Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2013, 21:55
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
het is niet de bedoeling dat je hier levensverhalen van anderen gaat posten en dan doen alsof het jouw leven is. Ik denk niet dat Bert van Zomeren dat zou waarderen.
No offence, het was maar een grap, of troll, hoe je het wilt noemen.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Advertentie
Oud 18-08-2013, 22:44
Verwijderd
Hoe meer ik mijn gevoel weg probeer te stoppen, hoe meer er weer boven komt. Kleine details, pijnlijke details.
Ik weet niet hoe het over een paar weken zal gaan, mijn vakantie werk stopt over anderhalve week en dan begint school weer. Ik ben best bang om weer te falen
Oud 19-08-2013, 06:17
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Na een geweldig super weekend kermis en chillen en stappen, nu er weer uit, voor 3 dagen met mn beste vriendinnetje . Tienertouren door nederland, sws dolfinarium en overnachten in Valkenburg en daar rodelen, en verder zien we het wel. Ik heb er zinaaaan ;D. Op dit moment is mijn leven echt heel goed! Ben wel een beetje bang om straks keihard terug te vallen, omdat ik nu even boven aan sta, en de afgelopen tijd stond ik voor mn gevoel steeds onder dus dan kon ik toch niet dieper vallen.. maar daar probeer ik maar zo min mogelijk over na te denken, en te genieten van de tijd die nu afspeelt. Fijne nieuwe week allemaal *knuffel*
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 19-08-2013, 09:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
No offence, het was maar een grap, of troll, hoe je het wilt noemen.
Dat mag hier ook niet. Trollen doe je maar op onzin.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 22-08-2013, 10:24
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik wil me gewoon weer eens goed voelen.
maar gelukkig nog een half dagje werken en dan is het weekend!!.
en dan vanavond naar me ouders en me zusje toe tot zondag.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 22-08-2013, 14:36
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
soms overvalt me een geval van eenzaamheid, en nu is zo'n moment. En dan niet dat ik alleen thuis oid ben, maar dat ik sommige dingen die ik voel niet goed kan uitleggen waardoor ik niet begrepen word en me alleen voel. Afgelopen 3 dagen echt superleuek dagen gehad met mijn beste vriendinnetje, maar daar moet ik dan nu ook weer de consequenties van ondervinden, amper kunnen lopen en heel veel pijn voelen. Dan mis ik iemand, met wie ik dat kan delen, de hele tijd die keuzes, consequenties en al dit shit.. mja ik ken nu eenmaal niet iemand van mijn leeftijd met stickler, en heb al hard gezocht op internet maar kan niet bepaald iemand vinden.. Ik heb soms na 2enhalf jaar gewoon nog steeds moeite met accepteren van de aandoening maargoed, dat komt nog wel.
Behalve zulke momentjes voel ik me eigenlijk super, de vakantie is echt heel gaaf en zit wat andere dingen betreft prima in mijn vel. Volgende week nog weekje vakantie en dan zit het er op helaas ):. Aan de ene kant wel veel zin om weer naar school te gaan, andere kant bang dat ik het niet kan ofzo of dat ik een kut klas krijg, mja ik zit er voor mezelf, ga gewoon hard mijn best doen en dan komt het vanzelf allemaal wel goed... (:
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 22-08-2013, 16:23
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Het gaat echt wel lekker nu. Nieuwe stage bevalt zo veel beter, had ik hier vorig jaar stage gelopen was ik waarschijnlijk nu bijna afgestudeerd..
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 24-08-2013, 15:36
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Nieuwe klas blijkt eigenlijk heel leuk te zijn.
ongeveer 10 mensen van vorig jaar, maar ook 20 die ik nog niet kende en die zijn echt veel relaxter dan ik dacht.
Het is sowieso wel fijn dat er een hoop mensen bij zitten die wat ouder zijn, maar ook dat ze gewoon niet van die zeikerds zijn, niet van 'oh je bent een meisje dus je moet geen rugzak dragen' en 'je moet wel dankjewel zeggen hoorr' maar ze zijn gewoon relaxter en ik voel me best wel op mn gemak bij ze.
In de pauzes is het nog steeds wel wat minder omdat ze allemaal wel hun eigen maatjes van vorig jaar nog hebben maar ik voel me in elk geval gewoon relaxt bij ze en dat heb ik al jaren niet meer gehad bij een klas.
Ik denk ook wel dat ik gewoon volledig open tegen ze ga zijn, dat ik ze gewoon ga vertellen wat er gebeurd is de laatste jaren en dat Joyce weggaat enzo, dan weten ze ook wat er aan de hand is als ik een keer chagerijnig ben of loop te janken en ik denk wel dat dit een klas is die er gewoon normaal mee om kan gaan zonder grapjes te maken enzo.
Dat Joyce weggaat speelt wel zo'n beetje continu in mijn gedachten, soms wat meer op de achtergrond en soms wat meer op de voorgrond, ik vind het vooral lastig om een manier te vinden om ermee om te gaan.
En terwijl ik dit typ besef ik dat dit de eerste keer is dat ik erover schrijf of praat zonder te gaan huilen, dus misschien ga ik toch wel vooruit.
Het is ook gewoon lastig nu, die weken voordat ze gaat dat je weet dat je afscheid moet gaan nemen, maar als ze eenmaal weg is kan ik wel uitkijken naar het moment dat ze terugkomt, ook al heb ik helaas geen flauw idee van wanneer dat zal zijn.
Gisteren ben ik met haar gaan skeeleren, en ben ik halverwege ook gewoon helemaal ingestort en heb ik voor mijn gevoel echt een uur zitten huilen omdat het me echt allemaal teveel werd.
En dat ik me het thuis meer als een huis begin te zien dan als een thuis helpt ook niet echt mee.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik er continu op mn hoede moet zijn en dat er elk moment weer en bom kan barsten.
Mn ouders zeggen dat de ruzies minder zijn geworden, maar ik heb gezegd dat het voor mij voelt alsof er eerst 2 of 3 grote bommen in een week ontploften, en nu een stuk of 25 mini's op een dag die voor mijn gevoel net zo vervelend zijn omdat het er zoveel zijn, geschreeuw en gescheld kan ik gewoon niet tegen.

