Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 20:44
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Beste forummers,

Ik heb een pc met standaard 2 USB-poorten. Echter, behalve mijn scanner sluit ik er ook mijn Bluetooth Dongle op aan, het kabeltje van de digitale camera en binnenkort waarschijnlijk ook een mp3 speler. Nou vind ik het onhandig om steeds het ene apparaat te unpluggen en de ander erin te pluggen en andersom. Ik weet niet veel van USB-poorten dus ik vraag het hier maar: is er een mogelijkheid om meer USB-poorten te krijgen? Dit zodat ik dan tegelijk mijn scanner, Bluetooth Dongle, Digitale Camera en mp3 speler kan aansluiten. Zelf heb ik al gezocht maar aangezien ik niet veel van USB weet heb ik geen idee van het verschil tussen bijvoorbeeld USB pocket hub, USB mini hub en USB Internal Hub.

Dan nog gelijk maar een klein vraagje er achteraan, wat is het verschil tussen (als ik het goed heb) USB 1.0, USB 1.1 en USB 2.0? De snelheid van de data overdracht? Bij mijn mp3 speler informatie staat "Connectiviteit USB 1.1". Kan hij dan ook aangesloten worden op USB 1.0 of USB 2.0?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 20:47
Verwijderd
USB pocket hub en USB mini hub zijn gewoon kleine externe hubjes..
1 USB poort kan max 128 apparaten bevatten..
USB Internal Hub is een USB hub die in je PC zit.

USB 1.1 is de standaard USB, en USB 2 is de nieuwe standaard..
USB2 is idd sneller (vraag me even geen getallen).

Alle apparaten die USB 1.1 zijn zullen op USB2 werken, maar wel op USB 1.1 snelheid
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:00
Tuinkabouter !!
Avatar van Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
USB 1.1 is 11 mbit en usb 2.0 ~ 480 mbit, en idd met een USB hub kun je meer spul aansluiten. gewoon naar de winkel gaan en een 4 poorts usb-hub vragen en alles komt goed
__________________
Wie typefouten vindt in bovenstaande post, mag ze houden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:15
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
hey,

ik zit toevallig ook met zo'n probleem. Maar toen ik dit las: hoe sluit je zo'n pocket/mini-hub aan dan? en kosten die dingen nog veel geld?

groet,
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:16
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 05-01-2004 @ 22:15:
hey,

ik zit toevallig ook met zo'n probleem. Maar toen ik dit las: hoe sluit je zo'n pocket/mini-hub aan dan? en kosten die dingen nog veel geld?

groet,
Plug je gewoon in je USB-poort en het werkt

kost max 15 euro
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Orion schreef op 05-01-2004 @ 22:16:
Plug je gewoon in je USB-poort en het werkt

kost max 15 euro
Doe maar min. 15,-
Je maakt het zo dur als je zelf wilt, er zijn nl hele grote..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 06:30
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Bedankt voor jullie snelle reacties, ik denk dat ik het begrijp
Ik heb het volgende op het oog:

Citaat:
USB internal HUB

Deze 4 poort USB HUB wordt in de vrije 3,5 inch of 5,25 inch diskdrive ruimte ingebouwd. Met de bijgeleverde kabel die door de computerkast loopt en met een speciaal plaatje aan de achterzijde van de PC afgewerkt wordt, kunt u de HUB aansluiten op de bestaande USB poort aan de achterzijde van de computer. De extra 4 USB poorten geven u de mogelijkheid om meer USB apparatuur zoals muis, scanner, printer, camera, netwerkadapter etc. eenvoudig aan de voorzijde van uw PC aan te sluiten en niet meer onhandig onder of achter het bureau te kruipen. Gebruikt de vrije 3,5 inch of 5,25 inch diskdrive ruimte Ondersteunt UHCI & OHCI Geschikt voor Windows 98/ME/2000/XP Meertalige handleiding, waaronder Nederlands Incl. kabel, montagemateriaal en 5,25 inch bracket Interne 4 poort USB HUB USB 1.1 compatible (€ 19,95 )
Dus als ik het goed begrijp wissel je hiermee 1 USB poort in voor 4 en heb je dus totaal (in mijn geval) 4+1=5 USB-poorten. Alleen snap ik de aansluiting niet helemaal, maar dat is een ander verhaal. Ik neem aan dat dit is wat ik zocht?

Edit: Dit ziet er eigenlijk ook wel fijn uit en zou toch ook moeten werken?

Citaat:
USB 2.0 Card, 5 port, PCI

Met deze PCI uitbreidingskaart kunt u elke PC uitbreiden met de nieuwste USB 2.0 standaard. USB 2.0 ondersteund snelheden tot 480 Mbps (40x sneller dan USB 1.1). De kaart kan naast een bestaande USB 1.1 kaart werken en is ook compatible met bestaande USB 1.1 apparatuur. Officieel gecertificeerd door de Internationale USB organisatie USB 1.1 & 2.0 compatible 480 Mbps doorvoersnelheid 5 x USB 2.0 poorten (4 x extern, 1 x intern) Door te lussen tot 127 apparaten Geschikt voor Windows 98/ME/2000/XP Meertalige handleiding, waaronder Nederlands (€ 29,95)
Zo'n kaart gaat op een PCI-slot, toch?

