

thnx dit stukje text word bij deze verder verspreid !!

mzzl

Dank voor de waardering.
Wat bedoel je met verder verspreid?
Voor wie het interesseert, een deel van dit stuk is enigszins gebaseerd op 'Een Nieuw Gesprek Met God' van Neal Donald Walsch.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:59
meelmijhier_@hotmail
meelmijhier_@hotmail is offline
jeez hee wat een verhaal.
wel cool maar wat wil je er nou precies mee zeggen, wie moet wat doen volgens jou dan?
__________________
-END-
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:07
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Dank voor de waardering.
Wat bedoel je met verder verspreid?
Voor wie het interesseert, een deel van dit stuk is enigszins gebaseerd op 'Een Nieuw Gesprek Met God' van Neal Donald Walsch.


ik heb dat boek nog nooit gelezen want ik lees geen boeken van charlatans maar waar is dit stukje tekst dan op gebaseerd? wat heeft god gezegt dat hierop lijkt?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:56
Hannibal
Hannibal is offline
Dat marihuana alleen verboden is omdat als het gelegaliseerd zou worden het een strop zal worden voor bv de papierindustrie.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 08:46
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
mja.
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 11:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Dat marihuana alleen verboden is omdat als het gelegaliseerd zou worden het een strop zal worden voor bv de papierindustrie.

stond dat in die gesprek met God-boeken???
tijd om naar de bibliotheek te gaan geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 14:29
Hannibal
Hannibal is offline
Ja in deel 2
Staan wel meer interessante dingen in
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.