Ik heb ook sinds 1,5 week ofzo ontzettende last van mijn nek, en ik denk dat het te maken heeft met een auto-ongeluk van 4 jaar geleden, toen zeiden ze al dat het kon dat ik er jaren later nog eens een heleboel last van kon krijgen, maar mama vind dat onzin en zegt dat het gewoon met mijn schooltas te maken heeft, ja mam lul lekker verder, als ik er andere jaren geen last van had door mijn schooltas is dat nu ook niet de oorzaak!

maargoed, ik ben ondertussen wel aan het kijken of ik ergens vrijwilligerswerk kan gaan doen, als leidster bij de scouting of bij een tekencursus ofzo, want ik wil gewoon niet continu alleen maar school en thuis zien maar ook een andere uitlaadklep vinden, en ik heb zowel de scouting als de tekencursus gemist dus ik denk dat ik gewoon bij allebei kijken wat de mogelijkheden zijn, ik zou het liefst als leidster aan de slag gaan bij de tekencursus die ik zelf ook ooit heb gedaan, een jaar of 3 geleden, maar volgens mij heeft die organisatie verder geen enkele vrijwilliger dus ik ben benieuwd of dat gaat.
Oud 24-08-2013, 21:55
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Fijn dat je klas toch meevalt Win, ik hoop dat ze je idd gewoon begrijpen of iig normaal doen.. en behalve thuis klinkt het wel een klein beetje beter te gaan, keep ya head up girl, you can do it! Vrijwilligers werk sounds good, lekkere afleiding en erg leuk!
Hier laatste nachtje op de camping, wou hier op deze manier nog wel blijven, slaap bij opa in de caravan, dus lekker bedje en wc dichtbij en ondertussen heb ik een chill campingleven. Vandaag londen geboekt dus donderdagmorgen vliegen richting londen, hoop dat het goed gaat 4 dagen 24/7 met mam te zijn...
Zometeen eerst maar slapen, maar pap&mam zijn nog hier in de chalet, en dat is echt een superding, maar wel gehorig dus dat word hem nog niet. Wel beetje raar om hier te zijn, normaal kwam ik hier elke zomer zo vaak mogelijk en dit is de eerste keer en ook gelijk hier slapen.. oma's urn nog niet gezien, die staat op opa's slaapkamer maar hoeft ook nog niet, anders liep ik het hele weekend met zo'n raar gevoel..
Maandag gaat laatste weekje vakantie in, raar idee, vanaf eindapril eigelijk al thuis, 6 dagen heen geweest voor examens en thats it.. wordt erg wennen straks weer school en werk en stress enzo.. ach, eerst nog eeven een dagje genieten hier en volgende week in londen . Mijn hoofd is tijdens dit schrijven weer leeg dus ik ga mn oordopjes in doen en slapen!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 26-08-2013, 19:10
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
wat is vandaag een vreselijke kutdag. Bahbahbah.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 26-08-2013, 22:38
Verwijderd
Citaat:
wat is vandaag een vreselijke kutdag. Bahbahbah.
ah balen meid! Wat is er gebeurt?