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 06:40.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 07:29
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
********** schreef op 05-01-2004 @ 22:20:
Doe maar min. 15,-
Je maakt het zo dur als je zelf wilt, er zijn nl hele grote..
Ik heb er de afgelopen maanden 2 gekocht. Éen gewone USB-hub (4 poorts) van Sweex, kostte €12,99 en één van Sitecom (4 poorts) waar ook nog een paralelle, serieele en ps/2 poorten op zitten voor €14,95
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
I-brahimovic schreef op 06-01-2004 @ 07:30:
Dus als ik het goed begrijp wissel je hiermee 1 USB poort in voor 4 en heb je dus totaal (in mijn geval) 4+1=5 USB-poorten. Alleen snap ik de aansluiting niet helemaal, maar dat is een ander verhaal. Ik neem aan dat dit is wat ik zocht?
Zo'n ding is gewoon een bracket die je in de voorzijde van je kast inbouwt, in een 3.5- of 5.25"-bay (ruimte voor diskette/harde schijf enz). Het levert je heel simpel vier extra USB-poorten op, aan de voorkant van je PC, zodat je niet telkens de kabel aan de achterkant hoeft te unpluggen als je het apparaat mee wilt nemen.

Zo'n 4-USB-bracket moet natuurlijk wel op het moederbord worden aangesloten. Het hangt een beetje van je systeem af hoe dat werkt. Zoals het hier staat gaat het op de omslachtige manier, namelijk door hem intern door te lussen en achterin een USB-poort te prikken. Het lijkt me handiger om de kabel rechtstreeks op het moederbord te prikken, dan zit je ook niet te kloten met de achterkant van je PC.

Vrijwel alle moderne moederborden hebben 4 USB-poorten, maar de meeste moederborden/PC's hebben er maar 2 geactiveerd als ze worden geleverd. De laatste 2 poorten hebben de vorm van een connector op het moederbord, waar je dan zelf nog hubs aan kunt hangen. Ik zou verwachten dat zo'n front-hub ook direct naar je moederbord gaat.

Citaat:
Edit: Dit ziet er eigenlijk ook wel fijn uit en zou toch ook moeten werken?

Zo'n kaart gaat op een PCI-slot, toch?
Yep, al is het alleen maar omdat de meeste PC's tegenwoordig geen ISA-slot meer hebben Zo'n kaart heeft gewoon een aantal connectors extern, dus die je aan te achterkant kunt puggen, en nog een interne connector waar je zelf mee kunt doen wat je wilt (bijvoorbeeld een USB-hub aan de voorkant van je kast).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:26
Revolution
Avatar van Revolution
Revolution is offline
ik heb ook nog een vraag.ik heb voor een paar maanden ook yo een usb hub gekocht.dus ik hem inpluggen stop ik er een gaming pad printer en scanner in dan yegt mijn computer dat er te weing stroom op de usb hub staat om alle 3 dingen te laten werken.
kan me iemand hier mee helpen

p.s. heb win98se
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:54
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
Revolution schreef op 06-01-2004 @ 15:26:
ik heb ook nog een vraag.ik heb voor een paar maanden ook yo een usb hub gekocht.dus ik hem inpluggen stop ik er een gaming pad printer en scanner in dan yegt mijn computer dat er te weing stroom op de usb hub staat om alle 3 dingen te laten werken.
kan me iemand hier mee helpen

p.s. heb win98se
heb je er geen externe voeding bij?
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:18
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2004 @ 12:21:
Zo'n ding is gewoon een bracket die je in de voorzijde van je kast inbouwt, in een 3.5- of 5.25"-bay (ruimte voor diskette/harde schijf enz). Het levert je heel simpel vier extra USB-poorten op, aan de voorkant van je PC, zodat je niet telkens de kabel aan de achterkant hoeft te unpluggen als je het apparaat mee wilt nemen.

Zo'n 4-USB-bracket moet natuurlijk wel op het moederbord worden aangesloten. Het hangt een beetje van je systeem af hoe dat werkt. Zoals het hier staat gaat het op de omslachtige manier, namelijk door hem intern door te lussen en achterin een USB-poort te prikken. Het lijkt me handiger om de kabel rechtstreeks op het moederbord te prikken, dan zit je ook niet te kloten met de achterkant van je PC.

Vrijwel alle moderne moederborden hebben 4 USB-poorten, maar de meeste moederborden/PC's hebben er maar 2 geactiveerd als ze worden geleverd. De laatste 2 poorten hebben de vorm van een connector op het moederbord, waar je dan zelf nog hubs aan kunt hangen. Ik zou verwachten dat zo'n front-hub ook direct naar je moederbord gaat.

Yep, al is het alleen maar omdat de meeste PC's tegenwoordig geen ISA-slot meer hebben Zo'n kaart heeft gewoon een aantal connectors extern, dus die je aan te achterkant kunt puggen, en nog een interne connector waar je zelf mee kunt doen wat je wilt (bijvoorbeeld een USB-hub aan de voorkant van je kast).
Bedankt, ik ga er nu wel uitkomen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 23:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 06-01-2004 @ 17:18:
Bedankt, ik ga er nu wel uitkomen
Ik zou overigens een externe usb-hub nemen. Met een beetje geluk is het kabeltje lang genoeg om die hub dicht in jouw buurt te leggen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi deemoedig pijpen #1869
Abby.
500 22-05-2016 21:19
Software & Hardware Beste merk moederbord met oog op budget en mogelijkheden?
Severus
29 14-05-2009 12:29
Software & Hardware Laptop kopen
MB
3 14-08-2006 09:00
Software & Hardware [Nieuw systeem] Algemene vragen
Verwijderd
33 30-07-2006 18:28
Software & Hardware [iPod G5]Wat vinden wij ervan?
Odin
68 02-03-2006 00:37
Software & Hardware nieuwe comp
dragonrider
21 15-10-2003 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.