Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 16:21
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Als ik via uitvoeren of zoeken msconfig intyp, krijg ik de melding dat Vista 'm niet kan vinden

Op internet kan je msconfig.exe wel downloaden, maar ik kan nergens die van Vista vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2009, 18:04
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Zou vista wel moeten hebben, maar ik weet niet welke vista versie.
En anders kan je het nog via "services.msc" (opstartende services) en "regedit" doen.
Met regedit kijk je op locatie HKLokale machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run voor de opstartende applicaties.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 15:49
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Ik heb me laptop al anderhalf jaar en ik weet wel dat het eerst wel werkte. Dus op de een of andere manier is het nu verwijderd

Ik heb Windows Vista Home Premium SP2
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 07:25
Marvin1995
Avatar van Marvin1995
Marvin1995 is offline
Doe is opdracht prompt ... Uitvoeren > CMD
en typ daar ... : start msconfig.exe
Wat krijg je dan ?
Heb ff gekeken in me systeem files maar hij staat bij C:\windows\system32\msconfig.exe
zet ff die lijst van system32 in volgorde en dan moet je ff zoeken bij de m
als je hem dan nog niet hebt dan moet je ff Microsoft mailen dat je hem niet hebt.

Laatst gewijzigd op 15-08-2009 om 07:34.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 18:49
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Ik heb Windows Vista Home Premium SP2.

Kan iemand zijn msconfig.exe niet uploaden en hier plaatsen? Dan zou het bij mij moeten werken toch, want ik heb msconfig.exe niet meer op me laptop staan
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 10:00
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Je zou die normaal ook op je Vista-DVD moeten kunnen vinden; wat volgens mij kan werken is eens de System File Check uitvoeren: Start > Uitvoeren > sfc /scannow en die zegt hopelijk dat er eentje ontbreekt. Anders moet je eens op je Vista-DVD zoeken naar een bestand met de naam MSCONFIG.EX_ (of iets dergelijks), je hebt het meeste kans om dat in de I386-map te vinden (bij Windows XP in ieder geval, dus ik hoop ook bij Vista).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 16:23
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Ik heb een laptop, dus ik heb nooit een vista disc gekregen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 18:59
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Citaat:
Je zou die normaal ook op je Vista-DVD moeten kunnen vinden; wat volgens mij kan werken is eens de System File Check uitvoeren: Start > Uitvoeren > sfc /scannow en die zegt hopelijk dat er eentje ontbreekt. Anders moet je eens op je Vista-DVD zoeken naar een bestand met de naam MSCONFIG.EX_ (of iets dergelijks), je hebt het meeste kans om dat in de I386-map te vinden (bij Windows XP in ieder geval, dus ik hoop ook bij Vista).
Start > Uitvoeren > sfc /scannow

Als ik dit doe zie ik een scherm die na 1 seconde weer weg is. Verder gebeurt er niks
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 19:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Probeer eens Start > Uitvoeren > cmd, en dan in het daarop volgende schermpje sfc /scannow typen. Dan zie je de foutmelding.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 19:24
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Citaat:
Probeer eens Start > Uitvoeren > cmd, en dan in het daarop volgende schermpje sfc /scannow typen. Dan zie je de foutmelding.
Ik krijg de melding dat ik een consolesessie als Administrator moet uitvoeren wil ik het hulpprogramma SFC gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 19:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Aha. Dan moet je, als je 'cmd' hebt ingetypt, niet op <Enter> drukken maar <Ctrl> + <Shift> + <Enter> doen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 20:19
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Citaat:
Aha. Dan moet je, als je 'cmd' hebt ingetypt, niet op <Enter> drukken maar <Ctrl> + <Shift> + <Enter> doen
Dat schermpje krijg ik wel, maar als ik sfc /scannow intyp krijg ik die melding.

En <Ctrl> + <Shift> + <Enter> werkt ook niet in het scherm, dan gebeurt er helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 20:25
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Rechterklikken op uitvoeren, als administrator en dan nog eens proberen.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 21:35
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Citaat:
Rechterklikken op uitvoeren, als administrator en dan nog eens proberen.
Thnx, zo werkt hij inderdaad wel.

Hij zegt dat er een aantal beschadigde bestanden zijn gevonden en die zijn hersteld. Er is een log aangemaakt, maar als ik die log open krijg ik de melding "Toegang geweigerd". Het is een bestand die met Kladblok wordt geopend

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 15:44
Steve Stifler
Steve Stifler is offline
Citaat:
Thnx, zo werkt hij inderdaad wel.

Hij zegt dat er een aantal beschadigde bestanden zijn gevonden en die zijn hersteld. Er is een log aangemaakt, maar als ik die log open krijg ik de melding "Toegang geweigerd". Het is een bestand die met Kladblok wordt geopend

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Niemand die weet hoe dit komt?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Niemand die weet hoe dit komt?
Ik heb geen idee.
Ik vond dit:
http://www.vistaheads.com/forums/mic...c-scannow.html

Tweede bericht stelt voor om je log-bestand naar het bureaublad te kopiëren (bijvoorbeeld), zodat je 'm wel kunt openen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 16:30
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Hij zegt dat er een aantal beschadigde bestanden zijn gevonden en die zijn hersteld. Er is een log aangemaakt, maar als ik die log open krijg ik de melding "Toegang geweigerd". Het is een bestand die met Kladblok wordt geopend

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Klik met de rechter muisknop op het bestand en kies Eigenschappen. Ga naar het tabblad Beveiliging en klik op de knop Doorgaan. Volg eventueel de aanwijzingen op het scherm (invoeren wachtwoord, toestemming verlenen). Klik in het volgende scherm op de knop Toevoegen en voer de naam van je gebruikersaccount in. Klik op OK. Er is nu een regel met je gebruikersnaam bijgekomen in het overzicht met namen van groepen of gebruikers. Selecteer die regel en vink onder Toestaan het hokje Volledig beheer aan. Klik een paar keer op OK. Als het goed is, kun je het bestand nu wel openen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.