Zelf na een geweldig weekend afscheid genomen van mijn oom. Echt een geweldig weekend gehad. Veel gelachen, lekker gegeten, flink bijgepraat en foto's gekeken. Vanochtend heel dapper om 7.15 op de fiets gestapt onder het motto: we denken er vandaag lekker niet aan en dit leuke weekend kan niemand me meer afpakken. Flinke rotdag afgesloten met een gezellig avondje met een vriendin.
Nu snel gaan slapen want morgen gaat de wekker weer om half 7 voor een dagje werken xx en een dikke knuffel!
Oud 29-08-2013, 05:28
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Goedemorgen . Al sinds een klein uurtjein de trein richting schiphol, vannacht nauwelijks geslapen dus echt super moe. Maargoed, we gaan dus straks echt vliegen naar Londen, ben benieuwd hoe ik het vind. Londen eye, m&m shop, primark, oxford street, de bezienwaardigheden bij langs met een rondreisbus & als het even kan een theater voorstelling of madam tausaud staat op het programma en de rest zien wel wel . Heb er wel veel zin aan, maar hoop echt zo erg dat mam&ik geen ruzie krijgen.. Gelukkig daardoor geen tijd om na te denken over volgende week, start van sph. Zit bij geen enkele bekende in de klas en dat was aan de ene kan positief, andere kant had ik gehoopt dat ik wel bij 1 van de 3 meiden in de klas kwam waar ik wel goed mee kan, zodat ik niet helemaal alleen was, maar het is niet t anders en we gaan er het beste van maken want ookal vind ik het doodeng, ik heb er ook heel veel zin aan!
Nu eerst mn oogjes nog maar even sluiten, zijn pas over anderhalfuur op schiphol dus nog even wat proberen bij te tanken, slapen lukt toch niet meer.
*ik kreeg een berichtje dat het vandaag kuffeldag was, dus bij deze* * knuffffeeel *
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 02-09-2013, 07:40
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Eerst schooldag vandaag en ik ben stikzenuwachtig. Fml.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 02-09-2013, 10:09
Verwijderd
Nonny, zenuwachtig zijn voor een eerste schooldag is niets abnormaals. Fml? Echt? Herlees je laatste posts op deze pagina eens. Je hebt ups en downs, maar echt wel heel gave dingen gedaan de afgelopen tijd en je beseft ook dat het met een nieuwe klas twee kanten op kan en dat je er het beste van moet maken. Fml klinkt niet als het beste ervan willen maken. Kom op.
Oud 02-09-2013, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Eerst schooldag vandaag en ik ben stikzenuwachtig. Fml.
hoe was het meid?
Oud 07-09-2013, 18:04
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
vandaag heb ik even een mindere dag.
dat komt denk ik doordat gisteren heel confronterend was.
Ik ben naar Joyce geweest en samen zijn we naar een vriendin van haar geweest die het van haar over gaat nemen als Joyce weg is, als Joyce terug is dan is Joyce er gewoon weer voor me. Ik heb kennis gemaakt met die vriendin en het lijkt me wel dat ze heel aardig is en dat ik het goed met haar kan vinden.
En het is fijn dat Joyce zo'n beetje alles wat ze kon bedenken over mij en wat ik heb meegemaakt al aan haar had verteld, zodat ik zelf niet meer alles hoef te vertellen.
Maar het was ook wel even confronterend omdat ik op een of andere manier toen pas echt besefte dat Joyce echt lang weggaat. Ik maak me er volgens mij vooral druk om dat ik bang ben dat het anders zal zijn als ze weer terug is, maar aan de andere kant besef ik ook wel dat als je al ruim 5 jaar zo'n hechte band hebt dat dat ook niet ineens weg kan zijn.
We zijn ook nog naar de huisarts geweest, voor een doorverwijzing voor een andere psychiater, maar die krijg ik niet omdat de eisen zijn verscherpt. Dus nu ga ik af en toe praten met iemand die volgens mij sociaal psychologisch hulpverlener is ofzoiets, en als het dan slechter gaat dan hoef ik niet meer op wachtlijsten etc. maar dan kan er meteen gehandeld worden en dat is wel een fijne gedachte.
Bijna 2 jaar geleden, toen ik midden in mijn depressie zat, pleegde een meisje wat ik goed kende zelfmoord, ze was net zo erg gepest als ik, op dezelfde school als ik, ik sprak haar regelmatig maar nadat ze haar examen had gedaan sprak ik haar niet meer, twee jaar later overleed ze. En ik weet niet waarom, maar ik zat met een vriendin van me in de trein en het gesprek ging over haar, en ineens begon een meisje aan de andere kant van het gangpad met ons mee te praten, ze bleek bij haar in de klas te hebben gezeten op de basisschool, alleen vertelde ze dingen over haar en haar dood die ik echt niet had willen weten, ik kon ze al de hele week nauwelijks loslaten, dus daar heb ik gister ook met joyce over gepraat maar laat me nog steeds niet los.

Wat dan wel weer echt hartstikke fijn was is dat ik donderdag na school bij mijn nicht ben geweest, een nicht die steeds meer een goede vriendin aan het worden is maar die ik echt al lang niet meer had gezien, ik ben bij haar langs geweest op haar nieuwe kamer want ze is verhuisd, het was echt hartstikke gezellig en we hebben heel veel gelachen. Het voelde echt zo relaxed en ontspannen om even ergens anders te zijn en afleiding te hebben van alles!
Met haar vriend kan ik het ook echt goed vinden dus ik vond het ook helemaal niet erg dat hij erbij was en even later kwam er nog iemand langs, die ik nog niet kende, maar dat ging ook allemaal echt zo relaxed en gezellig!

Ik worstel er alleen een beetje mee om de goede balans te vinden op school. Ik heb nu echt veel meer aansluiting in de klas dan vorig jaar en zit in de pauzes niet meer alleen enzo. En ik kan ook best fijn met ze praten maar ik vind het lastig om de goede balans te vinden tussen gewoon lachen en gezellig doen en over serieuzere dingen praten, ik kom er nl niet onderuit dat we over serieuzere dingen praten, want thuis loopt het gewoon klote en dat werkt ook op school door op mijn humeur, laatst bleef ik ook expres lang hangen op school en toen vroegen ze zich natuurlijk ook af waarom, dus ik probeer wel open en eerlijk tegen ze te zijn, maar wil aan de andere kant ook gewoon lachen en even niet nadenken over die dingen, ik ben ook bang dat als ik teveel vertel dat ze me dan gaan zien als zielig en depressief en dat wil ik ook voorkomen.
Oud 11-09-2013, 19:45
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
hoe was het meid?
Sorry voor de late reactie ik ben echt heel erg energieloos en ik heb afgelopen dagen dus bijna alleen maar gelezen.
Maargoed hoe was het. de eerste dag was echt onwennig en ik was echt heel stil, terwijl ik in mijn vriendenkring juist totaal niet stil ben.. Dinsdags waren we vrij en woensdag gingen we op kamp. Dat was wel leuk, we zijn niet echt een klas geworden, moesten echt superveel doen, maar er vielen niet echt mensen buiten ofzo. Vrijdag hebben we crazy88 gedaan in de stad, dat was wel geinig maar ik voelde nog steeds geen aansluiting met de klas ofzo. Vanaf deze week lessen,en ik heb nog niet echt iemand met wie ik ben ofzo, terwijl om me heen al hele groepjes zijn gevormd en ik wel gewoon met iedereen praat enz maar tis niet dat het lijkt of ze staan te springen op mijn komst ofzo.. Maar vandaag hadden we de eerste les van kennismaken met de werkvloer en daarin werken we in project groepen en ik heb wel echt een heel leuk groepje met leuke en gezellige mensen dus dat doet me wel weer goed. Ik heb nog maar weinig lessen gehad maar behalve het informeren over het vak 'nederlands' heb ik nog niks als saai ervaren en ben ik over de opleiding echt heel positief (:
Morgen voor het eerst pedogiek, ook veel zin aan!
Thuis gaat het alleen steeds slechter en ik ben veel bezig met een alternatieve optie vinden om te wonen. Op mezelf wonen is financieel nog niet haalbaar maar ik heb elke dag zoveel strijd en ruzie dat dat gewoon niet lang meer gaat lukken.
Lichamelijk ben ik nog steeds kapot van het kamp, lopen gaat wel weer steeds beter alleen 's avonds als ik stik lig heb ik nog helse pijn mja dat heb ik een klein beetje zelf gedaan door aan alles vrolijk mee te doen, mja ik wil ook zo graag 'normaal' zijn en alles kunnen..
Achja.. het gaat allemaal dus een beetje z'n gangetje met als grootse hoogtepunt school (:
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 13-09-2013, 22:54
Verwijderd
Rare dag gehad, zo lig je met z'n allen dubbel om niets en een kwartier later wordt er gebeld dat de vader van een meisje uit de keet gestorven is en is iedereen aan het huilen. Meisje van 15 zonder vader, met nog een jonger broertje..
Harde wereld
Oud 14-09-2013, 17:30
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Rare dag gehad, zo lig je met z'n allen dubbel om niets en een kwartier later wordt er gebeld dat de vader van een meisje uit de keet gestorven is en is iedereen aan het huilen. Meisje van 15 zonder vader, met nog een jonger broertje..
Harde wereld
oeh, dat klinkt heftig idd.
Volgens mij ook behoorlijk onverwachts of niet?zoals ik het lees tenminste.
Sterkte!

OT: best een goede week achter de rug, vooral veel afleiding gehad op school, dit is echt de eerste klas sinds ik me kan herinneren waarin ik me gewoon 100% op mijn gemak voel en iedereen elkaar ook gewoon in zijn waarde laat.
Ik ben ook liever op school als thuis de laatste tijd.
Alleen wat een stomme actie van mij weer, heb ik de laatste tijd hartstikke mijn best gedaan om op donderdagavond laat thuis te zijn, omdat ik dacht dat mijn broertje dan naar een cursus moest en het dan natuurlijk ruzie is thuis, blijkt dat die cursus nog niet eens begonnen is
Dinsdag heb ik weer emdr, ik kijk er niet echt naar uit ofzo, dan ga ik weer een behandeling doen en dit keer gericht op dat meisje wat ik dus kende die zelfmoord heeft gepleegd, omdat het de laatste tijd gewoon veel meer in mijn gedachten voorkomt dan eerst, dus het zal wel heftig worden, maarja als ik het niet probeer verandert er zeker niets.
Oud 15-09-2013, 22:03
Verwijderd
Citaat:
oeh, dat klinkt heftig idd.
Volgens mij ook behoorlijk onverwachts of niet?zoals ik het lees tenminste.
Sterkte!

OT: best een goede week achter de rug, vooral veel afleiding gehad op school, dit is echt de eerste klas sinds ik me kan herinneren waarin ik me gewoon 100% op mijn gemak voel en iedereen elkaar ook gewoon in zijn waarde laat.
Hij had al heel lang kanker en hij was al afgeschreven, maar ze wisten niet wanneer het zou komen. Dankjewel winnie.

Fijn dat je nieuwe klas zo goed bevalt!

OT: zo'n beetje ziek, soms zou ik liever een man willen zijn hahaha
Oud 16-09-2013, 21:49
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Sterkte melove, &winnie, succes &sterkte morgen bij emdr, you can do it girl!

OT; en ineens is daar mijn vijand weer. Pijn. Zomaar uit het niets in 1x even naar binnengedrongen vanavond en lig nu dubbel gevouwen op bed. Momenteel gewoon boos en enigszins sad over, waarom bestaat er gewoon geen medicijn tegen, hoeveel sterker moet ik nog worden en hoe groot moet ik me nog blijven houden.. Iedereen zegt wel dat je je gewoon goed moet houden,dat je sterker bent dan je denkt, maar ik voel me even ontzettend zwak nu. Ik ben bekaf, dus ga maar gauw slapen.Gelukkig morgen vrij. weltrusten. Tommorow is another day.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 21-09-2013, 20:22
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
wat is verliefd zijn toch fijn(L)
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 22-09-2013, 09:39
Verolo
Verolo is offline
Mijn ouders gaan scheiden en daarom zijn we in de zomervakantie verhuisd. Maar we hebben nog geen huis. Momenteel wonen we nu 4 maanden op een camping. Mijn moeder is gehandicapt en daarom hebben we ergentie gekregen. Ze moet een aangepast huis krijgen want ze heeft een scootmobiel. En ze kan niet lang lopen.Maar ze is al 3 keer gevallen in onze sta caravan. Ze heeft 2 keer haar voet zwaar gekneusd. En ik wil niet dat het nog een keer gebeurd. We hebben ons ingeschreven bij area. En zij hebben gezegd dat ze binnen een half jaar een huis hebben voor mijn moeder,broer en ik. Mijn vader blijft dus in de caravan wonen. Dat vind ik best moeilijk. Maar dat is niet het enige probleem. Mijn vader heeft het aan zijn hart en daarvoor heeft hij medicijnen. Hij neemt zijn medicijnen alleen in als mijn broer en ik er iets van zeggen. Naar mijn moeder luistert hij niet. Mijn broer en ik hadden er iets van drie weken niets over gezegd omdat wij vonden dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is. Hij heeft de medicijnen dus drie weken niet ingenomen. En nu krijgt hij weer last van zijn hart. Ik ben zo bang dat als wij straks weg zijn, hij weer een hartaanval krijgt. En ik durf niet zo goed om het met hem erover te hebben.
Oud 22-09-2013, 10:56
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Gewoon doen Verolo, hij wil toch ook niet dat jij je er rot bij voelt? Wss heeft ie niet eens door dat jij je er zo'n zorgen om maakt. Sterkte deze periode! *knuffel*
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 22-09-2013, 13:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Mijn ouders gaan scheiden en daarom zijn we in de zomervakantie verhuisd. Maar we hebben nog geen huis. Momenteel wonen we nu 4 maanden op een camping. Mijn moeder is gehandicapt en daarom hebben we ergentie gekregen. Ze moet een aangepast huis krijgen want ze heeft een scootmobiel. En ze kan niet lang lopen.Maar ze is al 3 keer gevallen in onze sta caravan. Ze heeft 2 keer haar voet zwaar gekneusd. En ik wil niet dat het nog een keer gebeurd. We hebben ons ingeschreven bij area. En zij hebben gezegd dat ze binnen een half jaar een huis hebben voor mijn moeder,broer en ik. Mijn vader blijft dus in de caravan wonen. Dat vind ik best moeilijk. Maar dat is niet het enige probleem. Mijn vader heeft het aan zijn hart en daarvoor heeft hij medicijnen. Hij neemt zijn medicijnen alleen in als mijn broer en ik er iets van zeggen. Naar mijn moeder luistert hij niet. Mijn broer en ik hadden er iets van drie weken niets over gezegd omdat wij vonden dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is. Hij heeft de medicijnen dus drie weken niet ingenomen. En nu krijgt hij weer last van zijn hart. Ik ben zo bang dat als wij straks weg zijn, hij weer een hartaanval krijgt. En ik durf niet zo goed om het met hem erover te hebben.
Je vader is een volwassen man, dus het is helemaal niet jouw verantwoordelijkheid dat hij zijn medicijnen neemt. Maar dat je je zorgen maakt, mag je best met hem delen. Geef aan dat hij zich misschien rot voelt over de scheiding en dat hij daarom geen zin heeft om zijn medicijnen te nemen, maar dat jij hem nog lang niet wil missen dus dat hij ze dan maar voor jullie moet nemen. Veel meer dan dat kun je niet doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 22-09-2013, 14:28
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
zo feest je de hele nacht door en voel je je super chill en zo hoor je dat de bijna allertofste leraar die op de middelbare school was overleden is. wtf. life is so unfair..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 30-09-2013, 07:43
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
pff. hoe kan je je zo moe voelen? Vorige week rare week gehad, maandag, woensdag&vrijdag school, donderdag thuis gebleven want ik was echt doodop gewoon.. Woensdagmiddag al weer veeel sneller dan verwacht naar mn middelbare school geweest, naar het stiltelokaal geweest en iets in het boek geschreven. Vrijdag naar de uitvaart geweest, zeer indrukwekkend. Toch is het raar dat iemand waar je nu niet meer echt een band mee had, zo veel impact op je heeft, en op iedereen trouwens, want er waren zoveel mensen van school, ik gok op 300 van de 600, hij gaf de onderbouw en vwo geen les, dus er waren ook ontzettend veel oud leerlingen..Ondertussen elke nacht gewoon 10a12 uur slapen.. &nog ben ik zo moe, dat ik amper de energie heb om mn bed uit te komen.. geen idee hoe, maar langzamerhand echt heel frustrerend. Mede ook omdat ik door vorige week enigszins achter lig met huiswerk, en ik dit weekend wel geprobeerd heb om weer bij te komen, steeds in kleine stukjes maar daardoor gaat het niet echt snel.. En met aankomende tentamenweek in zicht, hoop ik maar dat dit snel over is want ik word zo langzamerhand gek ):
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 02-10-2013, 23:16
Verwijderd
Slecht slapen, heel erg moe, ongeïnteresseerd, ik weet niet wat ik heb. Ik slaap gewoon echt slecht, ik ben moe en ik heb nergens zin in. Deze week zelfs een uur gespijbeld, ik weet niet wat ik had, en eigenlijk is dat ook helemaal niets voor mij, en ik heb deze week nog niet een voldoende gehaald. Ik kan ook gewoon de motivatie er niet voor opbrengen, eigenlijk kan ik nergens motivatie voor opbrengen. Ik voel me leeg, nutteloos, vraag me af wat ik hier nog doe en ik heb nergens zin in, mijn vrije uurtjes lig ik maar een beetje op de bank of in bed, ik weet wel dat ik huiswerk moet maken maar ik doe het niet. ik krijg mijn eten niet weg, eet amper meer.
ik weet niet wat ik moet doen, naar mijn omgeving doe ik maar een beetje vrolijk, zeg dat ik mijn broodje niet wegkrijg omdat ik misselijk ben, anders word ik toch weer voor anorexiaer uitgemaakt en daar heb ik heb ik helemaal geen zin in. Ik heb geen zin meer
Oud 03-10-2013, 09:18
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Shit shit shit... Over 10 dagen wordt het huis geveild en de eigenaar had niet eens het fatsoen om ons huurders daarvan op de hoogte te stellen. Nu maar kijken wat zo gauw de mogelijkheden zijn.
Oud 03-10-2013, 12:10
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Ik heb geen zin meer
Maak me zorgen, kijk je uit? *knuffel*

Citaat:
Shit shit shit... Over 10 dagen wordt het huis geveild en de eigenaar had niet eens het fatsoen om ons huurders daarvan op de hoogte te stellen. Nu maar kijken wat zo gauw de mogelijkheden zijn.
ah neee dat mee je niet.. wat super lullig! Succes met zoeken!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 03-10-2013, 18:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Shit shit shit... Over 10 dagen wordt het huis geveild en de eigenaar had niet eens het fatsoen om ons huurders daarvan op de hoogte te stellen. Nu maar kijken wat zo gauw de mogelijkheden zijn.
als je een contract hebt is men gewoon verplicht om je ruim van te voren op de hoogte te stellen en kun je er niet zomaar uitgezet worden!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-10-2013, 18:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En in mijn laatste studentenhuis stond ons huurcontract boven het koopcontract en kon het huis alleen geveild worden met wij als huurders erin. Toen hebben ze er uiteindelijk van af gezien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-10-2013, 12:07
Verwijderd
Vanochtend alweer telaat, daarna les gehad en een gesprek met mijn mentor, maar ik heb uiteindelijk niets tegen hem gezegd, ik weet ook niet precies waarom wel of niet.
ik weet niet meer wat ik doe, waarom ik doe wat ik doe en wat ik nog wel moet doen. Zo nog 2 uur gym en een nablijf uur, ik ben kapot
Oud 05-10-2013, 15:22
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Het was best heftig sinds de laatste keer dat ik hier geschreven heb.
Ik heb afscheid genomen van Joyce die weer op reis is, ze heeft me ervan verzekerd dat ze er weer voor me is als ze terug is, en dat er tussen ons niets verandert, maar toch is het echt vervelend dat ze nu zo ontzettend lang weggaat en heb ik het daar heel moeilijk mee, het voelt nu nog wel een beetje onwerkelijk, maar ik wil in elk geval proberen om er dit keer niet de hele tijd dat ze weg is zoveel bij stil te staan als anders, hoewel ik denk dat dat best lastig gaat worden omdat ze dit keer zo lang gaat. Ik heb het er nu ook best moeilijk mee, maar dat is misschien gewoon omdat ze gisteren is vertrokken, misschien moet ik in het begin weer even wennen.
Gisteren heb ik voor het eerst met die vriendin van haar afgesproken, die het in de tussentijd van haar overneemt, en het was wel heel gezellig en ik denk dat ik met haar ook wel een band op kan bouwen, maar we moeten nog wel even aan elkaar wennen. Ze heeft me ook geholpen met huiswerk, omdat ik echt veel moeite heb met hoofdrekenen, en ze heeft me een paar hele handige trucjes geleerd waardoor ik het nu veel beter snap.
En dan komt mama ineens aan, 'ja we zijn niet zo zuinig geweest de laatste tijd dus voorlopig nog maar 10 uur per maand pgb' dus daar baal ik wel een beetje van, zeker omdat ik het nu zo hard nodig heb, maar ik had alle leuke dingen die ik de laatste paar weken met Joyce nog heb gedaan ook niet willen missen dus nouja, dan is dat maar zo.

Ik heb sowieso het gevoel dat het wat minder met me gaat, of nouja minder, sinds een paar maanden had ik het gevoel dat ik steeds met kleine stapjes vooruit ging, steeds wat verder uit de depressiviteit kwam en wat positiever en vrolijker werd, en nu heb ik het gevoel dat het al wat langer stilstaat zegmaar. Maarja, misschien moet ik ook niet van mezelf verwachten dat ik nu vooruit ga en blij zijn dat het nog hetzelfde is en niet slechter, als je bedenkt wat er de laatste paar weken voor shit op me af is gekomen.

Wat wel heel erg fijn is is een nicht van me, eerst was het gewoon een nichtje waar ik af en toe mee ging winkelen ofzo, en we groeien nu steeds verder naar elkaar toe, en bespreken ook veel meer dingen met elkaar. Het is veel meer een vriendin dan een nicht geworden.
En mijn herfstvakantie heb ik lekker vol gepland. Ik heb altijd een hekel aan vakanties, want stilzitten en weinig te doen hebben betekent in mijn geval vaak mezelf rot gaan voelen.
Maar ik heb 1 dag met die vriendin van Joyce afgesproken, en me mijn nicht ga ik 1 dag winkelen, en ik blijf een keer bij haar slapen en dan gaan we een filmpje maken voor haar school, dus ik heb al 4 van de 5 dagen iets gepland en nu zie ik ook minder tegen de vakantie op!
Oud 06-10-2013, 16:52
MicheSpade
Avatar van MicheSpade
MicheSpade is offline
Wat frustrerend dat ik nooit lang motivatie en concentratie heb
Oud 07-10-2013, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Shit shit shit... Over 10 dagen wordt het huis geveild en de eigenaar had niet eens het fatsoen om ons huurders daarvan op de hoogte te stellen. Nu maar kijken wat zo gauw de mogelijkheden zijn.
Je hebt huurbescherming, in principe koopt de nieuwe koper het huis met huurders en al.
Oud 09-10-2013, 20:11
Verwijderd
1,5 voor engels
4,0 voor geschiedenis
4,6 voor aardrijkskunde
4,8 eind gemiddelde
en ik ben al afgestroomd....

ik voel me echt kut, depri, ik weet niet hoe ik de dagen en de lessen door moet komen ik jank er ook niet meer om ik voel juist geen emotie ik voel me leeg nuttteloos ik ben waardeloos
Oud 10-10-2013, 11:14
MicheSpade
Avatar van MicheSpade
MicheSpade is offline
Vanavond geen slaap, I suppose. Moet een facking groot verslag maken in 1 avond gezien ik steeds geen concentratie kon vinden om eerder te beginnen. Dat wordt wat... Kan me hier ook niet concentreren :I
Oud 16-10-2013, 21:49
Verwijderd
Na een ingrijpend rotweekend de knoop doorgehakt, mam vertelt dat ik hulp nodig ben en een afspraak gemaakt met een therapeut. Volgende week moet ik al. Ik vind het echt heel spannend en ik zie er enorm tegen op, maar nu ga ik d'r wat aan doen, hopelijk helpt het, want anders weet ik het ook niet meer
Oud 17-10-2013, 11:52
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Goed van je meis, je moest idd zelf tot dat inzicht komen! Laat je even weten hoe het ging als je wilt, hier of via pb? Het komt wel goed! Knuffel <3!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 17-10-2013, 15:13
Verwijderd
Ah dankje! Ik laat het je nog wel even weten, knuf terug!
Oud 17-10-2013, 16:02
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
blegh, ik zou bij een vriendin gaan logeren, maar ze heeft afgebeld omdat het te druk is met school, mij komt het eigenlijk ook niet zo slecht uit want mijn website bouwen duurt veel langer dan ik dacht.

Ik zie er alleen zo tegenop om morgen naar de huisarts te gaan, ze gaan mijn teen verdoven en mijn nagel ervanaf halen en vanalles en nogwat omdat hij te vaak ingegroeid is, ik hoor zoveel verhalen dat dat echt zeer doet en bla bla bla ik ben zenuwachtig!
Oud 17-10-2013, 21:28
Verwijderd
Als het verdoofd is zul je er normaal niet zo veel van voelen vermoed ik

maar succes!
en wat voor een website maak je?
Oud 18-10-2013, 07:38
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Ik ben zo ontzettend toe aan vakantie, ppfff. Nog een dagje gzd. Fijne dag allemaal !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 18-10-2013, 12:50
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Als het verdoofd is zul je er normaal niet zo veel van voelen vermoed ik

maar succes!
en wat voor een website maak je?
Dankje! Ik ben stikzenuwachtig, maar over een uurtje vanaf nu is het waarschijnlijk gebeurd!

Ik maak een portfoliowebsite voor mezelf, ofja, het begon als een schoolopdracht die nu is afgelopen en nu verander ik hem dus compleet.
Als je wil kan ik een link in een pm sturen.
Oud 18-10-2013, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Dankje! Ik ben stikzenuwachtig, maar over een uurtje vanaf nu is het waarschijnlijk gebeurd!

Ik maak een portfoliowebsite voor mezelf, ofja, het begon als een schoolopdracht die nu is afgelopen en nu verander ik hem dus compleet.
Als je wil kan ik een link in een pm sturen.
ja is goed pm me maar, ik ben benieuwd
Hoe ging het vandaag?

Laatst gewijzigd op 19-10-2013 om 09:49.
Oud 19-10-2013, 08:21
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Dankje! Ik ben stikzenuwachtig, maar over een uurtje vanaf nu is het waarschijnlijk gebeurd!

Ik maak een portfoliowebsite voor mezelf, ofja, het begon als een schoolopdracht die nu is afgelopen en nu verander ik hem dus compleet.
Als je wil kan ik een link in een pm sturen.
&hoe ging het? Viel het mee? je mag de link ook wel naar mij pb'en als je wilt, ik ben ook wel benieuwd (:

Ot: ik heb vakantie, of nouja ze noemen het studie vrije week. Nu nog even weer de rust in mijn hoofd vinden.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 19-10-2013, 09:48
Verwijderd
Citaat:
, ik heb vakantie
ik ook
Oud 19-10-2013, 14:31
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
De spuiten waren echt verschrikkelijk maar verder viel het mee gelukkig.
Ik hoop alleen dat het wat helpt, en gisteren en vandaag loop ik nog wat onhandig.

Ik ga jullie nu pm'en!
(alleen uitgerekend het portfoliogedeelte wil maar niet werken)
Oud 19-10-2013, 21:36
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
De spuiten waren echt verschrikkelijk maar verder viel het mee gelukkig.
Ik hoop alleen dat het wat helpt, en gisteren en vandaag loop ik nog wat onhandig.
Gelukkig maar, en jaa das ook wel logisch haha! Gelukkig heb je vakantie (:

OT: Ik voel me rot, in de steek gelaten en alleen. Het voelt alsof er niemand voor mij is, terwijl ik er altijd voor alles en iedereen ben, en dat voelt naar.. Misschien steek ik wel gewoon teveel energie in mensen.. Maar het voel nu even of ik geen mensen heb die om mij geven, maar dat ligt ongetwijfelt nu aan mij en hoe ik me voel... Mijn vriendinnetje vanaf klas 1 heeft vanaf de zomer een vriend, en ik spreek haar minder en minder en als ik haar spreek komt het vanaf mij en daar baal ik van.. Ik heb overal pijn en voel me opgesloten en in de steek gelaten door mijn eigen lichaam.. Waar dit allemaal in eens vandan komt geen idee.. Ik zal morgen met een vriendinnetje het dorp in gaan 's avonds, maar dit was nog niet echt vast gesteld omdat ik ook echt een rot week achter de rug heb, veel pijn en geen zin er over te praten, en nu had ik me erop ingesteld morgen gezellig wat drankjes te doen en nu blijkt dat ze helemaal niet kan.. &vanavond ook al niet mee met wat anderen omdat ik amper kan lopen.. Misschien zou het nu beter zijn om even in een hoekje zitten janken en me vervolgens beter te voelen maar dat lukt niet.. ook al proberen op te wekken met 'a walk to remember' maar helaas niet gelukt. Voor school moet ik echt enorm veel doen, ik zie nu de bomen door het bos al niet meer.. en dit was nog maar dag 1.. De studie valt me zwaarder dan verwacht, ik ben veel meer vermoeid.. Ik vind het wel echt heel leuk maar kan bij tijden de energie gewoon niet opbrengen om weer achter mijn laptop te kruipen, laat staan de concentratie om 350 blz voor psychologie en 250 voor pedagogiek te gaan leren, om over alle verslagen nog maar te zwijgen. &natuurlijk moet iedereen dat doen en ben ik echt wel bereid er voor te knokken, maar momenteel is 6a7 uur naar school + wat huiswerk op één dag echt wel de max en dan ben ik kapot en kan ik echt niet meer.. &dat breekt me ook een beetje op.. Maargoed morgen maar een planning maken voor 5 uur studeren per dag, en dan hoop ik dat ik er weer tegenaan kan.
Ik haat die rotziekte momenteel echt uit het diepst van mijn hart en ondanks dat ik weet dat het niet goed is, dat ik eht gewoon moet accepteren, lukt me dat al vanaf donderdag zeer slecht.. Bah, ik baal van mezelf dat ik niet gewoon even over alles heen kan zetten en niet alweer in die negatieve spiraal kom..
Ik ga maar muziek luisteren en slapen.. weltrusten !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic 171
dejob14
2 14-01-2013 20:35
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.